"Finnair karsii palvelua – ”Tiedämme, että joillekin juuri samppanja on tärkeä tapa juhlistaa matkaa”
Finnair säästää jopa tyynyistä." IS tänään.
Nuo ei minua haittaa, eikä Finnair'in "Quinoa" moska ruuat, mutta kun eivät anna enää One World pisteitä kumppanien tilille!
Nytkin on kaksi tapausta vetämässä kun lensin osan Finnairilla.
Eniten ihmettelen ennen niin hyvän Qatar'in munattomuutta; Lensin HEL - DOH - BKK. Qatar käytti Finnair'ia ekaan HEL-DOH lentoon. Finnair ei antanut pisteitä AA'n tililleni. Kun valitin Qatar'ille he sanoivat; "Ei ole meidän probleema - valita Finnairille". Kun valitin Finnair sanoi: "Ei ole meidän probleema - valita Qatar'ille.
No, valitin AA'lle joka on ennenkin "taistellut" Finskiltä puuttuvat pisteet.
Tuon lennon 3n osan pisteet, jotka lensin Qatar'illa, tulivat tilille viikossa.
Toinen puuttuva on Finskin USAn lennon toinen osa. Toiseen suusntaan sain, toinen puuttuu. Puhelimella otettu yhteis ei auttanut; Tyrkyttivät "siirtymista Finnair'in pistekerhoon".
Törteää tomintaa, se noissa ongelmissa on motiivina. Pakottaa asiakkaaksi kituvaan yhtiöön. Vein asian AA'n tietoon. Lupasivat hoitaa asian, kuten 4 kertaa aiemmin.
Finnair karsii kaikessa
15
893
Vastaukset
- Anonyymi
Jostakin EI karsi; Kusetuksesta!
IL; "Eteläpohjalainen Tuomas Säilä ihmettelee omalle kohdalleen sattunutta tapausta, jossa lentoyhtiö Finnair myi palvelua, jota ei ollut olemassa.
Säilä varasi meno- ja paluulennon helmi–maaliskuun taitteessa Thaimaahan. Hän käytti 136 euroa lisäpalveluun, jossa istumapaikat oli varattu hätäuloskäynnin viereen, koska siinä on reilummin jalkatilaa. Säilän yllätykseksi hänen varaamillaan paikoilla istui toiset asiakkaat molemmilla lennoilla.
– Kyllä tästä jää täysi kusettamisen maku, Säilä sanoo." - Anonyymi
Finnairilla on muuten toimiva palveluketju, mutta liian lyhyt kuten naapurin akan miehellä (kuulemma).
Finnair palvelee siihen asti kun on saatu lippu myytyä.
Siihen päättyy.
Sen jälkeen voit yrittää neuvotella Finnairin puhuvan pölynimurin kanssa, siinä se päivä rattoisasti vierähtääkin.
Finnair on kyllin vanha yritys, ja niin reippaasti verovaroilla tekohengitetty, että kyllä heidän pitäisi jo pystyä rakentamaan sivustonsa sellaiseksi että suomalainenkin ymmärtää, ja osaa toimia itsenäisesti prosessin edetessä.
Nyt vaan on niin ettei suomalainenkaan osaa, eikä saa Finnairilta apua ongelmatilanteisiin silloin kun sitä nopeasti tarvitaan.
Ulkomaalaisilla ei ole mitään mahdollisuutta selviytyä Finnairin puhelin/chattihelvetistä.
Tänään viimeksi törmäsin ongelmaan, yritin selvittää että saako Finnairin lennolle Tukholmasta Helsinkiin ottaa isompaa matkalaukkua, mutta en löytänyt vastausta.
Vastaukset olivat tasoa, että osaan Finnairin lentoihin sisältyy kirjattavana matkatavarana ruumaan menevä matkalaukku, mutta osaan lennoista tämä ei sisälly, vaan sisältyy ainoastaan käsimatkatavara.
Hieno vastaus mutta täysin turha. Senhän me tiesimme jo entuudestaan.
Senkin tiesimme, että jos on kysyttävää niin tarjotaan chattiapua, palvelee nettibotti.
Emme siis saaneet vastausta, emmekä lähde soittelemaan ja jonottamaan Finnairin superkalliiseen palvelunumeroon 0600 jotain. Tulee liian kalliiksi yksinkertainen kysymys, johon pitäisi olla vastaus helposti löydettävissä sivustosta. Näin ei vaan ole.
Ennen koronaa ja Ukrainan sotaa totesin helpommaksi ja nopeammaksi keinoksi soittaa Aeroflotin lipunmyyntiin Vantaalla.
Ei mennyt puhelu valinta-automaattiin, vaan vastasi virkailija hyvin lyhyessä ajassa, ja sain reaaliajassa vastaukset heti tarvittaessa. Ei ollut maksullinen numero eikä puhuvaa pölynimuria.
Finnair on palveluhaluton ja kylmä yhtiö, eikä tarvitse ihmetellä miksi sillä menee huonosti.
Mieluusti kannattaisin kotimaista yritystä, mutta ei riitä aika eikä hermot.Vastaus kysymykseen "saako Finnairin lennolle Tukholmasta Helsinkiin ottaa isompaa matkalaukkua", löytyi vastaus Finnairin sivuilta noin kolmessa minuutissa:
https://www.finnair.com/fi-fi/matkatavarat-finnairin-lennoilla/lisämatkatavaramaksut
Jos laukkusi painaa 23–32 kg tai ylittää standardikoon 158 cm, sinun tulee maksaa painavan tai suuren matkatavan lisämaksu. Lisämaksu ei kuitenkaan koske businessluokan matkustajia (poislukien sylilapset) eikä Finnair Plus Platinum -jäseniä tai oneworld Emerald -jäseniä, kun laukku painaa enintään 32 kg.
Painavan tai suuren matkatavaran lisämaksun voi maksaa vain lentokentällä. Kaikki hinnat ovat yhdensuuntaisille lennoille.
Huomaathan, että painavan tai suuren matkatavaran lisämaksu tulee normaalin matkatavaramaksun päälle.
Suomen- ja Euroopan-lennot:
Painava matkatavara
60 €
Suuri matkatavara
60 €
Painava ja suuri matkatavara
120 €- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Vastaus kysymykseen "saako Finnairin lennolle Tukholmasta Helsinkiin ottaa isompaa matkalaukkua", löytyi vastaus Finnairin sivuilta noin kolmessa minuutissa:
https://www.finnair.com/fi-fi/matkatavarat-finnairin-lennoilla/lisämatkatavaramaksut
Jos laukkusi painaa 23–32 kg tai ylittää standardikoon 158 cm, sinun tulee maksaa painavan tai suuren matkatavan lisämaksu. Lisämaksu ei kuitenkaan koske businessluokan matkustajia (poislukien sylilapset) eikä Finnair Plus Platinum -jäseniä tai oneworld Emerald -jäseniä, kun laukku painaa enintään 32 kg.
Painavan tai suuren matkatavaran lisämaksun voi maksaa vain lentokentällä. Kaikki hinnat ovat yhdensuuntaisille lennoille.
Huomaathan, että painavan tai suuren matkatavaran lisämaksu tulee normaalin matkatavaramaksun päälle.
Suomen- ja Euroopan-lennot:
Painava matkatavara
60 €
Suuri matkatavara
60 €
Painava ja suuri matkatavara
120 €Ei löytynyt kolmessa minuutissa, eikä puolessa tunnissakaan.
Eikä tuo edellinenkään ole vastaus.
23-30 kiloa ylittävältä menee raskaan tavaran maksu?
Laukkuni on 15 kiloa, ei siis raskas mutta yli 7 kiloa.
Jos mitat täyttyy että jää alle 158 cm???
Mitkä mitat täyttyy?
Laukkuni on iso normi matkalaukku, ei raskas mutta liian iso käsimatkatavaraksi. Menee siis ruumaan. Kysymys kuuluu, pitääkö siitä maksaa erillinen matkatavaramaksu ja kuinka paljon se maksaa.
Jonkun Finnairin nirppanokan on turha viisastella täällä että löytyy kolmessa minuutissa. Varmaan löytyy jos työkseen asuu Finnairin sivustolla.
Ei tullut silti vastausta edelleenkään.
Iso mutta kevyt ruumalaukku, meneekö extramaksu ja kuinka paljon?
Jos ei Finnairin sivusto pysty selvästi kertomaan minkälainen matkatavara sisältyy lennoille niin hakusana vaihtuu Finnairista johonkin muuhun lentoyhtiöön joka pystyy kertomaan matkatavarakäytäntönsä selkeästi ja yksinkertaisesti.
Onpa vaikeaa laittaa selkeä ohje vastausta etsiville.
Vaikka niin että pitkiin mannertenvälisiin lentoihin sisältyy aina iso ruumalaukku plus käsimatkatavara, lyhyisiin Senghen maiden välisiin lentoihin sisältyy vain käsimatkatavara, 55x40x28 max 7 kg.
Ruumalaukun erillinen veloitus 60 e lisähintaan, jonka voi suorittaa edullisemmin tilausvaiheessa tai vähän kalliimmin lentoasemalla.
Esimerkiksi näin, hyvin selkeä.
Finnairin lento ARN-HEL vaihtuu SAS tai Norwegianin lentoon, koska he tuntuvat ymmärtävän suomalaisen lentomatkustajan normaali kysymykset paremmin kuin kotimainen yhtiö, ja osaavat vastata siihen ymmärrettävästi.
Ketä kiinnostaa alkaa opettelemaan tunnin lentoa varten että premium tai premium plus sekä emerituskortilla kirjattava matkatavara kuuluu ilman muuta hintaan, jos sinulla on Finnair lentopisteitä enemmän kuin sata kuluneelta vuodelta, ja olet 40 vuotta täyttänyt ja sinulla on lentolupakirja tai suvussasi on stuertti.
Muussa tapauksessa ole yhteydessä chattiimme, botti päivystää 24/7 jos sininen puhekupla näkyy ruudussa. 🤬🤬🤬 Anonyymi kirjoitti:
Ei löytynyt kolmessa minuutissa, eikä puolessa tunnissakaan.
Eikä tuo edellinenkään ole vastaus.
23-30 kiloa ylittävältä menee raskaan tavaran maksu?
Laukkuni on 15 kiloa, ei siis raskas mutta yli 7 kiloa.
Jos mitat täyttyy että jää alle 158 cm???
Mitkä mitat täyttyy?
Laukkuni on iso normi matkalaukku, ei raskas mutta liian iso käsimatkatavaraksi. Menee siis ruumaan. Kysymys kuuluu, pitääkö siitä maksaa erillinen matkatavaramaksu ja kuinka paljon se maksaa.
Jonkun Finnairin nirppanokan on turha viisastella täällä että löytyy kolmessa minuutissa. Varmaan löytyy jos työkseen asuu Finnairin sivustolla.
Ei tullut silti vastausta edelleenkään.
Iso mutta kevyt ruumalaukku, meneekö extramaksu ja kuinka paljon?
Jos ei Finnairin sivusto pysty selvästi kertomaan minkälainen matkatavara sisältyy lennoille niin hakusana vaihtuu Finnairista johonkin muuhun lentoyhtiöön joka pystyy kertomaan matkatavarakäytäntönsä selkeästi ja yksinkertaisesti.
Onpa vaikeaa laittaa selkeä ohje vastausta etsiville.
Vaikka niin että pitkiin mannertenvälisiin lentoihin sisältyy aina iso ruumalaukku plus käsimatkatavara, lyhyisiin Senghen maiden välisiin lentoihin sisältyy vain käsimatkatavara, 55x40x28 max 7 kg.
Ruumalaukun erillinen veloitus 60 e lisähintaan, jonka voi suorittaa edullisemmin tilausvaiheessa tai vähän kalliimmin lentoasemalla.
Esimerkiksi näin, hyvin selkeä.
Finnairin lento ARN-HEL vaihtuu SAS tai Norwegianin lentoon, koska he tuntuvat ymmärtävän suomalaisen lentomatkustajan normaali kysymykset paremmin kuin kotimainen yhtiö, ja osaavat vastata siihen ymmärrettävästi.
Ketä kiinnostaa alkaa opettelemaan tunnin lentoa varten että premium tai premium plus sekä emerituskortilla kirjattava matkatavara kuuluu ilman muuta hintaan, jos sinulla on Finnair lentopisteitä enemmän kuin sata kuluneelta vuodelta, ja olet 40 vuotta täyttänyt ja sinulla on lentolupakirja tai suvussasi on stuertti.
Muussa tapauksessa ole yhteydessä chattiimme, botti päivystää 24/7 jos sininen puhekupla näkyy ruudussa. 🤬🤬🤬Tuoltahan nuo löytyy:
https://www.finnair.com/fi-fi/matkatavarat-finnairin-lennoilla/lisämatkatavaramaksut
- Anonyymi
Kaverin pointti oli "Finnairin huono palvelu" JOS tarvitsee apua ja se pitää paikansa.
Finskin Puhelupankki on Intiassa (ja/tai Pakistanissa). Olen soittanut monta kertaa kalliisti, (Lontooksi tietysti! Ei ole muita kieliä käytössä kaukomaan lennoille varatuilla matkoilla) ja vastaajien ammattitaito on laidasta laitaan. Välillä on puhelin pöydällä ja kun palaavat linjoille ihmettelevät "Wow...you are still there!"
Olen maailman matkaaja ja Indian "dödöttävä" Englanti paljastaa missä ovat vastaajat.
Joskun olen kysynyt; "How are you? How's the weather in New Delhi?" Ja he kertovat aina :-)
Kun tein varauksen Jenkkeihin viime vuonna 3min sen jälkeen tuli Email; "Varauksenne aikataulu on muuttunut".
Oli muuttunut - vääräksi tunnin verran!
Ja kun varaat jakkarat seuraavalla sivulla ne ovat poistuneet varauslomakkeesta!
Mutta kun avaa varauksen uudestaan ne ovat siellä vaikka jakkaran varaussivulla ei näy.... Tyrkyttävät taas varaamaan jakkaran.
Eikö siellä kukaan tarkasta noita tyhmyyksiä ja korjaa? Olen kirjoittanut joka kerta tuloksetta. Sama p*ska jatkuu aina.
Matkasalkku GEO saa satoja tuhansia Euroja vuosipalkkaa ja nauraa tammiovien takana....
Ja veronmaksajat pöngittää ennen niin loistavaa "Jakoavain pyrstö" yhtiötä joka vuosi.
PS. Lentopisteistäni jatkuu taistelu yhä. Ulkoistin taistelun AA'lle. Lupasivat hoitaa asian, kuten ovat ennenkin tehneet.
Alkavat kai jo kyllästyä Finskiin. Olen huomannut etteivät tarjoa Finskin lentoja useilla reiteillä Eupooppaan vaikka ovat samassa OneWorld ryhmässä. Finski kusee vastatuuleen ja puntit kastuu yhä pahemmin... - Anonyymi
Finnair on samanlainen möhköfantti kuin monet vanhat kansalliset lentoyhtiöt, joiden kannattavuus on heikko tai ovat tehneet konkurssin.
Jotain vikaa yhtiössä on, jos se ei kykene palvelemaan Tampereen ja Turun ympäristöjen asiakkaita. Kiertoteiden kautta Finnairia pitävät pystyssä veronmaksajien takuut.
Olisikohan syytä ajaa alas koko firma ja perustaa uusi terveelle pohjalle. Finnair palvelee vain pääkaupunkiseutua, mutta ongelmissa kääntyy koko maan asujamiston puoleen.
Finnair on luovuttanut Tampereen ja Turun lennot Air Balticille, SAS:lle, Ryanairille ja Wizzairille. Näillä yhtiöillä on halvemmat hinnat ja parempi palvelu kuin Finnairilla.
Finnairin karsimisohjelman seuraava vaihe taitaa olla koko lentotoiminnasta luopuminen. Malli on ehkä otettu Postista. - Anonyymi
Finnair on lapsellinen yhtiö, jossa johto on hakoteillä.
Kuin santalaatikolta johdettaisi isoa yritystä. Johto ei selvästi tiedä lentoyhtiön johtamisesta mitään. Niinkö johtajat nykyään koulutetaan, että johtajalle ei kuulu muuta kuin istua toimistossa ja poltella isoja havannalaisia sikaareja viidenkymmenen- tuhannen euron kuukausipalkalla.
Lippuja myydään netissä jos selviät sivustohelvetistä hengissä läpi.
Jos ja kun saat liput ostettua, pitää alkaa varmistamaan mitä oikein tuli ostettua. Se ei olekaan enää niin yksinkertaista.
Jos pitääkin tehdä muutoksia, joku meni vahingossa väärin, sitten ollaankin lirissä.
Maailman kallein lentoyhtiö on asiakaspalvelullaan maailman surkein. - Anonyymi
Katsoin kuukauden päähän Finskin lentoa LAS VEGAS - HKI. Lentää LAS - Dallas - Hki.
Finski myy lippua jossa Dallasissa on vain 58 minuuttia vaihtoaikaa!
Ei vois olla hullumpi juttu; Pitää itse ottaa ruumatavarat ja viedä ne jatkolennolle Dallasissa koska Finski nuukuuttaan ei tee sopparia AA'n kanssa laukkujen siirrosta.
Jo laukkujen turvatarkastus ottaa sen tunnin! Ja sitten lähtö on eri terminaalista jonne mennään wanhalla kolisevalla junalla. Se ottaa 10-30min odotusjasta riippuen.
Dallas DFW on sekava ja suuri paikka. Viimeksi oli 2 turvatarkastusta! Kun kysyin syytä tarkastaja, komea Latino poika, sanoi sarkastisesti; "Kaksi tarkastusta siksi etteivät Mexikosta jalan tulevat perheet pääse eteenpäin!" Eli poliittinen PR juttu...
Oli muuten vihaisia matkustajia joilla oli kauniit vaatteet; Ei ollut muovilaatikoita vaan kaikki kamat, läppärit ja puhelimet suoraan p*skaiselle kumihihnalle!
"Texas'issa on kaikki parasta" paikallisten mukaan.... on erikoinen paikka.
Paras lentää muilla yhtiöllä tai Finskillä Chicagon kautta. Siellä taas ne lumimyrskyt ja tornaadot... - Anonyymi
Yleisesti kokemuksista Finnairin pojoista:
Itsellä tulee ihan juuri vastaan raja, johon mennessä pitäisi saada tietty määrä pisteittä jotta pysyn edes Silver- tasolla. Menin reissuun päälle viikko sitten, jossa maksoin neljälle henkilölle lennot Etelä-eurooppaan. Tänään tuli merkintä äppiin vasta lennosta ja sain matkasta 0 taso -ja palkintopistettä :D
Kun otan yhteyttä heidän chatin kautta, saan tiedon että pitää odottaa vähintään 10 päivää että voi kysellä puuttuvia pisteitä, jonka jälkeen tietenkin on se odotusaika jos tohtivat niitä minulle lähettää.
En myöskään ymmärrä, mikä tässä aina kestää niin kauan. Onko heillä siellä joku helmilaskentajärjestelmä ja joku yksinäinen hessu siellä tsekkailee että asiakas on todellakin ollut lennolla ja sitten annetaan pisteitä tilille. Kuvittelisin että se toimisi paremmin niin, että kun asiakas on vahvistettu lennolle, pojot tulevat samantien automaattisesti tilille. Tietääkö tästä kukaan?
Aiemminkin on mennyt taso yhtä alemmas kun panttaavat pojoja, todella kuumottavaa katsella kun "vielä 1 päivä aikaa säilyttää tasosi...." kun reissusta yli viikko.
Harmi että hyviä vaihtoehtoja ei Suomesta lennä :/ - Anonyymi
Otin tämän AA Aviator kortin ja sain 75 000 bonus points heti ekan $ 125 oston jälkeen. Tuli 5ssä päivässâ.
Sain 2v (kysymällä) vapaata kortin vuosimaksusta wanhana asiakkaana. Miksi sain 5000 extraa en tiedä, enkä valita :-) Ehkä siksi kun lupasin "keskittää lennot AA'lle".
Jenkkifirmoissa voi AINA, joka pv, puhua elävän ihmisen kanssa joka osaa hyvin Lontoota :-) Finskillä saa apua jos/kun osaa Bulgariaa.
"Earn 70,000 AAdvantage®bonus miles after making your first purchase and paying the annual fee in full, both within the first 90 days."
Kun matkustan Finskillä ostan lipun AINA American Airlines'in kautta ja tili on siellä. OneWold partnereita molemmat.
Finski on tosi laiska, kuten huomasit, antamaan pisteitä tilille. AA on taistellut aina kaikki ja nopeasti minulle. Samoin Qatar, on OneWorld partner Finskille.
On todella surullista kuinka ennen niin hyvä ja arvostettu firma on ajettu alas...
Finskin vahvin ala oli moottoreiden ja runkojen huollot ja täys korjaukset. Afrikasta tuli koneita solkenaan Seutulaan huoltoon. Se tuottava ajettiin kokonaan alas.
SAS / Volvo teki saman virheen Brommassa. SAS on saattohoidossa ja Volvo Kiinassa! - Anonyymi
Montako uutta Airbusia on vielä lunastamatta niistä yhdeksästä, joita tilattiin?
Oliko niin että se oli viides tämä viimeinen, jota ei Finnair pystynytkään maksamaan, vaan se myytiin heti uudelle omistajalle jolta Finnair sen sitten liisasi käyttöönsä? Oliko tämä näin? - Anonyymi
"Valtionyhtiö Finnairin toimitusjohtajan Topi Mannerin palkka lensi 1,3 miljoonan korkeudelle, kun koneet makasivat kentällä ja henkilökuntaa karsittiin..."
Asiat pitää hoitaa tärkeysjärjestyksessä!
2010 ymmärtää tämän ja AINA lentää Finskin bisneksessä että Topi saa milli + palkkansa :-) - Anonyymi
Otsake Finnair karsii kaikessa on paikkansapitävä.
Nyt on menty niin pitkälle että Finnair karsii jo matkustajia.
Finni on puristettu niin piukille, ettei kukaan halua maksaa 30-40% kalliimmalle lentoyhtiölle kun kerran halvempia on saatavilla.
Kun puhutaan kaukolennosta, jonka saa toiselta yhtiöltä 300 euroa halvemmalla niin ei tarvitse keskustella enempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla
Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e3178153Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne996389Jos olisit täällä
Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä1743683- 722569
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee402470- 452313
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san222186- 1032026
Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea
Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.1962024- 481595