Suomalaisten ensirekisteröintejä vuosia hallinnut Toyota pitää tiukasti kiinni merkkikohtaisesta ykköspaikastaan. Vaikka rekisteröinnit vähenivät maaliskuussa 12 prosenttia viime vuodesta, Toyotoja rekisteröitiin silti 28 prosenttia enemmän kuin kakkospaikalla olevia Tesloja.
kymmenen suosituimman automallin joukossa peräti neljä Toyotaa. Ikisuosikki Corollan ja aiemmin mainitun täyssähköauton bZ4X:n lisäksi listalle kipusivat myös Yaris ja Yaris Cross.
Skoda on tippunut häntäpäähän.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tesla-pudotti-ikisuosikin-maaliskuun-ensirekisteroinneissa-uusi-ja-vanha-kayvat-nyt-tiukkaa-kisaa/74d8f446-e0ef-43ba-896f-43b06fd1a9ab
Neljä Toyotan mallia kärkikymmenikössä maaliskuussa, myös Toyotan täyssähköauto bZ4X
27
85
Vastaukset
- Anonyymi
Corollan mallivaihdos on pienentänyt Corollan myyntiä maaliskuussa. Nyt tämän kuluvan huhtikuun tilastossa tulee olemaan kova Corollien rekisteröintilukema.
- Anonyymi
Huomaa, että bZ4X kirjoitetaan aina pienellä alkukirjaimella paitsi lauseen alussa.
- Anonyymi
Skoda miinusta 19,29 % ja Octavia miinusta 5.13 %
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda miinusta 19,29 % ja Octavia miinusta 5.13 %
Škoda Enyaq on muuttunut pelkäksi muistoksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Skoda miinusta 19,29 % ja Octavia miinusta 5.13 %
Octaviaa ei saa kun siellä oli se tulipalo ja odotusajat siksi 2 vuotta.
https://www.is.fi/autot/art-2000009487991.html
Osapula vaivaa.
- Anonyymi
Kuukauden minä täällä riehuin ja pilkkasin Toyotaa ja tässä on tulos.
- Anonyymi
Bensalla se Corolla kulkee edelleen, samoin Yaris.
- Anonyymi
Oktaavi kulkee kaalipieruilla.
- Anonyymi
Tuon Toyotan sähköauton rekisteröinti hyytyy kun nuo ennakkomyynnit ja esittelyautot on hoidettu. Noin isomäärä kertoo totuuden Toyotan ostajan tyhmyydestä kun menee tekemään kaupat kokematta ja sitten saikin käteensä melkoisen mustanpekan, hihii"
- Anonyymi
Esittelyautot tulivatSuomeen jo marraskuussa. Kaikki tänä vuonna autonsa saaneet kehuvat niitä, kun niissä on nyt päivitykset toimintamatkaan ja latausnopeuteen.
- Anonyymi
HÄTÄISTÄ KULJETTAJAA helpottaa näytön alta omista hipaisunapeista käynnistyvät sähkölämmittimet. Kuulostaa selvyydeltä, mutta tässä asiassa bZ4X voittaa edellisen käyttötestissä olleen täyssähköauton, Volkswagen ID.4:n, jossa auton järjestelmän käynnistymistä sai odotella hetken ennen sähkölämmittimien käynnistymistä.
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/6b-2023/toyota-bz4x-style-vaivatontakin-arkea/ - Anonyymi
Toyota on myynyt paljon enemmän kuin muut!
- Anonyymi
Toyota on paras autonvalmistaja. BZ4X sähköauto tulee olemaan Suomessa eniten myyty sähköauto. Se on ainut sähkis mikä sopii pohjolan olosuhteisiin. Skoda Enyaq myi viimevuonna, mutta ei enää samoin käy kohta Teslan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota on paras autonvalmistaja. BZ4X sähköauto tulee olemaan Suomessa eniten myyty sähköauto. Se on ainut sähkis mikä sopii pohjolan olosuhteisiin. Skoda Enyaq myi viimevuonna, mutta ei enää samoin käy kohta Teslan.
Ai, joko Tojossa on akkujen esilämmitys latausta varten, se kun on ehdoton edellytys pohjolan oloihin kelvolliselta sähkikseltä....
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ai, joko Tojossa on akkujen esilämmitys latausta varten, se kun on ehdoton edellytys pohjolan oloihin kelvolliselta sähkikseltä....
AI joko sinulla on sähöauto. Se kun on ehdoton edellytys että kukaan sinun kommenttejasi noteeraisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
AI joko sinulla on sähöauto. Se kun on ehdoton edellytys että kukaan sinun kommenttejasi noteeraisi.
ei ole sähöautoa ja Tojosta puuttuu edelleen akkujen esilämmitys, jonka jokainen sähköauton omistaja tietää Suomen oloissa välttämättömäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ole sähöautoa ja Tojosta puuttuu edelleen akkujen esilämmitys, jonka jokainen sähköauton omistaja tietää Suomen oloissa välttämättömäksi.
Ei akkujen vaan ajoakun..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei ole sähöautoa ja Tojosta puuttuu edelleen akkujen esilämmitys, jonka jokainen sähköauton omistaja tietää Suomen oloissa välttämättömäksi.
Tietääkö? Ei ole myöskään Volkkarissa akun etukäteislämmitystä kuten jokainen tietää.
Milloin sitä akun etukäteislämmitystä tarvitaan?
No silloin jos pitää pikaladata pakkasella. Kuinka monella on tarve pikaladata ylipäänsä?
Koronan alusta lähtien ei ainakaan itsellä ole yhtään tarvetta ollut ajaa yli 200km pidempää lenkkiä ja vastaavalla ajoprofiililla on monia, itseasiassa suurin osa.
Ajatuskulkusi lähtee olettamuksesta että kaikkien ajoprofiili on olla teinpäällä jatkuvasti. Näin ei ole. Tyypillinen ajoprofiili on sellainen missä ehkä kerran pari vuodessa käydään yli 100km päässä. Tällöin BZ toimii varsin hyvin kotilatauksella.
Mutta, sinä saat ostaa ihan vapaasti Volkkarin jos sellaisen haluat.
Tuntuu vaan että sinun ainoa tarkoituksesti on saada edes joku kurjassa elämässäsi reagoimaan sinun sanomaasi. Olet niin yksin ja ilman mitään kontakteja ja tarkoitusta että jopa itkupotkuraivariisi tulevat kommentit on päivän kohokohta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietääkö? Ei ole myöskään Volkkarissa akun etukäteislämmitystä kuten jokainen tietää.
Milloin sitä akun etukäteislämmitystä tarvitaan?
No silloin jos pitää pikaladata pakkasella. Kuinka monella on tarve pikaladata ylipäänsä?
Koronan alusta lähtien ei ainakaan itsellä ole yhtään tarvetta ollut ajaa yli 200km pidempää lenkkiä ja vastaavalla ajoprofiililla on monia, itseasiassa suurin osa.
Ajatuskulkusi lähtee olettamuksesta että kaikkien ajoprofiili on olla teinpäällä jatkuvasti. Näin ei ole. Tyypillinen ajoprofiili on sellainen missä ehkä kerran pari vuodessa käydään yli 100km päässä. Tällöin BZ toimii varsin hyvin kotilatauksella.
Mutta, sinä saat ostaa ihan vapaasti Volkkarin jos sellaisen haluat.
Tuntuu vaan että sinun ainoa tarkoituksesti on saada edes joku kurjassa elämässäsi reagoimaan sinun sanomaasi. Olet niin yksin ja ilman mitään kontakteja ja tarkoitusta että jopa itkupotkuraivariisi tulevat kommentit on päivän kohokohta.Voi voi voi, tyypillinen Tojomies. Jos joku hiukankin kyseenalaistaa yliampuvat Tojokehut, niin heti heitetään kehiin Volkkari ja sen viat. Selvennyksenä, en omista Volkkaria eikä aikomuksenani ole ostaakaan Volkkaria. Sen sähkövehkeissä on niin paljon arjen käytettävyyttä haittaavia suunnittelun kukkasia, esim. hipaisukytkimet, toiminnot viety liikaa keskinäyttöön jne.
Mutta takaisin Tojoon. Jos konsonanttihirviötä aiotaan myydä esim. työsuhdeautoksi, niin esilämmityksen puute on kyllä PUUTE. Ja tuon hintaluokan auton pitäisi kyllä perusspekseillä olla jo sellainen ettei auton ominaisuudet rajoita sen käyttöä. Aika moni käyttää autoa muuhunkin kuin lähimarkettiin ajamiseen.
Ja mitä tulee vastaksesi viimeiseen kappaleeseen, se kertoo kyllä paljon enemmän sinusta kuin minusta. Voimia sinulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietääkö? Ei ole myöskään Volkkarissa akun etukäteislämmitystä kuten jokainen tietää.
Milloin sitä akun etukäteislämmitystä tarvitaan?
No silloin jos pitää pikaladata pakkasella. Kuinka monella on tarve pikaladata ylipäänsä?
Koronan alusta lähtien ei ainakaan itsellä ole yhtään tarvetta ollut ajaa yli 200km pidempää lenkkiä ja vastaavalla ajoprofiililla on monia, itseasiassa suurin osa.
Ajatuskulkusi lähtee olettamuksesta että kaikkien ajoprofiili on olla teinpäällä jatkuvasti. Näin ei ole. Tyypillinen ajoprofiili on sellainen missä ehkä kerran pari vuodessa käydään yli 100km päässä. Tällöin BZ toimii varsin hyvin kotilatauksella.
Mutta, sinä saat ostaa ihan vapaasti Volkkarin jos sellaisen haluat.
Tuntuu vaan että sinun ainoa tarkoituksesti on saada edes joku kurjassa elämässäsi reagoimaan sinun sanomaasi. Olet niin yksin ja ilman mitään kontakteja ja tarkoitusta että jopa itkupotkuraivariisi tulevat kommentit on päivän kohokohta.Toyotan omapoika kehittelee taas ihan omia hauskoja juttujaan ja muuttaa niitä tilanteen mukaan. Ennen range oli se kynnyskysymys ja pikalataus välttämättömyys, mutta kun Toyota julkaisi oman keskeneräisen sutensa, niin nyt 200km riittää hyvin ja pikalataus on turhaa. Juuri noissa onnettomissa rangeissa tarvitaan pikalatausta ja se vaatisi akun lämmityksen onnistuakseen ja sitten vielä Toyota on rajoittanut pikalatausten määrää ettei halpa akku korkkaa heti alkuunsa.
- Anonyymi
Mutta Tesla Y oli malleista ykkönen!
- Anonyymi
Ruma tötterö joka haukuttiin kylmäksi kuin siperian juna.
- Anonyymi
Sähköautoja rekisteröitiin 55,5 %.
- Anonyymi
Suomessa on 40 000 kpl. sähköautoja, muita on 3 000 000 kpl.
- Anonyymi
Mirai on hävinnyt Toyotan mallistosta kuin pieru Saharaan.
- Anonyymi
Norjassa Toyota bZ4X on rekisteröintitilastossa toisena Tesla Model Y:n jälkeen.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut
Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.1428675Se viime kohtaaminen
Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny681423- 661254
Ihan rakentavassa mielessä
Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?761195Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö
Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis1431072- 901067
- 103817
Olen sinusta nainen
Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.37798Pitäisikö alkaa
Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔43781- 45767