Onko kellään kokemuksia kissan radioaktiivisesta sädehoidosta? Kissa on viikon klinikalla, ja sen jälkeen hoidetaan kotona eristyksissä 2vko. Sen jälkeen voi asua kissan kanssa? Syökö kissa kotona normaalia ruokaa, vai jotain erikoisraksua? Tuleeko lääkkeet? Kuinka kauan jätökset säilytetään kotona, ennen kuin ne viedään roskiksiin? Entä voiko kissan ruokakupit pestä, kun sillä on syljessä radioaktiivista ainetta? Vai kertakäyttöastiat?
Olisin kiitollinen, mitä asioita otetaan huomioon. Esim kuljetus klinikalta kotia ajattelin farkkumallista taksia, jotta olisi mahdollisimman kaukana. Miten kissan koppa kiinnitetään farkkuosaan?
Kiitos!
Radioaktiivinen sädehoito / kilpirauhasen liikatoiminta
3
441
Vastaukset 3
- Anonyymi
Ei kai se enää viikon jälkeen aiheuta taksissa säteilyongelmaa? Eritteet toki ovat toksisia vielä pitkään, ainakin sen pari viikkoa, hanskoilla keräätte, kissa myös pitää olla erossa muista eläimistä ja osin teistäkin. Vaikka muuten ei olisi vaaraa, ne eritteet, jopa sylki, voivat olla vielä ihmisillekin haitallisia. Jos olette päättäneet mennä tuota hoitoa kissalle ottamaan, soittakaa sinne hoitavalle lääkärille ja kysykää jotain hoitoon liittyvää esiopastetta noista asioista. Ei se ruoka varmastikaan muutu. Kisulle paranemista.
- Anonyymi
Hei, kiitos.
Kun kissa lähtee klinikalta, tulisi siitä olla 3m päässä, eli kuljetuksessa mahd kaukana kuskista, vaikka hetkellinen altistuminen ei haittaa. Niin pohdin farmaritaksia, jolla sen saisi mahd kauas. Ei ole olleet farmariautoa, niin en tiedä, miten kissankoppa kiinnitetään farmariosaan.
Haluaisin kuulla kokemuksia erityisesti niiltä, jotka asuvat kerrostalossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ampuminen kylpylässä
Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa741650- 201124
Kemijärvellä vesionnettomuus
Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as311062Hei, voitko kuunnella
Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu132865Joku porukka lähtenyt täältä
Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.189806- 64684
Olipa yllätys
Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo191607On todella ikävää
Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit79588- 48528
- 69510
- 55507
Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä
Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,32498- 57485
Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?
Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.25457Kai sä mies ymmärrät..
..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast28422- 40417
- 33413
- 16399
- 82398
- 37396