Ylläksen latujen hoitajat! Hakekaa oppia Kalajoelta!

Anonyymi-ap

Kahtena talvena on viikko Ylläksellä lomailtu ja tarkotus on ollu hiihdellä aika pitkiä matkoja hienoisa maisemisa. Mutta toiveet on olleet haaveita vain. On ollu suuri yllätys kuinka huonosti niitä latuja sielä kunnostetaan. Toki ne kylien vieresä olevat pätkät on olleet kohtuullisesa kunnossa. Mutta ei kait kukkaa mene Ylläkselle niitä pikku pätkiä edes takasi hiihteleen. Tosi suuri vastakohta on Kalajoen latujen hoito. Tuttavilla on mökki siellä ja on päästy nyt useempana pitkänä viikonloppuna sielä hiihteleen. Aina on ladut loistokunnosa . Tietysti niitä on pikkusen vähempi. Ja on toki niinkin, että ei sieltä kunnon alamäkiä löydy, mutta jotkut tykkää tasamaistakin. Mutta olennaista on se asenne kuinka latuja hoidetaan. Että jos se ei Ylläksellä parane, niin mekin joudutaan sanomaan, että hyvästi Ylläs.

7

473

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kalajoki on kuuluisa hiekoistaan, kesäisin, Espoo kuuluisa hiekoistaan ladulla, ei jalkakäytävillä, talvisin,

Ylläs, no, kuuluisa välinpitämättömyydestään, vain kaivosta ja pölypilviä ajetaan.

• Anonyymi

Leinosen Eikka sen sitten lausui:

Hyö on hihtäjän hiihellä,
      ko hanki on hohtava alla,
      kun taivas kirkasna kaareutuu

mut hauskempi hiihtää, kun ruskavi puu
      tuhli set ulhvovi, polku on umhesa
      ja Tuisku se huilaa ko taihvas hallajussila.

• Anonyymi

näin Akrikolan päivänä sano Eikalle, että opettelee katekismuksen ja apc-kirjan eli oppii Suomen keelen !

• Anonyymi

Tullessanne tuokaa lunta mukananne

• Anonyymi

Hiekkaan voisi ajaa ladut SM-KISOJA varten

Hiekkasprintit !

• Anonyymi

Yllässeudulla hiihdetään yhä. Latuja hoitaa vapaaehtoiset. Matkailukeskus on taas nakannut lusikan nurkkaan, juuri silloin, kun pitäisi yrittää ja erottua muista Lapin keskuksista. Amatööritoimintaa, mutta ladut ovat hyvät, keskuksen toiminta kuraa.

• Anonyymi

Heh, hakekaa pilhuja Sinnttipurolta, saatta oikian vetovoimatekijän.

Paskapuhheita nykömaalimasa nämät laskukeskusten kauhnolausehet, sulukekhaa nuot lasukesukset, kaihvokset tilhalle, mejät töihin, miekii oon ollu 35 vuotta oottamasa Hannun avvausta, keskikalijaa on menhy Lompolon nestemäärä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä kaupungeista ikävöijät olette ?

Mistä kaupungista olet?
      Ikävä
      112
      1960
    2. Tunnut niin oikealta kuin osa minua

Olenko oikeassa? Eihän tässä puutu kuin samat tuntemukset sinulta. Nainen, mitä tämä on? Jotain todella outoa tässä on,
      Ikävä
      89
      1669
    3. Kohunäyttelijä Aku Hirviniemi täyttää tänään pyöreät 40 vuotta. Onnea kaikesta huolimatta!

Näyttelijä, juontaja Hirviniemi on ollut otsikoissa ja hänen keikkojaan sekä tuotantojaan on peruttu julkisuuteen nousse
      Kotimaiset julkkisjuorut
      41
      1404
    4. Nainen, täällä minä vain sinua ikävöin

Joka päivä riudun ja ajatus sinusta viiltää syvälle, se, miten ihanaa olisi kokea sinut lähelläni. Mieleni askartelee si
      Ikävä
      59
      1138
    5. Miten sinä juhlistat Suomen itsenäisyyttä 6.12. - Onko millaisia perinteitä?

Itsenäisyyspäivä on näinä aikoina entistä tärkeämpi osa suomalaisuutta ja merkittävä juhlan aihe meistä monelle. Miten s
      Maailman menoa
      277
      1097
    6. Vaatii kaupungilta kuusinumeroista summaa

Onko ahneudella ja kieroudella rajaa? Itse tekee väärin, saa oikeutetusti potkut ja on nyt etukäteen suunnitellusti käsi
      Haapavesi
      72
      997
    7. En mä vaan ymmärrä miten noin kaunis voi olla sinkku

Sähän olet uskomattoman upea nainen kaikinpuolin.
      Ikävä
      59
      908
    8. Ikävä sinua, voimmeko tavata?

Anteeksi se minun viestini aikoinaan. Perun (jos se on vielä mahdollista) viestini sisällön ja olen pahoillani, jos se l
      Ikävä
      44
      877
    9. Jos joskus pääsen halaamaan sinua

niin voi olla, että en päästä enää ollenkaan irti. Sitten on hankala mm. käydä töissä, mutta eipä voi mitään.
      Ikävä
      58
      829
    10. Voitko ystävällisesti

Vastata siihen mitä kirjoitin Oletko valmis kasvotusten puhumaan vai kidutatko lopunelämäsi minua
      Ikävä
      67
      780
    Aihe