Puolisoilla keskinäinen testamentti ja sen mukaan perintöä sitten jaetaan. Lapset saivat metsää ja kiinteistöjä.
Testamentissa lastenlapsille testamentattiin rahat ja osakkeet.
Mites sitten kun leski joskus kuolee, koskeeko tuo testamentti myös hänen omaisuuttaan? Meneekö lastenlapsille taas rahaa, osakkeita ja sijoitusrahastoja?
Puolisoiden keskinäinen testamentti, miten menee?
6
96
Vastaukset
- Anonyymi
Niille menee sitä mitä on jäljellä.
- Anonyymi
Liika suppea aloitus, koska keskinäinen testamentti pääosin on aina muotoa, kun toinen meistä kuolee, saa eloonjäänyt omistamani ja yhteisen omaisuutemme kokonaan hallintaansa ja omistukseensa.
Tuo ylläoleva on lyhyin mahdollinen keskinäinen testamentti.
Kysymänne testamentti ei ole keskinäinen, vaan osittainen ja erityistestamentti, kun testamentissa on muitakin edunsaajia.
Kysymänne testamentti määrää osan omaisuudesta eloonjääneelle määrätyt asiat, lapsille, määrätyt ja lastenlapsille määrätyt ja mitään määräystä ole siitä mitä sen jälkeen kun eloonjäänyt kuolee, niin hänen jälkeensä toimitaan perintökaaren mukaan, eli se omaisuus mitä on jäljellä, menee tasan lapsille jollei eloonjäänyt ole määrännyt omalla testamentila
Eli eloonjäänyt voi eläessään pistää rahan haiseen taikka sitten ei, mutta leski voi määrätä omalla testamentillaan siitä omaisuus erästä mitä hän on saanut testamentilla.
Mutta kysymällänne tavalla ei käy.
Vaikea vastata tämän enempää tietämättä enempää.
T. Professional of the law, Lawetorder Z via V- Anonyymi
Ei pidä paikkansa!
Keskinäinen testamentti tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että kaksi tai useampi ihminen on tehnyt testamenttinsa samalle asiakirjalle, se ei kerro yhtään mitään testamentin sisällöstä.
Miten kysyjän toisenkin isovanhemman kuoleman jälkeen jako tapahtuu riippuu siis testamentin määräyksistä, ei siitä, että hänen testamenttinsa sattuu olemaan samalla paperilla kuin ensin kuolleen puolisonsa.
Omasta omaisuudestaan on jäljelle jääneellä/jääneillä oikeus tehdä uusikin testamentti (ei kuitenkaan muulta/muilta yhteisen keskinäisen testamentin tehneeltä saamastaan ellei toinen/toiset nimenomaan niin määränneet testamentissa). - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkansa!
Keskinäinen testamentti tarkoittaa vain ja ainoastaan sitä, että kaksi tai useampi ihminen on tehnyt testamenttinsa samalle asiakirjalle, se ei kerro yhtään mitään testamentin sisällöstä.
Miten kysyjän toisenkin isovanhemman kuoleman jälkeen jako tapahtuu riippuu siis testamentin määräyksistä, ei siitä, että hänen testamenttinsa sattuu olemaan samalla paperilla kuin ensin kuolleen puolisonsa.
Omasta omaisuudestaan on jäljelle jääneellä/jääneillä oikeus tehdä uusikin testamentti (ei kuitenkaan muulta/muilta yhteisen keskinäisen testamentin tehneeltä saamastaan ellei toinen/toiset nimenomaan niin määränneet testamentissa).Keskinäisen testamentin tekijät voivat olla ketkä tahansa henkilöt, jotka haluavat sopia keskenään perintönsä jakamisesta toistensa eduksi.
Testamentin tekijöiden ei tarvitse olla sukua toisilleen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pidä paikkansa!
Omasta omaisuudestaan on jäljelle jääneellä/jääneillä oikeus tehdä uusikin testamentti (ei kuitenkaan muulta/muilta yhteisen keskinäisen testamentin tehneeltä saamastaan ellei toinen/toiset nimenomaan niin määränneet testamentissa).Höpö höpö!
Keskinäisen testamentin idea on, kuten jo kerrottu, se, että kaksi henkilöä määrää, että toisen kuoltua eloon jäävä perii (omistus- tai hallintaoikeudella) heistä ensiksi kuolevan. Toki siinä tämän LISÄKSI voi olla muitakin määräyksiä, kuten vaikkapa, mitä omaisuudelle tapahtuu molempien kuoltua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö!
Keskinäisen testamentin idea on, kuten jo kerrottu, se, että kaksi henkilöä määrää, että toisen kuoltua eloon jäävä perii (omistus- tai hallintaoikeudella) heistä ensiksi kuolevan. Toki siinä tämän LISÄKSI voi olla muitakin määräyksiä, kuten vaikkapa, mitä omaisuudelle tapahtuu molempien kuoltua.Höpöhöpö!
Keskinäinen testamentti voi olla sisällöltään melkein mitä vain. Siinä voi olla lukuisia testamentinsaajia, kunhan kaksi heitä on testamentin tekijöitä, jota joiltakin osin määräävät toisensa saajiksi testamentissaan.
Keskinäisessä testamentissa voidaan siis märäätä vaikka puolet omaisuudesta yhden testamentin tekijän veljenpojille ja toisen testamentin tekijän omaisuutta puolestaan siskontyttärille. Sitten he voivat määrätä vaikkapa hallintaoikeuden toistensa asuntoihin, jolloin saavat sitten asua/käyttää niistä kuolemaansa saakka.
Suomessa on voimassa testamentin sisältövapaus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559