Kilpailijoilla se paljon pidempi.
Toyota.fi: "Sähköautojen huoltoväli ei poikkea polttoainekäyttöisten ajoneuvojen huolto-ohjelmasta. Myös huoltoon kuluva aika on verrattavissa perinteisiin autoihin."
Miksi bZ4X huoltoväli on vain 12kk tai 15000 km?
41
1419
Vastaukset
- Anonyymi
Eli BZ:n huolto tulee maksamaan myös saman kuin polttomoottoriautojenkin. Eiköhän siihen öljynkin tilalle saada jotain jäähdytys- ja jarrunesteitä lisättyä pientarvikkeiden lisäksi. Jarrujen säännöllinen herkistely on jo legenda, ainoa lajissaan.
- Anonyymi
HV-akun jäähdytysneste pitää ainakin tarkastaa ja vaihtaa aika ajoin. Takuun säilyminen tulee kalliiksi. Naurettava 10 v tai 1 milj km takuu.
- Anonyymi
Jarrujen putsaus pitäisi tehdä pakolliseksi joka merkille. Niissä kun on merkistä riippumatta jumiutusta usein.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jarrujen putsaus pitäisi tehdä pakolliseksi joka merkille. Niissä kun on merkistä riippumatta jumiutusta usein.
Yleensä riittää, että jarrut puhdistetaan palojen tai levyjen vaihdon yhteydessä. Huollossa riittää, että katsotaan, riittääkö niissä paloiissa vielä seuraavaan huoltoon.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Yleensä riittää, että jarrut puhdistetaan palojen tai levyjen vaihdon yhteydessä. Huollossa riittää, että katsotaan, riittääkö niissä paloiissa vielä seuraavaan huoltoon.
Tämä ei Tojotassa ole koskaan riittänyt . Tojotassa pitää jarrut purkaa ja puhdistaa joka vuosi .
- Anonyymi
Toyota ei yleensä syö öljyä, joten se öljy ei siellä silloin vaihdu, kun ei vanhat öljyt tule pakoputkesta ulos savuna ilmaan ja uutta joudu lisäämään. Ja autoissa, joissa jo ohjekirjassakin sanotaan öljynsyönnin olevan normaalia ainakin aluksi ja käytännössä muutenkin niin kestää hyvin sen 30 tkm ajaa, koska tempun salaisuus on siinä, että öljyä lisäämällä siellä koneessa näin ollen pyörii jatkuvasti ns. hyvät öljyt.
- Anonyymi
Kerrohan missä sähköautossa on PAKOPUTKI. Sähköauto ei kuluta öljyä, koska sitä ei siellä ole. Tässä kirjoitettiin sähköautoista pöljä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan missä sähköautossa on PAKOPUTKI. Sähköauto ei kuluta öljyä, koska sitä ei siellä ole. Tässä kirjoitettiin sähköautoista pöljä.
Sekä polttoainekäyttöisistä ajoneuvoista, kun luet aloituksesta tarkemmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerrohan missä sähköautossa on PAKOPUTKI. Sähköauto ei kuluta öljyä, koska sitä ei siellä ole. Tässä kirjoitettiin sähköautoista pöljä.
Löytyy sitä öljyä sinunkin sähköautosta, tosin se ei ole moottoriöljyä.
- Anonyymi
Varmaan softan päivitykseen on tarvetta ja menee sitä aikaa näissä sähköautoissa.
- Anonyymi
Eihän softan päivityksen vuoksi tarvitse huollossa käydä, ainakaan sähköautoilla. Tosin, enhän minä Toyotasta tiedä.
- Anonyymi
Rahastus, rahastus, rahastus.
- Anonyymi
Tyhmiltä rahat pois.
- Anonyymi
Mikä on bZ4x:n öljynvaihtoväli?
- Anonyymi
Volkkareissa lisätään öljyä huoltovälillä 4-18 litraa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Volkkareissa lisätään öljyä huoltovälillä 4-18 litraa
Niinkö, tuskin sentään. Eikö pää kestä ja piti lähteä taas liioittelemaan ja sehän pilaa koko provosi.
- Anonyymi
Ylihinnoitelluista autoista huolimatta jälkimarkkinat ovat Toyota Finlandin tuottoisinta liiketoimintaa. Siitä pitää huolen markkinoiden lyhyimmät huoltovälit ja lisäturvien sitouttaminen merkkihuoltoihin. Relax-turva on puhtaasti markkinointikikka.
- Anonyymi
Relax-Takuu on parempi kuin käyttäjänvirhetakuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Relax-Takuu on parempi kuin käyttäjänvirhetakuu.
Relax-turva ei ole takuu, harmittaako?
Jännä kun muita sähköautoja ei tarvitse juurikaan huoltaa ja Toyotaa pitää huoltaa yhtenään, mitähän huoltokohteita siellä on?
- Anonyymi
Akkutakuu 10v/1000000 km ei säily, jos ei käy 6-7 kertaa vuodessa huollossa!!!
- Anonyymi
Toyota teki taas ennätyksen, pitää huoltaa sähköautoa kokoajan, että takuu säilyy vaikka sähköautossa ei pitäisi olla juurikaan huoltokohteita. Taitavat kerätä rahoja takuukorjauksiin?
- Anonyymi
Sehän se on Toyotan politiikka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän se on Toyotan politiikka.
Ehkä öljynvaihtoväliä saisi pidennettyä lyhentämällä öljytikkua -> saadaan öljyntäyttömäärä suuremmaksi. Näinhän nämä laatuongelmat ennenkin on selätetty.
BTW pimpatulla tohjolootalla (lelux) jo käytössä ohjaus, missä ei lainkaan mekaanista yhteyttä etupyöriin. Käyttöjät tuskin huomaavat eroa entiseen ;-D
Voi tämä sähköohjaus vielä aiheuttaa jänniä efektejä, ottaen huomioon tollolootan osaamisen bugisen spagettikoodin suoltajana (hallitsemattomat kiihtymiset...)
- Anonyymi
En ole vielä koskaan huollattanut autoa merkkihuollossa, enkä huollata!
- Anonyymi
Ei jopolla taida ollakaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jopolla taida ollakaan?
Ei kunnollisia autoja tarvitse merkkihuollossa käyttää. Nolot jopo-autot pitää käyttää.
- Anonyymi
Juu, tuttua niille jotka ajaa vain ikivanhoilla romuilla.
- Anonyymi
Uskomaton firma. Sähkömoottorissa ja elektroniikassa ei ole mitään huollettavaa, pelkkiä saranoitako ja jarrujako siellä herkistellään ja kerätään tyhmältä rahat?
- Anonyymi
Pakollinen akun mittaus, että 10v/1000000 km takuu säilyy vaikka Tojoilla ajetaan 10 vuodessa alle 150000 km.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakollinen akun mittaus, että 10v/1000000 km takuu säilyy vaikka Tojoilla ajetaan 10 vuodessa alle 150000 km.
Milloin Tojon ostajia on moitittu liian älykkäiksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pakollinen akun mittaus, että 10v/1000000 km takuu säilyy vaikka Tojoilla ajetaan 10 vuodessa alle 150000 km.
Ei pelkästään ne kilometrit vaan myös se aika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei pelkästään ne kilometrit vaan myös se aika.
Jos Toyotan akku ei kestä kuin 10 vuotta, niin sähkö-Tojolla ajo tulee olemaan julmetun kallista.
- Anonyymi
Omituinen huoltotarve, vaikka liikkuvia osia vähemmän?😕
- Anonyymi
Rahastus!
- Anonyymi
Vastaavaa huoltovapautta kuin VW ID:ssä, eli kaksi vuotta ilman kilometrirajaa, tai jopa parempaa tarjoaa autoissa nykyisin vain Tesla, jolla ei ole takuuehtoihin määriteltyä huolto-ohjelmaa lainkaan.
- Anonyymi
Korjaamisvapautta sitten ei olekaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Korjaamisvapautta sitten ei olekaan.
Käyttäjän virheet vaivaavat hyvin paljon AG-malleja. Varsinkin dsg ja tsii tyyppejä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käyttäjän virheet vaivaavat hyvin paljon AG-malleja. Varsinkin dsg ja tsii tyyppejä.
Vittuako Tsi ja Dsg malleilla on sähköautojen kanssa vajakki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittuako Tsi ja Dsg malleilla on sähköautojen kanssa vajakki?
Volkkarissa menee helposti raitisilmasuodatin tukkoon kahdessa vuodessa, kun ajetaan paljon. Tämmöinen taas rasittaa puhallinmoottoria enemmän, kun täytyy jaksaa tukkoisen suodattimen läpi puhaltaa ilmaa. Ja näin ollen korjaamista on tiedossa huoltojen lisäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vittuako Tsi ja Dsg malleilla on sähköautojen kanssa vajakki?
Niillä pääsee tankillisella 600-800 km enemmän kuin id malleilla. Tsii-malleissa menee tosin öljyä se 4-8 litraa / 1000km.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä tehdä asialle?
Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill1592518Selänteiden kommentit
Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki1961601- 1701555
- 791291
Kirkon kuoronjohtajalle varoitus
Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais281005Nyt kun pride on ohi on siks
Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;281911Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!
Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal46897Muistatteko itsenne vuonna 1986?
Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t176837- 76792
- 62766