Viisikymppisellä ei ole enää tulevaisuutta,vain pelkkä menneisyys.
Viisikymmenvuotiaana on jo nähnyt kaiken tarpeellisen,ei ole enää mitään nähtävää eikä koettavaa.
Viisikymmenvuotias ei enää tunne mitään,hän ei enää pysty rakastumaan eikä rakastamaan,eikä rakastelemaan.Hän on vain tunteeton pölkky.
Kun ihminen on elänyt kaksi kolmasosaa elämästä,ei ole enää mitään tavoiteltavaa,eikä saavutettavaa.
Viimeistään viisikymppisenä mies olisi talutettava tallin taakse,ja.....tehän tiedätte!.
Tässä iässä
39
2584
Vastaukset
- sinkku55
eiks viiskymppinen mies ole parhammillaan,mun mielestä ainakin.
- Ikivihreätä
Parhaimmillaan mihin?
Voisitko ystävällisesti tarkentaa? - sinkku55
Ikivihreätä kirjoitti:
Parhaimmillaan mihin?
Voisitko ystävällisesti tarkentaa?onhan viisikymppinen jo maailmaa nähdyt varmasti, kaiken kokenut ja ottaa naisenkin huomioon..huom ei tietenkään kaikki miehet.
- sulla
vielä monta vuotta viiteenkymppiin...
- Kypsä aikuinen
Taisi olla parikymppinen monni tai naismonni, joka epäili, etteikä meillä viiskymppisillä olisi enää miyääm kliffaa elämässä?
Meni niin yteikköön, kuin olla ja vaoi!
Sääli! Pikemminkin tuntuu siltä, että nuoremmilla on "pallo hukassa"...
Siispä tulkaa kaikki viiskymppisiksi - meil vast lystii on! Tai helsingiksi: hei, me bonjataan ja skrudataan. Tuu messiin! Tai viroksi: Hei kaikki teksaspöksyse nupikulliaise, tulga mei muga!
Ja lopuksi kunnolla englanniksi: "WHY?"
- Tuttua, tuttua...
Justiinsa noin viiskymppisinä rupeaa tuntumaan silta! Mutta se on seeri harha!
Oikeesti aikuisen ihmisen ELÄMÄ alkaa vasta silloin! Elämä on ihan oikeesti täynä kaikkea kivaa - kunhan vain olet valppaana! Kukaan muu ei voi olla valppaana puolestasi! Ja huomaa myös arkiflirtti; pienet, hauskat eleet tai sanonnat -oven avus pitkän silmäyksen saattelemana....keksi itse lisää...!Me voimme ihan itse valita, onko keski-ikämme tylsää - vaiko kiehtovaa ja joka päivä uudenlaista! Siis SINÄ; tee valintasi ja lakaa ruikuttamasta. Nih! - paras vaihtoehto
alat mulle kullannupuks:))
- ...
...
- Pirre*
osuvasti sanottu, ihan naulan kanttaan...
- +-0
Pirre* kirjoitti:
osuvasti sanottu, ihan naulan kanttaan...
Nyt lohkas hyvän
- Viisikymppinen
No mutta ollikolli, mitä höpötät..
Viisikymppisenä on lapset lähteneet kotoa (jos niitä on ollut) ja alkaa uusi ihana vapaus, uusi sisäinen nuoruus, joillakin villitys.. ;-)
Koko maailma on avoin, riippuu vain itsestä, miten elämää jatkaa, mitä valintoja tekee.
Viisikymppisen rakastuminen, rakastaminen ja rakastelu on mahtavaa, täydellä sydämellä antautumista ja tunteet ei ole kadonneet minnekkään. Viisikymppinen elää täyttä elämää, kun annat sijaa rakkaudelle.- sinkku55
viisikymppisenä voi rakkkautta antaa enemmän kumppanille kun lapset ei enää häiritse rakkaus elämää.
- Tietoa
Olen 60-vuotias ja täynnä uteliaisuutta uusiin asioihin ja elämänhalua on vaikka muille jakaa.
- Angiina
Olen taipuvainen ajattelemaan, ettei ihminen ainoastaan valitse katsella elämää erilaisten silmälasien läpi. Jolloin jokainen meistä kykenisi valitsemaan myönteisen ja avoimen tarkastelukulman tai kielteisen ja suppenevan. Sillä elämä itsessään sisältää sekä myönteisiä että kielteisiä elementtejä, toivoa ja epätoivoa. Mikäli luopuminen ja väheneminen suljetaan ihmisen elämän ulkopuolelle, muuttuu itse elämä ohueksi. Ilo ja suru eivät ole toistensa vastakohtia. Ilo löytyy surun kääntöpuolelta ja päinvastoin. Ilo ja suru edellyttävät toistensa olemassaoloa.
- Rudi
...käytetään sellaista hauskaa ilmaisua kuin:
Pää kiskolle. - Rudi
Rudi kirjoitti:
...käytetään sellaista hauskaa ilmaisua kuin:
Pää kiskolle.Kauheeta sentään. Pakko nyt tarkentaa, että ei ollut toivotus sinulle, vaan toteamus.
Uskon, että suurin osa avauksen kaltaisista jutuista on sitä lörpöttelyä. Valitetaan huvikseen tai sitten myötätunnontoivossa. Kukaan järjissään oleva tyyppi kun ei voi tosissaan väittää, että viiskymppiset tarttis viedä saunan taa.
Niinku Tuntemattomassa Lahtinen totes: Tulis kuula ja tappas. Tuskin hänkään sitä kuitenkaan sydämestään kaipasi..? - Angiina
Rudi kirjoitti:
Kauheeta sentään. Pakko nyt tarkentaa, että ei ollut toivotus sinulle, vaan toteamus.
Uskon, että suurin osa avauksen kaltaisista jutuista on sitä lörpöttelyä. Valitetaan huvikseen tai sitten myötätunnontoivossa. Kukaan järjissään oleva tyyppi kun ei voi tosissaan väittää, että viiskymppiset tarttis viedä saunan taa.
Niinku Tuntemattomassa Lahtinen totes: Tulis kuula ja tappas. Tuskin hänkään sitä kuitenkaan sydämestään kaipasi..?Ei se haittaa, vaikka olisit tarkoittanutkin. Jokainen meistä on joskus rasittava. Varsinkin tälläiset kaikkien alojen dosentit.
- Rudi
Angiina kirjoitti:
Ei se haittaa, vaikka olisit tarkoittanutkin. Jokainen meistä on joskus rasittava. Varsinkin tälläiset kaikkien alojen dosentit.
Kaikkien alojen dosentit rulettaa ja pelastaa :)
- Rudi
Köydet on liukkaaksi rasvattuina ja Gilletenterät terävinä..
- n52
Mitä sä tommosia.
- Rudi
n52 kirjoitti:
Mitä sä tommosia.
Pysyy avaus ryhdissään :)
- n52
Rudi kirjoitti:
Pysyy avaus ryhdissään :)
ettei eksyttäisi harhapoluille?
Sä ajattelit mainosmielessä tarjota tehokkuutta hommeleihin...=)
Karmeen mustaa jopa mulle...=) - Rudi
n52 kirjoitti:
ettei eksyttäisi harhapoluille?
Sä ajattelit mainosmielessä tarjota tehokkuutta hommeleihin...=)
Karmeen mustaa jopa mulle...=)...pilata hyvää synkistelyä. :)
- n52
ja olen sinun kanssasi joka mutkassa eri mieltä ja elo pitää ottaa välillä rennosti.
Me olemme vasta puolessa välissä ja mitä saattaakaa olla ilopuolella vielä edessä.
Mene sinäkin peilin eteen ja virnistä vaikka väkisin ja kun hetken pitelet niitä suupieliä ylöspäin niin kohta huomaat,että ne oikeastaan tykkää siitä tunteesta joka siitä tulee.
Pari kertaa päivässä kun sen teet niin muutos auttaa usko pois.
Tuleppa kertomaan kun olet kerran kokeillut.
Muista,että et luista neuvostani sillä mä en yleensä tyrkyttele omia oppejani jollei niissä ole mitään totuuden siemeniä.
Hymyilevät päivän jatkot sinne sulle...=) - Rudi
...hommat kuntoon jo nelikymppisenä, niin ei tarvi moisia miettiä. Hohhoijakkaa...
- n52
huokailtu leveä hymy kasvoilla?
- ennemmi tai...
Elämässä on kaksi vaihtoehtoa.Jos ei vanhene on kuollut.Joka tapauksessa me kuolemme.Miksi pitäisi
elää synkimmän kaavan mukaan?Paitsi tietenkin jos
on masokisti(ja hänkin nauttii tavallaan). - Rudi
n52 kirjoitti:
huokailtu leveä hymy kasvoilla?
Varmasti yhtä leveä kuin tällä avauksen tekijällä sitä tehdessään :)
- n52
Rudi kirjoitti:
Varmasti yhtä leveä kuin tällä avauksen tekijällä sitä tehdessään :)
sanoa,mutta sinun vastauksesi ajattelin olevan sellainen lepposa mukavan tyytyväinen eloonsa huokaus?
- Pirre*
ainakkaa ou vielä kaikkee nähnä, Ahvenanmuakkii on vielä näkemätä..hyh..
Ai niin mies.. no tuohon mie en uskalla sannoo muuta kun koitahan nyt piristtyy, vielä puolet jälellä tätä kurjuutta.. - Maalaismies*
Voihan olla, että viisikymppisenä elämä on eletty, mutta annas olla, kun tuohon lisätään neljännesvuosisata, niin alkaapa tulevaisuus näyttää auvoiselta.
Ymmärrys ja näkö ovat niin paljon parantuneita, että viisikymppiset likatkin ovat kuin uudesta pakasta vedettyjä hertta-ässän kuvia.- Pirre*
jaksat olla kannustava..:)), taas yksi päivä pelastettu!
- Otontytär
Jokainen tietenkin saa elää oman elämänsä niin hauskasti tai ikävästi kuin haluaa. Suosittelisin kuitenkin katsomaan positiivisten silmälasien läpi ympäristöään. 60 -ikäisenä elän mielestäni ihan mukavaa elämää, vaikka tiedänkin päivieni rajallisuuden.
- ikä 41v.
Galleriassa?
- jollei liian raadollista
haluutko sokkotreffeille? annan heti jos sääkin... siihen ainakin tarvitsisin sua... aivan just nyt
- MInä
elämäsi ei oo vielä eletty. Minä rakastuin juuri reilu viiskymmppiseen mieheen! Joten revi siitä, niin voi käydä sinullekkin ;-)
- Tämän palstan
Seriffinä toimii sama nainen kuin 60-80 sissäkin. Älkää siis ihmetelkö kirjoitustenne pouistoista. Sefuaa ei saada vaihdetttua ellei ikäihmisten palstoille tule täydellistä kirjoitus lakkoa.
Voi Ollikolli,
oletko ehkä murkkuikäinen ja puhut omasta isästäsi? Asiantuntemuksesi kuulostaa sellaiselta.;)
Jos kuuluisit tähän ikäluokkaan, tietäsit paremmin. Tietäisit,
että aikuisen elämää saattaa olla edessäpäin enemmän kuin takana.
että elämänlaatuun voi itse vaikuttaa.
että 5-kymppinen osaa, uskaltaa ja ehtii rakastaa täydemmin kuin parikymmentä vuotta nuorempana.
että elämä on täynnä mahdollisuuksia, joihin pitää vain tarttua.
että 5-kymppinen uskaltaa näyttää tunteensa.
että 5-kymppinen jo tietää ettei ole ihan täydellinen, eikä vaadi sitä muiltakaan.
että 5-kymppinen osaa panostaa laatuun eikä enää mittaa kaikkea määrällä.
että sama pätee moniin 80-vuotiaisiinkin.
Valjastapa isäsi (valkoinen) ratsu valmiiksi, ennenkuin talutat hänet tallin taakse. (Jos hän on vapaa mies, voisit antaa hänelle osoitteeni ja lähettää tervehdyskäynnille.)
Oletko kuullut Arvo Ylpöstä tai Charlie Chaplinista?- ollikolli-63
Aloitus ei ole sitten minulta...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1901965
- 1131053
- 1141046
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa20757- 52704
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä32643ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42608Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175557Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45528- 9482