Tuoko lentoyhtiöt koskaan isompia konetyyppejä suosituille reiteille ns. kesken kaiken?

Anonyymi-ap

Lennän paljon yhtä tiettyä väliä joka on sesonkiluonteisesti hyvin suosittu tai sitten hyvin hiljainen. Olen nyt katsellut vajaan kk päähän lentoja tälle reitille, ne oli aluksi ihan ultrakalliit, ja nyt myyty loppuun. Tekeekö lentoyhtiöt, tässä tapauksessa Finnair, koskaan tällaisessa tilanteessa päätöstä, että vaihdetaan konetyyppiä ja laitetaan lisää lippuja myyntiin? Nyt siinä on A319, ei edes A321 jonka tällainen mitään tietämätön luulisi saavan vaihdettua reitille helpostikin. Mutta onko eri koneet jo tyyliin puolta vuotta etukäteen kiinnitetty reiteille eikä muutoksia juurikaan tehdä? Olen nyt jo luopunut toivosta että pääsisin tuolloin matkaan, mutta yleisesti ottaen asia kiinnostaa.

4

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Varmasti A320:n reiteillä vaihdetaan kysynnän mukaan versiota 319-320-321. Mitä Euroopan lentoja seurannut niin ainakin Amsterdamiin ja Lontooseen lentävät välillä laajarunkokoneilla eli A330 tai 350.

Kaikille kentille ei laajarunkokoneilla voi lentää, tulee fyysiset rajoitukset vastaan ja myös operointimaksut voivat kentällä nousta niin isoiksi että isomman matkustajamäärän tuotolla ei ole kannattavampaa lentää.

• Anonyymi

Olen lentänyt Lontooseen A350 koneella, konessa oli melko väljää, syynä ko tyypin käytölle oli reitillä kulkeva rahti.

• Anonyymi

Pienet kapearunkoiset tulevat lisääntymään merkittävästi koska moottorit kehittyneet ja koneiden suunnittelukin mikä tarkoittaa että pienetkin koneet voivat lentää liki 10.000km matkoja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      883
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      748
    3. 47
      654
    4. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      623
    5. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      623
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      611
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      595
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      567
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      560
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      37