Reseptit pitää nykyään laittaa uusintaan kannassa viikkoja ennen lääkkeen loppumista

Anonyymi-ap

Tällaisen tiedon sain äskettäin.
Pohjanoteeraus hyvinvointialueelta.

40

993

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Niin siis viikkoa vai viikkoja?

• Anonyymi

Viikkoja. Voi olla lääkäri kuulemma joskus pois töistä. Ihmettelen vaan että mistä lähtien kannassa uusitut reseptit ovat menneet yhdelle tietylle lääkärille kun sieltä kumminkin valitaan kokonainen alue johon uusimispyyntö lähetetään.

• Anonyymi

Joku laillistettu lääkäri uusii resptejä kerran viikossa ainakin näissä massahoitoloissa.
      Usein perjantaisin työviikon kevennyksenä.

• Anonyymi

Minä laitoin eilen reseptin uusinnan omakannassa ja tänä aamuna tuli viesti resepti uusittu pariksi vuodeksi eteenpäin että sillälailla

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä laitoin eilen reseptin uusinnan omakannassa ja tänä aamuna tuli viesti resepti uusittu pariksi vuodeksi eteenpäin että sillälailla

Mielenterveyslääkkeet uusitaan juuri noin nopeasti. Se on EU- ohje.

• Anonyymi

Miksi se otti hermoosi? Et ole ainoa mt- lääkitty.

• Anonyymi

Omaolon kautta olen yrittänyt hoitaa asiaa.
      Lääkäri kirjoittaa: uusimispyyntö on kohdennettu ? aseman organisaatiolle ja ? käsittelijälle.
      Minä en ole kohdentanut sitä kenellekään tietylle käsittelijälle. Eikö olisi voinut uusia samalla vaivalla kun luki viestini ja vastasi siihen. Kumpikin kuitenkin terveyskeskuslääkäreitä.

Ilmeisesti hoitaja jatkaa: reseptit kannattaa yleensäkin laittaa itse useita viikkoja aiemmin uusintaan, jos lääkäri sattuu vaikka olemaan pois työstä ja uusiminen venyy.

Ilmoitin että en ole valinnut ketään tiettyä käsittelijää, minullehan on ihan sama kuka reseptin uusii. Hoitaja kertoo että ei sitä itse voikkaan valita. Joku hoitaja on valinnut sen. Toivottelee vielä että jospa lääkäri pian uusisi reseptin.

Ihan kiva, mutta lääke loppui jo eilen. Sydän tulee kohta rinnasta ulos.

En s##tana olisi uskonut, että tämäkin piti vielä nähdä! Ihan normaalisti tein uusinnan kanta.fi-sivuilla niin kuin aina.
      Siellä käsketään sitä paitsi varautumaan siihen että uusinnassa menee 8 vrk

• Anonyymi

Eikö se nyt ole ihan itsestään selvä asia, että uusintaan voi mennä aikaa? Aika vaihtelee tietenkin muutamasta tunnista 8 päivään, joten itse pitää varmistaa, että lääkkeitä on täksi aikaa. Nyt on kyllä oma moka jos on viimeseen päivään jättäny reseptin uusinnan. En kyllä ymmärrä miten joku voi alkaa miettimään reseptin uusintaa vasta sitten, kun on syönyt viimeisen tabletin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikö se nyt ole ihan itsestään selvä asia, että uusintaan voi mennä aikaa? Aika vaihtelee tietenkin muutamasta tunnista 8 päivään, joten itse pitää varmistaa, että lääkkeitä on täksi aikaa. Nyt on kyllä oma moka jos on viimeseen päivään jättäny reseptin uusinnan. En kyllä ymmärrä miten joku voi alkaa miettimään reseptin uusintaa vasta sitten, kun on syönyt viimeisen tabletin.

Siis tässä tapauksessa uusintaan meni 10 päivää. 8 päivää aiemmin oli laitettu uusintaan kuten ohjeistus kannassa on. Kuka mokasikaan..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siis tässä tapauksessa uusintaan meni 10 päivää. 8 päivää aiemmin oli laitettu uusintaan kuten ohjeistus kannassa on. Kuka mokasikaan..

Ja yllätys yllätys. Länsi-ja sisäsuomen aluehallintovirasto päästi nämä kuin koiran veräjästä. Viattoman potilaan kärsimyksellä ei mitään väliä.

• Anonyymi

On paikkakuntia jossa reseptit uusitaan apteekin välityksellä. Ei mene kuin hetki ja vastaus tulee ja lääke löytyy hyllystä.

• Anonyymi

Pienemmillä paikkakunnilla reseptin uusinta tapahtuu jopa samana päivänä tai viimeistään seuraavana päivänä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pienemmillä paikkakunnilla reseptin uusinta tapahtuu jopa samana päivänä tai viimeistään seuraavana päivänä.

Kiva

• Anonyymi

Joo vanhan ihmisen pitää tilata taxi viikkoa ennen ja lääkkeet viikkoja ennen . Mites siten kun tapaturma tulee. Mutta ambulanssin ei oikeutta Eipä silti eipä oo varaa moisen ylellisyyteen. Ambulanssia saa odotella 1 t pari kyllä siinä menee huonoon kuntoon jos kohtaus päällä tai tapaturma.

• Anonyymi

Hautausurakoitsija kiittää.

• Anonyymi

Ja sukulaiset pääsevät tappelemaan kuka ottaa mariskoolit ja kuka aalto maljakon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sukulaiset pääsevät tappelemaan kuka ottaa mariskoolit ja kuka aalto maljakon.

Ei kai mariskooli ole yhdyssana, eihän?

• Anonyymi

Ei mene ihan oikein. Kannattaa ottaa yhteyttä potilasasiamieheen.

• Anonyymi

Omaa tyhmyyttä jos ei osaa reseptiä pyytää uusittavaksi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Omaa tyhmyyttä jos ei osaa reseptiä pyytää uusittavaksi

Katsopa idiootti kun kaikkia reseptejä EI VOI uusia liian aikaisin. Ennen kuin nyt. Ja tämä olisi pitänyt itse tajuta. Ei varoitettu yhtään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katsopa idiootti kun kaikkia reseptejä EI VOI uusia liian aikaisin. Ennen kuin nyt. Ja tämä olisi pitänyt itse tajuta. Ei varoitettu yhtään.

No jos lääkkeet loppuu hetkeksi, niin ota rommia tilalle. Sekin rauhoittaa erilaisia hermostoperäisiä tauteja. Ole avarakatseinen ja innovatiivinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No jos lääkkeet loppuu hetkeksi, niin ota rommia tilalle. Sekin rauhoittaa erilaisia hermostoperäisiä tauteja. Ole avarakatseinen ja innovatiivinen.

Sori olen absolutisti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sori olen absolutisti

Ahaa, no Absolut- vodka on sekin ihan ok.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ahaa, no Absolut- vodka on sekin ihan ok.

Menkääs holistit muualle sekoilemaan

• Anonyymi

Jos on hätä jo housussa, niin apteekki voi myydä pienen määrän lääkettä ilman Kela-korvausta, vaikka olisitkin etuajassa. Korvauksen voi hakea Kelalta jälkeenpäin.

• Anonyymi

Lääkettä saa toimittaa apteekista vaikka koko reseptin määrän ilman kelan korvausta, mutta yli 1 kk vanhasta tai tyhjästä reseptistä ei voi toimittaa yhtään mitään.

• Anonyymi

Onko aloitus totta?

• Anonyymi

Tottakai resepti pitää uusia ennen kuin lääke loppuu. Mitä aikaisemmin sen tekee, sen parempi (tällöin ei unohda reseptin uusimista). En oikeasti pysty käsittämään miten joku voi alkaa ajatella reseptin uusimista vasta silloin, kun on ottamut viimeisen tabletin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tottakai resepti pitää uusia ennen kuin lääke loppuu. Mitä aikaisemmin sen tekee, sen parempi (tällöin ei unohda reseptin uusimista). En oikeasti pysty käsittämään miten joku voi alkaa ajatella reseptin uusimista vasta silloin, kun on ottamut viimeisen tabletin.

Kuka noin on muka tehnyt?

• Anonyymi

😡😡😡😡😡😡

• Anonyymi

Onhan se tuokin kannanotto, jos ei älli muuhun riitä.

• Anonyymi

Sokoksen seudulla saa ilman reseptiä.

• Anonyymi

Missä kohtaa Sokosta se seudu on? Kulmallako? Hihihiii

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Missä kohtaa Sokosta se seudu on? Kulmallako? Hihihiii

Katolla on.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Katolla on.

Kahden sanan vuoksiko oikein etsit vanhan ketjun? Eikö itseltä synny mitään?

• Anonyymi

Reseptit kannattaa uusia välittömästi kun hakee viimeiset lääkkeet apteekista eli kun resepti tyhjenee niin heti uusintapyyntö.

• Anonyymi

No siinäpä nokkela keksintö. Kuulutko Marttoihin?

• Anonyymi

Tähän asiaan ei koskaan tullut mitään järkevää selitystä. Luoja yksin tietää miten jatkossa pitää toimia ettei taas kirjata potilastietoihin että liian aikaisin yritetään uusia ja annos on ylittymässä

• Anonyymi

Miksi et kokeilisi lääkekannabista?

• Anonyymi

Mieti yritän soittaa lääkärin aikaa siihen menee n 3 viikkoa ja sitten odotat viikon lääkkeitä. Kyllä siinä moni tauti alkaa muistuttaa eutanasiaa

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      33
      2493
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1124
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      125
      917
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      58
      869
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      64
      863
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      68
      767
    7. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      69
      750
    8. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      96
      738
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      678
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      664
    Aihe