Auttaako glukosamiini?

Anonyymi-ap

Minulla on nivelrikko molemmissa polvissa, todettu töntgenkuvissa ja on tyypilliset oireet. Varsinkin pitkän istumisen jälkeen ja aamulla sängystä nouseminen tuottaa kipua ja jalat on jäykät. Sitten kävely helpottuu mutta kipuilua on pitkin päivää ja levossakin. Leikkausta ei vielä suositella ja taitaa tulla ikäkin vastaan. Syön glugosamiini kapseleita, mutta eivät ole mielestäni mitenkään parantaneet tilannetta, kalliitakin ovat. Onko muilla kokemusta tästä taudista ja tästä ”lääkkeestä”?

30

3949

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät kaikilla tunnu toimivan, niin erilaisia me ihmiset olemme. Minulla toimii,,on vaan aikakauan syötävä ennenkuin teho alkaa tulla.

      Viikko sitten loppuivat ja nyt jo alkaa huomata mutta en osta sitä kalleinta purkkia, pitänee käydä jossakin toisessa isommassa kaupassa.

      • Anonyymi

        Uskon että apteekista saa turvallisempia tuotteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskon että apteekista saa turvallisempia tuotteita.

        Niin kauan kun ihmiset luottaa kaikenmailman
        Humulilupuli lääkkeisiin niin on kaikki uskon varassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kun ihmiset luottaa kaikenmailman
        Humulilupuli lääkkeisiin niin on kaikki uskon varassa

        Myös luontaistuotekauppojen myymät tuotteet, 'lääkkeet' ja lisäravinteet ovat tutkittuja tuotteita. Tutki tarkemmin ja lisää tietoa, jotta luulo vähenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös luontaistuotekauppojen myymät tuotteet, 'lääkkeet' ja lisäravinteet ovat tutkittuja tuotteita. Tutki tarkemmin ja lisää tietoa, jotta luulo vähenee.

        Sinä saat ihan rauhassa uskoa mihin haluat, minä taas en usko mihinkään ns luontais tuotteisiin . Juuri siksi että olen nähnyt käytännössä ettei,uskokin siirtää vuoria .

        Jos vaan takertuu sanaan ” luontais” niin se antaa ihmiselle uskon että nämä ns lisät olisivat jotenkin muka vaarattomia ihmisille.
        Niin ei ole, monella näiden syöjällä on maksa arvot nousseet reilusti kas kun syödään mitä vaan omatekoisiin diagnooseihin.

        On sitä nähty jos jonkinlaista kuluttajaa vuosien varrella .
        Minun maailmassani mennään lääkäriin vaivoista , että saadaan oikea diagnoosi ja siihen sopivat lääkkeet .
        On tapauksia joissa joku on tehnyt omat arvioinnin tilanteestaan ja juossut luontaiskauppaan kyselemään mikä lääke olisi hänen vaivaansa paras . Ja muutaman kuukauden päästä on huomattu että ihmisellä on ollut vakava sairaus, jota ei pystytty enää parantamaan, jos olis mennyt lääkäriin kun oli oireita niin eläis vielä tänä päivänä
        Niin että sinullakin kaikki oikeudet uskoa mihin tahdot, Vapaa valinta, minulla on myös kaikki oikeudet omaan mielipiteeseeni, jonka olen vuosikausien kokemusten perusteella nähnyt oikeaksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä saat ihan rauhassa uskoa mihin haluat, minä taas en usko mihinkään ns luontais tuotteisiin . Juuri siksi että olen nähnyt käytännössä ettei,uskokin siirtää vuoria .

        Jos vaan takertuu sanaan ” luontais” niin se antaa ihmiselle uskon että nämä ns lisät olisivat jotenkin muka vaarattomia ihmisille.
        Niin ei ole, monella näiden syöjällä on maksa arvot nousseet reilusti kas kun syödään mitä vaan omatekoisiin diagnooseihin.

        On sitä nähty jos jonkinlaista kuluttajaa vuosien varrella .
        Minun maailmassani mennään lääkäriin vaivoista , että saadaan oikea diagnoosi ja siihen sopivat lääkkeet .
        On tapauksia joissa joku on tehnyt omat arvioinnin tilanteestaan ja juossut luontaiskauppaan kyselemään mikä lääke olisi hänen vaivaansa paras . Ja muutaman kuukauden päästä on huomattu että ihmisellä on ollut vakava sairaus, jota ei pystytty enää parantamaan, jos olis mennyt lääkäriin kun oli oireita niin eläis vielä tänä päivänä
        Niin että sinullakin kaikki oikeudet uskoa mihin tahdot, Vapaa valinta, minulla on myös kaikki oikeudet omaan mielipiteeseeni, jonka olen vuosikausien kokemusten perusteella nähnyt oikeaksi .

        Miksi hlvt:ssä paasaat kilometrin? Mokahan on ihan vain omasi.


    • Anonyymi

      Olen kokenut vahvemman glukosamiinin lievittävän vähän oireita.

    • Jokainen on oman itsensä paras kokemusasiantuntija.
      Toinen polveni kulumat vihoitteli pahan päiväisesti,
      varsinkin aamuisin ja rasituksen jälkeen.
      Tohtorissa en ollut käynyt, potennut vain kipuja.

      Ensin en uskonut glykosamiinin hyviin vaikutuksiin,
      suorastaan naureskelin, joo, joo.
      Niillä kalleimmilla aloitin
      Kerran apteekissa olin pilleriostoksilla
      mutta hyllyssä oli vain tyhjä purkki ja siinä teksti, pyydä kassalta.
      vieressä oli niitä yli puolta halvempia
      Kyselin pillereitten eroa, farmaseutti kertoi,
      että kalliimpiin on lisätty,
      jos oikein muistan sinkkiä.
      Siihen loppui kalliitten ostelu.
      Ostan ne nykyisin marketeista.
      Nyt yli vuoden säännöllisen käytön jälkeen
      olen huomannut hyviä vaikutuksia.
      esimerkiksi kaikki iltaisin ja öisin kiputilat polvesta hävinnyt
      ja muutenkin unohdan jäykkyyden ja kolotukset.
      Ainakin omille polville glykosamiini tekee hyvää.
      En pahemmin enää naureskele glykosamiinille.

      Olen tosin lisännyt polviliikuntaa,
      aamuisin herättyäni sängyssä jalat kattoa kohti
      ja poljen polkupyörällä. Se tekee hyvää myös jalkojen verenkierrolle.

      • Anonyymi

        Usko siirtää vuoriakin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko siirtää vuoriakin

        Yeap, juuri siksipä kannattaa uskoa. Jos et ole hokannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yeap, juuri siksipä kannattaa uskoa. Jos et ole hokannut.

        Varsinkin kun siitä pitää maksaakin


      • Anonyymi

        Tammikuussa kävin lääkärissä ihan muissa asioissa, mutta valitin myös polveani,
        mitä sille pitäisi tehdä. Lääkäri määräsi kuvaukseen.
        Kuvaus paljasti ettei muuta ole tehtävissä kuin nivelleikkaus.

        Nyt olen aloittanut polun tekonivelleikkaukseen.
        Kuusi vaihetta ennen kuin pääsen kirurgin juttusille.
        Oma-aloitteisesti aloitin jalkahoitajasta, verikokeita otettu,
        fysioterapeuttia ja terveydenhoitajaa, hammashoitolaa.
        Pitkä taival on edessä, ainakin kolme kuukautta.
        Itse olen varautunut pitempään odotteluun, mutta pääasia, että joskus.
        Lääkäri sanoi, ettei tekonivelellä seitsemäntoista kesäistä tehdä,
        mutta kerroin, että minulle riittäisi hyvä 75.

        maissiii


    • Anonyymi

      Popsin päivittäin yhden Glucosamin 800 kapselin.
      Toisessa lonkassani on todettu 2:n luokan nivelrikko mutta tähystetty polveni on huonommassa kunnossa.
      En ole havainnut kapseleilla mitään vaikutusta mutta jatkan popsimista varmuuden vuoksi.
      Ajattelen myös mahdollista ennalta ehkäisyn vaikutusta myös muihin niveliin.
      Viikoittain kuormitan tuki- ja liikuntaelimistöäni melkoisen rankasti ja monipuolisesti useamman kerran.
      Olkanivelissäkään ei ole kehumista mutta ikääntyminen vähentää kuormitusta paitsi polvissa ja lonkissa niin myöskin pienemmissä nivelissä.

    • Itselläni on käytössä glukosamiini, olen kyllä apua siitä saanut.
      Itsellä on toisessa polvessa todettu nivelrikko.
      Kaikki eivät koe siitä apua saavansa.
      Parhaiten auttaa, ainakin itsellä tuo polvituki, jonka tilasin Hämeenlinnalaisesta liikkeestä. Tavallisemmin pääsen ilman kipua liikkumaan aivan hyvin.
      Pois kun otan, heti sattuu.


      • Anonyymi

        Romupolven tukena käytän joustavaa, 10cm leveää, noin 3 metriä pitkää sidettä jonka kireyden säädän kunkin tilanteen tarpeen mukaan. Sen päälle vedän lyhyen, joustavan "sukan" ja koko komeuden päälle ns.polven lämmittimen jonka merkitys lähinnä ovat ala- ja yläpään tarranauhat. Käytän tukea kyykyissä ja maastavedoissa.

        Minulla on myös 7,5cm leveät, joustavat ja melkoisen kovat DUKEn siteet joiden käyttö rajoittuu satunnaisiin todellisten maksimien kokeiluihin.
        Voi käyttää vain kuormitustilanteissa koska verenkierto häiriintyy.


      • Anonyymi

        Tuet ovat tietysti tavallaan hyviä, tukevat. Samalla ne kuitenkin vaikuttavat lihaksiin veltostavasti, joten kannattaisi jumpata, jotta lihakset pysyvät kunnossa eivätkä katoa kokonaan. Fysioterapeutti osaa antaa ohjeet tapauksiin ja tilanteisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuet ovat tietysti tavallaan hyviä, tukevat. Samalla ne kuitenkin vaikuttavat lihaksiin veltostavasti, joten kannattaisi jumpata, jotta lihakset pysyvät kunnossa eivätkä katoa kokonaan. Fysioterapeutti osaa antaa ohjeet tapauksiin ja tilanteisiin.

        Tarkoittanet tuen käyttöä vain sitä todella tarvittaessa?
        Itse tarvitsen polven tukea nimenomaaan jumpatessani.
        Ilman tukea romupolveni pohjeluun yläpää huomauttaa nopeasti olemassaolostaan.
        Riippuen taustasta niin fysioterapeuteilakin on omat rajoituksensa mutta kokonaisuus on, henkilöstö riippuen, kohtuullisesti hallinnassa.

        Elimistö on muuten rappeutunut ja näivettynyt mutta kyykkyjä lukuun ottamatta en tarvitse povitukea.
        Polven repimisen jälkeisinä vuosina pidin normaalistikin liikkuessani siinä muinaisen henkilöauton sisärenkaasta leikkaamaani rengasta mutta siihen on aikaa jo muutama kymmenen vuotta.


    • Uskon Glukosamiinin auttaneen minuakin. Ainakin se on vähentänyt terävää kipua, "pyöristänyt" sitä.
      Minulla on eniten nivelrikkoa käsissä, sormien nivelissä. Sain pojalta pienen pallon, jota pitäisi käyttää kuntoutuksessa, mutta eipä tule käytettyä. Uskon myös, että käsityöt auttaisivat. Sisko teki niitä aina, eikä hänellä ollut nivelrikkoa.

    • Anonyymi

      ei huvittaisi kirjoittaa enää näistä mutta jos tämä on tosissaan kysytty

      nämä ovat terveystuotteita
      lääkkeissä on kilpatilanne hyöty haitta
      näissä ei ole mutta sitten nämä eivät taas paranna sairaita

      eli
      auttaako terve elämä (hiihtäjä Arto Tiainen kuoli 68 nuorena)

      syön glukosamiinia
      minulla on oma vitamiinihivenaina aminohappo-ohjelma jossa on
      vähän muunneltuna noin 20 komponenttia kerralla

      määrät ovat pienehköjä
      syönti on jatkuvaa

      veriarvot erinomaisia
      äly toimii (ai ei toimikaan kun kirjoitan täällä)

    • Anonyymi

      Glukosamiinia on reseptillä tai ilman ja eri valmistajilta, kysynkin
      minkä valmistajan tuote ona parasta?

      Hevosillekin annetaan glukosamiinia.

      • Tuo paremmuus vissiin johtuu vahvuudesta. Vaikuttava ainehan on sama.
        Tutkimustulokset glucosamiinistahan ovat ristiriitaisia.
        Itsellä on semmonen, missä on myös C-vitamiinia.
        Glucosamiinia on luonnostaankin nivelissä.


    • Anonyymi

      Netistä kopioitua:
      Jos sinulla on todettu korkeat kolesteroliarvot. Joissakin harvoissa tapauksissa on havaittu kolesteroliarvojen nousua glukosamiinilla hoidetuilla potilailla, siksi kolesteroliarvojen mittauksia suositellaan ennen hoidon aloittamista ja sen aikana.

      Jos laittaa hauksi glukosamiini kolesteroli, tulee muutakin tähän asiaan liittyvää.

      Itse ostin purkin, mutta en syönyt ohjeen mukaan, vain harvoin yhden tabletin ettei tarvitse pois heittää kallista ainetta. Luulen, ihan typerä ratkaisu. Proviisori-ystäväni ei tiennyt tästä tulkinnasta mitään.
      Josten uskoo ken tahtoo, uskomuksia ja tulkintoja on niin monenlaisia.

    • Oikein hyvä ilmaisu ei ole luontaistuote-sana.
      Monet niistä ovat ihan tavallisia ihmiskehossa toimivia tarpeellisia aineita.
      Niitä saamme ruuasta ja elimistömme valmistaa itse.
      Esiasteista esim, D- ja A-vitamiinit.
      Niinkuin jo tuolla ylempä mainitsin, myös glucosaminiia on luonnostaan polvissamme.
      Niin lääkkeitä, kun ei lääkkeellisiä tuotteita pidä umpimähkään syödä.
      Media luo haluamiaan mielikuvia ihmisille, varsinkin kun ihmiset lukevat otsikot, jotka jäävät mieleen.
      Esim. muutama vuosi sitten oli kissankorkuiset otsikot, kuinka luonnontuotteesta oli maksa mennyt huonoon kuntoon.
      Olihan se, kun ihminen hyvän vaikutuksen toivossa, oli syönyt reilua yliannostusta.
      Josvaikka ottaisi sydänlääkkeitä pari-kolme kertaa tuplaten, niin huonosti käy.
      Ihmiset tekevät lääkkeitten yliannostuksilla myös itsemurhia, muttei media niistä kurkku suorana huuda.
      Kaikki lääkkeidenkin ideat, joita laboratorioissa kehitellään, ovat lähtöisin luonnosta.
      Mitään ei synny tyhjästä.
      Kaikki tietävät mitä on digitalis ja varmaan useimmat, mistä se on lähtöisin, eli sormustinkkukasta.
      Tänään juuri luin, kun HUS:n eräs lääkäri kertoi, että luonnohoitoja käytetään nykyään jo jokaisella terveydenhoidon osa-alueella.
      Kertoi, että tutkittu on jo paljon ja lisää tutkimusta kaivattaisiin.
      Tuli mieleen tuo pihkasalva, jonka ´´vanha kansa´´ tiesi ja osasi, huuhaana sitäkin pidettiin, kunnes tutkittiin.
      Saa apteekista ja on hyvää, itsellänikin on tuubi.

      • Anonyymi

        Totta
        Lääkäri on fysiologian tuntija ei biologi siksi puutteelliset tiedot ja osa lääkäreistä vastustaa purkkihivenainrita, lisäksi ihmiskokeita ei saa enää tehdä ainakaan pitkäaikaisia

        Kuusi parantaa haavansa pihkalla mikrobeista joten kerättynä se kelpaa ihmiselle

        Glukosamiini on rapujen ja hain rustojen aine joten jauhettuna ....

        Aineilla on yläraja

        Veden juontiin voi kuolla, skitsofreenit

        Syömällä porkkanoita ensin kädet ja sitten naamari ovat kauniin keltaiset

        Tumma saisi viran liikennemerkkinä musta kelta erottuu

        http://www.allripe.com.au/contents/discover/articles/?id=90027


      • Anonyymi kirjoitti:

        Totta
        Lääkäri on fysiologian tuntija ei biologi siksi puutteelliset tiedot ja osa lääkäreistä vastustaa purkkihivenainrita, lisäksi ihmiskokeita ei saa enää tehdä ainakaan pitkäaikaisia

        Kuusi parantaa haavansa pihkalla mikrobeista joten kerättynä se kelpaa ihmiselle

        Glukosamiini on rapujen ja hain rustojen aine joten jauhettuna ....

        Aineilla on yläraja

        Veden juontiin voi kuolla, skitsofreenit

        Syömällä porkkanoita ensin kädet ja sitten naamari ovat kauniin keltaiset

        Tumma saisi viran liikennemerkkinä musta kelta erottuu

        http://www.allripe.com.au/contents/discover/articles/?id=90027

        Ihan hyvä linkki.
        A-vitamiinistahan siinä oli kyse.
        Se kyllä edistää silmien terveyttä, mutta kuten kaikessa, liika on liikaa.
        Sehän on rasvaliukoinen, eikä liika erity pois.
        Olipahan keltainen tuo käsi kuvassa, tuli mieleen, että on värjätty, kun porkkanaa käsittelee, sormiin jää keltaista väriä, täytyy huolella pestä kädet.
        Niiden jotka ovat äyriäisille allergisia pitäisi huomata, etteivät voi glukosamiinia käyttää.


    • Anonyymi

      Voi auttaa, siis VOI
      Lumelääke !

      • Anonyymi

        Minulla on polvissa ja sormien nivelissä osteoporoosia. Kaatuessani sain selkärangan niveleen myös vaurion.
        Lääkäri määräsi Cartexan 400 mg päivittäin 2 kapselia otettavaksi.
        Tuntuu , että ne auttaa. Kalliita vain ovat, koska niistä ei saa korvausta, niin kuin saa monesta lääkärin reseptilääkkeestä .


    • Anonyymi

      Iteelläni on ollut nivelrikko, polvissa on tekonivelet.

      Paras neuvoni on, että yritä olla rasittamatta polviasi, sillä rasituksessa ne kuluvat entistä enemmän. Kyynärsauvat ovat paras tuki, parempi kuin kävelykeppi, itselläni sellainen aiheutti vain selkäkipua. Kyynärsauvat tukevat koko kroppaa, myös selkää. Olen oppinut jopa "lentämään" niillä, eli hyppimään asvaltilla, eli kadulla niin, että jalat ovat ilmassa! Pehmeässä maastossa ei turvallista. Tämäkin helpottaa.

      Kyynärsauvat sopivat itselleni paremmin kuin rollaattori. Kaupoissa käydessä mulla on toisessa kädessä vetokärry, toisessa kyynärsauva.

    • Anonyymi

      Glugosamin 800mg päivittäin. Ainakin haluan uskoa se vaikutukseen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Romaanien ammuskelu

      Romaanit vähän ammuskeli härmän häjy,osu sivullisiin,ja nyt nää romanit ihmettelee miksi heitä ei päästetä ravintoloihin
      Seinäjoki
      170
      3400
    2. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      63
      2822
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      83
      2692
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      38
      2157
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      81
      1997
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1617
    7. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1595
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      24
      1538
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      58
      1409
    10. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      187
      1301
    Aihe