Asun seinäjoella ja meidän opella on autismi. Hän väittää että hanelle ei olla todettu mitään, mutta hänellä on selvästi Aspergeri. Olen varma tästä koska hän on aika vammainen, ja hänen veljelläki on sama sairaus.
Saako autisti olla opettajana?
14
890
Vastaukset
- Anonyymi
Autisti tuskin haluaa opettajaksi. Jos kuitenkin haluaisi, karsiutuu hakuvaiheessa kuitenkin.
Ja entäs sinä sitten? Et taida olla lääkäri etkä voi asettaa diagnooseja. - Anonyymi
Jos ap olisi pätevä diagnosoimaan autismin, niin hän varmasti myös osaisi itse etsiä vastauksen siihen, että saako autisti olla opettajana, jostain muualta kuin suoli24:ltä.
- Anonyymi
Aika erikoista jos olisi. Aineen opettajaksi saattaisi jopa päätyäkin, onhan niissä muutenkin enemmän niitä jotka ei alalle sovi. Jos multa kysyttäs, niin laittaisin kaikki peruskoulun opettajat samaan koulutukseen. Ja jokainen saisi siitä erikoistua luokanopettajaksi tai haluamaansa aineeseen. Moni aineen opettaja kun menee sinne opetushommaan kun ei muuta keksi, eikä siten ole niin motivoitunut kuin pitäisi.
Autismi taikka asbergeri eivät estä opettamasta, varsinkaan jos autismi taikka asbergeri todetaan valmistumisen ja virkaan palkkaamisen jälkeen Soveltuvuuskokeet pitää miettiä uudelleen, jos opettajaksi päätyy ihmisiä jotka eivät lähtökohtaisestikaan sovi alalle.
- Anonyymi
Autismin kirjolaisilla on usein mm. vaikeuksia lukea eleitä, viilaavat pilkkua sääntöjen kanssa, toimivat kaavamaisesti, jotka taas ei sovi ollenkaan opettajan työhön.
Mulla on itsellä noussut open homma profiloinneissa ihmeenkin korkealle. Vähän yllättävää, mutta suvusta löytyy useampikin ope eli jospa vähän geneettistä. On myös paljon opelle sopivia nepsy-ominaisuuksia, kuten rauhallisuus ja kärsivällisyys, asiallinen ulosanti. Kyllä huomaa ihan arkisissa tilanteissa neuvomisisssa tai vaikka pienen konfliktin ratkaisussa, että on näitä kykyjä, toisin kuin monella muulla. Lähinä olisin noita voinut hyödyntää yrittäjänä, asiantuntijakonsultointia ja paljon siihen liittyvää asiakkaiden opastusta. Eipä noista mitään tullut muista syistä
Että itse en oikein kannata, ja melkein aahdistaa, kyseisten toimivan opettajana kuin ehkä tietyillä aloilla korkeakouluissa.
lajijasuris- Anonyymi
Ja vielä, että näin jälkeenpäin miettiessä, on varmaan itselläkin ollut au-opeja. Vielä pahempaa, että ehkä myös kotona, mutta itsestä tullut pikemminki vastakohta, vaikka muuten sitä sun tätä ongelmaa on.
Ja vielä tuosta opettamisesta eli eihän sitä tiedä vaikka pärjäisin hyvin opena, mutta ei mun terveydellä tarvi ajatellakaan moista. Ainakin opettaisin tyystin toiseen tapaan kuin jotkut opet ja vanhemmat.
lajijasuris
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍑 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://www.ero4.fun/girl4love
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞 - Anonyymi
Mutta voihan aloittajalla olla luonnehäiriö, joka estää muuhun luokkaan sopeutumisen. Ennen kun yhteiskunta oli järjissään hän olisi ollut tarkkailuluokalla ja ennen tarkkailululuokkasijoittelun ymmärtämistä hän olisi ollut koko elämänsä suljetussa laitoksessa.
- Anonyymi
Minulla on joskus vihjailtu, että minulla on Asperger, koska olen tarkka. Opetan luonnontieteitä ja yksi oppilas kiitti minua siitä, että ohjeistus on selkeää. Edellisen luovan opettajan opetuksesta hän ei ymmärtänyt yhtään mitään.
Ennen kuin tuomitaan, niin muistetaan, että luokassa on useita erilaisia oppilaita. Kaikki eivät osaa edes kertoa, että mistä tykkää. - Anonyymi
Itse sanoisin että se ei edesauta oppilaita jos opettajalla on autismi/ on autismin kirjoilla. Itsellä on tällähetkellä autisti yhteiskunta opin opettaja ja voin sanoa että hänen takia numero tippuu kahdeksasta varmaan kutoseen/ vitoseen. Opettaja on kovin päättäväinen ja luulee että kaikkien elämä pyörii koulun ympärillä. Hän tekee kaikkien elämästä helvettiä, jostain syystä häntä ei eroteta.
- Anonyymi
kaukana autismista. Hän on varmaankin luonteeltansa vaativa ja tiukka. Kuten opettajan pitääkin. Perinteisen koulukunnan opettaja. Ei koulu voi olla lepokoti jossa vain notkutaan ja annetaan hyviä numeroita makoilusta. Koulussa tasovaatimuksen pitääkin nousta vuosi vuodelta. Ruuvia kiristetään. Hän on hyvä opettaja. Hänen laisiansa lisää Suomen kouluihin, Ei mikään oppilaiden kyykyttämä räsynykke. Neuvo siis tässä. Lue ja opiskele enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kaukana autismista. Hän on varmaankin luonteeltansa vaativa ja tiukka. Kuten opettajan pitääkin. Perinteisen koulukunnan opettaja. Ei koulu voi olla lepokoti jossa vain notkutaan ja annetaan hyviä numeroita makoilusta. Koulussa tasovaatimuksen pitääkin nousta vuosi vuodelta. Ruuvia kiristetään. Hän on hyvä opettaja. Hänen laisiansa lisää Suomen kouluihin, Ei mikään oppilaiden kyykyttämä räsynykke. Neuvo siis tässä. Lue ja opiskele enemmän.
Hänellä on diagnoosi😊
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänellä on diagnoosi😊
+ hän huutaa oppilaille ei ole empaattinen ja muutenkin vaan en pidä hyvänä opettajana jos on autismi ku se ei vittu auta ketään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hänellä on diagnoosi😊
tse olet fantasioinut asian.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1017001- 474736
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa542646Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän52098Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j1811083Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101048Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell911011Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30846Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai242843Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?179773