Kuuskymppisten aiheita

Tuolta yhdestä ketjusta huomasin ihmeekseni ihmettelyn,
>> kuusikymppisille sopiva,
6-kymppisten tasoinen aihe?

Mikä aihe ei olis kuusikymppisen "tasoinen" aihe?
Ihan uteliaisuuttani mielenkiinnosta mietin tällaista ;))

27

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eipä tule mieleeni sellaista aihetta, mistä 6-kymppiset eivät voisi keskustella.
      Paljon tärkeämpää on se, että keskusteltaisiin asiallisesti, eikä sorruttaisi toisten keskustelijoiden mollaamiseen.

      kylmätotuus

    • Anonyymi

      Kuukautiskivut ja synnytys, Sivuutaan oitis jutun olivatpa missä lehdessä tahansa. Meinasin laittaa intohimo, mutta ehkä jollakin vielä on. Minulla ei pitkään aikaan enää sellaista kiihkoa mitä oli nuorena vaikka parisuhde onkin. Lämmintä yhdessäoloa, meinasin laittaa vaan mutta en laita. Se yhdessäolo on jo iso ja lämmin plussaa.

    • Anonyymi

      Aika nopsaa on kuusikymppisten aiheet käsitelty; sairauksia sairauksien perään! Vetää hiljaseks, kun isommalla porukalla kokoonnutaan.

    • Anonyymi

      luulisi sinun jo tietävän palstalla kauan oltuasi.

      • Jos minulle esitit kommenttisi, väärin meni. Ihan pieleen ja metsään!


    • Anonyymi

      En tienyt on erikseen plus 60v. Aiheet. Ihan kaikesta maan ja taivaan välillä me plus 60v. Puhumme oikeassa elämässä.Mutta ei sairauksista,ei panetella ketään. Eikä Raha kulje välissä!

      • Anonyymi

        Me yli 60v voidaan kertoa miten ollaan työtä tekemällä saatu Suomi hyvinvointi maaksi, katsokaa vaan että miten teillä nuorilla menee, teistä se on kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me yli 60v voidaan kertoa miten ollaan työtä tekemällä saatu Suomi hyvinvointi maaksi, katsokaa vaan että miten teillä nuorilla menee, teistä se on kiinni.

        Mun kyllä täytyy sanoa, etten ole koskaan työtä tehnyt!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mun kyllä täytyy sanoa, etten ole koskaan työtä tehnyt!

        Työtäkin on niin monen sorttista, on sun ollu pakko jotain työtä tehnyt =)) väkisinkii.
        Ei elämästä selviä työtä tekemättä! =)) Eihän =D


      • Anonyymi
        WelcomeToMyWorld kirjoitti:

        Työtäkin on niin monen sorttista, on sun ollu pakko jotain työtä tehnyt =)) väkisinkii.
        Ei elämästä selviä työtä tekemättä! =)) Eihän =D

        Työ! Työn tekeminen ja elämästä selviäminen työtä tekemättä. Minä selvisin! Niin ainakin muistan. Jipii!


    • Anonyymi

      Ei aihe ole iästä kiinni vaan älykkyydestä.

      • Anonyymi

        Ehkä myös kiinnostuksesta. Haluaako täällä he jotka jo ovat eläkkeellä, keskustella ammattiliittojen ja työpaikkojen käminöistä ja kähminnöistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä myös kiinnostuksesta. Haluaako täällä he jotka jo ovat eläkkeellä, keskustella ammattiliittojen ja työpaikkojen käminöistä ja kähminnöistä.

        Kuka mistäkin. Älykkäät on yleensä kaikesta kiinnostuneita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä myös kiinnostuksesta. Haluaako täällä he jotka jo ovat eläkkeellä, keskustella ammattiliittojen ja työpaikkojen käminöistä ja kähminnöistä.

        AY-asiat on nekin kiinnostavia. Oikeisto yrittää murtaa AY-liikkeen.


      • Ikä onkin rajaus, kysymys! On kivempi jutella saman ikäisten kanssa, erilaisista kokemuksista samasta tai liki samankaltaisesta aiheesta!


    • Keskustelen mielelläni kaukaisista maista joissa olen käynyt, asunut ja työskennellyt.
      Juttelen tosi mielelläni metsästyksestä, hirvistä, peuroista, linnuista, paikoista, varusteista ja kaikesta siihen liittyvästä.
      Keskustelen perheestä ja ihmisistä.
      Tykkään kuunnella eri ihmisten kertomia kokemuksia.

      Eli eikö meillä 6-kymppisillä ole ihan samat jutut kuin muillakin poislukien ensiviikon työstressi ja lasten kouluhuolet.

      • Anonyymi

        No tämä ei ole sinun paikkasi.Täällä revitään toisiaan hiuksista yms.(kuvaannollisesti)
        ja naisoletetut riivaavat toisiaan loputtomiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tämä ei ole sinun paikkasi.Täällä revitään toisiaan hiuksista yms.(kuvaannollisesti)
        ja naisoletetut riivaavat toisiaan loputtomiin.

        Minä olen säästynyt moiselta, ehkäpä luen oikeat kommentit ja aiheet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No tämä ei ole sinun paikkasi.Täällä revitään toisiaan hiuksista yms.(kuvaannollisesti)
        ja naisoletetut riivaavat toisiaan loputtomiin.

        Nämä tilanteet varmaan voisi rauhallisen kylmästi ohittaa =) Eikös vain!?!


    • Anonyymi

      Kyllä myös työelämän asiat kiinnostaa, onhan meistä moni vielä mukana työelämässä, tosin en ainakaan minä ehdi täällä piipahtaa läheskään joka päivä.
      Kiinnostaa isovanhemmuus ja omien lasten elämän haasteet sekä ilot.
      Kiinnostaa teatteri ja monet erilaiset näyttelyt sekä messut. Jonkun verran on TV-ohjelmiakin joita seuraan ja joista mielelläni keskustelen.
      Puutarhan hoito ja eilaiset kasvit kiinnostaa, paljon olen jo kylvänyt siemeniä, osa jo itääkin, kohta sitten vuorossa kouliminen ja sen jälkeen pihalle hommiin heti kun säät sallivat.
      Luonnossa liikkuminen kiinnostaa, marjat ja sienet on hyvä ilmainen lisä ruokavalioon, samoin kuin itse kalastetut kalat.
      Nyt on nuppi aika täynnä politiikkaa ja vaaleja, niistä ei enää jaksa keskustella, kun aihe näyttää olevan niin monelle suurten tunteiden, enimmäkseen negatiivisten mielipiteiden purkamista, harvemmin rakentavaa keskustelua aiheesta näiltä keskustelupalstoilta löytyy.
      Ikäisillämme on niin paljon erilaisia kiinnostuksen kohteita, että jonkun avauksen yleensä aina löytää mihin voi mielipiteensä ilmaista tai kysymyksensä kysäistä.

    • Anonyymi

      No, onhan noita erilaisia ikäluokkaan liittyviä asioita, kuten vaikkapa se miten suhtautuu ja diilaa vanhenemisen ja kuoleman kanssa, kun alkaa kuitenkin olla biologisella loppusuoralla, sillä enempi aikaa takana kuin edessä.

      Tai jo eläkkeelle siirtyneille varsin tyypilliset fiilikset ns. hyödyllisyyden / hyödyttömyyden tunteista, aktiivisuudesta, ajankäytöstä jne. .... eli hieman eri 'kulma' kuin vaikkapa nuorilla, joilla elämä kaikkineen on vasta edessä tai ns. ruuhkavuosiaan lapsineen elävillä.

      Muutoinhan aihepiirit ovat kiinni henkilöiden mielenkiinnon kohteista, hankitusta tietopohjasta, kokemuksista, älykkyydestä ja älyllisestä uteliaisuudesta.

      • Anonyymi

        Vastahan me ollaan eletty 2/3 elämästä ja yksi kolmannes on vielä jäljellä, joten ei tässä ihan vielä olla hautajaisia järjestämässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastahan me ollaan eletty 2/3 elämästä ja yksi kolmannes on vielä jäljellä, joten ei tässä ihan vielä olla hautajaisia järjestämässä.

        "Vastahan me ollaan eletty 2/3 elämästä ja yksi kolmannes on vielä jäljellä, joten ei tässä ihan vielä olla hautajaisia järjestämässä."

        Kysymys on psykologisen loppusuoran lisäksi myös elämänlaadusta, sillä kuuden kympin lukemilla ihminen ei enää ole vastaavissa virroissa ja energiassa kuin puolta nuorempana ja suuntaa on hiljalleen laskeva, eli ne parhaat vuodet ovat takana.

        Myös yllättävien terveysmurheiden riskin varjo on suurempi vaikka olisikin viettänyt teveellistä, tasapainoista ja liikunnalista elämää.

        "Hoida 5 paperi­asiaa kuntoon viimeistään eläkkeelle jäädessä – tai jopa heti"

        "Harva ajattelee, että juuri minulle voisi sattua jotakin. Muutama tärkeä asia kannattaa kuitenkin hoitaa ajoissa kuntoon."

        - https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008722947.html

        "Säästä läheisiäsi ja tee ainakin nämä asiat ennen kuolemaasi"

        "Kuolleen henkilön sitoumuksien selvittäminen voi olla melkoinen projekti. Jokaisen olisi valmiiksi hyvä tehdä lista pankeista, vakuutusyhtiöistä, rahoituslaitoksista, joissa on tilejä tai sopimuksia."

        - https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009392937.html


    • Anonyymi

      Katsoin Tarja Halosta Perjantai-ohjelmassa. Hänellä on tosi hyvä iho, onkohan luonnostaan vai hyvien kosmetologien jäljiltä. Puhui valtavan paljon, toki viisaita. Olipa mukava katsoa, kiinnosti todella sekä hänen persoonansa että juttunsa.

      • Ylipäätään Ihmiset on kiinnostavia, ajatuksineen. Eikös vain =))

        Tai mulle etenkin naiset on etusijalla =))
        Presidentti Tarja Halonen on hyvä esimerkki.


    • Anonyymi

      Kun ketjujen avauksien aiheita katselee, niin herää kysymys siitä, että mihin näitä ikäryhmä-palstoja edes taarvitaan, sillä aivan samoille aiheille on jo olemssa omat palstansa.

      Lisäksi, asioiden käsittelytavoissa ja reaktioissa ei useinkaan ole havaittavissa sitä oletettua / kuviteltua iän ja kokemuksen mukanaan tuomaa sivistystä, malttia, kypsyyttä, tasapainoisuutta ja viisautta.

      • Hyvä kommentti ja ihmettelyn aihe! Mihin tarvitaan ikäryhmiä!

        ....Mutt jos on ikäryhmittäin rajattu, niin se on se tarve, syy ja tarkoitus. Onhan tuolla sitten aihealuettain palstoja johon voi käydä ikään katsomatta kommentoimassa.

        60+ vanhuus ja viisaus,
        ah niin Kultainen nuoruus takana


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1436
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1253
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1180
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1062
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      40
      930
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      790
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      786
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      767
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      662
    Aihe