Se on sitten kevät

2lesken

Se on sitten kevät!
Hoitokoiran kanssa sen oikein huomaa, kun koiralla on paljon tutkittavaa.
Mitä lumen alta paljastuu.

Pellolla oli kauriita ja muuttolintuja.
Hevosia oli laitumella.
Kaksikerroksisia kissojakin näkyi.

Aurinko oikein häikäisi.
Ei ollut joki vielä sula.
Kohtapuoliin tulevat veneet laitureille.

Yksinkertaisia asioita, mutta ajatuksena hieno, että taas selvittiin yhdestä talvesta
Ei muuta kuin terassille korituoliin istumaan ja iltapäiväkaffeille.
Narsissit piristävät mieltä.
Ja pestyt ikkunat.

6

246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Hieno aloitus.Hyvää Kevättä!

      • Ano 16:54
        Kiitos samoin.

        Olin tänään taas aamulla hoitokoiran kanssa lenkillä.
        Koira hidasti vauhtia ja sanoin että, mitä nyt?
        Keskellä kevytväylää oli kasa kaljatölkkejä.
        Kuka noin nyt jättää tölkit?
        Mietin että laitan nuo tyhjät tölkit muovipussiin ja vien sitten kauppaan.

        Yllätyksekseni tölkit olivatkin täysinäisiä ja siis avaamattomia.
        Laatikossa oli 18 tölkkiä kaljaa.

        Enpä ole ennen törmännyt moiseen.
        En tiennyt mitä tehdä.
        Paluumatkalta kun tultiin, kaljatölkit olivat edelleen maassa.

        Missä ihmeessä olivat kylän juopot sällit.
        Pyhäaamuna, kylmiä, iskemättömiä kaljatölkkejä viruu maassa.

        Vein koiran isännälle ja kerroin nähneeni pääsiäis-ihmeen.
        Isäntä sanoi että aprillipäivä meni jo.
        Otin taskustani älypuhelimen ja näytin videon ihmeestä.
        Koira oli myös videolla, eli pätevä todiste.

        Näin siis alkoi pääsiäisaamu.


    • Anonyymi

      Täällä myös ensimmäinen oikein sopivan lämmin päivä, navakka eilisen päivän tuulikin oli hiipunut yön aikana. Kävin myös kävelyllä, vaikkakin ilman minkäänlaista eläintä :)
      Kylläpäs oli kaupungin ulkokahviloissa ja terasseilla väkeä!
      Ei tarvinnut lakkia eikä hanskoja kävellessä ja takin vetoketjuakin piti hilata alaspäin.
      Eilen puolestaan paleli sormia vaikka oli hanskat kädessä.

      • Anonyymi

        Tänäänkin oli kaunis aurinkoinen sää, lämpöasteita ei aivan niin paljon kuin eilen. Kävin lenkillä merenrannalla, siellä täällä oli matkanvarrella onkijoita koettelemassa kalaonneaan.
        Toivottavasti joku heistä sai saaliin illalliseksi. Jokunen kanotistikin oli harjoittelemassa miten kunto talven jälkeen kestää airojen liikkeet.
        Tullessa alkoi tuo oma mielikuvitus vähän vetelemään suupieliä ylöspäin. Siinä kahvilan kupeessa oli kuumapalju täynnään naisihmisiä. Kikatus ja juttelu raikui heiltä ympäristöön ja mietiskelin josko he olivat tulleet peseytymään Kyöpelinvuoren matkaltaan.
        Kaikkea sitä ajatteleekin joutessaan eläkeläisenä...


    • Anonyymi

      Yeap, eilen nostettiin ja kilisteltiin skumpat kevään onneksi ennen kuin käytiin aterialle. Ja senkin onneksi, ettei lumitöitä ole tiedossa ainakaan puoleen vuoteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      605
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe