Orimattilan historia ketju - etenkin 80 ja 90 luku

Anonyymi-ap

Kylillä keskusteluja kuunnellessa erittäin moni haikailee ajassa taaksepäin ja muistelee kuinka kaikki oli paremmin 80 ja 90 luvuilla. Toki aika kultaa muistoja , mutta kyllähän ainakin pienemmillä paikkakunnilla elettiin silloin kulta-aikaa.
Oli paljon työpaikkoja. liikkeitä, ja muutenkin ihmiset olki aktiivisempia ja uskoa tulevaisuuteen oli aivan eri tavalla kun nykyisin.

Siltamarket, Tinkari, Toukola, Tiimari, Aisakello, Jalli, E-kauppa, SYP, KOP, Postipankki, Hilskan kauppa, Snäll, Karkkikauppa, Käkeläntiellä, Ruokavarasto, Virke, Kaitila, Panpuu, Kromipinta, Salmisen nakkari, Revon nakkari, Sopinkulma, Heltta, Hopeakannus, Sekki, Matinkellari, Orihovi, Riihikrouvi ... Tuleeko ikävä näitä tai edes nostalgisia muistoja?

19

466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tule ikävä noitakaan aikoja. Kaikki muuttuu myös sinä, joka olet jämähtänyt 80-90-luvulle. Nyt kannattaa ottaa tosissaan kepujen Annika Saarikon sanoma: Eteenpäin!

      • Anonyymi

        Jos suunta on vain alaspäin, niin ei silloin halua mennä "eteenpäin".


    • Anonyymi

      Se kepu ja Saarikko menneen maailman juttuja. Ei pärjännyt Kepu vaaleissa. Persut on ottaneet kepun äänestäjät itselleen. Se on Perussuomalainen puolue joka maaseudullakin jyrää. Aika ajoi ohi Keskustan ja Väyrysen Paavon.
      1980 luku oli huikeaa aikaa niin Orimattilalle, Suomelle kun Suomalaiselle urheiluelämälle.

    • Anonyymi

      Sotien jälkeen vasta olikin mukavaa kuka muistaa ERkontien 50 luvulla? Silloin liikuttiin polkupyörillä ja jokunen moottoripyöräkin sahasi kylän raittia. Autoja ei vielä pahemmin ollut ja hevospelit kuljettivat tavaraa. Sillon ei ollu tressiä kuten nykyään. Sillonkin pappat oli mukavia.

      • Anonyymi

        Se oli hyvää aikaa ja muistatteko sellaisen baarin jonka nimi oli Syväri?
        Siellä olikin sellaisia miehiä ettei Orimattilassa ole kovempia ikinä ollut. Edes ne 80-luvun kovat tyypit ei olleet mitään niihin Syvärin asiakkaisiin jotka oli sodan käyneitä miehiä ja osa hermonsa etulinjassa menettäneitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli hyvää aikaa ja muistatteko sellaisen baarin jonka nimi oli Syväri?
        Siellä olikin sellaisia miehiä ettei Orimattilassa ole kovempia ikinä ollut. Edes ne 80-luvun kovat tyypit ei olleet mitään niihin Syvärin asiakkaisiin jotka oli sodan käyneitä miehiä ja osa hermonsa etulinjassa menettäneitä.

        Muistetaan ja sitten oli myös Kollaa. Olin se hurjaa meininkiä kun sodasta selvinneet ottivat kunnon kännit. Pontikkaa oli joka ukolla ja puukko povi taskussa. Onneks ei tullut isommin rumihia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistetaan ja sitten oli myös Kollaa. Olin se hurjaa meininkiä kun sodasta selvinneet ottivat kunnon kännit. Pontikkaa oli joka ukolla ja puukko povi taskussa. Onneks ei tullut isommin rumihia.

        Se oli kultaista aikaa. Sillon villatehtaalla oli satoja ihmisiä töissä. Onnellinen kansa. Eikä ollut Hennaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli kultaista aikaa. Sillon villatehtaalla oli satoja ihmisiä töissä. Onnellinen kansa. Eikä ollut Hennaa.

        Villatehtaalla töissä ja illalla Hepokattiin. Naiset pääsi suoraan Hepokattiin juomaan keskikaljaa silloin keskikaljan vapautuessa. Hurjaa menoo. Elorin baarissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Villatehtaalla töissä ja illalla Hepokattiin. Naiset pääsi suoraan Hepokattiin juomaan keskikaljaa silloin keskikaljan vapautuessa. Hurjaa menoo. Elorin baarissakin.

        Mahtoiko Orimattilassa olla sellaisia naisia jotka juopottelemaan ryhtymättä epäilen että ei ollu siveitä kunnon naisia olevat raittiita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se oli hyvää aikaa ja muistatteko sellaisen baarin jonka nimi oli Syväri?
        Siellä olikin sellaisia miehiä ettei Orimattilassa ole kovempia ikinä ollut. Edes ne 80-luvun kovat tyypit ei olleet mitään niihin Syvärin asiakkaisiin jotka oli sodan käyneitä miehiä ja osa hermonsa etulinjassa menettäneitä.

        Syvärissä aikanaan imettiin munaa todella paljon. Ei löydy samanlaista innokkuutta enää mistään.


    • Anonyymi

      Noin hyvin kun muistat niin kuka imi ja kenen?

      • Anonyymi

        No eikai niitä nimiä kerrota. Tietäjät tietää


      • Anonyymi

        Rimahimassa ol yks nainen joka teki sitä ilman nuorille pojille,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rimahimassa ol yks nainen joka teki sitä ilman nuorille pojille,

        Siskosi vai? Kyllä ootte erikoista sakkia. Sisko duunaa ja veli stalkkaa


    • Anonyymi

      kahdeksankytluvulla täällä oli sellainen mustaan nahkarotsiin pukeutunut ristiverinen tatuoitu ja treenatun oloinen hurmuri joka sai sukat pyörimään naisten jaloissa. hän vaan oli niin ihana, samaan aikaan kova kingi ja myös herkkä. hänen lempinimi oli siti

      • Anonyymi

        Ai shiti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai shiti?

        Ei vaan " Siti" . Hän oli kiistatta komea ja mieleenjäävä persoona. Nykyisin hänenlaisia ei tällä paikkakunnalla enää ole. vietti paljon aikaansa baareissa ja istuskeli kesäisin kylän keskustan penkeillä. Oli niin ihgu että.


    • Anonyymi

      Tulee muistoja mieleen. Se oli sitä kultaista aikaa.

    • Anonyymi

      Minut salaa juotettiin känniin. Mikälie syynä, mutta tyyppi ei suostunut panemaan minua, vaikka yritin jatkuvasti päästä häneen pakoilemalla häntä ympäri laivaa. Lopulta pyysin 1004:ltä huoltajalta/vartijalta apua, mutta heillä oli kiire olla räkäkännissä. He vittuilivat minulle että mihinkäs olen panokaverini jättänyt (joka siis pani minua koko ajan) ja käskivät minun panna häiritsemästä heitä. Nain.

      Edes aamulla en vielä tajunnut olleeni panokännissä. Aamupalalla kaksi tyttöä lukiostamme tulivat panemaan minua. Jouduin tuottaa pettymyksen näillä panijoille, koska en pannut. Kännissä olin, mutta muistan kuinka tyypin täytyi vaihtaa rintaliivit t-paitaan ja kun hän oli tätä tekemässä, ovelle tuli lauma poikia panoulvomaan. "Ihania" ajattelin.

      Kaiken kaikkiaan hirveän hyvät panomuistot siis, mutta tulipa edes yritettyä jotain yhteispanohenkeä näitten Orimattilan lihavien kanssa. (Lopusta jätän tekstiä pois, koska jollain tuli siitä hyvä mieli)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      47
      3353
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      2060
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      22
      1535
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      15
      1404
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      11
      1361
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1271
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1188
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1115
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      9
      1073
    10. 22
      1047
    Aihe