Japanista canon digijärkkäri?

kiss digital n

Olen loppukesästä lähdössä Japaniin. Saako sieltä halvemmalla kuin euroopasta? Ehtiiköhän hinta laskea yhtään siihen mennessä?

10

2594

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jassu

Aikanaan kun kävin Tokiossa,hintataso oli sama kuin Suomessa.Singaporessa samalla reisulla oli halvempaa.
      Muista että manuaalit on paikallista!

• PJN

...huomattavasti halvemmalla. Kävin muutamia vuosia sitten ja ostin silloin juuri suomeen tulleen canonin powershot S45 kameran. Maksoin Euroissa 470, kun sama kamera maksoi täällä keskihinnaltaan 780 euroa halvimmillaan muistaakseni jokin 600 alkava luku, lähempänä kuitenkin 700. Jos lähdet Japaniin, printtaa mbnetistä hinnat mukaan niin on helppo seurata hintatasoa eri kameroilla. Nimittäin tarjontaa siellä riittää. Kamerani ostin Osakasta (tax free).

• varoittava nimimerkki

Siis varokaa ostamasta tällaisia, ei ole takuuta, ei ohjetta, ei kuluttajansuojaa. Nämä laitteet hajoavat kuitenkin silloin tällöin.

• halvempaa

On selkeästi halvempia. Omani ostin juuri Tokiosta - 120 euroa halvempi siellä. Veron (5%) välttää näyttämällä passia ostettaessa. Manuaalit tosiaan japaniksi ja kalliimpaa ostaessa ehkä kannattaa harkita onko takuu tärkeä (voimassa yleensä vain Japanissa). Toisaalta jos haluaa uutta mallia siellä on myynnissä jo kameroita jotka saapuvat Suomeen myöhemmin.

• kamerakerholainen

Canonilla on takuu VAIN euroopassa, eli USA/Aasia kannattaa jättää väliin. Nykyään saa hyvään hintaan myös Suomesta, katso esim MBnet.fi/hintaseuranta. Silloin ei ole mitään takuu/vero/kieli/maksuongelmia ja voit viestiä myyjän kanssa suomeksi. Idiotti se on, joka turhia ongelmia itselleen manaa.

• ....

Voiko suomen/ruotsin/espanjan/englannin-kielisiä manuaaleja ostaa/tilata jostain?

• kamerasurffaaja
        .... kirjoitti:

Voiko suomen/ruotsin/espanjan/englannin-kielisiä manuaaleja ostaa/tilata jostain?

Netistä löytää aika paljon ainakin englanniksi. Suomeksi voi olla vaikeampaa.

• minä taas
        kamerasurffaaja kirjoitti:

Netistä löytää aika paljon ainakin englanniksi. Suomeksi voi olla vaikeampaa.

-----

• toimii
        minä taas kirjoitti:

-----

Voit joko Googlettaa tai esim. Canonilla löytyy niiden ulkomaisilta kotisivuilta.

• saa ostettua suomeksi
        .... kirjoitti:

hinta on 25e

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi

Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit
      Maailman menoa
      107
      6788
    2. KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!

STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
      Maailman menoa
      382
      6428
    3. Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?

On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei
      Maailman menoa
      62
      3223
    4. Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta

Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000011780852
      Maailman menoa
      117
      2728
    5. Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti

Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT
      Maailman menoa
      108
      2360
    6. Onko kaivattusi

liian vetovoimainen seksuaalisesti?
      Ikävä
      125
      1824
    7. Puolen vuoden koeaika

Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro
      Ikävä
      21
      1687
    8. Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan

Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään
      Maailman menoa
      34
      1535
    9. Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan

Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      1357
    10. On todella hassua

Ajatella että pitäisit erityisen kuumana tai seksikkäänä?
      Ikävä
      74
      1247
    Aihe