Seuraneitipalvelu

Anonyymi-ap

Minulla on serkku 90+. On alkanut yhtenään kutsua käymään kylässä. Pari viikkoa sitten kävin. Enin aika istuttiin hiljaa, hän seurasi televisiota. Nyt on alkanut taas kutsumaan käymään , jo useita kertoja viikossa. Perheessä samaa ikäluokkaa oleva vaimo ja peräkamarin poika, joka ei koskaan ole ansiotyössä ollut. Sitä enemmän tupakka palaa ja kalja maistuu. Vanhusten sosiaaliapumatkalipuilla tutun taksikuskin kyydissä kaljaa hakee.
Olisiko kysyntää seuraneitipalvelulle? Työn kuvaan kuuluisi vain istua jouten ja mahdollisesti osallistua keskusteluun, jos asiakas sitä haluaa? Minua tuollainen suoraan sanoen vituttaa, kun omiakin asioita pitäisi hoitaa enemmän kuin riittävästi. Mitäpä sanovat muut, ehkä asiasta tietävät? Ja itse täytän seuraavaksi 80 v jos siihen asti elän.

5

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olen ollut seuraneitinä, useamman kerran ja joskus jopa kieltäytynyt.
      Ei sen mitään pakkopullaa pidä olla.
      Ulkomailla on myös käyty, joskus maksanut matkan itse ja
      välillä minut on paljon vanhempi tätini biffannut,
      eli hän on maksanut matkan,
      mutta muut kulut tietenkin omasta pussistani.

      Kyllä mä voin istua seuraneitinä muutenkin,
      hetken rupatella ja kuunnella kuulumisia.
      Ei se ole raskasta tai ikävää.
      Puhelimessakin puhumme kerran viikossa pitkät tovit.

      • Anonyymi

        Liiallinen ystävällisyys ja avuliaisuus saattaa johtaa kierteeseen, josta ei pääse pois.
        Ystäväni oli avulias ja myötätuntoinen naapurilleen, kävi auttamassa ja kuskasi autollaan naapuriaan kauppoihin ja asioille, kunnes tilanne karkasi käsistä, ja hän joutui käskyläisen asemaan.
        Tällaisesta hyväksikäytöstä ei pääse kuin katkaisemalla välit kokonaan, ja ystäväni kohdalla se tapahtui eräänä jouluaattona, kun naapuri antoi hänelle kassilliset joululahjoja vietäviksi lastenlapsiensa perheisiin, koska hän ei ollut "ehtinyt" käydä itse niitä viemässä. Ystäväni kieltäytyi, koska hänelle oli tulossa aattovieraat ja päivä oli kiireinen muutenkin.
        Naapuri katkaisi välit, koska ystäväni on niin itsekäs, että ilkeyksissään pilasi hänen lastenlastensa joulun.
        Ystäväni ei surrut välien kateamista, mikä yllätti naapurin. Hänhän oli valmis antamaan anteeksi pyhien jälkeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liiallinen ystävällisyys ja avuliaisuus saattaa johtaa kierteeseen, josta ei pääse pois.
        Ystäväni oli avulias ja myötätuntoinen naapurilleen, kävi auttamassa ja kuskasi autollaan naapuriaan kauppoihin ja asioille, kunnes tilanne karkasi käsistä, ja hän joutui käskyläisen asemaan.
        Tällaisesta hyväksikäytöstä ei pääse kuin katkaisemalla välit kokonaan, ja ystäväni kohdalla se tapahtui eräänä jouluaattona, kun naapuri antoi hänelle kassilliset joululahjoja vietäviksi lastenlapsiensa perheisiin, koska hän ei ollut "ehtinyt" käydä itse niitä viemässä. Ystäväni kieltäytyi, koska hänelle oli tulossa aattovieraat ja päivä oli kiireinen muutenkin.
        Naapuri katkaisi välit, koska ystäväni on niin itsekäs, että ilkeyksissään pilasi hänen lastenlastensa joulun.
        Ystäväni ei surrut välien kateamista, mikä yllätti naapurin. Hänhän oli valmis antamaan anteeksi pyhien jälkeen.

        Ratkaise asia järkevästi.

        Ota mukaan kirja, jota voit lukea sinä aikana kun serkkusi katselee teeveetä.
        Tuleepahan kuettua se kirja.

        Ymmärrän että serkkusi todella tarvitsee seuraa, ja on niin hyvä, että joku käy hänen luonaan. Teet ystävän/serkun palvelun hänelle.
        Ehkä se ohjelma mitä katselee on jotenkin jännää sinulle tietää. Ja mitä et muuten tulisi katselleeksi.

        Voisithan kysyä kunnasta, onko siellä "ystäväpalvelua" ja ehdottaa.
        Ehkä joku toinen yksinäinen nappaisi ideaan ja saisi hänkin itselleen seuraa.

        Mieti esim, että voisit sinä aikana myös funtsia jotain uutta juttua.

        Tai voisithan lukea jotain hänen kirjaa tai lehteä, tai katsella sukuvalokuvia.
        Ota koko asia mielenkiinnon kannalta.

        Ja ajattele, miten hyvää teet hänelle, vaikka ei sitä kertoisikaan.

        Olla yksinäinen 90 vuotiaana on tosikauheaa, teet todella hienosti!


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍑 ­N­y­­­m­f­­o­m­a­­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17818757o

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Ihminen voi olla muistisairas. Muistisairas voi soittaa kymmenen kertaa
      päivässä samasta asiasta.

      Ystävällinen asenne on hyvä muistisairasta kohtaan, ei hän tahallaan
      kiusaa ketään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1725
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      89
      849
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      673
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      513
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe