Kotimaanapu

Anonyymi-ap

Katselinpa taas pitkästä aikaa Kotimaanavun sivuja. Yleisin kotimaisten avuntarve tuntui olevan sänky, sänkyvaatteet, pesukone. Näitähän saa kaikkialla ilmaiseksiTori.fi:stä. Ei vain kelpaa: pitää olla 7000 euroa sänkyyn, 5000 pesukoneeseen jne. Toinen suuri avuntarve on lasten harrastukset: Ratsastus, koulumatkapyöräily 7000 euron pyörällä, matkat lomakohteisiin, muotivaatteet jne. Eli ei oikeaa tarvetta mistäöän vaan kaikki irtoraha omaan humputteluun, mitä vain saa!
Meni innostus antaa mitään mihinkään. Kaikesta paistaa läpi keinotekoinen ruikutus, ei todellinen tarve. Toki sitä todellistakin tarvetta VOI jossakin olla, mutta mistä sen tunnistat? Ja kaikissa aina joku diakoni vakuuttamassa, että tarve on todellinen ja hätä suuri! Siis hätä on suuri, kun mm tyttärellä ei ole enää varaa kalliisiin ratsastustunteihin, viimeksi ratsasti 14 v sitten! Eikä poika voi pyöräillä kouluun/työhön kun ei ole varaa ostaa 7000 euron pyörää kun se edellinen just varastettiin. Minulla on 40 v sitten käytettynä ostettu polkupyörä, maksoi silloin 15 euroa tai taisikin olla markkaa. Vaihteet löysin taloyhtiön roskahuoneesta ja sen ainoan rikkinäisen osan sain eurolla sosiaalisesta pyöräkorjaamosta. Toki piti itse osata korjata, mutta niinhän se on muuallakin. Itse pitää osta!
En enää luota Kotimaanapuun. Jos satun huomaavan tuttavilla olevan oikeaa tarvetta, annan suoraan. Yhdelle ostin jo auton. Yhteiskunnan muihin avustuksiin olen varmaan ainakin 150 000 euroa antanut ja suurin osa on sittemmin osoittautunut menneen huijareille. Yhdestä avustuksesta sain kauniin itsetehdyn kortin Porvoon sairaalan hoitajilta, muilta on tullut vain ruinausta, että anna lisää, annalisää, lisää, lisää...

12

1881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Oletpa varakas immeinen.

• Anonyymi

Enpäs ole tuollaista sivustoa ennen nähnytkään. Voisivat sivuston ylläpitäjät auttaa ihmisiä auttamaan itseään. Ai niin eihän se käy. Aina, kun raha liikkuu löytyy käsiä ottamaan omansa välistä. Sänkyjä saa muutamalla kympillä, samoin patjoja, jopa uudehkoja. Jos joku haluaa maksetun kuntosalikortin voi käyttää mielikuvitustaan ja käydä ilmaisilla ulkosaleilla. En ole yleisiin rahankeräyksiin mitään koskaan laittanut, koska uskon, että kohteeseen menee rahoista vain osa ja muu organisaatioiden ylläpitoon+ omiin palkkoihin ja korvauksiin.
      Miksi maksaisin muille uudet kalliit huonekalut tai harrastevälineet, kun en itsellenikään moisia raaski ostaa. Pyörän olen ostanut 50 eurolla käytettynä.

• Anonyymi

Sänkyjä, petivaatteita ja muita huonekaluja ei pidä ottaa käytettyinä. Voi tulla sängyn mukana elukoita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sänkyjä, petivaatteita ja muita huonekaluja ei pidä ottaa käytettyinä. Voi tulla sängyn mukana elukoita.

Hotelleissakin kannattaa käyttää omia petivaatteita ja mieluiten omaa sänkyä.

Sama juttu jos käy sukulaisten tai tuttujen luona yökylässä. Silti altistuu riskille joutua luteitten puremaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hotelleissakin kannattaa käyttää omia petivaatteita ja mieluiten omaa sänkyä.

Sama juttu jos käy sukulaisten tai tuttujen luona yökylässä. Silti altistuu riskille joutua luteitten puremaksi.

Hotelleissa definioidaan joka kerta lakanat ja kaikki. Sängyt myrkytetään 1-2 kertaa vuodessa. Kustannus 5 e sänky, haluaisin kyllä että myrkytyksestä luovuttaisiin.

• Anonyymi

TÄNNE LÖYTYY RAHAA:
      Valtion tuella oli tarkoitus vahvistaa somalialaisten laajapohjaista osallistumista kansalliseen konsultaatioon ja siten ennaltaehkäistä poliittisen väkivallan eskaloitumista ennen vaaleja. Tuen käyttöä tähän tarkoitukseen ei ole kuitenkaan voitu todentaa.
      Tuntuvat kilpailevan, että kuka saa eniten tungettua verorahoja näille mutanteille

• Anonyymi

Näitä tuhansien eurojen pyöriä onkin vaikea ymmärtää. Näihin voi osallistua kun joku vähävarainen tarvitsee uusia vaatteita.

• Anonyymi

Aloittaja, ei niitä toimivia useinkaan ilmaiseksi saa. Pesukoneetkin ovat siinä kunnossa että hajoaminen on ennustettavissa muutaman kk aikana. Hyöty ei ole esim. edes asentajan palkkaa. Ja itsehän kaikkea ei saa asentaa, sen tosiasian havaitset viimeistään siinä vaiheessa kun haet vakuutuskorvauksia.

Kotimaanavussa ja muussakin keräystoiminnassa parhaat tavarat menevät niissä toiminnoissa pyöriville ja heidän tuttavilleen.
      Toiminnassa olevat myyvät parhaita omaan laskuunsa.
      Minulla oli yksi tavara myynnissä, tarjottiin tuollaisella jäjjestöllä oleva ja lahjoitettua tavaraa.
      Toinen kaveri kun halusi ostaa, tarjosi ruokajonosta saatua ruokaa, tuli pihaan 5 vuotta vanhalla mersulla, pari suurta koiraa takakontissa. Kaveri oli ulkomailla usein, enenen koronaa, ei raha-ongelmia, on luokkakaveri opistoajoilta.

• Anonyymi

Eräs keräy kyllä kehui auttavansa ja tarvitsi sitten varoja, mutta sainkin kuulla että nämä hyvätekijät järjestivät työntekijälleen häät ja vieraita kutsuttiin ulkomailta joka myös korvattiin kerätyillä rahoilla, ja 50 000€ meni luksus häihin tiedän kun tuttuni osallistui myös, että kannatta olla hyväuskoinen.
      En anna keräyksiin, joskus lahjoitan tarvitsevalle ilman välikäsiä.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Älkää hyvät ihmiset enää antako rahaa mihinkään keräuksiin tai yhdistyksille. Minä olen nähnyt hyvin monta kertaa, että keräysrahat ja yhdistyksille tulevat rahat menevät vain toimintaa pyörittäville ihmisille. Auttakaa suoraan sellaista ihmistä jonka huomaatte olevan vaikeassa tilanteessa. Silloin apu menee perille.

• Anonyymi

Kyllä keräysrahoista osa menee kohteeseenkin. Näemmehän televisiostakin, miten esim. SPR, UNICEF, Kummit, Lääkärit ilman rajoja ym. ym. ovat auttamassa apua tarvitsevia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      61
      4358
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      144
      3120
    3. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      47
      2428
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      46
      2343
    5. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      98
      1985
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      24
      1883
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1596
    8. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      22
      1584
    9. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      150
      1411
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      34
      1233
    Aihe