Moottorin vikavalo palaa, näyttää kampiakselin asentotunnistinta ja on vaihdettu alkuperäseen ja myös nokka akseli vaihdettu alkuperäseen. Vieläkin palaa vikavalo, mitähän mahtaa olla vikana?
Nissan Almera n16 1.8 2004
13
1015
Vastaukset
- Anonyymi
Ota se valo pois toiminnasta ja elä onnellisena, vaatii hieman sorminäppäryyttä !!!!!
- Anonyymi
voi kuule on koitettu kaikkia kikkoja. Poistettu lukijalla ja aina se tulee takas johnaki vaihees.
- Anonyymi
Jakoketju vois olla ehkä venynyt.
- Anonyymi
Ei se vikakoodi näytä kampiakselin asentotunnistinta vaan se kertoo että nokka-akselin ja kampiakselin välillä on ajoitusero.
Johtunee venyneestä nokkaketjusta.- Anonyymi
Onkohan minkälainen homma vaihtaa🤔
- Anonyymi
Nissanin jakoketju ei kestä ikuisesti, niin kuin sen kuuluisi, vaan se venyy. Pitää vaihtaa 200 - 250 tkm kohdalla.
Jos nokka-akselin tunnistinta siirtää millin pari pyörimissuuntaan, niin saa auton ainakin myyntikuntoon.
Tunnistimessa ei ole alkujaan säätövaraa, joten se pitää viilan tai muun työkalun avulla rakentaa.
Autoalan kurssikeskukset ja ammattikoulut tekevät super edullisesti autokorjauksia, joten kannattaa kysyä. - Anonyymi
Yli tonnin maksaa ketjun ja laahaimen vaihto.
Ellei sitten itse vaihda ketjua "lada tyyliin".
Ketju näköselle nokan kohdalta, ketju katkaistaan ja uusi ketju kiinnitetään vanhaan ketjuun ketjulukolla.
Sitten pyöritetään konetta kunnes uusi ketju on kierroksensa tehnyt.- Anonyymi
Tosiaan jakoketju vaihdettu viime joulukuussa olisko ollu 140t kohdalla ja nyt ajettu 150t niin empä tiedä sitten😣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan jakoketju vaihdettu viime joulukuussa olisko ollu 140t kohdalla ja nyt ajettu 150t niin empä tiedä sitten😣
Jos se ketju on vaan löysällä. Sivusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tosiaan jakoketju vaihdettu viime joulukuussa olisko ollu 140t kohdalla ja nyt ajettu 150t niin empä tiedä sitten😣
Jakoketjua ei yleensä tarvitse vaihtaa noilla kilometreillä, eli onkohan se vaihdettu tuon vikakoodin vuoksi.
Joko jako ei ole kohdillaan vaihdon jäljiltä tai sitten vika on muualla. Anturin johdotuksessa tai ECU:ssa.
- Anonyymi
Ketju voi olla monissa autoissa 100 000 - 150 000km liian kulunut ja pitää ääntä. Riippuu millainen ja miten käytetty.
Puhtaat öljyt pitää ketjua ja rattaita pidempään kunnossa.
Eikö löydy ihmistä joka asentaa rahaa vastaan kotona? Pari sataa on jo hyvä korvaus tuosta. - Anonyymi
Almeran omistajille tuttu juttu tuo asento tunnistimen vikakoodi. Se ilmaantuu vain ja ainoastaan sen vuoksi, että jakoketju on venynyt.
On kampiakselin tunnistin ja on nokka-akselin tunnistin.
Nokka-akselin pyöriminen jää jälkeen johtuen venyneestä ketjusta.
Uusi ketju voi olla sekunda laatua, joka on jo venynyt.
Tai sitä ei olekaan vaihdettu. - Anonyymi
Oliko korjaamo joka ketjun ja laahaimen vaihtoi vai joku kaveri?
Nimittäin tuo vikakoodi tulee vain ja ainoastaan jakoketjun venymisestä, ei mistään muusta.
Almerassa tuo koodi + vikavalo syttyy n. 220 tkm kohdalla.
Poistuu vaihtamalla ketju ja nollaamalla koodi pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2524548Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1282978Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit412742Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?741730Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1051563Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn201461- 551314
- 931235
- 471085
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2041083