Miksi kaikki hyviä toimia, tai virkoja hoitavat irtisanoutuvat kaupungilta?

Anonyymi-ap

Lähtijöitä on viime 1-2 vuoden aikana on ollut lukuisia, jopa kymmeniä. Kaupunginjohtajasta pienempiin virkoihin asti, kaikki lähtevät.
Onko johtamiskulttuurissa vikaa, kohdellaanko työntekijöitä huonosti, vai missä vika? Muissa lähikaupungeissa/kunnissa ei käy tällaista katoa. MItä meille kaupunkilaiselle ei kerrota? Missä mättää?

269

5392

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Moni oli riemuissaan kun Vuokratalojen johtaja vaihtui, mutta jouduttiin silti pettymään. Sama väärinkäyttö jatkuu. Kukaan ei anna potkuja rahanhallitsijoille :(

    • Anonyymi

      Yleinen leväperäisyys Orimattilassa, kun asioita ei oleteta edes tehdävän oikeaoppisesti ja ajallaan. Kaikki on rikkoneet sääntöjä iät-ajat ja hirttosilmukka on alkanut tappaa kaikkia ympäriinsä. Toivottavasti tukahtuvissa olisi enemmän niitä syyllisiä eikä viattomia.

    • Anonyymi

      Nykyään kaupungin palveluksessa olevien vaihtuvuus on ollut vähäistä. Ainahan jonkun elämäntilanteessa tapahtuu muuksia. Turha provosoida, kun siihen ei ole aihetta.

      • Anonyymi

        Edelliseen: Siis tapahtuu muutoksia.


      • Anonyymi

        Mitä täällä provosoidaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelliseen: Siis tapahtuu muutoksia.

        Vuokratalojen touhu on paskaa eikä minua kiinnosta heidän yksityiselämänsä muutokset!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuokratalojen touhu on paskaa eikä minua kiinnosta heidän yksityiselämänsä muutokset!

        Oletko huomannut, että muutama täällä purkaa omaa pahaa oloaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huomannut, että muutama täällä purkaa omaa pahaa oloaan?

        Olen ja se heille sallittakoot, kun Orimattilan korruptio pyrkii heidät hiljentämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen ja se heille sallittakoot, kun Orimattilan korruptio pyrkii heidät hiljentämään.

        Oho, kommentoin huonosti, kun en tajunnut mihin viittasit. Oletin että tarkoitit täällä Suomi24:ssä valittavia ihmisiä.
        Jos tarkoitit että Vuokratalojen työntekijöillä olisi paha olla ja siksi kiusaisivat asiakkaitaan, niin ei se oikein ole. Ei niin saa tehdä. Ja rikollista se touhu on eikä vain kiusaamista.


      • Anonyymi

        "Oletko huomannut, että muutama täällä purkaa omaa pahaa oloaan?"
        Siis hetkinen??? Oletko sinä nyt se sama kirjoittaja näille molemmille kommenteille? Kaupungin työntekijöillä on elämässä muutoksia ja sitten ne purkaa sen viattomiin. Tämäkö selittää muiden (?) työntekijöiden poistumisen ja SILTI sinusta tässä ei ole mitään keskusteltavaa eli kaikki olisi turhaa puhetta? Ei, ei. Täällä tuli pari älytöntä viestiä, joissa ei ole järkeä.

        - Aloittaja ei mielestäni provosoinut yhtään mitään.
        - Turhaa ei asiasta puhuminen ole, koska valtavasti täällä on yhä ongelmia ja kaupunginjohtajastakin puhutaan yhä uutena eli tässä vasta totutellaan
        - Pahan olonsa purkaminen taas ai liittynyt mihinkään täällä, joten en edes tajunnut heti (tai vieläkään) että mihin se oikein viittasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko huomannut, että muutama täällä purkaa omaa pahaa oloaan?

        Jaa, että vituttaa niin peritään asiakkailta ylimääräisiä rahasummia ja puhutaan paskaa vain päälle? Josko heillä ne elämänongelmat olisi sen verran helpottaneet että pyytäisivät anteeksi ja maksaisivat yliperityt rahat takaisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelliseen: Siis tapahtuu muutoksia.

        Eihän tuo pidä paikkaansa. Edelleen porukkaa lähtee Orimattilan kaupungilta. Pelkästään kun lukee kaupunginhallituksen päätöksiä, niin täyttölupa tähän ja tähän toimeen. Eivätkä ole uusia toimenkuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä täällä provosoidaan?

        Asiakas kun mainitsee ongelmista, se ei ole "provosoimista". Jos työntekijä kokee tarvetta väkivaltaan ja muuhun uhkailuun, niin on aika katsoa itseään peilistä... ja erota virastaan.


      • Anonyymi

        "Ei ole aihetta"
        Näin sanoi juurikin Vuokratalojen oliko-talousASIANTUNTIJA, kun ilmoitti vain etteivät he aio maksaa korkoa monen kuukauden viiveen jälkeen. Itse päättivät ettei mitään syytä ole maksaa korkoa.

        Haluan ja syvästi toivon että kaikki Vuokratalojen asukkaat tietävät ettei heidän koskaan tarvitse maksaa korkoa kuukausien maksu muistutteluista huolimatta. Korot ja laskut ylipäätänsä nyt on vain sellaisia, joita ei tarvitse maksaa. [Sama vika oli vissiin siellä Kehräämölläkin?]


      • Anonyymi

        "Turha provosoida, kun siihen ei ole aihetta."

        Mä aina vaan mietin että MIKSI te vaivaudutte yrittää hiljentää ihmisiä? Mitä te pelkäätte?? En minä ainakaan ole huomannut asioitteni parantuneet, vaikka olen nimellä-tai-anonyymisti kirjoitellut. Onko sitten niin että siellä toisessa päässä on oikeasti jotain mennyt pieleen. Jos niin, niin hyvä :D Ehkä Teidän silloin kannattaisi mielummin vain lopettaa kuin pahoittaa mieltänne ;)


    • Anonyymi

      Vuokratalolla meni todella hyvin silloin kun kivisen Erkki sitä johti sen jälkeen on ollut kaikki yhtä huuhaataeni ainoastaan johtajasta on kaikki kiinni. Kröhöm

      • Anonyymi

        Nykyinen tj. Marttila hoitaa hommia mallikkaasti. Turha väittää muuta. Hän on jo paljon korjannut edeltäjiensä mokia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen tj. Marttila hoitaa hommia mallikkaasti. Turha väittää muuta. Hän on jo paljon korjannut edeltäjiensä mokia.

        Kuinka jumalattomasti niitä sitten oli, jos yhä asiat on pielessä?!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka jumalattomasti niitä sitten oli, jos yhä asiat on pielessä?!

        Kerroppa mikä on pielessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mikä on pielessä?

        Otitpa itseesi :D Hoet myös sanaa "turha" liikaa.
        Raha-asiat ovat olleet päin helvettia ja pysyneet huonona. Minä en ole saanut rahoja takaisin tililleni, joten niin kauan minulla on selkeä syy sanoa asioiden olevan pielessä. Ei velkoja "unohdeta", ei ainakaan niin että Vuokratalot vain päättävät itse unohtaa ne, kun täällä päässä ne yhä muistetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mikä on pielessä?

        Ps. KUKAAN ei puolusta Vuokrataloja. Asiakastyytyväisyyskyselyissä Te aina pärjäätte, mutta oikeassa elämässä KUKAAN ei koskaan ole sanonut yhtään mitään hyvää Teistä. Kukaan... ei... puhu... hyvää... Teistä. Ja se kertoo todella paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mikä on pielessä?

        Senkin voisi sanoa olevan pielessä että kun Vuokrataloja kritisoi, täältä ilmestyy joku psykopaatti vaientamaan "turhaan" kertojat. Jos firma olisi ok, niin ihmisten voi sallia puhua siitä ihan vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senkin voisi sanoa olevan pielessä että kun Vuokrataloja kritisoi, täältä ilmestyy joku psykopaatti vaientamaan "turhaan" kertojat. Jos firma olisi ok, niin ihmisten voi sallia puhua siitä ihan vapaasti.

        Kertokaa tosia esimerkkejä Vuokratalojen touhuista, että pysytään kartalla mikä siellä mättää.? Ei ne "mua vituttaa niin suunnattomasti" viestit ketään auta jos ei tiedä mistä on kysymys. Näistä kaivataan lisää tietoa: asiakaspalvelu, huollon toimivuus, remonttien toteutuminen, yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaa tosia esimerkkejä Vuokratalojen touhuista, että pysytään kartalla mikä siellä mättää.? Ei ne "mua vituttaa niin suunnattomasti" viestit ketään auta jos ei tiedä mistä on kysymys. Näistä kaivataan lisää tietoa: asiakaspalvelu, huollon toimivuus, remonttien toteutuminen, yms.

        "tosia"
        Huono sanavalinta. Poliisi tuskin selvittää näitä asioita Suomi24:n kautta. Miksi täällä selvitellään tätä asiaa näin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "tosia"
        Huono sanavalinta. Poliisi tuskin selvittää näitä asioita Suomi24:n kautta. Miksi täällä selvitellään tätä asiaa näin?

        Kuten joku jo aiemmin totesi niin täällä jokuset purkavat omaa pahaa oloaan arvostelemalla ja haukkumalla muita. Ei fiksua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten joku jo aiemmin totesi niin täällä jokuset purkavat omaa pahaa oloaan arvostelemalla ja haukkumalla muita. Ei fiksua.

        Sitä vartenko täällä selvitetään Vuokratalojen remonttiasioita?
        Ei, viestisi (mitkään näistä) eivät ole järkeviä :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertokaa tosia esimerkkejä Vuokratalojen touhuista, että pysytään kartalla mikä siellä mättää.? Ei ne "mua vituttaa niin suunnattomasti" viestit ketään auta jos ei tiedä mistä on kysymys. Näistä kaivataan lisää tietoa: asiakaspalvelu, huollon toimivuus, remonttien toteutuminen, yms.

        ""mua vituttaa niin suunnattomasti"" viestejä en ole kertaakaan nähnyt täällä Suomi24:ssä. Ihan selkeästi ja asiallisesti ihmiset ovat ongelmista kertoneet. Vuokrataloilla on useampi oma ketju täällä, joissa on juttua. Olisit kysymyksesi laittanut sinne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten joku jo aiemmin totesi niin täällä jokuset purkavat omaa pahaa oloaan arvostelemalla ja haukkumalla muita. Ei fiksua.

        Ihan fiksua se on sanoa jotain vastaan, kun korruptio jyrää ;)
        Kovasti täällä tuntuu osuvan myös hermoon eli arvostelu julkisesti on tuottanut hedelmää. Haukkumisesta taas voi olla montaa mieltä kun toiset raiskaavat, varastavat, uhkailevat väkivallalla, käyttävät väkivaltaa, käyttävät väärin valtaa ja laiminlyövät velvollisuuksiaan. On ihan ok sanoa heitä niillä nimillä mitä he ovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mikä on pielessä?

        On tullut kerrottua monenlaista jo? Miten pyydät lisää, mutta silti kritisoit siitä että täällä kirjoitetaan... muka "haukutaan" ja arvostellaan "turhaan"? Haluatko sinä että orimattilalaiset kertovat epäkohdista vai vain vaikenevat koska sinä niin haluat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten joku jo aiemmin totesi niin täällä jokuset purkavat omaa pahaa oloaan arvostelemalla ja haukkumalla muita. Ei fiksua.

        "Kuten joku jo aiemmin totesi niin täällä jokuset purkavat omaa pahaa oloaan arvostelemalla ja haukkumalla muita. Ei fiksua."
        Tämä sopii kaupantyöntekijöihin kyllä täydellisesti. Ne vain kiusaa asiakkaita ja sitten kun tilanne kärjistyy, niin sitten ollaa niin-niin uhria ja pyydetään vartija paikalle, vaikkei mitään edes tapahtunut. On se niin rankkaa Teille, jos joku todellakin jopa herrajee TEISTÄ jotain sanoisi. Eihän se nyt niiiin voi mennä :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kuten joku jo aiemmin totesi niin täällä jokuset purkavat omaa pahaa oloaan arvostelemalla ja haukkumalla muita. Ei fiksua."
        Tämä sopii kaupantyöntekijöihin kyllä täydellisesti. Ne vain kiusaa asiakkaita ja sitten kun tilanne kärjistyy, niin sitten ollaa niin-niin uhria ja pyydetään vartija paikalle, vaikkei mitään edes tapahtunut. On se niin rankkaa Teille, jos joku todellakin jopa herrajee TEISTÄ jotain sanoisi. Eihän se nyt niiiin voi mennä :P

        Vuokrataloilla on paljon tyhjiä huoneistoja, se on ongelma. Nykyisin perhekoot on pieniä ja väki ikääntyy. Se johtaa siihen ettei isoille asunnoille ole kysyntää.
        Toista se oli 80-luvulla. Silloin oli orintorneillakin hiekkalaatikoilla paljon lapsia leikkimässä ja äidit huuteli parvekkeelta lapsiaan syömään.
        Olivat tehneet hyvää kotiruokaa Böömiltä ostetuista potuista ja juureksista. Silloin lapsista varttui voimakkaita ja hyvin voivia. Ei tarvinnut terveyskeskuslääkärien määrätä 12 - 13 vuotiaille psyyke ja unilääkkeitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa mikä on pielessä?

        Se on pielessä ettei YKSIKÄÄN laskupaperi ole ollut oikein sitten vuodenvaihteen 2019-2020. Jokaikinen paperi ja sähköpostiviesti on ollut täynnä virheitä ja sama meno on jatkunut. Sain tällä viikolla muistutuslaskun vesiennakosta, jonka olen maksanut jo vuokran yhteydessä. Ihme "lisiä" näihin tulee koko ajan. Tuli parin euron lisä sen takia että "lokakuussa onkin 31 päivää eikä 30", vaikka maksan kulutuksen mukaan enkä päivien. Ja nyt minulta peritään tuplasti 22€ vesiennakkoa huhtikuulta.

        Kyllähän sitä myönnetään auliisti että ennen tehtiin virheitä, muttei myönnetä että virheiden tekoa aietaan jatkaa myös huomenna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten joku jo aiemmin totesi niin täällä jokuset purkavat omaa pahaa oloaan arvostelemalla ja haukkumalla muita. Ei fiksua.

        Miksipä joku valittaisi, JOS EI olisi paha olla? Valituksen idea on että on joku ongelma. Jos on ongelma, se pitää korjata. Tyhmää on vain olla mainitsematta ongelmista. Tyhmää on yrittää vaientaa valittajia ja olla korjaamatta ongelmia.


      • Anonyymi

        Kivinen oli puolueellinen ja jollekkin antoi ilmaisia asumiskuukausia, että oli hyvä tyyppi. Siinä oli kyllä vitutusta muilla, kun rivät sellaista saaneet. Eikös se ollut korruptiota?


    • Anonyymi

      Hyvä itsetehty lähituottajilta hankittu ruuan raaka-aine olisi paras mahdollinen ratkaisu ravitsemukseen. Se on terveellistä ja tukee yrittäjyyttä. Itse tehty ravinto myös pitää hivenaine ym. arvot kunnossa joka taas johtaa parempaan uneen ja elämänlaatuun. Se taas ehkäisee mielenterveysongelmia joka taas tarkoittaa että ihmisillä on parempi olla ja he ovat tyytyväisempiä elämäänsä ja alkavat arvostaa itseään.
      Kun joku syö vaan makkaraa ja ruokajonosta haettua kuivaa leivänkannikkaa, niin eihän siinä voi kovin hyvässä hapessa olla, eikä mielikään ole kovin kirkas. Sellainen häpeää itseään ja hakee helpolla lohtua päihteistä tai psyykelääkkeistä.

    • Anonyymi

      Olen töissä Orimattilan kaupungilla, hyvässä toimessa. Tulen irtisanoutumaan 2-3 viikon päästä, riippuen uudesta työnantajan päivämäärästä.

      Miksi: Esimies on epäpätevä. Olen koulutuksen mukaan pätevämpi kuin hän. Mutta esimies valittiin ohi haun. Oikeasti!! Olen pätevämpi, mutta kaveri jokun ja jotain sai paikan. Harmittaa, tietenkin!

      Larsson, ihan kiva joo, mutta kumpi tärkeämpi, oma imago, vai oikeasti Orimattilan asiat. Näin vaan oman imagon kehittämistä. Tarvimme Orimattilan kehittämistä.

      Sitouta työntekijät, kerrankin. Täällä on osaavaa porukksa, mutta ne lähtee. Määräaikaiset sopimukset. Nehän on nyt ympäristökunnissa. Typerä valinta.

      • Anonyymi

        Anonyymina on helppo kirjoitella. Valitettavasti se ei anna välttämättä oikeaa tilannekuvaa.
        Itse tiedän, ettei enää ole suurta vaihtuvuutta kaupungin viranhaltijoissa ja muissa tekijöissä.
        Määräaikaiset työsopimukset ovat hyviä, sillä ne vaikuttavat työmotivaatioon kannustaen. Jos hommat sujuvat niin voidaan vakinaistaa hyvän osaajan työsuhde.
        Jos pomo on itseä osaamattomampi, niin se ei ole hyvä asia, vaan silloin ymmärtää, että kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään. Onnea uuteen työhösi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymina on helppo kirjoitella. Valitettavasti se ei anna välttämättä oikeaa tilannekuvaa.
        Itse tiedän, ettei enää ole suurta vaihtuvuutta kaupungin viranhaltijoissa ja muissa tekijöissä.
        Määräaikaiset työsopimukset ovat hyviä, sillä ne vaikuttavat työmotivaatioon kannustaen. Jos hommat sujuvat niin voidaan vakinaistaa hyvän osaajan työsuhde.
        Jos pomo on itseä osaamattomampi, niin se ei ole hyvä asia, vaan silloin ymmärtää, että kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään. Onnea uuteen työhösi!

        "Anonyymina on helppo kirjoitella. Valitettavasti se ei anna välttämättä oikeaa tilannekuvaa. "

        Itsepä tiedät, kun yrität täällä :D
        Niin täsmällisesti täällä kirjoittajille vastaillaan ja kysellään mystisesti lisätietoja että on ilmeistä että etsitte näitä asioista kertovia ihmisiä. MIKSI.
        Turhaa tämä asioiden julkaisu ei selkeästikään ole, kun täytyy maanisesti yrittää hiljentää ihmisiä ja ETSIÄ heitä!! Te olette hulluja!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymina on helppo kirjoitella. Valitettavasti se ei anna välttämättä oikeaa tilannekuvaa.
        Itse tiedän, ettei enää ole suurta vaihtuvuutta kaupungin viranhaltijoissa ja muissa tekijöissä.
        Määräaikaiset työsopimukset ovat hyviä, sillä ne vaikuttavat työmotivaatioon kannustaen. Jos hommat sujuvat niin voidaan vakinaistaa hyvän osaajan työsuhde.
        Jos pomo on itseä osaamattomampi, niin se ei ole hyvä asia, vaan silloin ymmärtää, että kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään. Onnea uuteen työhösi!

        "kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään."

        Mystinen logiikkaa. En ymmärrä tätä ollenkaan!
        Virheet pitää korjata eikä vain yrittää hiljentää todistajia ja ilmiantajia. Teidän ongelmanne vain pahenevat siitä, joten se ei todellakaan ole f.i.k.s.u.a. Ei kannata uhkailla ja painostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymina on helppo kirjoitella. Valitettavasti se ei anna välttämättä oikeaa tilannekuvaa.
        Itse tiedän, ettei enää ole suurta vaihtuvuutta kaupungin viranhaltijoissa ja muissa tekijöissä.
        Määräaikaiset työsopimukset ovat hyviä, sillä ne vaikuttavat työmotivaatioon kannustaen. Jos hommat sujuvat niin voidaan vakinaistaa hyvän osaajan työsuhde.
        Jos pomo on itseä osaamattomampi, niin se ei ole hyvä asia, vaan silloin ymmärtää, että kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään. Onnea uuteen työhösi!

        "Jos hommat sujuvat"

        Tämä Orimattilassa tarkoittaa vain korruptiota ja rikollisuutta. Osaavien kanssa selkeästikään niitä sopimuksia ei olla tehty!


      • Anonyymi

        "Larsson, ihan kiva joo, mutta kumpi tärkeämpi, oma imago, vai oikeasti Orimattilan asiat. Näin vaan oman imagon kehittämistä. Tarvimme Orimattilan kehittämistä."

        Orimattilan asiat taitaa parantua nimenomaan vain niillä imagoasioilla. Se miten Larsson esiintyy vaikuttaa (tai toivottavasti vaikuttaa) siihen miten muutkin orimattilalaiset esiintyvät. Hän luo hyvää kuvaa... näin toivon. Ei Larssonin tarvitse tehdä niitä asioita vaan saada orimattilalaiset itse jokainen muuttamaan niitä asioita :) Näin tämän olen ymmärtänyt.

        Tavallaan itsekin teen sitä samaa että jos minä täällä kerron vääryyksistä ja otan sen paskan niskaani ja silti jään tänne Orimattilaan (kärsimään), niin ehkä muutkin tekee samoin ja hiljalleen me saamme tämän paskan käännettyä taas paremmaksi. Tuolla juuri toi k*sipää toivoi että ihminen lähtisi pois jos pahoittaa mielensä. Ne eivät halua korjata ongelmia ja tällaiset "mielensäpahoittajat" ovat näköjään aivan hirveä uhka. Olisihan se nyt kamalaa, jos tavan orimattilalaiset lakkaisivat yhtäkkiä rikkomasta lakia eikä heitä enää pelottaisi että siitä tulisi jotain seuraamuksia :P


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään."

        Mystinen logiikkaa. En ymmärrä tätä ollenkaan!
        Virheet pitää korjata eikä vain yrittää hiljentää todistajia ja ilmiantajia. Teidän ongelmanne vain pahenevat siitä, joten se ei todellakaan ole f.i.k.s.u.a. Ei kannata uhkailla ja painostaa.

        "ymmärtää, että kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään."

        Ei, en ole ymmärtänyt tätä. Minä olen ottanut paskaa niskaa ja yhä vaan olen sitä mieltä että ne virheet pitää korjata. Ne täytyy korjata. Minun jatkuva kiusaamiseni ei auta asiaa ollenkaan. Se ei poista teidän-ei-minun ongelmiani. Minulla on ollut periaate että, jos saan kaksi vaihtoehtoa: joko totella tai ottaa turpiinsa, niin minä olen mielummin ottanut turpiini. Toistaiseksi olen tässä pärjäilly tällä logiikalla :DDDDD


      • Anonyymi

        Tässä taidetaan puhua opetustoimesta, ja sen ongelmista. Opettajat täällä melkein kaikki määräaikaisia, ja se aiheuttaa närää. Lähikunnissa suurimmalla osalla taas virat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymina on helppo kirjoitella. Valitettavasti se ei anna välttämättä oikeaa tilannekuvaa.
        Itse tiedän, ettei enää ole suurta vaihtuvuutta kaupungin viranhaltijoissa ja muissa tekijöissä.
        Määräaikaiset työsopimukset ovat hyviä, sillä ne vaikuttavat työmotivaatioon kannustaen. Jos hommat sujuvat niin voidaan vakinaistaa hyvän osaajan työsuhde.
        Jos pomo on itseä osaamattomampi, niin se ei ole hyvä asia, vaan silloin ymmärtää, että kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään. Onnea uuteen työhösi!

        "Itse tiedän, ettei enää ole suurta vaihtuvuutta kaupungin viranhaltijoissa ja muissa tekijöissä.
        Määräaikaiset työsopimukset ovat hyviä, sillä ne vaikuttavat työmotivaatioon kannustaen. Jos hommat sujuvat niin voidaan vakinaistaa hyvän osaajan työsuhde."

        Jos ylläoleva ei ole kaupunginjohtaja Kalle Larssonin kirjoittama, niin ei sitten mikään :D.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taidetaan puhua opetustoimesta, ja sen ongelmista. Opettajat täällä melkein kaikki määräaikaisia, ja se aiheuttaa närää. Lähikunnissa suurimmalla osalla taas virat.

        Itse olen taas varma, että yllä puhuttiin ruoka-, tai puhtaanapidon epäkohdista. Sopii molempiin tuo kirjoitus, kuin nenä päähän.
        Määräaikaisia ja määräaikaisia ja epäpäteviä esimiehiä! Oih niin tuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä taidetaan puhua opetustoimesta, ja sen ongelmista. Opettajat täällä melkein kaikki määräaikaisia, ja se aiheuttaa närää. Lähikunnissa suurimmalla osalla taas virat.

        Itse toimin opettajana ja määräaikaisena Orimattilassa.
        En aio hakea tänne enää seuraavaksi lukuvuodeksi, vaan Lahteen. Jatkuvia määräaikaisia sopimuksia (5v), eikä missään kohdin tarjota virkaa. Minulle riitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen taas varma, että yllä puhuttiin ruoka-, tai puhtaanapidon epäkohdista. Sopii molempiin tuo kirjoitus, kuin nenä päähän.
        Määräaikaisia ja määräaikaisia ja epäpäteviä esimiehiä! Oih niin tuttua.

        Ruokapuolesta varmaankin puhe on, sattuu ainakin niin kohdilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymina on helppo kirjoitella. Valitettavasti se ei anna välttämättä oikeaa tilannekuvaa.
        Itse tiedän, ettei enää ole suurta vaihtuvuutta kaupungin viranhaltijoissa ja muissa tekijöissä.
        Määräaikaiset työsopimukset ovat hyviä, sillä ne vaikuttavat työmotivaatioon kannustaen. Jos hommat sujuvat niin voidaan vakinaistaa hyvän osaajan työsuhde.
        Jos pomo on itseä osaamattomampi, niin se ei ole hyvä asia, vaan silloin ymmärtää, että kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään. Onnea uuteen työhösi!

        "Anonyymina on helppo kirjoitella. Valitettavasti se ei anna välttämättä oikeaa tilannekuvaa."
        - Olisiko sinun aika kertoa oma henkilöllisyytesi?

        "Itse tiedän, ettei enää ole suurta vaihtuvuutta kaupungin viranhaltijoissa ja muissa tekijöissä."
        - Tämä ei tainnut ihan pitää paikkaansa?

        "Määräaikaiset työsopimukset ovat hyviä, sillä ne vaikuttavat työmotivaatioon kannustaen. Jos hommat sujuvat niin voidaan vakinaistaa hyvän osaajan työsuhde."
        - Tähän en osaa sanoa, mutta moni kärsii pätkätöistä eli heille olisi reilua antaa se vakityö. Miksi pitää niitä ei-hommat-suju tyyppejä vai kestääkö sen kemian tajuaminen monta vuotta?

        "Jos pomo on itseä osaamattomampi, niin se ei ole hyvä asia,"
        - Ei, se ei ole hyvä.

        "vaan silloin ymmärtää, että kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään. Onnea uuteen työhösi!"
        - Kun pahoittaa mielensä, siitä yleensä suositellaan ottamaan yhteyttä johtoon. Tämä muodostuu ongelmaksi, jos pomo on todellakin se, joka on ongelma. Tämän toisen ongelmista en tiedä, mutten usko että hän oletti olevansa maailman keksipiste, joka ei vain osannut jättää ongelmia taakseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Anonyymina on helppo kirjoitella. Valitettavasti se ei anna välttämättä oikeaa tilannekuvaa."
        - Olisiko sinun aika kertoa oma henkilöllisyytesi?

        "Itse tiedän, ettei enää ole suurta vaihtuvuutta kaupungin viranhaltijoissa ja muissa tekijöissä."
        - Tämä ei tainnut ihan pitää paikkaansa?

        "Määräaikaiset työsopimukset ovat hyviä, sillä ne vaikuttavat työmotivaatioon kannustaen. Jos hommat sujuvat niin voidaan vakinaistaa hyvän osaajan työsuhde."
        - Tähän en osaa sanoa, mutta moni kärsii pätkätöistä eli heille olisi reilua antaa se vakityö. Miksi pitää niitä ei-hommat-suju tyyppejä vai kestääkö sen kemian tajuaminen monta vuotta?

        "Jos pomo on itseä osaamattomampi, niin se ei ole hyvä asia,"
        - Ei, se ei ole hyvä.

        "vaan silloin ymmärtää, että kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään. Onnea uuteen työhösi!"
        - Kun pahoittaa mielensä, siitä yleensä suositellaan ottamaan yhteyttä johtoon. Tämä muodostuu ongelmaksi, jos pomo on todellakin se, joka on ongelma. Tämän toisen ongelmista en tiedä, mutten usko että hän oletti olevansa maailman keksipiste, joka ei vain osannut jättää ongelmia taakseen.

        "Tämän toisen ongelmista en tiedä, mutten usko että hän oletti olevansa maailman keksipiste, joka ei vain osannut jättää ongelmia taakseen."

        :D KEKSIpiste hän tuskin luuli olevansa.
        Mielestäni silti pitäisi keskittyä enemmän ihmisten pahoinvointiin eikä vaatia heitä aina vain poistumaan työpaikalta tai koko Orimattilasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse toimin opettajana ja määräaikaisena Orimattilassa.
        En aio hakea tänne enää seuraavaksi lukuvuodeksi, vaan Lahteen. Jatkuvia määräaikaisia sopimuksia (5v), eikä missään kohdin tarjota virkaa. Minulle riitti.

        Kertoo varmaan jostain, jos et virkaa saa. Joko sulla on pätevyys aineisiin, johon ei ole ko virassa tarvetta tai sitten joku muu syy. Tänä vuonnakin oli monen monta virkaa auki, mieluumminhan niihin valittaisiin tuttu ja turvallinen kuin joku kenestä ei ole mitään tietoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Itse tiedän, ettei enää ole suurta vaihtuvuutta kaupungin viranhaltijoissa ja muissa tekijöissä.
        Määräaikaiset työsopimukset ovat hyviä, sillä ne vaikuttavat työmotivaatioon kannustaen. Jos hommat sujuvat niin voidaan vakinaistaa hyvän osaajan työsuhde."

        Jos ylläoleva ei ole kaupunginjohtaja Kalle Larssonin kirjoittama, niin ei sitten mikään :D.

        Aivan! Kirjoituksesta paistaa suorastaan majesteetillinen kaikkitietävyys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kannattaa siirtyä pois kuin pahoittaa mieltään."

        Mystinen logiikkaa. En ymmärrä tätä ollenkaan!
        Virheet pitää korjata eikä vain yrittää hiljentää todistajia ja ilmiantajia. Teidän ongelmanne vain pahenevat siitä, joten se ei todellakaan ole f.i.k.s.u.a. Ei kannata uhkailla ja painostaa.

        Sosiaalisesti taitavat ihmiset osaavat selvittää konfliktit eikä kenenkään tarvitse poistua. Turvallisuusalan ihmisten pitäisi osata pitää turvallisuutta yllä ja estää tilanteet. Täällä silti turvallisuusalan tyypit itse uhkailevat asiakkaita ja työntekijöitä väitetään hankaliksi vain jos ne eivät suostu muuttumaan toistenlaisiksi. Joustoa voisi olla sinne toiseenkin suuntaa, eikös?


    • Anonyymi

      Kokemuksesta tiedän paljon huonoja esimiehiä.
      Osaamattomia, itsekkäitä ja yleensä ne ei ole joukkuepelaajia.
      Niitä on ilmeisesti vaikea löytää? Ja täytyisihän niillekkin antaa koulutusta. Annetaanko?
      Tuskin....

    • Anonyymi

      "MItä meille kaupunkilaiselle ei kerrota? Missä mättää?"

      Kaupunkilaisten ei anneta kertoa. Niin päin se menee. Minulla ei silti ole tuon taivaallista syytä olla hiljaa. Miksi minä olisin hiljaa toisten virheistä! Uhkailemisesta ja ahdistelusta minä alunperinkin lähdin valituksia tekemään, joten on älytöntä että ne vain jatkaa samalla tekniikalla.

      Ja ne todellakin vain jaksaa ja niin jatkan minäkin. Olen sekä nimelläni että anonyyminä kirjoitellut eli ei tuollaisilla oli mitään vaikutusta! Turha luulla.

      • Anonyymi

        Hienoa toteuta itseäsi kaikin tavoin. Anna palaa vaan kunnolla saat mielenrauhan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa toteuta itseäsi kaikin tavoin. Anna palaa vaan kunnolla saat mielenrauhan.

        En tajua mitään, mitä selität.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tajua mitään, mitä selität.

        Ymmärrän ettet tajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ymmärrän ettet tajua.

        Miksi sitten vastasit minulle sillä kommentilla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa toteuta itseäsi kaikin tavoin. Anna palaa vaan kunnolla saat mielenrauhan.

        "Hienoa toteuta itseäsi kaikin tavoin. Anna palaa vaan kunnolla saat mielenrauhan."

        Samako tyyppi täällä minulle viestittelee? Mikä nyt noin harmittaa? Minun elämääni ei ylläoleva kommentti ainakaan liity. Sinuako ärsytti, jos joku kirjoittaa jotenkin fiksummin. Eikö elämä kohdellut hyvin? Ihan et maailman tyhmimmältä vaikuta, joten miksi junnaat trollaamassa Suomi24:n Orimattila-osiossa ihmisille, jotka näkevät tulevaisuudessa jotain muuta kuin tuhoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Hienoa toteuta itseäsi kaikin tavoin. Anna palaa vaan kunnolla saat mielenrauhan."

        Samako tyyppi täällä minulle viestittelee? Mikä nyt noin harmittaa? Minun elämääni ei ylläoleva kommentti ainakaan liity. Sinuako ärsytti, jos joku kirjoittaa jotenkin fiksummin. Eikö elämä kohdellut hyvin? Ihan et maailman tyhmimmältä vaikuta, joten miksi junnaat trollaamassa Suomi24:n Orimattila-osiossa ihmisille, jotka näkevät tulevaisuudessa jotain muuta kuin tuhoa.

        "Hienoa toteuta itseäsi kaikin tavoin. Anna palaa vaan kunnolla saat mielenrauhan."

        Taas ajatus tuli vasta jo kirjoitettuani viestin. Jäin miettimään tällaisia ehkä-älykkäitä orimattilalaisia (Oikeasti se kirjoitetaan siis pienellä o-kirjaimella!!), jotka junnaavat Orimattilassa, mutta ovat oudolla tavalla katkeria. Päihdeongelma on ainoa sellainen, joka nyt sopisi yhteen sen kanssa että varteenotettavan fiksukin romahtaisi pohjalle näkemättä lohtua. Alkoholi&masennus olisi klassinen, mutta olisiko sinunlaisissasi huumeongelma todennäköisempi sittenkin; et vaikuta humalaiselta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa toteuta itseäsi kaikin tavoin. Anna palaa vaan kunnolla saat mielenrauhan.

        Jo löytyi! TÄTÄ viestiä minä etsin monen tunnin ajan :D
        Alunperin mietin miehiä ja/tai sukupuolista käyttäytymistä, kun omia asemia yritetään parantaa muita rajoittamalla. Lukiossa tytöillä oli joku estesysteemi ja pojatkin näyttävät yrittävän hallita naistarjontaa ja kosijaehdokkaita. Mietin miten häiriintynyttä se on ja lopulta nämä sitten estävät kaikilta parisuhteet, koska eivät itsekään ole sopivia kandataatteja.

        Tällaisia mietin eilisen ja sitten tuli mieleeni tämä outo viesti, jossa tuntui kuin minulle äksyiltäisiin siitä että teen mitä haluan. On omituista että jotain ärsyttäisi, jos joku tekee mitä haluaa. Käänteisesti hän ilmeisesti yritti estää? Yritetäänkö täällä nyt TARKOITUKSELLA tehdä toisten elämästä ankeaa? Ja ketä moinen hyödyttäisi?


    • Anonyymi

      Kyllä oli nämäkin asiat paremmin 80-luvulla. Silloin kaikki oli paremmin, vaikka kylällä pyörikin kovia kundeja joita sai väistellä. Vieläkin kinaamma että kumpi teki paremmat lihikset Salmii vai Repo?

    • Anonyymi

      Revon nakkari oli Kesoilin pihas, lidli on siinä nykyää.

      • Anonyymi

        Mut kumpi se teki paremmat lihakset repo vai salmi siinäpä vasta kysymys


    • Anonyymi

      Täällä varmaan puhutaan varhaiskasvatuksen ongelmista, ja olisi hyvä jos kaupunki tarttuisi näihin ongelmiin, niin porukka ei lähtisi.

    • Anonyymi

      Orimattilan kaupunki työn antajana on erittäin epätasapuolinen, pitää nuolla persettä ,omat ajatukset kielletty. Myös työpaikkakiusaamista esiintyy paljon,lähinnä esimiestahon puolesta. Kokemusta on

    • Anonyymi

      Orimattilan kaupunki ON nykyään hyvä ja tasapuolinen työnantaja. Joku omien ongelmiensa uhri yrittää mustamaalata kaupunkia.

      • Anonyymi

        "nykyään"
        Onneksi myönnetään aiemmat virheet, mutta hiukan silti liioitellaan silti aikaa eilisestä :/ kun samat ongelmat jatkuu myös tänään.
        Ps. Mitä ongelmia tällä kritisoijalla nyt on niin että häntä on sen takia kiusattu? Ja Orimattila nyt vain on läpimätä, ei se siitä mustemmaksi mene kuin jo on ollut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "nykyään"
        Onneksi myönnetään aiemmat virheet, mutta hiukan silti liioitellaan silti aikaa eilisestä :/ kun samat ongelmat jatkuu myös tänään.
        Ps. Mitä ongelmia tällä kritisoijalla nyt on niin että häntä on sen takia kiusattu? Ja Orimattila nyt vain on läpimätä, ei se siitä mustemmaksi mene kuin jo on ollut.

        Orimattila on hyvä paikka ja kaupungintalolla on asiat kunnosssa. Paljon oli taannoin siivottavaa mutta nyt meillä on hyvä olla suurimmalla osalla. Ja ainahan on niitä jotka eivät vaan sopeudu työyhteisöön ja kitisevät joka asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orimattila on hyvä paikka ja kaupungintalolla on asiat kunnosssa. Paljon oli taannoin siivottavaa mutta nyt meillä on hyvä olla suurimmalla osalla. Ja ainahan on niitä jotka eivät vaan sopeudu työyhteisöön ja kitisevät joka asiasta.

        "kitisevät joka asiasta"
        Niitä ongelmakohtia tuntuu olevan aika paljon vielä :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "kitisevät joka asiasta"
        Niitä ongelmakohtia tuntuu olevan aika paljon vielä :/

        Miten ei muuten kaupungilla osata huomioida KAIKKIA. On erikoista että vain pienen työyhteisön osasen hyvinvointi koetaan tarpeelliseksi? Miten ne koko kaupungin asiatkaan sillä asenteella onnistuu???


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orimattila on hyvä paikka ja kaupungintalolla on asiat kunnosssa. Paljon oli taannoin siivottavaa mutta nyt meillä on hyvä olla suurimmalla osalla. Ja ainahan on niitä jotka eivät vaan sopeudu työyhteisöön ja kitisevät joka asiasta.

        "eivät vaan sopeudu työyhteisöön"
        Et vastannut kysymykseeni kiusaamisesta. On ilmiselvää että täällä kiusataan ja SE on se syy miksi ei sopeudu... tai no... paremminkin jonkun ei vain ANNETA sopeutua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "eivät vaan sopeudu työyhteisöön"
        Et vastannut kysymykseeni kiusaamisesta. On ilmiselvää että täällä kiusataan ja SE on se syy miksi ei sopeudu... tai no... paremminkin jonkun ei vain ANNETA sopeutua.

        Usein auttaa kun katsoo peiliin ja näkee kuka kiukuttelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein auttaa kun katsoo peiliin ja näkee kuka kiukuttelee.

        "Usein auttaa kun katsoo peiliin ja näkee kuka kiukuttelee."
        Hyvä että huomasit sen toimivan itselläsi ;)
        Minä henkilökohtaisesti olin täysin vaiti yli 6 vuotta. Minulle on huudettu, kiukuteltu koko se aika. Minua on kiusattu ja ahdisteltu mm. kaupassa ja Vuokrataloilla. Se etten minä teen tuon taivaallista lähes vuosikymmeneen osoittaa aika hyvin ettei se vika ollut minun "kiukuttelussa" kun en siis edes koskaan kiukutellut. LOL.

        Olisi aika Teidän jo oppia käyttäytymään ja hoitamaan ne ongelmanne että ette olisi niiden uhri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein auttaa kun katsoo peiliin ja näkee kuka kiukuttelee.

        Oletan ennenkin kinanneeni sinun kanssasi täällä. Meillä taitaa aina mennä viestit ristiin, kun puhumme monista aiheista samaan aikaan. Sinä silti heität asiaan liittymättömiä tänne sekaan, joten niihin on todella vaikea vastata. Luuletko kinaavasi jonkun muun ihmisen kanssa, koska minä en ainakaan ymmärrä sinun viittauksiasi?

        Omat viestinikin siis alkoivat jo mennä liian abstrakteiksi :D Vuokrataloilla minulle on kiukuteltu ainakin tammikuusta 2016 asti. Kouluaikoina siellä oli (liian) moni opettaja, joka kiukutteli minulle. Siellä oli suosittuja opettajia ja sellaisia, jotka eivät olleet korkealla arvoasteikolla hierarkiassa. On hyvä ettei lukio kestä kauempaa, koska minua kiusaavien opettajien määrä vain kasvoi, vaikken siellä kiukutellut kenellekään. Kaupoissa hiljalleen kaikki työntekijät kiukuttelivat minulle.

        Tässä valossa en ymmärrä yhtään sinun viestiäsi minulle.


    • Anonyymi

      Orimattilan kaupungin Talous-; ja Konsernijohtaja Vesa Urtti on irtisanoutunut. Lopettaa työt tämän viikon jälkeen.
      Vieläkö joku väittää, etteikö Orimattilan kärkitehtävissä vaihtuvuus ole äärettömän suurta? Kauanko hän nyt sitten oli tehtäväsään, reilun vuoden.
      Jotain vikaa tässä kaupungin johtajuudessa, tai johtamisessa on!!! Porukkaa lähtee hyviltä paikoilta koko ajan.

      • Anonyymi

        Totta kai lähtee kun saa mieleisen paikan muualta. Näin se yleensä on ja Orimattilassa ei nykyisin vaihtuvuus ole sen suurempaa kuin muuallakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai lähtee kun saa mieleisen paikan muualta. Näin se yleensä on ja Orimattilassa ei nykyisin vaihtuvuus ole sen suurempaa kuin muuallakaan.

        MIssä harhassa elät? Katso viimeistä kahta vuotta. Oikeastaan kaikki johtotehtäviä hoitaneet ovat lähteneet Orimattilasta. Ja tulee lähtemäänkin, jos johtaminen on tätä.


    • Anonyymi

      Nyt on kerrankin rehellistä ja osaavaa puhetta ARVOSTAN. Meille päätäjille myös uutta tietoa, näinkö oikeasti asiat menevät!?

    • Anonyymi

      Tuli yllätyksenä Larssonin koulutuksen taso. Tai sen tasottomuus kunta-alalla Selkeästi kaupungintalolla pyörii TAAS KERRAN pieni kerho pyörii.
      Vesa Urtin tilalle, tulee jonkun näiden frendi.
      Henkilöstöpäälliköksi tulee tulee joku nätti misu, jolla on joku yliopistokokemus, ja on nätti hoitamaan virkaa kaupungintalolla, ja miehet tykkää. Mutta ei osaa mitään.
      Toiveissa olisi näin kuntalaisen olisi että olisii ihminen, jolla on intsessiä ja halua hoitaa tehtävää.
      Ei vain näitä 23 ylemmän korkeakoulun suorittanuta. Jotain vain suositaan sen takia.

      • Anonyymi

        Tiedän paljon loistavia virkamiehiä ja työntekijöitä, joilla ei ole korkeaa koulutustasoa, mutta he ovat todella päteviä töihinsä. Henkilökohtainen kemia ja ystävällisyys sekä reipas asioitten hoito ovat ne perusteet, jolloin hommat toimii. Orimattilan kaupungin palveluksessa on paljon hyviä osaajia. Tietty mukaan mahtuu myös muutama inisijä ja vastarannan kiiski, jotka pilaavat työympäristöä.


      • Anonyymi

        Tulee nyt vahvasti mieleen, että jonkun kunnanvaltuutetun tai kunnanhallituksessa olevan oma rakas poika tai tytär ei täytä kelpoisuusehtoja, ja kauhea oksennus sen takia.
        Kaupungilla on minusta pätevää porukkaa töissä. Tulee pesu vibat näistä avautumisista, mutta tiedä sitten.
        Toivottavasti näihin kahteen paikkaan kaupungilla saadaan pätevät työntekijät, se on meidän kaikkien etu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee nyt vahvasti mieleen, että jonkun kunnanvaltuutetun tai kunnanhallituksessa olevan oma rakas poika tai tytär ei täytä kelpoisuusehtoja, ja kauhea oksennus sen takia.
        Kaupungilla on minusta pätevää porukkaa töissä. Tulee pesu vibat näistä avautumisista, mutta tiedä sitten.
        Toivottavasti näihin kahteen paikkaan kaupungilla saadaan pätevät työntekijät, se on meidän kaikkien etu.

        persu, ei pesu


    • Anonyymi

      Urtin tilalle tulee joku jäyhä dippa inssi, jolla kokemusta itse asioita nolla, mutta psaa olla hiljaa kolmikon johtaessa.

    • Anonyymi

      Noiden henkilöiden koulutustiedot löytyy ihan googlella. Linkdin -profiili kertoo noi tiedot.

    • Anonyymi

      Orimattilassa ei tyyliin kenelläkään asukkaalla ole yliopisto tutkintoa tai YAMK:ta 🤣.
      Ilmankos oman kylän asukkaat ei kelpaa huippuvirkoihin kaupungilla.

      • Anonyymi

        Voi olla pätevä ja osaava ilman korkeampaa tutkintoa. Ihmisten keksimiä ne tutkinnotkin ovat. Paras opettaja on käytäntö eikä mitkään yliopistot takaa vielä mitään. Kokemus ratkaisee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla pätevä ja osaava ilman korkeampaa tutkintoa. Ihmisten keksimiä ne tutkinnotkin ovat. Paras opettaja on käytäntö eikä mitkään yliopistot takaa vielä mitään. Kokemus ratkaisee.

        Ihan en "itseoppineeseen" lääkäriin luottaisi O.o


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan en "itseoppineeseen" lääkäriin luottaisi O.o

        Lääkärit painivat omassa sarjassaan ja tiedemiehet. Eivät kuulu Orimattilan kaupungin hallintoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla pätevä ja osaava ilman korkeampaa tutkintoa. Ihmisten keksimiä ne tutkinnotkin ovat. Paras opettaja on käytäntö eikä mitkään yliopistot takaa vielä mitään. Kokemus ratkaisee.

        Juuri näin. Korkeasti koulutetuissakin voi olla niitä pelkän kynän pyörittäjiä. Valitettavasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit painivat omassa sarjassaan ja tiedemiehet. Eivät kuulu Orimattilan kaupungin hallintoon.

        Kaupungissa on ihmisiä, ilman sen ihmisiä ei ole kaupunkia. Ihmiset on samanlaisia koko maassa ja koko maailmassa itseasiassa. Tiede ihmisistä on vakio. Jos Orimattilan "ihmisiin" ei päde samat säännöt kuin muuallakin, niin orimattilalaiset ei sitten ilmeisesti ole ihmisiä ollenkaan. Samaan johtopäätelmään olen tosin tullut ennenkin :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupungissa on ihmisiä, ilman sen ihmisiä ei ole kaupunkia. Ihmiset on samanlaisia koko maassa ja koko maailmassa itseasiassa. Tiede ihmisistä on vakio. Jos Orimattilan "ihmisiin" ei päde samat säännöt kuin muuallakin, niin orimattilalaiset ei sitten ilmeisesti ole ihmisiä ollenkaan. Samaan johtopäätelmään olen tosin tullut ennenkin :/

        Lisään vielä että opettajat ei tarvitse mitään erityiskoulutusta opettaakseen nimenomaan o.r.i.m.a.t.t.i.l.a.l.a.i.s.i.a. lapsia. Jos siellä joku tulee pomottamaan että "Täällä meillä Orimattilassa..." niin se kuulostaa korruptiolta ja juntilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupungissa on ihmisiä, ilman sen ihmisiä ei ole kaupunkia. Ihmiset on samanlaisia koko maassa ja koko maailmassa itseasiassa. Tiede ihmisistä on vakio. Jos Orimattilan "ihmisiin" ei päde samat säännöt kuin muuallakin, niin orimattilalaiset ei sitten ilmeisesti ole ihmisiä ollenkaan. Samaan johtopäätelmään olen tosin tullut ennenkin :/

        Ja vieläkin lisään...
        Jos joku on opetellut että "Näin pitää tehdä" ja huomaa että Orimattilassa ei tehdä niin, hän varmaan tästä huomauttaa. Ärsyttävä orimattilalainen tähän sitten varmaan toteaa että "Näin meillä on aina tehty" ja saamme todellakin ihailla että joo... näin täällä on aina toimittu, ja sen huomaa! Orimattila on kamala kunta.

        Minä ainakin luotan oppineisiin ja heidän visioihinsa, jos ne faktat on todellakin heille opetettu eikä vain heidän omia päähänpistoksiaan. Larsson oli käsittääkseni töissä armeijassa ja armeijassa on koulutus... käsittääkseni.


    • Anonyymi

      Toivon kaupunkilaisena, että virkoihin valitaan aina pätevin. Pelkkä tutkinto ei tee kenestäkään pätevintä, vaan kokemus on kaiken a ja o.
      Googlella löytyi että Elinkeinopäällikkö Juha Liukkonen on AMK koulutus. Muistelen, että ylempää korkeakoulua edellytettiin haussa viime vuonna. Voin kyllä muistaa väärinkin.

    • Anonyymi

      Kyllä virkoihin pitää olla mahdollisimman korkea koulutus. Piste.

      Muutoinkin pitää olla koulutusta. Ne yläasteen huonoimmatkin on pakotettava ammatilliseen koulutukseen. Piste.

      Ei nykymaailmassa elämäm kolulla pärjää. Piste.

      • Anonyymi

        Kirjoista päntätty tieto katoaa kaalista mutta kokemusten kautta se säilyy ja usein vielä kantapään kautta. Kun osaa lukea ja laskea ja nykyisin myös taitaa englantia niin pärjää kyllä monessa hommassa jos vaan itse on aktiivinen oppimaan.


      • Anonyymi

        Kyllä korkeakoulututkinnon ja pitkän työkokemuksen pitäisi olla riittävä kaupunginvirkoihin, kaupunginjohtajaa lukuunottamatta. Kärkölä haki juuri Elinkeinopäällikköä, ei vaadittu Ylempää korkeakoulututkintoa, vaan korkeakoulututkintoa. Näin myös monissa muissa kunnissa/kaupungeissa toimitaan.
        Täällä vaaditaan kuuta taivaalta koulutustasossa, ja joudutaan ottamaan sen takia vähemmän ansiotunut työntekijä tehtävään. Orimattila, ei näin. Osaamisen pitää ratkaista valinnat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoista päntätty tieto katoaa kaalista mutta kokemusten kautta se säilyy ja usein vielä kantapään kautta. Kun osaa lukea ja laskea ja nykyisin myös taitaa englantia niin pärjää kyllä monessa hommassa jos vaan itse on aktiivinen oppimaan.

        Se joku kuuluisa valelääkäri kaivoi korvaansa kesken leikkauksen. Se tulee minulle koko ajan mieleen, kun luen täällä näitä koulutuksia kaihtavien kommentteja.

        Kommentoija sanoo sekä että "Tieto katoaa kaalista", mutta silti että "jos vaan itse on aktiivinen oppimaan." Miksei sitä voisi siellä koulussa olla aktiivinen oppimaan ettei TARVITSISI kantapään kautta oppia kaikkea sitä, minkä olisi voinut uskoa opettajan sanomana tai lukea sieltä kirjasta??? Oppiko se valelääkäri nyt olla tappamatta ihmisiä? Ei, ei se tainnut oppia :(


    • Anonyymi

      Eli osan mielestä 23v yliopiston käynyt, jolla on vuosi työkokemusta, on parempi hakija, kuin 45v korkeakoulututkinnon omaava, jolla 20 v alan työkokemusta. Näin tämä Orimattilassa menee…

      • Anonyymi

        Harmi kun et ole päättämässä. Tai toisaalta hyvä niin.


    • Anonyymi

      Mitä ne huhut edellisessä ketjussa oli Vesa Urtin työpaikkakiusaamisesta?

      • Anonyymi

        Ei ne ole mitään huhuja. Kaupungintalolla on myrkyllinen ilmapiiri tehdä töitä. Siksi sieltä kaikki lähtee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne ole mitään huhuja. Kaupungintalolla on myrkyllinen ilmapiiri tehdä töitä. Siksi sieltä kaikki lähtee.

        Kaupunginjohtajasta on minusta tullut tosi tyly kuva.
        Ei minusta yhtään ihmisläheinen henkilönä, tai sellainen että menisin hänelle ongelmista kertomaan, jos niitä työyhteisessä on/olisi.


    • Anonyymi

      Nykyisen vuokratalojen tj osaaminen on mitä sattuu talouden ja rakentamisen osalta. Hallituksessa se ajettiin sisään tutun työnpaikkakonsuötin välillä (hallituksen jäsenen tuttu) ja tulos näkyy.

      • Anonyymi

        Jep, samaa kuullu. Pennalan pätijä hyvä veli systeemillä asioita hoidellu.


      • Anonyymi

        Ei pidä paikkaansa. Turha mollata. Nyt on tj joka osaa hommansa. Kiitos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Turha mollata. Nyt on tj joka osaa hommansa. Kiitos.

        Sinä samako taas? :DD

        Olet ollut aina väärässä eli...?
        1. "Ei pidä paikkaansa." >> Pitää paikkansa.
        2. "Turha mollata." >> Mollaamisesta tulee näille harmia.
        3. "Nyt on tj joka osaa hommansa." >> Nytkään ei ole tj, joka tekee hommansa oikein.
        4. "Kiitos." >> Sinua raivostuttaa tämä ihmisten kirjoittelu täällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa. Turha mollata. Nyt on tj joka osaa hommansa. Kiitos.

        Keneltä kysyy. Hyvä että puolustautuu, mutta henkilökuntaa savustellaan ja henkilöjohtaminen mitä sattuu. Niin lepää kun petaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä samako taas? :DD

        Olet ollut aina väärässä eli...?
        1. "Ei pidä paikkaansa." >> Pitää paikkansa.
        2. "Turha mollata." >> Mollaamisesta tulee näille harmia.
        3. "Nyt on tj joka osaa hommansa." >> Nytkään ei ole tj, joka tekee hommansa oikein.
        4. "Kiitos." >> Sinua raivostuttaa tämä ihmisten kirjoittelu täällä.

        Hyvin sanottu! Siellä päättäjä kaarti yrittää puolustautua ja laittaa pistettä keskusteluun. Silmät auki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvin sanottu! Siellä päättäjä kaarti yrittää puolustautua ja laittaa pistettä keskusteluun. Silmät auki!

        Hienosti sanottu! Orimattilassa on hyviä päättäjiä ja kaikki sujuu yhteistyössä toisiaan kunnioittaen.


    • Anonyymi

      Ikävä kyllä toimitilajohtaja ei päässyt Hämeenlinnaan...

      • Anonyymi

        Hyvä näin sillä hänellä on Orimattilassa hyvä olla. Hämeenlinna ei välttämättä ole paras vaihtari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä näin sillä hänellä on Orimattilassa hyvä olla. Hämeenlinna ei välttämättä ole paras vaihtari.

        Sillä ei ole ollut hyvä missään...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä ei ole ollut hyvä missään...

        Hän on hyvä joka tavalla.


      • Anonyymi

        Oliko oikeastihakenut muita töitä? Jännä kaupunki tämä Orimattila.
        Rakenteissa kaupungintalolla täytyy vahvasti olla jotain VIKAA!
        Kukaan ei viihdy täällä. Miksiköhän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko oikeastihakenut muita töitä? Jännä kaupunki tämä Orimattila.
        Rakenteissa kaupungintalolla täytyy vahvasti olla jotain VIKAA!
        Kukaan ei viihdy täällä. Miksiköhän?

        Orimattilan kaupunki on ainakin minulle ollut hyvä työnantaja. Nykyinen johto toimii. Jos ei omalla kohdalla työt ja kemia suju niin vikaa voi olla myös itsessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on hyvä joka tavalla.

        Näkee jo hänen taustoistaan että ei ole sitoutunut mihinkään työpaikkaan, eikö pärjää? Uhoominen ja uhmakas käyttäytyminen ei takaa ammattitaitoa....joitakin se kyllä hämää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko oikeastihakenut muita töitä? Jännä kaupunki tämä Orimattila.
        Rakenteissa kaupungintalolla täytyy vahvasti olla jotain VIKAA!
        Kukaan ei viihdy täällä. Miksiköhän?

        Kyllä oli,Hämeenlinnaan,,,oli odotettavissa että ei kauaa mene kun hakee jo muualle,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli,Hämeenlinnaan,,,oli odotettavissa että ei kauaa mene kun hakee jo muualle,

        Jokainen voi vapaasti hakea uusia töitä. Yleensä se on merkki uudesta tulevaisuudesta. Ei jämähdetä yhteen paikkaan niin kuin täällä Orimattilassa on tapana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Orimattilan kaupunki on ainakin minulle ollut hyvä työnantaja. Nykyinen johto toimii. Jos ei omalla kohdalla työt ja kemia suju niin vikaa voi olla myös itsessä.

        Täällä kirjoittelevien perusteella kaupungilla on töissä aivan kamalia ihmisiä! Toivottavasti nämä inhottavuuksia kirjoittelevat eivät ole niitä itse työntekijöitä ja ne varsinaiset olisivat paljon miellyttävämpiä.

        En ymmärrä henkilökemian hokemista tai en ymmärrä edes sen mainitsemista, koska on aloja, joilla sillä nyt ei vaan ole väliä. Onko sillä koskaan mitään väliä? Joskus puhuttiin opettajista ja minusta on kummallista että moisella alalla olisi ihmisiä, jotka eivät osaa sopeutua ja huomioida toisia ihmisiä.

        Täällä on syytetty yksilöä ja on syytetty joukkoa. On totta että molemmissa voi se vika olla, mutta... en osaa kuvitella että täällä näin valtavasti kirjoiteltaisiin, jos siellä olisi vain se vähemmistössä oleva yksi hankala ihminen, jonka "pitäisi katsoa itseään peilistä" tai jonka "pitäisi lähteä pois, jos ei kelpaa" ja "hakea uusi työ". Jos tämä iso joukko osaisi (olla opettaja!), he voisivat auttaa tätä yksilöä. Yksilön auttaminen kaupungin "tavoille" ei taas ole missään mielessä soveliasta ja kaiken tämän soopan takia käännyn ajattelemaan että vika on yhteisössä eikä niissä yksilöissä jotka 1. eivät sopeudu tai 2. haluakaan sopeutua.

        Kaikesta tästä kiukuttelusta monella eri alalla jää mielikuva että orimattilalaiset ovat vain todella ilkeitä, todella-todella ilkeitä. Ratkaisuksi he aina hokevat että lähtee sitten pois ja moni-moni on täältä lähtenyt eikä takaisin kaipaa. Miten se ei silti näiden inhottavien ihmisten mieleen tule että vain lakkaisi olemasta ilkeä. Mikään tuollainen poistumisen ehdottaminenkaan ei ole kilttiä, se on tosi julmaa. Aloja on monia ja selkeästi täällä puhutaan hyvin erilaisista asioista, mutta tuo ilkeys on samaa joka aiheessa. On kuin että jos ei siedä näitä ILKEITÄ IHMISIÄ täällä, niin olisi PAKKO poistua koko Orimattilasta! Eihän se nyt niin mene!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kirjoittelevien perusteella kaupungilla on töissä aivan kamalia ihmisiä! Toivottavasti nämä inhottavuuksia kirjoittelevat eivät ole niitä itse työntekijöitä ja ne varsinaiset olisivat paljon miellyttävämpiä.

        En ymmärrä henkilökemian hokemista tai en ymmärrä edes sen mainitsemista, koska on aloja, joilla sillä nyt ei vaan ole väliä. Onko sillä koskaan mitään väliä? Joskus puhuttiin opettajista ja minusta on kummallista että moisella alalla olisi ihmisiä, jotka eivät osaa sopeutua ja huomioida toisia ihmisiä.

        Täällä on syytetty yksilöä ja on syytetty joukkoa. On totta että molemmissa voi se vika olla, mutta... en osaa kuvitella että täällä näin valtavasti kirjoiteltaisiin, jos siellä olisi vain se vähemmistössä oleva yksi hankala ihminen, jonka "pitäisi katsoa itseään peilistä" tai jonka "pitäisi lähteä pois, jos ei kelpaa" ja "hakea uusi työ". Jos tämä iso joukko osaisi (olla opettaja!), he voisivat auttaa tätä yksilöä. Yksilön auttaminen kaupungin "tavoille" ei taas ole missään mielessä soveliasta ja kaiken tämän soopan takia käännyn ajattelemaan että vika on yhteisössä eikä niissä yksilöissä jotka 1. eivät sopeudu tai 2. haluakaan sopeutua.

        Kaikesta tästä kiukuttelusta monella eri alalla jää mielikuva että orimattilalaiset ovat vain todella ilkeitä, todella-todella ilkeitä. Ratkaisuksi he aina hokevat että lähtee sitten pois ja moni-moni on täältä lähtenyt eikä takaisin kaipaa. Miten se ei silti näiden inhottavien ihmisten mieleen tule että vain lakkaisi olemasta ilkeä. Mikään tuollainen poistumisen ehdottaminenkaan ei ole kilttiä, se on tosi julmaa. Aloja on monia ja selkeästi täällä puhutaan hyvin erilaisista asioista, mutta tuo ilkeys on samaa joka aiheessa. On kuin että jos ei siedä näitä ILKEITÄ IHMISIÄ täällä, niin olisi PAKKO poistua koko Orimattilasta! Eihän se nyt niin mene!

        Mitähän halusit oikeastaan sanoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän halusit oikeastaan sanoa?

        Sen jo kirjoitin, mitä halusin sanoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitähän halusit oikeastaan sanoa?

        Tämä ei ollut mielessäni kirjoittaessa, mutta jos et ymmärtänyt mitään tekstistäni, niin...

        Kuvitellaan tilanne että kaupungilla työskentelee tummaihoinen. Häntä kiusataan, hän valittaa tästä ja hänet leimataan hankalaksi. Hänen täytyy "katsoa itseään peilistä" ja hyväksyä nyt vain se ettei hän sovi joukkoon.

        Tiedän täällä keskustelevani vajakkien kanssa, mutta jos tuo yllä mainitsemani selkeä rasismi saisi sinut tajuamaan, miksi vika on TEISSÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä oli,Hämeenlinnaan,,,oli odotettavissa että ei kauaa mene kun hakee jo muualle,

        Nonii,,,lähteehän se onneksi.Ikävä ei tule. Viipyisiköhän 2v Hämeenlinnassa kun jo hakeee muualle, paha olo joka paikassa ja se on itseaiheutettua. Noniin,puolustelijat kehiin ja puhkoon😂😂😂😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nonii,,,lähteehän se onneksi.Ikävä ei tule. Viipyisiköhän 2v Hämeenlinnassa kun jo hakeee muualle, paha olo joka paikassa ja se on itseaiheutettua. Noniin,puolustelijat kehiin ja puhkoon😂😂😂😂

        Eikö jossain ollut, että jäi hopea tilalle?


    • Anonyymi

      Kaupungintalolla ei ole hyvä henki työskennellä. Mistä tiedän? Kun työskentelen itse siellä. Ahdistaa töiden määrä, nokkimisjärjestys ja mitätön palkka vastuuseen nähden.
      En voi hyvin. Enkä tiedä jaksanko kauan.

      • Anonyymi

        Toivottavasti jaksat muutakin kuin valittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toivottavasti jaksat muutakin kuin valittaa.

        Näistä viesteistä ei saa kuvaa, miten asiat kokonaisuudessaan ovat. Uskoisin silti että tämä toinen jaksaisi paljon paremmin, jos sinä lopettaisit sen valittamisen hänen pahasta olostaan. Hänen omaansahan se on eikä sinun.


    • Anonyymi

      Miksi näitä orimattilan henkilöstön oloja ja kohtelua peitellään vuodesta toiseen? Turha asiaa on puolustella,totuus on että joitakin kohdellaan tosi huonosti koko ajan. Mitä enemän teet sitä enemmän teetetään, jos yrität pitää puoliasi,savustus ulos alkaa nopeasti.

      • Anonyymi

        Minä en ole kaupungilla töissä, mutta olen kokenut syrjintää Orimattilassa koko ikäni. Se on clisee, mutta kiusaajilla on aina itsellään paha olla. On tapauksia, joissa ns. pääjoukkoon on tullut "trauma" ja halutaan kostaa se jollekin. Minä, vaikken liity asiaan tikullakaan, niin päädyn uhriksi. Olen kuin joku vitun voodoonukke, jota toiset kärsimyksessään hakkaavat neuloillaan.

        Ja ei, tuollainen ei poista heidän pahaa oloaan, joten he vain siirtyvät toiseen uhriin, jos ovat jonkun saaneet tuhottua/häädettyä. En usko että he vieläkään suostuvat hyväksymään omia vaurioitaan. Ihan oikeasti uskon että siellä on töissä ihmisiä, jotka eivät psyykkisesti kestä omia virheitään, joten pitää hakata kaikki, jotka edes muistuttavat niistä. Tällaisia on mm. perheväkivallassa. Mielen heikkoutta se on.


    • Anonyymi

      YLEISESTI TÄSTÄ VAIKENEMISESTA

      Ehkä Närpiön tapauksesta saa ideaa. Siellä ei työntekijät halunneet kertoa kiristyksestä, koska olivat itse sitä tehneet myös. Koska ongelmat jatkuu ja jatkuu Orimattilassa, niin siellä on joku tällainen sama kierre että uudet kidutetaan, jotta ne tulisi hyväksytyksi ja sitten nämä itse tekevät samaa taas uusille. Ja kierre jatkuu. Se nyt tuli mieleen ainoaksi oikeaksi syyksi sille ettei halukkaita löydy kertomaan ongelmista.

      Hiljaiseksi maksaminen olisi liian kallista. Ymmärrän kiristyksen ja uhkailun, mutta luovuin siitä ideasta, koska eihän nyt ihminen NIIN paljoa pelkää uhkailijoita ettei kukaan koskaan kertoisi! Täällä myös voimakkaasti painostetaan sääntöjen rikkomiseen aina lain rikkomiseen asti eli ehkä sekin on mukana. Siellä ei kidutetut tulokkaat uskalla myöhemmin kertoa, kun ne on saatu itse häpeämään jotain tekoaan.

      Jotain kaikki häpeää eikä haluta asioiden paljastuvan. Se on sinänsä hauskaa, koska siellä on kaikki samaa sakkia!! :D En tiedä täällä firmaa, joka ei rikkoisi lakia. Ehkä joku random sorafirma, josta en ole koskaan kuullutkaan on ok, mutta tässä keskustan alueella ei näytä sääntöjä noudattavia olevan ainoatakaan. Miksi todellakin sitten salataan asioita? Miksi vaivautua, kun samalla nauretaan että rikkeistä tulisi muka sanktioita.

      Taas julkisuudesta poimittu tapaus on Michael Jackson, jonka uhreja hiljennettiin väittämällä että näille lapsille tulisi muka rangaistus siitä mitä siellä on tapahtunut, että nämä lapset muka olisivat siinä rikkoneet lakia! Miettikää uhrit esim. että mikä on pahin mikä voisi tapahtua ja onko se todella niin hirveää ettei sitä kestäisi? Siellä on oikeussysteemeissäkin korruptiota, mutta mikä oikeasti voisi muka olla niin kamalaa? Uhreja sitä jo ollaan (minä ja sinä) eikä se asia siitä muutu. Se nyt on ja näin me joudumme elää uhreina. SE... on jo tapahtunut.

      • Anonyymi

        Ps. Perheväkivalta tapauksissa ne tappaa usein uhrinsa lopulta. Ei, se ei lopu.


      • Anonyymi

        Upea kirjotus. Kyllä joku voi olla tosi viisas. Selvästi Orimattilan älymystöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upea kirjotus. Kyllä joku voi olla tosi viisas. Selvästi Orimattilan älymystöä.

        No, olen keskivertoa älykkäämpi ;)
        Se keskiverto on joo siinä keskellä, mutta Orimattilassa se ero tuntuu vain rajumpana :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, olen keskivertoa älykkäämpi ;)
        Se keskiverto on joo siinä keskellä, mutta Orimattilassa se ero tuntuu vain rajumpana :D

        Ei voi kuin ihailla että joku on Orimattilassakin noin älykäs.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi kuin ihailla että joku on Orimattilassakin noin älykäs.

        Harmillisesti osa silti reagoi siihen aina trollaamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Upea kirjotus. Kyllä joku voi olla tosi viisas. Selvästi Orimattilan älymystöä.

        Todellakin!


    • Anonyymi

      Kuinka usein olette nähneet kiinteistönhuoltomiehiä oman talonne pihalla tai yleensä kiinteistössä töissä? Taitaa olla sukupuuttoon kuoleva laji kyseessä, sen verran harvoin bongaa kiinteistöissä tai pihoissa?

      • Anonyymi

        Aika usein niitä näkyy ainakin näillä isommilla asuinalueilla. Hyvää jälkeä aina tekevät ja ovat ystävällisiä.


      • Anonyymi

        Ei niitä ole enää kun se akka potki ne pihalle joka nyt ite lähtee, vissii saneeraamaan Hämeenlinnan väen ulos..


    • Anonyymi

      Eo se näkyminen ratkaise vasn tekeminen! Nyt se tilajohtaja lähtee ja vuokrataloilla henkilöstön vähennys jatkuu…..

      • Anonyymi

        Tilajohtaja on hakeutumassa isompaan pestiin ja se on ihan luonnollista. Normaalia elämänrytmiä.
        Vuokrataloille edellinen tj palkkasi monenlaisia jopa turhiakin tekijöitä. Nyt tasapainotetaan tilannetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilajohtaja on hakeutumassa isompaan pestiin ja se on ihan luonnollista. Normaalia elämänrytmiä.
        Vuokrataloille edellinen tj palkkasi monenlaisia jopa turhiakin tekijöitä. Nyt tasapainotetaan tilannetta.

        Se on suuri uhka joka paikassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilajohtaja on hakeutumassa isompaan pestiin ja se on ihan luonnollista. Normaalia elämänrytmiä.
        Vuokrataloille edellinen tj palkkasi monenlaisia jopa turhiakin tekijöitä. Nyt tasapainotetaan tilannetta.

        Aiemmin Vuokratalolla oli huoltomiehiä, jotka vain kävivät asunnossa asukkaan ollessa poissa. Jotain väkerrettiin, mutta mitään ei silti korjattu loppuun asti. Vaatekaapin oveni "korjattiin" kolme kertaa. Kaikesta sitä ihmiselle maksetaan palkkaa! Jos siellä oli palkoilla "turhia" työntekijöitä, voi vain arvailla mitä virkaa ne todellisuudessa hoitivat :/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilajohtaja on hakeutumassa isompaan pestiin ja se on ihan luonnollista. Normaalia elämänrytmiä.
        Vuokrataloille edellinen tj palkkasi monenlaisia jopa turhiakin tekijöitä. Nyt tasapainotetaan tilannetta.

        On taas tieto heikonlaista. Tekijöitä pitää olla ja osaajia. Nyt hienoa alkaa olla, kun ei kukaan pysy, vikahan ei ole johtamisessa! Hallituksen pitäisi reagoida, mutta osaako toimia kuten pitää…. Epäilen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On taas tieto heikonlaista. Tekijöitä pitää olla ja osaajia. Nyt hienoa alkaa olla, kun ei kukaan pysy, vikahan ei ole johtamisessa! Hallituksen pitäisi reagoida, mutta osaako toimia kuten pitää…. Epäilen

        Nyt pitää muistaa että eletään persujen valtakautta jolloin myös persuvastaiset virkaihmiset joutunevat kovemmalle. Monen polla ei sitä kestä ja lätkivät pakoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tilajohtaja on hakeutumassa isompaan pestiin ja se on ihan luonnollista. Normaalia elämänrytmiä.
        Vuokrataloille edellinen tj palkkasi monenlaisia jopa turhiakin tekijöitä. Nyt tasapainotetaan tilannetta.

        Tasapainotetaan painostamalla, se ei ole oikea tapa nykyään. Työhyvinvointi varmasti ala-arvoista, mutta kukaan siihen ei puutu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tasapainotetaan painostamalla, se ei ole oikea tapa nykyään. Työhyvinvointi varmasti ala-arvoista, mutta kukaan siihen ei puutu.

        Mie aikanaan vaihdoin useinkin työpaikkaa jos en viihtyny. Vikaa oli itsessäkin kun en suostunut kaikkeen mitä vaadittiin. Se on aina valinta mihin kuseen on ittensä laittanu. Ja siitä pääsee onneks pois. En itke niitä asijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie aikanaan vaihdoin useinkin työpaikkaa jos en viihtyny. Vikaa oli itsessäkin kun en suostunut kaikkeen mitä vaadittiin. Se on aina valinta mihin kuseen on ittensä laittanu. Ja siitä pääsee onneks pois. En itke niitä asijoita.

        Ei pidä suostua kaikkeen, se totta. Orimattila viimeisen reilun kymmenen vuotta kärsinyt huonosta johtamisesta ja suurin syy miksi ihmiset vaihtaneet työpaikkaa. Vuokrataloille tämä huonon johtamisen ilmiö tarttunut ja mennyt vieläkin rajummaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aiemmin Vuokratalolla oli huoltomiehiä, jotka vain kävivät asunnossa asukkaan ollessa poissa. Jotain väkerrettiin, mutta mitään ei silti korjattu loppuun asti. Vaatekaapin oveni "korjattiin" kolme kertaa. Kaikesta sitä ihmiselle maksetaan palkkaa! Jos siellä oli palkoilla "turhia" työntekijöitä, voi vain arvailla mitä virkaa ne todellisuudessa hoitivat :/

        Asunnossa käynti sovitaan aina asukkaan kanssa etukäteen, onko hän kotona vai eikö ole? Olisit olllut kotona, jos noin ahdistaa. Komeroiden saranoiden saatavuus heikkoa (vanhaa mallia), sarana revennyt irti ovesta (liimaus paikalleen), tai kokonaan uusi ovi. Vauriosta riippuen aikaa menee. Hienosti huoltomiehet hommansa hoitivat ja pyrkivät tietenkin 100% asiakastyytyväisyyteen:) :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asunnossa käynti sovitaan aina asukkaan kanssa etukäteen, onko hän kotona vai eikö ole? Olisit olllut kotona, jos noin ahdistaa. Komeroiden saranoiden saatavuus heikkoa (vanhaa mallia), sarana revennyt irti ovesta (liimaus paikalleen), tai kokonaan uusi ovi. Vauriosta riippuen aikaa menee. Hienosti huoltomiehet hommansa hoitivat ja pyrkivät tietenkin 100% asiakastyytyväisyyteen:) :)

        KUKA voi olla noin kiukkuinen viestistäni???

        Tiedätkö kuule kun minä olen 24/7 kotona, niin se olisi ollut loogista todellakin tulla silloin kun olen kotona. Vuonna 2016 huoltomiehen luvattiin käyvän ja tuli sitten melkein kuukauden päästä sovitusta sen kerran poistuttuani käymään sosiaalityöntekijän juttusilla. Kaupassa kävin aina iltamyöhään.

        Voisin kertoa ennenkin, mutta olen jo samat jutut kertonut tänne suomi24:ään. Minä silti olen siis AINA kotona, joten tiedän kyllä mistä puhun :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        KUKA voi olla noin kiukkuinen viestistäni???

        Tiedätkö kuule kun minä olen 24/7 kotona, niin se olisi ollut loogista todellakin tulla silloin kun olen kotona. Vuonna 2016 huoltomiehen luvattiin käyvän ja tuli sitten melkein kuukauden päästä sovitusta sen kerran poistuttuani käymään sosiaalityöntekijän juttusilla. Kaupassa kävin aina iltamyöhään.

        Voisin kertoa ennenkin, mutta olen jo samat jutut kertonut tänne suomi24:ään. Minä silti olen siis AINA kotona, joten tiedän kyllä mistä puhun :D

        "ennenkin" > "enemmänkin"

        Oliko minulle kiukutteleva trolli?
        Minulle raivoaa täällä kun puhun Vuokrataloista, täällä raivotaan minulle kun puhun kauppojen vainoamisesta ja kiukkuisia ollaan kaikesta muustakin. Jos joku vain laittaa viestiä tänne Orimattila-osioon, niin joku tulee raivoamaan. Toinen läppärinkorjaaja tuhosi tiedostoni ja toinen varasti koko koneen. Tästä kun puhuin, niin minulle ilkuttiin (kauppaan lähettämäni asiakaspalautteen aiheilla), vaikka tietokoneaiheisessa ketjussa ei kaupoista puhuttu mitään.

        Eli... trolleja on. Trollit saattaisi raivota JOKA aiheesta, mutta tietokone aiheeseen minulle vittuili joku joka tietää kauppavainosta. Siinäpä se!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "ennenkin" > "enemmänkin"

        Oliko minulle kiukutteleva trolli?
        Minulle raivoaa täällä kun puhun Vuokrataloista, täällä raivotaan minulle kun puhun kauppojen vainoamisesta ja kiukkuisia ollaan kaikesta muustakin. Jos joku vain laittaa viestiä tänne Orimattila-osioon, niin joku tulee raivoamaan. Toinen läppärinkorjaaja tuhosi tiedostoni ja toinen varasti koko koneen. Tästä kun puhuin, niin minulle ilkuttiin (kauppaan lähettämäni asiakaspalautteen aiheilla), vaikka tietokoneaiheisessa ketjussa ei kaupoista puhuttu mitään.

        Eli... trolleja on. Trollit saattaisi raivota JOKA aiheesta, mutta tietokone aiheeseen minulle vittuili joku joka tietää kauppavainosta. Siinäpä se!

        Tosi hiano kirjotus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asunnossa käynti sovitaan aina asukkaan kanssa etukäteen, onko hän kotona vai eikö ole? Olisit olllut kotona, jos noin ahdistaa. Komeroiden saranoiden saatavuus heikkoa (vanhaa mallia), sarana revennyt irti ovesta (liimaus paikalleen), tai kokonaan uusi ovi. Vauriosta riippuen aikaa menee. Hienosti huoltomiehet hommansa hoitivat ja pyrkivät tietenkin 100% asiakastyytyväisyyteen:) :)

        Miksi te raivottaette tuollalailla puutaheinää? Olen liiankin usein saanut vastaavia raivonpuusahduksia naamalleni. Minulle raivotaan mystisista random asioista, joista minulla ei ole harmainta aavistustakaan siitä mitä ne tarkoittavat. Noinkin äkäinen viesti juuri minulla ja puhuu jotain saranoista ja kameroista.En ymmärrä mistä minulla kiukutellaan. Kaupoissa minulle on tultu juuri vastaavalla tavalla kiukuttelemaan aiheista, joista ei minulla myöskään ole mitään käsitystä. Kyse ei siis silloin voi olla siitä että täällä suomi24 anonyyminä kirjoittelu olisi ongelma, kun ihan henkilökohtaisesti minulle tiuskitaan.

        Muistin sen kuinka tietokoneaiheeseen minulle vastattiin kauppavainon aiheilla. Se joo sopi, mutta muutoin menee kyllä ohi ja lujaa. Eikö teillä ole minkäänlaista järjen käyttöä. En minä ventovieraille lähtisi raivoamaan noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te raivottaette tuollalailla puutaheinää? Olen liiankin usein saanut vastaavia raivonpuusahduksia naamalleni. Minulle raivotaan mystisista random asioista, joista minulla ei ole harmainta aavistustakaan siitä mitä ne tarkoittavat. Noinkin äkäinen viesti juuri minulla ja puhuu jotain saranoista ja kameroista.En ymmärrä mistä minulla kiukutellaan. Kaupoissa minulle on tultu juuri vastaavalla tavalla kiukuttelemaan aiheista, joista ei minulla myöskään ole mitään käsitystä. Kyse ei siis silloin voi olla siitä että täällä suomi24 anonyyminä kirjoittelu olisi ongelma, kun ihan henkilökohtaisesti minulle tiuskitaan.

        Muistin sen kuinka tietokoneaiheeseen minulle vastattiin kauppavainon aiheilla. Se joo sopi, mutta muutoin menee kyllä ohi ja lujaa. Eikö teillä ole minkäänlaista järjen käyttöä. En minä ventovieraille lähtisi raivoamaan noin.

        Hitto näitä kirjoitusvirheitä jatkuvasti :D
        "raivottaette" > raivoatte
        "raivonpuusahduksia" > raivon puuskahduksia

        Jos oli enemmänkin virheitä, ne saa nyt jäädä. Tajuatte kyllä idean... ellette ole idiootteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi te raivottaette tuollalailla puutaheinää? Olen liiankin usein saanut vastaavia raivonpuusahduksia naamalleni. Minulle raivotaan mystisista random asioista, joista minulla ei ole harmainta aavistustakaan siitä mitä ne tarkoittavat. Noinkin äkäinen viesti juuri minulla ja puhuu jotain saranoista ja kameroista.En ymmärrä mistä minulla kiukutellaan. Kaupoissa minulle on tultu juuri vastaavalla tavalla kiukuttelemaan aiheista, joista ei minulla myöskään ole mitään käsitystä. Kyse ei siis silloin voi olla siitä että täällä suomi24 anonyyminä kirjoittelu olisi ongelma, kun ihan henkilökohtaisesti minulle tiuskitaan.

        Muistin sen kuinka tietokoneaiheeseen minulle vastattiin kauppavainon aiheilla. Se joo sopi, mutta muutoin menee kyllä ohi ja lujaa. Eikö teillä ole minkäänlaista järjen käyttöä. En minä ventovieraille lähtisi raivoamaan noin.

        Ka, perkele! Minulla on paha lukihäiriö näköjään. Siinä minulle kiukutelleessa viestissä lukikin "KOMERO" eikä "KAMERA". No, ei ihme etten tajunnut viestiä! Ei se viesti SILTI oikein ollut. Kun nyt jo jatkoin asian kommentoimista, niin käyn paremmin läpi eri kohtia:

        1. "Asunnossa käynti sovitaan aina asukkaan kanssa etukäteen, onko hän kotona vai eikö ole?"

        Ei pidä paikkaansa. Sovittiin vain että tullaan joskus tai "Tullaan soittamaan ovikelloa". Vaatekaapin jälkeen oli hanan kanssa jatkuvasti ongelmia. Sitä hanaa oli huoltomies ILMOITTAMATTA vain käynyt sossukäynnin aikana remppaamassa. Ovikellon soittokaan ei pidä paikkaansa, koska kun olin toisella kerralla myöhässä lähdöstä, huoltomies oli tulossa ovesta omilla avaimillaan soittamatta ensin ovikelloa (Jep!). Jos en olisi ollut myöhässä sossutapaamisesta, en olisi ollut paikalla. Syytetään siitä ennen ollut paikalla, mutta jos olisin ollut kotona, ei huoltomies olisi ikinä tullut. Onneksi minulla oli ne noin kerran kuussa sossutapaamiset, jotta nämä arat paskiaiset uskalsivat asunnossani käydä.

        ***

        2. "Komeroiden saranoiden saatavuus heikkoa (vanhaa mallia), sarana revennyt irti ovesta (liimaus paikalleen), tai kokonaan uusi ovi. Vauriosta riippuen aikaa menee."

        Eräs huoltomies (joka oli kivempaa sorttia) sanoi että sarana oli asennettu väärin ja sieltä puuttui jotkut ruuvit. Mistään toimitusvaikeuksista tuskin on kyse.

        ***

        3. "Hienosti huoltomiehet hommansa hoitivat ja pyrkivät tietenkin 100% asiakastyytyväisyyteen:) :)"

        Silloin kun huoltomiehen annettiin työ hoitaa, se vissiin tehtiinkin ihan hyvin. Se on omituista miten niitä kiellettiin tekemästä ja se aikataulusysteemi muutoinkin. Muillakin aloilla on työtekijöitä kielletty auttamasta. Se varmasti heitä harmittaa, mutta kritisoinkin tässä tätä yleistä systeemiä, en niitä yksittäisiä kivoja työntekijöitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asunnossa käynti sovitaan aina asukkaan kanssa etukäteen, onko hän kotona vai eikö ole? Olisit olllut kotona, jos noin ahdistaa. Komeroiden saranoiden saatavuus heikkoa (vanhaa mallia), sarana revennyt irti ovesta (liimaus paikalleen), tai kokonaan uusi ovi. Vauriosta riippuen aikaa menee. Hienosti huoltomiehet hommansa hoitivat ja pyrkivät tietenkin 100% asiakastyytyväisyyteen:) :)

        "Olisit olllut kotona, jos noin ahdistaa."

        Niin että mitenkä oli??? Vastasin jo sinulle että olen AINA kotona. Veikö kissa kielen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ka, perkele! Minulla on paha lukihäiriö näköjään. Siinä minulle kiukutelleessa viestissä lukikin "KOMERO" eikä "KAMERA". No, ei ihme etten tajunnut viestiä! Ei se viesti SILTI oikein ollut. Kun nyt jo jatkoin asian kommentoimista, niin käyn paremmin läpi eri kohtia:

        1. "Asunnossa käynti sovitaan aina asukkaan kanssa etukäteen, onko hän kotona vai eikö ole?"

        Ei pidä paikkaansa. Sovittiin vain että tullaan joskus tai "Tullaan soittamaan ovikelloa". Vaatekaapin jälkeen oli hanan kanssa jatkuvasti ongelmia. Sitä hanaa oli huoltomies ILMOITTAMATTA vain käynyt sossukäynnin aikana remppaamassa. Ovikellon soittokaan ei pidä paikkaansa, koska kun olin toisella kerralla myöhässä lähdöstä, huoltomies oli tulossa ovesta omilla avaimillaan soittamatta ensin ovikelloa (Jep!). Jos en olisi ollut myöhässä sossutapaamisesta, en olisi ollut paikalla. Syytetään siitä ennen ollut paikalla, mutta jos olisin ollut kotona, ei huoltomies olisi ikinä tullut. Onneksi minulla oli ne noin kerran kuussa sossutapaamiset, jotta nämä arat paskiaiset uskalsivat asunnossani käydä.

        ***

        2. "Komeroiden saranoiden saatavuus heikkoa (vanhaa mallia), sarana revennyt irti ovesta (liimaus paikalleen), tai kokonaan uusi ovi. Vauriosta riippuen aikaa menee."

        Eräs huoltomies (joka oli kivempaa sorttia) sanoi että sarana oli asennettu väärin ja sieltä puuttui jotkut ruuvit. Mistään toimitusvaikeuksista tuskin on kyse.

        ***

        3. "Hienosti huoltomiehet hommansa hoitivat ja pyrkivät tietenkin 100% asiakastyytyväisyyteen:) :)"

        Silloin kun huoltomiehen annettiin työ hoitaa, se vissiin tehtiinkin ihan hyvin. Se on omituista miten niitä kiellettiin tekemästä ja se aikataulusysteemi muutoinkin. Muillakin aloilla on työtekijöitä kielletty auttamasta. Se varmasti heitä harmittaa, mutta kritisoinkin tässä tätä yleistä systeemiä, en niitä yksittäisiä kivoja työntekijöitä.

        Kun muutin täältä paskasta Lahteen, kävin ilmoittamassa muutosta Vuokrataloille. Siellä tiskillä iloisesti rouva sanoikin jo odotelleen että ilmoitan siitä. ??? Ainoa jolle muuttoaikeistani olin kertonut oli yksi sosiaalityöntekijä. Ihmeelliset on tiedonkulut tässä kaupungissa! En siis kovin säikähtänyt, kun palattuani aina sossun aikana Vuokratalojen huoltomies kävi asunnossani. Kyllä silti palasi mieleen vanhat ajat, voi jestas!

        Jostain syystä silti jouduin jo teininä ja nytkin aivan jatkuvasti kohtaamaan ihmisiä, joilla ei selkeästikään ole harmainta aavistusta siitä kuka olen, mutteivät he suostu uskomaan sitä. Minun kanssani intetään siitä kuka minä olen. Yritän puhua asioista ja kukaan ei vastaan. Sama oli kotikyläni kanssa. Ainaista paskanjauhantaa, mutta kun tulen kasvotusten kysymään asioista, kaikki vaikenevat kuin muuri. Mikä magia siinä siis on että lailla suojattuja yksityisyysasioita levitellään, mutta yhtään mitään todellista ei silti osata toisista ihmisistä kertoa? Olisitte vain hiljaa.


    • Anonyymi

      Akanat erottuvat jyvistä.

      • Anonyymi

        Mitenköhän tämä liittyy aiheeseen? Maanviljelyssä ja myllymaailmassa pitää paikkansa🤘


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenköhän tämä liittyy aiheeseen? Maanviljelyssä ja myllymaailmassa pitää paikkansa🤘

        En tiedä tuon taivaallista kenestä puhutte ja miksi, mutta olisiko "Helmiä sioille" parempi ilmaisu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä tuon taivaallista kenestä puhutte ja miksi, mutta olisiko "Helmiä sioille" parempi ilmaisu?

        Tai helmiä hallitukselta🤔. Sieltä asioita katsellaan, tekeminen kateissa ja suomi24 sivuilla kommentoidaan asioita


    • Anonyymi

      Keskusteluissa esitty yhtiö kärsii johtamisen puutteesta, hallituksen osaamattomuudesta ja sieltä löytyy henkilö joka ohjaa asioita ihan mielivaltaisesti. Ehkä se joskus huomataan kaupungillakin

      • Anonyymi

        En ymmärrä miksi yhtä Indridiä ei eroteta. Se on ollut ihan mielipuolinen ja sen saman kanssa tässä joutunut tappelemaan jo vuosia! Yksi ehdokas siis minulla olisi tiedossa. Johtajasta en tiedä mitään.


    • Anonyymi

      Niin totta! Kiitos tästä rehellisestä kommentista!

    • Anonyymi

      Ovat tyytyväisiä liksaansa ja eivät halua lakkoilla siksi.

    • Anonyymi

      Kaupunginhallituksen esityslista (julkinen): Kaava- ja paikkatietoasiantuntija on jättänyt irtisanomisilmoituksensa 19.4.2023. -Ja taas!

      • Anonyymi

        Voisitko suoraan kysyä ao. hlöltä mikä on hänen lähtönsä syy? Arvauskilpailut ovat erikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voisitko suoraan kysyä ao. hlöltä mikä on hänen lähtönsä syy? Arvauskilpailut ovat erikseen.

        Jännä dynamiikka, kun on selkeä asiaviesti ja siihen vastataan kryptisellä arvausleikillä.

        Et kommentoinut minulle, mutta epäilisin ettei toinen tiedä syytä eikä voi-tai-aio mennä sitä häneltä suoraan kysymään. Jos sinua taas kiinnostaa, voit kai yhtä paljon itsekin kysyä sitä syytä. Syytä ei tässä arvailu, vaan kerrottiin vaan taas jonkun irtisanoutuneen. Tämä tiheys useaa ihmetyttää.

        Arvauskilpailu? Mikä arvauskilpailu? Missä sellaisia on? Kilpailu? Täällä suomi24:ssä arvaillaan syitä (ei yksittäisiin niinkään vaan) tähän yleiseen tilaan, missä tuntuu ettei ihmiset pysy viroissaan.

        Selitin pitkästi, mutta viestisi oli itsekin tollo.


    • Anonyymi

      Jotkut ne pysyy kuin tervassa. Rouva talousassistentin olisi aika opetella laskemaan. Hänelle parasta olisi että vika olisi jossain muualla.

      • Anonyymi

        Maksan nykyään vesiennakkoa 22€ kuussa, vaikka ainakin tähän asti koko ikäni kulutukseni on ollut 5-10€ kuussa. Epäilen suuresti että nykymaailmanmenosta huolimatta sen enempää olisi vesilaskuni. Odotan siis saavani ylimaksetun osan takaisin loppuvuodesta.

        Isännöitsijältä menee nykyään lasku suoraan Vuokrataloille eikä minulle itselleni. Mittarit luetaan lokakuun viimeinen arkipäivä ja laskun sai aina heti seuraavalla viikolla. Isännöitsijä aina antoi ylimaksetut vesiennakot takaisin heti marraskuussa.

        Vaikka jo lokakuussa hyvissä ajoin muistutin Vuokrataloja tästä vuonna 2021, niin palautusrahoja ei alkanut kuulua ja tammikuun lopussa Ingrid lupasi vain selvittää asiaa. Pienet KKV selvittelytkin välissä, mutta palautuksen sain lopulta maaliskuussa 2022. Ja palautus oli hänen mukaansa tehty kohtuullisen ajan puitteissa.

        Joku virhe jossain nyt on käynyt että minulle tuli tällä viikolla Instrum:in kautta joku maksumuistutus huhtikuun vesiennakosta, jonka olen jo maksanut vuokran yhteydessä. Sitä selvittelen, mutta alan tässä jo suunnitella että pitää kai muistuttaa Vuokrataloja taas siitä vesiennakon palautuksesta, koska jos loka/marraskuusta maaliskuuhun on "kohtuullinen aika", niin nyt toukokuussa kai olisi jo hyvä muistuttaa että he kerkeävät vielä tämän vuoden puolella maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Maksan nykyään vesiennakkoa 22€ kuussa, vaikka ainakin tähän asti koko ikäni kulutukseni on ollut 5-10€ kuussa. Epäilen suuresti että nykymaailmanmenosta huolimatta sen enempää olisi vesilaskuni. Odotan siis saavani ylimaksetun osan takaisin loppuvuodesta.

        Isännöitsijältä menee nykyään lasku suoraan Vuokrataloille eikä minulle itselleni. Mittarit luetaan lokakuun viimeinen arkipäivä ja laskun sai aina heti seuraavalla viikolla. Isännöitsijä aina antoi ylimaksetut vesiennakot takaisin heti marraskuussa.

        Vaikka jo lokakuussa hyvissä ajoin muistutin Vuokrataloja tästä vuonna 2021, niin palautusrahoja ei alkanut kuulua ja tammikuun lopussa Ingrid lupasi vain selvittää asiaa. Pienet KKV selvittelytkin välissä, mutta palautuksen sain lopulta maaliskuussa 2022. Ja palautus oli hänen mukaansa tehty kohtuullisen ajan puitteissa.

        Joku virhe jossain nyt on käynyt että minulle tuli tällä viikolla Instrum:in kautta joku maksumuistutus huhtikuun vesiennakosta, jonka olen jo maksanut vuokran yhteydessä. Sitä selvittelen, mutta alan tässä jo suunnitella että pitää kai muistuttaa Vuokrataloja taas siitä vesiennakon palautuksesta, koska jos loka/marraskuusta maaliskuuhun on "kohtuullinen aika", niin nyt toukokuussa kai olisi jo hyvä muistuttaa että he kerkeävät vielä tämän vuoden puolella maksaa?

        "Joku virhe jossain nyt on käynyt että minulle tuli tällä viikolla Instrum:in kautta joku maksumuistutus HUHTIKUUN vesiennakosta"

        Eiku siis nimenomaan TOUKOKUUN ja nyt jo tuli muistutuslasku korkoineen kaikkineen. Eräpäivä on jo ensi viikolla, joten jänskättää miten tässä käy. Saanko asiat selviteltyä ennen sen erääntymistä. Hitto tätä aivan jatkuvaa säheltämistä! Miten joku vesilasku voi olla näin vaikeaa?!! Se on jotain niin perusasiaa aina ollut elämäni aikana etten voi ymmärtää miten ei Vuokratalot sitä osaa tehdä. Missä voi olla näin pahat ongelmat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Joku virhe jossain nyt on käynyt että minulle tuli tällä viikolla Instrum:in kautta joku maksumuistutus HUHTIKUUN vesiennakosta"

        Eiku siis nimenomaan TOUKOKUUN ja nyt jo tuli muistutuslasku korkoineen kaikkineen. Eräpäivä on jo ensi viikolla, joten jänskättää miten tässä käy. Saanko asiat selviteltyä ennen sen erääntymistä. Hitto tätä aivan jatkuvaa säheltämistä! Miten joku vesilasku voi olla näin vaikeaa?!! Se on jotain niin perusasiaa aina ollut elämäni aikana etten voi ymmärtää miten ei Vuokratalot sitä osaa tehdä. Missä voi olla näin pahat ongelmat?

        (KKV vastasi minulle 10. helmikuuta 2022)
        Ennakkomaksujen palautuksen tulisi tapahtua sovitussa aikataulussa ja ellei asiaa ole erikseen sovittu, pitäisi maksunpalautus tehdä kohtuullisessa ajassa. Jos pyynnöistänne huolimatta ei ennakkomaksujen palautusta tehdä, voitte vaatia palautettavalle summalle korkolain mukaista viivästyskorkoa.

        ***

        (Minä kirjoitin Vuokrataloille 8. maaliskuuta 2022)
        Teidän täytyisi maksaa korkoa myöhästyneestä palautuksesta. Te itse saitte vesilaskuni jo marraskuussa 2021. Nyt on 08.03.2022 ja tammikuun 30. päivä jo huomautin siitä että teidän pitäisi maksaa korkoa.

        ***

        (Vuokratalot kirjoitti 9. maaliskuuta 2022)
        Hei,

        Kiitos tilinumerostanne. Palautus on tehty ja suoritus näkyy teidän tilillä piakkoin.
        Emme valitettavasti maksa viivästyskorkoa. Pyrimme kuitenkin siihen ettei vesilaskujen tasauksissa tulisi jatkossa viivästyksiä.


        Ystävällisin terveisin,
        --
        talousassistentti
        Kiinteistö Oy Orimattilan Vuokratalot
        Erkontie 11, 16300 Orimattila
        www.orimattilanasunnot.fi

        ***

        (Vuokratalot kirjoitti 14. maaliskuuta 2022)
        Hei,

        Kiitos viestistänne. Viivästyskoron maksamiselle ei ole perusteita, koska palautus on tehty kohtuullisen ajan puitteissa.

        Ystävällisin terveisin,
        --
        talousassistentti
        Kiinteistö Oy Orimattilan Vuokratalot
        Erkontie 11, 16300 Orimattila


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (KKV vastasi minulle 10. helmikuuta 2022)
        Ennakkomaksujen palautuksen tulisi tapahtua sovitussa aikataulussa ja ellei asiaa ole erikseen sovittu, pitäisi maksunpalautus tehdä kohtuullisessa ajassa. Jos pyynnöistänne huolimatta ei ennakkomaksujen palautusta tehdä, voitte vaatia palautettavalle summalle korkolain mukaista viivästyskorkoa.

        ***

        (Minä kirjoitin Vuokrataloille 8. maaliskuuta 2022)
        Teidän täytyisi maksaa korkoa myöhästyneestä palautuksesta. Te itse saitte vesilaskuni jo marraskuussa 2021. Nyt on 08.03.2022 ja tammikuun 30. päivä jo huomautin siitä että teidän pitäisi maksaa korkoa.

        ***

        (Vuokratalot kirjoitti 9. maaliskuuta 2022)
        Hei,

        Kiitos tilinumerostanne. Palautus on tehty ja suoritus näkyy teidän tilillä piakkoin.
        Emme valitettavasti maksa viivästyskorkoa. Pyrimme kuitenkin siihen ettei vesilaskujen tasauksissa tulisi jatkossa viivästyksiä.


        Ystävällisin terveisin,
        --
        talousassistentti
        Kiinteistö Oy Orimattilan Vuokratalot
        Erkontie 11, 16300 Orimattila
        www.orimattilanasunnot.fi

        ***

        (Vuokratalot kirjoitti 14. maaliskuuta 2022)
        Hei,

        Kiitos viestistänne. Viivästyskoron maksamiselle ei ole perusteita, koska palautus on tehty kohtuullisen ajan puitteissa.

        Ystävällisin terveisin,
        --
        talousassistentti
        Kiinteistö Oy Orimattilan Vuokratalot
        Erkontie 11, 16300 Orimattila

        Ketä kiinnostaa jonkun vesimaksu sekoilut? Hei haloo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa jonkun vesimaksu sekoilut? Hei haloo!

        Jotain jonka täytyy viestini poistaa ja minun taas piti se postata uudelleen -.-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa jonkun vesimaksu sekoilut? Hei haloo!

        Ja se on vesiENNAKKO, jonka olen nytkin toukokuussa maksanut, mutta minulle silti Vuokratalojen kautta lähetettiin yli 27 LASKU!!! Lisälasku siis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa jonkun vesimaksu sekoilut? Hei haloo!

        Jos joku on sekoillut, niin Vuokratalot. Minä en ole sekoillut mitään. Minulle ei alunperinkään olisi pitänyt tulla mitään muistutuslaskua. Olen yrittänyt selvittää tätä, muttei ainakaan näin maanantaina Vuokratalot vastanneet ja koska posti ei tuonut kirjettä aiemmin, niin eräpäivä on jo tällä viikolla.

        Sinunlaista tämä asia ei kiinnosta, koska et taida maksa laskuja. Minulle jos tulee lasku, niin minä ne aina tunnollisesti maksan, mutta tämä on lasku, joka ei minulle kuulut.

        Ja kuten sanoin... minä jatkan, koska kukaan ei minulle vastaa. Ja joku koki tarpeelliseksi poistaakin minun viestejäni taas eli kyllä nämä jotain kiinnostaa ihan saa**nasti ettei voi edes jättää niitä tänne ihmisten luettavaksi. SINÄKIN kovin vastaat nyt, vaikka oli hiljaistaa, hiirenhiljaista tähän asti. Tiedätkö mitä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa jonkun vesimaksu sekoilut? Hei haloo!

        Ja vielä -.-

        Vuokrataloja pitäisi kiinnostaa. Mitä tehdään kun heitä ei kiinnosta? Toisaalta... kuka nyt viestejäni poistaisikaan. Kuka poisti kauppavaino- ja vartijaviestinikin, joissa ei edes ollut nimiä? JOKU kokee hyvinkin tärkeäksi ettei minun "turhia" viestejäni olisi täällä.

        Täällä on sivusto täynnä täysin merkityksettömiä joutilas, netti ei toimi ja muita trolliviestejä, joilla ei ole mitään arvoa. Kiinnostaako ne sinua? Aidostiko? Haluatko sinä lukea miljoona kertaa uudelleen ne pari turhaa sanaa täällä?

        Täällä on hiiren hiljaista ja sitten kun postaan uudelleen sen turhan (???) viestin, niin sinua ottaa niin aivoon että tulet tänne sanomaat minun viesteistäni jotain?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa jonkun vesimaksu sekoilut? Hei haloo!

        ;P

        Minä aina halusin elää rauhassa. Minä en ikinä ollut somessa. Minulla ei vain ollut mitään asiaa kenellekään täällä.

        Minun ei annettu olla rauhassa. Mitään minulle tehtyjä vääryksiä ei ole korjattu. Joka jumalan kerta kun kävin kaupassa, minua seurailtiin, ahdisteltiin ja maksu- ja pakettitoimituksiani häirittiin. Minun ei ole moneen vuoteen annettu olla yhtään rauhassa. Mitään normaalia en ole saanut tehdä, kuten saada ruokaa, postia tai edes maksaa normaalisti laskut.

        Minua ei v*tun v*ttuakaan siis kiinnosta, mitä TE haluatte ja kiinnostaako teitä h*von v'ttuakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        (KKV vastasi minulle 10. helmikuuta 2022)
        Ennakkomaksujen palautuksen tulisi tapahtua sovitussa aikataulussa ja ellei asiaa ole erikseen sovittu, pitäisi maksunpalautus tehdä kohtuullisessa ajassa. Jos pyynnöistänne huolimatta ei ennakkomaksujen palautusta tehdä, voitte vaatia palautettavalle summalle korkolain mukaista viivästyskorkoa.

        ***

        (Minä kirjoitin Vuokrataloille 8. maaliskuuta 2022)
        Teidän täytyisi maksaa korkoa myöhästyneestä palautuksesta. Te itse saitte vesilaskuni jo marraskuussa 2021. Nyt on 08.03.2022 ja tammikuun 30. päivä jo huomautin siitä että teidän pitäisi maksaa korkoa.

        ***

        (Vuokratalot kirjoitti 9. maaliskuuta 2022)
        Hei,

        Kiitos tilinumerostanne. Palautus on tehty ja suoritus näkyy teidän tilillä piakkoin.
        Emme valitettavasti maksa viivästyskorkoa. Pyrimme kuitenkin siihen ettei vesilaskujen tasauksissa tulisi jatkossa viivästyksiä.


        Ystävällisin terveisin,
        --
        talousassistentti
        Kiinteistö Oy Orimattilan Vuokratalot
        Erkontie 11, 16300 Orimattila
        www.orimattilanasunnot.fi

        ***

        (Vuokratalot kirjoitti 14. maaliskuuta 2022)
        Hei,

        Kiitos viestistänne. Viivästyskoron maksamiselle ei ole perusteita, koska palautus on tehty kohtuullisen ajan puitteissa.

        Ystävällisin terveisin,
        --
        talousassistentti
        Kiinteistö Oy Orimattilan Vuokratalot
        Erkontie 11, 16300 Orimattila

        Erottakaa se Ingrid. Se ei osaa lainkaan työtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Erottakaa se Ingrid. Se ei osaa lainkaan työtään.

        Hennan rahat on vissiin loppu, kun minultakin vaadittiin 27,15 euron kolehti. Jos Orimattilassa on 16 tuhatta ihmistä, niin tekeehän se jo paljon, jos kaikilta otetaan. Vuokrataloilla ei haluta asua, joten meiltä vähiltä sitten otetaan senkin edestä? Mitä lisäkustannuksia nämä kaikki todellakin ovat? Ihme säätämistä ja sekoilua. Ennen sanottiin että koira tuhosi kotiläksyt, mutta siellä ne koirat on laitettu tekemään ne laskuhommat.

        Ei viitsi vielä mennä haukkumaan Intrum:ia pystyyn, kun enemmän epäilen Vuokrataloja syyllikseksi, kun kaikki aiemmatkin ongelmat on sieltä päin tulleet. Mikähän heitä siellä todellakin riivaa?? Luulisi olevan helpompaa tehdä asiat oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hennan rahat on vissiin loppu, kun minultakin vaadittiin 27,15 euron kolehti. Jos Orimattilassa on 16 tuhatta ihmistä, niin tekeehän se jo paljon, jos kaikilta otetaan. Vuokrataloilla ei haluta asua, joten meiltä vähiltä sitten otetaan senkin edestä? Mitä lisäkustannuksia nämä kaikki todellakin ovat? Ihme säätämistä ja sekoilua. Ennen sanottiin että koira tuhosi kotiläksyt, mutta siellä ne koirat on laitettu tekemään ne laskuhommat.

        Ei viitsi vielä mennä haukkumaan Intrum:ia pystyyn, kun enemmän epäilen Vuokrataloja syyllikseksi, kun kaikki aiemmatkin ongelmat on sieltä päin tulleet. Mikähän heitä siellä todellakin riivaa?? Luulisi olevan helpompaa tehdä asiat oikein.

        Suosittelen käymään ao. yhtiön konttorissa sillä se auttaa paremmin kuin aikuisten itku täällä somessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen käymään ao. yhtiön konttorissa sillä se auttaa paremmin kuin aikuisten itku täällä somessa.

        Mikä on "ao"?
        Olen käynyt siellä Vuokratalojen konttorissa, kun minulle ei tammikuussa 2020 vielä parin viikonkaan jälkeen soittoihini eikä moniin sähköpostiviesteihin vastattu (vesilaskuasiasta). Siellä hupakko vain hokee kuin puhuvapää ettei ne nyt voi tehdä mitään. Joku asioita hoitava oli kuulemma lomalla ja... plaa plaa plaa. Ainoa hyödyllinen tieto minkä sain eli että hupakko myönsi että "Joo on meillä nämä sun viestisi" ja kysyin että no miksei niihin sitten ole vastattu???

        Ei minun tarvitse tehdä hittoakaan. Vuokratalot vain hoitavat ihan omat sotkunsa. Minun ei tarvitse laittaa tikkua ristiin, vaikka ne siellä sekoilevat ja tuhoavat kaiken. Ei ole minun vastuulla että Vuokratalot hoitavat talousasiansa oikein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen käymään ao. yhtiön konttorissa sillä se auttaa paremmin kuin aikuisten itku täällä somessa.

        "auttaa paremmin kuin aikuisten itku täällä somessa."

        MIKÄÄN ei ole koskaan auttanut mihinkään Orimattilan vajakkien kanssa. Monta vuotta siedin vainoa, koska "idiootit nyt on idiootteja". Kun sitä oli jatkunut yli kuusi vuotta, minulla meni hermo ja tein sen aikuisten järkevän teon että otin yhteyttä asiakaspalveluun. Minulle naurettiin, minua pilkattiin ja kun jatkoin valitusta vartijoista, seuraavalla kerralla kaupassa vartija tuli feikkitönimään minua. Ja ei, se p*ska ei loppunut. Paikan päällä on käyty, olen jutellut, olen laittanut palautetta ja yhä paska jatkuu.

        Joten voisitteko lopettaa turhanpäiväiset p*askanjauhantanne täällä, kun minä en koskaan alunperinkään mitään väärin tehnyt eikä ole minun vastuullanikaan että Orimattilan mätä saasta osaisi käyttäytyä ja noudattaa sääntöjä.

        Kovin tuntuu ihmisiä vituttavan viestini ja nimenomaan SILLÄ tavalla että täytyy poistella täällä viestejäni, jopa sellaisia joissa ei ole kirosanoja eikä ihmisten nimiä eli ongelma on selkeästi niissä paljastuksissa, joita teen.

        TÄMÄ AUTTAA selkeästi. Se auttaa minua psyykkisesti, kun pääseen avautumaan ongelmistani. Se tuntuu vituttavan kusipäitä. Ja kolmantena hyötynä on se että vastaavassa tilanteessa olevat ihmiset saavat vinkkejä. Olen minä itsekin lukenut muiden ongelmista Orimattilassa ja tajunnut sitä kautta paremmin tilannettani.


      • Anonyymi

        Voi kauheeeta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kauheeeta!

        No, näyttää olleen kauheeta! :D
        27.08.2023 kerroin tuohon havainneeni ettei laskutusassistentin-mikälie nimeä enää näy sivustolla. Muiden kohdalla näkyi nimi.
        Sitten 07.01.2024 huomasin että kaikkien nimet on hävinneet.
        Ja nyt tänään kävi ilmi että viestini aiheesta ovat hävinneet :DDDD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, näyttää olleen kauheeta! :D
        27.08.2023 kerroin tuohon havainneeni ettei laskutusassistentin-mikälie nimeä enää näy sivustolla. Muiden kohdalla näkyi nimi.
        Sitten 07.01.2024 huomasin että kaikkien nimet on hävinneet.
        Ja nyt tänään kävi ilmi että viestini aiheesta ovat hävinneet :DDDD

        ...Ps. Juuri tästä aiheesta vain se toinen viesti poistui, se johon toinen kommentoi "Voi kauheeeta!". Se 07.01. laitettu viesti on vielä siellä toisessa ketjussa. Veikkaisin myös että syy poistoon oli se että liitin koko yhteystieto-osion viestiini eli siinä meni myös puhelinnumero, joita ei kai saa täällä julkaista.
        Jep.
        (Onpa minusta tarkka tullut!)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kauheeeta!

        "Voi kauheeeta!"

        Hmmm? Tosissaan mie vain juttelen täällä Suomi24:ssä ja joillain menee hermo. Ihan oikeasti! Tuollainen kauhistunut huudahdus on aika poikkeava täällä. Minä nykyään lueskelen täällä näitä viestejä päivittäin ja olen noin muutoinkin lukenut jo vuosia täällä, joten tällaiset poikkeavat särähtää korvaan.

        Taisi joo olla aika kauheaa.


    • Anonyymi

      Viranhaltijoilta lähtee jatkusvasti Orimattilasta? Kaupunkiin on vuosikymmeniä sitten pesiytynyt kiusaamiskulttuuri, joka on jatkunut jo vuosikymmeniä.
      Voisiko vihdoin Orimattilan kaupunki aloittaa vuonna 2023, että meillä täällä ei kiusata, ja meillä on hyvä ja kiva paikka työskennellä.?

      • Anonyymi

        Samaa mieltä että nyt saa kiusaamiset loppua. Orimattila tarvii puhtaan pöydän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä että nyt saa kiusaamiset loppua. Orimattila tarvii puhtaan pöydän.

        Kiusaamiskulttuurilla on pitkät perinteet Orimattilassa. Päivi johti rautaisella otteella, vaikka nimellisesti ei siis johtanut. Kaikesta huolimatta, hän teki rationaalisia päätöksiä tai sitten sanoi suoraan EI! Kaikki heittomerkeissä pelkäsivät häntä, vaikka muissa merkeisssä herttainen ihminen olikin.
        Entäs nyt. KL ei ole auennut henkilöstölle helppona ihmisenä. Kenties aika kostonhimoinen, vaikka näennäisesti ovet on auki. Tyttöporukka käy siellä huoneessa olemassa vaan samaa mieltä asioista.
        Kunnanhallitus silmät auki!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaamiskulttuurilla on pitkät perinteet Orimattilassa. Päivi johti rautaisella otteella, vaikka nimellisesti ei siis johtanut. Kaikesta huolimatta, hän teki rationaalisia päätöksiä tai sitten sanoi suoraan EI! Kaikki heittomerkeissä pelkäsivät häntä, vaikka muissa merkeisssä herttainen ihminen olikin.
        Entäs nyt. KL ei ole auennut henkilöstölle helppona ihmisenä. Kenties aika kostonhimoinen, vaikka näennäisesti ovet on auki. Tyttöporukka käy siellä huoneessa olemassa vaan samaa mieltä asioista.
        Kunnanhallitus silmät auki!

        Koskahan porukka oppii, että Orimattila on kaupunki? Ei siis kunnanhallitus vaan KAUPUNGINHALLITUS! Ei sinänsä väliä, kuntapahanenhan tämä kyllä on.


    • Anonyymi

      Toimialajohtaja Rebekka Haaranen on irtisanoutunut. Vieläkö joku väittää, että normaalia vaihtuvuutta kaupungilla?

      • Anonyymi

        Hän on jo pitkään hakenut uutta työtä. Se on normaalia, jos ja kun ei nykyinen työ miellytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on jo pitkään hakenut uutta työtä. Se on normaalia, jos ja kun ei nykyinen työ miellytä.

        Kuka siellä kaupungintalolla on siis se henkilö, jonka takia porukka lähtee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka siellä kaupungintalolla on siis se henkilö, jonka takia porukka lähtee?

        Ihan rehellisesti uskon että rikolliset painostaa päättäjiä ja johtajia. Normikansalaisillakin on vaikeaa, joten oletan niiden vaikutusvaltaisten ihmisten olevan jatkuvien vaikutusyritysten kohteena. Vaikuttamismahdollisuudet saattavat liittyä myös perheenjäseniin (tai ne perheenjäsenet ovat ne pahikset alunperinkin). Huumediilerit vaihtuu, vaikka yksi poistuisi, niin toinen tulee tilalle. Ei ne erilaiset rikolliset lopu kesken! :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan rehellisesti uskon että rikolliset painostaa päättäjiä ja johtajia. Normikansalaisillakin on vaikeaa, joten oletan niiden vaikutusvaltaisten ihmisten olevan jatkuvien vaikutusyritysten kohteena. Vaikuttamismahdollisuudet saattavat liittyä myös perheenjäseniin (tai ne perheenjäsenet ovat ne pahikset alunperinkin). Huumediilerit vaihtuu, vaikka yksi poistuisi, niin toinen tulee tilalle. Ei ne erilaiset rikolliset lopu kesken! :D

        Se on just näin. Hyvä ja tarkka analyysi tilanteesta joka vallitsee. :D


      • Anonyymi

        Joutaa menee, tuskin tulee kellään ikävä...sääli Hämeenlinnaa..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on jo pitkään hakenut uutta työtä. Se on normaalia, jos ja kun ei nykyinen työ miellytä.

        Joutaa pois,tuskin kellään ikävä tulee. Historia jo kertoo että hän pakenee joka paikasta kun ei pärjää....uhoa ja huonoa käytöstä kyllä riittää..


    • Anonyymi

      Miksi Vesa Urtti irtisanoitui, entä Rebekka Haarrala.
      Herätkää joo päättäjät, kaupungissa on vahva kiusaamiskulttuuri.
      Kalle jatkaa tätä taitavasti. Näinkö me halutaan Orimattilassa toimittavan. Ollaan yhtä vitsiä koko ympäristökunnissa. Tai muuallakin.

      • Anonyymi

        En tiedä mistä puhut, mutta sanat "kiusaamiskulttuuri" ja "vitsi" ei jotenkin sovi yhteen. Miksi muut nauraisi meille, koska meillä kiusataan? Ehkä tämä nauraminen vetoaa kiusaajiin tietenkin paremmin? Sitä ehkä tarkoitat? Ampuu heitä heidän omilla aseillaan?

        Ihmettelen näitä monia Kallen haukkumisviestejä, joita on alkanut tulla. Minulla ei juurikaan ole mediaa mistä häntä seurata (en omista älypuhelintakaan), mutta mielestäni hän on aina vaikuttanut mukavalta.

        Joku sanoi täällä juuri ettei hän ole saanut mitään aikaa. No, siis en tiedä mistään yhtään mitään, mutta siteeraan muistutukseksi lehdestä pätkän:

        www.seutuneloset.fi 23.08.2022
        "Kuntasektorin pahimmat haasteet löytyvät puolestaan työvoimapuolelta.

        - Jo tämän ensimmäisen viikon aikana olen huomannut, että täällä painitaan samanlaisissa haasteissa kuin edellisessä paikassa. Osaajista on huutava puola*, eikä rektytointi ole helppoa, eikä kyse ole ainostaan hoitajapulasta."

        *puola on varmaankin kirjoitusvirhe ja on tarkoitettu "pula"


      • Anonyymi

        Sanoppa sitä että miksi lähtivät. Outoa on kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä mistä puhut, mutta sanat "kiusaamiskulttuuri" ja "vitsi" ei jotenkin sovi yhteen. Miksi muut nauraisi meille, koska meillä kiusataan? Ehkä tämä nauraminen vetoaa kiusaajiin tietenkin paremmin? Sitä ehkä tarkoitat? Ampuu heitä heidän omilla aseillaan?

        Ihmettelen näitä monia Kallen haukkumisviestejä, joita on alkanut tulla. Minulla ei juurikaan ole mediaa mistä häntä seurata (en omista älypuhelintakaan), mutta mielestäni hän on aina vaikuttanut mukavalta.

        Joku sanoi täällä juuri ettei hän ole saanut mitään aikaa. No, siis en tiedä mistään yhtään mitään, mutta siteeraan muistutukseksi lehdestä pätkän:

        www.seutuneloset.fi 23.08.2022
        "Kuntasektorin pahimmat haasteet löytyvät puolestaan työvoimapuolelta.

        - Jo tämän ensimmäisen viikon aikana olen huomannut, että täällä painitaan samanlaisissa haasteissa kuin edellisessä paikassa. Osaajista on huutava puola*, eikä rektytointi ole helppoa, eikä kyse ole ainostaan hoitajapulasta."

        *puola on varmaankin kirjoitusvirhe ja on tarkoitettu "pula"

        (...ja "rekRytointi" on oma virheeni. Etsikää alkuperäinen versio, jos kiinnostaa)


    • Anonyymi

      Orimattila on hemmetin pieni kaupunki. Kaikki tuntee kaikki.
      Mistä johtuu, että kaupungintalon huonoa johtamisilmapiiriä ei saa paremmaksi?
      Ei mitenkään. Täydellinen sanelemiskulttuuri. Lilli Peltonen on kyllä aika paha...

      Koululaiset kärsii, opettajat kärsii,sairaanhoitajat kärsivät, lastenhoitajat kärsivät, kaupungintalon henkilökunta kärsii, ja mikä erityisentä: KAUPUNGIN IMAGO KÄRSII, kun täällä on niin paljon pahaa oloa, ja epäreiluuden tunnetta.
      Siinä ei paljon Ooosat Aaahan hupparit auta. Ihan paskaan nekin rahat meni, kun työhyvinvointiin olisi pitänyt rahat laittaa ja PÄTEVIIN esimiehiin!

      • Anonyymi

        Nyt tulee asiaa.


      • Anonyymi

        Paras näkemys konsanaan.


      • Anonyymi

        Ihmettelen täällä näitä juttuja, koska minulla on nimenomaan jäänyt positiivinen mielikuva näistä ihmisistä (Lilli ja Kalle). Ainakaan mediassa ne ei siis ole minulle näyttäytyneet näin pahoina kuin mitä täällä kirjoitellaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen täällä näitä juttuja, koska minulla on nimenomaan jäänyt positiivinen mielikuva näistä ihmisistä (Lilli ja Kalle). Ainakaan mediassa ne ei siis ole minulle näyttäytyneet näin pahoina kuin mitä täällä kirjoitellaan.

        ...Ja heitä kritisoivissa viesteissä toisessa marmatetaan vain Orimattilan imagosta, ihan kuin sillä nyt olisi jotain väliä ja toisessa viestissä alatyylisesti haukutaan toisen fyysistä kokoa. Eivät nämä siis kovin mukavilta itsekään vaikuta.


      • Anonyymi

        "Kaikki tuntee kaikki."

        Kaikkia ei tunneta -.- Omakohtaisesti haluaisin painottaa tuota.

        Uskon silti että viestissäsi viitataan siihen että ihmisiä KIRISTETÄÄN. Jos ryttyilet yhden kanssa, niin saat random ammatilaisen päällesi. Tässäkin silti palaan itseeni eli siihen että minua EI TUNNETA ja sitten kaikki suht turhaan vainoavat minua.

        Sanoisin omakohtaisesti :D että Orimattilan vika on nämä korrputoituneet id*ootit ja todellakin tuo t*hmyys on järkyttävää. Selkeästi on pimeää siellä päänupissa.


    • Anonyymi

      Olen saanut Kalle Larsonista aika lipevän kuvan.
      Pieni mies sananmukaisesti, ehkä 160cm pitkä. Mutta eihän toki pituus kenestäkään huonoa tee.
      Kostonhimo ja kyykyttäminen. Tuosta olen itse kaupunginjohtajasta saanut huonon kuvan. Ei sovi omaan arvomaailmaan tuollainen "johtaminen".

      • Anonyymi

        Kaipaan takaisin OA. Osmon Aika.


      • Anonyymi

        Ei se hallituksenkaan pj ole kovin pitkä. Ville ja Kalle.


    • Anonyymi

      Teletapitko siis johtavat Orimattilaa? Mielnkiintoista!

    • Anonyymi

      Onko ketään uusia henkilöitä irtisanoutunut Orimattilan kaupungilta? Alkaa olemaa jännää lukea tätä, että kuka nyt on lähtenyt :D:

      • Anonyymi

        Valitettavasti ei ole kukaan nyt ehtinyt irtisanoutumaan kun ovat kesälomalla suurinkin osa. Perästä kuuluu sano torvensoittaja.


    • Anonyymi

      Ehdottomasti talousjohtajaksi tulee valita Kati Yrttiaho (Padasjoen ex-kunnanjohtaja). Sopii kuin nyrkki silmään kaupungintalolle hämmentämään 😄. Tulisi tähänkin käpykylään säpinää…

      • Anonyymi

        Omasta takaa olisi hyvä vaihto ehto Villikkalasta. Toivottavasti hakee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omasta takaa olisi hyvä vaihto ehto Villikkalasta. Toivottavasti hakee.

        Ei sellaista valita, siis mikä on hyvä vaihtoehto, vaan sellainen, että pysyy ruodussa, ja myötäilee kaupunginjohtajaa, ja hallintojohtajaa.
        Persut syö kädestä. Sääli! Ajattelin ihan oikeastoi, että heissä olisi ollut enemmän potkua hoitaa asioita (äänestin heitä), mutta syö täysin kaupunginjohtajan kädestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sellaista valita, siis mikä on hyvä vaihtoehto, vaan sellainen, että pysyy ruodussa, ja myötäilee kaupunginjohtajaa, ja hallintojohtajaa.
        Persut syö kädestä. Sääli! Ajattelin ihan oikeastoi, että heissä olisi ollut enemmän potkua hoitaa asioita (äänestin heitä), mutta syö täysin kaupunginjohtajan kädestä.

        Mihin haluat muutosta Orimattilassa? Eli mitä pitäisi hoitaa/muuttaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin haluat muutosta Orimattilassa? Eli mitä pitäisi hoitaa/muuttaa?

        Oisko rehellinen henkilöstökysely jotain?! Eli täysin ulkopuolisen tekemä kysely, jossa vastaaja on täysin anonyymi. Tulisi varmaan kaupunginjohtajalla yllärinä, kuinka paljon kiusaamista ja pahaa oloa kaupungin työntekijöiltä löytyy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oisko rehellinen henkilöstökysely jotain?! Eli täysin ulkopuolisen tekemä kysely, jossa vastaaja on täysin anonyymi. Tulisi varmaan kaupunginjohtajalla yllärinä, kuinka paljon kiusaamista ja pahaa oloa kaupungin työntekijöiltä löytyy!

        Kyllä asiat pitää selvittää avoimesti eikä anonyyminä.
        Rehellisyys on kaiken perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä asiat pitää selvittää avoimesti eikä anonyyminä.
        Rehellisyys on kaiken perusta.

        Kukaan ei uskalla rehellisesti sanoa mitään. Kehutaan, että onpa meillä hieno työpaikka, vaikka kuinka pahoin voitaisiin. Anonyymikysely.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei uskalla rehellisesti sanoa mitään. Kehutaan, että onpa meillä hieno työpaikka, vaikka kuinka pahoin voitaisiin. Anonyymikysely.

        Anonyymikysely ei ole hyvä. Siinä voi vapaasti puhua potaskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymikysely ei ole hyvä. Siinä voi vapaasti puhua potaskaa.

        Eri aihe, mutta Orimattilasta. Minä olen todellakin olen antanut palautella ihan nimellä ja on vartija tullut tönimään minua sen jälkeen tai toinen vartija tullut häätämään minua pois kaupasta. Hyvä että pidetään kuria ettei kukaan vain antaisia negatiivista palautetta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri aihe, mutta Orimattilasta. Minä olen todellakin olen antanut palautella ihan nimellä ja on vartija tullut tönimään minua sen jälkeen tai toinen vartija tullut häätämään minua pois kaupasta. Hyvä että pidetään kuria ettei kukaan vain antaisia negatiivista palautetta?

        Hyvä kun annat palautetta omalla nimelläsi. Se menee perille, mutta on eri juttu miten se noteerataan. Yleensä ei anna aihetta ainakaan Orimattilassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kun annat palautetta omalla nimelläsi. Se menee perille, mutta on eri juttu miten se noteerataan. Yleensä ei anna aihetta ainakaan Orimattilassa.

        Miksi anonyymi palaute ei mene "perille"? Jos tie on rikki, niin miksi pitäisi tietää kuka tästä on kertonut? Yksi asia on silti varmaa: sitä tietä ei aiota korjata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymikysely ei ole hyvä. Siinä voi vapaasti puhua potaskaa.

        Tulee mieleen nämä mediassakin olleet häirintätapaukset, joissa häirinnästä ilmoittaneet on haluttu pois, kun ilmiantaja on paljastunut. "Terveitä miehiä" muka olleet ahdistelijat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulee mieleen nämä mediassakin olleet häirintätapaukset, joissa häirinnästä ilmoittaneet on haluttu pois, kun ilmiantaja on paljastunut. "Terveitä miehiä" muka olleet ahdistelijat.

        ...kun toinen on jo oma puoliso, niin silloin häirinnästä ei onneksi tule ongelma. Siksi kai suositaan sukulaisia ja muita läheisiä, jotka antaa suosiolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymikysely ei ole hyvä. Siinä voi vapaasti puhua potaskaa.

        Puhukoot :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymikysely ei ole hyvä. Siinä voi vapaasti puhua potaskaa.

        Haittaako se millaisen tuloksen se kysely antaa? Nykyään jo noi kyselyt on niin puuta heinää ettei niitä kukaan usko. YLE:kin jotenkin ihmetteli niitä :D Laittoivat prosentit silti kuten Orimattila ne oli ilmoittanut.

        Ihmeen tarkkaa sakkia täällä on siitä MITÄ Orimattilasta puhutaan :DDDDDD Mitä te toopet oikein salailette? Sen verran olen rikollisia(kin) tavannut että uskaltaisin veikata että siellä on jotain 1. pettämisiä 2. jollain on hiukan valheella saatu pätevyys 3. kauneusleikkauksia 4. noloja sairauksia jne. Ihmisten ongelmat kun on aika vakioita <3


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Kyllä on talo sekaisin.

      • Anonyymi

        Kiertoilmaisut ja tekosyyt sen aiheuttaa. Kukaan rohkene kertoa omia syitään ja sitten perustellaan perättömiä ja päädytään järjettömyyksiin. Sitä saa mitä haluaa... jotan kannattaa miettiä mitä pyytää.


    • Anonyymi

      Henki ei vaan parane vaikka porukat vaihtuvat. Ompa erkoinen työmaa.

      • Anonyymi

        Eikö sinne valittu uusi henkilöstö johtajakin tänä vuonna? Ei taida Kallekaan saada sinne parempaa ilmastoa.


      • Anonyymi

        Varmaan sama vika kuten siinä että häirikköasukkaan tilalle jostain syystä muuttaa aina juuri samanlainen häirikkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan sama vika kuten siinä että häirikköasukkaan tilalle jostain syystä muuttaa aina juuri samanlainen häirikkö.

        Aivan eli ei se vaihtamalla parantunut. Meno jatkuu samanlaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan eli ei se vaihtamalla parantunut. Meno jatkuu samanlaisena.

        Tarkoitin viestilläni sitä että kun ne aiemmat pääsevät vaikuttamaan siihen kuka uusi on, niin tottakai se uusikin on samanlainen. Käytännössä mahdotonta huonoon yritykseenkään saada parempia työntekijöitä, kun pitäisi saada joku ulkopuolinen ne sinne palkkaamaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin viestilläni sitä että kun ne aiemmat pääsevät vaikuttamaan siihen kuka uusi on, niin tottakai se uusikin on samanlainen. Käytännössä mahdotonta huonoon yritykseenkään saada parempia työntekijöitä, kun pitäisi saada joku ulkopuolinen ne sinne palkkaamaan.

        Pelolla johtaminen ei ole hyvä asia. Uusi johtaa jatkaa samalla linjalla, kuin edellinen.
        Henkilöstöpäällikkö oli Kallen valinta, joten kallellaan Kalleen päin. Ei tule asiat henkilöstön suuntaan muuttumaan, ainakaan parempaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelolla johtaminen ei ole hyvä asia. Uusi johtaa jatkaa samalla linjalla, kuin edellinen.
        Henkilöstöpäällikkö oli Kallen valinta, joten kallellaan Kalleen päin. Ei tule asiat henkilöstön suuntaan muuttumaan, ainakaan parempaan.

        Helppo sanoa näin ulkopuolisena, mutta josko ei sitten vain pelkää? Minäpä nyt olenkin jo valmiiksi traumatisoitunut, joten kun huomaan kokeneeni pahaa, niin muistan "Aijuu, mä olen jo traumatisoitinut" ja jatkan eteenpäin! :D

        Ei täällä loppujen lopuksi ole ollut mitään todella pelottavaa eli kyse on vain psykologisesta pelistä. Ehkä pitäisi miettiä että mitä pahaa MUKA voisi tapahtua ja sitten käsittelee sen asian. Se "Mitä jos...?!" on se ongelma ja sitäpä nämä tyhjän paasaajat yrittää eli saada ihmiset miettimään pahinta, mutta mitenpä nämä luuserit edes sen aiheuttaisivat?

        Kallesta en tiedä, mutta muutoin Orimattilassa vain hyssytellään, vaikka uhreilla (?) itsellään ei ole mitään syytä olla hiljaa. Kun kukaan ei puhu, luodaan tarkoituksella se pelon ilmapiiri. Todellisuudessa siellä ei ole mitään takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helppo sanoa näin ulkopuolisena, mutta josko ei sitten vain pelkää? Minäpä nyt olenkin jo valmiiksi traumatisoitunut, joten kun huomaan kokeneeni pahaa, niin muistan "Aijuu, mä olen jo traumatisoitinut" ja jatkan eteenpäin! :D

        Ei täällä loppujen lopuksi ole ollut mitään todella pelottavaa eli kyse on vain psykologisesta pelistä. Ehkä pitäisi miettiä että mitä pahaa MUKA voisi tapahtua ja sitten käsittelee sen asian. Se "Mitä jos...?!" on se ongelma ja sitäpä nämä tyhjän paasaajat yrittää eli saada ihmiset miettimään pahinta, mutta mitenpä nämä luuserit edes sen aiheuttaisivat?

        Kallesta en tiedä, mutta muutoin Orimattilassa vain hyssytellään, vaikka uhreilla (?) itsellään ei ole mitään syytä olla hiljaa. Kun kukaan ei puhu, luodaan tarkoituksella se pelon ilmapiiri. Todellisuudessa siellä ei ole mitään takana.

        ps. eli siis olen mm. pedofilian uhri ja sitten ne alkoivat ahdistella minua. Toimii tosi hyvin, mutta sinänsä kääntyy itseään vastaan, koska hyväksikäytöllä pelleilevät ovat itse saastaisia. Ovat oman joukkonsa valinneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ps. eli siis olen mm. pedofilian uhri ja sitten ne alkoivat ahdistella minua. Toimii tosi hyvin, mutta sinänsä kääntyy itseään vastaan, koska hyväksikäytöllä pelleilevät ovat itse saastaisia. Ovat oman joukkonsa valinneet.

        ...Mikä niin on näissä Orimattilan vajakeissa, kun ei kunnioiteta toisen koskemattomuutta? Olen huomannut että hirveästi motkotetaan, mutta kukaan täällä ei silti tunnu mitenkään noudattavan edes normaalin asiallisen käytöksen sääntöjä. Anarkiaa. Puhdasta anarkiaa, kaikki muun on likaista.


    • Anonyymi

      Aika erikoista, jos kaupunginjohtajalle on annettu valta valita virkoihin henkilöitä.

    • Anonyymi

      Ennen päättikaupunginhallitus virkoihin nimittämisen. Kalle halusi muutoksen ja nimittämisvallan itselleen. Ei hyvä muutos.

      • Anonyymi

        Kalle vie päättäjiä kuin kuoriämpäriä.


      • Anonyymi

        Pitäähän se saada uskolliset jesmiehet palkattua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäähän se saada uskolliset jesmiehet palkattua

        Juu ei ole persutkaan kuin ennen. Hillotolpalla on miehet muuttunu täysin.


      • Anonyymi

        Kalle haluaa myötäilevän klaanin ympärilleen.


    • Anonyymi

      Ja nyt vasta päättäjät huomaisi asian.

    • Anonyymi

      Ei pidä "purra kättä, joka ruokkii", mutta mitä jos se "käsi" ei ruoki?

    • Anonyymi

      Kuulin että kaupungintalolla on kaikki hyvin eikä ketään sorreta millään tavoin.

      • Anonyymi

        Heh, olipa hauska kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, olipa hauska kommentti.

        Näin on. Kaupungintalolla on nyt hyvä team-henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on. Kaupungintalolla on nyt hyvä team-henki.

        Kiva kesäretki todisti sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiva kesäretki todisti sen.

        Ihmiset oli kesällä lomillaan, eikä kesäretkeilemässä työkavereiden kanssa. Että haloo...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmiset oli kesällä lomillaan, eikä kesäretkeilemässä työkavereiden kanssa. Että haloo...

        Kaupungin terävin kärki piti yhteisen kesäretken jossa kaikilla oli niin mukavaa. Eikä se maksanut kuin 7000 euroa. Halpa kestitys ansioituneelle virkailijajohdolle. Kiitos kun he jaksavat uurastaa Orimattilan puolesta.


    • Anonyymi

      Nykyajan ehkä kovin kundi on ollut ent. kaup.joht., joka laittoi pillit pussiin ja sai hyvät korvaukset. Siinä hyytyivät päättäjätkin 6-0.

      • Anonyymi

        Näin siinä kävi. Ihailen Oskua, kun hän taitavasti hoiti hommat kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin siinä kävi. Ihailen Oskua, kun hän taitavasti hoiti hommat kotiin.

        Oskun aikana kaikki oli avointa ja reilua. Hän oli tarmokas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oskun aikana kaikki oli avointa ja reilua. Hän oli tarmokas.

        Oli TaRRRRRRmokas. Se johtikin kuulemma lähtöön...hehheh


    • Anonyymi

      Oskun aikana hommat toimi

      • Anonyymi

        Niin toimi ja Ryynänen oli hyvä puheenjohtja. aina tapahtui ja asiat eteni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin toimi ja Ryynänen oli hyvä puheenjohtja. aina tapahtui ja asiat eteni.

        Näin se oli ja kansa tiesi missä mennään kun tietoa ei pantattu. Selvä ero nykyseen tekemiseen.


    • Anonyymi

      Tätä palstaa lukiessani en yhtään ihmettele miksi Orimattila ei loista. Syyttelette päättäjiä kuin pienet lapset hiekkalaatikolla.

      Sallitte minun nauraa..

    • Anonyymi

      Taas on muutama viranhaltija lähtökuopissa. Joku hyvinvointipäällikkö Hämäläinen ja tekninen valiokuntamies Setälä. Lisäksi päiväkotiporukkaa on irtisanoutunu.

      • Anonyymi

        Ihan tuntemattomia nimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tuntemattomia nimiä.

        Ei ne tutuksi ehdi tulemaankaan kun parin vuoden välein vaihtuvat. Ei vaan ole hyvä olla kun pitää lähteä pois.


    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6599
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      27
      4253
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      271
      2670
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2050
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1578
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1407
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1121
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1117
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1074
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1041
    Aihe