Imovane loppuu

Anonyymi-ap

Olen käyttänyt imovane 7,5 mg nukahtamislääkettä vuosia, aina tarpeen tullen. Minulla on 30 kpl pakkaukseen resepti. Nyt apteekissa kerrottiin, että kyseinen tuote loppuu ainakin tällä pakkauskoolla ja tarjosivat rinnakkaislääkettä. Onko muilla samoja kokemuksia, vai vedettiinkö mua höplästä?

19

1929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Yleensä nuo rinnakkaislääkkeet on kyllä toiminut.
      Ainakin itselläni.

    • Anonyymi

      Toimiiko muilla? Sain allergisia oireita. Vaikuttava ainehan on sama, mutta ilmeisesti jotain eroa kuitenkin on.

    • Anonyymi

      Imovane oli paras. Kerran seitsemän vuoden sisään olen saanut sitä 100 kpl, sitten oli muka liian koukuttavaa, ei voi enää määrätä (tuo 100kpl riitti kaksi ja puoli vuotta, puoli tablettia oli hyvä, välillä auttoi jo tieto, että sitä on kaapissa). Nyt on kaikki ketipinorit mirtazapinit ja doxepinit kokeiltu viiden vuoden sisään, ei auta. Uniapnea, herään ainakin 30 kertaa yössä, nukahtaminen vie tunteja. Ei ole enää mitään järkeä kokeilla mitään uutta kohta enää, kamalat sivuvaikutukset hereillä ollessa, tuo Doxepin viime vuonna toi nykinöitä ja unissakävelyä sinä vähänä aikana kun edes nukuin, mutta silti en saa nukahtamislääkettä keltään, lääkärit eivät uskalla enää kuin jotain kolmiolääkettä minulle määrätä (uusin Opamox), enkä sellaisia ala pelkkään unettomuuteen syödä! Naurettavaa, että unihäiriöihin pitäisi vetää vanhan kansan epilepsialääkettä, neuroleptiä tai rauhoittavaa, niihin sitä vasta koukkuun varmasti jääkin. Uniapnean hoitomaski aiheutti ahdistusta, siksi varmaan tuo viimeisin eli Opamox tuli, mutten periaatteesta vedä mitään kolmiolääkkeitä edes unettomuuteen. Nuorena joskus lihasrelaksantti sai olon kuin olisi ollut huumeissa, en tuollaista halua kokeilla nytkään, kun netin mukaan vain narkomaanit noita haluavat. En ymmärrä miksi unettomalle ei sovi pitkäaikaisesti nukahtamislääke, mieluummin halutaan toiselta aivot pilalle, jos kärsii unihäiriöistä? Tai sitten tarjotaan kolmiolääkettä riiippuvuudeksi???

      • Anonyymi

        Imovane on sekin kolmiolääke. Vai tarkotitko että muuhun tarkotukseen alunperin kun vain unettomuuteen? Stillnoct oli paras meikälle mutta ei sitä saa, kolme vuotta se oli hyvä apu uneen. Nyt tuli tuo Doxepin 6mg en ole kokeillut ja hätään sen pidän jos en unta saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Imovane on sekin kolmiolääke. Vai tarkotitko että muuhun tarkotukseen alunperin kun vain unettomuuteen? Stillnoct oli paras meikälle mutta ei sitä saa, kolme vuotta se oli hyvä apu uneen. Nyt tuli tuo Doxepin 6mg en ole kokeillut ja hätään sen pidän jos en unta saa.

        No noin, lääke siihen takoitukseen mihin on tarkoitettukin ja kehitetty, eikä alkuperäisten sivuseurausten takia muuhun ongelmaan. Totta, oli se Imovanekin kolmiolla, mutta epämääräisesti kirjoitin. Se kun oli oikea unettomuuden lääke eikä vain sinne päin, huonosti kirjoitin tuon kolmiolääkeinhoni. Ei vain nuo huumaavat ja rauhoittavat sovi mulle, myös niin paljon sivuvaikutuksia saanut lääkärien kokeilulääkkeistä, että karsastan jo kaikkea. Tuo Doxepin oli täällä pienempi, 3 mg, ja silti tuli siitä ongelmaa, mutta en muista oliko viikko vai kaksi ennenkuin alkoi unissa kävely. Ei ollut edes mainittu netissä muiden kokemuksena oireena, mutta eipä ole ollut sitä kävelyä mulla koskaan ennen tai jälkeen tuota lääkettä, kohta 50v., unettomuutta ainakin 30 vuotta, lääkityksiä ei onneksi juuri koskaan ennen viimeisiä 7-8 vuotta, riitti perus melatoniinit. Epilepsiaan sekin lääke alun perin ollut tarkoitettu. Jospa se sulla toimisi.


    • Anonyymi

      Joku kertoi, että valmistaja vaihtuisi. Onko kukaan muu kuullut ?

    • Anonyymi

      Ei ollut enään rinnakkaislääke zopinoxiakaan, onko vielä muualla?

    • Anonyymi

      Minulle sanottiin apteekissa, imovane loppuu nyt kuun lopussa kaikkialta ja tilalle on tulossa uusi imovane, jotain ainesosia vaihtuu mutta ei osannut sanoa kuinka kauan menee ennenkö se tulee markkinoille.

      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta sinulle.


    • Anonyymi

      Nyt lääkehaussa näkyy nimellä imovane enään yksi pakkauskoko 28. Ennen oli 10, 30, ja 100 kpl pakkaus. Ei ole vielä saatu Suomen varastoon tuota uutta pakkauskokoa.

    • Anonyymi

      Olen käyttänut Imovanea tosi kauan. Nyt en ole ottanut, ja silti olen nukkunut yhtä hyvin. Taisi lopulta olla, että Imovanen teho heikentyi, kun pitkään käyttää. Otin puolikasta Imovanea kauan

    • Anonyymi

      Onko muut huomannut että uusi imovane-valmiste vaikuttaisi eri tavalla?
      Itse otin viimeyönä ensimmäisen kerran ja ei auttanut ahdistukseen juuri lainkaan. Väsyttävä vaikutus vaan. Tuli itselle ahdistuksen, unettomuuden ja paniikkihäiriö-oireiden akuuttiavuksi. Vanhempi tabletti auttoi kun sain yhden kokeiluun. Hävisi ahdistusoireet (myös seuraavalta päivältä) ja pystyi hitosti paremmin keskittymään opiskeluissa kun ei ollut koko ajan se tuska päällä. Ja toki pystyi nukkumaan, kun ahdistus hävisi. Vähän sellainen väsyttävä olo siitä tulee seuraavaan päivään mutta ei itseä ainakaan haittaa, kun hyödyt oli niin hyvät. Mutta siis tämä uusi valmiste ei nyt sit toimikaan samalla tavalla??

    • Anonyymi

      kuulin, että Imovane loppuu. Meinasin vielä käydä kyselemässä, että jos sitä vielä saisi. En mennytkään. Joku lääkäri kehotti jo aikaa sitten , että lopettaisin Imovanen. Nyt olen lopettanut. Nukun silti suht hyvin, vaikka otan illalla Imovanen sijaan Opamoksin

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt myös imovanea vuosia. Keväällä pakkauskoko muuttui ja imovanea sai kesällä vain harvoista apteekeista. Itse etsin apteekit, joista sitä vielä sai,lääkehaku.fi:stä. Tosiaan nyt saa enää 28 kpl pakkauksia. Jotakin on lääkkeelle myös tapahtunut. Ei maistu enää samalle. ( vanha oli kyllä kamalan makuista, jos ei nielassut nopeasti). Vaikutuskin tuntuu muuttuneen. Entistä tuli Tosiaan rentoutunut, vähän euforinenkin olo. Minulla se myös lisäsi syömishaluja iltaisin melko runsaasti. Tämä uusi ei ole enää samanlainen, mutta saan kyllä nukuttua tälläkin

    • Anonyymi

      Kun tässä taannoin meinasin lähteä hakemaan Imovanea, kuulin, että sen valmistus lopetetaan. En sitten yrittänytkään hakea. Näyttää, että pärjään ilman Imovanea. Otan illalla Opamoxin. Olen nukkunut ihan hyvin

    • Anonyymi

      Miksi et ottanut rinnakkais lääkettä , siinähän on samat substanssit kun imovaanessa
      Joten ajaa saman asian

    • Anonyymi

      imovane toiminut mulla, niin pelkkä nukahtamis lääke zopinox,

    • Anonyymi

      EI sitä ole koskaan ollutkaan, mutta LÖYTYY OSIOSTA LÄÄKETIETEEN PLASEBOT!

    • Anonyymi

      Zopinoxia kirjoitti lääkäri, aiemmin imovane nimel meni, on myös stilnoctia reseptil mikä on parempi, mutta imovane loppuu sen takia että pakkauskokoja on muutettu ja niiden saamises on pulaa koko maassa, tämä koskee myös monia muita lääkkeitä, näin ainakin lääkäris ja apteekis kerrottiin. Zopinox on periaatteessa sama, siinä vaan on eriä vaikuttavia lisäosia, itseasiassa ainakin täällä Oulun suunnalla on loppu monet lääkkeet tietyissä pakkauksissa, joten viimeksi kun hain zopinoxit niin joutuivat aukaisemaan isomman pilleripakkauksen ja ottaa sieltä reseptiä vastaava määrä ja pakkasivat sen pienempään purkkiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      661
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      355
      650
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    Aihe