Olen hankkimassa crossia tai mankia. Olen 15v ja en aja mopokorttia ajattelin hankkia kevarikortin(A1). Joten saako 80-125cc crossin kevariksi? Tai mankin johon laittaa 125cc koneen niin saako sen rekisteröityä kevariksi? Siksi crossi tai manki koska ajaisin sillä keskellä ei mitään ja kun tulisi 16v täyteen tekisin siitä kevarin aikasemmin. KUNNON VASTAUKSIA KIITOS
crossista tai mankista kevari
5
289
Vastaukset
- Anonyymi
Osta valmis kevari. Se on halvin ja varmin tapa saada toimiva ja laillinen pyörä alle. Pienemmän crossin muuttaminen tieliikennekelpoiseksi kevariksi on muutoskaisastuksineen ja kaikkine muutoksineen paljon kalliimpi tapa saada pyörä rekisteriin.
Jos ajat pyörällä vain omalla maalla maastossa, se voi olla minkälainen tahansa, vaikka ilman kilpiä ja vakuutusta. Mutta jos ylität ajamalla tien, se ei kelpaa.- Anonyymi
No joo
- Anonyymi
Kato googlesta
- Anonyymi
https://www.hondabikes.fi/mallisto/125-cc/monkey-125
Osta mielummin tämä: https://www.nettimoto.com/honda/xl/3109751 - Anonyymi
Taas oli vakiokysymys nostettu esiin muutaman vuoden takaa. Ja vastaus on aina sama.
Ei onnistu, ei edes kohtuullisen isolla rahalla. Ja jos jotenkin ihmeen kaupalla saisi muutoskatsastuksen tehtyä, niin joka tapauksessa sillä rahalla olisi jo pari uutta kevaria saanut kaupasta.
Mutta sitten se toinen kysymys on, että mitä tapahtuu poliisisetien kanssa kun kevarikortti taskussa ajaa mopoa joka on muutettu kevytmoottoripyöräksi ilman muutoskatsastusta? Kortti riittää, mutta vakuutuksettomalla ajopelillä ilmeisesti ajellaan kun siinä on väärän ajoneuvoryhmän vakuutus. Taitaa kortti mennä tässäkin tapauksessa poliisisedän pöydälle ihmeteltäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1992637
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1192393En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761678Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2011194Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va511093- 471078
- 99991
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6793- 46793
- 105777