Olen hankkimassa crossia tai mankia. Olen 15v ja en aja mopokorttia ajattelin hankkia kevarikortin(A1). Joten saako 80-125cc crossin kevariksi? Tai mankin johon laittaa 125cc koneen niin saako sen rekisteröityä kevariksi? Siksi crossi tai manki koska ajaisin sillä keskellä ei mitään ja kun tulisi 16v täyteen tekisin siitä kevarin aikasemmin. KUNNON VASTAUKSIA KIITOS
crossista tai mankista kevari
5
687
Vastaukset
- Anonyymi
Osta valmis kevari. Se on halvin ja varmin tapa saada toimiva ja laillinen pyörä alle. Pienemmän crossin muuttaminen tieliikennekelpoiseksi kevariksi on muutoskaisastuksineen ja kaikkine muutoksineen paljon kalliimpi tapa saada pyörä rekisteriin.
Jos ajat pyörällä vain omalla maalla maastossa, se voi olla minkälainen tahansa, vaikka ilman kilpiä ja vakuutusta. Mutta jos ylität ajamalla tien, se ei kelpaa.- Anonyymi
No joo
- Anonyymi
Kato googlesta
- Anonyymi
https://www.hondabikes.fi/mallisto/125-cc/monkey-125
Osta mielummin tämä: https://www.nettimoto.com/honda/xl/3109751 - Anonyymi
Taas oli vakiokysymys nostettu esiin muutaman vuoden takaa. Ja vastaus on aina sama.
Ei onnistu, ei edes kohtuullisen isolla rahalla. Ja jos jotenkin ihmeen kaupalla saisi muutoskatsastuksen tehtyä, niin joka tapauksessa sillä rahalla olisi jo pari uutta kevaria saanut kaupasta.
Mutta sitten se toinen kysymys on, että mitä tapahtuu poliisisetien kanssa kun kevarikortti taskussa ajaa mopoa joka on muutettu kevytmoottoripyöräksi ilman muutoskatsastusta? Kortti riittää, mutta vakuutuksettomalla ajopelillä ilmeisesti ajellaan kun siinä on väärän ajoneuvoryhmän vakuutus. Taitaa kortti mennä tässäkin tapauksessa poliisisedän pöydälle ihmeteltäväksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit1788531KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti4567745Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei763910Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521643794Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1223105Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään742993Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua
MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv442091- 1262086
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro231913Vedonlyöntiä .
Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka211911