Hyvä vuosi

Anonyymi-ap

Viime vuosi oli historian paras. Maidosta maksettiin lähes 60 senttiä.Tulos paras koskaan.

14

321

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä. Maitotilat on nyt kultakimpaleita.

• Anonyymi

Ainahan ne ovat olleet.Muut ovat saaneet seurata katseella

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

❤️ ­­N­y­m­­­f­­­o­­­m­­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17824739y

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Ilman jopa 50% kustannusten nousua olisi ollutkin. Mutta ilman hintojen nousua ei olisi noussut maidonkaan hinta.

• Anonyymi

Sattu olemaan apulantoja ettei tarvinnut ostaa.Ja itse kun tekee työt niin jääkin jotain.

• Anonyymi

En ymmärrä näitä narisijoita . Aina oon pärjännyt. Ei oo valittamista Aina uudehko auto alla. Kalusto kunnossa. Pärjää kun on positiivinen mieli ja itse tekee työt. Viime vuosi oli historian paras.

• Anonyymi

Joo, mulla on kanssa aina upouudet autot vaimon ja poikien kanssa. Nyt kaikilla kakkosautona Teslat. Ostin ne Alv-palautuksilla.

• Anonyymi

Ruotsiin voisi nyt avata vientiväylän kun itselläni ainakin on ylimääräistä maitoa yllinkyllin. Ruotsissa on pula maidosta, niin mieheni kertoi.

• Anonyymi

Lypsätkönsiis itseäsi vai miestäsi?

• Anonyymi

Höpöhöpö juttuja --suurin osa. Meidän kylän vanhapoika testamenttasi omaisuustensa kirkolle... hän oli hyvä mies ; srk sai vain 500.000.

• Anonyymi

Hölmö ainakin oli.Seurakunnat levittää rahat tuuleen välittömästi.

• Anonyymi

Onko 60 senttiä maitolitrasta hyvä hinta? Markkamääräisesti 60 senttiä on 3,60 mk/litra.
      80- luvulla maksettiin maitolitrasta 3,50 mk/litra . Silloin olivat velat ,kustannukset ja työmäärä selvästi alhaisemmat kuin tällä hetkellä-
      Minun järkeen ei mahdu miten Suomessa saa kannattamaan 1 miljoona euroa maksavan eläinsuojan rakentamisen. 1 miljoona tarkoittaa entistä 6 miljoonaa markkaa. Lisä investointina on ostettava suuremmat koneet esim.70 .000 euroa maksavan traktorin, ja vaihdettava isommat työkoneet traktorin perään työmäärän kasvaessa peltoviljelyssä . Lisäksi on hankittava tai vuokrattava lisäpeltoa ,ostohinta hehtaarille vähintään 6000 e-10.000 euroa, vuokrapellon hinta n.350-550 e/ha. Parhaimmillaan velkaa saattaa olla investoinneella tilalla 2 miljoonaa euroa eli vanhassa rahayksikössä 12 miljoonaa. Tuntuu mahdottomuudelta minun ajatusmaailmassani... vaikka tukea tulisi tuotteelle ja peltohehtaareille,velan määrä on käsittämätön. Ihmisen elinkaari koostuu parhaasta isästä jolloin jaksaa tehdä töitä 30 vuoden ajan ,jaksavin ihmisen ikä on 25- 55 vuoden iässä. ellei ole ajanut itseään jo tässä vaiheessa työuupumukseen. Vastatkaa taloustaiturit olenko oikeassa.

• Anonyymi

Eihän 70k€ saa kuin jonkun puutarhatraktorin.

• Anonyymi

Maatalouden harjoittaminen vaatii moni osaamista. Meillä itse korjaan ja huollan koneet ja robotit.Vaimo vastaa karjasta.Ei ulkopuolisia työntekijöitä.Pojat auttaa lomilla peltohommissa. Aina ollaan pärjätty.Toivottavasti toinen pojista jatkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      30
      3561
    2. Kukka ampu taas Kokkolassa?

T. olisi hetkeä aiemmin lähtenyt johonkin. Naapuri kai tekijä J.K., ei paljasjalkainen Kokkolalainen, vaan n. 100km pääs
      Kokkola
      9
      1608
    3. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      113
      1483
    4. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      1290
    5. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      906
    6. Kun näen sinut

tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain
      Ikävä
      34
      903
    7. Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.

Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht
      Maailman menoa
      242
      893
    8. Yhdelle miehelle

Mä kaipaan sua niin paljon. Miksi sä oot tommonen pösilö?
      Ikävä
      60
      879
    9. Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni

Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ
      Sysmä
      66
      864
    10. Löydänköhän koskaan

Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲
      Ikävä
      98
      829
    Aihe