Hyvä vuosi

Anonyymi-ap

Viime vuosi oli historian paras. Maidosta maksettiin lähes 60 senttiä.Tulos paras koskaan.

14

359

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä. Maitotilat on nyt kultakimpaleita.

• Anonyymi

Ainahan ne ovat olleet.Muut ovat saaneet seurata katseella

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

❤️ ­­N­y­m­­­f­­­o­­­m­­a­­a­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17824739y

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi

Ilman jopa 50% kustannusten nousua olisi ollutkin. Mutta ilman hintojen nousua ei olisi noussut maidonkaan hinta.

• Anonyymi

Sattu olemaan apulantoja ettei tarvinnut ostaa.Ja itse kun tekee työt niin jääkin jotain.

• Anonyymi

En ymmärrä näitä narisijoita . Aina oon pärjännyt. Ei oo valittamista Aina uudehko auto alla. Kalusto kunnossa. Pärjää kun on positiivinen mieli ja itse tekee työt. Viime vuosi oli historian paras.

• Anonyymi

Joo, mulla on kanssa aina upouudet autot vaimon ja poikien kanssa. Nyt kaikilla kakkosautona Teslat. Ostin ne Alv-palautuksilla.

• Anonyymi

Ruotsiin voisi nyt avata vientiväylän kun itselläni ainakin on ylimääräistä maitoa yllinkyllin. Ruotsissa on pula maidosta, niin mieheni kertoi.

• Anonyymi

Lypsätkönsiis itseäsi vai miestäsi?

• Anonyymi

Höpöhöpö juttuja --suurin osa. Meidän kylän vanhapoika testamenttasi omaisuustensa kirkolle... hän oli hyvä mies ; srk sai vain 500.000.

• Anonyymi

Hölmö ainakin oli.Seurakunnat levittää rahat tuuleen välittömästi.

• Anonyymi

Onko 60 senttiä maitolitrasta hyvä hinta? Markkamääräisesti 60 senttiä on 3,60 mk/litra.
      80- luvulla maksettiin maitolitrasta 3,50 mk/litra . Silloin olivat velat ,kustannukset ja työmäärä selvästi alhaisemmat kuin tällä hetkellä-
      Minun järkeen ei mahdu miten Suomessa saa kannattamaan 1 miljoona euroa maksavan eläinsuojan rakentamisen. 1 miljoona tarkoittaa entistä 6 miljoonaa markkaa. Lisä investointina on ostettava suuremmat koneet esim.70 .000 euroa maksavan traktorin, ja vaihdettava isommat työkoneet traktorin perään työmäärän kasvaessa peltoviljelyssä . Lisäksi on hankittava tai vuokrattava lisäpeltoa ,ostohinta hehtaarille vähintään 6000 e-10.000 euroa, vuokrapellon hinta n.350-550 e/ha. Parhaimmillaan velkaa saattaa olla investoinneella tilalla 2 miljoonaa euroa eli vanhassa rahayksikössä 12 miljoonaa. Tuntuu mahdottomuudelta minun ajatusmaailmassani... vaikka tukea tulisi tuotteelle ja peltohehtaareille,velan määrä on käsittämätön. Ihmisen elinkaari koostuu parhaasta isästä jolloin jaksaa tehdä töitä 30 vuoden ajan ,jaksavin ihmisen ikä on 25- 55 vuoden iässä. ellei ole ajanut itseään jo tässä vaiheessa työuupumukseen. Vastatkaa taloustaiturit olenko oikeassa.

• Anonyymi

Eihän 70k€ saa kuin jonkun puutarhatraktorin.

• Anonyymi

Maatalouden harjoittaminen vaatii moni osaamista. Meillä itse korjaan ja huollan koneet ja robotit.Vaimo vastaa karjasta.Ei ulkopuolisia työntekijöitä.Pojat auttaa lomilla peltohommissa. Aina ollaan pärjätty.Toivottavasti toinen pojista jatkaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      108
      9763
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      77
      4982
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      66
      4759
    4. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      5
      3243
    5. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      9
      2451
    6. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      106
      1696
    7. Miksi pitäisit enemmän

Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      45
      1487
    8. Kerro kaivattusi nimi tai nimikirjaimet

🌠 Tähdenlento! Kirjoittamalla kaivattusi nimen tai nimikirjaimet tähän, saattaa toiveesi toteutua.
      Ikävä
      53
      1451
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      59
      1414
    10. Heräsin taas sinä mielessä

Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      65
      1331
    Aihe