Monikulttuurisuus Orimattilassa lisääntynyt ja hyvä niin!

Anonyymi-ap

Monikulttuurisuus orimattilassa on selvästikin lisääntynyt. On tullut Ukrainalaisia ja myös muita maahanmuuttajia. Tämä on Orimattilan kannalta erittäin hyvä asia. Ei ehkä taloudellisesti mutta maahanmuuttajien tulo Orimattilaan lisää paikallisten ymmärtämystä siitä missä mennään. Paluuta siihen 80- luvun Suomeen ei enää ole ja monikulttuurisuus tulee lisääntymään myös pienillä paikkakunnilla.

On turha puhua esim. että tänne on tullut Ukrainasta aseikäisiä miehiä joiden paikka olisi taistelemassa maansa vapauden puolesta. Jos Suomi ja Venäjä ottaisivat yhteen niin ei täälläkään kutsuttaisi kun noin 300 000 miestä aseisiin. Lopuille ei olisi käyttöä ainakaan taistelutehtävissä ja näitä tositoimiin kelpaamattomia olisi liki miljoona. Joo, tiedän kyllä että äärimmäisessä hädässä Suomen reservi on 870 000 taistelijaa, mutta faktaa on ettei noin täyttä liikekannallepanoa toteutettaisi missään oloissa. Eli Suomen ja Venäjän yhteenotossa täältäkin lähtisi aseikäisiä miehiä muille maille ja hyvä niin sillä silloin huolto on helpompi toteuttaa.

3

112

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Spärdärit loppu. Käyhän kultu hakemassa kiparilta lisää. Laita piikkiin

    • Anonyymi

      Orimattilassa on paljon väkeä joka ei juuri kotikyläänsä pidemmällä ole käynyt. Ovatten asuneet suppeissa ympyröissä ja ajatukset sekä puheet ja tavat sen mukaisia.
      Kyllä ei näistä monikaan olisi pärjännyt Trollhättanissa Saabin tuotannossa, puhumattakaan että olisivat olleet kovissa paikoissa legioonalaisina. Se on kova paikka olla luotisateessa, siinä punnitaan stressinsietokyky.
      Trollhättan ja muukalaislegioona oli kovia kouluja joissa sai sellaiset opit elämälle ettei yhdessäkään korkeakoulussa vastaavaa saa. Minä olen kovaa tekoa, minua ei pienet asiat hetkauta. Työ etten monikaan ole ymmärrä mitä kova maailma tekee ja kuinka se opettaa ihmistä. Ei ihminen joka on vain kotikonnuillaan ymmärrä suurempia kokonaisuuksia.
      On tosiaan hyvä että Orimattilaankin on tullut Ukrainasta sotaa pakoon joutumaan lähteneitä. Kyllä ovat toista kun ne joita tuli silloin 7 - 8 vuotta sitten.

      Terveisin Raksa-Rane
      Mercedesmies ja rakentaja

      • Anonyymi

        Satu-Täti vauhdissa.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3397
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2045
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1698
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1613
    5. 80
      1145
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      1006
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      123
      948
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      865
    Aihe