https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/dsg-vaihteisto-mita-vikoja-niissa-on-ja-onko-jotkin-versiot-parempia-kuin-toiset
Yksi pääsyy tämän vaihteiston vikoihin on erään tiedon mukaan sen voimakas tärinä. Päästösyistä moottori käy usein tuhannen kierroksen tuntumassa, mikä ravistaa vaihteistoakin melko rajusti joissakin tilanteissa. Tämä aiheuttaa niin laakeri- kuin mekatroniikkavikoja.
Aivan kuten muidenkin DSG-vaihteiston vikojen kohdalla, alkavaa mekatroniikkavikaa ei ole helppo havaita. Eräs mahdollinen näkyvä vika on öljyvuoto, joka usein johtuu haljenneesta painekotelosta. Pahentuessaan mekatroniikkavika saattaa aiheuttaa kytkimen luistamista, mikä taas ajan myötä polttaa kytkimen. Jos DSG-vaihteiston kytkinpaketti on vaihtokunnossa, kannattaa tarkastuttaa myös mekatroniikan kunto, ettei siellä piilevä vika aiheuta myös uuden kytkinsetin hajoamista.
Mekatroniikan korjaaminen ei ole kovin halpaa (irtonaisen mekatroniikan kunnostus Vantaan Erikois-Autolla kustantaa yleensä noin 700 euroa), mutta sitä ei myöskään ole jatkuva kytkimien vaihtelu. Ainakin autoa ostaessa kannattaa tutkia vuotaako vaihteisto öljyä, ja toki tämä tulee muutenkin sisällyttää ostajan tarkistuslistaan.
muista vaatia k1 tai autotohtorin kuntotarkastus enne kuin ostat skodan,seatin,audin tai VW auton-niissä samat tekniikat ja viat suurelta osin siis
dsg-vaihteisto-mita-vikoja-niissa-on-ja-onko-jotkin-versiot-parempia-kuin-toiset/
Anonyymi-ap
3
547
Vastaukset
- Anonyymi
rankkaa romua
- Anonyymi
susi on
- Anonyymi
Mielummi 1,9 tdi manuaali
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1858529
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264618- 504178
- 593712
- 513186
- 502940
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262646- 422436
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382143- 292086