Laitosnuoret help

Anonyymi-ap

Olen 08 tyttö ja elämän käänteiden takia olen niin huonossa kunnossa, että saatan joutua laitokseen. En tiedä minkälaista siellä oikein on ja pelottaa. En tykkää olla sosiaalinen tai muutenkaan olla muiden ihmisten seurassa. Joudun sinne, koska koulukiusaaminen on vienyt ikävälle tielle. ”traumaa” kiusaamisesta ja muista nuorista löytyy, joten voiko joku joka tietää kertoa minkälaista siellä on? Saanko kesäisin tavata perhettä ja mennä mökille? Saanko viettää aikaa puhelimella? Saanko mennä sisaruksille kylään? Saanko harrastaa taidetta ja jousiammuntaa? Kiitos

5

121

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saat harrastaa myös seksiä

    • Anonyymi

      Saa käyttää kännykkää vklp yleensä saa mennä lomille vanhemmille (jos on eronnu, nii sitte saat aina valita kummalle meet) kesäisin on yleensä pidempii lomii esim koko viikon saat olla pois laitokselta. Ja harrastaa saa, ne aina yrittää järjestää jotenki sen. Sisaruksille saa mennä just lomien aikana, jos se on vaa sovittu etukätee. Ja kanssa kavereita saa myös lomilla tavata. Ja eihän pakko oo kaikkien kanssa kokoajan olla puhumassa, en mäkää tykkää olla ihmisten seurassa ja saan iha huoneessa olla aina rauhassa. Toivottavasti autto...

    • Anonyymi

      No täällä on suht. nuorekas nainen, vm. 1988 - ikää 35, mutta vastaanpa silti.........
      Koita ihmeessä elää niin, että et joudu mihinkään suljettuun laitokseen, koska säännöt on siellä suht. tiukkoja, vaikka uskon, että nuoriin suhtaudutaan sielläkin tapauskohtaisesti.......
      Jos et ole varsinainen nuorisokriminaali - tee rikoksia, käytä huumeita tai tee väkivaltarikoksia yms. muuta, mitä monet laitokseen joutuneet nuoret on tehneet - ei kaikki tietenkään, mutta monet niistä, uskoisin, että sun kohdalla ei olla niin tiukkoja.......
      Juttele niitten sosiaalityöntekijöiden kanssa ja kerro niille suoraan ja rehellisesti, mikä oma tilanteesi ja vointisi on, eiköhän ne tee ratkaisunsa sun suhteen sen pohjalta.......
      Jos sun psyykkinen kunto ja vointi on niin huono, että et jaksa huolehtia itestäs ja mennä kouluun, ni ei sitä tarvi hävetä, kyllä ne sen laitoksessa ymmärtää.......
      Oon ite näet ollu vakavasti masentunu koko yläasteen ja etenkin sillon 17-vuotiaana, jolloin olin osastolla ja sit toivuin mielialalääkityksen ja terapian avulla........
      Olin myös koulukiusattu koko kylä-asteen ja se ei ole koskaan kiusatun oma vika,
      koulukiusaaminen on valitettavan yleistä, joten en yhtään ihmettele, jos et halua mennä kouluun sen takia.........😐🙂
      Ite olin itsetuhoinen 6 vuotta koulukiusaamisen ja huonon itsetunnon takia ja hyvä, etten tappanut itteeni sen vuoksi........ Mulla oli myös vaikea suhde mun äidin kanssa, joten mut sijoitettiin 17-vuotiaana tuettuun asuntoon - masentuneena teinikapinallisena niinku mun 4 vuotta vanhempi sisko mua silloin nimitti........ 😉😆
      Mun lapsuus ei oo myöskään ollu mikään helppo, mulla on kakssuuntaisesta mielialahäiriöstä kärsivä isä ja koko lapsuus oli sitä sen sekoilun ja oireilun kattomista - oli väkivaltainen mun äitiä kohtaan mun ja mun siskon silmien eessä, ku mä olin vasta lapsi........Mun äiti oli loppuunpalanu ja masentunu ja puhu itsetuhoaikeista, ku mä olin vasta 8 ja me mun siskon kanssa pelättiin sen puolesta........😐☹️
      Mun vanhemmat eros, ku mä olin sen 8-9-vuotias ja me muutettiin mun äidille, joka sovelsi omaa ankaraa kasvatusmenetelmäänsä, minkä ite sai lapsena - meihin,
      joten joo mulla ei ollu mikään helppo lapsuus eikä nuoruus........😶☹️
      Koulussa kiusattiin yllä-asteella siitä, ku ei ollu muotivaatteita ja myös ulkonäöstä
      - olin mukaniin ruma tyttö, ettei musta vois kukaan poika ikinä tykätä, koulun rumin tyttö ja mä uskoin sen kaiken paskan sillon murrosikäisenä ihan ku ne kusipäät ois muka ite ollu jotai kultakimpaleita........ Oon myös ite syyllistyny kiusaamiseen sillon, ku oli yksinkertaisesti vaa niin pentu - enää en toimis samalla tavalla.......
      Noh, nyt oon sairaseläkkeellä ja käytän edelleen mielialalääkkeitä - aamulla ja illalla unta antava tabletti, joka aloitettiin mulla osastolla 20-vuotiaana, ku yritin itsaria kolmannen kerran elämäni aikana.......Viiltelyn ja muun itsetuhoisen käytöksen lopetin sit 22-vuotiaana, ku en vaa jaksa sitä, että ihmiset hönki mun niskaan koko ajan.......
      Mä asuin tuetussa jälleen 21-vuotiaana ja mä olin aggressiivinen tuetun työntekijöitä kohtaan, että jos ne paapoo mua täysi-ikäisenä aikuisena, ni mä lyön niitä, mä olin aggressiivinen ja kapinallinen myös mun äitiä kohtaan ja siskoa kohtaan
      ja perheväkivaltaa nähneenä myös kaikkia miehiä kohtaan - haastoin netissä niitten kans riitaa ja uhkailin vetää köniin jne.
      Mulla oli patoutunutta vihaa niin paljon koulukiusaamisesta ja kaikesta tästä, mitä oon kertonu, että purin sitä noin ja sit viiltelemällä ja on edelleen, että voisin kai luokitella itteni eräänlaiseks kriminaaliks, mitä halusin sillon noin parikymppisenä ollakin - olla ns. cool ja gangsta-kovis ja nyt vanhempana tajuan, miten epäkypsä ja keskenkasvuinen mä sillon vielä 18-21-vuotiaana oikeen olin........
      Joten, jos joku kehtaa väittää, että nuori on 18-vuotiaana muka jo täysin aikuinen, voi syödä sontaa, jos multa kysytään, koska ei todellakaan ole, 35-vuotiaana voin sanoa, että on kasvanut ja kypsyny paljon siitä pikkugangstasta, mikä yritin olla sillon 19-20-vuotiaana, ku ikää tuli lisää yli kahenkympin........ 😐😝
      Ja kaiken tän jälkeen voin sanoa, että ilman sitä syvää masennusta ja kiusaajia ynnä muuta paskaa en olis henkisesti niin vahva kuin olen nyt, joten aloittaja,
      älä luovuta sun kiusaajien takia, ne on vaan teininä itsestään epävarmoja ja pönkittävät omaa egoaan sun kustannuksella, niitä ei kannata kuunnella, voin kertoa kokemuksen syvällä rintaäänellä....... 🙂
      Myös masennuksestakin paranee....... Ite koen elämän nyt ihan mielekkäänä ja itsetunnon tyydyttävänä ja jos joku sitä koettaa latistaa, ni sellaselle viittaan kintaalla ja näytän keskisormea, semmonen ihminen ei kuulu enää mun elämään....... 🙂
      Se, mikä ei tapa, vahvistaa, niin on tehny mulla ja niin tulee tekemään sullakin,
      trust me......... 😉

    • Anonyymi

      Voit tapaa minua jos haluat ;) t: 46V mies oulusta

    • Anonyymi

      Mun kaveri muutti laitokseen ja siel on kivaa jos oot muille kiva

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      88
      6240
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2584
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      29
      2106
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1837
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1631
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1428
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1337
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1269
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1223
    Aihe