Epoo/Ylike

Anonyymi-ap

Onko tietäjiä paikalla: Mikä on se iso, pitkä rakennus Epoontien ja Ylikentien risteyksessä? Pyöräillessä pisti silmään tuo kerrostalo siellä "keskellä ei mitään". Tuli mieleen koulu ulkonäön puolesta. Vähän matkaa tästä Porvooseen päin Epoontiellä on pieni koulu ja päiväkoti.

Toinen: Kivikkotie/Tarkkistentie, aika lähellä jo sairaalaa. Siinä on joku rakennus, joka ennen oli mielestäni koulu/nuortenkoti tjsp. Nyt siinä ei ollut mitään plakaattia enää seinällä ja kenties muutettu asuinnoksi. Joku julkinen/terveydenhuollon laitos siinä oli aivan varmasti.

14

556

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Gammla Folk skola ,båda två .

      • Anonyymi

        Se lähempänä Porvoota oleva (Kivikkotie/Tarkkistentie) oli vielä 2010-luvulla muistikuvani mukaan nuortenkoti tai vastaava. Ajoin siitä autolla ohi joskus kauan sitten, mutta asia jäi mieleeni. On se voinut pieni koulukin olla.


    • Anonyymi

      Onko tähän kysymykseen tietäjiä: Yliken kylässä sijaitsee julkinen nähtävyys ja vierailukohde husholmenin linnasaari, ja jos mielii päästä tuonne husholmeniin, niin onko ainoa virallinen pysäköintipaikka Bosgårdin pihapiirissä?

      Nimittäin aikaisemmin keväällä vierailin tuolla Husholmenin linnasaaressa, ja pysäköin autoni Bosgårdin pihapiiriin pysäköintipaikalle. Tuo päivä oli muistaakseni maanantaina, jolloin Bosgårdin tilakauppa ja muut palvelut olivat suljettu. Tuolla pysäköintipaikalla oli kyltti jossa luki jotain tyyliin "ethän häiritse asukkaiden rauhaa kun tilakauppa on kiinni tms". Käsittääkseni tuo on ainoa mahdollinen paikka pysäköidä autonsa, jos haluaa päästä husholmeniin.

      Lähdin kävelemään kohti husholmenin linnasaarta, ja olen 100% varma, että minua alettiin seuraamaan/ tarkkailemaan. Voitte halutessanne sanoa minua vainoharhaiseksi, mutta olen varma, että minua seurattiin. Ensin käännyin ensimmäisestä risteyksestä vasemmalle, jossa on lehmien aitaus, ja kun huomasin olevani väärällä tiellä, käännyin takaisin jolloin naispuolinen henkilö ajoi lehmien viereen ja alkoi huutelemaan lehmille jotakin. Nyt kävelin vielä eteenpäin ja käännyin oikeasta risteyksestä vasemmalle, josta on noin 600 metrin matka tuonne husholmenin linnasaareen.

      Nyt tuli tilanne, jolloin minua alkoi pelottamaan oudolla tavalla; kun olin kävellyt noin puoleen väliin, niin vilkaisin huvikseni taaksepäin jolloin huomasin, että valkoinen Volkswagen Amarok oli pysähtynyt keskelle Bosgårdintietä. Tuossa kohdassa ei ollut minkäänlaista pysäköintipaikkaa ja olen varma, ettei siinä kohdassa ollut silloin autoa, kun olin pari minuuttia aikaisemmin kävellyt siitä vierestä. Kävelin edelleen kohti husholmenia ja vilkuilin sitä Volkswagen Amarokia, joka oli paikoillaan keskellä tietä. Vaikka olen iso mies, niin minusta tuo tilanne tuntui todella pelottavalta, että olin jo valmiina soittamaan poliisille. Olin husholmenissa noin varttitunnin ja kun lähdin kävelemään kohti pysäköintipaikkaa, niin silloin tuo Amarok oli sentään poistunut Bosgårdintieltä.

      Mutta siis kysymys oli, että mikä on virallinen pysäköintipaikka autolle, jos haluaa mennä husholmenin linnasaareen?

      • Anonyymi

        Tästä seuraa aina se, että jos toimit tyhmästi, niin joudut vastaamaan omista teoistasi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tästä seuraa aina se, että jos toimit tyhmästi, niin joudut vastaamaan omista teoistasi

        Voin ehdottaa teille kaikille, että menette täysin yksin kävelemään tuonne husholmenin linnasaareen, että siellä ei ole muita ihmisiä, vaan olette täysin yksin.

        Vaikka olisit tavallista kovempi jätkä, ja näet että joku seuraa sinua 100 000 euron arvoisella autolla, niin voin luvata, että sinulla on pissat housussa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin ehdottaa teille kaikille, että menette täysin yksin kävelemään tuonne husholmenin linnasaareen, että siellä ei ole muita ihmisiä, vaan olette täysin yksin.

        Vaikka olisit tavallista kovempi jätkä, ja näet että joku seuraa sinua 100 000 euron arvoisella autolla, niin voin luvata, että sinulla on pissat housussa

        On todella vaikeaa selittää, miten joku asia tuntuu pelottavalta. Eli nyt selitän aivan tarkasti miten tuo tilanne meni: eli kun olet husholmenin linnasaaressa, ja lähdet kävelemään pois sieltä, niin kävelet sellaista hiekkatietä pitkin, jolla ei ole nimeä. Tuo tie on noin 600 metriä pitkä. Eli tehkää tällä tavalla ja kokeilkaa, tuntuuko tämä pelottavalta; pysäköikää autonne bosgårdin tilakaupan pihaan ja kävelkää kohti husholmenin linnasaarta. Kääntykää sille hiekkatielle, jolla ei ole nimeä ja kävelkää hiekkatietä noin puoleen väliin asti, eli noin 300 metriä. Eli tuolla ei ole muita ihmisiä, olet aivan yksin. Et kuule mitään ääniä, ainoastaan meren ja metsän äänet kuuluvat. Nyt käännät huvin vuoksi päätäsi taaksepäin ja huomaat, että noin 300 metrin päässä keskellä tietä seisoo pysähtyneenä valkoinen Volkswagen Amarok. Tuo 300 metriä on niin pitkä matka, että et edes näe, istuuko auton sisällä ketään. Auton ikkunat näyttävät ikäänkuin tummennetuilta. Kuitenkin, olit aivan pari minuuttia aikaisemmin nähnyt, ettei siinä kohdassa ollut autoa, kun kävelit pitkin Bosgårdintietä. Tuo valkoinen Volkswagen Amarok on aika tarkalleen siinä kohdassa, kun käännyt husholmenin hiekkatieltä vasemmalle ja menet 300 metriä eteenpäin, eli keskellä peltoa. Tiedät että siinä kohdassa ei ole pysäköintipaikkaa, vaan auto on pysähtyneenä keskelle tietä. En ole varma, oliko auton moottori käynnissä vai sammutettu. Nyt sinulle tulee valtava pelkotila; miksi minua seurataan, en ole kenenkään pihalla, vaan husholmenin linnasaari on julkinen paikka.


    • Anonyymi

      Jotain salattavaa siellä on, koskapa paikkaa ei löydy netin kartalta. Joku paikan tietävä voisi kertoa reitin sinne ihan tie tieltä niin, että kartalta löytyisi. Ei pitäisi olla edes kiellettyä koskapa lienee julkinen paikka.

      • Anonyymi

        Samanlainen "salaisuus" kuin eräs sipoolainen uimaranta? :-D Saattaa toki olla pikkusieluista nimbyilyä.


      • Anonyymi

        Niin, ja jos pysäköitte autonne tuonna bosgårdin parkkipaikalle, niin käykää katsomassa sitä karttaa, joka on siinä navetan edessä, eli parkkipalta katsottuna pohjoiseen päin. En ymmärtänyt siitä kartasta yhtään mitään. Siellä on kaiken lisäksi jokin julkinen ulkoilureitti, joka kiertää sen bosgårdin pihapiirin ympäri. Kartta neuvoi minua kävelemään sen ravintolarakennuksen ja navetan välistä, mutta kuten sanoin, en ymmärtänyt siitä kartasta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ja jos pysäköitte autonne tuonna bosgårdin parkkipaikalle, niin käykää katsomassa sitä karttaa, joka on siinä navetan edessä, eli parkkipalta katsottuna pohjoiseen päin. En ymmärtänyt siitä kartasta yhtään mitään. Siellä on kaiken lisäksi jokin julkinen ulkoilureitti, joka kiertää sen bosgårdin pihapiirin ympäri. Kartta neuvoi minua kävelemään sen ravintolarakennuksen ja navetan välistä, mutta kuten sanoin, en ymmärtänyt siitä kartasta yhtään mitään.

        Itseasiassa teidän ei tarvitse mennä edes bogårdin pihalle, vaan näette sen kartan myös helposti internetissä. Tehkää näin; menkää google mapsilla bosgårdin pihapiiriin ja kun zoomaatte lähelle, niin siinä lukee "bosgårdin tilakauppa ja ravintola". Näpäyttäkää sormella tuota tekstiä, jolloin esiin tulee kuvagalleria. Kun selaat kuvia eteenpäin, niin näkyviin tulee selvä kartta, jossa on kolme luontopolkua, jotka ovat väriltään sininen, keltainen ja ruskea. Olenko jotenkin tyhmä, kun katson sitä karttaa, niin tyhmyyteni sanoo, että minun pitäisi kävellä sen pihan läpi. Eli jos kartta neuvoo minua tekemään jotain, niin onko se minun syyni, että teen väärin? Vai olenko idiootti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseasiassa teidän ei tarvitse mennä edes bogårdin pihalle, vaan näette sen kartan myös helposti internetissä. Tehkää näin; menkää google mapsilla bosgårdin pihapiiriin ja kun zoomaatte lähelle, niin siinä lukee "bosgårdin tilakauppa ja ravintola". Näpäyttäkää sormella tuota tekstiä, jolloin esiin tulee kuvagalleria. Kun selaat kuvia eteenpäin, niin näkyviin tulee selvä kartta, jossa on kolme luontopolkua, jotka ovat väriltään sininen, keltainen ja ruskea. Olenko jotenkin tyhmä, kun katson sitä karttaa, niin tyhmyyteni sanoo, että minun pitäisi kävellä sen pihan läpi. Eli jos kartta neuvoo minua tekemään jotain, niin onko se minun syyni, että teen väärin? Vai olenko idiootti?

        Eikös siinä kartassa sen keltaisen luontopolun päässä olevan punaisen X:n selitteenä ole selvästi "Omatoiminen liikkuminen kielletty merkityn pisteen ohi" eli siihen saakka ihan ok?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös siinä kartassa sen keltaisen luontopolun päässä olevan punaisen X:n selitteenä ole selvästi "Omatoiminen liikkuminen kielletty merkityn pisteen ohi" eli siihen saakka ihan ok?

        Itse ainakin tulkitsen, että se punainen X on lähellä ilolanjokea, jonka vieressä kulkee Jakarintie. Eihän tuo liity enää millään tavalla bosgårdin pihapiiriin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samanlainen "salaisuus" kuin eräs sipoolainen uimaranta? :-D Saattaa toki olla pikkusieluista nimbyilyä.

        Mitä tarkoitat tuolla "pikkusieluisella nimbyilyllä"? Jos tuo pitää paikkansa, niin silloin Bosgårdiin on turha odottaa maksavia asiakkaita. Eikö siellä ole ravintola, jonne kaivataan asiakkaita? Ei voi olla mitään nimbyilyä tai yritys menee konkurssiin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoitat tuolla "pikkusieluisella nimbyilyllä"? Jos tuo pitää paikkansa, niin silloin Bosgårdiin on turha odottaa maksavia asiakkaita. Eikö siellä ole ravintola, jonne kaivataan asiakkaita? Ei voi olla mitään nimbyilyä tai yritys menee konkurssiin

        Joo, siis eihän yritys varmaankaan nimbyile, mutta paikallisista ei liene takeita.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe