Valkojäkälä?

Marja

Osaako kukaan sanoa minkälaisia oireita on
valkojäkälässä?

6

18695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jäkälikkö

      Yritin vastata naistentaudieissa samaan kysymykseen.

    • ar61la

      Todettu viisi vuotta sitten. Ja on ikuinen vaiva. Ei syitä mistä johtuu eikä parannettavissa. Sain mietoa kortisonivoidetta ja perusvoidetta joita sitten vuorotellen käytetään. Sen verran vakava juttu että parin vuoden välein käytävä ottamassa koepalat.Joka on sitten vasta hauska juttu. Mutta kyllä se siitä kun ei muutakaan voi!

    • ar61la

      Lisäisin, että oireena vjäk. kutina, välillä siedettävä ja välillä ei.

      • tyttö

        mullakin ollut valkojäkälä lähes koko nuoren ikäni ajan. oon pitäny sitä aina ei niin vakavana juttuna, mutta onko se kuitenkin vakavampaa? :/ entä millanen se koepalan otto on? kivulias?


      • Kroonikko

        Mulla myös todettiin Valkojäkälä eli LSA joku nelisen vuotta sitten. Koepala otettiin pahimmasta rakosta (ei sattunut)(jossa oli tuolloin reilun sormeenpään kokoinen kellukka täynnä mätää), että saataisiin varmistus taudista. Sehän ei ole onneksi vaarallinen, tarttuva tai kuulemma edes periytyvä. Sain myös Cortison-kuurin, mutta en ole joutunut käyttämään nyt moneen vuoteen (pari kuukautta rasvasin taudin toteamisen jälkeen). Laikut (neljä) ovat melko huomaamatomia nykyään. Enemmänkin ruskehtavia, ruskettuneen ihon värisiä kuin valkoisia. Nyt juuri eilen lueskelin netistä tautiin (jonka olin ehtinyt jo unohtaa) liittyviä oireita ja pelästyin: se on saattanut taudinomaisesti levitä ulkosynnytyselimiin. :O Valkoista siellä ainakin on. Toivottavasti saan pian lähetteen, koska tässä on hoitamattomana tuolla alueella pieni syöpäriski. :S Onko muilla läikkiä vain kehossa vai myös sukupuolielimissä? Omani eivät kutise tai oireile enää nykyään ("puhkeamisvaiheessa" se rakkoläikkä muistaakseni kutisi).


    • Kaisu

      Minulla todettiin valkojäkälä. Outo tauti sinäänsä,mutta onko helpotusta muista tuotteista kenelläkään kuin voiteista?? Ja kuinka kauan niitä joutuu käyttämään? loppuiän?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      68
      3139
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      200
      2791
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2588
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2578
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      20
      2446
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2295
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1733
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1677
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      36
      1535
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1396
    Aihe