Äidinkielen valtakunnallinen koe 9.lk 2023

Anonyymi-ap

Mitä äidinkielen valtakunnallisen kokeen 1. Osassa kysyttiin? Jokunen esimerkki, aihealueet ja tehtävätyypit riittävät. Oliko kielioppia paljon? Jos oli, niin mitä. Entä pitikö tietää kirjallisuushistoriasta, Kalevalasta yms. jotain. Vastauksia mahd. pian. Kiitos:) T. Ysiluokkalainen

6

2591

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En tiedä miten teillä, mutta meillä oli sähköinen koe. Kokeessa oli paljon tekstejä, eli ei kannata panikoida jos niissä tehtävissä menee kauan. Kielioppia oli vähän, ja ne tehtävät oli helppoja ja nopeita tehdä, kirjallisuushistoria-osiossa oli runoja ja pätkiä kirjoista, ja piti tietää miltä aikakaudelta ne on ja analysoida niitä. Ja siis kaikki oli käytännössä monivalintoja, tossa oli koko koe.

• Anonyymi

Meillä tulee olemaan paperinen koe. Haluaisin tietää vielä, minkäläisia tekstejä siinä oli ja minkälaista kielioppia pitää hallita.

• Anonyymi

Lisäksi oliko tuossa vaiheessa vielä lauseenvastikkeista, sijamuodoista ja murreasioista jotain.

• Anonyymi

Meillä oli ainakin paperinen versio, eli siis jokin vanha valtakunnallinen. Ensimmäinen tehtävä oli runon tulkitsemista. Sen jälkeen tuli sijamuodoista ja aikamuodoista tehtäviä. Sitten muutama luetunymmärtäminen ja sitten 120 sanainen essee tehtävä. Suhteellisen helppo oli ainakin meillä siis.

• Anonyymi

Huhhuh vieläkö tämmösiä kokeita tehdään? Muistan kun ite laitettiin tekemään eikä kiinnostanut yhtään niin jätin puolet kokeesta tyhjäks

• Anonyymi

Onko kenelläkään tietoa 2024 vuoden kokeesta? Itselläni on tuo ensi viikon torstaina:')

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      86
      3470
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      25
      3073
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      51
      2972
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      59
      2823
    5. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      54
      2667
    6. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2628
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      54
      2379
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      80
      2251
    9. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2122
    10. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2118
    Aihe