Koko Suomi maaseutua

maailmaa kierrellyt kaarrellut

Olen katsellut teidän kommetteja ja naureskellut. Olen itselleni antanut käsittää, etta Suomen väkiluku on n.5,6 milj. Täällä, me pidämme itseämme kovina veronmaksajina ja ahkerina tilallisina.Itketään, että jussit elää toisten kustannuksella. Itse olen asununut Ranskassa 6 vuotta ja siellä on muutamia kaupunkeja joiden väkiluku on suurempi kuin Suomen. Ironista kuitenkin on se,että koko kansa Ranskassa tukee maaseutua. Ei siellä itketä tuista, toisin täällä "kotimaassa". Liekö syy lyhyt itsenäisyytemme ? Tsaarin ja Ruotsin valtakaudet kummittelevat geeneissämme!

12

881

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • blueworker

ERITTÄIN HYVIN SANOTTU! :)

• sen ettei ilman ruokaa elä.
      Ja ettei sitä kannata kaukaa tuoda.
      Siksi niillä onkin 2-3 kertaiset tuet Suomen tukiin verrattuna.
      Täällä taitaa olla kateuttakin enemmän,
      samoin tietämättömyyttä.

• yksi tärkeä

seikka, onhan täällä meillä se äidinmaidossa pariytynyt maatalousviha.

• maatalouden

haukkuminen ja parjaaminen on joillekin itsetuntoa korottavaa.

Kivikaudella täällä elää vielä osa väestöstä.

• imehtelijä

ängennyt tänne takaisin, mehtäsikojen maahan??
      Pysy vain siellä ranskassa ja vie muutkin ahneet ja kierot maajussit mennessäsi!

• timo

Tutustu meidän rakennepolitiikkaamme ja työmarkkinapolitiiikkaan. Meillä on sukupolvi joka ei ole ikinä saanut töitä ja suora työllistäminen on minimissään ala kuin ala. tuki jos joku ottaa työntekijän maksetaan työnaantajalle, työntekijä jätetään oman onnensa nojaa. Maajussit ovat lisäksi ruvenneet leikkimään markkinataloutta palkkaamalla venäläisiä ja virolaisia työntekijöitä, eikö ole härskiä jos kansakunnan ja varallisuus valutetaan ympäristönpilaajien pussiin.

• Isäntä

Johtua siitä että suomalaisille duunareille ei eläinten hoitotyöt kelpaa olla syynä siihen että virolaisia ja venäläisiä tänne tulee töihin.

• niidenkin
        Isäntä kirjoitti:

Johtua siitä että suomalaisille duunareille ei eläinten hoitotyöt kelpaa olla syynä siihen että virolaisia ja venäläisiä tänne tulee töihin.

ole parempi olla oikeassa työssä, ihmisarvoisessa, kuin että ne joutuisi sinne kaupunkiin huoriksi.

• palveluammatinharjoittaja k...
        niidenkin kirjoitti:

ole parempi olla oikeassa työssä, ihmisarvoisessa, kuin että ne joutuisi sinne kaupunkiin huoriksi.

Täälllä käy hyvin usein maalaisisäntiä ja ne maksavat huvin reilu palkka tuosta minulle hihih.
        Eikä emanta tieda mitaan eika se osaa isantaa viihduttaakaan.

• kaikki
        palveluammatinharjoittaja k... kirjoitti:

Täälllä käy hyvin usein maalaisisäntiä ja ne maksavat huvin reilu palkka tuosta minulle hihih.
        Eikä emanta tieda mitaan eika se osaa isantaa viihduttaakaan.

eivät näy haluavan ihmisarvoista ammattia...

• syynä

se, että Suomi on ollut ennen maatalousvaltainen maa, ja siten juuret maalle ovat vielä liian lyhyet? Kateus?

• EU-avustaja

Sen mitä olen ymmärtänyt, niin Ranskassa ( ja Välimeren pohjoisrannan maissa) on pitkäaikainen ruoka- ja juomakulttuuri. Siellä nautittiin " viinä ja kaurista, kun täällä vielä järsittiin naurista". Ruokaa ja juomaa arvostetaan myös nykyään, samoin niiden tuottajaa. (ja muitakin "käsityöammatteja"). Käsittääkseni esim. Pariisissa on hyvin paljon pieniä leipä-, liha-, vihannes-, juusto-, viini- yms ruokakauppoja, joiden omistajat ostavat suuren osan tuotteistaan suoraan tuottajalta. Suuria hallimarketteja lienee vähemmän- ruoka lienee enemmän "lähiruokaa" kuin täällä. Välittäjäkauppias on tuttu, joka kertoo asiakkaalle Pierre-isännän rakkaudella kasvattamista maukkaista kasviksista ja lihakkaista teuraseläimistä??

Lisäksi ranskalaiset ovat hieman "sisäänpäinlämpiäviä" noissa yhteisissä EU-asioissa. Kaikki edut otetaan yhteisissä neuvotteluissa ilman mitään tunnontuskia. Aikojen saatossa lienee Saksa myöntynyt monta kertaa Ranskan vaatimuksiin. En kehtaa etsiä ko. maiden peltoaloja, mutta Ranska ottaa noin 25 % eli noin 10 miljardia EU-maatalousbudjetista, Saksa saa noin 15 %ja Suomi 2 %.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      117
      6339
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      381
      6167
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      69
      6000
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      344
      3962
    5. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      145
      2375
    6. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      4
      2345
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      119
      1403
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      12
      1241
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      186
      1085
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      59
      887
    Aihe