Meinaako joku tuottaa

20

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auringonkukkaa laitan normimäärän, niinkuin ennenkin.

    • Anonyymi

      Mä otan vaan tuet.

      • Anonyymi

        Samoin. Niillä pärjää 6 henkinen perheeni mainiosti. Säästöön jää myös mukava potti jota olen sijoittanut osakkeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin. Niillä pärjää 6 henkinen perheeni mainiosti. Säästöön jää myös mukava potti jota olen sijoittanut osakkeisiin.

        Tuet ei riitä mhinkään


    • Anonyymi

      Minä kylvän nokkosta Aamen.

    • Anonyymi

      Ei kannata täällä pohjoisnavalla muuta kun ottaa tuet ja käydä töissä.Jos tarvii.

      • Anonyymi

        Joo, mä olen myös pohjoisnavalla viljelemässä mansikoita. Tuet on hyvät.


    • Anonyymi

      Eu määräsi maataloudelle lisätukea!

    • Anonyymi

      höpöheinää kylvän maksimimäärän.

      • Anonyymi

        Muista riistapellot ja luonnonhoito pellot. Niistä saa hyvät tuet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muista riistapellot ja luonnonhoito pellot. Niistä saa hyvät tuet.

        Juu, tuottamattomuus on päivän sana.

        Soon 80 lukua, jolloin sadon laadulla ja määrällä on saavuttanut hyödyn. Nyt siitä ei saa kuin agrouskottavuutta eturivin viljeliöiden silmissä


      • Anonyymi
        kenny79 kirjoitti:

        Juu, tuottamattomuus on päivän sana.

        Soon 80 lukua, jolloin sadon laadulla ja määrällä on saavuttanut hyödyn. Nyt siitä ei saa kuin agrouskottavuutta eturivin viljeliöiden silmissä

        25% höpöheinää..... Näin kehotettiin eli ohjeistettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25% höpöheinää..... Näin kehotettiin eli ohjeistettiin.

        Maaseutu viranomaiset näin ohjeistaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maaseutu viranomaiset näin ohjeistaa.

        Jokahinen tuottamaton hehtaari on pois ylituotannosta.


      • Anonyymi
        kenny79 kirjoitti:

        Jokahinen tuottamaton hehtaari on pois ylituotannosta.

        Mutta kas kun tuottamattomia hehtaareita ei ole...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kas kun tuottamattomia hehtaareita ei ole...

        No vaikka kuinka palio. Mitä tuotetta tulee markkinoille esimerkiksi riistapellosta, auringonkukka viljelyksiltä, hömppäheinistä? Tietysti juu tuet juoksee, siinä mielessä tukikelpoinen hehtaari tuottaa, mutta siinä vain lypsetään tukijärjestelmää, tarkoitin ruokatonneja markkinoille. Toki etulinjan täppärit kiertää kaikenmaailman suöjavtöhykkeet ja muut hömpät, mutta satotaso, laatu, tuotantovaikutus lihan ja maidontuotantoon on marginaalinen verrattuna siihen että toimittaisiin hyvien käytäntöjen mukaan, ja pellosta otetaas se mitä irtoaa, ei sitä mitä sattuu tulemaan .


      • Anonyymi
        kenny79 kirjoitti:

        No vaikka kuinka palio. Mitä tuotetta tulee markkinoille esimerkiksi riistapellosta, auringonkukka viljelyksiltä, hömppäheinistä? Tietysti juu tuet juoksee, siinä mielessä tukikelpoinen hehtaari tuottaa, mutta siinä vain lypsetään tukijärjestelmää, tarkoitin ruokatonneja markkinoille. Toki etulinjan täppärit kiertää kaikenmaailman suöjavtöhykkeet ja muut hömpät, mutta satotaso, laatu, tuotantovaikutus lihan ja maidontuotantoon on marginaalinen verrattuna siihen että toimittaisiin hyvien käytäntöjen mukaan, ja pellosta otetaas se mitä irtoaa, ei sitä mitä sattuu tulemaan .

        Ruokatonneja markkinoille? Mä en ole mikään maaorja joka tuottaa sulle ruokaa ilman korvausta. Piste.

        Mä noudatan EUn määräyksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruokatonneja markkinoille? Mä en ole mikään maaorja joka tuottaa sulle ruokaa ilman korvausta. Piste.

        Mä noudatan EUn määräyksiä.

        Homman ytimessä. Mutta paljon on tiloja joille on kunnia kysymys tuottaa laatua. Mitää järkeähän siinä ei ole, mutta saa täpistellä, esiintyä eturivin tuottajana.

        Mitätuos kattellu niin jäykkänata on lupaava tulevaiduuden hömppäkasvi, auringonkukan vaihtoehto. Jäykkänata ei kasva palio mitää massaa, niittäminen helppoa, timoteillähän on se ongelma että se kasvaa ja niittämien vie enemmän polttoainetta.


    • Anonyymi

      Viljelijät laitettiin viljelemään ilmastoystävällisesti. Viljan tukimäärät laskivat 130 euroa /ha ilmastoystävällisestä tuotannosta ... mielestäni ilmastonvarjeleminen on iso teko josta pitäisi maksaa ,ei leikata tukimäärää. Kenelle hyöty menee ilmastoviljelystä ...koko Suomelle, KOko maapallolle...viljelijä kantaa taloudellisen vastuun tälläkin kertaa... onko oikein että maalaiset ; metsänomistajat sekä peltoviljelijät asetaan vastuuseen alenevalla tukimäärällä ilmastosta... samanlaista kuppausta kuin ruuan tuotanto ,kauppa sanelee ehdot elintarviketuotannossa,Eu sanelee ehdot maataloustuottajalle ilmastonmuutoksen tavoitteessa.

      • Jos elettäisiin tässä maailmassa, ruuasta maksettaisiin. Jos ajatellaan ympäristöasiaa, kumpiko on parempi, tuottaa 6 tonnia hyvää viljaa vai 2 tonnia mitä sattuu tulemaan, panoatukset on kumminki melkee samat. Toinen toimii tieteen ja ammattitaidon mukaan, toinen on tätä ilmastoahdistuksen ja mielikuvien tuotetta.

        Nyt ruoka on niin halpaa että se kannattaa käyttää energiana, eli kauraa polttoon, lämpöenergiaksi, koska siitä ei makseta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1329
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1324
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1193
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1023
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      887
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      328
      820
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      629
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe