Meinaako joku tuottaa

20

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Auringonkukkaa laitan normimäärän, niinkuin ennenkin.

    • Anonyymi

      Mä otan vaan tuet.

      • Anonyymi

        Samoin. Niillä pärjää 6 henkinen perheeni mainiosti. Säästöön jää myös mukava potti jota olen sijoittanut osakkeisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin. Niillä pärjää 6 henkinen perheeni mainiosti. Säästöön jää myös mukava potti jota olen sijoittanut osakkeisiin.

        Tuet ei riitä mhinkään


    • Anonyymi

      Minä kylvän nokkosta Aamen.

    • Anonyymi

      Ei kannata täällä pohjoisnavalla muuta kun ottaa tuet ja käydä töissä.Jos tarvii.

      • Anonyymi

        Joo, mä olen myös pohjoisnavalla viljelemässä mansikoita. Tuet on hyvät.


    • Anonyymi

      Eu määräsi maataloudelle lisätukea!

    • Anonyymi

      höpöheinää kylvän maksimimäärän.

      • Anonyymi

        Muista riistapellot ja luonnonhoito pellot. Niistä saa hyvät tuet.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Muista riistapellot ja luonnonhoito pellot. Niistä saa hyvät tuet.

        Juu, tuottamattomuus on päivän sana.

        Soon 80 lukua, jolloin sadon laadulla ja määrällä on saavuttanut hyödyn. Nyt siitä ei saa kuin agrouskottavuutta eturivin viljeliöiden silmissä


      • Anonyymi
        kenny79 kirjoitti:

        Juu, tuottamattomuus on päivän sana.

        Soon 80 lukua, jolloin sadon laadulla ja määrällä on saavuttanut hyödyn. Nyt siitä ei saa kuin agrouskottavuutta eturivin viljeliöiden silmissä

        25% höpöheinää..... Näin kehotettiin eli ohjeistettiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        25% höpöheinää..... Näin kehotettiin eli ohjeistettiin.

        Maaseutu viranomaiset näin ohjeistaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maaseutu viranomaiset näin ohjeistaa.

        Jokahinen tuottamaton hehtaari on pois ylituotannosta.


      • Anonyymi
        kenny79 kirjoitti:

        Jokahinen tuottamaton hehtaari on pois ylituotannosta.

        Mutta kas kun tuottamattomia hehtaareita ei ole...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kas kun tuottamattomia hehtaareita ei ole...

        No vaikka kuinka palio. Mitä tuotetta tulee markkinoille esimerkiksi riistapellosta, auringonkukka viljelyksiltä, hömppäheinistä? Tietysti juu tuet juoksee, siinä mielessä tukikelpoinen hehtaari tuottaa, mutta siinä vain lypsetään tukijärjestelmää, tarkoitin ruokatonneja markkinoille. Toki etulinjan täppärit kiertää kaikenmaailman suöjavtöhykkeet ja muut hömpät, mutta satotaso, laatu, tuotantovaikutus lihan ja maidontuotantoon on marginaalinen verrattuna siihen että toimittaisiin hyvien käytäntöjen mukaan, ja pellosta otetaas se mitä irtoaa, ei sitä mitä sattuu tulemaan .


      • Anonyymi
        kenny79 kirjoitti:

        No vaikka kuinka palio. Mitä tuotetta tulee markkinoille esimerkiksi riistapellosta, auringonkukka viljelyksiltä, hömppäheinistä? Tietysti juu tuet juoksee, siinä mielessä tukikelpoinen hehtaari tuottaa, mutta siinä vain lypsetään tukijärjestelmää, tarkoitin ruokatonneja markkinoille. Toki etulinjan täppärit kiertää kaikenmaailman suöjavtöhykkeet ja muut hömpät, mutta satotaso, laatu, tuotantovaikutus lihan ja maidontuotantoon on marginaalinen verrattuna siihen että toimittaisiin hyvien käytäntöjen mukaan, ja pellosta otetaas se mitä irtoaa, ei sitä mitä sattuu tulemaan .

        Ruokatonneja markkinoille? Mä en ole mikään maaorja joka tuottaa sulle ruokaa ilman korvausta. Piste.

        Mä noudatan EUn määräyksiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ruokatonneja markkinoille? Mä en ole mikään maaorja joka tuottaa sulle ruokaa ilman korvausta. Piste.

        Mä noudatan EUn määräyksiä.

        Homman ytimessä. Mutta paljon on tiloja joille on kunnia kysymys tuottaa laatua. Mitää järkeähän siinä ei ole, mutta saa täpistellä, esiintyä eturivin tuottajana.

        Mitätuos kattellu niin jäykkänata on lupaava tulevaiduuden hömppäkasvi, auringonkukan vaihtoehto. Jäykkänata ei kasva palio mitää massaa, niittäminen helppoa, timoteillähän on se ongelma että se kasvaa ja niittämien vie enemmän polttoainetta.


    • Anonyymi

      Viljelijät laitettiin viljelemään ilmastoystävällisesti. Viljan tukimäärät laskivat 130 euroa /ha ilmastoystävällisestä tuotannosta ... mielestäni ilmastonvarjeleminen on iso teko josta pitäisi maksaa ,ei leikata tukimäärää. Kenelle hyöty menee ilmastoviljelystä ...koko Suomelle, KOko maapallolle...viljelijä kantaa taloudellisen vastuun tälläkin kertaa... onko oikein että maalaiset ; metsänomistajat sekä peltoviljelijät asetaan vastuuseen alenevalla tukimäärällä ilmastosta... samanlaista kuppausta kuin ruuan tuotanto ,kauppa sanelee ehdot elintarviketuotannossa,Eu sanelee ehdot maataloustuottajalle ilmastonmuutoksen tavoitteessa.

      • Jos elettäisiin tässä maailmassa, ruuasta maksettaisiin. Jos ajatellaan ympäristöasiaa, kumpiko on parempi, tuottaa 6 tonnia hyvää viljaa vai 2 tonnia mitä sattuu tulemaan, panoatukset on kumminki melkee samat. Toinen toimii tieteen ja ammattitaidon mukaan, toinen on tätä ilmastoahdistuksen ja mielikuvien tuotetta.

        Nyt ruoka on niin halpaa että se kannattaa käyttää energiana, eli kauraa polttoon, lämpöenergiaksi, koska siitä ei makseta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe