Toyota Avensis kokemuksia ja vikoja

Anonyymi-ap

Tuossa on tänään ollut esillä vanha keskustelu Avensiksen vioista.
Se on kärsinyt vanhuudesta ja siitä on poistettu jo 12 sopimatonta viestiä.

Nyt on aika tehdä päivitetty versio Avensiksesta, sillä niitä on vielä paljon liikkeellä. Jopa -98 mallia on vielä tarjolla.

Tuosta vanhasta ketjusta voi löytää valtavasti provoja.
Eräs mielenkiintoinen viesti toistuu useana eri versiona, jossa -98 mallin omistaja kertoo jakopään menneen p***ksi ja moottori romuksi.

Tämä moottori on sellainen, jonka venttiilit eivät osu mäntiin, jos nokkahihna katkeaa tai jakopää muuten menisi sekaisin.

Onneksi siellä oli myös asiantuntijan kommentti tuosta asiasta, jossa tuollaiset provot tuomittiin.

Tuntuu uskomattomalta kuinka sitkeitä nuo häiriköt voivat olla yrittäessään mustamaalata jotakin automerkkiä.

11

963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on tämä palstavanhus joka valehtelee ja haastaa riitaa joka aiheessa ja ties kuinka monella muulla nettisivustolla. Harhaanjohtaminen on osa harrastusta. Ikäväähän tämä on. Jonkinmoinen tärähdys ei ole poissuljettu.

      • Anonyymi

        Mikä tuossa nyt noin kovasti järkytti? Aloitus on aivan mukavaa vaihtelua täällä, sillä viime aikoina ei uusia ole montaa nähty.
        Mielenkiintoista on nähdä kuinka nopeasti provoilijat tulevat mukaan ja ovatko ne yhtä asiantuntevia kuin tuossa vanhassa keskustelussa olevat.


    • Anonyymi

      Ne pikkukoivet ässästä, paistoaika 40 minuuttia riitää. Ei tarvi laittaa vuokaan, vaan suoraan pellille, jossa tietenkin leivinpaperi!

      On hyvää!

    • Anonyymi

      Kyllä se provo aina tiensä löytää.

    • Anonyymi

      7 vuoden kokemus avesta.
      Itse ajettuja kilometrjä lähes 200t km
      Kilometrejä tällä hetkellä 380t
      Lämmin auto ja kohtalaisen hyvä auto.2.2d kone jaksaa hyvin liikuttaa autoaAutomaatti laatikko syö tehoa,mutta on vaivaton käyttää.
      Rehellisyyden nimissä on mainittava että 1vaihteen kytkeytymiseen en ole tyytyväinen,koska se kytkeytyy risteykseen tullessa jo lphellä 20km\h vaudissa ja nostattaa kierroksia suotta ja jos rajummin painaa kaasua niin nykäisee.
      Polttoaineen esipaineventtiili on vaihdettu 340t kohdalla.Auto käynnistyi hieman pidemmällå startilla. Venttiili vahdettiin merkkikorjaamolla.
      Olen kuullut että joillain on ollut kansi vikoja.
      Itse olen ajanut lähes aina turbo diecel autolla ja olen käyttänyt autoja oikein.Jålkijäådytys kovan ajon jälkeen on tärkeä toimenpide,niin säåstyy kansi ongelmilta (kaikissa turbo dieceleisså)
      Käyttövarma jåmäkkå ja vähävikaisin auto,mitä olen kokenut.

      • Anonyymi

        Toyotan 2,0 ja 2,2 D-4D ovat ns. "pommikoneita". Niistä roppaa kannenpulttien kierteet lohkosta, jolloin on vaihdettava puoli moottori. Kierteitä ei voi korjata Helicoililla, koska on liian pienet seinämä vahvuudet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan 2,0 ja 2,2 D-4D ovat ns. "pommikoneita". Niistä roppaa kannenpulttien kierteet lohkosta, jolloin on vaihdettava puoli moottori. Kierteitä ei voi korjata Helicoililla, koska on liian pienet seinämä vahvuudet.

        Toyotan dieselit on lähes ikuisia. Niissäei ole ollut mitään vikoja. Tuo kansiongelma on VW konsernin tekeleiden ongelma ei Toyotan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan 2,0 ja 2,2 D-4D ovat ns. "pommikoneita". Niistä roppaa kannenpulttien kierteet lohkosta, jolloin on vaihdettava puoli moottori. Kierteitä ei voi korjata Helicoililla, koska on liian pienet seinämä vahvuudet.

        Ei minulla ainakaan ole ollut mitään ogelmaa 2.2 d kanssa.akäyttö virheillå saa ehkä kannen rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ainakaan ole ollut mitään ogelmaa 2.2 d kanssa.akäyttö virheillå saa ehkä kannen rikki.

        Ilmeisesti sinulla on valurauta lohkolla oleva moottori. Niissä ei ollut ongelmia. Alumiini lohkolla olevista petti kannenpulttien kierteet lohkosta. Yleensä se tapahtui alle 200tkm jopa joskus alle 100tkm. Helicoililla ei pystynyt kierteitä korjaamaan. Edessä oli moottorin vaihto, josta selvis noin kymppitonnilla. Se uusi moottori kesti suurin piirtein saman verran.


    • Anonyymi

      Toyota Avensis vm. 2000 1,6 ajettu 260 000 km. Virtalukon pohja 100 tkm kohdalla.
      Nyt pitäisi vilkun viiksi uusia - ei meinaa aina antaa vilkkua vasemmalle.
      Vasen uloin vetoakselin kumi -22
      Ensimmäinen hitsaus kynnykseen 18 vuoden ikäisenä.
      Nykyisin reikä/ vuosi.

      Katsastus oli helppoa 17 vuotta - aina läpi kerrasta. Tänään kävin asemalla. Kaksi reikää, joista toinen oikean taka lokasuojan alareunassa. Korjauskehotuksella selvisin.

      Hihnoja, jarrulevyjä, ja paloja ym. on tietysti vaihdettu vuosien saatossa.

      Edellistä -89 Corollaa piti hitsata jo 15 vuotiaana. Tekniikka toimi aina hyvin, mutta hitsaaminen alkoi maistua kuonalta.
      Kun vertaan näitä Toyota autojani muun merkkisiin autoihin, joita minulla on reilusti käytettyinä ollut, niin katson päässeeni halvemmalla, sillä niissä muissa oli kalliita tekniikkavikoja. Hitsaaminen on kuitenkin niihin verrattuna halpaa.

      Merkkiä en vaihda, mutta toivoisin joskus saavani vähemmän käytetyn auton.
      Olen rahan puutteessa joutunut ostamaan kymmenvuotiaan ajokin, josta joku on nautiskellut ensimmäiset 150 000 km pois D.

    • Anonyymi

      Tukholmassa ollut 2010 vuosimallissa letkunkiristimet ruostuvat varsinkin alhaalta. Vaahtomuovin palanen kepin nokkaan ja siihen vasaralakkaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

      Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      342
      8652
    2. 1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!

      Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit
      Pitkäveto
      1
      2551
    3. Viiimeinen viesti

      Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      69
      2328
    4. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

      Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      179
      1945
    5. epäonnen perjantain rikos yritys

      onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      16
      1522
    6. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

      Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      9
      1371
    7. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

      vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1337
    8. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

      - Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      179
      1307
    9. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

      Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      60
      1300
    10. Kirjoitin sinulle koska

      tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      42
      1207
    Aihe