Vuokko Lahti kirjoitti Perhonjokilaaksossa jutun 20.4. 2023, joka kiinnitti huomion.
Vuokko Lahti tarkoittaa selvästi hyvää.
Kansalaiskuntomme kohoaa, kun työttömät ja työpudokkaat leikkivät piirileikkejä. Vuokon mielestä. Näköjään. Tekee kaikille hyvää vähän puuhastella. Tai jos olet liika sairas, niin ei sitten... Muilla paitsi sairailla ongelmat suorastaan katoavat, ilmoittaa Lahti.
...
Vaan kuinka sitten käykään, jännä nähä:
Suurimmaksi hyveeksi tässä mallissa noussee oikean työn sijaan ryhmäkelpoisuus. Vähän kuten Neuvostoliitossa. Eli aivan samoin kuin koulutuksessakin nykyään. Ei enää opiskella ja opita asioita, vaan näppäillään älylaitteita ja oleskellaan.
Aikuisten päivähoitopaikkoihin täytyy tietysti palkata erinäinen määrä ohjaajia, psykologeja ynnä muita terveysalan väkeä. Kun tietysti entistä isompi osa kotona oleilevista työpudokkaista havaitaan jollakin "hiipivällä" tavalla sairaiksi, saattavat vastustaa vääriä asioita, jättää kannattamatta oikeita. Eli kuten NL:ssä konsanaan. Hoitoalan koulutuksen kysynnälle ei kyllä ole mitään rajoja. Parasta, että koulutus pysyy ilmaisena.
Mutta Vuokko tarkoittaa hyvää, ja varmasti tarkoittaa mitä sanoo.
Eli nyt aikuisetkin täytyy saada päivähoitoon, kun lasten koulutuksessa niin hyvin ovat lähtenyt käyntiin nämä uudistukset.
Työn tilalle piirileikit by Vuokko Lahti
Anonyymi-ap
0
328
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomussalmelaisten nuorten pahoinvointi
Ei voi nuoriso Suomussalmella kovinkaan kummoisesti. On jo saavutus, kun Suomussalmelta elävien kirjoissa ponnistaa maai503782Purra ehdotti hyvätuloisten lapsilisien leikkaamista
Orpo sanoo, että tätä keinoa ei ole hallitusohjelmassa, ja siitä täytyy keskustella. Katsotaan miten käy.3473514Pohdintaa aamukahvin kera
Luin tossa tuota bodycount ketjua ja jäin tas miettimään asiaa, jota olen joskus aiemminkin miettinyt. Mä olen (ikäväkse481216515 vuotias menehtyi?
Onko tietoa mihin hän menehtyi? Oma kätisesti vai? Aika pelottavalta alkaa Kainuun elämä tuntumaan... Kovasti voimia oma231797- 101614
Mikä sua mies mussa oikein kiinnostaa?
Mulla on vaan tarjota sulle pienet rusinarinnat ja pieni pyllerö. Aika tylsäkin oon.641525Purra petti sanansa..
Ennen vaaleja Riikka Purra sanoi sanatarkasti näin : "Köyhiltä ei voi, Eikä saa leikata ".. Ja nyt se juudas leikkaa Köy2331268- 411049
Mulla on ikävä sua
En ole unohtanut. Haaveilen sinusta. En vaan jaksaisi taas aloittaa alusta. En tiedä mitä tekisin joten välttelen. Miehe29897Minä voin kyllä
tehdä sen pelin avauksen. Mutta se kyllä vaatii sen, että sinä pysähdyt mun luona silloin, kun muita ei ole paikalla. M20846