Työpaikalla

Anonyymi-ap

Mulla on ongelma jota en oikein osaa ratkaista. Olen pomona eräässä yrityksessä, jossa minulla on vastuulla muutama työntekijä. Ollaan todella tiiviisti yhdessä koska kyseessä on yrityksen toimintojen kehittäminen. Eli lähes päivittäin vedän meidän kimppa‐ sparrailuja yms. Nyt huomaan että eräs työntekijöistä on ihastunut minuun. Ja se on alkanut häiritsemään ja vähän vaikuttaa jo omaan työhöni, kun on koko ajan sellainen olo että joku tarkkailee. Oon ennen aina ollut tosi varma työssäni, mutta nyt en tiedä mikä on. En siis ole itse lainkaan kiinnostunut tästä ihmisestä. En osaa yhtään jotenkin suhtautua tähän. Asiahan olisi eri jos olisin kiinnostunut 😀. Mitä mä voin tehdä? Auttakaa!

15

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tarvitseeko tehdä mitään? Pikkasen jäisempää asiatyyliä ulosantiin niin eiköhän se ohi mene ja hän tajuaa pointin.

    • Anonyymi

      Yritä olla huomioimatta tuijottajaa tiedän ettei se ole helppoa , mutta ole hieman viileä kun puhut hänelle niin että hän näkee ettei ole aihetta yrittää mitään.

      • Anonyymi

        Mä oon yrittänyt ja yritän, mutta uskon että musta näkyy kilometrin päähän että oon hermostunut. Ja sitten en uskalla sanoakaan mitään, koska voihan se olla että se ei edes ole oikeasti ihastunut. Vaikkakin aika selvää mielestäni ja kuulin kun työkaveri kommentoi jotakin asiaan liittyen. Ääääh en tiedä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä oon yrittänyt ja yritän, mutta uskon että musta näkyy kilometrin päähän että oon hermostunut. Ja sitten en uskalla sanoakaan mitään, koska voihan se olla että se ei edes ole oikeasti ihastunut. Vaikkakin aika selvää mielestäni ja kuulin kun työkaveri kommentoi jotakin asiaan liittyen. Ääääh en tiedä.

        Eli joku muukin on huomannut siellä sun työpaikalla sen sun alaisen ihastuksen/tuijottelun? No mutta sittenhän voisit yrittää tämän hlön kautta ehkä viestiä että sulla on joku (ihan sama onko vai ei) ehkä se ihastunut työntekijä lannistuisi ja antaisi olla? Tai sit jotenkin johkin väliin "innokkaana" kysyt vaikka muiden vkl suunnitelmista tms ja samalla kerrot vkl suunnitelmista ja ihanista treffeistä jonkun kanssa, ja niin että se ihastuja on varmasti kuulolla? En tiä, jos et suoraan voi sanoa asiadta, ehkä sun pitää vain muulla tavoin vähän kierosti "lannistaa" se ihastunut ihminen...paras tapa on esittää/puhua että on itse ihastunut johonkuhun muuhun. Oli se sit totta tai ei. 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli joku muukin on huomannut siellä sun työpaikalla sen sun alaisen ihastuksen/tuijottelun? No mutta sittenhän voisit yrittää tämän hlön kautta ehkä viestiä että sulla on joku (ihan sama onko vai ei) ehkä se ihastunut työntekijä lannistuisi ja antaisi olla? Tai sit jotenkin johkin väliin "innokkaana" kysyt vaikka muiden vkl suunnitelmista tms ja samalla kerrot vkl suunnitelmista ja ihanista treffeistä jonkun kanssa, ja niin että se ihastuja on varmasti kuulolla? En tiä, jos et suoraan voi sanoa asiadta, ehkä sun pitää vain muulla tavoin vähän kierosti "lannistaa" se ihastunut ihminen...paras tapa on esittää/puhua että on itse ihastunut johonkuhun muuhun. Oli se sit totta tai ei. 😀

        Sitten se ihastusasia on poissa pöydältä ja voit olla normaalin mukava tällekin alaiselle, ei tule hässäkkää ja hän tietää että ei nyt vaan amor osunut oikeaan tällä kertaa. 😁 Eikä kukaan menetä kasvojaan, kun hänen ei ole tarvinnut paljastaa yksipuolista ihastusta, eikä sun ole tarvinnut puhua asiasta suoraan hänelle (jos se sit ei oisikaan ollut totta tai hän oisi kieltänyt asian).


    • Anonyymi

      Hankala tilanne Huomioi erityisen tarkasti, että olet tasapuolinen kaikille alaisille. Helposti voi alkaa vahingossa antamaan enemmän huomiota jollekin, jos tämä itse sitä jatkuvasti hakee. Se on taas olisi omiaan herättämään turhia toiveita ja aiheuttaisi muutenkin ongelmia tiimissä. Pyri juttelemaan vain työhön liittyvistä aiheista ja vältä henkilökohtaisia aiheita. Leikkimielisyys ja huumori voi myös tukea toiveita, mutta niitä on ehkä mahdoton välttää täysin. Pidä fyysistä etäisyyttä, mieluummin vähän liikaa kuin päinvastoin.

      • Anonyymi

        En yhtään ihmettele ettenkö olisi alussa vahingossa ruokkinut tuota ihastusta, kun tyylinäni on olla mukava ja kiinnostunut toisista. Kai se pitää alkaa kylmäkiskoiseksi 😀


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yhtään ihmettele ettenkö olisi alussa vahingossa ruokkinut tuota ihastusta, kun tyylinäni on olla mukava ja kiinnostunut toisista. Kai se pitää alkaa kylmäkiskoiseksi 😀

        Esimies ei voi alkaa kylmäkiskoiseksi, mutta voit olla etäisen asiallinen. Vältä sellaista spontaania vapaa-ajan omaista keskustelutyyliä. Älä kommentoi tämän naisen vaatetusta tyyliin " kiva paita sulla tänään", älä kysy henkilökohtaisia asioita sen enempää kuin on pakko yms.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esimies ei voi alkaa kylmäkiskoiseksi, mutta voit olla etäisen asiallinen. Vältä sellaista spontaania vapaa-ajan omaista keskustelutyyliä. Älä kommentoi tämän naisen vaatetusta tyyliin " kiva paita sulla tänään", älä kysy henkilökohtaisia asioita sen enempää kuin on pakko yms.

        Mietin tätä vielä. Ihmiset eroaa siinä miten kykenevät säätelemään läheisyys-etäisyys -akselia. Mulla se tapahtuu itsestään sen mukaan mitä päässäni liikkuu. Eli jos olen tullut siihen tulokseen, että haluan syystä tai toisesta pitää jonkun kaukana, se tapahtuu yleensä ilman että aktiivisesti laitan energiaa asiaan. Jos ap:lla ei toimi näin, on hyvä tarkkailla omaa käyttäytymistä halutun lopputuloksen saavuttamiseksi. Esihenkilönä on muutenkin tärkeä olla tietoinen minkä vaikutelman antaa ulospäin.


    • Anonyymi

      Tarvitset selvästi (lisä)koulutusta esihenkilötyöhön. Toivon todella, että sun koulutusmateriaali tulis jostain muualta kuin keskustelupalstoilta, mutta sun pitää miettiä tiiminvetämistä kokonaisuutena, eikä yksilöiden kautta. Mä en usko, että missään alan koulutuksissa neuvotaan suhtautumaan työntekijöihin kylmäkiskoisesti. Yrityksen arvojen kautta kannattaa valita linja, jota sun työssä noudatat, mielellään kollegojen kanssa yhdessä, jolloin yrityksen työntekijät saa tasa-arvoista kohtelua, ja sitten jokaisen persoona huomioon ottaen kohtelet kaikkia samanarvoisesti. Mikäli olet lähtenyt flirttailuun mukaan, niin pahoittelet, että olet ollut epäasiallinen ja jatkat normaalilla rennon asiallisella tyylillä.

      • Anonyymi

        Et selvästi täysin sisäistänyt asiaa. Oon ollut esimiehenä jo 15 vuotta ja päivittänyt osaamistani jatkuvasti. Kyse on siitä että nyt ensimmäistä kertaa tuo vaikuttaa jotenkin mun itsevarmuuteen tms. Ja tuo kylmäkiskoisuus oli enemmänkin vitsi. En ole todellakaan flirttaillut, olen vain ollut mukava, kuten pyrin olemaan kaikille :)


      • Anonyymi

        Enkä mä tässä mitään koulutusmateriaalia ole kokoomassa, ihan vain keskustelua haluaisin. Mutta joo, eipä täällä taida muuta saada kun tuon tyylisiä kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selvästi täysin sisäistänyt asiaa. Oon ollut esimiehenä jo 15 vuotta ja päivittänyt osaamistani jatkuvasti. Kyse on siitä että nyt ensimmäistä kertaa tuo vaikuttaa jotenkin mun itsevarmuuteen tms. Ja tuo kylmäkiskoisuus oli enemmänkin vitsi. En ole todellakaan flirttaillut, olen vain ollut mukava, kuten pyrin olemaan kaikille :)

        Siinä tapauksessa uskon, että saat asian hallintaan ihan kohtuullisessa ajassa. Itsevarmuus ei ole välttämättömyys, rehellisyys ja johdonmukaisuus sen sijaan ovat. Ylipäänsä on olennaista, että sä teet tätä pohdintaa ja tarkastelet omaa toimintaa, sitä kautta asia selkenee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et selvästi täysin sisäistänyt asiaa. Oon ollut esimiehenä jo 15 vuotta ja päivittänyt osaamistani jatkuvasti. Kyse on siitä että nyt ensimmäistä kertaa tuo vaikuttaa jotenkin mun itsevarmuuteen tms. Ja tuo kylmäkiskoisuus oli enemmänkin vitsi. En ole todellakaan flirttaillut, olen vain ollut mukava, kuten pyrin olemaan kaikille :)

        Jotkut ihmiset tulkitsevat sen mukavuuden väärin,
        Mutta yritä olla välittämättä tämän ihmisen ihastumisesta , ja ole silti se oma kiva itsesi joka olet ollut aina, ehkä hieman viileyttä häneen nähden.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8116
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2492
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2223
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      18
      1876
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1634
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1469
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1435
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1379
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1143
    Aihe