monessako maassa olet käynyt?

iiiiik

monessako maassa olet käynyt ja kuinka vanha olet?:)

47

7020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan..

      36 eri maata (seitsemän vuoden aikana),
      ikä 33.

      Paikat jotka on sykähdyttäneet:

      - Sarajevo (-97)...kun tulee kaupunkiin pohjoisesta ja paskaksis ammuttu kaupunki aukenee edessä niin kyllä vähän kylmänväreitä tuli :-), lisäksi ihmiset mukavia ja kaupunki kaunis kesäaikaan.

      - New York......Kyllähän sekin on hienoa kun manhattinen siluetti alkaa näkymään...

      - Bangkok.....On siellä sitä populaa niin saatanasti. Ja muutenkin tykkään siitä kaupungista jostain syysta :-).

      - Laos ja Kamputsea...eri syista, mutta kyllä kumpikin maa jotenkin viehtättää.

      • -JEE

        Näin äkkiseltään laskettua sain 16 eri maata ja ikää 18 vuotta.


    • aika vähän

      Neljätoista sain tulokseksi, näin pikaisesti laskettuna. Ja Ikää on 52. Ehkä vielä on aikaa listaa kasvattaa, mutta en ole ihan varma siitä, onko se välttämättä tärkein asia matkailussa...

      • Matkaltaja

        Ikää jo 54 vuotta ja vasta 16 "valloitettua" maata löytyy. Käyntikerrat joissakin maissa lasketaankin sitten kymmenissä (lähinnä työn puolesta reissaamista).

        Maanosista koossa vasta Eurooppa- Pohjois-Amerikka ja Oseania.

        Vaimoni ei ole käynyt töikseen ulkomailla lainkaan, mutta hänelle ovat edellämainittujen maanosien ohella tulleet "tutuiksi" myös Afrikka, Kaakkois-Aasia ja Australia/Uusi-Seelanti. "Tyttöjen matkoja", joille ei minulla poloisella ole ollut asiaa!


      • blackmagictiger

        Latvia
        Liettua
        sekä Kuuba 1 maa


    • että

      Yhdeksän sain tulokseksi nyt kun ikää on 37. Kivoja ja mieleenjääviä kokemuksia ne ovat olleet. Ehkä juuri siksi kun harvoin tulee käytyä...

      Ai niin, yksi näistä käymistäni maista on Neuvostoliitto. Sitä ei voi enää bongata ;)

      • jo 17

        Vasta 41 maata on tullút käydyksi ja olen 17 v.
        Olen kuulunut vauvasta lähtien erääseen kaukomatkailukerhoon, joka tekee joka vuosi -yleensä kiertomatkoja.


      • käynyt

        14 maata olen "valloittanut". Parin viikon sisällä lista kasvaa vielä neljällä, kun lähdemme matkalle.
        Maat ovat: Ruotsi,Norja,Tanska,Viro,Latvia, Liettua,Puola,Saksa,Hollanti,Belgia,Unkari, Espanja,Kreikka ja Turkki.
        (Sveitsi,Italia,Itävalta ja Slovakia)
        Ja ikää mulla on 14 vuotta.


    • saarah87

      ruotsi, viro, norja, tanska, saksa, itävalta, alankomaat, ranska, espanja, tunisia, kreikka, malta, (onko Rhodos itsenäinen???), turkki, usa (new york city, san francisco, florida), englanti...siinäkö ne on? kaipa... :D

      ja olen siis 18w...

      haluaisin seuraavaksi suunnata kaukoitään. ehkä kiinaan tai japaniin, thaimaaseen, malesiaan... toisaalta myös Etelä-Amerikka kiinnostaa. esim. brasialia ja santiago...

      • cameron

        ikää 33, maita 37... Rinkalla on vedetty yksin koko maapallo ympäri. Kyllä oli mahtavaa... sinne vaan kaikki heilumaan;)


    • Rinkka

      Satuinpa just viime viikonloppuna selailemaan matkapäiväkirjojani ja mielenkiinnosta tein muutaman yhteenvedon...

      43 "maata", bongattu 32:lla vapaa-ajanmatkalla. Noista 6 "läpikulkumaita", joissa ei ole sen kummemmin oleskeltu ja ihmetelty (esim. yövytty jatkolentoa odotellessa). Tänä kesänä tulossa kolme uutta maata.

      Maat laskettu TCC:n (http://www.travelerscenturyclub.org/) sääntöjen mukaan. Eipä vielä ole asiaa ao. kerhoon.

      Päiväkirjojen pällistely paljasti vielä triviaalimpaa dataa...

      57 lentoasemaa, 26 lentoyhtiötä, 21 lentokonetyyppiä (vain päätyypit) ja yksi helikopterityyppi. Ja noista on kertynyt 121 nousua/laskua.

      Ikää 45 vuotta, joten eiköhän nuo tuosta vielä tuplaannu ihan itsekseen...

    • Olen 15, juuh. Täytin vähän aikaa sitten.

      Elikkäs olen käynyt 18 maassa Suomi

      Maat (ei ehkä aivan oikein kirjoitettuna:)
      1. Viro
      2. Latvia
      3. Liettua
      4. Puola
      5. Slovakia
      6. Itävalta
      7. Liehenstein (luultavasti?)
      8. Saksa
      9. Sveitsi
      10. Ranska
      11. Luxemburg
      12. Belgia
      13. Hollanti
      14. Tanska
      15. Ruotsi
      16. Norja
      17. Espanja
      18. Turkki

      Että semmosta...
      Huomatkaa etten koskaan ole poistunut Euroopasta

    • A-J

      Ruotsi, Norja, Tanska, Viro, Latvia, Liettua, Puola, Romania, Bulgaria, Saksa, Italia, Hollanti, Kreikka, Espanja, Irlanti, Unkari, USA

      Eli yhteensä 17 maassa olen käynyt, joissakin useamman kerran (Ruotsi, Bulgaria, Saksa ja Kreikka)

      Ja ikää se 17 vuotta.

      • A-J

        Vatikaani unohtui listasta.. :)


      • taitaapi olla
        A-J kirjoitti:

        Vatikaani unohtui listasta.. :)

        Laskeskelin tuossa että olen käynyt kahdessakymmenessä eri maassa ja ikää on 20 vuotta. Tosin monessa maassa monta kertaa, mutta sitäpä ei taidetakaan laskea;) Matkustelu vähän tyssäsi tosin muutama vuosi sitten rahan puutteen takia. Pitkään aikaan en ole missään päässyt käymään. Toivottavasti kohta taas pääsee jonnekin..


    • Vera

      25 eri maata. Mukaan laskin kaikki, joissa olen viettänyt vähintään yhden päivän. Lentokoneen välilaskuja ei sitten lasketa ;)

      • Vera

        Ikää kasassa 30 vuotta.


      • blackmagictiger
        Vera kirjoitti:

        Ikää kasassa 30 vuotta.

        1.Etelä-Amerikka
        2.Kanarian saaret
        3.Portugal
        4.afrikka
        ja etelä-amerikan maista ois kiva nähdä Brasilia.Bolivia.Argentiina.Chile.


    • Henna

      Olen juuri 20 vuotta täyttänyt nainen ja matkustan jatkuvasti:)

      Olen käynyt mm. Norja, Ruotsi, Islanti, Tanska, Venäjä, Viro, Latvia, Unkari, Saksa, Kroatia, Italia, Espanja (Manner Mallorca), Kreeta, Israel (Eilat), Karibia(kuusi eri saarta), Malesia, Thaimaa, Pohjois-Amerikka, Hawaii...Olikohan siinä kaikki..?

      Kuukauden päästä lähden Kreikkaan (santorini ja naxos), Marraskuussa olisi edessä kolme viikkoa Etelämantereella (mm. South Georgia, Falkland Island ja Antarktis) sekä siihen yhdistettynä kolmen kuukauden kiertely Etelä-Amerikassa ;) Matkustamaan tulen varmasti loppu elämäni!

    • tähän lopu

      Venäjä, Eesti, Latvia, Liettua, Ruotsi, Norja, Tanska, Saksa, Espanja, Portugali, Tsekki, Puola, Bulgaria, Jordania, Kypros.
      Elikkäs 15: ssa maassa olen ehtinyt matkailla, toivottavasti monta kohdetta vielä näkemättä. Ikää on 20.

      • blackmagictiger

        Saksa
        sveitsi
        uruguay
        brasilia
        portugali
        bolivia
        kuuba
        latvia
        liettua
        viro < t monta kertaa..
        puola
        englanti
        norja
        ja sitten Ruotsi < Lappi Kiiruna.BODEN.SUNDSVALL.
        NORRKÖPING.MALMÖ.ÄRE.JA NORJAN PUOLELTA TROMSSÄ.TRONDHEIM.NARVIK.NORDKAPP.kirkkoniemi.Venäjältä
        ihan Pietari.Moskova.Gorki.Viipuri < Bussimatkalaisena.ja unkari < budapest.gyor,hungaroring,afrikka < botswana.zimbabwe.etelä-afrikka.Benin.ja karibia < länsi-intia Trininad.Jamaica jne


      • kaukomatkailija

        Paljon on siis vielä avarrettavaa.
        Olen käynyt vasta 15 maassa, mutta koko ajan lista pitenee. Ikää on kertynyt 28 v.
        Tässä oma listani:
        Ruotsi, Venäjä, Viro, Latvia, Saksa, Sveitsi, Italia, Espanja, Turkki, Intia, Filippiinit, Brasilia, Thaimaa, Hong Kong sekä Iso-Britannia.


    • Juu..

      Kanada,Ruotsi,Norja,Tanska,Islanti (Hieno paikka)
      Saksa,Belgia,Ranska,Itävalta,Sveitsi,Liechestain,
      Italia,Kreikka,Venäjä,Viro, Luxenbourgg ja Arabi emiraatit.
      Siinä taitaa olla kaikki maat missä olen käynnyt.
      Olen vasta 13 vuotta. Maita siis yhteensä 17

    • 35 v

      1.   Ruotsi
      2.   Norja
      3.   Tanska
      4.   Venäjä
      5.   Viro
      6.   Latvia
      7.   Liettua
      8.   Puola
      9.   Tsekinmaa
      10.   Unkari
      11.   Itävalta
      12.   Saksa
      13.   Belgia
      14.   Ranska
      15.   Sveitsi
      16.   Italia
      17.   Kreikka
      18.   Espanja
      19.   Englanti
      20.   Monaco (lasketaanko tämmöisiä?)
      21.   Meksiko
      22.   USA
      23.   Kanada
      24.   Barbados
      25.   Intia
      26.   Japani
      27.   Ghana
      28.   Nigeria
      29.   Burkina Faso

      ...and rest in peace...

      30.   Neuvostoliitto
      31.   Tsekkoslovakia
      32.   Itä-Saksa
      33.   Länsi-Saksa

      Ikää 35

    • miitu

      Ruotsi-Viro-Tanska-Englanti-Ranska-Monaco-Italia-Turkki-Espanja-Kanariansaaret-Belgia-Tsekkoslovakia-Iran-Intia-Thaimaa-Singapore-Australia-UusiSeelanti-Fidji-Tahiti-Panama-Venezuela-Curacao.
      Sydän jäi tuonne Tyynelle Valtamerelle, sinne uudestaan, varsinkin Tahitille...

      • -----------

        Lyhyt on listani:

        Ruotsi (omalla autolla)
        Venäjä (bussikuljetus)
        Viro (laiva oma auto)

        Eli mahtavat KOLME (3) maata!


      • Tanja
        ----------- kirjoitti:

        Lyhyt on listani:

        Ruotsi (omalla autolla)
        Venäjä (bussikuljetus)
        Viro (laiva oma auto)

        Eli mahtavat KOLME (3) maata!

        Olin nimittäin kerran katsastamassa maailmanmatkaajat kerhon tapaamisen hotelli Arthurissa Hesassa (kokoontuvat joka kuun eka pe). Tyypit olivat bonganneet TTC:n listalta
        (http://www.travelerscenturyclub.org)
        pitkälle kolmattasataa "maata" mutteivat olleet koskaan käyneet itäisessä naapurissa. Ja ihmeellisintä oli etteivät he edes tienneet että kuinka Venäjälle Helsingistä pääsisi!? Tuli vaan mieleen, että olikohan niiden kaikki reissut menneet aivan hukkaan kun eivät ole matkoillansa mitään oppineet.... ;)


    • Käppänä

      Olen käynyt yhteensä 25 maassa, useimmissa monta kertaa. Nykyisin matkustan työni takia 6:ssa maassa. On mahdotonta sanoa, miten usein olen ollut ulkomailla.

      En koe itse matkustaneeni paljon. Sitäpaitsi nykyisin Suomi on niin hyvä maa, ettei täältä enää tarvitse päästä pakoon 2-3 kertaa vuodessa, kuten vielä 80-luvulla. Kyllä tiukkapipoisuus tässä maassa on paljon vähentynyt, maa on kansainvälistynyt ja ihmiset suvaitsevampia kuin ennen. Nyt voi ulkomailla sanoa ylpeänä, että on Suomesta, vaikkei Suomea vieläkään tunneta edes Euroopassa.

      Viime vuonna minulta kysyttiin Ranskassa, onko Suomi suurempi vai pienempi kuin Hollanti. Kysyjällä oli akateeminen koulutus. Pari viikkoa sitten samassa maassa, jossa olin kouluttamassa, kuulijat tyrmistyivät, kun kerroin, että Suomessa on 5 miljoonaa asukasta. He eivät millään voineet uskoa sitä. Yksi heistä kysyi, alkaako yö Suomessa aina klo 16. He eivät kyenneet ymmärtämään, että keskikesällä ei ole varsinaisesti pimeää aikaa. Eivät he myöskään ymmärtäneet, että nyt Suomessakin on kesä. He luulivat, että Suomessa on aina talvi tai vaihtoehtoisesti kamala sade.

      En ole koskaan käynyt Japanissa, Australiassa enkä Kreikassa. Haluaisin vielä ehtiä kaikkiin niihin, ja lisäksi vielä Uuteen Seelantiin. Hong Kong on yhä toivelistallani, Kiinassa olen kyllä käynyt.

      Nykyisin on helppo matkustaa, kun lennot ja hotellit voi etsiä internetistä. Ei tarvitse enää maksaa kiskurihintoja ja huimia välityspalkkioita. Ikävä vain, että NET-matkat menivät konkurssiin. Olisin halunnut käydä uudelleen Jordaniassa ja Syyriassa. Niihin maihin en halua lähteä vain internetin välityksellä löytyneihin paikkoihin ja lentoihin.

      • Ilo

        Olen kanssasi samaa mieltä, että Suomi (varsinkin Helsinki, missä asun) on nykyään tosi hauska paikka, jos ei ilmastoa lasketa mukaan !
        Olen 49-vuotias ja tehnyt työmatkoja. opintomatkoja, lomamatkoja ja "huvi"matkojakin:
        Tässä on järjestys (ja melkein joka maassa useampia kertoja)
        1.Ruotsi
        2.Tanska
        3.Neuvostoliitto-vainaja
        4.Ranska
        5.Italia *San Marino* myös :-)
        6.Jugoslavia-vainaja
        7.Portugali
        8.Venäjä
        9. Ukraina
        10. Georgia
        11. Saksa
        12. Itävalta
        13.Viro
        14.Latvia
        15.Kreikka
        16.Espanja
        17. USA
        (Välilaskuja Budapestin kentälle en laske Unkarissa käynniksi!)
        Joten ei niin montaa erinimistä maata listassani (tämä nuoremmille lohdutukseksi). Eipä sitä mansikkapaikkaa ole vielä löytynyt ! Vielä on edessä työmatka syksymmällä.
        Parhaimpia ovat olleet "huvi"matkat.


    • jokuvaanjostakin

      ..Ja mulle tuli 29 omien laskujen mukaan ja ikää on saman verran. Maa per vuosi siis. Yritetään pitää tota tahtia yllä seuraavat 50v. niin se riittää.

      Nopean äärimmäisen epävirallisen kalkyylin perusteella vastaajat ovat käyneet keskimäärin noin 0.7 maassa per elinvuosi.

      Ton http://www.travelerscenturyclub.org (jonka joku tässä mainitsi) mukaan maita olisi kasassa mulla jo 34. Esimerkiksi Suomesta saa kaksi pointsia (Suomi & Ahvenenmaa), Kreikasta kaikkine saaristoinen voi netota sen mukaan 4 maata ja Espanjasta Gibraltareineen ja aurinkosaarineen myöskin 4 maata. Kannattaa siis suhtautua pienellä varauksella siihen jos joku sanoo käyneensä 100ssa maassa, jos Suomessa, Kreikassa ja Espanjassa käytyään on jo käynyt parhaimmillaan 10:ssä "maassa"... pientä inflaatiota siis.

      Aina on edelleen yhtä kiva mutustua uuteen maahan ja uuteen kulttuuriin. Ja laskuista ja numeroista viis, matkailu taatusti avartaa.

    • blackmagictiger

      ikää 20v elokuussa 21v. Virossa.Ruotsissa.Kyproksella.Italiassa.Unkarissa.Ranskassa
      Espanjassa.Tanskassa < välilaskut matkalla venetsiaan.Virossa < Tallinna.Tarto.Kallaste.ja Kanarian saarilla < mallorca-88.Teneriffa.mutta ois hienoa joskus nähdä Latvia.Brasilia.Uruguay.Ja Norja
      jenkeissä en oo käynny mutta Menisin mielelläni saksaan < bmw-museo ja mersun-museo.Italiassa ois kiva käydä

      • blackmagictiger

        ois kanss kiva nähdä ja portugali.samoin Liettua


    • Tyttö 21

      Ruotsi, Tanska, Viro, Saksa, Ranska, Belgia, Espanja, Englanti,Turkki, Gambia, Senegal ja Kap Verden saaret.

      Ikää tosiaan on 21 vuotta ja ed. mainituissa maissa oon käyny viimesen 3 vuoden aikana.

    • ja-miksei

      Ruotsi, Norja, Tanska, Eesti, Venäjä, Saksa, Puola, Hollanti, Belgia, Sveitsi, Itävalta, Kreikka, Turkki, Irak , Egypti : 15

      Ikä on niukasti viidenkympin paremmalla puolella ja mieleen on jäänyt:

      -Bagdadin helle ja sammakot uima-altaassa sekä oranssikeltuaisiset kananmunat
      -Kasselin mäet,
      -Kirunan rautakaivoksen painostava pimeys (700 m syvyydessä) ja revontulet illalla,
      -Villikaalia Skopeloksen rannalta keräävä pappa, joka oli puheittensa mukaan ollut töissä Tukholmassa - siis lähes suomalainen(!)
      -Öinen lehmälauma Saksan ja Hollannin rajalla; Harrastivat ryhmäpissintää.
      -Faberge´n brokadi-peili-kaviaari-samppanja-herranjestas gaalailta Pietarissa
      - Norjan Trollstigen ja jarruttomalla bussilla vuonon reunaa huristelu (tai - siis ei jäänyt; tajunta oli pakko turruttaa)
      -Roskilden vessa-alueen "kura"
      -Sweitsiläisen verstaan uskomaton siisteys, joka pultti jonossa ja tullin säästäväisyys: lyijykynä oli ainakin kahden sentin pituinen...
      Punaisen Meren korallit ja kalat

      ja lisää hankitaan.

    • laskematta

      Ikää 61v, aikanaan aina, paitsi eukko, niin penskat mukana, joten joutui laskemaan kustannuksia. Autolla euroopassa, lentäen Kiina ja muu aasia, pohjois-afrikka, pohjois- ja väli-amerika, atlantin saaria, pienet ja isot antillit. Nykyään lentoajat rajoittavat. Lukumäärä lienee jossain 80 ja 100 välillä.
      Ps. Euroopassa Islanti ja Moldovia käymättä.
      Kaikki lomat extra n. 3 vuotta??

    • Tanja

      http://www.travelerscenturyclub.org/ - listan mukaan. Ikää 28. Ei mitään älyttömän ekstoottista, mm E-Amerikka on vielä toistaseksi kokonaan käymättä. Viimeset vuodet on tullut pyörittyä lähinnä Venäjällä. Matkustaminen on elämäntapa, jota ainoastaan ura rajottaa :)

    • Mistä ihmeestä te haalitte rahat noihin kaikkiin matkoihin?! Itse olen käynyt 5 maassa ja toivon, että suurin osa matkoista on vielä edessäpäin. Haaveissa olisi Chile, etenkin Tulimaa, oi. Olen kohta 22v ja opiskeluja olisi edessä vielä 1½ v, mutta ehkä valmistumisen jälkeen on varaa matkustella.

    • Johnnie83

      piti oikein ottaa maailmankartta esiin että kaikki muisuis mieleen.

      Etelä-Amerikka: 3 maata
      Afrikka: 2 maata
      Eurooppa: 13 maata
      Aasia: 4 maata

      Yhteensä olen siis käyny 22:sa maassa ja olen 4pvn päästä 22 =D

    • vee51

      Elämää voi pidentää loppupäästä tai keskeltä. Jälkimmäiseen on hyvä tapa matkailu. Olen käynyt 58 maassa 51 ikävuotenani ja koen olevani vasta puolivälissä. Niin paljon on vielä näkemättä.

      Tutustun perusteellisesti jokaiseen matkakohteeseeni etukäteen, suunnittelen alustavasti reissut ja tekemiset maassa, mutta en pitäydy niissä orjallisesti. Lomallahan siellä kuitenkin ollaan.

      Asuntovelkojen loppuminen 10 vuotta sitten helpotti kummasti matkustelua. Nyttemin käyn kaukomatkoilla 3 kertaa vuodessa ja lyhyemmät visiitit päälle. Omituisesti vuodet tuntuvat tällä systeemillä pidemmiltä ja en tunne vanhenevani ollenkaan. Mieluummin elämää nyt tähän kuin sinne loppupäähän. Tässä iässä on jo ohitellu vaiheet VOIKU, MUTKU, SITKU ja JOSKU. Se on NYTKU.

      Suosittelen lisäksi maiden käymistä järjestyksessä parhaat loppuun säästäen, muuten ne ei tunnu enää miltään.

      Lohdutukseksi vähemmän matkailleille voin kertoa, että kaksikymppisenä olin käynyt vasta kolmessa maassa. Vielä ehtii...

    • Zettis

      ..tälläi nopeesti laskettuna käynyt 18 maassa.
      Ja ikävuosia on saman verran. :]

    • susa

      Australia, Yhdysvallat, Intia, Sri Lanka, Krerikka, Ruotsi, Viro, Norja, Tanska, Venäjä, Saksa, Italia, Ranska, Espanja, Luxemburg, Hollanti, Iso- Britannia, Sveitsi, Itävalta, Bulgaria, Monaco, San Marino, Vatikaani, Kiina ja Egypti.
      Äkkiseltään laskettuna 25, ikää on 27. Olen tehnyt urakalla pitempiä trippejä ja viettänyt yhdessä noista maista 3 vuotta, toisissa 2: ssa 6kk - 12 kk ja useammassa olen käynyt useampaan kertaan. Ehdoton lemppari syvä maaseutu, outback, läntisessä Australiassa. Ehdoton inhokki löytyy samasta maasta mutta itä puolelta ja rannan tuntumasta..

    • Jannu67

      1. Ruotsi (tänäkin vuonna kymmenkunta kertaa)
      2. Norja
      3. Tanska (kaksi vuotta sitten kaksi viikkoa putkeen)
      4. Venäjä ( Neuvostoliitto, 90-luvun taitteen molemmin puolin useita kertoja)
      5. Viro (viikko sitten viimeksi)
      6. Itävalta (viikon päästä tänne jälleen)
      7. Saksa (kuten myös, tällä kertaa Munchen)
      8. Belgia (usein läpikulkumatkalla)
      9. Ranska (pari kertaa, kerran Pariisissa)
      10. Sveitsi
      11. Italia
      12. Espanja (vain kerran, mannermaalla!)
      13. Englanti (tänä vuonna vasta kerran..)
      14. Monaco (jos tää lasketaan)
      15. Lichtenstein (jos tää lasketaan)
      16. Luxemburg pari kertaa
      17. Hollanti
      18. Sveitsi
      19. Kypros
      20. Turkki
      21. Marokko

      Kolmessa viimeisessä ainoastaan lentäen, muissa myös autolla.

      Huomaa että en oikein ole loma-ihminen, kun Kanariansaaret tai muu löhöily ei kiinnosta sitten tippaakaan.

      IKÄ - 38

    • Ukko

      Ikä 70 vuotta. En muista monessako aika monessa seuraavaksi ajattelin mennä thaimaaseen ja sitten ehkä ahvenanmaaseen.

    • toni.

      1.Viro
      2.Liettua
      3.Latvia
      4.Puola
      5.Ruotsi
      6.Espanja
      7.Turkki
      8.U.S.A

      Aikas vaatimaton määrä vielä mutta lähitulevaisuudessa muuttuu oleellisesti ikää 22vuotta.

    • 31v.

      ei maita voi vertailla tai voi mä diggaan eniten lattareista ja amazonkylistä:o)

    • 36 vee

      Itse asiassa 30-vuotiaana oli tullut kasaan 60 maata, sittemmin reissaaminen ollut vähäisempää. Kohta taas tulee lisää.

      Suuri osa maista tullut kasaan duunireissuilla.

      Suosittelen : Vietnam, Karibia, Kiina, Baltian maat.

    • olen käynyt

      useampia kertoja. Ikä lähellä eläkeikää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1757
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1567
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1273
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      745
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      727
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      688
    Aihe