Mikä panimoalan kuljetustoimintaa vaivaa ??

Anonyymi-ap

Panimoala eli oluen valmistajat myös virvoitusjuomia valmistavat yhtiöt. Muissa euroopan maissa panimoilla on tosi hienot mainokset autojen kyljissä. Kalusto on viimeisen päälle siistiä ja luo kuluttajille tunnelman ,että laatutuotteita tässä kuljetetaan. Mutta miten on Suomessa .... niin ilmeisesti panimot luottavat ,että kyllä ne rapa-juopot juovat kaljaa vaikka härkä vankkureissa tuotaisiin. Ensin lähti laadukkaan logistiikan häpäisyyn Sinebrykoff . He luopuivat omista autoistaan jotka 1970-80 luvuilla olivat Helsingin upeimpia jakelu Mersuja. Tosi hienot Valko, sini ,punaraita teippaukset Paska alkoi kun tehdas muutti Keravalle. Nykyisin tämä yritys on yrittäjien mielestä kuljetusalan pohja sakkaa. Viime vuosina myös Hartwall on lähtenyt samaan kelkkaan. Tänä päivänä Hartwallin ennen upeat hienoilla mainoksilla teipatut autot on vain unessasi ,niitä ei ole enää. Minulle kertoi kyseisen yrityksen palveluksessa ollut pitkänlinjan autoilija ,että todella alas on vajottu." Nyt on hommissa enää näitä " neek...reitä. Minä kysyn mitä hemmettiä. Panimoala tuottaa aivan järjettömän upean tuloksen joka vuosi ja sitten logistiikkakustannuksissa halutaan tällaista "kehitysmaa meininkiä" ehkä johtoryhmässä on noussut se kuuluisa pissa päähän. Ei enää haluta koko henkilöstölle ja yrittäjä suhteessa oleville menestymistä.
Nyt todella asiallisia kommentteja panimoalan kuskeilta ja yrittäjiltä jotta saadaan hyvä ja asiallinen keskustelu tämän asian tiimoilta käyntiin.

24

341

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eivät näe että ne tuo hyötyä, mainosten teho muualla.


      Kaupoissa pitäisi saada hinta alemmas pienpanimoiden ja muiden eurooppalaisten tuoteet. Näille veroale ja suomalaiselle hiivan makuisille bulkki oluille korotus.

      Meidän panimoalan tuotteet on kapeat ja ei voi kehua euroopassa.

      Vähän sama kuin metsät, harvennettu ja vanhoja metsiä ei näy.

      • Anonyymi

        Mutta nyt on kysymys panimoyrityksien brändeistä ja siitä miksi meillä Suomessa panimoteollisuuden kuljetuksien laatu on haluttu ihan tietoisesti ajaa alas . Miksi Valio, Fazer ja Arla edelleen luo mielikuvaa omasta yrityksestä hyvillä ajoneuvo mainoksilla( todella edullinen tapa mainostaa suurelle kansalle). Miksi yritykset lähtevät näin eri linjoille.
        Tuskin hiivan makuiset suomalaisoluet ovat se syy miksi ennen niin hyvinvoiva panimoalan oma kuljetustoiminta on ajautunut tähän surkeaan tilaan, jossa millään ei ole väliä.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍒 ­N­­­y­m­­­f­­o­m­­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#178318495

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Helsingin uutiset: Laki kieltää olutmainokset auton kyljessä
      SUVI HAUTANEN
      JULKAISTU 10.03.2014 | 12:54
      PÄIVITETTY 10.03.2014 | 12:54
      Uusi laki kieltää oluen mainostamisen jakeluautojen ja tankkiautojen kyljissä, kertoo Helsingin uutiset.
      MAINOS
      Alkoholimainontaa koskeva laki tule voimaan ensi vuoden alussa. Lailla kielletään mietojen alkoholijuomien mainonta kaikilla yleisillä paikoilla, kuten bussipysäkeillä, liikennevälineissä ja mainostauluilla.

      Hallitusneuvos Ismo Tuominen sosiaali- ja terveysministeriöstä vahvistaa Helsingin uutisille, että alkoholin mainontakielto koskee kaikkia yleisillä paikoilla olevia tai yleisille paikoille näkyviä mainoksia.

      – Valitettavasti tiet ja kadut ovat tällaisia yleisiä paikkoja, joten myös jakeluautojen mainokset tulevat kielletyiksi ensi vuoden alusta lähtien, Tuominen sanoo.

      Lain noudattamista valvovat Valvira sekä aluehallintovirasto.

      Esimerkiksi Sinebrychoffin panimolla on sopimus juomiensa jakelusta noin 120 jakeluyrittäjän kanssa. Yrittäjillä on yhteensä lähes 200 autoa, joista noin sataan on Sinebrychoffin viestintä- ja lakiasiainjohtaja Marja-Liisa Weckströmin mukaan teipattu alkoholijuomien mainoksia.

      Weckström arvioi, että Sinebrychofflle koituu kustannuksia teippien poistosta puolesta miljoonasta miljoonaan euroon.

      Alkoholimainonnan rajoituksia perustellaan lasten suojelemisella.
      ------------------------------------------------------------------------------------

      *************
      Ruotsissa sama homma, mutta Tanskassa Carlsbergin ja Tuborgin autot saa kulkea ihan julkisesti teipattuina, samoin esim. Irlannissa kulki ihan yleisillä teillä Quinnessin säiliörekkoja, eikä siellakään näkynyt rapajuoppoja lapsia juoksemassa näiden autojen perässä.

    • Anonyymi

      Oi aikoja parempia, ajon aikoinaan Koffin omaa autoa Mersua oli hienot teipit ja hommassa tienasi taulukkopalkan päälle sai tuontatolisät eli päivätöissä pääsin hyville palkoille.Ajoin myöskin isompiin myymälöihin puoliperävaunulla, oli henkilöstöedut ja palkka kunnollinen, tänä päivänä kaikki yksityisiä ja niska limassa painavat pitkää päivää pienellä palkalla.

      • Anonyymi

        On totta ,että alkoholituotteiden mainostuskielto aiheuttaa miettimistä panimoille. Kummatkin suurimmat panimot ovat kuitenkin suurien virvoitusjuoma brändien haltijoita. Toisella on Pepsi ja toisella Coca Cola ja heidän oiheistuotteet kuten Fanta tuote merkki, Hartwallilla oma legendaarinen Jaffa tuotemerkki. Pitää muistaa ,että autojen upeat mainokset kiinnittävät kuluttajien huomion uskomattoman hyvin tuolla katukuvassa. Mikä on parempaa mainosta yritykselle kun on tosi hyvin tehty mainos ajoneuvon kyljessä. Lisäksi se on erittäin edullinen panostus yrityskuvan puolesta.Suurin syy tähän nykytilanteeseen on se ettei yrityksien mainoksista vastaavat pääasiassa nuoret naiset tajua näkyvän perinteisen mainoksen arvoa katukuvassa. Heidän mielestään ainoastaan sosiaalinen media on ainoa oikea paikka kertoa yrityksien tuotteista. Onneksi on tällaisia yrityksiä kuin Valio Oy joka jatkaa perinteisesti todella upeilla autojen kyljissä komeilevilla tosi upeilla mainoksilla.Varsinkin Oltermanni tonttu mainokset ovat sitä kuluttajille suunnattua hyvää mainontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totta ,että alkoholituotteiden mainostuskielto aiheuttaa miettimistä panimoille. Kummatkin suurimmat panimot ovat kuitenkin suurien virvoitusjuoma brändien haltijoita. Toisella on Pepsi ja toisella Coca Cola ja heidän oiheistuotteet kuten Fanta tuote merkki, Hartwallilla oma legendaarinen Jaffa tuotemerkki. Pitää muistaa ,että autojen upeat mainokset kiinnittävät kuluttajien huomion uskomattoman hyvin tuolla katukuvassa. Mikä on parempaa mainosta yritykselle kun on tosi hyvin tehty mainos ajoneuvon kyljessä. Lisäksi se on erittäin edullinen panostus yrityskuvan puolesta.Suurin syy tähän nykytilanteeseen on se ettei yrityksien mainoksista vastaavat pääasiassa nuoret naiset tajua näkyvän perinteisen mainoksen arvoa katukuvassa. Heidän mielestään ainoastaan sosiaalinen media on ainoa oikea paikka kertoa yrityksien tuotteista. Onneksi on tällaisia yrityksiä kuin Valio Oy joka jatkaa perinteisesti todella upeilla autojen kyljissä komeilevilla tosi upeilla mainoksilla.Varsinkin Oltermanni tonttu mainokset ovat sitä kuluttajille suunnattua hyvää mainontaa.

        Hyvä kirjoitus ja täyttä asiaa. Mutta on näiden panimoiden toiminnassa suhteessa kuljetusyrityksiin tapahtunut valtava muutos 2000 -luvun alussa sieltä saakka on kyseisten 2 ison panimon kuljetusyrittäjien on entistä vaikeampi ollut hoitaa omaa erittäin raskasta työtään ja saada siitä asiallinen palkka. Koff panimon hanke vuosia sitten houkutella ulkomaalaisia itä- euroopasta hankkimaan liikenneluvat EU alueelle heidän piikkiin, ainoa velvoite oli tehdä tietty aika töitä KOFF panimolle. Kun näitä tuoreita yrittäjiä tapasi tuolla kauppojen pihoilla, niin heillä ei ollut mitään tapoja, autot olivat miten sattuu tiellä ja yhteistä kieltä ei löytynyt, kun vain puolaa ja puhuttiin. Heti kun vuosi tuli täyteen niin nämä sankarit lähtivät liikennelupiensa kanssa ajelemaan keskieuroopan baanoille.Onko tällainen toiminta hyvää yrityskulttuuria , niin ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus ja täyttä asiaa. Mutta on näiden panimoiden toiminnassa suhteessa kuljetusyrityksiin tapahtunut valtava muutos 2000 -luvun alussa sieltä saakka on kyseisten 2 ison panimon kuljetusyrittäjien on entistä vaikeampi ollut hoitaa omaa erittäin raskasta työtään ja saada siitä asiallinen palkka. Koff panimon hanke vuosia sitten houkutella ulkomaalaisia itä- euroopasta hankkimaan liikenneluvat EU alueelle heidän piikkiin, ainoa velvoite oli tehdä tietty aika töitä KOFF panimolle. Kun näitä tuoreita yrittäjiä tapasi tuolla kauppojen pihoilla, niin heillä ei ollut mitään tapoja, autot olivat miten sattuu tiellä ja yhteistä kieltä ei löytynyt, kun vain puolaa ja puhuttiin. Heti kun vuosi tuli täyteen niin nämä sankarit lähtivät liikennelupiensa kanssa ajelemaan keskieuroopan baanoille.Onko tällainen toiminta hyvää yrityskulttuuria , niin ei ole.

        Nyt nostit sitten kissan pöydälle.Panimoala ei ole arvostanut viimeisen 20 vuoden aikana hyvää asiakaspalvelua lähes ollenkaan. Heillä on valtava luotto siihen,että alkoholi tuotteet on se juttu, ei hyvä asiakaspalvelu. Kun asiakas saa tilaamansa tuotteet vaikka sitten hankalasti ja yhteistä kieltä ei löydy niin asiakas on tyytyväinen.Sellainen on olettamus.Sellainen toiminta kyrpii meikäläistä pitkän linjan kuskia joka on koko ikänsä tehnyt hommat viimeisen päälle ja asiakkaita kunnioittaen. Ennen oli siistit mainokset ja nyt ajellaan ilman mainoksia,kuin "orvot pirut" kohteeseen. Ei hyvä on minun mielipide.


    • Anonyymi

      Ajoin mallasjuomalla firman omia autoja oli hyvä työ,helsingistä ajoin kaljaa reitti hki,kirkkonummi,lohja ja päivän keikka 8 myymälää päivä, ajokkina Scania lbs 50 ja myöhemmin uusi auto lb 80,oli parasta hommaa j tienasin insinöörin palkoille.

      • Anonyymi

        Näin oli ennen " hyvään aikaan" nyt on meno toista , ei duunarille nykymenossa anneta armoa ollenkaan. Ennen hyvä kuski joka teki tosi hyvää tulosta tienasi tosi hyvin,nykyisin sellaiseen ei ole enää mahdollisuuksia,sillä yritykset pyrkivät aina etsimään sen halvimman ratkaisun ,vaikka hyvän asiakaspalvelun kustannuksella. Työnlaadulla ei sinänsä ole mitään merkitystä.Pitääkö Suomen aina seurata myös pahassa muita maita kuten on nähty taksi-uudistuksessa. Ehkä pitää,onneksi minä jään juuri eläkkeelle.


      • Anonyymi

        Niin Mallasjuomat....... Pyynikki....... se olis silloin ennen.Kultaista 1970-lukua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin Mallasjuomat....... Pyynikki....... se olis silloin ennen.Kultaista 1970-lukua.

        Mallasjuomilla oli jakeluvarasto vielä 80 luvun lopulla helsingissä.


    • Anonyymi

      Niin keski-euroopassa ollaan fiksua porukkaa. Panimoyrityksillä ei ole ollut mitään tarvetta ulkoistaa omaa jakelutoimintaa. Tuotanto ja kuljetustoiminta on yhtä suurta perhettä. Todella hieno asia ja ajattelutapa ja täysin fiksu veto ,kun kaikki työntekijät yrityksessä puhaltavat yhteen hiileen ja se yhdessä menestyminen on pääasia.
      Näin oli ennen myös meillä Suomessa,kunnes kaikkien mahdollisten asioiden ulkoistus tuli muotiin. Kaikkea perusteltiin kilpailukyvyllä, unohtaen se seikka ,että kun kuljettaja oman firman tavaroita kuljettaa niin se on sitä parasta markkinointia.
      Nyt on ajat toiset , siis nauttikaa siitä.

      • Anonyymi

        Toden totta ,olet oikeassa jos olet firmassa töissä jossa tuotetaan jotain tuotetta ,niin totta mooses siten kuljettaja pyrkii markkinoimaan oman firman tuotetta mahdollisimman hyvin,jotta bisnes etenee ja kuskikin saa asiallisen korvauksen. Se on sellainen luonnollinen tapa jolla kapitalismi pelittää.Näin suurin osa kansaa ymmärtää asian. Mutta hei se ole ollenkaan näiden sanerauskaiffareiden mieleen,joilla on oma todella hyvä idea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toden totta ,olet oikeassa jos olet firmassa töissä jossa tuotetaan jotain tuotetta ,niin totta mooses siten kuljettaja pyrkii markkinoimaan oman firman tuotetta mahdollisimman hyvin,jotta bisnes etenee ja kuskikin saa asiallisen korvauksen. Se on sellainen luonnollinen tapa jolla kapitalismi pelittää.Näin suurin osa kansaa ymmärtää asian. Mutta hei se ole ollenkaan näiden sanerauskaiffareiden mieleen,joilla on oma todella hyvä idea.

        Kerroit juuri asiat kuinka pitkän linjan panimoalan kuljettaja/ yrittäjä asian on ajatellut.
        Kun tuntee kuuluvansa osaksi panimon toimintaa , niin se kannustaa toimimaan myös sen eteen ,että oma työpaikka pärjää kovassa kilpailussa. Nykymaailma on vaan niin kova paikka ettei nämä henkilöt jotka tulevat suoraan koulun penkiltä tai ihan muilta aloilta ymmärrä tätä merkitystä ,että yrityksen työntekijöiden yhteenkuuluvaisuus on tärkeä asia menestymiseen. Siksi he saneeravat surutta pelkkien tietokone ennusteiden mukaan miten saataisiin mahdollisimman suuret säästöt. Kuljetussopimukset laaditaan niin tiukoiksi että kuljetusyrityksen voitto on olematon. Mitä tekee yrittäjä , niin hän lopettaa ja siirtyy muihin töihin. Ne harvat pitkänlinjan yrittäjät jotka ajavat vielä eivät sanoja säästele tuolla kentällä. Surkeaksi on mennyt panimoalan kuljetukset, totta tosiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroit juuri asiat kuinka pitkän linjan panimoalan kuljettaja/ yrittäjä asian on ajatellut.
        Kun tuntee kuuluvansa osaksi panimon toimintaa , niin se kannustaa toimimaan myös sen eteen ,että oma työpaikka pärjää kovassa kilpailussa. Nykymaailma on vaan niin kova paikka ettei nämä henkilöt jotka tulevat suoraan koulun penkiltä tai ihan muilta aloilta ymmärrä tätä merkitystä ,että yrityksen työntekijöiden yhteenkuuluvaisuus on tärkeä asia menestymiseen. Siksi he saneeravat surutta pelkkien tietokone ennusteiden mukaan miten saataisiin mahdollisimman suuret säästöt. Kuljetussopimukset laaditaan niin tiukoiksi että kuljetusyrityksen voitto on olematon. Mitä tekee yrittäjä , niin hän lopettaa ja siirtyy muihin töihin. Ne harvat pitkänlinjan yrittäjät jotka ajavat vielä eivät sanoja säästele tuolla kentällä. Surkeaksi on mennyt panimoalan kuljetukset, totta tosiaan.

        Niin mikä tässä ihan aikuisten oikeasti kaivertaa. Niin se jos syntymästä asti on ollut panimoalalla " töissä" eli jo iso-isä oli kuljettajana ja myös oma isäni oli kuljettaja kyseisessä isossa panimoyrityksessä. Molemmat sukupolvet tekivät työtään todella sydämestään ja painovat ihan törkeän pitkää päivä , ei jäänyt aikaa lapsille , ei lapsen lapsille. Silti hommiin tuli loppu juuri ennen isäni eläkkeelle jäämistä. Niin ei ollut eläke kahvituksia ei mitään. Kun järkevöitiin kuljetustoimintaa. Ukko pihalle ihan vaan ihan piruttaan.Ilman juhlimisia vaikka 40 vuotta oli firmassa ja teki työnsä todella hyvin.
        .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mikä tässä ihan aikuisten oikeasti kaivertaa. Niin se jos syntymästä asti on ollut panimoalalla " töissä" eli jo iso-isä oli kuljettajana ja myös oma isäni oli kuljettaja kyseisessä isossa panimoyrityksessä. Molemmat sukupolvet tekivät työtään todella sydämestään ja painovat ihan törkeän pitkää päivä , ei jäänyt aikaa lapsille , ei lapsen lapsille. Silti hommiin tuli loppu juuri ennen isäni eläkkeelle jäämistä. Niin ei ollut eläke kahvituksia ei mitään. Kun järkevöitiin kuljetustoimintaa. Ukko pihalle ihan vaan ihan piruttaan.Ilman juhlimisia vaikka 40 vuotta oli firmassa ja teki työnsä todella hyvin.
        .

        Näinhän se menee täällä Suomenmaassa, niin kauan kun yritykset pysyvät suomaisomistuksessa varsinkin perheyhtiöinä niin johto arvostaa suuresti pitkänlinjan työntekijöitään. On kauppakamarin ansiomerkkien jakamiset 10 v 20 v 30 v 40 v ja palkitaan lahjakorteilla tai rahallisella lahjalla. Puku päälle ja juhla illallinen arvokas sellainen, ei riehuta, siinä huokuu arvokkuus ja arvostus työntekijää kohtaan. Kun suku myy yrityksen ulkomaiselle toimijalle (KOFF ja Hartwall) niin uudella johdolla ei ole mitään tunnesidettä yritystä hyvin palvelleisiin työntekijöihin. Pilalle on mennyt koko panimoala kuljetuksien osalta Suomessa. Varsinkin kun Posti alkoi touhuta myös mukana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinhän se menee täällä Suomenmaassa, niin kauan kun yritykset pysyvät suomaisomistuksessa varsinkin perheyhtiöinä niin johto arvostaa suuresti pitkänlinjan työntekijöitään. On kauppakamarin ansiomerkkien jakamiset 10 v 20 v 30 v 40 v ja palkitaan lahjakorteilla tai rahallisella lahjalla. Puku päälle ja juhla illallinen arvokas sellainen, ei riehuta, siinä huokuu arvokkuus ja arvostus työntekijää kohtaan. Kun suku myy yrityksen ulkomaiselle toimijalle (KOFF ja Hartwall) niin uudella johdolla ei ole mitään tunnesidettä yritystä hyvin palvelleisiin työntekijöihin. Pilalle on mennyt koko panimoala kuljetuksien osalta Suomessa. Varsinkin kun Posti alkoi touhuta myös mukana.

        Näin on marjat jos oma yrittäjäsi luopuu yrityksestä esim. eläkkeelle jäämisen johdosta niin yrityksen ostanut ihminen voi kohdella sinua todella tylysti, potku perseeseen ja pihalle. Silloin hän on todella tyhmä. Aina pitäisi neuvotella , mikä on tilanne. Jokainen suomalainen ymmärtää ,että hyvää kuljettajaa on vaikea saada tänä päivänä. Ainakin me maahanmuuttaja taustaiset ymmärrämme hyvin ,että jokainen hyvä laadukas työpaikka on todella hyvä ja luo hyvinvointia kaikille.Arvostamme suuresti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on marjat jos oma yrittäjäsi luopuu yrityksestä esim. eläkkeelle jäämisen johdosta niin yrityksen ostanut ihminen voi kohdella sinua todella tylysti, potku perseeseen ja pihalle. Silloin hän on todella tyhmä. Aina pitäisi neuvotella , mikä on tilanne. Jokainen suomalainen ymmärtää ,että hyvää kuljettajaa on vaikea saada tänä päivänä. Ainakin me maahanmuuttaja taustaiset ymmärrämme hyvin ,että jokainen hyvä laadukas työpaikka on todella hyvä ja luo hyvinvointia kaikille.Arvostamme suuresti.

        Mielipiteesi on hieno ja arvostan suuresti sitä olen täysin samaa mieltä, Mutta nyt on kyse ilmeisesti paljon suuremmista asioista , miksi jättiyritykset jotka ostivat KOFF ja Hartwall yritykset eivät ole enää viimeisen 20 vuoden aikana arvostaneet omaa logistiikka osaamista. Miksi kaikki pitkänlinjan olut kuskit pantiin kilometritehtaalle joilla oli todella hyvä, asiakastuntemus ja hyvät suhteet kauppoihin ja eteenkin ravintoloihin. On täysin käsittämätöntä ,että sitä huippuosaamista mitä vanhan polven kuskeilla oli ei enää haluttu jatkaa. Tyhmää porukkaa , saatanan saneerajat. Menetitte paljon. Mutta ette ymmärrä. Vanhan polven kuskit näkivät vaivaa ,että asiakassuhteet pysyivät hyvinä ja yrityksellä oli hyvä jatkumo. Tällaisia asioita ei nyky päivänä arvosteta...... niin ikävä kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteesi on hieno ja arvostan suuresti sitä olen täysin samaa mieltä, Mutta nyt on kyse ilmeisesti paljon suuremmista asioista , miksi jättiyritykset jotka ostivat KOFF ja Hartwall yritykset eivät ole enää viimeisen 20 vuoden aikana arvostaneet omaa logistiikka osaamista. Miksi kaikki pitkänlinjan olut kuskit pantiin kilometritehtaalle joilla oli todella hyvä, asiakastuntemus ja hyvät suhteet kauppoihin ja eteenkin ravintoloihin. On täysin käsittämätöntä ,että sitä huippuosaamista mitä vanhan polven kuskeilla oli ei enää haluttu jatkaa. Tyhmää porukkaa , saatanan saneerajat. Menetitte paljon. Mutta ette ymmärrä. Vanhan polven kuskit näkivät vaivaa ,että asiakassuhteet pysyivät hyvinä ja yrityksellä oli hyvä jatkumo. Tällaisia asioita ei nyky päivänä arvosteta...... niin ikävä kyllä.

        Niin nämä molemmat panimot tahkoavat huipputulosta kokoajan ja ilmeisesti ihan suoraan juuri tavaroiden asiakkaille kuljettavien yrityksien selkänahasta ... aivan sairas yhtälö.
        Eikö menestys pitäisi olla kaikille osapuolille yhteinen asia Mikä se on sellainen yhteinen hyvä jos kuljetusala on aina se häviäjä??? vaikea ymmärtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielipiteesi on hieno ja arvostan suuresti sitä olen täysin samaa mieltä, Mutta nyt on kyse ilmeisesti paljon suuremmista asioista , miksi jättiyritykset jotka ostivat KOFF ja Hartwall yritykset eivät ole enää viimeisen 20 vuoden aikana arvostaneet omaa logistiikka osaamista. Miksi kaikki pitkänlinjan olut kuskit pantiin kilometritehtaalle joilla oli todella hyvä, asiakastuntemus ja hyvät suhteet kauppoihin ja eteenkin ravintoloihin. On täysin käsittämätöntä ,että sitä huippuosaamista mitä vanhan polven kuskeilla oli ei enää haluttu jatkaa. Tyhmää porukkaa , saatanan saneerajat. Menetitte paljon. Mutta ette ymmärrä. Vanhan polven kuskit näkivät vaivaa ,että asiakassuhteet pysyivät hyvinä ja yrityksellä oli hyvä jatkumo. Tällaisia asioita ei nyky päivänä arvosteta...... niin ikävä kyllä.

        Eikö papparainen ymmärrä että sille K-Citymarketin kauppiaalle tai jollekkin lähiökuppilan pitäjälle on aivan sama kuka ne tuotteet sinne kärrää kunhan niitä tulee oikea määrä sovittuna aikana? Tavaraa tilataan sen mukaan miten myyntiä on eikä sillä puhuuko kuski henkilökunnan kanssa mukavia toimituksen yhteydessä ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö papparainen ymmärrä että sille K-Citymarketin kauppiaalle tai jollekkin lähiökuppilan pitäjälle on aivan sama kuka ne tuotteet sinne kärrää kunhan niitä tulee oikea määrä sovittuna aikana? Tavaraa tilataan sen mukaan miten myyntiä on eikä sillä puhuuko kuski henkilökunnan kanssa mukavia toimituksen yhteydessä ole mitään merkitystä.

        Nyt kirjoittaa asiaa tosi asiantuntija eli se kuluttaja joka kulauttaa marketin kaljat napaansa ja pissii sitten pihalle. Ihan sama mitä laatua ja hintatasoa olut on ollut niin samana tavarana tulee ulos pisuaariin , WC pönttöön tai koti nurmelle. Niin se on oluen loppu sijoituspaikka.. Mutta ajatteliko tämä nerokas kirjoittaja sitä onko tämä olut toimitettu vastuullisesti kauppaan, onko noudatettu tilaajavastuulakia, halusiko kuluttaja saada oluensa siten ,että myös tavaran toimittaja eli kuljettaja saa asiallisen palkan työstään. Niin tässä on selkeä ero Oluen ja Maidon välilä. Oluen osalta raskasta työtään tekevien työntekijöiden eli kuskien osalta on peli menetetty. Valio, Arla, Satamaito, Hämeenlinnan osuusmeijeri, Maitomaa , Juustoportti . Meijerit pitävät yhtä ja arvostavat hyvää asiakaspalvelua ja omia kuljettajiaan ja heidän ammattitaitoaan olla yhdyshenkilöinä meijereiden ja asiakkaiden välillä. Asiat ovat kuitenkin niin ,että nyky maailmassa kuljettaja voi olla ainoa konkreettinen yhdyside asiakkaan ja yrityksen välillä ja jos kuljettajan ja asiakkaan välillä ei ole edes yhteistä kieltä niin vaikeaksi menee asioiden hoito. Tämä on nykyisin ihan arkea panimoalalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kirjoittaa asiaa tosi asiantuntija eli se kuluttaja joka kulauttaa marketin kaljat napaansa ja pissii sitten pihalle. Ihan sama mitä laatua ja hintatasoa olut on ollut niin samana tavarana tulee ulos pisuaariin , WC pönttöön tai koti nurmelle. Niin se on oluen loppu sijoituspaikka.. Mutta ajatteliko tämä nerokas kirjoittaja sitä onko tämä olut toimitettu vastuullisesti kauppaan, onko noudatettu tilaajavastuulakia, halusiko kuluttaja saada oluensa siten ,että myös tavaran toimittaja eli kuljettaja saa asiallisen palkan työstään. Niin tässä on selkeä ero Oluen ja Maidon välilä. Oluen osalta raskasta työtään tekevien työntekijöiden eli kuskien osalta on peli menetetty. Valio, Arla, Satamaito, Hämeenlinnan osuusmeijeri, Maitomaa , Juustoportti . Meijerit pitävät yhtä ja arvostavat hyvää asiakaspalvelua ja omia kuljettajiaan ja heidän ammattitaitoaan olla yhdyshenkilöinä meijereiden ja asiakkaiden välillä. Asiat ovat kuitenkin niin ,että nyky maailmassa kuljettaja voi olla ainoa konkreettinen yhdyside asiakkaan ja yrityksen välillä ja jos kuljettajan ja asiakkaan välillä ei ole edes yhteistä kieltä niin vaikeaksi menee asioiden hoito. Tämä on nykyisin ihan arkea panimoalalla.

        Tässä tullaan siihen konkreettiseen asiaan ,että tavallinen kuluttaja on täysin vieraantunut siten tavarat tulevat kauppoihin. Suomi on pohjoismainen hyvinvointivaltio ja meidän pitää yhdessä valvoa ,että yhteisesti sovittuja asioita valvotaan ja sopimuksia noudatetaan..
        Miksi kuljetusalaa ei pitäisi valvoa....... vaikka juuri sitä pitäisi valvoa. Kyllä pitäisi valvoa ja erityisesti panimoalaa. Sieltä paska kumpuaa juurikin panimoteollisuuden kuljetuksissa, mitä halvemmalla ,sitä parempi. Kyllä ranskankielellä pärjäät...... ja ihan sikamaisia ovat purkupaikoilla muita alan ammattilaisia kohtaan. Sitä saa mitä tilaa....................


    • Anonyymi

      Altia ei saa mainostaa koskenkorvaa rekka autossa, vaikka se on kansallis juoma?😬

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1669
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1458
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1154
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1141
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe