Kissaverotus

Anonyymi-ap

Nyt kun koirar laitettiin rekisteriin niin samalla siinä pienellä painetussa tekstissä lukee myös että kissat pannaan verolle kuten aikoinaan koirat.
Veron suuruus on kaiketi noin 50€ /katti.
Koskakohan kanit verotetaan, tai marsut??

11

379

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaikki vaan verolle vaikka maksuja tässä maassa riittää jo ennestään. Mihin lie rahaa keräävät?

      • Anonyymi

        Tietenkin Italiaan jossa pitää tukea olivilehtoja .Espanjaan jotta saavat pidettyä sen 4 päiväisen työviikon...Suomalaiset kun on tunnollista kansaa niin ompahan vaan helppo huijata.Vielähän se Marin ennättää tuollaiset miljoonas laittaa vaikka maahanmuuttoon.


    • Anonyymi

      Kainesta ei tule sitä kamalaa kusen hajua mitä tulee Kerostalossa kisalta. Jos sen emäntä kaljan menevä ei laadukasta kissan hiekaa osta ja ei muista putsata kissan astiaa? Kusen haju tulee keskusilmaston kautta muihin asuntoihin ja taloden postiluukusta rapuun.Oiken kissat rekisterin ja maksut niistä.Vaatimus sirutus ja sterilisointi.Niin se kusen haju lievempi.Toki kissa kusee nurkiin jos sen kusi kaki astia likainen.Kissan vika ei siis vaan omistajan.

    • Anonyymi

      Höpö höpö ja höpö.

    • Anonyymi

      Tämä kuin myös koiraverotus on Anssi Wellingin ansiota, jolla erikoistutkijan nimikkeellä Maa-ja Metsätalousministeriössä ei näytä olevan mitään JÄRKEVÄÄ TEKEMISTÄ. Orpo vois leikata 50% tältä joka sai 72 milj. viimeksi. Nyt koulutus ja köyhät kyykkyyn saanoo orpo .

    • Anonyymi

      Kissat tulee siruttaa,ja siru rekisteröidä. Mutta 2026, ei nyt ole ajankohtainen asia.
      Eli saan edelleen joka kevät ennen sitä hommats aina samannäköisen uuden kissan,jolle annan aina saman nimen kuin edellisellä. Säästyn rokotuskortin uusimiselta,kun en vaihda joka vuosi kissan nimeä.( Lukekaa huumorilla,kummallista kun sen kuviotkin säilyy samoina joka vuosi)

    • Anonyymi

      Kissojen pakollinen siruttaminen ja rekisteröinti pitäisi tehdä nyt eikä vasta vuonna 2026, mutta vaikka se pakollistettaisiinkin, niin aina on jääriä jotka vähät välittävät säännöistä, ohjeista tai laeista. Eipähän kaikki koirien omistajatkaan vaivaudu rekkaamaan koiriaan vaikka pitäisi.

      Mutta jokainen vastuullinen kissan omistaja voi jo nyt vapaaehtoisesti kissansa siruttaa ja näin ollen edistää sitä, että se mahdollisesti katoamistapauksessa vielä oikealle omistajalle päätyisi. Kuinka moni teistä meinaa kissansa siruttaa?




      "Kaikki Suomen kissat halutaan rekisteröidä: ”Eivät kuulu meidän luontoon”
      Maa- ja metsätalousministeriön erityisasiantuntijan mukaan päällimmäisenä rekisterin tulemisessa on se, että kissoja ei jätettäisi jatkossa heitteille"

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009610200.html

      Lainauksen ja linkin lähde Ilta-Sanomat

      • Anonyymi

        Totta kai sirun hommaan. Olen se jolla on joka kevät "uusi" tismalleen samanlainen kissa kuin syksykesälläkin oli. Samalla rokotuskortilla kuin aiemmat vuotuiset kissat.
        Minusta omma on niin, että eläinten hylkäämiseen, huonosti hoitamiseen ja muuhun kaltoinkohteluun tulisi puuttua a) heti kun sitä huomataan. b)kovemmin rangaistuksin kuin nykyään. Eläintä ei rikoksen satuttua tulisi rinnastaa tavaraan, vaan sen tulisi laissa olla tunteva ja hoitoa tarvitseva olento.
        Nykyään onneksi kissanpennuista pyydetään maksu, yleensä ja sen toivoisi liittyvän aina myös ns sekarotuisen kotikissan luovutukseen uudelle omistajalle. Ettei kissoja annettaisi lainkaan ilmaiseksi.
        Harva haluaa rääkättäväksi ostaa eläintä. Kun kissanpentu, tuo parin nyrkin kokoinen olento, maksaa useamman satasen,sillä on jo paremmat mahdollisuudet saada kunnollista hoitoa.
        Itse tykkään kovin kissaystävästäni. Yksinasuvalle lemmikistä on kummasti kaveria. Ja- valjailla ulkoilut. Näitä ulkoiluja kissa suorastaan odottaa. Voin niin seurata kissan käyttäytymistä, ja sillä on turvallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai sirun hommaan. Olen se jolla on joka kevät "uusi" tismalleen samanlainen kissa kuin syksykesälläkin oli. Samalla rokotuskortilla kuin aiemmat vuotuiset kissat.
        Minusta omma on niin, että eläinten hylkäämiseen, huonosti hoitamiseen ja muuhun kaltoinkohteluun tulisi puuttua a) heti kun sitä huomataan. b)kovemmin rangaistuksin kuin nykyään. Eläintä ei rikoksen satuttua tulisi rinnastaa tavaraan, vaan sen tulisi laissa olla tunteva ja hoitoa tarvitseva olento.
        Nykyään onneksi kissanpennuista pyydetään maksu, yleensä ja sen toivoisi liittyvän aina myös ns sekarotuisen kotikissan luovutukseen uudelle omistajalle. Ettei kissoja annettaisi lainkaan ilmaiseksi.
        Harva haluaa rääkättäväksi ostaa eläintä. Kun kissanpentu, tuo parin nyrkin kokoinen olento, maksaa useamman satasen,sillä on jo paremmat mahdollisuudet saada kunnollista hoitoa.
        Itse tykkään kovin kissaystävästäni. Yksinasuvalle lemmikistä on kummasti kaveria. Ja- valjailla ulkoilut. Näitä ulkoiluja kissa suorastaan odottaa. Voin niin seurata kissan käyttäytymistä, ja sillä on turvallista.

        Joka kevät uusi kissa? Trollaatitrollaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joka kevät uusi kissa? Trollaatitrollaa!

        Täähän on puoleltani huumoria. Edellinen oli 14 kevättä. Tällä on kolmas kevät mikä nyt on kun on syksyllä syntynyt. Legendan mukaanhan kissa otetaan keväällä, ja on mukava niin kauan kuin on pentu. Syksyllä se joko viskataan muuten vaan heitteille/unohdetaan möksälle, heitetään liikkuvasta autosta.
        Voi harmin paikka, tänä keväänä onkin taas aikuinen kissa. Sillä ruojakkeella on samanlaiset kuviot kuin viimekeväälliselläkin. Ja voi voi. Kovin se käyttäytyykin kuten viimekeväi ne, toissakeväinen. (siis heitän rankkaa läppää. Minulla on siis nyk kissa marraskuussa 19 hankittu.)
        Tää minun läppäni on heille, joilla ei ole ymmärrystä, että kissaa EI saa jättää heitteille. etsii vaikka uuden kodin eläinsuojelun kautta kissalle, ellei voi pitää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2143
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      751
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      540
    Aihe