Ylivaikearistikko.

Nyt on varmaan vuoden vaikein ristikko Skytältä. Tasan kolme sanaa on, eikä niistäkään lähde mitään. Ilmeisesti väärin, Voisiko joku ystävällisesti neuvoa, mistä kolkasta edes pääsisi alkuun

84

1215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihan sama täällä. Muutama sana siellä täällä, mutta mitään en saa avautumaan enempää
      Jäänee tekemättä, mutta ehkä vielä tänä iltana yritän.

    • Anonyymi

      Depressioon vieviä apatiaajatuksia
      Auttaisiko duracellpupun energia

      otva, tikkuri, rotko, kreivit, otsataso, olutlasi, orinoco, avaali, batman, avomaastoalue, tavis, psoriasis, kontiki, matkinta, ekinus, sikala, neruda, liinamaa, kapula, osaaikaisuus

    • Anonyymi

      Kiitos paljon! Vieläkin menee loppuilta, vaikka saatiin näin paljon apuja. En voi muuta kuin ihailla teitä neropatteja.

      • Minua kyllä pirusti harmitti kun tuli täällä käytyä. Minulle oli oikea yläkulma ongelma pääkuvasta johdetun sanan takia. Kun ongelmasanan näki, kulma lässähti sen jälkeem'n kokonaan. Miksi h***ssä pääkuvista johdetut sanat pitää kertoa suoraan, sillä niiden kertominen ainakin minulle lässöyttää ratkonnan täysin. Viikonlopun ratkonta meni pilalle.

        VOU'I HELVETTI TÄTÄ SIVUSTOA.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minua kyllä pirusti harmitti kun tuli täällä käytyä. Minulle oli oikea yläkulma ongelma pääkuvasta johdetun sanan takia. Kun ongelmasanan näki, kulma lässähti sen jälkeem'n kokonaan. Miksi h***ssä pääkuvista johdetut sanat pitää kertoa suoraan, sillä niiden kertominen ainakin minulle lässöyttää ratkonnan täysin. Viikonlopun ratkonta meni pilalle.

        VOU'I HELVETTI TÄTÄ SIVUSTOA.

        Tosi tyhmyyttä i tänne tulin. Oma moka.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minua kyllä pirusti harmitti kun tuli täällä käytyä. Minulle oli oikea yläkulma ongelma pääkuvasta johdetun sanan takia. Kun ongelmasanan näki, kulma lässähti sen jälkeem'n kokonaan. Miksi h***ssä pääkuvista johdetut sanat pitää kertoa suoraan, sillä niiden kertominen ainakin minulle lässöyttää ratkonnan täysin. Viikonlopun ratkonta meni pilalle.

        VOU'I HELVETTI TÄTÄ SIVUSTOA.

        Huuhaan itseaiheuttamat itkupotkuraivarit eivät kiinnosta ketään.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minua kyllä pirusti harmitti kun tuli täällä käytyä. Minulle oli oikea yläkulma ongelma pääkuvasta johdetun sanan takia. Kun ongelmasanan näki, kulma lässähti sen jälkeem'n kokonaan. Miksi h***ssä pääkuvista johdetut sanat pitää kertoa suoraan, sillä niiden kertominen ainakin minulle lässöyttää ratkonnan täysin. Viikonlopun ratkonta meni pilalle.

        VOU'I HELVETTI TÄTÄ SIVUSTOA.

        Minulla viikonvaihteen IS:n ristikoiden ratkonta meni pahasti pilalle.
        Sen pilasi jo piilis. Pyysin apua pariin vihjeeseen ja kirjoitin, etten halua ratkaisusanoja. Mutta se, jolta pyysin apua, unohti pyyntöni.

        Tulin tänne katsomaa miten tänne kirjoittavat ovat ristikon kokeneet. Se pilasi koviksen nautinnon ja jäi varsin lässähtänyt fiilis kun en osannut ohittaa spoilauslistaa.

        Minulle ensiarvoisen tärkeää Skytän ristikoissa on ratkaisulauseiden selvittäminen itsenäisesti. Jos niissä yksikin sana paljastetaan, saattaa koko ratkonta on minulle pilalla. Kerran Skyttä pilasi ratkontanautinnon varsin tehokkaasti kun laittoi ratkaisusanan, jossa ei ollut mitään pohdittavaa. Se oli minusta Skytän huonoin ristikko. Ristikossa oli pääkuvasta ratkottavaksi käytännössä vain yksi ratkaisulause.

        Monesti Skytän ristikoissa ratkaisulauseiden pohdinta tuo mielenkiintoa koko ristikon ratkontaan. Minusta on täysin käsittämätöntä, että jotkut haluavat tietää nimen omaisesti ratkaisulauseet. Toki jos ei ole suurta kokemusta koviksista ja tavoite on saada ristikko sunnuntaina ratkotuksi, pakkohan sitä on oikoa.

        Tein tyhmästi, että tulin tänne ennen kuin koko ristikko oli ratkottu. Olisin kyllä pientä apua kaivannut, mutta en sellaista kuin mitä HP tarjoaa. En tänne apua tullut hakemaan. Toki se, että pilasin ristikkonautintoani tulemalla tähän säikeeseen, johti siihen, että sain ristikon täyteen sunnuntaina. Toivon minäkin saavani viikonvaihteen ristikot ratkottua viikonvaihteessa.

        Olisin kuitenkin kaivannut toisenlaista apua. Periaatteessa olisin haluamaani apua voinut saada täältäkin, mutta en tästä säikeestä vaan luomalla omaan avun tarpeeseeni oman säikeen.

        Siinä olisin kysynyt, olenko ratkonut tietyt ratkaisusanat oikein. Kun minulle lähetetään keskeneräinen ristikko, erittäin suuressa merkityksessä on se, että kerron ratkontavirheet kirjaimen tarkkuudelta. Kaipaisin itse vastaavaa apua toisilta ratkojilta. Tällainen kysely tuntuisi täällä minusta varsin kiusalliselta, koska omilla sivuillani en anna ratkaisusanoja tuoda esille.

        Parhaiten minua voisi omissa ristikko-ongelmissani auttaa Magmassa. En halunnut nettituttavia vaivata viikonvaihteen ristikoilla enempää kun yksi pieleen mennyt tuokiokin harmitti.

        HP on kieltämättä erittäin hyvä ratkoja. Hänen apuaan kuitenkin kaipaisin Magman kautta. En kaipaisi Magmassa sitä, että hän kertoisi minulle ongelmakohtien ratkaisusanat vaan kertoisi, missä olen ratkonut väärin ja ehkä antaisi pikku vinkit oikeaan suuntaan. Virheiden kertominen olisi kuitenkin tärkeintä. Minun oikean yläkulman ratkonnan jumitti se, että minulla oli väärä ratkaisusana pääkulmasta johdettuun ratkaisusanaan. Kun täältä sain oikean, kulma ratkesi suit sait sukkelaan. Mutta juuri niin en olisi halunnut kulman ratkeavan.

        Ei täältä löytyisi yhtä Magma-kaveria. En täältä nykyisillä toimintaperiaatteilla juuri tykkää apua pyytää enkä oikein innostu suuremmin täällä ketään auttamaankaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minulla viikonvaihteen IS:n ristikoiden ratkonta meni pahasti pilalle.
        Sen pilasi jo piilis. Pyysin apua pariin vihjeeseen ja kirjoitin, etten halua ratkaisusanoja. Mutta se, jolta pyysin apua, unohti pyyntöni.

        Tulin tänne katsomaa miten tänne kirjoittavat ovat ristikon kokeneet. Se pilasi koviksen nautinnon ja jäi varsin lässähtänyt fiilis kun en osannut ohittaa spoilauslistaa.

        Minulle ensiarvoisen tärkeää Skytän ristikoissa on ratkaisulauseiden selvittäminen itsenäisesti. Jos niissä yksikin sana paljastetaan, saattaa koko ratkonta on minulle pilalla. Kerran Skyttä pilasi ratkontanautinnon varsin tehokkaasti kun laittoi ratkaisusanan, jossa ei ollut mitään pohdittavaa. Se oli minusta Skytän huonoin ristikko. Ristikossa oli pääkuvasta ratkottavaksi käytännössä vain yksi ratkaisulause.

        Monesti Skytän ristikoissa ratkaisulauseiden pohdinta tuo mielenkiintoa koko ristikon ratkontaan. Minusta on täysin käsittämätöntä, että jotkut haluavat tietää nimen omaisesti ratkaisulauseet. Toki jos ei ole suurta kokemusta koviksista ja tavoite on saada ristikko sunnuntaina ratkotuksi, pakkohan sitä on oikoa.

        Tein tyhmästi, että tulin tänne ennen kuin koko ristikko oli ratkottu. Olisin kyllä pientä apua kaivannut, mutta en sellaista kuin mitä HP tarjoaa. En tänne apua tullut hakemaan. Toki se, että pilasin ristikkonautintoani tulemalla tähän säikeeseen, johti siihen, että sain ristikon täyteen sunnuntaina. Toivon minäkin saavani viikonvaihteen ristikot ratkottua viikonvaihteessa.

        Olisin kuitenkin kaivannut toisenlaista apua. Periaatteessa olisin haluamaani apua voinut saada täältäkin, mutta en tästä säikeestä vaan luomalla omaan avun tarpeeseeni oman säikeen.

        Siinä olisin kysynyt, olenko ratkonut tietyt ratkaisusanat oikein. Kun minulle lähetetään keskeneräinen ristikko, erittäin suuressa merkityksessä on se, että kerron ratkontavirheet kirjaimen tarkkuudelta. Kaipaisin itse vastaavaa apua toisilta ratkojilta. Tällainen kysely tuntuisi täällä minusta varsin kiusalliselta, koska omilla sivuillani en anna ratkaisusanoja tuoda esille.

        Parhaiten minua voisi omissa ristikko-ongelmissani auttaa Magmassa. En halunnut nettituttavia vaivata viikonvaihteen ristikoilla enempää kun yksi pieleen mennyt tuokiokin harmitti.

        HP on kieltämättä erittäin hyvä ratkoja. Hänen apuaan kuitenkin kaipaisin Magman kautta. En kaipaisi Magmassa sitä, että hän kertoisi minulle ongelmakohtien ratkaisusanat vaan kertoisi, missä olen ratkonut väärin ja ehkä antaisi pikku vinkit oikeaan suuntaan. Virheiden kertominen olisi kuitenkin tärkeintä. Minun oikean yläkulman ratkonnan jumitti se, että minulla oli väärä ratkaisusana pääkulmasta johdettuun ratkaisusanaan. Kun täältä sain oikean, kulma ratkesi suit sait sukkelaan. Mutta juuri niin en olisi halunnut kulman ratkeavan.

        Ei täältä löytyisi yhtä Magma-kaveria. En täältä nykyisillä toimintaperiaatteilla juuri tykkää apua pyytää enkä oikein innostu suuremmin täällä ketään auttamaankaan.

        Opettelisit Huuhaa ratkomaan ristikot itse, niin sinun ei tarvitsisi aina marista, että
        "väärin autettu, väärin autettu!".


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minulla viikonvaihteen IS:n ristikoiden ratkonta meni pahasti pilalle.
        Sen pilasi jo piilis. Pyysin apua pariin vihjeeseen ja kirjoitin, etten halua ratkaisusanoja. Mutta se, jolta pyysin apua, unohti pyyntöni.

        Tulin tänne katsomaa miten tänne kirjoittavat ovat ristikon kokeneet. Se pilasi koviksen nautinnon ja jäi varsin lässähtänyt fiilis kun en osannut ohittaa spoilauslistaa.

        Minulle ensiarvoisen tärkeää Skytän ristikoissa on ratkaisulauseiden selvittäminen itsenäisesti. Jos niissä yksikin sana paljastetaan, saattaa koko ratkonta on minulle pilalla. Kerran Skyttä pilasi ratkontanautinnon varsin tehokkaasti kun laittoi ratkaisusanan, jossa ei ollut mitään pohdittavaa. Se oli minusta Skytän huonoin ristikko. Ristikossa oli pääkuvasta ratkottavaksi käytännössä vain yksi ratkaisulause.

        Monesti Skytän ristikoissa ratkaisulauseiden pohdinta tuo mielenkiintoa koko ristikon ratkontaan. Minusta on täysin käsittämätöntä, että jotkut haluavat tietää nimen omaisesti ratkaisulauseet. Toki jos ei ole suurta kokemusta koviksista ja tavoite on saada ristikko sunnuntaina ratkotuksi, pakkohan sitä on oikoa.

        Tein tyhmästi, että tulin tänne ennen kuin koko ristikko oli ratkottu. Olisin kyllä pientä apua kaivannut, mutta en sellaista kuin mitä HP tarjoaa. En tänne apua tullut hakemaan. Toki se, että pilasin ristikkonautintoani tulemalla tähän säikeeseen, johti siihen, että sain ristikon täyteen sunnuntaina. Toivon minäkin saavani viikonvaihteen ristikot ratkottua viikonvaihteessa.

        Olisin kuitenkin kaivannut toisenlaista apua. Periaatteessa olisin haluamaani apua voinut saada täältäkin, mutta en tästä säikeestä vaan luomalla omaan avun tarpeeseeni oman säikeen.

        Siinä olisin kysynyt, olenko ratkonut tietyt ratkaisusanat oikein. Kun minulle lähetetään keskeneräinen ristikko, erittäin suuressa merkityksessä on se, että kerron ratkontavirheet kirjaimen tarkkuudelta. Kaipaisin itse vastaavaa apua toisilta ratkojilta. Tällainen kysely tuntuisi täällä minusta varsin kiusalliselta, koska omilla sivuillani en anna ratkaisusanoja tuoda esille.

        Parhaiten minua voisi omissa ristikko-ongelmissani auttaa Magmassa. En halunnut nettituttavia vaivata viikonvaihteen ristikoilla enempää kun yksi pieleen mennyt tuokiokin harmitti.

        HP on kieltämättä erittäin hyvä ratkoja. Hänen apuaan kuitenkin kaipaisin Magman kautta. En kaipaisi Magmassa sitä, että hän kertoisi minulle ongelmakohtien ratkaisusanat vaan kertoisi, missä olen ratkonut väärin ja ehkä antaisi pikku vinkit oikeaan suuntaan. Virheiden kertominen olisi kuitenkin tärkeintä. Minun oikean yläkulman ratkonnan jumitti se, että minulla oli väärä ratkaisusana pääkulmasta johdettuun ratkaisusanaan. Kun täältä sain oikean, kulma ratkesi suit sait sukkelaan. Mutta juuri niin en olisi halunnut kulman ratkeavan.

        Ei täältä löytyisi yhtä Magma-kaveria. En täältä nykyisillä toimintaperiaatteilla juuri tykkää apua pyytää enkä oikein innostu suuremmin täällä ketään auttamaankaan.

        Jos foorumini käyttäjät eivät käytä tätä foorumia, koska eivät halua ratkaisusanojen antamista, kuinka moraalisesti ongelmallisena kokisitte, jos minä täällä kysyisin, onko laittamani ratkaisusana oikein vai väärin? Tämä nyt edellyttäisi myös sitä, että loisin säikeitä vain itselleni, en muille. En minä niitä usein tarvitsisi, sillä vastaavaa apua yleensä pyytäisi muutamalta nettitutulta. Magma-kavereita vaan saisi olla enemmän kuin nykyisin. Omijn kysymyksiinä Magma on minulle kivin tapa saada apua.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jos foorumini käyttäjät eivät käytä tätä foorumia, koska eivät halua ratkaisusanojen antamista, kuinka moraalisesti ongelmallisena kokisitte, jos minä täällä kysyisin, onko laittamani ratkaisusana oikein vai väärin? Tämä nyt edellyttäisi myös sitä, että loisin säikeitä vain itselleni, en muille. En minä niitä usein tarvitsisi, sillä vastaavaa apua yleensä pyytäisi muutamalta nettitutulta. Magma-kavereita vaan saisi olla enemmän kuin nykyisin. Omijn kysymyksiinä Magma on minulle kivin tapa saada apua.

        Tässä foorumissa on ihan oma nimetty osasto

        https://keskustelu.suomi24.fi/ajanviete/huuhaa

        mihin voi luoda säikeitä kaikenlaisia kysymyksiä varten.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Opettelisit Huuhaa ratkomaan ristikot itse, niin sinun ei tarvitsisi aina marista, että
        "väärin autettu, väärin autettu!".

        Ratkonkin yleensä ne itse, jopa Pitkälän ristikot, mutta en ole täydellinen ratkoja ja joskus minäkin kaipaan pikku apuja.

        Joo, tällä kertaa minua oli kahdesti väärin autettu, mikä jätti pahan jälkimaun viikonvaihteesta. Ehkä sekä piiliksen että koviksen ongelmakohdat olisin saanut ilman apua täältä tai nettikaverilta saamatta, mutta aikaa olisi mennyt enemmän.

        Täällä nyt esitin, miten minua voisi auttaa, etten sanoisi "väärin autettu, väärin autettu!". Minua voi myös auttaa oikein.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ratkonkin yleensä ne itse, jopa Pitkälän ristikot, mutta en ole täydellinen ratkoja ja joskus minäkin kaipaan pikku apuja.

        Joo, tällä kertaa minua oli kahdesti väärin autettu, mikä jätti pahan jälkimaun viikonvaihteesta. Ehkä sekä piiliksen että koviksen ongelmakohdat olisin saanut ilman apua täältä tai nettikaverilta saamatta, mutta aikaa olisi mennyt enemmän.

        Täällä nyt esitin, miten minua voisi auttaa, etten sanoisi "väärin autettu, väärin autettu!". Minua voi myös auttaa oikein.

        Tosin kun Sanarisin foorumissa pyysin apua vanhoihin PuPe-ristikohin joillakin paloi pinna. Foorumissani on suht. pieni porukka, joka suhtautuu avun saamiseen saman tapaisesti kuin minä ja kaikki sujuu sovussa.

        Ongelma on siinä, muut eivät voi tarjota minulle vastaavaa apua palkintoristikoihin muuten kuin tulemalla Magma-kaveriksini.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tosin kun Sanarisin foorumissa pyysin apua vanhoihin PuPe-ristikohin joillakin paloi pinna. Foorumissani on suht. pieni porukka, joka suhtautuu avun saamiseen saman tapaisesti kuin minä ja kaikki sujuu sovussa.

        Ongelma on siinä, muut eivät voi tarjota minulle vastaavaa apua palkintoristikoihin muuten kuin tulemalla Magma-kaveriksini.

        Huuhaa on jostain saanut päähänsä että kaikkien toisten pitäisi toimia hänen ehdoillaan. Sen takia häntä kutsutaankin Keisariksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tässä foorumissa on ihan oma nimetty osasto

        https://keskustelu.suomi24.fi/ajanviete/huuhaa

        mihin voi luoda säikeitä kaikenlaisia kysymyksiä varten.

        Mutta löytäisikö tämän osion käyttäjät sinne. Ainakin joutuisin laittamaan tänne linkit. Myönnän, että olen hankala autettava sikäli, että jos koen auttajan auttavan minua liikaa, minulle jää ikävä tunne.

        Kyllä minäki triviaakehin juttuihin apuja etsin.
        PÄÄKAUPUNGIKSI 1964 kysyin apua tekoälyltä. Sen kanssa oli vähän tahimista, kun se ei meinannut ymmärtää, että nimen omaan 1964 on se tärkeä vuosi.
        Piti kysyä, että mikä pääkaupunki ei ollut pääkaupunki ennen vuotta 1964.
        Nopeammin varmaan sen avulla tiedon löysin kuin Googlen avulla. Tiedot on kyllä hyvä tarkistaa netistä. Tarkistin tekoälyn antaman vastauksen Googkella. Ei tekoäky Googlea korvaa, mutta välillä sillä saa nopeasti haluamansa faktat.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mutta löytäisikö tämän osion käyttäjät sinne. Ainakin joutuisin laittamaan tänne linkit. Myönnän, että olen hankala autettava sikäli, että jos koen auttajan auttavan minua liikaa, minulle jää ikävä tunne.

        Kyllä minäki triviaakehin juttuihin apuja etsin.
        PÄÄKAUPUNGIKSI 1964 kysyin apua tekoälyltä. Sen kanssa oli vähän tahimista, kun se ei meinannut ymmärtää, että nimen omaan 1964 on se tärkeä vuosi.
        Piti kysyä, että mikä pääkaupunki ei ollut pääkaupunki ennen vuotta 1964.
        Nopeammin varmaan sen avulla tiedon löysin kuin Googlen avulla. Tiedot on kyllä hyvä tarkistaa netistä. Tarkistin tekoälyn antaman vastauksen Googkella. Ei tekoäky Googlea korvaa, mutta välillä sillä saa nopeasti haluamansa faktat.

        "Kyllä minäki triviaakehin juttuihin apuja etsin."

        No tuossa nyt ei mitään uutta, koska ainahan Huuhaa on apuja mankumassa. Ja Huuhaan palaute saamaansa apuun on tyypillisesti joko "Väärin autettu! Väärin autettu!" tai sitten "Olisin minä sen muutenkin osannut ratkoa, mutta siinä olisi mennyt kauemmin."


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä minäki triviaakehin juttuihin apuja etsin."

        No tuossa nyt ei mitään uutta, koska ainahan Huuhaa on apuja mankumassa. Ja Huuhaan palaute saamaansa apuun on tyypillisesti joko "Väärin autettu! Väärin autettu!" tai sitten "Olisin minä sen muutenkin osannut ratkoa, mutta siinä olisi mennyt kauemmin."

        Olen oyytänyt tääktä varsin harvoi apuja. Joskus vastattu töysin asiallisesti, joskus lisötyy keljuilua mukaan.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen oyytänyt tääktä varsin harvoi apuja. Joskus vastattu töysin asiallisesti, joskus lisötyy keljuilua mukaan.

        Tämänkin ajan mitä Huuhaa foorumeilla marisee, voisi käyttää ratkomiseen, ensin ihan itsenäisesti, mankumatta joka puolella apuja tai tekoälyä hyödyntäen. Ei jää ikävä tunne kun ratkoo itse, eikä luovuta heti. Mutta ei taida taso riittää vähänkään vaikeampiin.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen oyytänyt tääktä varsin harvoi apuja. Joskus vastattu töysin asiallisesti, joskus lisötyy keljuilua mukaan.

        Huuhaa se on paraskin asiallisuudesta puhumaan. Tämän langan itkupotkuraivari on taas yksi esimerkki Huuhaan "asiallisuudesta".


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tämänkin ajan mitä Huuhaa foorumeilla marisee, voisi käyttää ratkomiseen, ensin ihan itsenäisesti, mankumatta joka puolella apuja tai tekoälyä hyödyntäen. Ei jää ikävä tunne kun ratkoo itse, eikä luovuta heti. Mutta ei taida taso riittää vähänkään vaikeampiin.

        Olen minä melko vaikeita ristikoita sasnut ratkottua, Pitkälä, Viitamäki ja Alf Simberger kuuluvat selätettyihin ristikoihin. Tosin yhtä Simbergin ristikkoa en saanut täyteen ja piti kolmistaan ratkoa ristikko Magmadsa loppuun asti.

        En tullut tänne kinuamaan apua hieman keskeneräiseen Skyttään, mutta sain vahingossa apua, mikä hiivatisti harmitti.

        Yekoälyktä voi saada apua vain faktavihjeisiin - jekkuvihjeitä se ei ymmärrä. Jos erhtyy luulemaa jekkuvihjeettä faktavihjeeksi ja jos kysyy tekoälyltä, huomaa äkkiä, että ei vastauksissa ole vihjeen kannalta mitään tolkkua.

        Olet siinä oikeassa että Skyttä olisi pitänyt yrittää ensin ratkoa kokonaan ennen kuin vierailee täällä. Oli myös virhe pyytää apua piilikseen. Tein yhde ratkontavirheen, mikä sotki ratkontaan. Sen olisin voinut itsekin huomata. Ei mennyt ihan putkeen viikon vaihteen ratkonnat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huuhaa se on paraskin asiallisuudesta puhumaan. Tämän langan itkupotkuraivari on taas yksi esimerkki Huuhaan "asiallisuudesta".

        Tuli suututtua paljastuslistasta, jota e olisi halunnut nähdä, mutta en osannut ohittaa. Otti pannuun nii paljon, että tuli kirjoitettua rumasti.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olen minä melko vaikeita ristikoita sasnut ratkottua, Pitkälä, Viitamäki ja Alf Simberger kuuluvat selätettyihin ristikoihin. Tosin yhtä Simbergin ristikkoa en saanut täyteen ja piti kolmistaan ratkoa ristikko Magmadsa loppuun asti.

        En tullut tänne kinuamaan apua hieman keskeneräiseen Skyttään, mutta sain vahingossa apua, mikä hiivatisti harmitti.

        Yekoälyktä voi saada apua vain faktavihjeisiin - jekkuvihjeitä se ei ymmärrä. Jos erhtyy luulemaa jekkuvihjeettä faktavihjeeksi ja jos kysyy tekoälyltä, huomaa äkkiä, että ei vastauksissa ole vihjeen kannalta mitään tolkkua.

        Olet siinä oikeassa että Skyttä olisi pitänyt yrittää ensin ratkoa kokonaan ennen kuin vierailee täällä. Oli myös virhe pyytää apua piilikseen. Tein yhde ratkontavirheen, mikä sotki ratkontaan. Sen olisin voinut itsekin huomata. Ei mennyt ihan putkeen viikon vaihteen ratkonnat.

        Kun autan sivuillani toisia ratkojia, monesti suurin apu toisilke on se, että paljastan toisten ratkontamokat - omalke kohdalkeni vastaavan avun saaminen ei olekaan yhtä yksinkertainen asia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tuli suututtua paljastuslistasta, jota e olisi halunnut nähdä, mutta en osannut ohittaa. Otti pannuun nii paljon, että tuli kirjoitettua rumasti.

        Jos pääsisit takaisin Sanariksen palstalle, niin et varmasti suuttuisi kenellekään ikinä. Eikö niin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos pääsisit takaisin Sanariksen palstalle, niin et varmasti suuttuisi kenellekään ikinä. Eikö niin?

        Pyrkisin hillitsemään itseäni. Siinä mielessä tilanne on huisin paljon parempi kuin täällä, että Danarisin foorumissa on varsin aktiivinen moderointi.

        Sen mainitsen säikeessä
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/17834696/sanaris-ja-tulevaisuuden-haasteet
        Tuli anonyymisti, kun en huomannut, että kirjautumisaika oli päättynyt.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minulla viikonvaihteen IS:n ristikoiden ratkonta meni pahasti pilalle.
        Sen pilasi jo piilis. Pyysin apua pariin vihjeeseen ja kirjoitin, etten halua ratkaisusanoja. Mutta se, jolta pyysin apua, unohti pyyntöni.

        Tulin tänne katsomaa miten tänne kirjoittavat ovat ristikon kokeneet. Se pilasi koviksen nautinnon ja jäi varsin lässähtänyt fiilis kun en osannut ohittaa spoilauslistaa.

        Minulle ensiarvoisen tärkeää Skytän ristikoissa on ratkaisulauseiden selvittäminen itsenäisesti. Jos niissä yksikin sana paljastetaan, saattaa koko ratkonta on minulle pilalla. Kerran Skyttä pilasi ratkontanautinnon varsin tehokkaasti kun laittoi ratkaisusanan, jossa ei ollut mitään pohdittavaa. Se oli minusta Skytän huonoin ristikko. Ristikossa oli pääkuvasta ratkottavaksi käytännössä vain yksi ratkaisulause.

        Monesti Skytän ristikoissa ratkaisulauseiden pohdinta tuo mielenkiintoa koko ristikon ratkontaan. Minusta on täysin käsittämätöntä, että jotkut haluavat tietää nimen omaisesti ratkaisulauseet. Toki jos ei ole suurta kokemusta koviksista ja tavoite on saada ristikko sunnuntaina ratkotuksi, pakkohan sitä on oikoa.

        Tein tyhmästi, että tulin tänne ennen kuin koko ristikko oli ratkottu. Olisin kyllä pientä apua kaivannut, mutta en sellaista kuin mitä HP tarjoaa. En tänne apua tullut hakemaan. Toki se, että pilasin ristikkonautintoani tulemalla tähän säikeeseen, johti siihen, että sain ristikon täyteen sunnuntaina. Toivon minäkin saavani viikonvaihteen ristikot ratkottua viikonvaihteessa.

        Olisin kuitenkin kaivannut toisenlaista apua. Periaatteessa olisin haluamaani apua voinut saada täältäkin, mutta en tästä säikeestä vaan luomalla omaan avun tarpeeseeni oman säikeen.

        Siinä olisin kysynyt, olenko ratkonut tietyt ratkaisusanat oikein. Kun minulle lähetetään keskeneräinen ristikko, erittäin suuressa merkityksessä on se, että kerron ratkontavirheet kirjaimen tarkkuudelta. Kaipaisin itse vastaavaa apua toisilta ratkojilta. Tällainen kysely tuntuisi täällä minusta varsin kiusalliselta, koska omilla sivuillani en anna ratkaisusanoja tuoda esille.

        Parhaiten minua voisi omissa ristikko-ongelmissani auttaa Magmassa. En halunnut nettituttavia vaivata viikonvaihteen ristikoilla enempää kun yksi pieleen mennyt tuokiokin harmitti.

        HP on kieltämättä erittäin hyvä ratkoja. Hänen apuaan kuitenkin kaipaisin Magman kautta. En kaipaisi Magmassa sitä, että hän kertoisi minulle ongelmakohtien ratkaisusanat vaan kertoisi, missä olen ratkonut väärin ja ehkä antaisi pikku vinkit oikeaan suuntaan. Virheiden kertominen olisi kuitenkin tärkeintä. Minun oikean yläkulman ratkonnan jumitti se, että minulla oli väärä ratkaisusana pääkulmasta johdettuun ratkaisusanaan. Kun täältä sain oikean, kulma ratkesi suit sait sukkelaan. Mutta juuri niin en olisi halunnut kulman ratkeavan.

        Ei täältä löytyisi yhtä Magma-kaveria. En täältä nykyisillä toimintaperiaatteilla juuri tykkää apua pyytää enkä oikein innostu suuremmin täällä ketään auttamaankaan.

        Sinä siis toivot apua HP:ltä, jonka olet ristinyt VPT:ksi? Kyllä hän varmaan mielellään nyt auttaa sinua.


    • Anonyymi

      Kiitos! Jää vielä purtavaa, mutta niinhän pitääkin.

      • Anonyymi

        Oletteko saaneet ratkaistua takasivun kuva-arvoitukset?
        Meikäläisellä ei aukene numerot 8 ja 18.
        Saisinko Teilä viisaammilta apua näihin.
        Kiitos etukäteen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletteko saaneet ratkaistua takasivun kuva-arvoitukset?
        Meikäläisellä ei aukene numerot 8 ja 18.
        Saisinko Teilä viisaammilta apua näihin.
        Kiitos etukäteen

        Taitaa olla väärä söi. Takasivun kuva-arvoitukset ova Iisakin Ristikoissa.
        Niistä voi kysyä myös foorumissani.

        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/iisakin-ristikot-4-2023/?view=all#post-27620

        En ole niitä koskaan ratkonut, joten olen huono auttaja niiden suhteen, mutta ehkä joku muu osaa auttaa. Voin siirtää takasivun kuva-arvoituksen Magmaan ja kysyä neuvoa joiltakin, jotka niitä ovat ratkoneet.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Taitaa olla väärä söi. Takasivun kuva-arvoitukset ova Iisakin Ristikoissa.
        Niistä voi kysyä myös foorumissani.

        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/iisakin-ristikot-4-2023/?view=all#post-27620

        En ole niitä koskaan ratkonut, joten olen huono auttaja niiden suhteen, mutta ehkä joku muu osaa auttaa. Voin siirtää takasivun kuva-arvoituksen Magmaan ja kysyä neuvoa joiltakin, jotka niitä ovat ratkoneet.

        Magmaan voi tulla väliaikaisella s-postiosoitteellakin. Minulla on muutama innokas Iisakin ratkoja ja voisi kutua takasivun arvoituksia pohtivat Magmaan.


    • Viikonvaihteen piilis on myös tavanomaista haastavampi ja on varsin tuoreelta piilislaatijalta. Ehkä vasta kokmad julkaistu piilis.

    • Anonyymi

      Kolme sanaahan kolmosen ristikkoon pitääkin keksiä.

    • Anonyymi

      Tässä ketjussa kuplinut IS-ristikko päässee Tapio-Huuhaan omassa ristikkorankingissa kaikkien aikojen kärkipaikalle syystä että se sai aikaan rumien puhumista ja auttajien moittimista, plus kaikki mahdolliset tunneskaalat vihasta häpeään, hyökkäyksestä katumukseen vyöryi kropassa muutaman tunnin aikana.

      Ristikkoalan markkinajohtajan väki keskusteluja lukiessaan todennäköisesti nauraa lattialla kippurassa niin ettei loppua meinaa tulla.

      • Anonyymi

        Sehän tässä on tragikoomista. Tapio on ihan tosissaan aloitteidensa ja kaiken muun hölyn pölynsä kanssa. Ja kaikki vain nauravat hänelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tässä on tragikoomista. Tapio on ihan tosissaan aloitteidensa ja kaiken muun hölyn pölynsä kanssa. Ja kaikki vain nauravat hänelle.

        Ekin muistelmat olisi kiva vielä nähdä ja eritoten se kohta millaisen ristikon taa hän osakeyhtiönsä pitkäaikaisen opponoijan, alias Tapio-Huuhaan, muistelmissaan piirtää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekin muistelmat olisi kiva vielä nähdä ja eritoten se kohta millaisen ristikon taa hän osakeyhtiönsä pitkäaikaisen opponoijan, alias Tapio-Huuhaan, muistelmissaan piirtää.

        Tuskinpa Tapsaa niissä muistelmissa mainittaisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sehän tässä on tragikoomista. Tapio on ihan tosissaan aloitteidensa ja kaiken muun hölyn pölynsä kanssa. Ja kaikki vain nauravat hänelle.

        Jos netturatkontanäkökulmat ovat hölynpölyä, tässä foorumissa monen muunkin kommeniti ovat hölynpölyä.


      • Reagoin välillä liikaa tunteella. Tyhmäähän tänne oki tullut väärässä vaiheessa. Listan laittaja on kyllä taitava ratkoja, sillä mm. Jaska koki oikean yläkulman erittäin vaikeaksi.

        Ratkaisulauseiden paljastamista pidän kyllä idioottimaisimpana asiana, mitä ristikkofoorumeissa ikinä on ollut. Ratkaisulauseissa voisia auttaa sata kertaa fiksummin kuin kuin miten HP toimii. Hän toimii idioottimaissesti ja pitää kannattajiaan idiootteina. Tälle idioottimaisuudellä täällä idioottimaisesti hurrataan. Käsittämätöntä idiottimaisuutta.

        Mitehkähän paljon Eki tälle toiminnalle nauraa? Vai suututtaako se p***?


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Jos netturatkontanäkökulmat ovat hölynpölyä, tässä foorumissa monen muunkin kommeniti ovat hölynpölyä.

        No tämä viesti sen taas todisti - siansaksaa ja hölynpölyä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa Tapsaa niissä muistelmissa mainittaisiin.

        Tapio on hyvä nimi yleinen ja Tapiola on olemassa myös laulajilla ollut nimi Tapio usein ja julkkiksilla sekä lähiöissä useilla on.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Reagoin välillä liikaa tunteella. Tyhmäähän tänne oki tullut väärässä vaiheessa. Listan laittaja on kyllä taitava ratkoja, sillä mm. Jaska koki oikean yläkulman erittäin vaikeaksi.

        Ratkaisulauseiden paljastamista pidän kyllä idioottimaisimpana asiana, mitä ristikkofoorumeissa ikinä on ollut. Ratkaisulauseissa voisia auttaa sata kertaa fiksummin kuin kuin miten HP toimii. Hän toimii idioottimaissesti ja pitää kannattajiaan idiootteina. Tälle idioottimaisuudellä täällä idioottimaisesti hurrataan. Käsittämätöntä idiottimaisuutta.

        Mitehkähän paljon Eki tälle toiminnalle nauraa? Vai suututtaako se p***?

        Toteat kirjoittaneesi tyhmästi ja sen jälkeen kirjoitat taas tyhmästi (ja virheitä vilisten kuten viime aikoina aina). Tosi fiksua.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Reagoin välillä liikaa tunteella. Tyhmäähän tänne oki tullut väärässä vaiheessa. Listan laittaja on kyllä taitava ratkoja, sillä mm. Jaska koki oikean yläkulman erittäin vaikeaksi.

        Ratkaisulauseiden paljastamista pidän kyllä idioottimaisimpana asiana, mitä ristikkofoorumeissa ikinä on ollut. Ratkaisulauseissa voisia auttaa sata kertaa fiksummin kuin kuin miten HP toimii. Hän toimii idioottimaissesti ja pitää kannattajiaan idiootteina. Tälle idioottimaisuudellä täällä idioottimaisesti hurrataan. Käsittämätöntä idiottimaisuutta.

        Mitehkähän paljon Eki tälle toiminnalle nauraa? Vai suututtaako se p***?

        Sillä ei ole Huuhaa mitään merkitystä mitä sinä pidät idioottimaisena ja mitä et.


    • Täällä sylkäustäön Skyttää naamalle!

      Skytän kovisten hienous on taitavasti laaditut ratkaisulaueett, jotka euvät heti aukea. Kun ne sylkäistään esille, ratkoja menettää sen, mikä on Skytän ristikossa kaikkein olennainsita.

      HP ja HP:n fanit eivät syljeskelylyillään juuri Skyttää kunnioita. Arvostan Skytön ratkausulauseita erittäin paljon ja tuntuu pahalta, kun hänen ristikkonsa joutuvat syljeskelyn kihteiksi.

      Kuten kurjoitun, auuttaa viisu fisumminkin - silloin Sytön naamaan ei syljeksittäisi aan häntä kunnioitettaisiin.

      • Anonyymi

        Kyllä täälläkin joku (eikä se ole Skyttä) kirjoittaa sellaisia lauseita jotka eivät heti aukea.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä täälläkin joku (eikä se ole Skyttä) kirjoittaa sellaisia lauseita jotka eivät heti aukea.

        Tulipa paljon kirjpitusvirheitä - no niistä voi päätellä miekentilastani.

        Joka tapauksessa arvostan Skytän kohdalla eniten hänen pääkuvusta johdettuja ratkaisulauseutaan. Joka haluaa ymmärtää jotain Skytän ristikoista, hän lähestyy lauseisiin niin, että selvittää risteäviä riittävästi. Jos autettaissin risteövissä eikä idioottimaisesti paljastettaisi suoraan ratkaisulauseita ratkoja voisi saada edes jinkinlaisen kuvan Skytän laadinnannan hienoudesta. Jos ratkoja ensin katsoo ratkaisulauseet, hän ei voi saada mitään käsitystä siitä, miten kovisfanit Skytän ristikoita ratkovat.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Tulipa paljon kirjpitusvirheitä - no niistä voi päätellä miekentilastani.

        Joka tapauksessa arvostan Skytän kohdalla eniten hänen pääkuvusta johdettuja ratkaisulauseutaan. Joka haluaa ymmärtää jotain Skytän ristikoista, hän lähestyy lauseisiin niin, että selvittää risteäviä riittävästi. Jos autettaissin risteövissä eikä idioottimaisesti paljastettaisi suoraan ratkaisulauseita ratkoja voisi saada edes jinkinlaisen kuvan Skytän laadinnannan hienoudesta. Jos ratkoja ensin katsoo ratkaisulauseet, hän ei voi saada mitään käsitystä siitä, miten kovisfanit Skytän ristikoita ratkovat.

        Sinun mielentilastasi voi todellakin päätellä yhtä ja toista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinun mielentilastasi voi todellakin päätellä yhtä ja toista.

        Taitaa olla maaninen vaihe menossa. Ei saa kovista valmiiksi. Tulee tänne. Löytää listan. Yllättyy. Itkupotkumukaraivarit.

        Eihän noita HP:n listoja ole ollut täällä kuin parisen vuotta 😂😂😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla maaninen vaihe menossa. Ei saa kovista valmiiksi. Tulee tänne. Löytää listan. Yllättyy. Itkupotkumukaraivarit.

        Eihän noita HP:n listoja ole ollut täällä kuin parisen vuotta 😂😂😂

        Oon joskus osannut listan ohittaa, mutta nyt tuli liian äkkiä vastaan.

        No olisi pitänyt odottaa, että joku nettituttu ratkoo kanssa. Sitten olisi voinut kysyä, mikä omassa ratkonnassa oli väärin. Autan eniten toisia sillä, että kerron, missä on virheratkontoja - sitä olisin itse kaivannut, en HP:n spoilauksia, jotka kvat minusta oksettavia.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Oon joskus osannut listan ohittaa, mutta nyt tuli liian äkkiä vastaan.

        No olisi pitänyt odottaa, että joku nettituttu ratkoo kanssa. Sitten olisi voinut kysyä, mikä omassa ratkonnassa oli väärin. Autan eniten toisia sillä, että kerron, missä on virheratkontoja - sitä olisin itse kaivannut, en HP:n spoilauksia, jotka kvat minusta oksettavia.

        Tuohan on sinulle mahdotonta, koska joku ratkomasi sana saattaa olla oikein ja silloin paljastat sen. Miksi käyt kerran viikossa riehumassa täällä - haukut kaikki idiooteiksi, ylistät omia tapojasi ja pilaat palstan tunnelman? Samaa teit eliittipalstalla - et ikinä opi.


    • Saattaapi muuten Leinosen ristikko olla vaikeampi, ainakin kovin nihkeästi lähti avautumaan. Vaikuttaa pikäsmäiseltä pakerrusristikolta ilman kantavaa ideaa.

      • Anonyymi

        Voihan se olla pikäsmäinenkin, ensin pitäisi vain tietää, mitä ihmettä se tarkoittaa! On muuten tullut viime tunteina aika vanhaa juttua, joka ei koskaan ole johtanut rakentavaan keskusteluun vaan siihen mitä eniten inhoat, töykeisiin vastakommentteihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla pikäsmäinenkin, ensin pitäisi vain tietää, mitä ihmettä se tarkoittaa! On muuten tullut viime tunteina aika vanhaa juttua, joka ei koskaan ole johtanut rakentavaan keskusteluun vaan siihen mitä eniten inhoat, töykeisiin vastakommentteihin.

        Tapion mielestähän on ihan normikeskustelua. Tapsa haukkuu kaikki muut ja sitten kaikki haukkuu Tapsan. Miksihän Eki ei kestänyt tätä kuin neljä vuotta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapion mielestähän on ihan normikeskustelua. Tapsa haukkuu kaikki muut ja sitten kaikki haukkuu Tapsan. Miksihän Eki ei kestänyt tätä kuin neljä vuotta?

        tEihän Ekin foorumissa älyttömyyksiin mennyttä ratkaususanojen paljastelua ollut - ihan oerustellusti oken tämön sivuston toimintaa idioottimaisena pitänyt. Tosi asiaa ei olisi tarvinnut toistaa. Itsehän olin myös idiootti myös kun tuli tänne, vaikka ristikko oli kesken. Kun okin niin idiootti, suutuin myls itselleni.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voihan se olla pikäsmäinenkin, ensin pitäisi vain tietää, mitä ihmettä se tarkoittaa! On muuten tullut viime tunteina aika vanhaa juttua, joka ei koskaan ole johtanut rakentavaan keskusteluun vaan siihen mitä eniten inhoat, töykeisiin vastakommentteihin.

        Viittaa Toni Pitkälään. Piti siis olla pitkäsmäsmäinen.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Viittaa Toni Pitkälään. Piti siis olla pitkäsmäsmäinen.

        Mene jo Tapio-Huuhaa muualle räyhäämään!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene jo Tapio-Huuhaa muualle räyhäämään!

        Olihan kyllä turha täällä IS:n takia suuttua, eihän täällä mikään muutu.

        Itse asiassa käytin aikaa parempaan ristikoiden parissa. Ilmo Juhani Liljeroosin Pupe 3/3023 kanssa oli aika paljon tekemistä. Se nyt paikkasi aika paljon IS:n pettymyksiäni.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Olihan kyllä turha täällä IS:n takia suuttua, eihän täällä mikään muutu.

        Itse asiassa käytin aikaa parempaan ristikoiden parissa. Ilmo Juhani Liljeroosin Pupe 3/3023 kanssa oli aika paljon tekemistä. Se nyt paikkasi aika paljon IS:n pettymyksiäni.

        Mistäs taas onnistuit PuPe-ristikon laittomasti pummaamaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs taas onnistuit PuPe-ristikon laittomasti pummaamaan?

        Nimimerkki Orree lähetti keskeneräisen ristikon kahdessa erässä. Ratkonnassa oli paljon virheitä. Tei n häntä auttaakseni tosi paljon työtä, jotta hän saisi ristikkoa ratkottua täysin oikein. Ei täällä eikä missään muuallakaan häntä olisi voinut yhtä hyvin auttaa. Ilman apunani ristikkoon olisi melko todennäiköisesti jäänyt ratkontavirheitä. Käsittely on vielä kesken.


      • Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Nimimerkki Orree lähetti keskeneräisen ristikon kahdessa erässä. Ratkonnassa oli paljon virheitä. Tei n häntä auttaakseni tosi paljon työtä, jotta hän saisi ristikkoa ratkottua täysin oikein. Ei täällä eikä missään muuallakaan häntä olisi voinut yhtä hyvin auttaa. Ilman apunani ristikkoon olisi melko todennäiköisesti jäänyt ratkontavirheitä. Käsittely on vielä kesken.

        Pyysin hieman apua jopa nettitutulta. Toivon arvostusta auttamiselleni täälläkin. Kerroin, millä tavoin voin auttaa ja mitkä ovat periaatteeni. Kerroin vaihtoehtona, että tästä foomusita saa tulla kysymään ratkaisusanoja. Orree valitsi foorumini tämön foorumin sijasta. On niin muulloinkin käynyt.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Nimimerkki Orree lähetti keskeneräisen ristikon kahdessa erässä. Ratkonnassa oli paljon virheitä. Tei n häntä auttaakseni tosi paljon työtä, jotta hän saisi ristikkoa ratkottua täysin oikein. Ei täällä eikä missään muuallakaan häntä olisi voinut yhtä hyvin auttaa. Ilman apunani ristikkoon olisi melko todennäiköisesti jäänyt ratkontavirheitä. Käsittely on vielä kesken.

        Pummi mikä pummi. Osta itse omat ristikkosi. Jos sellaisia loisia niin kuin sinä olisi enemmän, niin Suomessa ei kenenkään kannattaisi ristikkolehtiä julkaista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pummi mikä pummi. Osta itse omat ristikkosi. Jos sellaisia loisia niin kuin sinä olisi enemmän, niin Suomessa ei kenenkään kannattaisi ristikkolehtiä julkaista.

        Autan toisia ratkojia melko paljon. Ks. esim.
        https://www.sanaristikkofoorumi.net/wordpress/forums/topic/punainen-pelikaani-3-2023/?view=all#post-27617

        Enemmän minulla usein aikaa menee toisten auttamiseen kuin jos olisin auttamani ristikot yksin ratkonut enkä ketään niissä auttanut.

        En suinkaan aina IS:n ristikoita ilmaiseksi ole hankkinut.

        Vapaaehtoisesti ihmiset minulta spuja pyytävöt. On kiva pitää ristikkoyhteisöä, jossa minua myös arvostetaan.

        Jos koen ristikoissa ongelmia, annan niistä palautetta kustantajille. Lähinmä palaute menee Kolmiokirjalle. Ekille joskus Ota uhteyttä kautta esitän palautteen.

        Ei minulla olisi aikaa PuPen ja Iisakin ristikoita kokonaan ratkoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pummi mikä pummi. Osta itse omat ristikkosi. Jos sellaisia loisia niin kuin sinä olisi enemmän, niin Suomessa ei kenenkään kannattaisi ristikkolehtiä julkaista.

        Tapio on Legenda. Eki ei ole pystynyt vastaamaan tähän ollenkaan. Luuserieki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapio on Legenda. Eki ei ole pystynyt vastaamaan tähän ollenkaan. Luuserieki.

        Tapio on Mestari ja kaikkien on kumarrettava häntä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tapio on Mestari ja kaikkien on kumarrettava häntä.

        En niin väitä. Muun muassa ns HP on minua parempi ratkoja - en vain pidä hänen toimintatapaana oikeana.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mene jo Tapio-Huuhaa muualle räyhäämään!

        Minun pitäisi varmaan kokonaan luopua IS-säikeiden katsomisesta täällä. Koska omassa foorumissani IS-säikeisiin ei tule kommentteja, tulee sorruttua katsomaan kommentteja myös täältä. Omassa foorumissa aktiivisia ovat vain PuPen ja Kolmiokirjan ristikoiden säikeet.

        Koen, että täällä IS:ää ei arvosteta, ei varsinkaan Skyttää. Kun Skytän ristikoiden parasta antia ei arvosteta, menetetään kyllä hirveästi siitä, mitä nautintoa lastija on ratkojille ajatellut tuottavansa.

        Jos itse käyttäisin HP:n listoja, tulisi paha morkkis. Olen yrittänyt saada listan pyytäjille morkkiksen, jotta he yrittäisivät ratkoa itsenäisimmin eivätkä joka viikko anelisi listaa.

        Kuten olen tuonut esille, koen että HP pyrkii spoilasmaan ilkeyttään. Jos sellaista hyödyntää, luulisi, että siitä tulisi morkkis.

        Mutta näemmä jotkut eivät saa morkkista mistään kun tavoite on vain saada ristkko täyteen viikonlopun aikana.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Minun pitäisi varmaan kokonaan luopua IS-säikeiden katsomisesta täällä. Koska omassa foorumissani IS-säikeisiin ei tule kommentteja, tulee sorruttua katsomaan kommentteja myös täältä. Omassa foorumissa aktiivisia ovat vain PuPen ja Kolmiokirjan ristikoiden säikeet.

        Koen, että täällä IS:ää ei arvosteta, ei varsinkaan Skyttää. Kun Skytän ristikoiden parasta antia ei arvosteta, menetetään kyllä hirveästi siitä, mitä nautintoa lastija on ratkojille ajatellut tuottavansa.

        Jos itse käyttäisin HP:n listoja, tulisi paha morkkis. Olen yrittänyt saada listan pyytäjille morkkiksen, jotta he yrittäisivät ratkoa itsenäisimmin eivätkä joka viikko anelisi listaa.

        Kuten olen tuonut esille, koen että HP pyrkii spoilasmaan ilkeyttään. Jos sellaista hyödyntää, luulisi, että siitä tulisi morkkis.

        Mutta näemmä jotkut eivät saa morkkista mistään kun tavoite on vain saada ristkko täyteen viikonlopun aikana.

        ”Minun pitäisi varmaan kokonaan luopua IS-säikeiden katsomisesta täällä. ”

        Vahva 👍 tälle. Täällä ei kaivata palstaraivoajia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ”Minun pitäisi varmaan kokonaan luopua IS-säikeiden katsomisesta täällä. ”

        Vahva 👍 tälle. Täällä ei kaivata palstaraivoajia.

        Ei minua inhoamani IS-meninki aina ärsytä. Toivottavasti pysyy vain IS-säikeessä.

        Mitä Skyttään tulee upein näkemöni Skytän ratkaisulausesommitelma on Iisakin Ristikot 4/2023 s. 16-17. Aivan mahtava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Minun pitäisi varmaan kokonaan luopua IS-säikeiden katsomisesta täällä. ”

        Vahva 👍 tälle. Täällä ei kaivata palstaraivoajia.

        Niin kuin joillakin perjantaipullo, niin Tapion elämää rytmittää viikoittainen someraivo. Tilanne ei tule muuttumaan näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa. Aina uudelleen ja uudelleen hän julistaa jättäytyvänsä pois vähintään IS-langoista, mutta niin ei koskaan tapahdu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin joillakin perjantaipullo, niin Tapion elämää rytmittää viikoittainen someraivo. Tilanne ei tule muuttumaan näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa. Aina uudelleen ja uudelleen hän julistaa jättäytyvänsä pois vähintään IS-langoista, mutta niin ei koskaan tapahdu.

        Ja vielä ihmettelee miksi Eki ei halua tehdä yhteistyötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja vielä ihmettelee miksi Eki ei halua tehdä yhteistyötä.

        Oma sivusto on paikka jossa Huuhaa pärjää, muut jäävät lupauksiksi ja utopiaksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oma sivusto on paikka jossa Huuhaa pärjää, muut jäävät lupauksiksi ja utopiaksi.

        Ekin sivuilla on kunnon moderointi, täällä ei. Kun tiedän se olemassa olon, sen kanssa voisi pärjätä. Vain täällä on HP hyväksytty toimija.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Ekin sivuilla on kunnon moderointi, täällä ei. Kun tiedän se olemassa olon, sen kanssa voisi pärjätä. Vain täällä on HP hyväksytty toimija.

        Nytkö se on muuttunut kunnon moderoinniksi? Yksi kunnon vastustaja heidän moderoijallaan oli kunnes lensi yli laidan. Usko nyt kun sinulle vakuutetaan, ettei tule kesää!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nytkö se on muuttunut kunnon moderoinniksi? Yksi kunnon vastustaja heidän moderoijallaan oli kunnes lensi yli laidan. Usko nyt kun sinulle vakuutetaan, ettei tule kesää!

        Moderoinnin taso on mielestäni noussut.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Moderoinnin taso on mielestäni noussut.

        Mistähän tuo johtuu? Olisikohan sinun poistamisella mitään tekemistä sen kanssa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistähän tuo johtuu? Olisikohan sinun poistamisella mitään tekemistä sen kanssa?

        Sitä en osaa arvioida, mutta tietysti pyrkisin toimimasn yhtä fiksusti kuin toimin foorumissani. Perussäännöt tunnen, mutta toku ennalta arvaamattomuutta voisin kohdata, jos käsitellyt aiheet eivät Ekiä miellyttäisi.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Sitä en osaa arvioida, mutta tietysti pyrkisin toimimasn yhtä fiksusti kuin toimin foorumissani. Perussäännöt tunnen, mutta toku ennalta arvaamattomuutta voisin kohdata, jos käsitellyt aiheet eivät Ekiä miellyttäisi.

        Ekikö sinun häiriköintisi aiheuttaja olikin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ekikö sinun häiriköintisi aiheuttaja olikin?

        Tapsa muistuttaa jo muuttolintua, joka Afrikasta saavuttuaan haaveilee paluusta siihen samaan pesään missä on kerran aiemminkin ollut. Ikäväksi haaveen toteuttamisen tekee se, että vuokraisäntä muistaa vielä aiemmat järjestyshäiriöt.

        Jostain kumman syystä tämä "tosi-huuhaa-tv" hymyilyttää melkein yhtä paljon kuin luonto-liven norppakamera ja muut vastaavat WWF:n piilokameraohjelmat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ekikö sinun häiriköintisi aiheuttaja olikin?

        Mode oli oikeasti välillä outo. Kun käsittelin vanhoja ristikoita, tuli huomauttamaan, että käsittelin vanhoja ristikoita.

        Mutta eihän Sanarisin foorumissa koskaan ollut HP:n toimintaan verrattavaa asiaa, jossa ratkojia pidetään täysinä idiootteina ja ratkojat itse suostuvat siihen, että heitä pidetään täysinä idiootteina.

        Toki joki muu asia saattaisi ärsyttää. Mutta aina voi pistää stopin ja sanoa: "Siirry käsittekemään asiaaa muualle".


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Mode oli oikeasti välillä outo. Kun käsittelin vanhoja ristikoita, tuli huomauttamaan, että käsittelin vanhoja ristikoita.

        Mutta eihän Sanarisin foorumissa koskaan ollut HP:n toimintaan verrattavaa asiaa, jossa ratkojia pidetään täysinä idiootteina ja ratkojat itse suostuvat siihen, että heitä pidetään täysinä idiootteina.

        Toki joki muu asia saattaisi ärsyttää. Mutta aina voi pistää stopin ja sanoa: "Siirry käsittekemään asiaaa muualle".

        "Siirry käsittekemään asiaaa muualle".

        Neljän sanan virke ja sanaristikkoihminen onnistuu vain 50% tarkkuudella kirjoittamaan viestinsä oikein. Ei päivääkään etteikö tuollainen sekoilu ihmetyttäisi lukijaa. Tekisi jopa mieli pistää stoppi ja sanoa "Siirry käsittelemään asiaa muualle", mutta kaikki tietää että tekstin muodostamisen lisäksi luetun ymmärtäminenkin on heikkoa.

        Kaiken nähdyn, luetun ja koetun jälkeen uskallan väittää, että sellaista ihmettä ei tässä maailmassa tapahdu, mikä johtaisi porttikieltosi perumiseen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Siirry käsittekemään asiaaa muualle".

        Neljän sanan virke ja sanaristikkoihminen onnistuu vain 50% tarkkuudella kirjoittamaan viestinsä oikein. Ei päivääkään etteikö tuollainen sekoilu ihmetyttäisi lukijaa. Tekisi jopa mieli pistää stoppi ja sanoa "Siirry käsittelemään asiaa muualle", mutta kaikki tietää että tekstin muodostamisen lisäksi luetun ymmärtäminenkin on heikkoa.

        Kaiken nähdyn, luetun ja koetun jälkeen uskallan väittää, että sellaista ihmettä ei tässä maailmassa tapahdu, mikä johtaisi porttikieltosi perumiseen.

        Mutta nyt Eki antaa ikävällä tavalla minun pelkoni määritellä sitä, mitä hänen foorumissaan saa käsitellä ja mitä ei. Lopettaisi edes joidenkin aiheiden luokittelemisdn tabuaiheiksi.

        Pariin otteseen on muiden esille nostamien digikiinnostuksen aiheiden käsittely tylysti estetty Ekin foorumissa - olet varmaan lukenut säikeen Sanaris ja tulevaisuuden haasteet.

        Se tarkoittaa myös sitä, että täällä asioista keskustelevat eivät saa keskustella asioista Ekin foorumissa. Eki linnouttsutuu "sotilaidensa" ympärille. Eihän Eki toimi mitenkään rohjeasti ja kunniotettavasti.. Antaisi edes muille tilaa joidenkin aiheiden käsittelyyn


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kuin joillakin perjantaipullo, niin Tapion elämää rytmittää viikoittainen someraivo. Tilanne ei tule muuttumaan näköpiirissä olevassa tulevaisuudessa. Aina uudelleen ja uudelleen hän julistaa jättäytyvänsä pois vähintään IS-langoista, mutta niin ei koskaan tapahdu.

        Yritän olla jatkossa ärsyyntymästä HP-henkilöstä/henkilöistä.

        Huomautan, että että ymmärrän, että aloittelevalla kovisratkojalla on vaijeuksia. Mielelläni autan ja maltillisen ratkaisusanojen paljastamisen ymmärrän.

        Mutta kun annetaan ratkaisusanoja bulkkina ilman, että niistä on erikseen kysytty, kyllähän siinä HP toisia ratkojia rankasti aliarvioi ja halveksii. Ratkojaa, joka HP:n aliarvioimaksi ja halveksinnan kohteeksi suostuu, en vai pysty kunnioittamaan. Kyse on nimen omaisesti siitä, että ratkoja suostuu siihen, että hän saa apuja enemmän kuin hän oikeasti tarvitsee.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        Yritän olla jatkossa ärsyyntymästä HP-henkilöstä/henkilöistä.

        Huomautan, että että ymmärrän, että aloittelevalla kovisratkojalla on vaijeuksia. Mielelläni autan ja maltillisen ratkaisusanojen paljastamisen ymmärrän.

        Mutta kun annetaan ratkaisusanoja bulkkina ilman, että niistä on erikseen kysytty, kyllähän siinä HP toisia ratkojia rankasti aliarvioi ja halveksii. Ratkojaa, joka HP:n aliarvioimaksi ja halveksinnan kohteeksi suostuu, en vai pysty kunnioittamaan. Kyse on nimen omaisesti siitä, että ratkoja suostuu siihen, että hän saa apuja enemmän kuin hän oikeasti tarvitsee.

        Eikö se ole itse idiootti joka pitää suurta osaa muista ihmisistä sellaisina? Miksi sellaista ihmistä pitäisi kunnioittaa joka itse ei "pysty kunnioittamaan" niitä jotka eivät halua toimia hänen asettamiensa sääntöjen mukaan? Miksi joku näkee rikan veljensä silmässä mutta ei huomaa malkaa omassa silmässään?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö se ole itse idiootti joka pitää suurta osaa muista ihmisistä sellaisina? Miksi sellaista ihmistä pitäisi kunnioittaa joka itse ei "pysty kunnioittamaan" niitä jotka eivät halua toimia hänen asettamiensa sääntöjen mukaan? Miksi joku näkee rikan veljensä silmässä mutta ei huomaa malkaa omassa silmässään?

        En minä pidä HP:n avun käyttäjää sinänsä idioottina, vain sitä, että hän hyväksyy avun, jossa hän saa avun kohtiin, joissa hän ei apua tarvitse, pidän udioottimaisena toimintatapana. HP voisi muuttaa toimintatapansa fiksummaksi, mutta ei halua.

        Minun toimintatapani on sikäli ollut idioottimaista, että olen idioottimaisesti yrittänyt saada HP:tä muuttamaam toimintatapojaan. Olen idioottimaisesti myös saada ratkojat ymmöryämäön, että HP todennäköisesti nauttii saadessaan spoilata toisten ratkontoja.


      • Anonyymi
        Tapio-Huuhaa kirjoitti:

        En minä pidä HP:n avun käyttäjää sinänsä idioottina, vain sitä, että hän hyväksyy avun, jossa hän saa avun kohtiin, joissa hän ei apua tarvitse, pidän udioottimaisena toimintatapana. HP voisi muuttaa toimintatapansa fiksummaksi, mutta ei halua.

        Minun toimintatapani on sikäli ollut idioottimaista, että olen idioottimaisesti yrittänyt saada HP:tä muuttamaam toimintatapojaan. Olen idioottimaisesti myös saada ratkojat ymmöryämäön, että HP todennäköisesti nauttii saadessaan spoilata toisten ratkontoja.

        Keskittyisit oleelliseen ja loisit ristikon pääkuvalauseilla

        ROVANIEMI PIAN PULASSA
        VAIN MENOLIPPU TASKUSSA
        ENTERILLÄ KOHTI ETELÄÄ

        https://i.ibb.co/8KJBhGd/RVN-flight-to-PUY.png

        Kansa odottaa Huuhaalta enemmän tekoja ja vähemmän puhetta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Keskittyisit oleelliseen ja loisit ristikon pääkuvalauseilla

        ROVANIEMI PIAN PULASSA
        VAIN MENOLIPPU TASKUSSA
        ENTERILLÄ KOHTI ETELÄÄ

        https://i.ibb.co/8KJBhGd/RVN-flight-to-PUY.png

        Kansa odottaa Huuhaalta enemmän tekoja ja vähemmän puhetta.

        Yritin joskus omia ristikouta, joissa harmitti liian suuri määrä alku- ja loppupiilojs sekä liian vähäpätöiset Googlella haettavat ratkaisusanat. Nämä ovat asioita, joita Aulis Lehdon ristikoissa arvostelen, mutta jos itse yrittäisin luoda ristikoita, sortuisin helposti samoihin asioihin.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1468
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1012
    3. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      761
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      35
      745
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      697
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      690
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      36
      654
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      70
      628
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      303
      597
    Aihe