Dual kit?

Memtest86

Eli mitä takoittaa tuo dual kit. Ostin pari viikkoa sitten twinmossin 512:n muistin. Jos mä nyt meen sinne liikkeeseen ja ostan toisen samanlaisen niin onko se sitten dual kit? Luin jostakin että niiden muistien pitää olla samaa sarjaa että on dual kit. mitä hyötyä on dual kitistä? Ois hyvä jos joku vois valaista asiaa.

Toinen kysymys tosta memtest86 ohjelmasta. Miten sitä käytetään, kun tuntuu että siitä pitäs joku levyke tehdä ja mulla ei ole levyasemaa. Vai voiko sen jotenki ajaa kovalevyltä? Mä kokeilin sitä niin ei tapahtunu mitään :/ Jos joku viitsis helpot ohjeet siitä väsätä ois kiva.

Mulla on kaks muistia ja haluaisin testata ne. Ostin sen twinmossin ja laitoin koneeseen alkuperäisen muistin kaveriksi niin ei lähteny käyntiin. Sitten mulle sanottiin että kaikki muistit ei vaan sovi yhteen. molemmat oli 512 ddr400 pc3200. Toinen cl3 ja toinen cl2.5 mutta sillähän ei pitäis olla merkitystä. 2g pitäis olla max muisti emolle että ei ole siitäkään kiinni. Ja paikkoja vain kaks ja kokeilin molempiin molempia mutta ei toimi. Yksin molemmat toimi. Oisko tuohon jotain vinkkejä jota vois kokeilla

Kiitos vastauksista jo etukäteen.

4

561

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pumppu

Dual Kit on sellainen muistisetti, jossa on kaksi muistikampaa. Eli siis kaksi kampaa paketissa. Hyöty on nolla, mutta dual channelistä on taasen jonkin verran hyötyä.

Memtestin pystyy ajamaan vain levykkeeltä. Myös buuttaava usb-muistitikku käy.

Katsopa biossista muistien latenssit (cas ym.) ja laita ne autolle.

• Memtest86

Duoda duoda... Täytyy sitä biosia koittaa säätää.

Mutta mutta... Buuttaava muistitikku? kerro lisää...
        Saako tavallisesta muistitikusta buuttavan? Vai pitääkö sellainen hommata jostain erikseen vai mitä? Kun ei ole tuota levyke asemaa.

NOOB :)

Kokeilin noita Everestin muisti testejä niin sen mukaan mun muistit kusahtaa tosi pahasti. Ihan paskat tulokset. Voiskohan auttaa esim. piirisarjan päivitys tai jokin? Oon testannu molemmilla muisteilla ja ihan yhtä huonolta näyttää.

• Pumppu
        Memtest86 kirjoitti:

Duoda duoda... Täytyy sitä biosia koittaa säätää.

Mutta mutta... Buuttaava muistitikku? kerro lisää...
        Saako tavallisesta muistitikusta buuttavan? Vai pitääkö sellainen hommata jostain erikseen vai mitä? Kun ei ole tuota levyke asemaa.

NOOB :)

Kokeilin noita Everestin muisti testejä niin sen mukaan mun muistit kusahtaa tosi pahasti. Ihan paskat tulokset. Voiskohan auttaa esim. piirisarjan päivitys tai jokin? Oon testannu molemmilla muisteilla ja ihan yhtä huonolta näyttää.

Tavallinen muistitikku riittänee. Biosista säädät sen ensimmäiseksi buuttiasemaksi. Kaikissa biosseissa ei tosin ole tällaista vaihtoehtoa.

Uusimmat ajurit kannattaa toki asentaa (piirisarja, näytönohjain). Muistin nopeuteen vaikuttavat monet tekijät. Ilmeisesti sinulla on PC3200- eli DR400-muistit. Normaalitulos niillä on 2800-3000 Mt/s Everestin testissä. Jos on dual channel, niin sitten yli 4500 Mt/s.

Muistin viiveet eli latenssin vaikuttavat myös. Yleensä Twinmosseissa on 2.5-3-3-8 -asetukset. Heikommissa voi olla myös 3-4-4-9.

• mikäs se nyt olikaa :D
        Pumppu kirjoitti:

Tavallinen muistitikku riittänee. Biosista säädät sen ensimmäiseksi buuttiasemaksi. Kaikissa biosseissa ei tosin ole tällaista vaihtoehtoa.

Uusimmat ajurit kannattaa toki asentaa (piirisarja, näytönohjain). Muistin nopeuteen vaikuttavat monet tekijät. Ilmeisesti sinulla on PC3200- eli DR400-muistit. Normaalitulos niillä on 2800-3000 Mt/s Everestin testissä. Jos on dual channel, niin sitten yli 4500 Mt/s.

Muistin viiveet eli latenssin vaikuttavat myös. Yleensä Twinmosseissa on 2.5-3-3-8 -asetukset. Heikommissa voi olla myös 3-4-4-9.

Eli Biosista ei pääse lainkaan muisteja sääteleen. Kone on hp:n paketti setti niin bios päivityskin on kuulemma aika toivotonta koska ei saa kuin hp:n omia bioseja ja niistä ei pääse muisteja sääteleen. widdu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      4018
    2. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      92
      1916
    3. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      30
      1602
    4. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      165
      1402
    5. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      25
      1296
    6. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      212
      1150
    7. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1142
    8. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      94
      1119
    9. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      129
      1093
    10. Milli-helenalla ongelmia

Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell
      Kotimaiset julkkisjuorut
      198
      1034
    Aihe