Naapurin puolelta pukkaa sankoin joukoin etanoita.
Laitoin tuplalankut aitaa vasten. Auttoi viime kesänä.
Pitää olla ajoissa, ennenkuin ehtivät poikia.
Pari kertaa on ollut tappajaetana, mistä lieneen tullut.
Mutta kun joka aamu teen tarkistuskierroksen, niin pysyn ajan tasalla.
Etanakausi alkaa
12
187
Vastaukset
- Anonyymi
Juota net känniin.
Näillä kulmin joskus aina ollut etanoita, niitä tavallisia. Ei kai niistä kummempaa haittaa lie, tympeen näköisiä ja laatoille jättävät vanan. En sen kummemmin ile asialle tehnyt mitään, määrä aika pieni ollut.
Seinänaapuria net tuntuu haittaavan, Se oli jostain lukenut, keskaria kuppiin ja kuppi maantasalle kuoppaan. Idea, etanat tykkää dokata keskari. Menevät mukille dokaileen keskaria, sitten kännissä putoavat kuppiin ja hukkuvat.
Sitä en oikein tiedä, toimiiko toi konsti. Ainakin etanat kuolee tyytyväisenä päissään, jos konsti toimii. Mun mielestä naapurin kannattais mieluummin ite juoda net keskarit, ois itellään joskus parempi mieli.
=DW=- Anonyymi
Parempi on estää niiden tulo omalle tontille, heti alkukeväästä.
Minulla on joka puolella tonttia laudat esteenä.
Joku kiipee tietysti yli, mutta kyllä ne yleensä pysyy siellä laudan takana.
Ja kun joka aamu kerään ne jotka tulee, niin pysyy tontti järjestyksessä.
Juon mieluummin ite oluet, en niitä etanoille juota. Samaa mieltä kanssasi, että naapurisikin kannattaa ite juoda oluet.
- Anonyymi00004
Ei ole mitään tappajaetanaa.
- Anonyymi00005
Ei vain etanat.
Nyt on yks mehiläinen ruvennut surraamaan pihalla, ettii pesimispaikkaa.
Mehiläiset ovat hyödyllisiä, - mutta muualla.
- Anonyymi00006
Siis onkohan kuitenkin kyse ehkä lehtokotiloista, jotka nykyisin lisääntyy tietyissä, mieluusti varjoisissa / kosteissa pihoissa. Etanat / ukkoetanat ei yleensä parveile suurin joukoin. Auttaa kovasti, jos oma ja naapurin piha leikataan hyvin lyhyeen sänkeen koko kesäajan. Kotilot ei viihdy kuivassa/lyhyessä ruohikossa kovin hyvin.
- Anonyymi00008
Kotilotkin saa pois etanarakeilla, sitä ripottelee koko tontin mille ei kotiloita halua heti kun ensimmäinen ilmaantuu. Rakeilla rajaa alueen ja sitten vielä sen rajatun alueen sisään kylvää rakeet, käsittelyn voi uusia kesän aikana kerran pari jos uusia kotiloita ilmaantuu. Alueen voi rajata myös kalkilla ja hiekalla, niiden yli ei kotilot pääse kun tekee tarpeeksi leveän rajauksen. Näillä toimilla olen päässyt keräämisestä eroon . Toki eihän nuo ilmaisia keinoja ole, mutta helpompia kuin joka päivä kiertää keräämässä.
- Anonyymi00009
Anonyymi00008 kirjoitti:
Kotilotkin saa pois etanarakeilla, sitä ripottelee koko tontin mille ei kotiloita halua heti kun ensimmäinen ilmaantuu. Rakeilla rajaa alueen ja sitten vielä sen rajatun alueen sisään kylvää rakeet, käsittelyn voi uusia kesän aikana kerran pari jos uusia kotiloita ilmaantuu. Alueen voi rajata myös kalkilla ja hiekalla, niiden yli ei kotilot pääse kun tekee tarpeeksi leveän rajauksen. Näillä toimilla olen päässyt keräämisestä eroon . Toki eihän nuo ilmaisia keinoja ole, mutta helpompia kuin joka päivä kiertää keräämässä.
Hyvä tieto, kiitti!
Kysynpä lisää ja ostan rakeita. Paljonko maksaa noin? Mikä merkki?
Ei tarttisi joka ainut aamu käydä tarkistamassa, en tykkää myöskään tappamisesta.
- Anonyymi00007
Ihminen häviää kamppailun luontoa vastaan, halusit tai et.
- Anonyymi00010
Lintmetana on jo herännyt horroksesta maanisesti
- Anonyymi00011
Vitsi vai? Hyvä jos edes itseäsi naurattaa/huvittaa. Tuskin meitä eläkeläisiä juurikaan muita.
- Anonyymi00012
Anonyymi00011 kirjoitti:
Vitsi vai? Hyvä jos edes itseäsi naurattaa/huvittaa. Tuskin meitä eläkeläisiä juurikaan muita.
Googlasin etanarakeista, vaikuttaa kalliilta.
Jos on pienempiä purkkeja, niin ehkä. Bikarbonaatti on kuulemma myös hyvä ratkaisu.
Tarttee miettiä, olen ainakin ajoissa asialla.
Tappajaetanoita ei ole ollut kuin vasta 2-3 tontillani ja kiireesti hävitin ne.
Ne harmaat pantterietanat ovat taas hyödyllisiä. Ovat käyneet öisin ja jättäneet janan jälkeensä.
Voivatko ne kaivautua mullan läpi?
- Anonyymi00013
Etanat parisuhteen kiistan aiheina.
Ollessamme sesonkiaikana Espanjassa minä syön etanoita jotka todella ovat minun makuuni. Epäluuloine vaimoni ei suostu edes maistamaan!
Kotona meidän takapihamme ruohikolle ilmestyy joskus etanoita. Olen sanonut, että pudistan pihan ajoittain etanoista eikä kannata ryhtyä minimutkaisiin tuhoamistemppuihin kune ne voi valmistaa syötäviksi. Totta puhuen, en tiedä ovatko meidän etanat syötävää sorttia, mutta miksi eivät olisi.
Oikeastaan poikkeuksetta vaimoni kanssa voi neuvotella mistä tahansa asiasta mutta tässä tuli stoppi vaikka oli selvää, että minä valmista etanat.
Vaikka teen normaalistikin sunnuntain päivälliset, koska lastemmekin mielestä teen paremaa, niin stoppi oli stoppi ja ajattelin jos nyt joku asia täytyy riitauttaa niin se ei ainakaan ole etanat kotipöydässämme.
Sain salikaverltani SM-Fittness mestarilta heinäsirkkoja. Sekä paahdettuja naturell, että sulassa suklaassa upotettuja. Paahdetut olivat lähinnä paahdetun pähkinän makuisia. Suklaassa upotetut eivät enää maistuneet yhtään sirkoille. Vaimo ei suostunut edes mastamaan kumpaakaan,
Luulen herkkujen rakenteen epäilyttäneen.
Murskattuna molemmat olisivat menneet täysinä herkkuina.
Työpaikalla olivat aikuiset ukot yhtäepäluuloisia. Eivät edes maistaneet. Kerran toin kavereille työmatkalta rannikolta suoraan uunista ostamiani savustettuja nahkiaisia!
Voi pyhä pulivari kuinka näköepäluuluisia ihmiset voivat olla! Eivät koskeneetkaan vaikka minä söin yhtä päästä natustellen, kädessäni pitäen.
Olen itsekin epäluuloinen. Esimerkiksi Pekingissä en toreillaostanut mitään muuta kuin suoraan kiehuvasta öljystä nostettua.
Edes tasokkaan ravintolan tarjoama mahdollisuus valita terraariosta elävä käärme herkkuillallisen raaka-aineeksi, ei sytyttänyt.
Kannatan TODELLISIA SOKKOTESTEJÄ.
Luikertelija lautaselle valmistettuna olisi saattanut jopa makuuni sopivaa,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia.",225131Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa
Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/1012331- 1352018
Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin
Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee501899Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."
Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su1171720"UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!
"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!551286Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen
Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu120974Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."
Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää54879Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.
Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.307850Kaupungin yt
Honkolan tai hietaman koulu suljetaan. Säästölistalle on nostettu muun muassa Honkolan tai Hietaman koulun toiminnan l24674