Etanakausi alkaa

Anonyymi-ap

Naapurin puolelta pukkaa sankoin joukoin etanoita.
Laitoin tuplalankut aitaa vasten. Auttoi viime kesänä.

Pitää olla ajoissa, ennenkuin ehtivät poikia.
Pari kertaa on ollut tappajaetana, mistä lieneen tullut.
Mutta kun joka aamu teen tarkistuskierroksen, niin pysyn ajan tasalla.

17

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Juota net känniin.

      Näillä kulmin joskus aina ollut etanoita, niitä tavallisia. Ei kai niistä kummempaa haittaa lie, tympeen näköisiä ja laatoille jättävät vanan. En sen kummemmin ile asialle tehnyt mitään, määrä aika pieni ollut.

      Seinänaapuria net tuntuu haittaavan, Se oli jostain lukenut, keskaria kuppiin ja kuppi maantasalle kuoppaan. Idea, etanat tykkää dokata keskari. Menevät mukille dokaileen keskaria, sitten kännissä putoavat kuppiin ja hukkuvat.

      Sitä en oikein tiedä, toimiiko toi konsti. Ainakin etanat kuolee tyytyväisenä päissään, jos konsti toimii. Mun mielestä naapurin kannattais mieluummin ite juoda net keskarit, ois itellään joskus parempi mieli.

      =DW=

      • Anonyymi

        Parempi on estää niiden tulo omalle tontille, heti alkukeväästä.
        Minulla on joka puolella tonttia laudat esteenä.
        Joku kiipee tietysti yli, mutta kyllä ne yleensä pysyy siellä laudan takana.
        Ja kun joka aamu kerään ne jotka tulee, niin pysyy tontti järjestyksessä.

        Juon mieluummin ite oluet, en niitä etanoille juota. Samaa mieltä kanssasi, että naapurisikin kannattaa ite juoda oluet.


      • Anonyymi00017
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi on estää niiden tulo omalle tontille, heti alkukeväästä.
        Minulla on joka puolella tonttia laudat esteenä.
        Joku kiipee tietysti yli, mutta kyllä ne yleensä pysyy siellä laudan takana.
        Ja kun joka aamu kerään ne jotka tulee, niin pysyy tontti järjestyksessä.

        Juon mieluummin ite oluet, en niitä etanoille juota. Samaa mieltä kanssasi, että naapurisikin kannattaa ite juoda oluet.

        Kylmänä.


    • Anonyymi00004

      Ei ole mitään tappajaetanaa.

      • Anonyymi00005

        Ei vain etanat.
        Nyt on yks mehiläinen ruvennut surraamaan pihalla, ettii pesimispaikkaa.

        Mehiläiset ovat hyödyllisiä, - mutta muualla.


    • Anonyymi00006

      Siis onkohan kuitenkin kyse ehkä lehtokotiloista, jotka nykyisin lisääntyy tietyissä, mieluusti varjoisissa / kosteissa pihoissa. Etanat / ukkoetanat ei yleensä parveile suurin joukoin. Auttaa kovasti, jos oma ja naapurin piha leikataan hyvin lyhyeen sänkeen koko kesäajan. Kotilot ei viihdy kuivassa/lyhyessä ruohikossa kovin hyvin.

      • Anonyymi00008

        Kotilotkin saa pois etanarakeilla, sitä ripottelee koko tontin mille ei kotiloita halua heti kun ensimmäinen ilmaantuu. Rakeilla rajaa alueen ja sitten vielä sen rajatun alueen sisään kylvää rakeet, käsittelyn voi uusia kesän aikana kerran pari jos uusia kotiloita ilmaantuu. Alueen voi rajata myös kalkilla ja hiekalla, niiden yli ei kotilot pääse kun tekee tarpeeksi leveän rajauksen. Näillä toimilla olen päässyt keräämisestä eroon . Toki eihän nuo ilmaisia keinoja ole, mutta helpompia kuin joka päivä kiertää keräämässä.


      • Anonyymi00009
        Anonyymi00008 kirjoitti:

        Kotilotkin saa pois etanarakeilla, sitä ripottelee koko tontin mille ei kotiloita halua heti kun ensimmäinen ilmaantuu. Rakeilla rajaa alueen ja sitten vielä sen rajatun alueen sisään kylvää rakeet, käsittelyn voi uusia kesän aikana kerran pari jos uusia kotiloita ilmaantuu. Alueen voi rajata myös kalkilla ja hiekalla, niiden yli ei kotilot pääse kun tekee tarpeeksi leveän rajauksen. Näillä toimilla olen päässyt keräämisestä eroon . Toki eihän nuo ilmaisia keinoja ole, mutta helpompia kuin joka päivä kiertää keräämässä.

        Hyvä tieto, kiitti!

        Kysynpä lisää ja ostan rakeita. Paljonko maksaa noin? Mikä merkki?

        Ei tarttisi joka ainut aamu käydä tarkistamassa, en tykkää myöskään tappamisesta.


    • Anonyymi00007

      Ihminen häviää kamppailun luontoa vastaan, halusit tai et.

    • Anonyymi00010

      Lintmetana on jo herännyt horroksesta maanisesti

      • Anonyymi00011

        Vitsi vai? Hyvä jos edes itseäsi naurattaa/huvittaa. Tuskin meitä eläkeläisiä juurikaan muita.


      • Anonyymi00012
        Anonyymi00011 kirjoitti:

        Vitsi vai? Hyvä jos edes itseäsi naurattaa/huvittaa. Tuskin meitä eläkeläisiä juurikaan muita.

        Googlasin etanarakeista, vaikuttaa kalliilta.
        Jos on pienempiä purkkeja, niin ehkä. Bikarbonaatti on kuulemma myös hyvä ratkaisu.

        Tarttee miettiä, olen ainakin ajoissa asialla.
        Tappajaetanoita ei ole ollut kuin vasta 2-3 tontillani ja kiireesti hävitin ne.
        Ne harmaat pantterietanat ovat taas hyödyllisiä. Ovat käyneet öisin ja jättäneet janan jälkeensä.

        Voivatko ne kaivautua mullan läpi?


    • Anonyymi00013

      Etanat parisuhteen kiistan aiheina.
      Ollessamme sesonkiaikana Espanjassa minä syön etanoita jotka todella ovat minun makuuni. Epäluuloine vaimoni ei suostu edes maistamaan!
      Kotona meidän takapihamme ruohikolle ilmestyy joskus etanoita. Olen sanonut, että pudistan pihan ajoittain etanoista eikä kannata ryhtyä minimutkaisiin tuhoamistemppuihin kune ne voi valmistaa syötäviksi. Totta puhuen, en tiedä ovatko meidän etanat syötävää sorttia, mutta miksi eivät olisi.
      Oikeastaan poikkeuksetta vaimoni kanssa voi neuvotella mistä tahansa asiasta mutta tässä tuli stoppi vaikka oli selvää, että minä valmista etanat.
      Vaikka teen normaalistikin sunnuntain päivälliset, koska lastemmekin mielestä teen paremaa, niin stoppi oli stoppi ja ajattelin jos nyt joku asia täytyy riitauttaa niin se ei ainakaan ole etanat kotipöydässämme.

      Sain salikaverltani SM-Fittness mestarilta heinäsirkkoja. Sekä paahdettuja naturell, että sulassa suklaassa upotettuja. Paahdetut olivat lähinnä paahdetun pähkinän makuisia. Suklaassa upotetut eivät enää maistuneet yhtään sirkoille. Vaimo ei suostunut edes mastamaan kumpaakaan,
      Luulen herkkujen rakenteen epäilyttäneen.
      Murskattuna molemmat olisivat menneet täysinä herkkuina.

      Työpaikalla olivat aikuiset ukot yhtäepäluuloisia. Eivät edes maistaneet. Kerran toin kavereille työmatkalta rannikolta suoraan uunista ostamiani savustettuja nahkiaisia!
      Voi pyhä pulivari kuinka näköepäluuluisia ihmiset voivat olla! Eivät koskeneetkaan vaikka minä söin yhtä päästä natustellen, kädessäni pitäen.

      Olen itsekin epäluuloinen. Esimerkiksi Pekingissä en toreillaostanut mitään muuta kuin suoraan kiehuvasta öljystä nostettua.
      Edes tasokkaan ravintolan tarjoama mahdollisuus valita terraariosta elävä käärme herkkuillallisen raaka-aineeksi, ei sytyttänyt.
      Kannatan TODELLISIA SOKKOTESTEJÄ.
      Luikertelija lautaselle valmistettuna olisi saattanut jopa makuuni sopivaa,

      • Anonyymi00015

        Häh!

        Kuuntele järkevää vaimoasi!
        Olen lukenut, että etanat syötävinä ovat myrkyllisiä/kauheeta. Ja se oli tieteellinen artikkeli.

        Hyi!
        En ikinä söisi niitä ILJETTÄVIÄA olioita.

        MIKSI olet kiinnostunut kaikesta tuollaisesta? PERVERSSIÄ!
        Siihen tarttee olla joku psykologinen syy, poikkea jollain psykologipalstalla ja kuuntele vaimoasi.

        Kuule - ei ole kyseessä "epäluuloiset" ihmiset, vaan sinä itse jolla voi olla "perverssi" maku?
        Syötkö kissan ja koiran lihaakin?


    • Anonyymi00014

      Etanoita yms. hyönteisiä ei enää ruuaksi saa, se muoti meni ohi.

      • Anonyymi00016

        Ovat vähentyneet etanat puutarhasta.
        Aamuisin löytyy vain 1-2 etanaa.
        Jatkan aamutarkistusta, samalla saan raikasta ilmaa ja olla ulkona heti aamutuimaan.

        Olen laittanut lisäaitausta muuallekin ja sirottelen bikarpunaattia.
        Olen hankkinut myös patterilla toimivan kissanpelättimen, eivät ole enää kakkailleet.
        Kauriille olen hankkinut hajupussin, eivät liiku enää puutarhassa.
        Muurahaisille sirottelin ensin kahvinporoja, mutta ei auttanut, joten ostin muurahaismyrkkyä.
        Naapurin koirille olen sirotellut valkopippuria.

        Kuten on ehkä tullut selväksi, niin en tykkää maillani:
        - etanoista
        - kauriista
        - kissoista
        - koirista
        - muurahaisista.


    • Anonyymi00018

      Etanat kannattaa hävittää napalmilla ja hermokaasulla.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      153
      1387
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      323
      1008
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      865
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      148
      665
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      651
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      607
    7. 52
      561
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      548
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      508
    Aihe