Lapset itkevät yksin eikä hoitaja tule

Hoitajat eivät tule, kun lapset itkevät päiväkodissa

Lippulaivan päiväkodissa oli tänään leikkiaitauksessa kymmeniä 2-3 -vuotiaita, joista vähintään viisi itki. Kaksi hoitajaa jutteli keskenään ammattimaisesti hymyillen. Kolme aikuista kuunteli naista, joka esitteli jotain. Sanoin yhdelle ylipainoiselle viisikymppiselle hoitajalle, joka istui yksinään, että teillä itkee liian moni lapsi. Hän ohitti arvostelun ja väänsi sen "joo, niitä on monta", siis monta lasta. Hän pudisti päätään pitkään ja jatkoi sitä kuljettuani ohitse. Ei resurssit eivätkä hoitajat riitä eikä voi mitään. Paremminkin kyse oli autoritaarisesta "vakavasta leikistä" ja hoitajat ajattelivat, että "antaa niiden itkeä, niin oppivat olemaan vaatimatta". Minun poikani ei itkenyt ja olimme aina lähellä.

7

408

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

OLEN ihmetellyt jo 30 vuotta että sama meno tuntuu jatkuvan useissa päiväkodeissa. Ihminen ei muutu luonteeltaan ja/tai sitte otetaan vaan kuka vaan tuuraamaan päiväkotiin kenellä ei ole itään tietoa lapsista. Ylimielisyyttä, välinpitämättömyyttä. Tärkeää olisi saada arvostamaan ja arvostusta että varhaikasvatus yksi tärkeä osatekijä jos halutaan täyspäisiä veronmaksajia tulevaisuuteen-

• Anonyymi

En ym,ärrä kun mamu muuttaa suomeen heti lapsi viedään päiväkotiin ei osaa kieltä itkee koko päivän. Seurasin kerran ja kysyin miks itkee koko aika. Hoitajat selvästi olivat rasisteja. Kyllä ensin pitää opetella suomen kieli niin ehkä pärjää paremmin. Äidit kotona nii. En ymmärrä kun heti viedään päiväkotiin. Lapseni ei ollut koskaan päiväkodissa. Kyllä keksii virikkeitä kun vaan viitsii. Mamut istuu päiväkaudet ostareissa jo on aikoihin eletty

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ym,ärrä kun mamu muuttaa suomeen heti lapsi viedään päiväkotiin ei osaa kieltä itkee koko päivän. Seurasin kerran ja kysyin miks itkee koko aika. Hoitajat selvästi olivat rasisteja. Kyllä ensin pitää opetella suomen kieli niin ehkä pärjää paremmin. Äidit kotona nii. En ymmärrä kun heti viedään päiväkotiin. Lapseni ei ollut koskaan päiväkodissa. Kyllä keksii virikkeitä kun vaan viitsii. Mamut istuu päiväkaudet ostareissa jo on aikoihin eletty

Siksihän niitä laitetaan päiväkotiin että,oppisivat sielä kielen toisten lasten seurassa ja saisivat ystäviä ja oppivat suomalaisia tapoja heti pienestä pitäen
        Olen minäkin nähnyt yhden pienen pojan kerran joka aloitti päiväkodissa itki ressukka viikon aamusta iltaan ja huusi äitiä , lopulta äiti otti hänet pois sieltä koska poika ei sopeutunut . Hän sai päivääidin ja se toimi sille lapselle, niin että on lapsia jotka eivät kertakaikkiaan sovi päiväkotiin ja olemaan paikoissa missä on paljon ihmisiä . Sekin on asia mikä on huomioitava .

• Anonyymi

Lapsia varten ne hoitajat siellä ovat ja lasten hyvinvoinnista huolehtiminen on tehtävistä nro 1. Minkälaisia otettu hommiin jos eivät lapsen itkuunkaan reagoi vaan juoruaminen tärkeämpää? Lapsista kasvatetaan tunnevammaisia piittaamattomia hirviöitä tuolla tavalla kun mitätöidään tunteet.

• Anonyymi

Tuollaiset samaiset hoitajat ovat usein myös niitä työpaikkakiusaajia. Empaattisia ja pidettyjä hoitajia haukutaan selän takana kateellisina ja kohdellaan kuin sontaa. Sosiaali- ja terveysalalla kiusaajia riittää.

• Anonyymi

Kyllä päiväkoti lapset itkevät se kuuluu normaaliin elämään. Joku toinen sieppaa lelun käsistä ja siitä tulee itku, siis meinaat että heti on aikuisten oltava siinä kiskaisemassa lelun siltä toiselta . Lapset oppivat vähitellen mikä itku ei auta , sillä ovat usein tottuneet saamaan juuri itkemällä tahtonsa lävitse. Se toimii ainoastaan lapsen äidin kanssa että ollaan paapomassa silloin kun lapsi itkee kiukkuaan
      Päiväkodin henkilökunta kuulee itkusta onko kiukusta kyse vai onko lapsella jokin vaiva joten älä huolehdi asioista ei päiväkoti toimi samalla tavalla kun oma koti jossa itkulla juoksutetaan molempia vanhempia
      jos kaksi lasta haluaa saman leikkikalun ja itkevät kumpikin niin usein hoitaja ottaa pois sen lelun niin ettei kumpikaan sitä saa , itku loppuu molemmilta kun näkevät että pieleen meni hoitotäti ei ottanutkaan lelua ja antanut sitä sille joka kovemmalla äänellä
      itkua on monenlaista ja hoitajat kyllä kuulevat jos itku on sellaista mihin on juostava häsyihin . Lapsikin purkaa tunteitaan itkulla mutta kaikki itkut eivät vaadi häsyihin juoksemista sillä lapsetkin oppivat päiväkodissa toimimaan sosiaalisesti kun huomaavat ettei koti konstit autakaan joka paikassa . Joten älä huolehdi muiden työstä ja erityisesti jonkun hoitajan painosta josta alentavasti kommentoit .
      Luota siihen että päiväkoti tekee työnsä opetusohjelman mukaisesti

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5219
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3430
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      298
      2822
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      55
      2618
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      169
      2294
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2109
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1835
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe