Mitä vappuperinteitä

Anonyymi-ap

sinulla on? Hankitko jotain herkkuja vai teetkö itse? Minä ostanpari munkkia ja siideritölkin.

20

177

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meinaatko ruveta oikein ryyppäämään ? :)

      • Anonyymi

        Aion ihan koko tölkin juoda aattona illan mittaan telkkarin ääressä ja vappupäivänä vain vissyä ja kahvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aion ihan koko tölkin juoda aattona illan mittaan telkkarin ääressä ja vappupäivänä vain vissyä ja kahvia.

        Mitä? Etkö ota vappupäivänä sitä "korjaavaa"? :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä? Etkö ota vappupäivänä sitä "korjaavaa"? :)

        Minulla on hyvä viinapää, ei tule kankkusta vaikka yksin koko tölkin kittaan.
        Hölökynkölökyn 🥂!


    • liekko

      Jos on hyvä ilma niin menen torille katsomaan ihmisiä ja kuuntelemaan puheita.

    • Anonyymi

      Olekko liekko koskaan maistellut Kiteen kirkasta?

      • Anonyymi

        Kerran maistelun suullisen pontikkaa. Oli pahaa, olikohan pohjaa palanutta kun sellaiselta maistui. Liekko


    • Anonyymi

      Täällähän meinataan oikein rillutella. Kokonainen siideri, sussiunakkoon.

      No joo, ostin simaa. 0,8 vol %.

      En mene torille. En jaksa väentungoksia. Voin saada siitä paniikkikohtauksen ja näpistää lähimarketista lohta ja ties mitä.

    • Ennen vanhaan viljelijänä
      vappuun kuului aina siemenperunoiden
      nosto kellarista.
      Aikaiset perunat oli jo aikapäiviä sitten nostettu,
      mutta isoon peltoon perunat vasta vappuna.

      Sima ja munkit,
      ämpärillinen munkkeja
      ja kymmenen litran tonkka simaa.
      Sekin aika on jäänyt taakse.

      Nyt taitaa mennä perinteittä,
      jos tekisi mustikkapiirakan
      tai vaikka omenapannari jäätelon
      kera ajaisi saman vappuherkutteluasian.

      • Anonyymi

        Sanot, että aikaiset perunat oli jo Vappuna nostettu. En ole tiennyt, että peruna niin aikaisin jo kasvaa vai olivatko kasvihuoneessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanot, että aikaiset perunat oli jo Vappuna nostettu. En ole tiennyt, että peruna niin aikaisin jo kasvaa vai olivatko kasvihuoneessa?

        Tarkoitti varmaankin, että kellarista nostettu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitti varmaankin, että kellarista nostettu.

        Voi jotkut kasvattaa pottuja kylppärissäkin vaikka ammeessa. Tekee jotkut kylppärissä kiljuakin.


    • Anonyymi

      Menen nuoren perheen mukana vappulounaalle kaupungin parhaaseen ravintolaan ja panen kellastuneen 53 v sitten saadun ylioppilaslakin päähäni.

    • Anonyymi

      Simast syttyy.

    • Anonyymi

      Sima7 l valmiina , aattona paistelen munkkeja.
      Lisäksi Lidlin perunasalaattia, voitti juuri makutestin viikolla lehdessä, tietysti napsahtavia nakkeja.

      • Anonyymi

        Ihan samat sapuskat meillä. Vein kyllä melkein kaikki munkit ja simat lastenlapsille. Iloista vappua🥂🎉


    • Anonyymi

      Jos kokeilis tehdä vapputortun 1800-luvun tapaan.

    • Anonyymi

      alottajalle:

      pottuja nostetaan koko vappu päivä kellarista päivänvaloon itämään,,,
      jotta saadaan uusi sato sykymmällä ihmiskunalle syötävää,

      vappu on kova työ-päivä maataloutta harjottavalle kansanosalle,,,

      • Anonyymi

        Ootte kyllä reippaita kun teette munkkeja ja simaa!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      165
      1566
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      921
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      743
    4. 51
      635
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      16
      605
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      537
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      488
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      422
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      419
    Aihe