lennetään siivekkäät

kottarainen

taas vähäksi aikaa alkuun. Olin eilen retkellä ja näin ison porukan sukulaisia mm. kurjen ,käki kukkui ,joutsenen, urpiaisen jne. OLi mahtavaa kuunnella lintujen konserttia naarailleen. Olisipa ihmismaailmassa yhtä komiat kosintakarkelot siitähän menisi ihan sydän sykkyrälleen ja varpaiden kynnet nousisi ylöspäin. Mutta eihän sitä kovin kauan kestäisi kuten ei siivekkäilläkään ,menisi jauhot ja suurimot sekasin .On se niin huimaa leikkiä ,mutta ihanaa katseltavaa.Viserrellään.

14

735

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • n52

      Kraksun kraak ja eikun tervehdys siivekkäille ja muillekkin metsäjutskuille.
      Kyllä tuolla ihmispuolella niitä on minusta samanlaisin eleitä,konsertit,koreilut sielläkin ja kuhertelua joka lähtöön.

      Vaikka olenkin tällainen väliin vierailija lennoissani niin lentelen tuonne yläilmoihin pari silmukkaa jotka on niinkuin kaikille tarkoitettu ilon lento kun kesän maku on jo täällä.Kyl mä ainakin tän lennon olen se kolibri ja nyt viiiiiiuuuuuuuhhhhh........

    • sirkku:)

      Voisimmepa joskus lentääkin ikäänkuin sinne alkuun... Edes hetkeksi. Edes kevättalveen.
      Vai missä oli se alku...? Tässä ja nyt...?

      Minä siivoilin pesääni tavallista enemmän nyt viikonloppuna, mutta jyvätyöni vastaavasti ovat kärsineet... Noo, huomenna yritän lennellä jälleen täydellä innolla eteenpäin...!?;)

      Voi sinua, kun olet sentään retkelle päässyt ja sukulaisia nähnyt... Itse odotan, että tuonne saaristoon mahdollisimman pian pääsisin lentelemään... Nyt kuulen vain sukulaisteni ääniä sieltä ja täältä...

      Muuten... Onhan ihmisilläkin jonkinlaisia soidinmenoja. Jotta sydän syrjälleen ja varpaatkin ihan... sirhalleen menevät...;) Huimaa leikkiä, mutta ihanaahan se on kokea linnunkin...;)

      Visertelemisiin! Ja niin: Missäs kuulit käen kukkuvan? Minä en käestä aikoihin ole mitään kuullut. En ole kuullut kenestäkään monesta käestämme mitään... Miksiköhän...?

      • n52

        Kraksun kraak tulin taas iltayölennoilla tännekkin.
        Kuinka, kuulinko oikein,että sinunkin lentosi on kevyeksi liitelyksi tullut.Kiva tieto!
        eikö ole ihanaa kun kesä tuli....=)
        Pari viikkoa ja minäkin varmaan harventelen täällä oloa.
        Lämpenisi vauhdilla nuo vedet sillä tuossa lähellä on pari mukavaa uintimestaa ja mä jos rakastan jotain niin vettä!
        No lennellää taas jos se Kotka....=)


      • kottarainen

        tuossa pihakoivussa ja kyttää peipon pesää ,että pääsisi laittamaan muniansa haudottavaksi.On siinä muuten elikko kun toisilla lapsensa hoidattaa. Rakkautta on ilmassa kuin käellä konsanaan ,koska naapurin 5-vuotias poika sanoi minusta ottavansa eukon ,ettei vaan pääse kuolemaan nälkään.Meillä on ikäeroa melko paljon ,mutta poika tuumasi ,että sinulla vielä on muutama vuosi jäljellä ja rakastan sinnuu. Se on kovin liikuttavaa ja lisäksi on mustis jos pihalla sattuu muita kolmijalkoja liikkumaan.


    • Jos joku sattumoisin tuntee sen räksän , joka kay mun pihassa paskantamassa auton lasit,niin voi sanoo sille tai niille ,että seuraavasta tulee sit impusta.

      • Nimetön

        näkyy olevan metsässä, minne lie kaikki linnut lennelleet ... enkä tunne räksääkään ... kiva kuiteskin nähdä, että olet hengissä vielä ... kaunista kesää Sinullekin !:) t.kirjosieppo


      • Nimetön kirjoitti:

        näkyy olevan metsässä, minne lie kaikki linnut lennelleet ... enkä tunne räksääkään ... kiva kuiteskin nähdä, että olet hengissä vielä ... kaunista kesää Sinullekin !:) t.kirjosieppo

        No joo se selvisi, kissa tunnetusti pitää lämpöisestä paikasta ja auton konepeltihän on sellainen,no joo sit sen arkkiviholainen räksä bongaa sen ja kutsuu kamunsa apuun ja ei kun syöksymään kohti kattia löysät piipussa ja lopputulos on sit sen näköinen.


      • pikkusieppo
        RamiKS kirjoitti:

        No joo se selvisi, kissa tunnetusti pitää lämpöisestä paikasta ja auton konepeltihän on sellainen,no joo sit sen arkkiviholainen räksä bongaa sen ja kutsuu kamunsa apuun ja ei kun syöksymään kohti kattia löysät piipussa ja lopputulos on sit sen näköinen.

        ei oikein osaa muuta sanoa kuin, että ovatpa ilkikurisia mokomat ...

        Kesäterveisin ...
        sellaiset myös kottikselle!
        t. kirjosieppo


    • Hmm tuli mieleen,että jos haluat oikein kunnon elämyksen varpaillesi,niin meikä on siinä spekiaali,homman edetessä ne kyllä yleensä lentää kattoon kuin tikat

      • kottarainen

        tosi kesä ,kun sinäkin olet palannut lähtöruutuun.Älä hitossa ammu minua ,kun sattui pruiskahtamaan sun autolles ,on ollut viime päiviä tuo peräpuoli tuotannoltaan melko yllätyksellinen. Tänään olen ollut syömättä ,niin ei varmaan nyt tule tuulilasillesi paskaa. Muuten en ole räksä vaan kottarainen keltaisella nokalla.Huhuillaan..


    • yopollo

      kun taas on lento vähäksi aikaa loppu, tankata pitää. Kevättä piisaa tuolla virtuaalin ulkopuolella ja tulostakin on tullut. Haahkat olivat taas ennätysaikaisia ja poikueita purjehti merellä niin että hautojia tuskin enää löytyi, koirailla oli kiire muuttaa alta pois etelään sulkimaan.

      Retkiporukkamme nuorimmaiset saatettiin perinteisin juhlamenoin viisikymppisten joukkoon.

      Koiraat lauloivat kosiomielellä kovasti joka puolella, mutta kiireellisemmillä lajeilla häiden jälkeen ääni olikin vaihtunut jo naaraiden jatkuvaan protkotukseen. Tätä vasten on helppo ymmärtää tuo kalkasten kiire takaisin kohti Tanskan salmia.

      • sirkku:)

        Pyrähdin tähän vain toivottaakseni sinut jälleen tervetulleeksi tänne metsään tankkailemaan!

        Itse en kylläkään jaksa tätä touhua nykyisin oikein tankkauksenakaan pitää... Enää senkään vertaa kuin aiemmin... Niin näyttää sairaaksi touhu tuolla etusivulla menneen.

        Ei pahemmin ole siis napannut tänne kirjoitella. Perjantai-iltana myöhään näin yllättäen erään helsinkiläisystävättäreni minulle osoittaman viestin, joten siihen innostuin vastailemaan ja huutelemaan muitakin mukaan. Ihmettelin nimittäin, ettei sitä oltu poistettu 'henkilökohtaisena' moikkaamisena... Siinä samalla pariin muuhun ketjuun innostuin kommentoimaan, mutta touhu venyikin aamuyöhön asti, koska viestit eivät meinanneet millään suostua kulkemaan. Pari viestiä jopa lenteli jo lähtiessään suoraan jonnekin bittiavaruuteen... Myös lauantaina päivällä kirjoittelin jotain, kunnes illalla huomasin tuon ilmiön joka tuolla etusivulla tälläkin hetkellä näkyy jylläävän... Protkotustako lienee...?;)

        Tervetuloa kuitenkin! Olivatkos ne perinteiset juhlamenot eräänlaiset 'heittäjäiset'...?;)


      • yopollo
        sirkku:) kirjoitti:

        Pyrähdin tähän vain toivottaakseni sinut jälleen tervetulleeksi tänne metsään tankkailemaan!

        Itse en kylläkään jaksa tätä touhua nykyisin oikein tankkauksenakaan pitää... Enää senkään vertaa kuin aiemmin... Niin näyttää sairaaksi touhu tuolla etusivulla menneen.

        Ei pahemmin ole siis napannut tänne kirjoitella. Perjantai-iltana myöhään näin yllättäen erään helsinkiläisystävättäreni minulle osoittaman viestin, joten siihen innostuin vastailemaan ja huutelemaan muitakin mukaan. Ihmettelin nimittäin, ettei sitä oltu poistettu 'henkilökohtaisena' moikkaamisena... Siinä samalla pariin muuhun ketjuun innostuin kommentoimaan, mutta touhu venyikin aamuyöhön asti, koska viestit eivät meinanneet millään suostua kulkemaan. Pari viestiä jopa lenteli jo lähtiessään suoraan jonnekin bittiavaruuteen... Myös lauantaina päivällä kirjoittelin jotain, kunnes illalla huomasin tuon ilmiön joka tuolla etusivulla tälläkin hetkellä näkyy jylläävän... Protkotustako lienee...?;)

        Tervetuloa kuitenkin! Olivatkos ne perinteiset juhlamenot eräänlaiset 'heittäjäiset'...?;)

        ollaan toisemme jostain 60-luvulta lähtien, kaikkea on hampaankoloon kertynyt, kyllä niistä aina joltisenkin yllätysohjelman kehittää. Kehyksinä tietysti sellainen sopiva juhlamiljöö ohjelmineen ja tarjoiluineen. Luulen että meillä kaikilla on vastaavassa tilanteessa saatu muistolahja kunniapaikalla asunnoissamme.

        Tuo joutava riidanhaastaminen on sitkeää lajia. Paha juttu ettei täällä ole mitään kontrollia tuollaiselle. Hiljaista täällä lintumetsässä kyllä näyttää olevan, livessä oli ääntä paljon enemmän.


      • sirkku:)
        yopollo kirjoitti:

        ollaan toisemme jostain 60-luvulta lähtien, kaikkea on hampaankoloon kertynyt, kyllä niistä aina joltisenkin yllätysohjelman kehittää. Kehyksinä tietysti sellainen sopiva juhlamiljöö ohjelmineen ja tarjoiluineen. Luulen että meillä kaikilla on vastaavassa tilanteessa saatu muistolahja kunniapaikalla asunnoissamme.

        Tuo joutava riidanhaastaminen on sitkeää lajia. Paha juttu ettei täällä ole mitään kontrollia tuollaiselle. Hiljaista täällä lintumetsässä kyllä näyttää olevan, livessä oli ääntä paljon enemmän.

        tuollaiset 'muistolahjat' ovat upeita - silloin, kun ne on huolella, harkiten, herkistellen tai huumorilla höystettynä tehtyjä.

        Ajattelin ensin vaistomaisesti jotakin sellaista mereenheittämisrituaalia...;)

        Jos lahja todellakin on joku upeasti tehty 'Kootut kohellukset' tai 'Herkulliset hetket' tai 'Mukavat muistuttamiset' vuosikymmenten varrelta, ja ovat jutut vielä hyvin tehtyjä upeisiin kehyksiin, taatusti ovatkin kunniapaikalla seinällä! Sellaiset ovat todella mukavia.

        Juu; tuntuu, että sairaammaksi ja sairaammaksi touhu täällä on mennyt. Sitä suuremmalla syyllä toivoisikin, että edes täällä lintumetsässä sitä eloa olisi enemmänkin... Lienevätkö kaikki lintuset ikään kuin varuillaan...? Odottavalla kannalla...? Seuraillen tilanteita...? Vaiko vain kiireisiä näin kesän kynnyksellä...? Kaikista kurjinta olisi tietenkin, jos tuo itse kullakin joskus ilmenevä 'palstaväsymys' muuttuisi myös 'metsäväsymykseksi'...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      120
      1301
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      122
      1163
    3. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      48
      1133
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      853
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      317
      802
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      714
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe