Siima jumittuu

Anonyymi-ap

Mulla on vanha Daiwa 1655 GT, hyvässä kunnossa, mutta kalan vetäessä siimaa ulos siima kaivautuu edellisten siimakerrosten alle ja jumittuu, vaikka kelassa on ristiinpuolaus. Jos pitää jarrua tosi löysällä, en haluaisi, ongelma poistuu. Mikä neuvoksi ?

7

339

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Toi on suht' hyvä kela, tai oli aikanaan... Kokeile puolata siima uusiksi kireämmälle, jos sulla on varapuola tallessa niin helppo homma. Huomaa, että siima kiertyy, joten puolaa "vastakkaiseen suuntaan.

• Anonyymi

Vielä muutama niksi jos/kun haluat oikein pitkiä heittoja.
        Tämä siis monofilille, muita en ole kokeillut.
        Hanki parafiiniöljyä, vaikkapa rautakaupasta (saunasuoja tai ihan vaan parafiiniöljy). Ota pari arkkia talouspaperia ja kaada sitä öljyä esim. talouspaperille. Ei kovin paljon, mutta niin että sitä tarttuu sormeen kun kosketat paperia.
        Nyt kelaat siiman ulos. Ota se parafinoitu paperi ja kelaa siima takaisin sen paperin läpi, ja myös kuivan paperiarkin läpi. Ulompana on siis parafinoitua ja sisempänä kuiva paperi. Siimaan jää hiukan öljyä, joka liukastuttaa siiman.
        Parafiiniöljy on lähes täysin hajuton ja mauton, joten se ei vaikuta ottiin.
        Kelaa siima sisään vielä kerran kuivan paperin läpi, kun lopetat heittelyn.
        Älä sano, että on mutkikasta. Kyllä "lojakat" heitot korvaavat sen vaivan.

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

😋 ­N­­y­­­m­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#17841128M

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Siima kelattu liian löysälle, kuten edellinenkin kirjoitti. Helpoin tapa on tyhjätä kela laskemalla se järveen veneen perässä vetäen ja sitten pidät siimaa sormien välissä ja kelaat sen takaisin kelalle. Näin toimien se siima ei mene kierteelle. Kierteellä olevasta siimasta saa samoin sen kierteen pois, mutta sitä siimaa pitää vain vetäää jonkinaikaa veneen perässä.

• Anonyymi

Kymmenen heiton huolto. Eli joka kymmenennen heiton jälkeen otat vavasta kiinni ja upotat kelan veteen. Ja taas saa heitettyä pitkiä heittoja. Tuo toimii mun iän vanhalla abumatikillakin. Kun jumiutuu kesken heiton, niin eikun kela järveen ja homma jatkuu.😁

• Anonyymi

Onko kukaan kokeillut firelinee ristiinpuolaavissa umpikeloissa

• Anonyymi

0,20mm sopii mihin vaan kelaan paitsi ultramicropieniin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Uskalla lähestyä minua

Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S
      Ikävä
      60
      6484
    2. Päätin että suostun keskustelemaan

Jos sellainen tilanne tulee.
      Ikävä
      100
      3352
    3. Oulaskankaan päätöksistä

https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.
      Oulainen
      25
      2676
    4. EMMINÄ JAKSA OOTTAA KOLMEA VIIKKOA!

Kyllä se aiemmin parantuu😘
      Ikävä
      21
      2308
    5. Tiedoksi että

En aijo laittaa viestiä enkä soittaa enkä edes harkitse asiaa.
      Ikävä
      27
      1861
    6. Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!

Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun
      Suomi24 Blogi ★
      357
      1822
    7. Oikeasti tekisi

Mieli hypätä sun kaulaan eikä kävellä ohi
      Ikävä
      25
      1600
    8. Kyllä mä sen joudun tekemään

Että lähden pois. Itse halusit että tämä menee näin.
      Ikävä
      49
      1452
    9. Miten menee?

Tykkäätkö minusta nyt vähemmän kun näit minut?
      Tunteet
      32
      1448
    10. Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua

Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n
      Perussuomalaiset
      226
      1423
    Aihe