Polttoainekulut 100km: Yaris 8,90e - Octavia 7,22e

Anonyymi-ap

Näin on TM mitannut 60.000km matkalla. Octavia on perhekokoinen farkku ja Yaris pieni koirankoppi ja silti Octavialla on noin paljon halvempi ajaa. Ja vieläpä uusiutuvalla ja fossiilivapaalla biokaasulla.

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/2b-2023/tm-kayttotesti-60-000-km-toyota-yaris-15-hybrid-active-kaikkien-kaveri/

https://tekniikanmaailma.fi/lehti/8b-2023/tm-kayttotesti-skoda-octavia-combi-15-tsi-g-tec-style-dsg-kaasuautosta-pitavat-lompakko-ja-ilmasto/

55

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pelkällä bensalla kulkevat fossiilipolttimet ovat tappolistalla ja niillä ajaminen on verotettu niin että se on aina kallein vaihtoehto.
      Biokaasu ja sähkö ovat selkeästi edullisempia.

      • Anonyymi

        ALOITUKSESSA ON KYSYMYS SKODAN KAASUAUTOSTA. SE EI OLE VERTAILUKELPOINEN.


      • Anonyymi

        Millä lämmität kolosi talvella?


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        ❤️ ­­N­­y­m­­­f­­o­­­m­­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21#17841186Z

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Mikähän idiotismi saa kirjoittamaan asiasta Toyota-palstalle, kun Škodan kaasuauton pätevyys kuuluisi Škoda-palstalle. Kaasuautoja valmistaa vain harva ja yhä harveneva valmistajajoukko ja bensa-autoja valmistavat suunnilleen kaikki merkit.

      • Anonyymi

        Kyllä tänne Toyotan palstalle on järkevää tuoda tietoa paremmista ja järkevimmistä vaihtoehdoista. Toyotan omistajat ovat sen verran sokeita ja osaamattomia, että meidän on syytä opastaa heitä viisauden ja kokemuksen tuomien totuuksien pariin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä tänne Toyotan palstalle on järkevää tuoda tietoa paremmista ja järkevimmistä vaihtoehdoista. Toyotan omistajat ovat sen verran sokeita ja osaamattomia, että meidän on syytä opastaa heitä viisauden ja kokemuksen tuomien totuuksien pariin.

        Ai... tojota se on ollut varmin kulkupeli mitä ikänään olen omistanut. Tosin niitä vanhoja tojoja. Osaan kyl ite vaihtaa uudet jarrut, iskarit ja vähä muutakin. En tarvii kalliita korjaamopalveluita, eikä tarvii maksaa, kun liikennevakuutus, ei kalliita kaskoja. Osat saa halavalla naapurista pihaan tuotuna. Tiedäthän, et auto kun auto pitää huoltaa ja vaihtaa kuluvia osia? Onko sulla joku trauma, jonka tojo on aiheuttanut, kun jatkuvalla syötöllä öliset tuota?


    • Anonyymi

      TM hehkutti kissankokoisin kirjaimin miten Yaris on taloudellisin ikinä. TM "unohti" nyt mainita 60.000km julkaistaessaan että Octavialla ajaa halvemmalla 100km kuin Yariksella.

      Mainosraha puhuu.

    • Anonyymi

      Itäoktaaviaanin ja Yariksen hinnan erolla Yarikseen tankkaa vuosikymmeniä polttoainetta.

      • Anonyymi

        On siinä autojen ominaisuuksissakin todella isot erot ja kokoluokkakin on ihan toinen.


      • Anonyymi

        Yaris mahtuu Octavian tavaratilaan ja silti Octavia kulkee halvemmalla. Se tässä on se pointti.

        Jos jompikumpi noista on ylihintainen niin se on Yaris. 25.000 euroa laiskasta meluisasta pikkukotterosta on hirveä summa rahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On siinä autojen ominaisuuksissakin todella isot erot ja kokoluokkakin on ihan toinen.

        Varis on teinien mopoauto ja Ocu melkein edustusauto. Kummalla teet kusematta reissun Hki-Levi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yaris mahtuu Octavian tavaratilaan ja silti Octavia kulkee halvemmalla. Se tässä on se pointti.

        Jos jompikumpi noista on ylihintainen niin se on Yaris. 25.000 euroa laiskasta meluisasta pikkukotterosta on hirveä summa rahaa.

        Ja turkkilainen itäauto Yaris,,,ei oikein iske!


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Huh huh, onpa käsittämättömiä vikoja uusissa Skodissa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huh huh, onpa käsittämättömiä vikoja uusissa Skodissa!

        Tuolla palstalla todellisia vikoja on murto-osa, suurin osa on parin ahkeran trollin(Toyotahönön) tehtailemia valheita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuolla palstalla todellisia vikoja on murto-osa, suurin osa on parin ahkeran trollin(Toyotahönön) tehtailemia valheita.

        Ala viiitsi🤭


    • Anonyymi

      Muistetaanpa nyt näinkin yksinkertainen fakta: Molemmat autot ovat käyneet läpi TM:n 60.000km testin.
      Vain Yaris tarvitsi hinausauton apua selvitäkseen matkasta.

      • Anonyymi

        Yaris oli kalliimpi ajaa ja lisäksi sitä piti hinata kun sähköjärjestelmä meni sekaisin pakkasessa.

        Melkoinen turkinihme tuokin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yaris oli kalliimpi ajaa ja lisäksi sitä piti hinata kun sähköjärjestelmä meni sekaisin pakkasessa.

        Melkoinen turkinihme tuokin.

        Onko tehty Turkissa? Eikö tehty Ranskassa tai Englannissa?


    • Anonyymi

      Ei paljon auta, kun lähin kaasutankkausasema on 55km päässä ja kaiken lisäksi vielä väärässä suunnassa.
      Joten taitaa tulla toyotalla tulla halvemmaksi ajella.

      • Anonyymi

        Päätit sitten jakaa tämän vain sinua koskevan asian koko kansan kanssa, Luuletko että sun henkilökohtaisilla etäisyydellä tankkauspisteistä on mitään merkitystä siihen kuinka paljon Octavialla tai Yariksella ajaminen maksaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päätit sitten jakaa tämän vain sinua koskevan asian koko kansan kanssa, Luuletko että sun henkilökohtaisilla etäisyydellä tankkauspisteistä on mitään merkitystä siihen kuinka paljon Octavialla tai Yariksella ajaminen maksaa?

        Jos kaasutankkausasema on 55 kilometrin päässä, niin silloin ei kannata ostaa kaasuautoa, vaan esim. kiistelyn kohteena oleva hybriditoyota, koska sillä ajaminen tulee halvemmaksi.

        Silloin sillä kaasuaseman kaukaisuudella on juurikin kaikkein suurin merkitys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kaasutankkausasema on 55 kilometrin päässä, niin silloin ei kannata ostaa kaasuautoa, vaan esim. kiistelyn kohteena oleva hybriditoyota, koska sillä ajaminen tulee halvemmaksi.

        Silloin sillä kaasuaseman kaukaisuudella on juurikin kaikkein suurin merkitys.

        "Silloin sillä kaasuaseman kaukaisuudella on juurikin kaikkein suurin merkitys."

        Sinun asuinpaikkasi on tärkeä vain sinulle. Meille muille 5,5 miljoonalle suomalsiselle sillä ei ole mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Silloin sillä kaasuaseman kaukaisuudella on juurikin kaikkein suurin merkitys."

        Sinun asuinpaikkasi on tärkeä vain sinulle. Meille muille 5,5 miljoonalle suomalsiselle sillä ei ole mitään merkitystä.

        Mie luulen, että 5,5 miljoonan suomalaisen joukossa on joku muukin, jolle kaasuauto ei ole halvin vaihtoehto.
        Joten en ole yksin ongelman kassa ja ei se oikeastaan ole edes ongelma, kun ei osta kaasuautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mie luulen, että 5,5 miljoonan suomalaisen joukossa on joku muukin, jolle kaasuauto ei ole halvin vaihtoehto.
        Joten en ole yksin ongelman kassa ja ei se oikeastaan ole edes ongelma, kun ei osta kaasuautoa.

        Oli kuitenkin aika itsekeskeinen lähestymistapa kertoa oma tilanteensa. Fiksumpi olisi sanonut että kaasuasemia ei ole niin tiheässä kuin bena-asemia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli kuitenkin aika itsekeskeinen lähestymistapa kertoa oma tilanteensa. Fiksumpi olisi sanonut että kaasuasemia ei ole niin tiheässä kuin bena-asemia.

        Näin on.
        Koskaan ei kannata tuoda omaa tilannetta tai kokemusta asiasta esille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin on.
        Koskaan ei kannata tuoda omaa tilannetta tai kokemusta asiasta esille.

        Nyt ymmärrät tahallaan väärin. Sanoin että tällaisessa asiassa itsekeskeinen ihminen kertoo että hänellä on matkaa kaasuasemalle 55 kilometriä ja ajaa siksi bensalla.

        Fiksumpi ihminen sanoo että kaasuasemia on pohjoisessa harvemmassa ja bensa-autoilla on etualyöntiasema siinä suhteessa. Tässä kuitenkin keskustellaan kaasun/bensan käytöstä liikenteessä.
        Yhden ihmisen valinta ei ole relevanttia eikä sillä ole mmerkitystä, jakeluverkostojen tiheys on relevantti.


    • Anonyymi

      Toyotan latauskelvottomat ovat menneen talven lumia. Kaikki kaasuautot ja ladattavat pieksevät ne taloudellisuudessa reilusti.

      • Anonyymi

        Tampereen pohjoispuolella ei juuri kaasuasemia ole, joten tarkkana saa olla sen 9 litran bensatankin kanssa, ei niitä bensa-asemiakaan siellä niin tiheässä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tampereen pohjoispuolella ei juuri kaasuasemia ole, joten tarkkana saa olla sen 9 litran bensatankin kanssa, ei niitä bensa-asemiakaan siellä niin tiheässä ole.

        "Tampereen pohjoispuolella ei juuri kaasuasemia ole, joten tarkkana saa olla sen 9 litran bensatankin kanssa, "

        Aika epätoivoinen trollausyritys.

        TM:"Bensiinisäiliö on vain yhdeksän litran kokoinen, sillä tällöin autoa ei tarvitse tyyppikatsastaa kahdella polttoaineella vaan ainoastaan kaasulla. Tähän liittyy myös se, että kuljettaja ei voi valita polttoainetta, vaan kaasu käytetään aina ensin loppuun ja sitten auto vaihtaa automaattisesti bensiinille.

        Reittien valintaan vaikutti osaltaan kaasutankkausverkosto. Kaasu riittää maantieajossa jopa 500 kilometriin, mutta bensiinillä käytännön toimintamatka jää runsaaseen sataan kilometriin. Silti autolla käytiin pari kertaa Lapissakin, eikä mukana ollutta varakanisteria tarvittu."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tampereen pohjoispuolella ei juuri kaasuasemia ole, joten tarkkana saa olla sen 9 litran bensatankin kanssa, "

        Aika epätoivoinen trollausyritys.

        TM:"Bensiinisäiliö on vain yhdeksän litran kokoinen, sillä tällöin autoa ei tarvitse tyyppikatsastaa kahdella polttoaineella vaan ainoastaan kaasulla. Tähän liittyy myös se, että kuljettaja ei voi valita polttoainetta, vaan kaasu käytetään aina ensin loppuun ja sitten auto vaihtaa automaattisesti bensiinille.

        Reittien valintaan vaikutti osaltaan kaasutankkausverkosto. Kaasu riittää maantieajossa jopa 500 kilometriin, mutta bensiinillä käytännön toimintamatka jää runsaaseen sataan kilometriin. Silti autolla käytiin pari kertaa Lapissakin, eikä mukana ollutta varakanisteria tarvittu."

        TM:"Kaasuasemaverkosto on kasvanut hitaasti, joskin varmasti. Parin viime vuoden aikana tilanne on kuitenkin kehittynyt niin, että sähköautolla on helpompi matkailla koko Suomen alueella kuin kaasuautolla. Sähköauton voi myös ladata kotona, mutta kaasuauton omistaminen käytännössä vaatii, että lähin tankkausasema on mielekkään matkan päässä.

        Tällä hetkellä Suomen 77:stä CNG-kaasutankkausasemasta pohjoisin on Oulussa, mutta Keminmaahan ja mahdollisesti Rovaniemelle on asema rakenteilla. Viitostien varressa viimeinen asema on Kuopiossa ja kuutostien varressa Joensuussa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tampereen pohjoispuolella ei juuri kaasuasemia ole, joten tarkkana saa olla sen 9 litran bensatankin kanssa, "

        Aika epätoivoinen trollausyritys.

        TM:"Bensiinisäiliö on vain yhdeksän litran kokoinen, sillä tällöin autoa ei tarvitse tyyppikatsastaa kahdella polttoaineella vaan ainoastaan kaasulla. Tähän liittyy myös se, että kuljettaja ei voi valita polttoainetta, vaan kaasu käytetään aina ensin loppuun ja sitten auto vaihtaa automaattisesti bensiinille.

        Reittien valintaan vaikutti osaltaan kaasutankkausverkosto. Kaasu riittää maantieajossa jopa 500 kilometriin, mutta bensiinillä käytännön toimintamatka jää runsaaseen sataan kilometriin. Silti autolla käytiin pari kertaa Lapissakin, eikä mukana ollutta varakanisteria tarvittu."

        No sehän on hyvä ettei kaasu lopu kesken kun ajaa Itä-Suomesta koko päivän reissun lähimmälle huoltoasemalle josta saa sitä halpaa kaasua. Tai jos ei viitsi niin kyllähän vähän syrjemmässäkin pärjää bensatankin antamalla yli sadan kilometrin toimintasäteellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No sehän on hyvä ettei kaasu lopu kesken kun ajaa Itä-Suomesta koko päivän reissun lähimmälle huoltoasemalle josta saa sitä halpaa kaasua. Tai jos ei viitsi niin kyllähän vähän syrjemmässäkin pärjää bensatankin antamalla yli sadan kilometrin toimintasäteellä.

        Palvelut rakennetaan sinne missä valtaosa ihmisistä asuu. Jos asuu syrjössä niin kaikki on kaukana.
        Alkokin.


    • Anonyymi

      Pakkasnestettä meneekin sitte enenmmän pakuputkesta valuu nesteet

      • Anonyymi

        Siks ei kanata ostaa aageeautoo ku hajoo kaiki ja harmitaa sitte


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siks ei kanata ostaa aageeautoo ku hajoo kaiki ja harmitaa sitte

        Muistapa nyt miten näiden kahden vertailtavan auton 60.000km testissä kävi.
        Se oli juurikin Yaris joka hyytyi talvella siihen kuntoon että hinausautoa tarvittiin. Eikä Toyotan korjaamolla koskaan löydetty toddellista syytä vikaan. Jarruongelmat voivat tulla takaisin aina kun on pakkasta.

        Skodalla ei ollut mitään ongelmia


    • Anonyymi

      Ei kaasuasemien sijainnilla ole merkitystä kaasuauton kulutukseen.

    • Anonyymi

      Kaasuauton ja bensaauton yhdistäminen on kallista ja tarpeetonta kun itselataaviakin on. Huollot kalliita kaasupönttöautoilla ja bensatankkikin älyttömän pieni, parempi asua kaasutankin vieressä.
      Kaasupönttöautoista ei saa vaihdossakaan mitään.

    • Anonyymi

      01-04.2023 Henkilöauto
      Kaasuautoja rekisteröity 129
      Autoja rekisteröity yhteensä 28 262
      kaasuautojen osuus rekisteröinneistä:0,46 %

      En ymmärrä kenelle uusia kaasujakeluasemia tehdään ? ? ? ?

      • Anonyymi

        Biokaasuinfran tukeminen ja rakentaminen on erittäin järkevää. Kulut yhteiskunnalle ovat mininaaliset ja hyöty on suuri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Biokaasuinfran tukeminen ja rakentaminen on erittäin järkevää. Kulut yhteiskunnalle ovat mininaaliset ja hyöty on suuri.

        Mutta kenelle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kenelle?

        Onhan noita kaasuautoja kymmeniä tuhansia enemmän liikenteessä kuin vetyautoja.
        Jos joku on turhaa niin vetyhörhöily.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan noita kaasuautoja kymmeniä tuhansia enemmän liikenteessä kuin vetyautoja.
        Jos joku on turhaa niin vetyhörhöily.

        Ja kun väite ei pidä paikkaansa.
        Vuoden 2022 lopussa oli rekisterissä 17287 kaasuautoa.
        Minusta 17 000 ei ole kymmeniä tuhansia,


    • Anonyymi

      Octavia ja Yaris kilpailevat samassa sarjassa. Corolla onkin luokkaa ylempää tasoa.

      • Anonyymi

        Corolla ei pärjää Octavialle alkuunkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corolla ei pärjää Octavialle alkuunkaan.

        Pärjää. Voimalinjan mukavuus, reagointi, polttoaineenkulutus, laatu, kestävyys, jälleenmyyntiarvo, ulkonäkö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pärjää. Voimalinjan mukavuus, reagointi, polttoaineenkulutus, laatu, kestävyys, jälleenmyyntiarvo, ulkonäkö.

        Corolla on luokkansa meluisin ja laiskin. Ergonomia on surkea ja niitä ostavat vain papat nurkkapyöritykseen.
        Octavian ostavat ne jotka oikeasti tarvitsevat hyvää autoa ja ajavat paljon.

        http://trafi2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/TraFi/TraFi__Katsastuksen_vikatilastot/010_kats_tau_101.px/table/tableViewLayout1/

        Tässä yksi otanta:
        Ajettujen kilometrien keskiarvo / Ajettujen kilometrien mediaani
        2019 -2009
        Skoda OCTAVIA 204 084 -197 093
        Toyota COROLLA 157 656 -150 892
        Volkswagen GOLF 173 998 -166 474

        Octavialla ajetaan noin 30% enemmän kuin Corollalla. Se on todella suuri ero. Voitte kaivella mitä tahansa ikäluokkaa tai mitä malleja niin tulos on aina tämänsuuntainen. Toytalla ajetaan selkeästi vähemmän kuin VW:n autoilla tai muilla saksalaisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pärjää. Voimalinjan mukavuus, reagointi, polttoaineenkulutus, laatu, kestävyys, jälleenmyyntiarvo, ulkonäkö.

        Jokaisessa vertailutestissä Corolla on hävinnyt erittäin selkeästi Octavialle.

        "Voimalinjan mukavuus, reagointi, polttoaineenkulutus, laatu, kestävyys, jälleenmyyntiarvo, ulkonäkö." Näissäkin Octavia paljon parempi. Ei ihme, että Octavialla ajetaan valtavan paljon enemmän kuin Corollalla.


    • Anonyymi

      Yariskin on paljon halutumpi auto kun joku itä-octaavia.
      Kts. Traficom ensirekisteröinnit.

      • Anonyymi

        Yaris on koirankoppi neljällä pyörällä.
        TMn 60.000km testissä se jouduttiin tuomaan Lapista pois hinausauton lavalla kun elektroniikka petti pakkasessa.

        Surkea kohtalo jos tuollaisen ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yaris on koirankoppi neljällä pyörällä.
        TMn 60.000km testissä se jouduttiin tuomaan Lapista pois hinausauton lavalla kun elektroniikka petti pakkasessa.

        Surkea kohtalo jos tuollaisen ostaa.

        Sattui pannahinen yksittäistapaus Yarikselle.

        Täällä voi lukea murheenkryyneistä: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47084.2190


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sattui pannahinen yksittäistapaus Yarikselle.

        Täällä voi lukea murheenkryyneistä: https://www.vagarena.fi/index.php?topic=47084.2190

        Ei mikään yksittäistapaus vaan tyyppivika. TMllä oli kaksi Yarista testeissä ja molemmissa oli sama vika.

        Ei ole sattumaa tuollainen. Yariksen halpiselektroniikka ei kestä pakkasia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mikään yksittäistapaus vaan tyyppivika. TMllä oli kaksi Yarista testeissä ja molemmissa oli sama vika.

        Ei ole sattumaa tuollainen. Yariksen halpiselektroniikka ei kestä pakkasia.

        Täältä voi lukea murheenkryyneistä:

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajaviranomainen-saanut-yhteydenottoja-toyota-autojen-vikoihin-liittyen-kyse-on-ennenaikaisesta-vikaantumisesta/


    • Anonyymi

      Jopa pikkuisella koirankopilla jossa on tojon logo leilalla maksaa paljon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5123
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2654
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2134
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1680
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1279
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1048
    9. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    Aihe