Näin Toyotan hybridi säästää vähintään 3 litraa sadalla kilometrillä polttoainetta...

Anonyymi-ap

...vastaavan kokoisella pelkällä polttomoottorilla varustettuun vanhanaikaiseen pikkuturbolla varustettuun Volkswagen-konsernin autoon verrattuna:

Autoni on viisaampi kuin sitä ajava ihminen. Koko ajan ajoakkuja ladataan tai niitä puretaan kuljettajan voimatta puuttua siihen mitenkään. Vakionopeussäädin päällä ajaessanikin, heti kun auton äly huomaa ettei polttomoottoria tarvita, se sammuu ja matka jatkuu sähkön voimalla varsinkin pienissä nopeuksissa. Mikäli tie laskee, vaikka loivastikin, auto alkaa ladata akkuja ja sähkön suunta muuttuu akkuihin päin. Tuollainen lataus ei ole mikään voimakas, mutta jos jarrua hipaiseekaan niin lataus kasvaa huomattavasti ja auto jarruttaa kohtuullisella voimalla. Ylämäkeen noustessa ja kiihdytettäessä sähkömoottori on auton polttomoottorin huomattavana apuna jolloin polttoaineenkulutus pienenee, usein oleellisestikin. Koko prosessissa Toyotan loistava CVT-e vaihteisto näyttelee suurta osaa koska vaihteisto pyrkii koko ajan pitämään sekä bensa- että sähkömoottorin käytön optimaalisena parhaalla hyötysuhdealueellaan. Lisäksi koko voimalinja on kehitetty tehokkaaksi, erittäin miellyttäväksi (kaikki kehuvat) ja lisäksi taloudelliseksi.

"Insinööri" vain hokee täällä, että Toyotan hybridien sähkö tuotetaan bensalla, kun pitäisi puhua siitä miten se hybridi järjestelmä pienentää sen bensiinin kulutuksen hurjalla määrällä. Ja miten se pienentää sen kulutuksen niin pieneksi, että Toyotan hybrideillä on kaikkein pienimmät uuden WLTP-päästömittaustavan mukaiset päästöt eli toisin sanoen pienin bensiinin kulutus.

25

128

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      VW tekeekin nykyään sähköautoja, hihii!
      Heiltä löytyy myös laaja valikoima hybridejä hyvin pienellä kulutuksella.
      Nuo muinaiset ajat jolloin haettiin pieniä päästöjä viranomaisten pakottamana johti erilaisiin ratkaisuihin ja pikkuturbot olivat ja ovat vieläkin loistavia kompromisseja suorituskyvyn ja pienen kulutuksen suhteen. Kuski voi itse hallita ja valita haluaako ajaa reippaasti ja kuluttaa enemmän bensaa vai hissutella ja säästää bensaa. Toyotalla tilanne on taas se ettei ole vaihtoehtoa, eli ainoa mahdollinen on hissutella kun autoissa ei ollut mahdollisuutta ajaa reippaasti muun liikenteen tahtiin.

      • Anonyymi

        Onhan se näkemys tuokin. Totuutta mukana vain osaksi.


      • Anonyymi

        VW:n myymistä autoista alle 10% on sähköautoja. Lopuissa on polttoainetankki.

        Tilastot löytyy kun osaa hakea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        VW:n myymistä autoista alle 10% on sähköautoja. Lopuissa on polttoainetankki.

        Tilastot löytyy kun osaa hakea.

        Ja kokoajan määrä kasvaa, kuinka paljon Toyotalla on sähköautoja tuotannossaan?


    • Anonyymi

      Näin se Toyotan hybridi toimii:

      Ylämäki:
      Kumpikin moottori tekee työtä suorituskyvyn ylläpitämiseksi.

      Hidastaminen ja jarrutus:
      Järjestelmä ottaa polttomoottori sammutettuna sähköenergiaa talteen ajoakkuun.

      Ohittaminen:
      Molemmat moottorit sekä sähkö- että polttomoottori tekevät työtään maksimaalisen suorituskyvyn saavuttamiseksi.

      Pysähdyksissä oleminen:
      Esim. liikennevaloissa, molemmat moottorit ovat sammutettuina, joten energiaa ei mene lainkaan hukkaan

      Lisäksi Toyotan on kehittänyt kaikki uudet hybridiensä polttomoottorit kaikkein energiataloudellisimmiksi, Niiden hyötysuhde on kaikkein korkein eli 41 %. Tämä tarkoittaa sitä että käytetystä energiasta 41 % voidaan käyttää liikkumiseen.

      Toyotan hybridijärjestelmät ovat myös erittäin kehittyneet, sillä ne ovat jo viidennen sukupolven hybridijärjestelmät. NäinToyota on hionut ne 26 vuoden aikana erittäin taloudelliseksi.

      Tuosta kaikesta on seurauksena pieni polttoaineen kulutus ja siten myös ne kaikkien polttomoottoriautojen kaikkein pienimmät päästöt.

      • Anonyymi

        Hihii, hauskaa kun hönö menee mainoksiin noin sokeasti ja tietämättömänä.
        Arvaa kuinka muiden merkkien hybridit toimii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hihii, hauskaa kun hönö menee mainoksiin noin sokeasti ja tietämättömänä.
        Arvaa kuinka muiden merkkien hybridit toimii?

        Kysymys ei ole mistään mainoksesta vaan totuudesta. Juuri noin se toimii.


      • Anonyymi

        Jo viides sukupolvi menossa ja vieläkin hakataan päätä seinään. Missähän vaiheessa ymmärtävät haudata koko homman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jo viides sukupolvi menossa ja vieläkin hakataan päätä seinään. Missähän vaiheessa ymmärtävät haudata koko homman?

        Sitten kun kahden ja puolen miljoonan auton valmistusero Toyotan hyväksi toiseksi maailmansuurimpaan auton valmistajaan on tippunut tasoihin niin sähköautojen vyöry alkaa.


    • Anonyymi

      Toyotan hybridien kulutus on ihan suhteessa muiden kulutukseen ja pitää tietenkin huomioida myös suorituskyky ja auton koko.
      Toyotalla ei ole enää aikoihin ollut mitään etua muihin nähden noissa asioissa ja ovat ilman omaa asiallista sähköautoa.

      • Anonyymi

        Mikä se sellainen suorituskyky oikein on? Ihmiset puhuvat tänä päivänä vain päästöjen pienuudesta.


      • Anonyymi

        RAV4 Plug-in Hybrid kiihtyvyys nollasta sataan 6,5 sekuntia
        Prius Plug-in Hybrid 2023 kiihtyvyys nollasta sataan 6.7 sekuntia.


    • Anonyymi

      Kohta Toyotan omapoika joutuu keksimään noita vertailujaan 80-luvun isoihin jenkkeihin jos aikoo kehuskella kulutuksilla, hihii!

      • Anonyymi

        Villi arvaukseni on että ininästäsi päätellen, olet hermostunut. Arvasinko väärin? Kokolailla iso, vag-talutusnuorassa olevia konkurssi- ja kommarimerkkejä tarvitaan jo suomessakin jotta Toyotalle pärjäisivät ja koko maailman suosiossa Toyota onkin jo ihan omissa miljoonissaan. Ei sinne ole vikavagenilla mitään jakoa. Haittaak se?


    • Anonyymi

      Tojon hybridi ei säästä maantieajossa yhtikäs mitään. Fysiikan laki on armoton. Monet nykyaikaiset polttomoottorit menevät vähemmällä, esim
      Mazdan dkysctive.

      • Anonyymi

        Miksi kiellät totuuden?


    • Anonyymi

      Piipahdin eilen Helsingistä Tampereella ja takaisin kesänopeuksia noudattaen. Keskikulutus auton mittarin mukaan 5,8 l/100 km. Olisiko vastaavan kokoinen eli Corolla hybrid mennyt 2,8 litralla.

      • Anonyymi

        Hybridi-Tojota on kaikkein taloudellisin juuri kaupunkiajossa. Edellinen suurehko saksalainen autoni vei kaupunkiajossa bensaa kesälläkin 15 l/100 km, mutta koriltaan suunnilleen samankokoinen nykyinen hybridi-Tojotani vie vastaavassa ajossa 4 - 4,5 l/100 km. Hybridi-Tojota rules.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hybridi-Tojota on kaikkein taloudellisin juuri kaupunkiajossa. Edellinen suurehko saksalainen autoni vei kaupunkiajossa bensaa kesälläkin 15 l/100 km, mutta koriltaan suunnilleen samankokoinen nykyinen hybridi-Tojotani vie vastaavassa ajossa 4 - 4,5 l/100 km. Hybridi-Tojota rules.

        Kysyin ihan muuta kuin sinun vanhan louskusi kulutusta. Ajavatko kaikki tojotistit vain kaupunkien keskustoissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyin ihan muuta kuin sinun vanhan louskusi kulutusta. Ajavatko kaikki tojotistit vain kaupunkien keskustoissa?

        Suurin osa ajaa vain pyhässä kolmiossa, koti-marketti-kirkko. Joskus harvoin käydään myös terveyskeskuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suurin osa ajaa vain pyhässä kolmiossa, koti-marketti-kirkko. Joskus harvoin käydään myös terveyskeskuksessa.

        Unohtit listasta viinakaupan. Siellä ainakin minä käyn useamman kerran viikossa.


    • Anonyymi

      Suomessa on kolme kaupunkia, jonka keskustan läpi ajaminen kestää yli 10-15 min

      • Anonyymi

        Juu, Helsinki on Euroopan 49. suurin kaupunki.


    • Anonyymi

      Juuri noin se Toytan hybridi säästelee. Toyotan insinöörit osaavat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kiitos nainen

      Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5123
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

      Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      115
      2654
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

      Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      10
      2134
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

      Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      580
      1920
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

      Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      118
      1680
    6. Olet hyvin erilainen

      Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      69
      1289
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

      on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      41
      1279
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

      Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1048
    9. Hyödyt Suomelle???

      Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      221
      1028
    10. Hyvää Joulua mies!

      Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1027
    Aihe