Äänikortissani on kaksipiikkinen liitin, jossa lukee CD_SPDIF. Mikä se on? Kortti on SB Live! value..
Viittaako tuo johonkin digital-juttuun, sillä CD-asemassa on kanssa tyhjänä kaksipiikkinen liitin, jossa lukee Digital? Jos näin on, niin voinko laittaa (=tehdä) tuohon väliin kaapelin, jossa on kaksi reikäiset naarasliittimet päissä ja liittää CD-aseman ja kortin yhteen? Ja onko tuossa Livessä! D/A-muunnin, jolloin ulostuleva ääni olisi analoginen.. paljon kysymyksiä, joten koittakaa saada selvää..
Äänikortin SPDIF-liitin?
1
1096
Vastaukset
- joku...
"Ja onko tuossa Livessä! D/A-muunnin, jolloin ulostuleva ääni olisi analoginen.. "
Noista muista kysymyksistä en paljon tiedä, mutta sen verran nyt ainakin, että minä en ole semmoista äänikorttia nähnytkään missä ei olisi analogista ulostuloa. Niihin plugireikiinhän voi heittää vaikka suoraan liitännät kaiuttimille, tosin ei sieltä linjasta paljon tehoa lähde, mutta korvakuulokkeet/napit saa kyllä toimimaan... Yksinkertaisen vahvistimen kautta saakin sitten koneen liitettyä vaikka minkälaisiin kaappeihin...
Ja tuossa kun vähän googletin, niin löytyi selitys sille S/PDIFfillekin...
"S/PDIF
S/PDIF (Sony/Philips Digital Interface) is a standard audio transfer file format. It is usually found on digital audio equipment such as a DAT (Digital Audio Tape) machine or audio processing device. It allows the transfer of audio from one file to another without the conversion to and from an analog format, which could degrade the signal quality.
The most common connector used with an S/PDIF interface is the RCA connector, the same one used for consumer audio products. An optical connector is also sometimes used. "
Eli S/PDIF on digitaalinen äänensiirtoon tarkoitettu (tiedosto?) formaatti. Sen hyöty on siinä, ettei tarvitse tehdä turhia muunnoksia eri laitteiden välillä...
"CD-asemassa on kanssa tyhjänä kaksipiikkinen liitin, jossa lukee Digital?"
Tässä vaan mietin, että eikös CD-asemalta yleensä tule äänipiuhat erikseen... Normaalisti se on analoginen, ja menee suoraan äänikortille...
Minä en kyllä alkaisi heti ensimmäiseksi tekemään mitään virityksiä, vaan tutkisin onko äänikortilla vastaavaa digitaalista sisääntuloa. Ja tutkimisen aloittaisin ehkäpä äänikortin papereista. Jos papereita ei ole, tai niissä ei ole mitään hyödyllistä informaatiota, niin sitten ottaisin itse kortin tarkempaan syyniin, ja etsisin äänikortin liittimistä sen mihin äänet nyt tulevat, ja tutkisin ympärillä olevat liittimet, jos niiden joukosta löytyy vastaava digitaalinen liitin CD-asemille, niin kytkisin CD-aseman siihen, mikäli mahdollista...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389