Toyota taas kiinni huijauksesta. Kolaritestiin toimitettiin vahvistettuja tojoja

Anonyymi-ap

Toyota joutui lähettämään kolaritestiin vahvistettuja tojoja koska tuotantomallin pellit on niin ohutta että ne menevät testissä hallitsemattomasti kasaan kuin oluttölkki jalan alla.
Ei tule loppua Toyotan huijauksille.
Vuosikymmeniä jatkunutta päästöhuijausta ei ole edes saatu edes käsiteltyä loppuun kun jo paljastui uusi huijaus.

https://www.ksml.fi/teemat/5899760

246

1701

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Huijaukseen liittyvät automallit (Toyota Yaris"

      • Anonyymi

        Siinähän puhuttiin kehitysmaihin vietävistä malleista ja juuri tuota vahvistamatonta Yarista tyhmät suomalaiset ostaa. Ruostuvat muuten vahvistettunakin pohjasta puhki alle 10-vuotiaina, olen muutamaa hitsannut. Pelti on jo uutena ihan olemattoman ohutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän puhuttiin kehitysmaihin vietävistä malleista ja juuri tuota vahvistamatonta Yarista tyhmät suomalaiset ostaa. Ruostuvat muuten vahvistettunakin pohjasta puhki alle 10-vuotiaina, olen muutamaa hitsannut. Pelti on jo uutena ihan olemattoman ohutta.

        Joo 2011 malli ja bensan täyttöputki ruostui puhki, asfaltti ajossa ja 110000 km


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­­N­­­y­m­f­­­o­m­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21#178436997

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Sarjahuijari vauhdissa.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Pilaosaston kamaa, kuka edes yrittää pienimmällä mahdollisella automallilla ajaa taksia, ehkä jossain kehitysmaassa on sellaistakin halua.


    • Anonyymi

      Noniin taas mennään kusetuksen tiellä, on se Toyota vaan niin hieno yritys ja laadukas auto, voihan kiesus.

    • Anonyymi

      Päätit kirjoittaa tänne koska luulet, että auton ulkopelleillä on jotakin tekemistä auton rakenteellisen lujuuden kanssa?

      • Anonyymi

        Tuskinpa Toyota on ulkopeltejä vahvistanut.

        Ne kantavat rakenteetkin on pellistä tehtyjä ja siksi tojon ruostuminen johtaa hylkäyksiin katsastuksessa. Helman kotelopalkit on osa kantavaa rakennetta ja kun ne ruostuu niin hylkyhän siitä tulee katsastuksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa Toyota on ulkopeltejä vahvistanut.

        Ne kantavat rakenteetkin on pellistä tehtyjä ja siksi tojon ruostuminen johtaa hylkäyksiin katsastuksessa. Helman kotelopalkit on osa kantavaa rakennetta ja kun ne ruostuu niin hylkyhän siitä tulee katsastuksessa.

        Selvennyksenä: Ruostuminen ei ole tässä uusien autojen testaamisessa ole se pointti. Tarkoituksena oli vaan selventää että kantavat rakenteet ovat nimenomaan pellistä prässättyjä. Ja niissä ainevahvuuksissa Toyota on säästänyt enemmän kuin hyvä maku sallii.
        Sellaisia kumirunkoisia ovat kaikki. Sen pystyy toteamaan helposti kun ajaa kovalla pakkasella. Kaikki kovamuoviaosat narisevat toisiaan vasten kun kori elää montuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskinpa Toyota on ulkopeltejä vahvistanut.

        Ne kantavat rakenteetkin on pellistä tehtyjä ja siksi tojon ruostuminen johtaa hylkäyksiin katsastuksessa. Helman kotelopalkit on osa kantavaa rakennetta ja kun ne ruostuu niin hylkyhän siitä tulee katsastuksessa.

        Minulla oli vuoden verran 2020-mallinen Corolla farkku, ja pellit niin ohuet että kovempi sormella bensaluukun painallus sai aikaan sormenpään kokoisen painuman luukun peltiin! Takapuskurissa sauma taipuili pakkasesta lämpimään halliin tuotuna. Kivenhakkaumaa runsaasti keulaa, maali heikko.


      • Anonyymi

        On se tojofanille kovaa luettavaa, kun tojo on huijannut😂


      • Anonyymi

        "Päätit kirjoittaa tänne koska luulet, että auton ulkopelleillä on jotakin tekemistä auton rakenteellisen lujuuden kanssa?" Luuletko, että auton ulkopelleillä ei ole tekemistä rakenteellisen lujuuden kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se tojofanille kovaa luettavaa, kun tojo on huijannut😂

        Ei ne lue sellaista, uskonto ja tojomyyjä kieltää.


    • Anonyymi

      Tottakai tulee halvemmaksi tehdä piiloon jäävät tukirakenteet läkkipellistä, kuin suurlujuusteräksestä. Siinä selvä säästökohde viidennellä halpuuruskierroksella. Jokainen euro viilataan kustannuksista pois mitä pystytään.

    • Anonyymi

      Pitäähän normaalin henkilöauton kestää jos ajaa Abrams-A1M2 panssarivaunulla 80km/h kylkeen, pitää kestää, ei ainakaan saa ohjauspyörä irrota kuten Ayrton Sennalle formuloissa kävi radalla, ei voi ohjata autoa, koska ohjauspyörä irtosi ennen mutkaaaa.

      Eikä ainakaan saisi hajota LEGO-palikoiksi kuin Audi tai BMW jos rengastakin potkaisee..

      • Anonyymi

        Älä nyt paskaa jauha. Omakohtainen kokemus, kun vahingossa peruutin kuolleessa kulmassa olevaan pikku japsiin. Siltä painui lokasuoja ruttuun, omaan Bemariin tuli pieni naarmu


      • Anonyymi

        Ottaako koville kun ei ole varaa Audiin, tai Bemariin ?


    • Anonyymi

      Ja aloittajan Lada on väännetty Viipurin vanhoista kattopelleista. Sua taitaa ottaa kupoliin naapurin uusi komee Toyota. Khihiiiiiiii....

      • Anonyymi

        Enemmän minua ottaisi kupoliin ajaa Toyota Yariksella joka meni kolaritestistä läpi vain huijaamalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän minua ottaisi kupoliin ajaa Toyota Yariksella joka meni kolaritestistä läpi vain huijaamalla.

        Tojotien täytyy olla melkoista kuraa kolariturvallisuudeltaan jos valmistaja ei kehtaa lähettää tuotantoautoa kolaritesteihin ilman lisävahvistuksia.
        Miettikääpä yaris-kuskit sitä kun lähdette liikenteeseen.


      • Anonyymi

        Eihän tässä ole kyse muiden autoista ollenkaan, vaan Toyota jatkuvasta kusetuksesta ja asiakkaiden halveksunnasta.


      • Anonyymi

        Minäkin haluaisin elämäni aikana nähdä edes yhden komean Toyotan.


      • Anonyymi

        Lada porskuttaa kovissa oloissa kun tojo hyytyy.
        En ole kummankan omistaja, ajan premiumautolla


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enemmän minua ottaisi kupoliin ajaa Toyota Yariksella joka meni kolaritestistä läpi vain huijaamalla.

        Se oli Lähi-idän vientimalli, älä jauha paskaa.
        Toyota Yaris Ativ,

        Tuskin Suomeen on myyty tota Ativ-versiota.


    • Anonyymi

      En tiedä parempaa autoa. Ajan land cruiserilla ja 80% jo oma! 2018vm. Vaihto ? ei lähimpään 10v ole mitään tarvetta,mahti sonni auto kaikkeen.

      • Anonyymi

        Et vaan tiedä, mutta se on sun oma tappio. Niitä nimittäin on paljon.


      • Anonyymi

        Onneksi se on rungollinen, niin ei katkea vielä viiden vuoden päästä. Tai ainakin toivon että saat maksettua ennen sitä.


    • Anonyymi

      Rypistyvää tekniikkaa, Kuusankoskella mahtuu suoraan rouskuttimeen!!😁😁

    • Anonyymi

      Ennenvanhaan riitti kun Tojotan hitsasi kuntoon ennen katsastusta. Nykyään Toyota joutuu vahvistamaan riisiritsojaan että ne menisivät läpi kolaritestistä edes uutena.

    • Anonyymi

      Toyota ei paljasta määriä, mutta vertailun vuoksi Honda Civicistä 38 % on suurlujuus- tai ultralujuusterästä.

      • Anonyymi

        Toyotassa ei ole yhtään. He tekevät yhteistyötä Kobe Steelin kanssa ja heidän tuotteensa on jäänyt usein kiinni tuotelaatujen ja lujuuksien väärentämisestä ja Toyotalle ne kelpaa kunhan on halpaa.


      • Anonyymi

        Golf Mk6:ssa oli 6 %, Mk7:ssä 28 %, mitähän nykyisessä? Mutta noitahan käytetään erityisesti että voidaan käyttää ohuempaa terästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa ei ole yhtään. He tekevät yhteistyötä Kobe Steelin kanssa ja heidän tuotteensa on jäänyt usein kiinni tuotelaatujen ja lujuuksien väärentämisestä ja Toyotalle ne kelpaa kunhan on halpaa.

        Huijaatko eli valehteletko vai pystytkö osoittamaan väitteesi todeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golf Mk6:ssa oli 6 %, Mk7:ssä 28 %, mitähän nykyisessä? Mutta noitahan käytetään erityisesti että voidaan käyttää ohuempaa terästä.

        Taitaa olla kuitenkin niin että Toyota on merkityksettömän pieni huijari volkkarin suhteen josta tuli jo pelkästään lusimistakin 7 vuotta. "Laajalla rintamalla" kun oikein olan takaa ja kaksin käsin asennettiin huijausohjelmistoja niin maksettavaakin tuli kymmeniä miljardeja. Lopullista summaa ei ole kerrottu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huijaatko eli valehteletko vai pystytkö osoittamaan väitteesi todeksi?

        Lue Kobe Steelin huijauksista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla kuitenkin niin että Toyota on merkityksettömän pieni huijari volkkarin suhteen josta tuli jo pelkästään lusimistakin 7 vuotta. "Laajalla rintamalla" kun oikein olan takaa ja kaksin käsin asennettiin huijausohjelmistoja niin maksettavaakin tuli kymmeniä miljardeja. Lopullista summaa ei ole kerrottu.

        Vw:n huijaus perustui lähinnä päästöjen kustannuksella tehtävään moottorin parempaan hyötysuhteeseen ja sillä taas saatiin CO2-päästöt pienemmiksi.
        Moottorista saadaan parempi hyötysuhde, kun unohdetaan ajonaikaiset typenoksidipäästöt ja keskitytään vain kulutuksen minimoimiseen.
        Pienempi kulutus taas laskee CO2-päästötöjä, mutta samaan aikaan muut päästöt usein nousevat.
        Mikä sitten on pienempi paha?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taitaa olla kuitenkin niin että Toyota on merkityksettömän pieni huijari volkkarin suhteen josta tuli jo pelkästään lusimistakin 7 vuotta. "Laajalla rintamalla" kun oikein olan takaa ja kaksin käsin asennettiin huijausohjelmistoja niin maksettavaakin tuli kymmeniä miljardeja. Lopullista summaa ei ole kerrottu.

        Ilmeisesti Tojotistit ovat kokonaan unohtaneet oman merkin sotkeutuneen päästöhuijaukseen myös?
        Vai kieltääkö Tojouskonto asian muistelemisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vw:n huijaus perustui lähinnä päästöjen kustannuksella tehtävään moottorin parempaan hyötysuhteeseen ja sillä taas saatiin CO2-päästöt pienemmiksi.
        Moottorista saadaan parempi hyötysuhde, kun unohdetaan ajonaikaiset typenoksidipäästöt ja keskitytään vain kulutuksen minimoimiseen.
        Pienempi kulutus taas laskee CO2-päästötöjä, mutta samaan aikaan muut päästöt usein nousevat.
        Mikä sitten on pienempi paha?

        Pienempi paha olisi palkata insinöörit, jotka osaavat suunnitella moottorit jotka täyttävät kaikki vaatimukset huijaamatta. Jos se onnistuu muilta, miksei se onnistu VW:ltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Golf Mk6:ssa oli 6 %, Mk7:ssä 28 %, mitähän nykyisessä? Mutta noitahan käytetään erityisesti että voidaan käyttää ohuempaa terästä.

        Ohuempi teräs säästää painossa. Yariksessakin käytetään ohuempaa.terästä, ja kustannuksia säästetään käyttämällä halvempaa peltiä kohteissa, jotka eivät näy päälle. Suurin osahan autoista ei joudu pahaan kolariin, jolloin suurlujuusteräs olisi aivan turha kustannus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti Tojotistit ovat kokonaan unohtaneet oman merkin sotkeutuneen päästöhuijaukseen myös?
        Vai kieltääkö Tojouskonto asian muistelemisen?

        Tojotistit ovat unohtaneet myös ohjelmistohuijauksen. Surkea spagettikoodi sai moottorinohjauksen tilttaamaan ja aiheutti hallitsemattomat kiihtymiset. Tapansa mukaan tolloloota kusetti syyttämällä ensin lattiamattoja ja sen jälkeen kaasupolkimen prikkoja. Näitä tutkittiin eikä vikaa löytynyt = huijaus kannatti.

        Myöhemmin selvisi, että moottorinohjaus on niin luokattoman huonoa koodia, ettei siitä saa pirukaan tolkkua. Ei siis kyetty ohjausjärjestelmää kunnolla testaamaankaan. Mikä on iso synti turvallisuuteen liittyvissä järjestelmissä.

        Nopeasti on unohtunut myös toinen itälaadun kukkanen. Aitojapanilaiset takatan ilmatyynyt, jotka myös aiheuttuvat kuolemantapauksia. Ensi hätään suositeltiin etupenkillä istumisen välttämistä. Onneksi itämaiden kääpiöautoja (joissa ei edes farkuissa riitä kantavuus 5 miehelle) pystyy aika kivuttomasti ohjastamaan takapenkiltäkin. ;-D

        Unohdettu on myös surkeat männänrenkaat ja öljynsyöntiongelmat, jotka ratkaistin vaihtamalal öljytikut lyhyempiin. Näin saatiin öljynpinta ylemmäksi, minkä jälkeen ei enää tarvinnut öljyä tankata useammin kuin bensaa.

        D4D kertakäyttödieselit olivat myös aikamoinen saavutus. Moottori, jossa kannnentiiviste vaihdetaan vaihtamalla koko moottori. Vaihtoväli 150 tkm.

        MMT robottivaihteisto oli niin surkea tekele, että tojoteron ensin yrittivät väittää, ettei tällaista ikinä ole valmistettu. Kun väite todistettiin vääräksi, terot yrittivät amisviikset väpättäen selittää, ettei näitä ole Suomeen tuotu. Väärin sekin.

        Tollolootan patteriautot ovat myös olleet aikamoisia floppeja kaikki. Ensimmäiset yritelmät jo 90-luvun lopulta, mutta paljoa ei noista ajoista ole eteenpäin päästy. Vaikka välillä on käytössä ollut mm. Teslalta lisensoitua akkutekniikkaa, tollolootalla on aina toimintamatka tai latausnopeus tms. olleet 5 vuotta kilpailijoita jäljessä. Mutta hinta ehtaa premiumia, koska lahkolaiset ostaa silti.


    • Anonyymi

      "Taitaa olla kuitenkin niin että Toyota on merkityksettömän pieni huijari"

      Merkityksettömän pieni huijari? sanopa se niille jotka kuolevat tai vammautuvat kun Toyotan turvarakenteet ovat pelkkää paperia...

      Turvallisuuteen liittyvä huijaus on aina äärimmäisen vakava asia.

      • Anonyymi

        Ja mikä pahinta, Toyotan huijauksia ei päivityksillä korjata niinkuin Volkkarin tehtiin. Eikä Volkkarin huijaus vaikuttanut liikenneturvallisuuteen mitenkään.
        Toyota on huijarina suorastaan törkeä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mikä pahinta, Toyotan huijauksia ei päivityksillä korjata niinkuin Volkkarin tehtiin. Eikä Volkkarin huijaus vaikuttanut liikenneturvallisuuteen mitenkään.
        Toyota on huijarina suorastaan törkeä!

        Ainevahvuudella ei ole mitään tekemistä auton korin lujuuden kanssa vaan muotoilulla. Kananmuna on kokoonsa nähden maailman lujimpia rakenteita, vaikka materiaali on hauraimpia. Teräksetkin ovat muuttuneet, laivarautaisen Amazonin palkkeja pystyi muotoilemaan vasaralla, nykyautojen palkeista vasara kimpoaa silmään.


    • Anonyymi

      Mietitäänpä vähän. Toyota siis huomasin että uusi automalli ei pärjää törmäystesteissä halutulla tavalla.
      Sen sijaan että Toyota olisi korjannut ongelmat tuotantoversion niin Toyota päätyi ratkaisuun jossa se toimitti törmäystesteihin paranneltuja versioita tuotantoautosta.

      On melkoisen härskiä toimintaa.

    • Anonyymi

      Fukushiman ydinvoimalan kattopelti ei kestä kuumuus tuhonnut lujuuden mitä yrittäneet toyoon tunkea

    • Anonyymi

      Säälittävä firma tuollainen joka kokoajan jää kiinni huijauksista ja autojensa heikentämisestä.

    • Anonyymi

      oliko vielä nokian renkaat allah?

      • Anonyymi

        Oliko Toyota tass huhtikuussakin halutuin ja suosituin merkki, vai mikä nyt taas petteriä ahistaa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Toyota tass huhtikuussakin halutuin ja suosituin merkki, vai mikä nyt taas petteriä ahistaa ?

        " vai mikä nyt taas petteriä ahistaa ?"

        Toyotaa ahisti omien riisiritsojen kolariturvallisuus niin paljon että joutui huijaamaan. Piti lähettää huijausversio kolartesteihin kun tiesi ettei tuotantoversio pärjää.

        Aika härskiä toimintaa kun ei osaaminen riitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oliko Toyota tass huhtikuussakin halutuin ja suosituin merkki, vai mikä nyt taas petteriä ahistaa ?

        Corollaa ainakin puolet kalliimpi Volvo XC60 kiilasi Tojon ohi myydyimpänä automallina.
        Teroa ahdistaa, kun oma lompakko ei veny niin paljoa.


      • Anonyymi

        Noksut ovat tottakai maailman parhaat ja eniten myydyt renkaat tai olisivat, jos TM julkaisisi testinsä enklanniksi. Jos alla on VW Golf, jonka alla Hakkapeliitat, niin mitään pahaa ei voi tapahtua matkalla rengasliikkeeseen ja takaisin. Onneksi riskikuljettajille on muitakin merkkejä, jotka eivät sula alle 20 tkm matkalla.


    • Anonyymi

      Tämä on pahempi kuin kaikki tohon aikaisemmat päästöhuijaukset ja turbohuijaukset ja muut. Tämä on pahin. Kun ostin meille autoa niin turvallisuus oli yksi valintakriteeri , en olisi ostanut huonosti turvallisuustesteissä pärjäävät kippanaa perheen lomamatkoille ja juniorin käyttöön. Tojoda, tätä en anna teille anteeksi!

      • Anonyymi

        Eiköhän se korjata nippusiteellä kuten huijarikonserneissa on maan tapa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän se korjata nippusiteellä kuten huijarikonserneissa on maan tapa.

        Kerro toki tarkemmin tuosta maailmaa järkyttäneestä jutusta, hihii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki tarkemmin tuosta maailmaa järkyttäneestä jutusta, hihii!

        Hihii, siitä huijauksesta kyllä kerrottiin kaikkialla.


      • Anonyymi

        Ynnäilin, että 5 l kuluttava diesel tarttis 75 litraa ureaa 30 tkm öljynvaihtovälillä eli huolloissa tehtävä kusitäyttö on mahdottomuus, pissiä pitäis kulua 5 % polttoaineen määrästä. Urea-autoissa on kuitenkin vain 10-20 litran säiliöt. Ihme, että nuo ovat yleensä päässeet markkinoille.


    • Anonyymi

      Siellä taas Tojoda joutui itku kurkussa pyytelemään anteeksi Toyotan perseilyä.

    • Anonyymi

      Muut oppivat virheistään ja lopettaa huijaukset, mutta Toyota se vaan jatkaa.

      • Anonyymi

        Fiksut oppii virheistään mutta pahimmat kriminaalit on laitettu peräti seitsemäksi vuodeksi lusimaan törkeistä suunnitelluista petoksista "laajalla rintamalla'!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Fiksut oppii virheistään mutta pahimmat kriminaalit on laitettu peräti seitsemäksi vuodeksi lusimaan törkeistä suunnitelluista petoksista "laajalla rintamalla'!

        Toyotan päästöhuijaus jatkui yli 20 vuotta. Nyt Toyota vahvisti kolaritestrihin lähetettyjä autojaan.
        Väitätkö ettei toyota tehnyt näitä huijauksia ja petoksia suunnitellusti?

        Ei kukaan hitsaa ylimääräisiä vahvistuksia vahingossa testiautoihin. Olet täysin torvelo.


    • Anonyymi

      Kyseisen merkin käyttäjät riittävän yksinkertaisia, että uskovat mitä vaan luottomyyjä suustaan päästää. Tyhmänkin pitäisi ymmärtää että kyseessä on turvaton itäkippo.

      • Anonyymi

        Seitsemän vuotta ja kolmekymmentä miljardia petoksesta ja huijaamisesta on toteutunutta ja todistettua faktaa kun sadoillatuhansilla kriminaalimalleilla kansaa kuksmanni kusetti. Melkoinen maailmanennätys, harmit ja saavutuksetkin mukaanlukien! Eikö?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seitsemän vuotta ja kolmekymmentä miljardia petoksesta ja huijaamisesta on toteutunutta ja todistettua faktaa kun sadoillatuhansilla kriminaalimalleilla kansaa kuksmanni kusetti. Melkoinen maailmanennätys, harmit ja saavutuksetkin mukaanlukien! Eikö?

        Tarpeeksi laajalla rintamalla kun huijataan ja tehdään vilppiä ja vilunkia niin eihän siitä enää pelkästään rahalla voi selvitä.


    • Anonyymi

      Vaikka Corolla ei tiettävästi kuulu virallisissa törmäystesteissä huijanneisiin malleihin, hieman epäilyttää sen hyvä testimenestys EURONCAP:ssa.
      Kiinalaisten järjestämässä törmäystetissä Corolla vs. Volkswagen Sagittar (Jetta) Corollan rakenne o soittautui paljon Jettaa heikommaksi.
      Kielitaitoisille tuo video antaa paljon enemmän vaikka eron näkee kyllä paljaalla silmälläkin.
      https://youtu.be/zyes6PxgTfQ

      • Anonyymi

        Surkeasti Corolla menee kasaan tuossa videossa verrattuna Volkkariin.
        EURONCAP:n testissä saa kovasti tähtiä turvalaitteista ja niiden määrästä, vaikka Toyotalla ne ei toimi luotettavasti kuin lämpimässä laboratoriossa ja ulkona jo pelkkä huuru saa kamarat ja tutkat sekaisin.


    • Anonyymi

      Menen heti huomenna palauttamaan uuden Daihatsuni kauppaan.

      • Anonyymi

        Daihatsukin saa jo vilppivagenmyyjän hermostumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Daihatsukin saa jo vilppivagenmyyjän hermostumaan.

        Eihän tämä liity Volsuun mitenkään.
        Toyota huijasi taas kerran jaäi kiinni taas kerran. Ja Toyoda itkee kameroiden edessä kun pyytelee anteeksi.
        Olikohan mukana sama nenäliina jolla pyyhki itkua silmästä silloin kun kävi pyytämässä anteeksi tappavaa suunnitteluvirhettä ryntäilevissä tojoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Daihatsukin saa jo vilppivagenmyyjän hermostumaan.

        Kyllä se on Toyota joka tässä taas huijasi ja jäi kiinni housut kintuissa.

        KS:"Huijaukseen liittyvät automallit (Toyota Yaris Ativ, Toyota Agya, Daihatsu-Perodua Axia ja Toyota Vios)"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se on Toyota joka tässä taas huijasi ja jäi kiinni housut kintuissa.

        KS:"Huijaukseen liittyvät automallit (Toyota Yaris Ativ, Toyota Agya, Daihatsu-Perodua Axia ja Toyota Vios)"

        Vilunkivagenimyyjä on hermona kun konserni on tuomittu törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta kymmenien miljardien sakkoihin. Ei rahallakaan selvitty kun tuli vielä seitsemän vuotta lusittavaakin. Voiko olla mitään nolompaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilunkivagenimyyjä on hermona kun konserni on tuomittu törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta kymmenien miljardien sakkoihin. Ei rahallakaan selvitty kun tuli vielä seitsemän vuotta lusittavaakin. Voiko olla mitään nolompaa?

        Tojota tässä on nyt jäänyt kiinni taas kerran huijauksesta. Volsulla ei ole mitään osuutta asiaan.

        Aiemmin tänä vuonna Toyotan pääjohtajuudesta luopunut Akio Toyoda palasi vappuviikonloppuna hetkeksi yhtiönsä äänitorveksi. Toyota-konsernin hallituksen puheenjohtajaksi vetäytynyt Toyoda tuli julkisuuteen, kun konserni oli jäänyt kiinni huijaamisesta kolaritesteissä.

        "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

        – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Ei Toyota ole lähettänyt vaan Daihatsu(kuuluu kyllä Toyota konserniin.)Kyse oli ovipäällysteistä auton sisällä.Ei mistään pelleistä tai rungon osista ole kyse.Kannattaisi lukea uutinen,ennenkuin tuommoista soopaa kirjoittelee.

      • Anonyymi

        KS:"Huijaukseen liittyvät automallit (Toyota Yaris Ativ, Toyota Agya, Daihatsu-Perodua Axia ja Toyota Vios)"

        Huijausmalleissa on mukana myös Toyotia. Toyota vastaa kaikesta konsernnin toiminnasta. Myös Daihatsun tehtaan toiminnasta.

        Pelkkä vilunkitouhua ja huijaamista kun ei osaaminen riitä. Vuosikymmeniä kestäneen päästähuijauksen selvittely on vielä kesken ja sitten jäi kiinni kolaritesteissä huijaamisesta.


      • Anonyymi

        Corollan korikehikko on heikko verrattuna Jetan vastaavaan. Selviää aikaisemman viestin videosta. Tuollaista heikkoutta ei millään kepulikonsteilla poisteta!


    • Anonyymi

      Suoraselkäisesti hoidettu juttu Toyotalta ja Toyodalta.

      • Anonyymi

        Vai suoraselkäisesti kun jäi kiinni huijauksesta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai suoraselkäisesti kun jäi kiinni huijauksesta!

        Voi olla että dirikalle tulee 7 vuotta pyttyä ja miljardeja pitää maksaa korvauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi olla että dirikalle tulee 7 vuotta pyttyä ja miljardeja pitää maksaa korvauksia.

        Vilppivagenmyyjäkin jo tietää, millaisesta vilungista tuomitaan maksamaan 30 miljardia ja 7 vuotta häkkiä. On se nolo ja ylitsepääsemätön paikka ! Tuomioistuin on tuominnut vilungvaginan alallaan törkeimmästä ja laajimmasta petoksesta. Vilunkivagenmyyjä jakaa tuomioita palstalla kun harmitta ja ..tuttaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilppivagenmyyjäkin jo tietää, millaisesta vilungista tuomitaan maksamaan 30 miljardia ja 7 vuotta häkkiä. On se nolo ja ylitsepääsemätön paikka ! Tuomioistuin on tuominnut vilungvaginan alallaan törkeimmästä ja laajimmasta petoksesta. Vilunkivagenmyyjä jakaa tuomioita palstalla kun harmitta ja ..tuttaa!

        Pientä tuo on Tojon touhun rinnalla kun kaasupolkimet jumiutuivat:

        https://yle.fi/a/3-5519704?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp


    • Anonyymi

      Surkeaa räpeltämistä taas Toyotalta. Ovet ei kestä törmäystestejä ilman vahvistuksia.

    • Anonyymi

      Jotta auto ei varmasxtikaan katkea keskeltä kashtia kuin Audi ja BMW.

    • Anonyymi

      farssia oikeasti tuokin Audin kömmähdys että jos autot katkeaa keskeltä kashtia 40kmh nopeudessa yllättäen.

      • Anonyymi

        Tojotan maasturit ne katkesivat ruostumisen takia.


    • Anonyymi

      KATKERAT VAG-KUSKIT HERJAA. TOYOTA MAAILMAN SUURIN JA LAADUKKAIN. TROLLIPELLET JAKSAA.

      • Anonyymi

        Eikö taaskaan kestä kasetti totuutta?

        "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

        – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö taaskaan kestä kasetti totuutta?

        "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

        – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."

        Tuo anteeksi pyytely kiinni jäädessä on Toyotalle tuttua. Samat vakuuttelut joka kerta, mutta tahti jatkuu samana.


      • Anonyymi

        MITEN VAG AUTOT KUULUU TOYOTA SIVUSTOLLE TROLLI PELLE JAKSAA.


    • Anonyymi

      "Vilunkivagenmyyjä jakaa tuomioita palstalla kun harmitta ja ..tuttaa!"

      Onko sinusta oikein huijata törmäystesteissä? Niinkuin Toyota teki.

    • Anonyymi

      Tuo on kyllä törkeyden huippu!

      • Anonyymi

        Yhtä pimeää on tojotistien kommentit. Miten voi puolustella sitä että Toyota on huijannut törmäystesteissä? Toyota on myynyt kymmeniätuhansia autoja joissa kolariturvallisuus on huonompi kuin testeihin toimitetuissa autoissa.
        Jos ne autot olisivat turvallisia niin Toyotan ei olisi tarvinnut huijata.

        Miksi puolustella turvallisuusasioissa huijaajaa?


    • Anonyymi

      Perun heti Daihatsuni tilauksen. Tilaankin Thaihutsun.

      • Anonyymi

        Touotan käytäntö on toimittaa testiin vähän virkeämpi yksilö ja sulle tulee tuotantoversio eli reilu 70-vuotias hampaaton nalkuttaja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Touotan käytäntö on toimittaa testiin vähän virkeämpi yksilö ja sulle tulee tuotantoversio eli reilu 70-vuotias hampaaton nalkuttaja.

        Aina se slaavimummon voittaa.


    • Anonyymi

      Mikä siinäkin on että vain volsua kutsutaan vilunki- ja vilppivageniksi ja oikeudessa on sen pomo saanut peräti seitsemän vuotta pitkän vankeustuomion eikä Toyotan pomoa ole tuomittu mistään?

      • Anonyymi

        Sinä kutsut, ei muut. Mikähän siinäkin on, että Toyotaa kutsutaan Tollolootaksi ja Tuhnuksi?
        Mikähän siinäkin on, että Toyotan pomo kumarteli ja tirskahti itkemään kun pyyteli anteeksi Toytan kaasupoljinjupakkaa, josta joutui korvaamaan miljardeja? Nyt ei keretty käymään loppuun Toyotan päästöskandaalia, kun Toyota kärähti törmäystestissä huijaamisesta.


      • Anonyymi

        Kun Toyotan omapojalla menee kasetti jumiin, eikä keksi mitään puolustusta, niin yritetään kääntää huomio muualla ja muihin merkkeihin, hauskaa.
        Se ei muuta tai poista Toyota huijausta ja heikkoutta mihinkään.


    • Anonyymi

      Tojota tyrii kunnolla. Ensin päästöhuijaus ja nyt huijaus törmäystesteissä.
      Sarjahuijaaja.

      • Anonyymi

        Kyllä vilunkivagen tyri paremmin! 30 miljardia ja seitsämän vuotta lusittavaa laajalla rintamalla!


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä vilunkivagen tyri paremmin! 30 miljardia ja seitsämän vuotta lusittavaa laajalla rintamalla!

        34 miljardia maksoi Toyotan ruosteesta katkeilevat pick-upien rungot Usassa.


    • Anonyymi

      On vain ajan kysymys koska se jää kiinni myös päästö-ja kulutushuijauksista - liekö käytetty vastaavasti kevennettyä tojoa näissä. Ainakin tosielämän. Kulutuslukemat ovat tosi kaukana ilmoitetuista.

    • Anonyymi
      • Anonyymi

        TOYTA huijasi 90 luvulla rallissa juha kankkusen aikaan TOYOTAN TURBON KURISTIN OLI LIIAN SUURI JA KANKKUNEN MENETTI MAAILMAN MESTARUUDEN. TOYOTA JATKAA EDELEEN TÄTÄ KUSETUSTA ELKÄÄ OSTAKO NÄITÄ ROTTELOITA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TOYTA huijasi 90 luvulla rallissa juha kankkusen aikaan TOYOTAN TURBON KURISTIN OLI LIIAN SUURI JA KANKKUNEN MENETTI MAAILMAN MESTARUUDEN. TOYOTA JATKAA EDELEEN TÄTÄ KUSETUSTA ELKÄÄ OSTAKO NÄITÄ ROTTELOITA.

        No mutta voi, voi että yksi ralliauto kolmekymmentä vuotta takaperin oli niin sääntöjen vastainen? On sinulla jo seitin ohuet oljenkorret! Eikö olisi mitään vanhempaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta voi, voi että yksi ralliauto kolmekymmentä vuotta takaperin oli niin sääntöjen vastainen? On sinulla jo seitin ohuet oljenkorret! Eikö olisi mitään vanhempaa?

        Tuoreempaa on sitäkin enemmän. Tämä kolaritesteissä huijaaminen. Yli 20 vuotta kestänyt pästöhuijaus.
        Tässä viimeisen vuoden saldo tojon huijauksista kiinnijäämisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuoreempaa on sitäkin enemmän. Tämä kolaritesteissä huijaaminen. Yli 20 vuotta kestänyt pästöhuijaus.
        Tässä viimeisen vuoden saldo tojon huijauksista kiinnijäämisessä.

        Ei voi olla ihmettelemättä kuinka suuri konna pitää olla ja kuinka laajalla rintamalla että oikeudessa tuomitaan maksamaan 30 miljardia ja seitsemän vuoden pyttytuomio?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mutta voi, voi että yksi ralliauto kolmekymmentä vuotta takaperin oli niin sääntöjen vastainen? On sinulla jo seitin ohuet oljenkorret! Eikö olisi mitään vanhempaa?

        F1 surullisessa yrityksissäkin Toyota huijasi ja ura loppui lyhyeen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi olla ihmettelemättä kuinka suuri konna pitää olla ja kuinka laajalla rintamalla että oikeudessa tuomitaan maksamaan 30 miljardia ja seitsemän vuoden pyttytuomio?

        Toyotalle maksoi ruostuminen takia katkeilleet pickupit 34 miljardia.


    • Anonyymi

      Kyllä Tojo jaksaa huijata.

    • Anonyymi

      Eikö tuo huijaus lopu ikinä?

      • Anonyymi

        Ei voi lopettaa valheella peitetään vanhat valheet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi lopettaa valheella peitetään vanhat valheet.

        Toyota halpuuttaa autoja niin paljon ettei tuotantoversiot edes mene läpi törmäystesteistä ilman lisävahvistuksia.
        Nyt Toyota joutui uusimaan Yariksen ovien rakenetta jotta matkustajat eivät saisi vammoja sivutörmäystestissä.

        Miksei Toyota vahvistanut tuotantoversiota ja ratkaissut ongelmaa oikeasti? Nyt vain testiin lähetetyt Yarikset korjattiin.
        Onnea vaan sinne liikenteeseen jos alla on tuollainen tappovehje.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota halpuuttaa autoja niin paljon ettei tuotantoversiot edes mene läpi törmäystesteistä ilman lisävahvistuksia.
        Nyt Toyota joutui uusimaan Yariksen ovien rakenetta jotta matkustajat eivät saisi vammoja sivutörmäystestissä.

        Miksei Toyota vahvistanut tuotantoversiota ja ratkaissut ongelmaa oikeasti? Nyt vain testiin lähetetyt Yarikset korjattiin.
        Onnea vaan sinne liikenteeseen jos alla on tuollainen tappovehje.

        Onhan touhua kun turvallisuudella leikitään ja huijataan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan touhua kun turvallisuudella leikitään ja huijataan.

        Miksei tuotantoversiota korjattu?
        Kun ongelma oli tiedossa ja fixauskin tiedettiin koska se tehtiin yestattaviin autoihin. Miksei samaa fixausta tehty tuotantoversioihin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksei tuotantoversiota korjattu?
        Kun ongelma oli tiedossa ja fixauskin tiedettiin koska se tehtiin yestattaviin autoihin. Miksei samaa fixausta tehty tuotantoversioihin?

        Tuotantoversiot tehdään mahdollisimman halvalla ja Toyota ei välitä kuinka oikeissa kolareissa käy, parempi mitä useimmin menee lunastukseen, niin se voi lisätä myyntiä.


    • Anonyymi

      oliko kysyny neuvoja nokian renkailta ja VW konsernilta?

      • Anonyymi

        Hihii, hauskaa kun et parempaan pysty kuin peittelyyn ja yrityksiin kääntää Toyotan kusetusta ja ongelmaa muualle.


    • Anonyymi

      Maaiilman suurin takaisin kutsu japanii korjattavaksi tatatatattka AIRbag ilmastointi
      kaikki puristetaan lyttyyn et sopii paremmin takaisin kuljetukseen kerralla sulattaa

      • Anonyymi

        Eikö sitä korkkia jo voisi sulkea?


    • Anonyymi

      Eli Toyota myy tietoisesti kolari vaarallisia rimpuloita, eli halveksuu asukkaitten terveyttä ja henkeä.
      Tuosta pitäisi laittaa vankilaan koko lafkan johto ja pitkäksi aikaa.

      • Anonyymi

        Vilunkivagenilla parhaiten tiedetään, mitä törkeästä ja tarkoituksellisesta maailmanlaajuisesta huijauksesta seuraa. Meni rahat ja maine. Pomo lusimaan vielä seitsemäksi vuodeksi. Puoli miljoonaa huijausrakkinetta ajokieltoon amerikassa jne. Maksoiko 100 miljardia koko soppa vai enemmän? Taatusti on maailman suurin huijari alallaan. " laajalla rintamalla" kun kaikki pikkusintit lasketaan yhteen saksalaisen perusteellisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vilunkivagenilla parhaiten tiedetään, mitä törkeästä ja tarkoituksellisesta maailmanlaajuisesta huijauksesta seuraa. Meni rahat ja maine. Pomo lusimaan vielä seitsemäksi vuodeksi. Puoli miljoonaa huijausrakkinetta ajokieltoon amerikassa jne. Maksoiko 100 miljardia koko soppa vai enemmän? Taatusti on maailman suurin huijari alallaan. " laajalla rintamalla" kun kaikki pikkusintit lasketaan yhteen saksalaisen perusteellisesti.

        Tuo on kovin vanha juttu ja laskut maksettu ja opiksi otettu. Toisin on Toyota joka juuri kärähti 20 vuotta jatkuneesta bussien päästöjen valehtelusta ja huijauksesta. Lisäksi kärähti kolaritesti autojen vahvistamisesta ja se kertoo suoraan sen, että oikeat tuotantoautot ovat liian heikkoja kolareissa. Onhan noita jarru, jarrupoljin, tulipalot ja ruostumisen takia katkeavia autoja ym. Toyotalle tullut maksuun ja muuta kivaa vaikka kuinka. VW kuitenkin päivitti autonsa ja viranomaiset ne hyväksyi. Kuinka Toyota aikoo korjata kelvottoman heikot korit jotka ovat vaarallisia kolareissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kovin vanha juttu ja laskut maksettu ja opiksi otettu. Toisin on Toyota joka juuri kärähti 20 vuotta jatkuneesta bussien päästöjen valehtelusta ja huijauksesta. Lisäksi kärähti kolaritesti autojen vahvistamisesta ja se kertoo suoraan sen, että oikeat tuotantoautot ovat liian heikkoja kolareissa. Onhan noita jarru, jarrupoljin, tulipalot ja ruostumisen takia katkeavia autoja ym. Toyotalle tullut maksuun ja muuta kivaa vaikka kuinka. VW kuitenkin päivitti autonsa ja viranomaiset ne hyväksyi. Kuinka Toyota aikoo korjata kelvottoman heikot korit jotka ovat vaarallisia kolareissa?

        Kerro nyt idiootti, missä Toyootan korit on testattu kelvottomiksi? Ahistaako se seitsemän vuoden pyttytuomio ja miljoonan auton huijausohjelma toimetonta vilunkivagenmyyjää kun ei ketään muita ole tuomittu niin törkeästä petoksesta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro nyt idiootti, missä Toyootan korit on testattu kelvottomiksi? Ahistaako se seitsemän vuoden pyttytuomio ja miljoonan auton huijausohjelma toimetonta vilunkivagenmyyjää kun ei ketään muita ole tuomittu niin törkeästä petoksesta ?

        Toyota osaa kieltämättä tehdä auton törmäystestiä varten, mutta oikeassa elämässä ne ei kestä ja ovat melkoisia rusinoita pienetäkin osumasta.
        Noita päästömanipulaatioita teki ihan jokainen, mutta VW:stä tehtii isona toimijanan varoittava esimerkki. No VW korjasi tapansa ja päivitti autonsa viranomaisten hyväksymillä tavoilla ja mm- Usassa takaisin ostetut ja päivitetyt autot myytiin hetkessä takaisin markkinoille. Koska Toyota on jo 20 vuotta väärentänyt päästöarvojaan Hinon merkillä myymissään busseissa, niin se on jo uskomatonta.


    • Anonyymi

      Täysin uskomatonta miten Toyota kehtaa tehdä jotain tämänkaltaista?
      Sanktio pitäisi olla koko Euroopan kattava myyntikielto kaikille Toyota autoille.

      • Anonyymi

        Lapsiko vai mikä pikkuhitler siellä nyt yrittää vilppivaginaa valkaista. Oliko ihan miljoonista huijausautoista kyse? Haittaak se kun ei siitä Hinosta nyt oikein ole miksikään uutiseksi vaikka rölli hyppii tasajalkaa ja hakkaa päätään seinään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsiko vai mikä pikkuhitler siellä nyt yrittää vilppivaginaa valkaista. Oliko ihan miljoonista huijausautoista kyse? Haittaak se kun ei siitä Hinosta nyt oikein ole miksikään uutiseksi vaikka rölli hyppii tasajalkaa ja hakkaa päätään seinään?

        Se pieni ohjelmisto huijaus ei ollut hengenvaaraksi ja nehän päivitettiin jo vuosia sitten.


    • Anonyymi

      Ihan hyvä että Toyota saa huijata missä ja miten vain ja silti on kaikki hyvin!

    • Anonyymi

      Ei Toyota tee muuta kuin huijaa asiakkaita ja huolella jatkuvasti.

    • Anonyymi

      Toyota huolehtii turvallisuudestasi joopa joo..?

    • Anonyymi

      Tarkoitatko että Suomi on kehitysmaa, koska Toyotan heikkopelliset autot olivat kaikki kehitysmaiden markkinoille suunnattuja, myös Yaris mallissa oli jokin lisänä joku tyypin tarkenne jota ei Suomessa myytävissä ole?

      Lukekaapa linkin uutinen tarkemmin.

      • Anonyymi

        Suomi on autoilun kehitysmaa tuossa suhteessa kun täällä Toyotakin kelpaa hölmöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomi on autoilun kehitysmaa tuossa suhteessa kun täällä Toyotakin kelpaa hölmöille.

        Niinpä ja niinkuin koko maailmakin kun jo parisen miljoonaa Toyotaa on enemmän ostettu kuin sitä ikuistahämyistä hopiahimmeliä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä ja niinkuin koko maailmakin kun jo parisen miljoonaa Toyotaa on enemmän ostettu kuin sitä ikuistahämyistä hopiahimmeliä

        Kehittyviin maihin Toyota myy noita saatepaskoja puoli ilman, ettei velka kasvaisi kohtuuttomiin. Jos puhutaan sivistysmaihin myytävistä autoista ja paremmista puhtaista autoista, niin saadaan oikeaa kuvaa.


    • Anonyymi

      Eikö tässä ketjussa olekin puhe Toyota kolaritesti huijauksesta?
      Tero yrittää kääntää puhetta muualle kun ei keksi muutakaan mikä helpottaisi.

    • Anonyymi

      Huijataan kolariturvallisuudessa, se on jo törkeää asiakkaan halveksuntaa.

      • Anonyymi

        Konsernissa tiedetään, mokä on törkeää kun siitä on maksettu ja lusittu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernissa tiedetään, mokä on törkeää kun siitä on maksettu ja lusittu!

        Ei ollut turvallisuudesta kyse ja kaikki korjattu.
        Kuinka Toyota korjaa ne miljoonat turvattomat autonsa?


    • Anonyymi

      Todellista huippulaatua tarjoaa vain Toyota.

      • Anonyymi

        Ei sitä muuten maailman ylivoimaiseksi ykköseksi pääsisikään! + kaksi miljoonaa pitää röllin lämpimänä ja ahkerana. Helmitaulusta nousee sauhu kun ylivoimainen Toyota on röllin kauhu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sitä muuten maailman ylivoimaiseksi ykköseksi pääsisikään! kaksi miljoonaa pitää röllin lämpimänä ja ahkerana. Helmitaulusta nousee sauhu kun ylivoimainen Toyota on röllin kauhu.

        Mites Toyotan sähköautojen myynti?
        Miten se floppasi niin pahasti?
        Piti olla välitön myyntimenestys palstalla esitettyjen väitteiden mukaisesti.


    • Anonyymi

      Ihme että Toyotaa myydään yhtään.
      Niin paljon Toyota huijaa asiakkaita et myyntimiehet on todella amattilaisia et saa niitä myytyä. Täytyy nostaa hattua näille huijareille.

      • Anonyymi

        Suomalainen autonostaja on tyhmä.
        Ulkomailla Toyotaa myydään todella halvalla ja nuo saasteruiskut kelpaa kehitysmaihin oikein hyvin ja se pitää määrät isoina, mutta kassan kuivana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalainen autonostaja on tyhmä.
        Ulkomailla Toyotaa myydään todella halvalla ja nuo saasteruiskut kelpaa kehitysmaihin oikein hyvin ja se pitää määrät isoina, mutta kassan kuivana.

        Rölli nielaisi taas täkyn koukkuineen , siimoineen päivineen, voi voi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rölli nielaisi taas täkyn koukkuineen , siimoineen päivineen, voi voi

        Kiistätkö tuon totuuden?


    • Anonyymi

      Huijaaminen on Toyotan tapa tänä päivänä.

    • Anonyymi

      Normia Toyotalle tämä nykyään.

    • Anonyymi

      Mikään ei ole pyhää Toyotalle kaikessa pitää huijata et pärjäisi kilpaileville merkeille.

      • Anonyymi

        Niih, muaki ärsytää ja harmitaa tuo 3000 vw vs. tojo 6000


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niih, muaki ärsytää ja harmitaa tuo 3000 vw vs. tojo 6000

        Tojo ei tuota pelkästään surkeita autoja vaan myös surkeita trolleja.

        Tojon surkeasta räpistelystä Suomessa ei kukaan ole koskaan ollut harmissaan. Päinvastoin moni on onnitellut Tojon menestyksestä näissä merkkikohtaisissa hippohiihtokisoissa.

        Näin suomalaiset ovat autoja ostaneet.

        Valmistaja VW AG: 9.314
        Merkit:
        VW 3.835
        Skoda 3.318
        Audi 1.729
        Cupra 200
        Seat 126
        Porsche 106

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 6.604
        Merkit
        Toyota: 6.456
        Lexus :148

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2023

        Miksi ketään kävisi harmittamaan tuollainen vanhusten ostama tekniikan perässähiihtäjä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo ei tuota pelkästään surkeita autoja vaan myös surkeita trolleja.

        Tojon surkeasta räpistelystä Suomessa ei kukaan ole koskaan ollut harmissaan. Päinvastoin moni on onnitellut Tojon menestyksestä näissä merkkikohtaisissa hippohiihtokisoissa.

        Näin suomalaiset ovat autoja ostaneet.

        Valmistaja VW AG: 9.314
        Merkit:
        VW 3.835
        Skoda 3.318
        Audi 1.729
        Cupra 200
        Seat 126
        Porsche 106

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 6.604
        Merkit
        Toyota: 6.456
        Lexus :148

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2023

        Miksi ketään kävisi harmittamaan tuollainen vanhusten ostama tekniikan perässähiihtäjä?

        Kyllä naapurin vaaria harmittaa jos toinen vaari on vaihtanut uuteen Toyotaan. Siihen se sitten jää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo ei tuota pelkästään surkeita autoja vaan myös surkeita trolleja.

        Tojon surkeasta räpistelystä Suomessa ei kukaan ole koskaan ollut harmissaan. Päinvastoin moni on onnitellut Tojon menestyksestä näissä merkkikohtaisissa hippohiihtokisoissa.

        Näin suomalaiset ovat autoja ostaneet.

        Valmistaja VW AG: 9.314
        Merkit:
        VW 3.835
        Skoda 3.318
        Audi 1.729
        Cupra 200
        Seat 126
        Porsche 106

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 6.604
        Merkit
        Toyota: 6.456
        Lexus :148

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2023

        Miksi ketään kävisi harmittamaan tuollainen vanhusten ostama tekniikan perässähiihtäjä?

        No kuinka se sinuakin nyt noin harmittaa että pitää jo käydä ostajienkin iholle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kuinka se sinuakin nyt noin harmittaa että pitää jo käydä ostajienkin iholle?

        Kerron vain faktoja ja toivon pelastavani edes muutaman sekoamasta Toyotaan ja menettämästä siksi mielenterveyttään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tojo ei tuota pelkästään surkeita autoja vaan myös surkeita trolleja.

        Tojon surkeasta räpistelystä Suomessa ei kukaan ole koskaan ollut harmissaan. Päinvastoin moni on onnitellut Tojon menestyksestä näissä merkkikohtaisissa hippohiihtokisoissa.

        Näin suomalaiset ovat autoja ostaneet.

        Valmistaja VW AG: 9.314
        Merkit:
        VW 3.835
        Skoda 3.318
        Audi 1.729
        Cupra 200
        Seat 126
        Porsche 106

        Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 6.604
        Merkit
        Toyota: 6.456
        Lexus :148

        https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2023

        Miksi ketään kävisi harmittamaan tuollainen vanhusten ostama tekniikan perässähiihtäjä?

        Tilastoa voisi täydentää erottamalla yritys- ja yksityisasiakkaat. Toyotat ostetaan yleensä omaan käyttöön, Volkkareista menee iso osa vuokraamoille ja listan ulkopuolelta Volvon myynnistä 2/3 työsuhdeautoiksi,


    • Anonyymi

      Kasetti hajoo, tojo yli 6000 kpl!
      vw jotai 3000 kpl!!

    • Anonyymi

      Hurjia huijauksia Toyota tekee jatkuvasti. Ostajat tukevat tätä toimintaa.
      Itse boikotoin Toyotaa aina.

    • Anonyymi

      Mitä seuraavaksi?

      • Anonyymi

        Villi veikkaukseni on että seuraavaksi käyt entistä kuumempana kun trafi kertoo Toyotan ylivoimasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Villi veikkaukseni on että seuraavaksi käyt entistä kuumempana kun trafi kertoo Toyotan ylivoimasta!

        Mistä ylivoimasta, takaisinkutsuistako vai ruostumisesta?
        VW Ag on kuitenkin tuhansien autojen etumatkalla .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ylivoimasta, takaisinkutsuistako vai ruostumisesta?
        VW Ag on kuitenkin tuhansien autojen etumatkalla .

        Eikä volkkareista tietääkseni pyörät putoile kesken ajomatkan, kuten viimeisissä Toyotan utuuksissa tapahtuu.


    • Anonyymi

      Kyllä Toyotan maine ja laatu on täysin kuraa uusissa autoissa.
      Tämä on fakta mitä kukaan ei voi kiistää.

      • Anonyymi

        Tuohan on niin totta. Ei kai muuten täälläkään yritettäisi noita ongelmia peitellä 24/7.


    • Anonyymi

      Ei autoa osteta kolaria varten vaan ajamiseen. Kunnon rattimies ei kolaroi ja osaa väistää pönttöjen töpeksinnät. Isälläni oli 1972 uusi Carina jossa ei maahamme tuoduissa ollut edes kokoonpainuvaa ohjausakselia, vaan suora jäykkä akseli. Nokkakolarissa siis ratti ja sen akseli olisivat työntyneet kuskia kohti seivästäen hänet. Mutta ei kolaroitu vaan ajettiin, suurimmillaan otti nopeutta mittariin 175.

      • Anonyymi

        Heikkoja on omapojan selitykset ja peittelyt. Susipaska ja rimpula auto ja kori heikko, että pitää vahvistaa että ei käy käry vaarallisuudesta.
        Taitavaan kuski ei pysty välttämään kaikkia tapauksia , se on varmaa.


    • Anonyymi

      Toyotaan voi luottaa se huijaa aina!

    • Anonyymi

      Miltä se tuntuu ajaa automerkillä mikä vahvistaa autoja kolaritestiin?
      Ei ehkä kovin turvalliselta.

    • Anonyymi

      Tätähän se ollut aina.

    • Anonyymi

      Tiedossa ei ole mitään muuta merkkiä mikä olisi huijannut jopa kolaritesteissä.

    • Anonyymi

      Toyota huijaa järjenyelöllisesti jatkuvasti- loppua ei näy- jätä fiksuna Toyota kauppaan.

      • Anonyymi

        Suomalaiset ovat jättäneet Toyota-liikkeisiin runsaasti riihikuivaa valuuttaa.
        Onhan Toyota ollut valmistajien ykkönen ties kuinka monta vuotta peräjälkeen.
        Katsos kun laatu myy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomalaiset ovat jättäneet Toyota-liikkeisiin runsaasti riihikuivaa valuuttaa.
        Onhan Toyota ollut valmistajien ykkönen ties kuinka monta vuotta peräjälkeen.
        Katsos kun laatu myy.

        Vain 7113 Toyota autoa myynnisstä nettiautossa et on niitä paljon liikkeissä seisomassa ja yksityisetkin haluaa niitä eroon.


    • Anonyymi

      Tojosta saa helposti kotikonsteinkin turvallisemman.
      Ota puolen metrin pätkä lattarautaa ja teippaa se jeesusteipillä ovien sisäverhoukseen.

      Jos rahaa riittä niin Toyota myy näitä vahvistus-asennussarjoja nimelliseen 2.000 hintaan.
      Halvempi kuin se jäähdytysneste remontti.

      • Anonyymi

        On Toyotat hyviä autoja jesusteipillä korjaamme sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On Toyotat hyviä autoja jesusteipillä korjaamme sen.

        On vaggineet hyviä autoja nippusiteellä korjaamme sen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaggineet hyviä autoja nippusiteellä korjaamme sen.

        Toyota poisti matot ettei kaasupolkimet jumitu ja tapa lisää ihmisiä.


    • Anonyymi

      Turvallista ajaa vahvistamattomalla Toyota autolla.

    • Anonyymi

      Turvallisuus on ykkös asia Toyotan omistamisessa.
      Vai miten se nyt meni teidän mielestä?

    • Anonyymi

      Kaikkeen Toyota kehtaa ryhtyä. Leikkii asiakkaiden turvallisuudella ja lupaa perusteetonta suojaa.

    • Anonyymi

      Yli 20 vuotta kestänyt päästöhuijaus ja sen päälle vielä joutuu vielä vahvistamaan kolaritestiin lähetettyjä autoja.

      Melkoinen huijarisakki.

    • Anonyymi

      Pitää olla vähän sekaisin jos ostaa kyseisen merkin auton.

    • Anonyymi

      Todella noloa se et Toyota toimii näin törkeästi.

    • Anonyymi

      Toyota panostaa turvallisuuteen heh hee.

    • Anonyymi

      Turvallista ajamista Toyotan ei vahvistetuilla autoilla.

    • Anonyymi

      Tuleeko Toyota autoille takaisinkutsu et saa myyntiautot vahvistukset kuntoon?

    • Anonyymi

      Ei ole mitään "pyhää" Toyotan toiminnassa.

    • Anonyymi

      Hyvä et Toyota jää kiinni näistä huyijaus jutuista tasaiseen tahtiin.
      kaikille selvii millaista sontaa ovat ostaneet.

    • Anonyymi

      On se kamalaa ettei Toyota osaa olla huijaamatta asiakkaita.

    • Anonyymi

      Toyota tuntuu tekevän pelkkiä mokia kaikkien mallien kanssa.

    • Anonyymi

      Näille Toyotan huijauksille ei vain tule loppua ei sitten millään.

    • Anonyymi

      On se luotettava autovalmista jos huijaa jopa kolaritesteissä.

    • Anonyymi

      Melkoista huijausta Toyota harrastaa jatkuvasti.

      • Anonyymi

        Toyotalle ihmishenki ei merkitse mitään. Vain testeihin toimitetaan vahvistettuja autoja. Asiakkaillr myydään surmanloukkuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotalle ihmishenki ei merkitse mitään. Vain testeihin toimitetaan vahvistettuja autoja. Asiakkaillr myydään surmanloukkuja.

        Tuo on kyllä törkeää leikkimistä ihmisen hengellä. Mite jollakin tojon johtajalla on tullut edes mieleen että tehdäänpä nyt tällainen täysin paska auto ja lähetetään kolaritesteihin paranneltu painos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on kyllä törkeää leikkimistä ihmisen hengellä. Mite jollakin tojon johtajalla on tullut edes mieleen että tehdäänpä nyt tällainen täysin paska auto ja lähetetään kolaritesteihin paranneltu painos.

        Tämä on sen luokan kusetus et Toyotaa ei tule omaan käyttöön ikinä.
        Ei vaikka olisi miten hyvä auto tulevaisuudessa.


    • Anonyymi

      Ei taida kannattaa ostaa mitään Toyota autoa koska joka asiassa Yoyota huijaa.

    • Anonyymi

      Niin mikään ei ole enään "pyhää" Toyotalle. Huijarifirma huijaa aivan kaikessa..

    • Anonyymi

      Ayriksesta lähti katto irti kun tuuli otti meren rannas kiinni taitaa ol huonoo muavia liimaus ei pysy lainkaan

    • Anonyymi

      Toyota se taitaa huijaamisen.
      20 vuotta väärensi bussien päästöissä jne....

    • Anonyymi

      Hitsattiin vähän tukevampaa palkkia sivuoviim että riisiruttelo menisi läpi sivutörmäystesteistä.
      Asiakkaille myydään edelleen tojoja joissa ovet rutistuvat kuin kaljatölkki kolarissa.
      Kuolemanloukkuja.

    • Anonyymi

      Toyota on kerännyt mainetta kolaritesteissä kautta aikojen. He ovat panostaneet siihen, että auto suunnitellaan vain menestymään kolaritestiä silmälläpitäen ja ovat siinä kovin eteviä. Arjen kolareissa Toyota on taas kovin turvaton.
      Tämä tuli esiin kun sama auto pärjäsi hyvin Euroopan kolaritestissä ja Usassa kuului heikompiin ja taas Usassa valmistettu malli pärjäsi siellä hyvin ja Euroopassa oli täysi katastrofi.

      • Anonyymi

        Pitää muistaa että Toyotalla on todistetusti ollut tapana toimittaa testeihin autoja jotka ovat vahvistettu nimenomaan testejä varten.
        Miettikääpä sitä että nämä erityisesti kolaritestejä varten tuunatutkaan Toyotat eivät menesty kolaritesteissä kovin hyvin.

        Millaista on jälki kun tuollainen tinapurkista kyhätty tojo osuu hirveen Suomen maantiellä? Yksi iso syy miksi en koskaan laittaisi perhettäni Tojoon.


    • Anonyymi

      Tässä taas todistettaan se ettei Toyota tee mitään muuta kuin huijaa.

    • Anonyymi

      Ei voi muuta kuin ihmetellä miten Toyotan ostaja sulkee silmänsä faktoilta.

      • Anonyymi

        Bingossa ja Primassa ei noista asioista puhuta ja kerrostalon parkkipaikoilla ei ole lupa puhua Toyotan ongelmista tai joutuu epäsuosioon ja lahko alkaa hylkiä.


    • Anonyymi

      Monia huijauksia on Toyota tehnyt ja tulee tekemään lisää.

    • Anonyymi

      Tulee heti mieleen, että millaisia kuoleman loukkuja nuo ovat kun ruostuvat ja se tapahtuu nopeasti.

      • Anonyymi

        Paskttiako tarkoitat, niissä kun se ruostuminen on 20 kertaista tutkitusti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskttiako tarkoitat, niissä kun se ruostuminen on 20 kertaista tutkitusti?

        Hihii, jos yhdessä ruotsalaisessa ikivanhassa jutussa oli löydetty Passatin kylkilistojen alta ruostetta, niin se ei ole mitenkään oleellista. Eihän autoissa ole ollut vuosiin ja vuosiin edes niitä listoja lainkaan.
        Toyotan ruostuminen on sentään todettu pahaksi ongelmaksi viimeisen 10 vuoden aikana ja syynä on huono maalaus ja autot toimitetaan ilman minkäänlaista ruostesuojausta.


    • Anonyymi

      Onhan tuo niin noloa kuin olla voi, kun lähdetään huijaamaan kolaritestejä toimittamalla vahvistettuja autoja testiin. Ei ole kauheasti moraalia kun asiakasta kusetetaan turvallisuuden varjolla. Toyotan pitää lunastaa jokainen kyseisen mallin auto ja täydellä hintaa, se olisi vähintä jolla voisi pelastaa maineensa.

      • Anonyymi

        Se olisi vähäntä mitä Toyotan tulisi tehdä. Mainetta ei Toyota kyllä enään voi pelastaa se on mennyt jo muidenkin juttujen takia. Tämä nyt oli vain se viimeinen naula arkkuun.
        Yksinkertaisesti Toyotaan ei voi luottaa missään asiassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se olisi vähäntä mitä Toyotan tulisi tehdä. Mainetta ei Toyota kyllä enään voi pelastaa se on mennyt jo muidenkin juttujen takia. Tämä nyt oli vain se viimeinen naula arkkuun.
        Yksinkertaisesti Toyotaan ei voi luottaa missään asiassa.

        Jos tuotantoversiota ei ole testattu ilman vahvistuksia niin ne kaikki on pakko vetää pois liikenteestä. Laiton auto.


    • Anonyymi

      Toyotan valitseva tulee aina huijatuksi. Surullista ettei tämä uskonlahko ikinä opi.

      • Anonyymi

        Konsernissa parhaiten tiedetään, kuinka kallista tulee jos maailman laajuisesti 40-kertaisesti huijaa. Kymmeniä miljardeja ja 7 vuotta vankeutta? Törkeästä petoksesta kun tuomittiin niin menihän siinä maine ja kunniakin kun ei se laatupuolikaan ollut muuta kuin suurempaa ja pienempää vikaa. Lopputulemana Toyotasta on tullut markkinaykkönen piiiitkällä etumatkalla. Maanataina taas trafi kertoo, kuinka paljon syyskuussa Toyota veti kaulaa kun kansa on vapaasti saanut valita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernissa parhaiten tiedetään, kuinka kallista tulee jos maailman laajuisesti 40-kertaisesti huijaa. Kymmeniä miljardeja ja 7 vuotta vankeutta? Törkeästä petoksesta kun tuomittiin niin menihän siinä maine ja kunniakin kun ei se laatupuolikaan ollut muuta kuin suurempaa ja pienempää vikaa. Lopputulemana Toyotasta on tullut markkinaykkönen piiiitkällä etumatkalla. Maanataina taas trafi kertoo, kuinka paljon syyskuussa Toyota veti kaulaa kun kansa on vapaasti saanut valita.

        Toyota joutui lähettämään kolaritestiin vahvistettuja tojoja koska tuotantomallin pellit on niin ohutta että ne menevät testissä hallitsemattomasti kasaan kuin oluttölkki jalan alla.
        Ei tule loppua Toyotan huijauksille.
        Vuosikymmeniä jatkunutta päästöhuijausta ei ole edes saatu edes käsiteltyä loppuun kun jo paljastui uusi huijaus.

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Konsernissa parhaiten tiedetään, kuinka kallista tulee jos maailman laajuisesti 40-kertaisesti huijaa. Kymmeniä miljardeja ja 7 vuotta vankeutta? Törkeästä petoksesta kun tuomittiin niin menihän siinä maine ja kunniakin kun ei se laatupuolikaan ollut muuta kuin suurempaa ja pienempää vikaa. Lopputulemana Toyotasta on tullut markkinaykkönen piiiitkällä etumatkalla. Maanataina taas trafi kertoo, kuinka paljon syyskuussa Toyota veti kaulaa kun kansa on vapaasti saanut valita.

        Toyota joutui lähettämään kolaritestiin vahvistettuja tojoja koska tuotantomallin pellit on niin ohutta että ne menevät testissä hallitsemattomasti kasaan kuin oluttölkki jalan alla.
        Ei tule loppua Toyotan huijauksille.
        Vuosikymmeniä jatkunutta päästöhuijausta ei ole edes saatu edes käsiteltyä loppuun kun jo paljastui uusi huijaus.

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota joutui lähettämään kolaritestiin vahvistettuja tojoja koska tuotantomallin pellit on niin ohutta että ne menevät testissä hallitsemattomasti kasaan kuin oluttölkki jalan alla.
        Ei tule loppua Toyotan huijauksille.
        Vuosikymmeniä jatkunutta päästöhuijausta ei ole edes saatu edes käsiteltyä loppuun kun jo paljastui uusi huijaus.

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

        – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760

        "Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.

        AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.

        Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.

        Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.

        TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."

        https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/


        "Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."

        https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/

        "Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.

        – Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."

        https://www.ksml.fi/teemat/5899760

        "Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.

        AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."

        https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/

        Miksi joku Hino kiinnostaisi kun ei sitä edes tuoda Suomeen? Sensijaan törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta tuomittu tunnettu eurooppalainen valmistaja on ihan omilla kotimarkkinoillamme puliveivaamassa. Kumpikohan on huolestuttavampaa niinkuin omasta mielestäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joku Hino kiinnostaisi kun ei sitä edes tuoda Suomeen? Sensijaan törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta tuomittu tunnettu eurooppalainen valmistaja on ihan omilla kotimarkkinoillamme puliveivaamassa. Kumpikohan on huolestuttavampaa niinkuin omasta mielestäsi?

        Jos viittaat diesel-gateen, niin se on hoidettu VW:n puolesta jo vuosia sitten ja tuo Hino juttu on tuore ja kertoo yrityksen välinpitämättömyydestä ja vahvistetut kolaritestiautot on jo törkeää viranomaisten ja ihmisten turvallisuuden halveksuntaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi joku Hino kiinnostaisi kun ei sitä edes tuoda Suomeen? Sensijaan törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta tuomittu tunnettu eurooppalainen valmistaja on ihan omilla kotimarkkinoillamme puliveivaamassa. Kumpikohan on huolestuttavampaa niinkuin omasta mielestäsi?

        Käyttäjän ja omistajan kannalta ehdottomasti Toyotan huijaus. Toyota halveksii asiakkaitaan huijaamalla turvallisuuden kustannuksella. Volkkarin huijauksesta ei ollut mitään haittaa omistajille tai käyttäjille, eikä Suomen osuhteissa kenellekään. Typenoksidit eivät ole kasvihuonekaasuja.


    • Anonyymi

      Toyota osaa tämän reilun automyynnin loistavastii.

    • Anonyymi

      " Kumpikohan on huolestuttavampaa niinkuin omasta mielestäsi?"

      Kumpikin ovat huijareita. Se on ainoa asia jolla on merkitystä. Turha alkaa vertailemaan mitenkään.
      En haluaisi ajaa autolla joka saastuttaa enemmän kuin on sallittu . Enkä haluaisi ajaa autolla jota on jouduttu vahvistamaan kolaritesteihin.

      • Anonyymi

        30 miljardia maksettavaa ja 7 vuotta lusittavaa pitää kyllä jo täyspäiset ostajat kaukana, niinkuin tilastoita voi todeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30 miljardia maksettavaa ja 7 vuotta lusittavaa pitää kyllä jo täyspäiset ostajat kaukana, niinkuin tilastoita voi todeta.

        Toyotaa pitää vahvistaa että menee läpi kolaritesteistä. Järkevä pysyy erossa tuollaisesta huijarifirmasta.. Autot turvattomia ja yhtiön johto niin kieroja etteivät korjaa itse ongelmaa ja vahvista autoja vaan huijaavat lähettämällä testeihin fiksatun auton.
        Melkoista kusipäisyyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotaa pitää vahvistaa että menee läpi kolaritesteistä. Järkevä pysyy erossa tuollaisesta huijarifirmasta.. Autot turvattomia ja yhtiön johto niin kieroja etteivät korjaa itse ongelmaa ja vahvista autoja vaan huijaavat lähettämällä testeihin fiksatun auton.
        Melkoista kusipäisyyttä.

        30 miljardia maksettavaa ja 7 vuotta lusittavaa huijaamisesta? Eikä siinä vielä kaikki, meni viimeisetkin maineen ja kunnian rippeet. Yksi fiksattu auto vs. Sadattuhannet tarkoitukselliset huijausohjelmistoiset 40 kertaisella kaasutuksellako pelastaa maailman?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        30 miljardia maksettavaa ja 7 vuotta lusittavaa huijaamisesta? Eikä siinä vielä kaikki, meni viimeisetkin maineen ja kunnian rippeet. Yksi fiksattu auto vs. Sadattuhannet tarkoitukselliset huijausohjelmistoiset 40 kertaisella kaasutuksellako pelastaa maailman?

        Lue juttu ennenkö kirjoitat valheita.Kyseessä oli Daihatsu Aasiassa, joka kuuluu Toyota konserniin, teki tämän jollain omalla pikku autolla,jota ei tuoda Eurooppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lue juttu ennenkö kirjoitat valheita.Kyseessä oli Daihatsu Aasiassa, joka kuuluu Toyota konserniin, teki tämän jollain omalla pikku autolla,jota ei tuoda Eurooppaan.

        Älähän hönö taas valehtele!
        Huijausmallit: Toyota Yaris Ativ, Toyota Agya, Daihatsu-Perodua Axia ja Toyota Vios


    • Anonyymi

      Vain Toyota huijaa näin vakavassa asiassa.

      • Anonyymi

        Tais kuivua sekin trollausyritys kokoon, voi harmi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tais kuivua sekin trollausyritys kokoon, voi harmi!

        Toyota omistaa ja Toyota päättää ja kusettaa. Niinhän se tekee kokoajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota omistaa ja Toyota päättää ja kusettaa. Niinhän se tekee kokoajan.

        Vain todelliset lahkolaiset eivät pysty katsomaan todellisia faktoja tästä toiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota omistaa ja Toyota päättää ja kusettaa. Niinhän se tekee kokoajan.

        Vain todelliset lahkolaiset eivät pysty katsomaan todellisia faktoja tästä toiminnasta!!


    • Anonyymi

      "Huijaukseen liittyvät automallit (Toyota Yaris Ativ, Toyota Agya, Daihatsu-Perodua Axia ja Toyota Vios) "

      Eli kyllähän ne tojotiakin ovat vahvistelleet testeihin.

      Ja vain tyhmä ei ymmärrä sitä että tässä ei ole kysymys kuinka monta fixattua autoa Toyota on toimittanut testeihin vaan siitä kuinka fiksaamatonta kuolemanloukkua on toimitettu asiakkaille.

      • Anonyymi

        Kyllä nyt alkoi kauhistuttamaan ja hirvistyttämään. Outoa ettei kukaan eikä mikään oikein ole kiinnostunut sinun jymyuutisesta. Vilunkivageninkonsernissa parhaiten tiedetään mistä toiminnasta saa 7 vuotta kakkua ja ainakin 30.000.000.000 maksettavaa! Kyllä minusta ainakin se "vilunkivagen" nimi on ihan ansaittu vaikka jotkut puhuvat jostain vilppivagenistakin. Mitäköhän silläkin tarkoittavat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä nyt alkoi kauhistuttamaan ja hirvistyttämään. Outoa ettei kukaan eikä mikään oikein ole kiinnostunut sinun jymyuutisesta. Vilunkivageninkonsernissa parhaiten tiedetään mistä toiminnasta saa 7 vuotta kakkua ja ainakin 30.000.000.000 maksettavaa! Kyllä minusta ainakin se "vilunkivagen" nimi on ihan ansaittu vaikka jotkut puhuvat jostain vilppivagenistakin. Mitäköhän silläkin tarkoittavat?

        "Outoa ettei kukaan eikä mikään oikein ole kiinnostunut sinun jymyuutisesta. "

        Kyllä tämä on ollut kansainvälinen uutinen ja uutisoitu ympäri maailmaa. Niinkuin näet linkistä niin myös tääällä Suomessa. Kokelepa googlella niin näet tuhansittain aiheeseen liittyviä linkkejä.

        Myös sinua kiinnostaa niin paljon että postaat päivittäin asiasta ja yrität naurettavasti kääntää huomiota pois toyotan törkeästä huijauksesta. Kyllä minuakin hävettäisi joten en yhtään ihmettele kuinka haluat epätoivoisesti kääntää keskustelun johonkin toiseen aiheeseen.
        Olet vaan niin läpinäkyvän tökerö yrityksissäsi.
        Ei toyotan törkeä huijaus mihinkään katoa tuollaisella kiemurtelulla.


    • Anonyymi

      Toyota maksaa jättikorvauksii USAAAN 35 MRD DOLLARII KOLARI RUOSTE KORJAUKSIIN

    • Anonyymi

      Tiikeri ei pääse raidoistaan, eikä Toyota huijauksistaan.

    • Anonyymi

      Mitä se pikku huijaus vaikuttaa? Ei mitään kyllä Toyota pärtjää ja myy lisää surkeita autoja.

    • Anonyymi

      Uuups Toyota lipsahti taas huijaus puolelle.
      Kyllä on hyvä auto silti vaikka monta mokaa on eri autoissa nähty.
      Mokien korjaukset ei vaan nopeita ole toteuttaa kun Japanissa ensin suunnitellaan ja tuteutetaan ympäri maailmaa milloin milläkin tavalla. Pikaisia korjauksia turha odottaa jos autosi on Toyotan tekemä puolivalmiste.

    • Anonyymi

      Ja juttu vaan paisuu!

    • Anonyymi

      Huvittavaa että palstan trolli kiistää rikokset mutta Akio Toyota myöntää ne.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1766
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1679
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      14
      1468
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1164
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1153
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      5
      1151
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1106
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1101
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1089
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1074
    Aihe