Toyota joutui lähettämään kolaritestiin vahvistettuja tojoja koska tuotantomallin pellit on niin ohutta että ne menevät testissä hallitsemattomasti kasaan kuin oluttölkki jalan alla.
Ei tule loppua Toyotan huijauksille.
Vuosikymmeniä jatkunutta päästöhuijausta ei ole edes saatu edes käsiteltyä loppuun kun jo paljastui uusi huijaus.
https://www.ksml.fi/teemat/5899760
Toyota taas kiinni huijauksesta. Kolaritestiin toimitettiin vahvistettuja tojoja
259
2074
Vastaukset
- Anonyymi
"Huijaukseen liittyvät automallit (Toyota Yaris"
- Anonyymi
Aloittaja suoltaa pas..aa kuin Putin!
Tässä totuus: https://tekniikanmaailma.fi/toyota-on-joutunut-ongelmiin-konserniin-kuuluvan-pienemman-merkin-huijattua-tormaystesteissa/ - Anonyymi
Siinähän puhuttiin kehitysmaihin vietävistä malleista ja juuri tuota vahvistamatonta Yarista tyhmät suomalaiset ostaa. Ruostuvat muuten vahvistettunakin pohjasta puhki alle 10-vuotiaina, olen muutamaa hitsannut. Pelti on jo uutena ihan olemattoman ohutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinähän puhuttiin kehitysmaihin vietävistä malleista ja juuri tuota vahvistamatonta Yarista tyhmät suomalaiset ostaa. Ruostuvat muuten vahvistettunakin pohjasta puhki alle 10-vuotiaina, olen muutamaa hitsannut. Pelti on jo uutena ihan olemattoman ohutta.
Joo 2011 malli ja bensan täyttöputki ruostui puhki, asfaltti ajossa ja 110000 km
- Anonyymi
Sarjahuijari vauhdissa.
- Anonyymi
Yaaris ei sovellu taksiin liian pieni
https://www.youtube.com/watch?v=2eRmCD3GBFk- Anonyymi
Pilaosaston kamaa, kuka edes yrittää pienimmällä mahdollisella automallilla ajaa taksia, ehkä jossain kehitysmaassa on sellaistakin halua.
- Anonyymi
Noniin taas mennään kusetuksen tiellä, on se Toyota vaan niin hieno yritys ja laadukas auto, voihan kiesus.
- Anonyymi
Päätit kirjoittaa tänne koska luulet, että auton ulkopelleillä on jotakin tekemistä auton rakenteellisen lujuuden kanssa?
- Anonyymi
Tuskinpa Toyota on ulkopeltejä vahvistanut.
Ne kantavat rakenteetkin on pellistä tehtyjä ja siksi tojon ruostuminen johtaa hylkäyksiin katsastuksessa. Helman kotelopalkit on osa kantavaa rakennetta ja kun ne ruostuu niin hylkyhän siitä tulee katsastuksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa Toyota on ulkopeltejä vahvistanut.
Ne kantavat rakenteetkin on pellistä tehtyjä ja siksi tojon ruostuminen johtaa hylkäyksiin katsastuksessa. Helman kotelopalkit on osa kantavaa rakennetta ja kun ne ruostuu niin hylkyhän siitä tulee katsastuksessa.Selvennyksenä: Ruostuminen ei ole tässä uusien autojen testaamisessa ole se pointti. Tarkoituksena oli vaan selventää että kantavat rakenteet ovat nimenomaan pellistä prässättyjä. Ja niissä ainevahvuuksissa Toyota on säästänyt enemmän kuin hyvä maku sallii.
Sellaisia kumirunkoisia ovat kaikki. Sen pystyy toteamaan helposti kun ajaa kovalla pakkasella. Kaikki kovamuoviaosat narisevat toisiaan vasten kun kori elää montuissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskinpa Toyota on ulkopeltejä vahvistanut.
Ne kantavat rakenteetkin on pellistä tehtyjä ja siksi tojon ruostuminen johtaa hylkäyksiin katsastuksessa. Helman kotelopalkit on osa kantavaa rakennetta ja kun ne ruostuu niin hylkyhän siitä tulee katsastuksessa.Minulla oli vuoden verran 2020-mallinen Corolla farkku, ja pellit niin ohuet että kovempi sormella bensaluukun painallus sai aikaan sormenpään kokoisen painuman luukun peltiin! Takapuskurissa sauma taipuili pakkasesta lämpimään halliin tuotuna. Kivenhakkaumaa runsaasti keulaa, maali heikko.
- Anonyymi
On se tojofanille kovaa luettavaa, kun tojo on huijannut😂
- Anonyymi
"Päätit kirjoittaa tänne koska luulet, että auton ulkopelleillä on jotakin tekemistä auton rakenteellisen lujuuden kanssa?" Luuletko, että auton ulkopelleillä ei ole tekemistä rakenteellisen lujuuden kanssa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On se tojofanille kovaa luettavaa, kun tojo on huijannut😂
Ei ne lue sellaista, uskonto ja tojomyyjä kieltää.
- Anonyymi
Tottakai tulee halvemmaksi tehdä piiloon jäävät tukirakenteet läkkipellistä, kuin suurlujuusteräksestä. Siinä selvä säästökohde viidennellä halpuuruskierroksella. Jokainen euro viilataan kustannuksista pois mitä pystytään.
- Anonyymi
Pitäähän normaalin henkilöauton kestää jos ajaa Abrams-A1M2 panssarivaunulla 80km/h kylkeen, pitää kestää, ei ainakaan saa ohjauspyörä irrota kuten Ayrton Sennalle formuloissa kävi radalla, ei voi ohjata autoa, koska ohjauspyörä irtosi ennen mutkaaaa.
Eikä ainakaan saisi hajota LEGO-palikoiksi kuin Audi tai BMW jos rengastakin potkaisee..- Anonyymi
Älä nyt paskaa jauha. Omakohtainen kokemus, kun vahingossa peruutin kuolleessa kulmassa olevaan pikku japsiin. Siltä painui lokasuoja ruttuun, omaan Bemariin tuli pieni naarmu
- Anonyymi
Ottaako koville kun ei ole varaa Audiin, tai Bemariin ?
- Anonyymi
Ja aloittajan Lada on väännetty Viipurin vanhoista kattopelleista. Sua taitaa ottaa kupoliin naapurin uusi komee Toyota. Khihiiiiiiii....
- Anonyymi
Enemmän minua ottaisi kupoliin ajaa Toyota Yariksella joka meni kolaritestistä läpi vain huijaamalla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän minua ottaisi kupoliin ajaa Toyota Yariksella joka meni kolaritestistä läpi vain huijaamalla.
Tojotien täytyy olla melkoista kuraa kolariturvallisuudeltaan jos valmistaja ei kehtaa lähettää tuotantoautoa kolaritesteihin ilman lisävahvistuksia.
Miettikääpä yaris-kuskit sitä kun lähdette liikenteeseen. - Anonyymi
Eihän tässä ole kyse muiden autoista ollenkaan, vaan Toyota jatkuvasta kusetuksesta ja asiakkaiden halveksunnasta.
- Anonyymi
Minäkin haluaisin elämäni aikana nähdä edes yhden komean Toyotan.
- Anonyymi
Lada porskuttaa kovissa oloissa kun tojo hyytyy.
En ole kummankan omistaja, ajan premiumautolla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enemmän minua ottaisi kupoliin ajaa Toyota Yariksella joka meni kolaritestistä läpi vain huijaamalla.
Se oli Lähi-idän vientimalli, älä jauha paskaa.
Toyota Yaris Ativ,
Tuskin Suomeen on myyty tota Ativ-versiota. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli Lähi-idän vientimalli, älä jauha paskaa.
Toyota Yaris Ativ,
Tuskin Suomeen on myyty tota Ativ-versiota.Aivan sama mitä versiota se huijaus koskee. Luottamus on jo menetetty.
Toyota on maailman suurin autoyritys. jos toimii jossain sopimattomasti se vaikuttaa globaalisti koska on globaali yritys.
jos on tarve huijata monia kertoja eri tavoilla en koskisi millään kyseisen merkin mihinkään tuotteeseen. Koska on olemassa merkkejä mitkä et toimi noin. Rahaa en laittaisi ikinä kyseisen merkin tuotteisiin. En myöskään koske edes Toyotan osaksi omistamiin tuotteisiin.
En vain suostu siihen että minua huijataan enkä hyväksy että yritys huijaa ketään.
Siksi en ala rahoittamaan toimintaa.
- Anonyymi
En tiedä parempaa autoa. Ajan land cruiserilla ja 80% jo oma! 2018vm. Vaihto ? ei lähimpään 10v ole mitään tarvetta,mahti sonni auto kaikkeen.
- Anonyymi
Et vaan tiedä, mutta se on sun oma tappio. Niitä nimittäin on paljon.
- Anonyymi
Onneksi se on rungollinen, niin ei katkea vielä viiden vuoden päästä. Tai ainakin toivon että saat maksettua ennen sitä.
- Anonyymi
Rypistyvää tekniikkaa, Kuusankoskella mahtuu suoraan rouskuttimeen!!😁😁
- Anonyymi
Ennenvanhaan riitti kun Tojotan hitsasi kuntoon ennen katsastusta. Nykyään Toyota joutuu vahvistamaan riisiritsojaan että ne menisivät läpi kolaritestistä edes uutena.
- Anonyymi
Toyota ei paljasta määriä, mutta vertailun vuoksi Honda Civicistä 38 % on suurlujuus- tai ultralujuusterästä.
- Anonyymi
Toyotassa ei ole yhtään. He tekevät yhteistyötä Kobe Steelin kanssa ja heidän tuotteensa on jäänyt usein kiinni tuotelaatujen ja lujuuksien väärentämisestä ja Toyotalle ne kelpaa kunhan on halpaa.
- Anonyymi
Golf Mk6:ssa oli 6 %, Mk7:ssä 28 %, mitähän nykyisessä? Mutta noitahan käytetään erityisesti että voidaan käyttää ohuempaa terästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotassa ei ole yhtään. He tekevät yhteistyötä Kobe Steelin kanssa ja heidän tuotteensa on jäänyt usein kiinni tuotelaatujen ja lujuuksien väärentämisestä ja Toyotalle ne kelpaa kunhan on halpaa.
Huijaatko eli valehteletko vai pystytkö osoittamaan väitteesi todeksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Golf Mk6:ssa oli 6 %, Mk7:ssä 28 %, mitähän nykyisessä? Mutta noitahan käytetään erityisesti että voidaan käyttää ohuempaa terästä.
Taitaa olla kuitenkin niin että Toyota on merkityksettömän pieni huijari volkkarin suhteen josta tuli jo pelkästään lusimistakin 7 vuotta. "Laajalla rintamalla" kun oikein olan takaa ja kaksin käsin asennettiin huijausohjelmistoja niin maksettavaakin tuli kymmeniä miljardeja. Lopullista summaa ei ole kerrottu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Huijaatko eli valehteletko vai pystytkö osoittamaan väitteesi todeksi?
Lue Kobe Steelin huijauksista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla kuitenkin niin että Toyota on merkityksettömän pieni huijari volkkarin suhteen josta tuli jo pelkästään lusimistakin 7 vuotta. "Laajalla rintamalla" kun oikein olan takaa ja kaksin käsin asennettiin huijausohjelmistoja niin maksettavaakin tuli kymmeniä miljardeja. Lopullista summaa ei ole kerrottu.
Vw:n huijaus perustui lähinnä päästöjen kustannuksella tehtävään moottorin parempaan hyötysuhteeseen ja sillä taas saatiin CO2-päästöt pienemmiksi.
Moottorista saadaan parempi hyötysuhde, kun unohdetaan ajonaikaiset typenoksidipäästöt ja keskitytään vain kulutuksen minimoimiseen.
Pienempi kulutus taas laskee CO2-päästötöjä, mutta samaan aikaan muut päästöt usein nousevat.
Mikä sitten on pienempi paha? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taitaa olla kuitenkin niin että Toyota on merkityksettömän pieni huijari volkkarin suhteen josta tuli jo pelkästään lusimistakin 7 vuotta. "Laajalla rintamalla" kun oikein olan takaa ja kaksin käsin asennettiin huijausohjelmistoja niin maksettavaakin tuli kymmeniä miljardeja. Lopullista summaa ei ole kerrottu.
Ilmeisesti Tojotistit ovat kokonaan unohtaneet oman merkin sotkeutuneen päästöhuijaukseen myös?
Vai kieltääkö Tojouskonto asian muistelemisen? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vw:n huijaus perustui lähinnä päästöjen kustannuksella tehtävään moottorin parempaan hyötysuhteeseen ja sillä taas saatiin CO2-päästöt pienemmiksi.
Moottorista saadaan parempi hyötysuhde, kun unohdetaan ajonaikaiset typenoksidipäästöt ja keskitytään vain kulutuksen minimoimiseen.
Pienempi kulutus taas laskee CO2-päästötöjä, mutta samaan aikaan muut päästöt usein nousevat.
Mikä sitten on pienempi paha?Pienempi paha olisi palkata insinöörit, jotka osaavat suunnitella moottorit jotka täyttävät kaikki vaatimukset huijaamatta. Jos se onnistuu muilta, miksei se onnistu VW:ltä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Golf Mk6:ssa oli 6 %, Mk7:ssä 28 %, mitähän nykyisessä? Mutta noitahan käytetään erityisesti että voidaan käyttää ohuempaa terästä.
Ohuempi teräs säästää painossa. Yariksessakin käytetään ohuempaa.terästä, ja kustannuksia säästetään käyttämällä halvempaa peltiä kohteissa, jotka eivät näy päälle. Suurin osahan autoista ei joudu pahaan kolariin, jolloin suurlujuusteräs olisi aivan turha kustannus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmeisesti Tojotistit ovat kokonaan unohtaneet oman merkin sotkeutuneen päästöhuijaukseen myös?
Vai kieltääkö Tojouskonto asian muistelemisen?Tojotistit ovat unohtaneet myös ohjelmistohuijauksen. Surkea spagettikoodi sai moottorinohjauksen tilttaamaan ja aiheutti hallitsemattomat kiihtymiset. Tapansa mukaan tolloloota kusetti syyttämällä ensin lattiamattoja ja sen jälkeen kaasupolkimen prikkoja. Näitä tutkittiin eikä vikaa löytynyt = huijaus kannatti.
Myöhemmin selvisi, että moottorinohjaus on niin luokattoman huonoa koodia, ettei siitä saa pirukaan tolkkua. Ei siis kyetty ohjausjärjestelmää kunnolla testaamaankaan. Mikä on iso synti turvallisuuteen liittyvissä järjestelmissä.
Nopeasti on unohtunut myös toinen itälaadun kukkanen. Aitojapanilaiset takatan ilmatyynyt, jotka myös aiheuttuvat kuolemantapauksia. Ensi hätään suositeltiin etupenkillä istumisen välttämistä. Onneksi itämaiden kääpiöautoja (joissa ei edes farkuissa riitä kantavuus 5 miehelle) pystyy aika kivuttomasti ohjastamaan takapenkiltäkin. ;-D
Unohdettu on myös surkeat männänrenkaat ja öljynsyöntiongelmat, jotka ratkaistin vaihtamalal öljytikut lyhyempiin. Näin saatiin öljynpinta ylemmäksi, minkä jälkeen ei enää tarvinnut öljyä tankata useammin kuin bensaa.
D4D kertakäyttödieselit olivat myös aikamoinen saavutus. Moottori, jossa kannnentiiviste vaihdetaan vaihtamalla koko moottori. Vaihtoväli 150 tkm.
MMT robottivaihteisto oli niin surkea tekele, että tojoteron ensin yrittivät väittää, ettei tällaista ikinä ole valmistettu. Kun väite todistettiin vääräksi, terot yrittivät amisviikset väpättäen selittää, ettei näitä ole Suomeen tuotu. Väärin sekin.
Tollolootan patteriautot ovat myös olleet aikamoisia floppeja kaikki. Ensimmäiset yritelmät jo 90-luvun lopulta, mutta paljoa ei noista ajoista ole eteenpäin päästy. Vaikka välillä on käytössä ollut mm. Teslalta lisensoitua akkutekniikkaa, tollolootalla on aina toimintamatka tai latausnopeus tms. olleet 5 vuotta kilpailijoita jäljessä. Mutta hinta ehtaa premiumia, koska lahkolaiset ostaa silti.
- Anonyymi
"Taitaa olla kuitenkin niin että Toyota on merkityksettömän pieni huijari"
Merkityksettömän pieni huijari? sanopa se niille jotka kuolevat tai vammautuvat kun Toyotan turvarakenteet ovat pelkkää paperia...
Turvallisuuteen liittyvä huijaus on aina äärimmäisen vakava asia.- Anonyymi
Ja mikä pahinta, Toyotan huijauksia ei päivityksillä korjata niinkuin Volkkarin tehtiin. Eikä Volkkarin huijaus vaikuttanut liikenneturvallisuuteen mitenkään.
Toyota on huijarina suorastaan törkeä! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mikä pahinta, Toyotan huijauksia ei päivityksillä korjata niinkuin Volkkarin tehtiin. Eikä Volkkarin huijaus vaikuttanut liikenneturvallisuuteen mitenkään.
Toyota on huijarina suorastaan törkeä!Ainevahvuudella ei ole mitään tekemistä auton korin lujuuden kanssa vaan muotoilulla. Kananmuna on kokoonsa nähden maailman lujimpia rakenteita, vaikka materiaali on hauraimpia. Teräksetkin ovat muuttuneet, laivarautaisen Amazonin palkkeja pystyi muotoilemaan vasaralla, nykyautojen palkeista vasara kimpoaa silmään.
- Anonyymi
Mietitäänpä vähän. Toyota siis huomasin että uusi automalli ei pärjää törmäystesteissä halutulla tavalla.
Sen sijaan että Toyota olisi korjannut ongelmat tuotantoversion niin Toyota päätyi ratkaisuun jossa se toimitti törmäystesteihin paranneltuja versioita tuotantoautosta.
On melkoisen härskiä toimintaa. - Anonyymi
Fukushiman ydinvoimalan kattopelti ei kestä kuumuus tuhonnut lujuuden mitä yrittäneet toyoon tunkea
- Anonyymi
Säälittävä firma tuollainen joka kokoajan jää kiinni huijauksista ja autojensa heikentämisestä.
- Anonyymi
oliko vielä nokian renkaat allah?
- Anonyymi
Oliko Toyota tass huhtikuussakin halutuin ja suosituin merkki, vai mikä nyt taas petteriä ahistaa ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko Toyota tass huhtikuussakin halutuin ja suosituin merkki, vai mikä nyt taas petteriä ahistaa ?
" vai mikä nyt taas petteriä ahistaa ?"
Toyotaa ahisti omien riisiritsojen kolariturvallisuus niin paljon että joutui huijaamaan. Piti lähettää huijausversio kolartesteihin kun tiesi ettei tuotantoversio pärjää.
Aika härskiä toimintaa kun ei osaaminen riitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oliko Toyota tass huhtikuussakin halutuin ja suosituin merkki, vai mikä nyt taas petteriä ahistaa ?
Corollaa ainakin puolet kalliimpi Volvo XC60 kiilasi Tojon ohi myydyimpänä automallina.
Teroa ahdistaa, kun oma lompakko ei veny niin paljoa. - Anonyymi
Noksut ovat tottakai maailman parhaat ja eniten myydyt renkaat tai olisivat, jos TM julkaisisi testinsä enklanniksi. Jos alla on VW Golf, jonka alla Hakkapeliitat, niin mitään pahaa ei voi tapahtua matkalla rengasliikkeeseen ja takaisin. Onneksi riskikuljettajille on muitakin merkkejä, jotka eivät sula alle 20 tkm matkalla.
- Anonyymi
Tämä on pahempi kuin kaikki tohon aikaisemmat päästöhuijaukset ja turbohuijaukset ja muut. Tämä on pahin. Kun ostin meille autoa niin turvallisuus oli yksi valintakriteeri , en olisi ostanut huonosti turvallisuustesteissä pärjäävät kippanaa perheen lomamatkoille ja juniorin käyttöön. Tojoda, tätä en anna teille anteeksi!
- Anonyymi
Eiköhän se korjata nippusiteellä kuten huijarikonserneissa on maan tapa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eiköhän se korjata nippusiteellä kuten huijarikonserneissa on maan tapa.
Kerro toki tarkemmin tuosta maailmaa järkyttäneestä jutusta, hihii!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro toki tarkemmin tuosta maailmaa järkyttäneestä jutusta, hihii!
Hihii, siitä huijauksesta kyllä kerrottiin kaikkialla.
- Anonyymi
Ynnäilin, että 5 l kuluttava diesel tarttis 75 litraa ureaa 30 tkm öljynvaihtovälillä eli huolloissa tehtävä kusitäyttö on mahdottomuus, pissiä pitäis kulua 5 % polttoaineen määrästä. Urea-autoissa on kuitenkin vain 10-20 litran säiliöt. Ihme, että nuo ovat yleensä päässeet markkinoille.
- Anonyymi
Siellä taas Tojoda joutui itku kurkussa pyytelemään anteeksi Toyotan perseilyä.
- Anonyymi
Muut oppivat virheistään ja lopettaa huijaukset, mutta Toyota se vaan jatkaa.
- Anonyymi
Fiksut oppii virheistään mutta pahimmat kriminaalit on laitettu peräti seitsemäksi vuodeksi lusimaan törkeistä suunnitelluista petoksista "laajalla rintamalla'!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiksut oppii virheistään mutta pahimmat kriminaalit on laitettu peräti seitsemäksi vuodeksi lusimaan törkeistä suunnitelluista petoksista "laajalla rintamalla'!
Toyotan päästöhuijaus jatkui yli 20 vuotta. Nyt Toyota vahvisti kolaritestrihin lähetettyjä autojaan.
Väitätkö ettei toyota tehnyt näitä huijauksia ja petoksia suunnitellusti?
Ei kukaan hitsaa ylimääräisiä vahvistuksia vahingossa testiautoihin. Olet täysin torvelo.
- Anonyymi
Kyseisen merkin käyttäjät riittävän yksinkertaisia, että uskovat mitä vaan luottomyyjä suustaan päästää. Tyhmänkin pitäisi ymmärtää että kyseessä on turvaton itäkippo.
- Anonyymi
Seitsemän vuotta ja kolmekymmentä miljardia petoksesta ja huijaamisesta on toteutunutta ja todistettua faktaa kun sadoillatuhansilla kriminaalimalleilla kansaa kuksmanni kusetti. Melkoinen maailmanennätys, harmit ja saavutuksetkin mukaanlukien! Eikö?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seitsemän vuotta ja kolmekymmentä miljardia petoksesta ja huijaamisesta on toteutunutta ja todistettua faktaa kun sadoillatuhansilla kriminaalimalleilla kansaa kuksmanni kusetti. Melkoinen maailmanennätys, harmit ja saavutuksetkin mukaanlukien! Eikö?
Tarpeeksi laajalla rintamalla kun huijataan ja tehdään vilppiä ja vilunkia niin eihän siitä enää pelkästään rahalla voi selvitä.
- Anonyymi
Vaikka Corolla ei tiettävästi kuulu virallisissa törmäystesteissä huijanneisiin malleihin, hieman epäilyttää sen hyvä testimenestys EURONCAP:ssa.
Kiinalaisten järjestämässä törmäystetissä Corolla vs. Volkswagen Sagittar (Jetta) Corollan rakenne o soittautui paljon Jettaa heikommaksi.
Kielitaitoisille tuo video antaa paljon enemmän vaikka eron näkee kyllä paljaalla silmälläkin.
https://youtu.be/zyes6PxgTfQ- Anonyymi
Surkeasti Corolla menee kasaan tuossa videossa verrattuna Volkkariin.
EURONCAP:n testissä saa kovasti tähtiä turvalaitteista ja niiden määrästä, vaikka Toyotalla ne ei toimi luotettavasti kuin lämpimässä laboratoriossa ja ulkona jo pelkkä huuru saa kamarat ja tutkat sekaisin.
- Anonyymi
Menen heti huomenna palauttamaan uuden Daihatsuni kauppaan.
- Anonyymi
Daihatsukin saa jo vilppivagenmyyjän hermostumaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daihatsukin saa jo vilppivagenmyyjän hermostumaan.
Eihän tämä liity Volsuun mitenkään.
Toyota huijasi taas kerran jaäi kiinni taas kerran. Ja Toyoda itkee kameroiden edessä kun pyytelee anteeksi.
Olikohan mukana sama nenäliina jolla pyyhki itkua silmästä silloin kun kävi pyytämässä anteeksi tappavaa suunnitteluvirhettä ryntäilevissä tojoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daihatsukin saa jo vilppivagenmyyjän hermostumaan.
Kyllä se on Toyota joka tässä taas huijasi ja jäi kiinni housut kintuissa.
KS:"Huijaukseen liittyvät automallit (Toyota Yaris Ativ, Toyota Agya, Daihatsu-Perodua Axia ja Toyota Vios)" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on Toyota joka tässä taas huijasi ja jäi kiinni housut kintuissa.
KS:"Huijaukseen liittyvät automallit (Toyota Yaris Ativ, Toyota Agya, Daihatsu-Perodua Axia ja Toyota Vios)"Vilunkivagenimyyjä on hermona kun konserni on tuomittu törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta kymmenien miljardien sakkoihin. Ei rahallakaan selvitty kun tuli vielä seitsemän vuotta lusittavaakin. Voiko olla mitään nolompaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vilunkivagenimyyjä on hermona kun konserni on tuomittu törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta kymmenien miljardien sakkoihin. Ei rahallakaan selvitty kun tuli vielä seitsemän vuotta lusittavaakin. Voiko olla mitään nolompaa?
Tojota tässä on nyt jäänyt kiinni taas kerran huijauksesta. Volsulla ei ole mitään osuutta asiaan.
Aiemmin tänä vuonna Toyotan pääjohtajuudesta luopunut Akio Toyoda palasi vappuviikonloppuna hetkeksi yhtiönsä äänitorveksi. Toyota-konsernin hallituksen puheenjohtajaksi vetäytynyt Toyoda tuli julkisuuteen, kun konserni oli jäänyt kiinni huijaamisesta kolaritesteissä.
"Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.
– Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."
- Anonyymi
Ja joukkukannettakin pukkaa Toyotalle päästöhuijauksien takia.
Missä Toyota, siellä huijaus.
https://www.carsguide.com.au/car-news/more-bad-news-for-toyota-diesel-toyota-defends-explosive-dieselgate-style-defeat-device - Anonyymi
Ei Toyota ole lähettänyt vaan Daihatsu(kuuluu kyllä Toyota konserniin.)Kyse oli ovipäällysteistä auton sisällä.Ei mistään pelleistä tai rungon osista ole kyse.Kannattaisi lukea uutinen,ennenkuin tuommoista soopaa kirjoittelee.
- Anonyymi
KS:"Huijaukseen liittyvät automallit (Toyota Yaris Ativ, Toyota Agya, Daihatsu-Perodua Axia ja Toyota Vios)"
Huijausmalleissa on mukana myös Toyotia. Toyota vastaa kaikesta konsernnin toiminnasta. Myös Daihatsun tehtaan toiminnasta.
Pelkkä vilunkitouhua ja huijaamista kun ei osaaminen riitä. Vuosikymmeniä kestäneen päästähuijauksen selvittely on vielä kesken ja sitten jäi kiinni kolaritesteissä huijaamisesta. - Anonyymi
Corollan korikehikko on heikko verrattuna Jetan vastaavaan. Selviää aikaisemman viestin videosta. Tuollaista heikkoutta ei millään kepulikonsteilla poisteta!
- Anonyymi
Suoraselkäisesti hoidettu juttu Toyotalta ja Toyodalta.
- Anonyymi
Vai suoraselkäisesti kun jäi kiinni huijauksesta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vai suoraselkäisesti kun jäi kiinni huijauksesta!
Voi olla että dirikalle tulee 7 vuotta pyttyä ja miljardeja pitää maksaa korvauksia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla että dirikalle tulee 7 vuotta pyttyä ja miljardeja pitää maksaa korvauksia.
Vilppivagenmyyjäkin jo tietää, millaisesta vilungista tuomitaan maksamaan 30 miljardia ja 7 vuotta häkkiä. On se nolo ja ylitsepääsemätön paikka ! Tuomioistuin on tuominnut vilungvaginan alallaan törkeimmästä ja laajimmasta petoksesta. Vilunkivagenmyyjä jakaa tuomioita palstalla kun harmitta ja ..tuttaa!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vilppivagenmyyjäkin jo tietää, millaisesta vilungista tuomitaan maksamaan 30 miljardia ja 7 vuotta häkkiä. On se nolo ja ylitsepääsemätön paikka ! Tuomioistuin on tuominnut vilungvaginan alallaan törkeimmästä ja laajimmasta petoksesta. Vilunkivagenmyyjä jakaa tuomioita palstalla kun harmitta ja ..tuttaa!
Pientä tuo on Tojon touhun rinnalla kun kaasupolkimet jumiutuivat:
https://yle.fi/a/3-5519704?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp
- Anonyymi
Surkeaa räpeltämistä taas Toyotalta. Ovet ei kestä törmäystestejä ilman vahvistuksia.
- Anonyymi
Jotta auto ei varmasxtikaan katkea keskeltä kashtia kuin Audi ja BMW.
- Anonyymi
farssia oikeasti tuokin Audin kömmähdys että jos autot katkeaa keskeltä kashtia 40kmh nopeudessa yllättäen.
- Anonyymi
Tojotan maasturit ne katkesivat ruostumisen takia.
- Anonyymi
KATKERAT VAG-KUSKIT HERJAA. TOYOTA MAAILMAN SUURIN JA LAADUKKAIN. TROLLIPELLET JAKSAA.
- Anonyymi
Eikö taaskaan kestä kasetti totuutta?
"Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.
– Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö taaskaan kestä kasetti totuutta?
"Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.
– Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."Tuo anteeksi pyytely kiinni jäädessä on Toyotalle tuttua. Samat vakuuttelut joka kerta, mutta tahti jatkuu samana.
- Anonyymi
MITEN VAG AUTOT KUULUU TOYOTA SIVUSTOLLE TROLLI PELLE JAKSAA.
- Anonyymi
"Vilunkivagenmyyjä jakaa tuomioita palstalla kun harmitta ja ..tuttaa!"
Onko sinusta oikein huijata törmäystesteissä? Niinkuin Toyota teki. - Anonyymi
Tuo on kyllä törkeyden huippu!
- Anonyymi
Yhtä pimeää on tojotistien kommentit. Miten voi puolustella sitä että Toyota on huijannut törmäystesteissä? Toyota on myynyt kymmeniätuhansia autoja joissa kolariturvallisuus on huonompi kuin testeihin toimitetuissa autoissa.
Jos ne autot olisivat turvallisia niin Toyotan ei olisi tarvinnut huijata.
Miksi puolustella turvallisuusasioissa huijaajaa?
- Anonyymi
Perun heti Daihatsuni tilauksen. Tilaankin Thaihutsun.
- Anonyymi
Touotan käytäntö on toimittaa testiin vähän virkeämpi yksilö ja sulle tulee tuotantoversio eli reilu 70-vuotias hampaaton nalkuttaja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Touotan käytäntö on toimittaa testiin vähän virkeämpi yksilö ja sulle tulee tuotantoversio eli reilu 70-vuotias hampaaton nalkuttaja.
Aina se slaavimummon voittaa.
- Anonyymi
Mikä siinäkin on että vain volsua kutsutaan vilunki- ja vilppivageniksi ja oikeudessa on sen pomo saanut peräti seitsemän vuotta pitkän vankeustuomion eikä Toyotan pomoa ole tuomittu mistään?
- Anonyymi
Sinä kutsut, ei muut. Mikähän siinäkin on, että Toyotaa kutsutaan Tollolootaksi ja Tuhnuksi?
Mikähän siinäkin on, että Toyotan pomo kumarteli ja tirskahti itkemään kun pyyteli anteeksi Toytan kaasupoljinjupakkaa, josta joutui korvaamaan miljardeja? Nyt ei keretty käymään loppuun Toyotan päästöskandaalia, kun Toyota kärähti törmäystestissä huijaamisesta. - Anonyymi
Kun Toyotan omapojalla menee kasetti jumiin, eikä keksi mitään puolustusta, niin yritetään kääntää huomio muualla ja muihin merkkeihin, hauskaa.
Se ei muuta tai poista Toyota huijausta ja heikkoutta mihinkään.
- Anonyymi
Tojota tyrii kunnolla. Ensin päästöhuijaus ja nyt huijaus törmäystesteissä.
Sarjahuijaaja.- Anonyymi
Kyllä vilunkivagen tyri paremmin! 30 miljardia ja seitsämän vuotta lusittavaa laajalla rintamalla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vilunkivagen tyri paremmin! 30 miljardia ja seitsämän vuotta lusittavaa laajalla rintamalla!
Kyllä tämä on pahin, Toyotan kaasupoljin tappoi:
https://yle.fi/a/3-5519704?utm_source=social-media-share&utm_medium=social&utm_campaign=ylefiapp - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vilunkivagen tyri paremmin! 30 miljardia ja seitsämän vuotta lusittavaa laajalla rintamalla!
34 miljardia maksoi Toyotan ruosteesta katkeilevat pick-upien rungot Usassa.
- Anonyymi
On vain ajan kysymys koska se jää kiinni myös päästö-ja kulutushuijauksista - liekö käytetty vastaavasti kevennettyä tojoa näissä. Ainakin tosielämän. Kulutuslukemat ovat tosi kaukana ilmoitetuista.
- Anonyymi
Asfattiajoon ei sovellu Yaris vetäis lipat radalla hahhaaaa
Katto halki tehty varmaan japanimeren kaislasta
https://www.youtube.com/watch?v=K7Y0MxxrOOk&t=2s- Anonyymi
TOYTA huijasi 90 luvulla rallissa juha kankkusen aikaan TOYOTAN TURBON KURISTIN OLI LIIAN SUURI JA KANKKUNEN MENETTI MAAILMAN MESTARUUDEN. TOYOTA JATKAA EDELEEN TÄTÄ KUSETUSTA ELKÄÄ OSTAKO NÄITÄ ROTTELOITA.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
TOYTA huijasi 90 luvulla rallissa juha kankkusen aikaan TOYOTAN TURBON KURISTIN OLI LIIAN SUURI JA KANKKUNEN MENETTI MAAILMAN MESTARUUDEN. TOYOTA JATKAA EDELEEN TÄTÄ KUSETUSTA ELKÄÄ OSTAKO NÄITÄ ROTTELOITA.
No mutta voi, voi että yksi ralliauto kolmekymmentä vuotta takaperin oli niin sääntöjen vastainen? On sinulla jo seitin ohuet oljenkorret! Eikö olisi mitään vanhempaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta voi, voi että yksi ralliauto kolmekymmentä vuotta takaperin oli niin sääntöjen vastainen? On sinulla jo seitin ohuet oljenkorret! Eikö olisi mitään vanhempaa?
Tuoreempaa on sitäkin enemmän. Tämä kolaritesteissä huijaaminen. Yli 20 vuotta kestänyt pästöhuijaus.
Tässä viimeisen vuoden saldo tojon huijauksista kiinnijäämisessä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuoreempaa on sitäkin enemmän. Tämä kolaritesteissä huijaaminen. Yli 20 vuotta kestänyt pästöhuijaus.
Tässä viimeisen vuoden saldo tojon huijauksista kiinnijäämisessä.Ei voi olla ihmettelemättä kuinka suuri konna pitää olla ja kuinka laajalla rintamalla että oikeudessa tuomitaan maksamaan 30 miljardia ja seitsemän vuoden pyttytuomio?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mutta voi, voi että yksi ralliauto kolmekymmentä vuotta takaperin oli niin sääntöjen vastainen? On sinulla jo seitin ohuet oljenkorret! Eikö olisi mitään vanhempaa?
F1 surullisessa yrityksissäkin Toyota huijasi ja ura loppui lyhyeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi olla ihmettelemättä kuinka suuri konna pitää olla ja kuinka laajalla rintamalla että oikeudessa tuomitaan maksamaan 30 miljardia ja seitsemän vuoden pyttytuomio?
Toyotalle maksoi ruostuminen takia katkeilleet pickupit 34 miljardia.
- Anonyymi
Kyllä Tojo jaksaa huijata.
- Anonyymi
Eikö tuo huijaus lopu ikinä?
- Anonyymi
Ei voi lopettaa valheella peitetään vanhat valheet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi lopettaa valheella peitetään vanhat valheet.
Toyota halpuuttaa autoja niin paljon ettei tuotantoversiot edes mene läpi törmäystesteistä ilman lisävahvistuksia.
Nyt Toyota joutui uusimaan Yariksen ovien rakenetta jotta matkustajat eivät saisi vammoja sivutörmäystestissä.
Miksei Toyota vahvistanut tuotantoversiota ja ratkaissut ongelmaa oikeasti? Nyt vain testiin lähetetyt Yarikset korjattiin.
Onnea vaan sinne liikenteeseen jos alla on tuollainen tappovehje. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota halpuuttaa autoja niin paljon ettei tuotantoversiot edes mene läpi törmäystesteistä ilman lisävahvistuksia.
Nyt Toyota joutui uusimaan Yariksen ovien rakenetta jotta matkustajat eivät saisi vammoja sivutörmäystestissä.
Miksei Toyota vahvistanut tuotantoversiota ja ratkaissut ongelmaa oikeasti? Nyt vain testiin lähetetyt Yarikset korjattiin.
Onnea vaan sinne liikenteeseen jos alla on tuollainen tappovehje.Onhan touhua kun turvallisuudella leikitään ja huijataan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onhan touhua kun turvallisuudella leikitään ja huijataan.
Miksei tuotantoversiota korjattu?
Kun ongelma oli tiedossa ja fixauskin tiedettiin koska se tehtiin yestattaviin autoihin. Miksei samaa fixausta tehty tuotantoversioihin? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksei tuotantoversiota korjattu?
Kun ongelma oli tiedossa ja fixauskin tiedettiin koska se tehtiin yestattaviin autoihin. Miksei samaa fixausta tehty tuotantoversioihin?Tuotantoversiot tehdään mahdollisimman halvalla ja Toyota ei välitä kuinka oikeissa kolareissa käy, parempi mitä useimmin menee lunastukseen, niin se voi lisätä myyntiä.
- Anonyymi
oliko kysyny neuvoja nokian renkailta ja VW konsernilta?
- Anonyymi
Hihii, hauskaa kun et parempaan pysty kuin peittelyyn ja yrityksiin kääntää Toyotan kusetusta ja ongelmaa muualle.
- Anonyymi
Maaiilman suurin takaisin kutsu japanii korjattavaksi tatatatattka AIRbag ilmastointi
kaikki puristetaan lyttyyn et sopii paremmin takaisin kuljetukseen kerralla sulattaa- Anonyymi
Eikö sitä korkkia jo voisi sulkea?
- Anonyymi
Eli Toyota myy tietoisesti kolari vaarallisia rimpuloita, eli halveksuu asukkaitten terveyttä ja henkeä.
Tuosta pitäisi laittaa vankilaan koko lafkan johto ja pitkäksi aikaa.- Anonyymi
Vilunkivagenilla parhaiten tiedetään, mitä törkeästä ja tarkoituksellisesta maailmanlaajuisesta huijauksesta seuraa. Meni rahat ja maine. Pomo lusimaan vielä seitsemäksi vuodeksi. Puoli miljoonaa huijausrakkinetta ajokieltoon amerikassa jne. Maksoiko 100 miljardia koko soppa vai enemmän? Taatusti on maailman suurin huijari alallaan. " laajalla rintamalla" kun kaikki pikkusintit lasketaan yhteen saksalaisen perusteellisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vilunkivagenilla parhaiten tiedetään, mitä törkeästä ja tarkoituksellisesta maailmanlaajuisesta huijauksesta seuraa. Meni rahat ja maine. Pomo lusimaan vielä seitsemäksi vuodeksi. Puoli miljoonaa huijausrakkinetta ajokieltoon amerikassa jne. Maksoiko 100 miljardia koko soppa vai enemmän? Taatusti on maailman suurin huijari alallaan. " laajalla rintamalla" kun kaikki pikkusintit lasketaan yhteen saksalaisen perusteellisesti.
Tuo on kovin vanha juttu ja laskut maksettu ja opiksi otettu. Toisin on Toyota joka juuri kärähti 20 vuotta jatkuneesta bussien päästöjen valehtelusta ja huijauksesta. Lisäksi kärähti kolaritesti autojen vahvistamisesta ja se kertoo suoraan sen, että oikeat tuotantoautot ovat liian heikkoja kolareissa. Onhan noita jarru, jarrupoljin, tulipalot ja ruostumisen takia katkeavia autoja ym. Toyotalle tullut maksuun ja muuta kivaa vaikka kuinka. VW kuitenkin päivitti autonsa ja viranomaiset ne hyväksyi. Kuinka Toyota aikoo korjata kelvottoman heikot korit jotka ovat vaarallisia kolareissa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kovin vanha juttu ja laskut maksettu ja opiksi otettu. Toisin on Toyota joka juuri kärähti 20 vuotta jatkuneesta bussien päästöjen valehtelusta ja huijauksesta. Lisäksi kärähti kolaritesti autojen vahvistamisesta ja se kertoo suoraan sen, että oikeat tuotantoautot ovat liian heikkoja kolareissa. Onhan noita jarru, jarrupoljin, tulipalot ja ruostumisen takia katkeavia autoja ym. Toyotalle tullut maksuun ja muuta kivaa vaikka kuinka. VW kuitenkin päivitti autonsa ja viranomaiset ne hyväksyi. Kuinka Toyota aikoo korjata kelvottoman heikot korit jotka ovat vaarallisia kolareissa?
Kerro nyt idiootti, missä Toyootan korit on testattu kelvottomiksi? Ahistaako se seitsemän vuoden pyttytuomio ja miljoonan auton huijausohjelma toimetonta vilunkivagenmyyjää kun ei ketään muita ole tuomittu niin törkeästä petoksesta ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro nyt idiootti, missä Toyootan korit on testattu kelvottomiksi? Ahistaako se seitsemän vuoden pyttytuomio ja miljoonan auton huijausohjelma toimetonta vilunkivagenmyyjää kun ei ketään muita ole tuomittu niin törkeästä petoksesta ?
Toyota osaa kieltämättä tehdä auton törmäystestiä varten, mutta oikeassa elämässä ne ei kestä ja ovat melkoisia rusinoita pienetäkin osumasta.
Noita päästömanipulaatioita teki ihan jokainen, mutta VW:stä tehtii isona toimijanan varoittava esimerkki. No VW korjasi tapansa ja päivitti autonsa viranomaisten hyväksymillä tavoilla ja mm- Usassa takaisin ostetut ja päivitetyt autot myytiin hetkessä takaisin markkinoille. Koska Toyota on jo 20 vuotta väärentänyt päästöarvojaan Hinon merkillä myymissään busseissa, niin se on jo uskomatonta.
- Anonyymi
Täysin uskomatonta miten Toyota kehtaa tehdä jotain tämänkaltaista?
Sanktio pitäisi olla koko Euroopan kattava myyntikielto kaikille Toyota autoille.- Anonyymi
Lapsiko vai mikä pikkuhitler siellä nyt yrittää vilppivaginaa valkaista. Oliko ihan miljoonista huijausautoista kyse? Haittaak se kun ei siitä Hinosta nyt oikein ole miksikään uutiseksi vaikka rölli hyppii tasajalkaa ja hakkaa päätään seinään?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsiko vai mikä pikkuhitler siellä nyt yrittää vilppivaginaa valkaista. Oliko ihan miljoonista huijausautoista kyse? Haittaak se kun ei siitä Hinosta nyt oikein ole miksikään uutiseksi vaikka rölli hyppii tasajalkaa ja hakkaa päätään seinään?
Se pieni ohjelmisto huijaus ei ollut hengenvaaraksi ja nehän päivitettiin jo vuosia sitten.
- Anonyymi
Ihan hyvä että Toyota saa huijata missä ja miten vain ja silti on kaikki hyvin!
- Anonyymi
Ei Toyota tee muuta kuin huijaa asiakkaita ja huolella jatkuvasti.
- Anonyymi
Toyota huolehtii turvallisuudestasi joopa joo..?
- Anonyymi
Tarkoitatko että Suomi on kehitysmaa, koska Toyotan heikkopelliset autot olivat kaikki kehitysmaiden markkinoille suunnattuja, myös Yaris mallissa oli jokin lisänä joku tyypin tarkenne jota ei Suomessa myytävissä ole?
Lukekaapa linkin uutinen tarkemmin.- Anonyymi
Suomi on autoilun kehitysmaa tuossa suhteessa kun täällä Toyotakin kelpaa hölmöille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomi on autoilun kehitysmaa tuossa suhteessa kun täällä Toyotakin kelpaa hölmöille.
Niinpä ja niinkuin koko maailmakin kun jo parisen miljoonaa Toyotaa on enemmän ostettu kuin sitä ikuistahämyistä hopiahimmeliä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinpä ja niinkuin koko maailmakin kun jo parisen miljoonaa Toyotaa on enemmän ostettu kuin sitä ikuistahämyistä hopiahimmeliä
Kehittyviin maihin Toyota myy noita saatepaskoja puoli ilman, ettei velka kasvaisi kohtuuttomiin. Jos puhutaan sivistysmaihin myytävistä autoista ja paremmista puhtaista autoista, niin saadaan oikeaa kuvaa.
- Anonyymi
Eikö tässä ketjussa olekin puhe Toyota kolaritesti huijauksesta?
Tero yrittää kääntää puhetta muualle kun ei keksi muutakaan mikä helpottaisi. - Anonyymi
Huijataan kolariturvallisuudessa, se on jo törkeää asiakkaan halveksuntaa.
- Anonyymi
Konsernissa tiedetään, mokä on törkeää kun siitä on maksettu ja lusittu!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konsernissa tiedetään, mokä on törkeää kun siitä on maksettu ja lusittu!
Ei ollut turvallisuudesta kyse ja kaikki korjattu.
Kuinka Toyota korjaa ne miljoonat turvattomat autonsa?
- Anonyymi
Todellista huippulaatua tarjoaa vain Toyota.
- Anonyymi
Ei sitä muuten maailman ylivoimaiseksi ykköseksi pääsisikään! + kaksi miljoonaa pitää röllin lämpimänä ja ahkerana. Helmitaulusta nousee sauhu kun ylivoimainen Toyota on röllin kauhu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei sitä muuten maailman ylivoimaiseksi ykköseksi pääsisikään! kaksi miljoonaa pitää röllin lämpimänä ja ahkerana. Helmitaulusta nousee sauhu kun ylivoimainen Toyota on röllin kauhu.
Mites Toyotan sähköautojen myynti?
Miten se floppasi niin pahasti?
Piti olla välitön myyntimenestys palstalla esitettyjen väitteiden mukaisesti.
- Anonyymi
Ihme että Toyotaa myydään yhtään.
Niin paljon Toyota huijaa asiakkaita et myyntimiehet on todella amattilaisia et saa niitä myytyä. Täytyy nostaa hattua näille huijareille.- Anonyymi
Suomalainen autonostaja on tyhmä.
Ulkomailla Toyotaa myydään todella halvalla ja nuo saasteruiskut kelpaa kehitysmaihin oikein hyvin ja se pitää määrät isoina, mutta kassan kuivana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen autonostaja on tyhmä.
Ulkomailla Toyotaa myydään todella halvalla ja nuo saasteruiskut kelpaa kehitysmaihin oikein hyvin ja se pitää määrät isoina, mutta kassan kuivana.Rölli nielaisi taas täkyn koukkuineen , siimoineen päivineen, voi voi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rölli nielaisi taas täkyn koukkuineen , siimoineen päivineen, voi voi
Kiistätkö tuon totuuden?
- Anonyymi
Huijaaminen on Toyotan tapa tänä päivänä.
- Anonyymi
Normia Toyotalle tämä nykyään.
- Anonyymi
Mikään ei ole pyhää Toyotalle kaikessa pitää huijata et pärjäisi kilpaileville merkeille.
- Anonyymi
Niih, muaki ärsytää ja harmitaa tuo 3000 vw vs. tojo 6000
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niih, muaki ärsytää ja harmitaa tuo 3000 vw vs. tojo 6000
Tojo ei tuota pelkästään surkeita autoja vaan myös surkeita trolleja.
Tojon surkeasta räpistelystä Suomessa ei kukaan ole koskaan ollut harmissaan. Päinvastoin moni on onnitellut Tojon menestyksestä näissä merkkikohtaisissa hippohiihtokisoissa.
Näin suomalaiset ovat autoja ostaneet.
Valmistaja VW AG: 9.314
Merkit:
VW 3.835
Skoda 3.318
Audi 1.729
Cupra 200
Seat 126
Porsche 106
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 6.604
Merkit
Toyota: 6.456
Lexus :148
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2023
Miksi ketään kävisi harmittamaan tuollainen vanhusten ostama tekniikan perässähiihtäjä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo ei tuota pelkästään surkeita autoja vaan myös surkeita trolleja.
Tojon surkeasta räpistelystä Suomessa ei kukaan ole koskaan ollut harmissaan. Päinvastoin moni on onnitellut Tojon menestyksestä näissä merkkikohtaisissa hippohiihtokisoissa.
Näin suomalaiset ovat autoja ostaneet.
Valmistaja VW AG: 9.314
Merkit:
VW 3.835
Skoda 3.318
Audi 1.729
Cupra 200
Seat 126
Porsche 106
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 6.604
Merkit
Toyota: 6.456
Lexus :148
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2023
Miksi ketään kävisi harmittamaan tuollainen vanhusten ostama tekniikan perässähiihtäjä?Kyllä naapurin vaaria harmittaa jos toinen vaari on vaihtanut uuteen Toyotaan. Siihen se sitten jää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo ei tuota pelkästään surkeita autoja vaan myös surkeita trolleja.
Tojon surkeasta räpistelystä Suomessa ei kukaan ole koskaan ollut harmissaan. Päinvastoin moni on onnitellut Tojon menestyksestä näissä merkkikohtaisissa hippohiihtokisoissa.
Näin suomalaiset ovat autoja ostaneet.
Valmistaja VW AG: 9.314
Merkit:
VW 3.835
Skoda 3.318
Audi 1.729
Cupra 200
Seat 126
Porsche 106
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 6.604
Merkit
Toyota: 6.456
Lexus :148
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2023
Miksi ketään kävisi harmittamaan tuollainen vanhusten ostama tekniikan perässähiihtäjä?No kuinka se sinuakin nyt noin harmittaa että pitää jo käydä ostajienkin iholle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No kuinka se sinuakin nyt noin harmittaa että pitää jo käydä ostajienkin iholle?
Kerron vain faktoja ja toivon pelastavani edes muutaman sekoamasta Toyotaan ja menettämästä siksi mielenterveyttään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tojo ei tuota pelkästään surkeita autoja vaan myös surkeita trolleja.
Tojon surkeasta räpistelystä Suomessa ei kukaan ole koskaan ollut harmissaan. Päinvastoin moni on onnitellut Tojon menestyksestä näissä merkkikohtaisissa hippohiihtokisoissa.
Näin suomalaiset ovat autoja ostaneet.
Valmistaja VW AG: 9.314
Merkit:
VW 3.835
Skoda 3.318
Audi 1.729
Cupra 200
Seat 126
Porsche 106
Valmistaja: Toyota Motor Corporation: 6.604
Merkit
Toyota: 6.456
Lexus :148
https://www.aut.fi/tilastot/ensirekisteroinnit/kuukausittain/2023
Miksi ketään kävisi harmittamaan tuollainen vanhusten ostama tekniikan perässähiihtäjä?Tilastoa voisi täydentää erottamalla yritys- ja yksityisasiakkaat. Toyotat ostetaan yleensä omaan käyttöön, Volkkareista menee iso osa vuokraamoille ja listan ulkopuolelta Volvon myynnistä 2/3 työsuhdeautoiksi,
- Anonyymi
Kasetti hajoo, tojo yli 6000 kpl!
vw jotai 3000 kpl!! - Anonyymi
Hurjia huijauksia Toyota tekee jatkuvasti. Ostajat tukevat tätä toimintaa.
Itse boikotoin Toyotaa aina. - Anonyymi
Mitä seuraavaksi?
- Anonyymi
Villi veikkaukseni on että seuraavaksi käyt entistä kuumempana kun trafi kertoo Toyotan ylivoimasta!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Villi veikkaukseni on että seuraavaksi käyt entistä kuumempana kun trafi kertoo Toyotan ylivoimasta!
Mistä ylivoimasta, takaisinkutsuistako vai ruostumisesta?
VW Ag on kuitenkin tuhansien autojen etumatkalla . - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä ylivoimasta, takaisinkutsuistako vai ruostumisesta?
VW Ag on kuitenkin tuhansien autojen etumatkalla .Eikä volkkareista tietääkseni pyörät putoile kesken ajomatkan, kuten viimeisissä Toyotan utuuksissa tapahtuu.
- Anonyymi
Kyllä Toyotan maine ja laatu on täysin kuraa uusissa autoissa.
Tämä on fakta mitä kukaan ei voi kiistää.- Anonyymi
Tuohan on niin totta. Ei kai muuten täälläkään yritettäisi noita ongelmia peitellä 24/7.
- Anonyymi
Ei autoa osteta kolaria varten vaan ajamiseen. Kunnon rattimies ei kolaroi ja osaa väistää pönttöjen töpeksinnät. Isälläni oli 1972 uusi Carina jossa ei maahamme tuoduissa ollut edes kokoonpainuvaa ohjausakselia, vaan suora jäykkä akseli. Nokkakolarissa siis ratti ja sen akseli olisivat työntyneet kuskia kohti seivästäen hänet. Mutta ei kolaroitu vaan ajettiin, suurimmillaan otti nopeutta mittariin 175.
- Anonyymi
Heikkoja on omapojan selitykset ja peittelyt. Susipaska ja rimpula auto ja kori heikko, että pitää vahvistaa että ei käy käry vaarallisuudesta.
Taitavaan kuski ei pysty välttämään kaikkia tapauksia , se on varmaa.
- Anonyymi
Toyotaan voi luottaa se huijaa aina!
- Anonyymi
Miltä se tuntuu ajaa automerkillä mikä vahvistaa autoja kolaritestiin?
Ei ehkä kovin turvalliselta. - Anonyymi
Tätähän se ollut aina.
- Anonyymi
Tiedossa ei ole mitään muuta merkkiä mikä olisi huijannut jopa kolaritesteissä.
- Anonyymi
Toyota huijaa järjenyelöllisesti jatkuvasti- loppua ei näy- jätä fiksuna Toyota kauppaan.
- Anonyymi
Suomalaiset ovat jättäneet Toyota-liikkeisiin runsaasti riihikuivaa valuuttaa.
Onhan Toyota ollut valmistajien ykkönen ties kuinka monta vuotta peräjälkeen.
Katsos kun laatu myy. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset ovat jättäneet Toyota-liikkeisiin runsaasti riihikuivaa valuuttaa.
Onhan Toyota ollut valmistajien ykkönen ties kuinka monta vuotta peräjälkeen.
Katsos kun laatu myy.Vain 7113 Toyota autoa myynnisstä nettiautossa et on niitä paljon liikkeissä seisomassa ja yksityisetkin haluaa niitä eroon.
- Anonyymi
Tojosta saa helposti kotikonsteinkin turvallisemman.
Ota puolen metrin pätkä lattarautaa ja teippaa se jeesusteipillä ovien sisäverhoukseen.
Jos rahaa riittä niin Toyota myy näitä vahvistus-asennussarjoja nimelliseen 2.000 hintaan.
Halvempi kuin se jäähdytysneste remontti.- Anonyymi
On Toyotat hyviä autoja jesusteipillä korjaamme sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On Toyotat hyviä autoja jesusteipillä korjaamme sen.
On vaggineet hyviä autoja nippusiteellä korjaamme sen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vaggineet hyviä autoja nippusiteellä korjaamme sen.
Toyota poisti matot ettei kaasupolkimet jumitu ja tapa lisää ihmisiä.
- Anonyymi
Turvallista ajaa vahvistamattomalla Toyota autolla.
- Anonyymi
Turvallisuus on ykkös asia Toyotan omistamisessa.
Vai miten se nyt meni teidän mielestä? - Anonyymi
Kaikkeen Toyota kehtaa ryhtyä. Leikkii asiakkaiden turvallisuudella ja lupaa perusteetonta suojaa.
- Anonyymi
Yli 20 vuotta kestänyt päästöhuijaus ja sen päälle vielä joutuu vielä vahvistamaan kolaritestiin lähetettyjä autoja.
Melkoinen huijarisakki. - Anonyymi
Pitää olla vähän sekaisin jos ostaa kyseisen merkin auton.
- Anonyymi
Todella noloa se et Toyota toimii näin törkeästi.
- Anonyymi
Toyota panostaa turvallisuuteen heh hee.
- Anonyymi
Turvallista ajamista Toyotan ei vahvistetuilla autoilla.
- Anonyymi
Tuleeko Toyota autoille takaisinkutsu et saa myyntiautot vahvistukset kuntoon?
- Anonyymi
Ei ole mitään "pyhää" Toyotan toiminnassa.
- Anonyymi
Hyvä et Toyota jää kiinni näistä huyijaus jutuista tasaiseen tahtiin.
kaikille selvii millaista sontaa ovat ostaneet. - Anonyymi
On se kamalaa ettei Toyota osaa olla huijaamatta asiakkaita.
- Anonyymi
Toyota tuntuu tekevän pelkkiä mokia kaikkien mallien kanssa.
- Anonyymi
Näille Toyotan huijauksille ei vain tule loppua ei sitten millään.
- Anonyymi
On se luotettava autovalmista jos huijaa jopa kolaritesteissä.
- Anonyymi
Melkoista huijausta Toyota harrastaa jatkuvasti.
- Anonyymi
Toyotalle ihmishenki ei merkitse mitään. Vain testeihin toimitetaan vahvistettuja autoja. Asiakkaillr myydään surmanloukkuja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotalle ihmishenki ei merkitse mitään. Vain testeihin toimitetaan vahvistettuja autoja. Asiakkaillr myydään surmanloukkuja.
Tuo on kyllä törkeää leikkimistä ihmisen hengellä. Mite jollakin tojon johtajalla on tullut edes mieleen että tehdäänpä nyt tällainen täysin paska auto ja lähetetään kolaritesteihin paranneltu painos.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo on kyllä törkeää leikkimistä ihmisen hengellä. Mite jollakin tojon johtajalla on tullut edes mieleen että tehdäänpä nyt tällainen täysin paska auto ja lähetetään kolaritesteihin paranneltu painos.
Tämä on sen luokan kusetus et Toyotaa ei tule omaan käyttöön ikinä.
Ei vaikka olisi miten hyvä auto tulevaisuudessa.
- Anonyymi
Ei taida kannattaa ostaa mitään Toyota autoa koska joka asiassa Yoyota huijaa.
- Anonyymi
Niin mikään ei ole enään "pyhää" Toyotalle. Huijarifirma huijaa aivan kaikessa..
- Anonyymi
Ayriksesta lähti katto irti kun tuuli otti meren rannas kiinni taitaa ol huonoo muavia liimaus ei pysy lainkaan
- Anonyymi
Toyota se taitaa huijaamisen.
20 vuotta väärensi bussien päästöissä jne.... - Anonyymi
Hitsattiin vähän tukevampaa palkkia sivuoviim että riisiruttelo menisi läpi sivutörmäystesteistä.
Asiakkaille myydään edelleen tojoja joissa ovet rutistuvat kuin kaljatölkki kolarissa.
Kuolemanloukkuja. - Anonyymi
Toyota on kerännyt mainetta kolaritesteissä kautta aikojen. He ovat panostaneet siihen, että auto suunnitellaan vain menestymään kolaritestiä silmälläpitäen ja ovat siinä kovin eteviä. Arjen kolareissa Toyota on taas kovin turvaton.
Tämä tuli esiin kun sama auto pärjäsi hyvin Euroopan kolaritestissä ja Usassa kuului heikompiin ja taas Usassa valmistettu malli pärjäsi siellä hyvin ja Euroopassa oli täysi katastrofi.- Anonyymi
Pitää muistaa että Toyotalla on todistetusti ollut tapana toimittaa testeihin autoja jotka ovat vahvistettu nimenomaan testejä varten.
Miettikääpä sitä että nämä erityisesti kolaritestejä varten tuunatutkaan Toyotat eivät menesty kolaritesteissä kovin hyvin.
Millaista on jälki kun tuollainen tinapurkista kyhätty tojo osuu hirveen Suomen maantiellä? Yksi iso syy miksi en koskaan laittaisi perhettäni Tojoon.
- Anonyymi
Tässä taas todistettaan se ettei Toyota tee mitään muuta kuin huijaa.
- Anonyymi
Ei voi muuta kuin ihmetellä miten Toyotan ostaja sulkee silmänsä faktoilta.
- Anonyymi
Bingossa ja Primassa ei noista asioista puhuta ja kerrostalon parkkipaikoilla ei ole lupa puhua Toyotan ongelmista tai joutuu epäsuosioon ja lahko alkaa hylkiä.
- Anonyymi
Monia huijauksia on Toyota tehnyt ja tulee tekemään lisää.
- Anonyymi
Tulee heti mieleen, että millaisia kuoleman loukkuja nuo ovat kun ruostuvat ja se tapahtuu nopeasti.
- Anonyymi
Paskttiako tarkoitat, niissä kun se ruostuminen on 20 kertaista tutkitusti?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paskttiako tarkoitat, niissä kun se ruostuminen on 20 kertaista tutkitusti?
Hihii, jos yhdessä ruotsalaisessa ikivanhassa jutussa oli löydetty Passatin kylkilistojen alta ruostetta, niin se ei ole mitenkään oleellista. Eihän autoissa ole ollut vuosiin ja vuosiin edes niitä listoja lainkaan.
Toyotan ruostuminen on sentään todettu pahaksi ongelmaksi viimeisen 10 vuoden aikana ja syynä on huono maalaus ja autot toimitetaan ilman minkäänlaista ruostesuojausta.
- Anonyymi
Onhan tuo niin noloa kuin olla voi, kun lähdetään huijaamaan kolaritestejä toimittamalla vahvistettuja autoja testiin. Ei ole kauheasti moraalia kun asiakasta kusetetaan turvallisuuden varjolla. Toyotan pitää lunastaa jokainen kyseisen mallin auto ja täydellä hintaa, se olisi vähintä jolla voisi pelastaa maineensa.
- Anonyymi
Se olisi vähäntä mitä Toyotan tulisi tehdä. Mainetta ei Toyota kyllä enään voi pelastaa se on mennyt jo muidenkin juttujen takia. Tämä nyt oli vain se viimeinen naula arkkuun.
Yksinkertaisesti Toyotaan ei voi luottaa missään asiassa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olisi vähäntä mitä Toyotan tulisi tehdä. Mainetta ei Toyota kyllä enään voi pelastaa se on mennyt jo muidenkin juttujen takia. Tämä nyt oli vain se viimeinen naula arkkuun.
Yksinkertaisesti Toyotaan ei voi luottaa missään asiassa.Jos tuotantoversiota ei ole testattu ilman vahvistuksia niin ne kaikki on pakko vetää pois liikenteestä. Laiton auto.
- Anonyymi
Toyotan valitseva tulee aina huijatuksi. Surullista ettei tämä uskonlahko ikinä opi.
- Anonyymi
Konsernissa parhaiten tiedetään, kuinka kallista tulee jos maailman laajuisesti 40-kertaisesti huijaa. Kymmeniä miljardeja ja 7 vuotta vankeutta? Törkeästä petoksesta kun tuomittiin niin menihän siinä maine ja kunniakin kun ei se laatupuolikaan ollut muuta kuin suurempaa ja pienempää vikaa. Lopputulemana Toyotasta on tullut markkinaykkönen piiiitkällä etumatkalla. Maanataina taas trafi kertoo, kuinka paljon syyskuussa Toyota veti kaulaa kun kansa on vapaasti saanut valita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konsernissa parhaiten tiedetään, kuinka kallista tulee jos maailman laajuisesti 40-kertaisesti huijaa. Kymmeniä miljardeja ja 7 vuotta vankeutta? Törkeästä petoksesta kun tuomittiin niin menihän siinä maine ja kunniakin kun ei se laatupuolikaan ollut muuta kuin suurempaa ja pienempää vikaa. Lopputulemana Toyotasta on tullut markkinaykkönen piiiitkällä etumatkalla. Maanataina taas trafi kertoo, kuinka paljon syyskuussa Toyota veti kaulaa kun kansa on vapaasti saanut valita.
Toyota joutui lähettämään kolaritestiin vahvistettuja tojoja koska tuotantomallin pellit on niin ohutta että ne menevät testissä hallitsemattomasti kasaan kuin oluttölkki jalan alla.
Ei tule loppua Toyotan huijauksille.
Vuosikymmeniä jatkunutta päästöhuijausta ei ole edes saatu edes käsiteltyä loppuun kun jo paljastui uusi huijaus.
https://www.ksml.fi/teemat/5899760 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Konsernissa parhaiten tiedetään, kuinka kallista tulee jos maailman laajuisesti 40-kertaisesti huijaa. Kymmeniä miljardeja ja 7 vuotta vankeutta? Törkeästä petoksesta kun tuomittiin niin menihän siinä maine ja kunniakin kun ei se laatupuolikaan ollut muuta kuin suurempaa ja pienempää vikaa. Lopputulemana Toyotasta on tullut markkinaykkönen piiiitkällä etumatkalla. Maanataina taas trafi kertoo, kuinka paljon syyskuussa Toyota veti kaulaa kun kansa on vapaasti saanut valita.
Toyota joutui lähettämään kolaritestiin vahvistettuja tojoja koska tuotantomallin pellit on niin ohutta että ne menevät testissä hallitsemattomasti kasaan kuin oluttölkki jalan alla.
Ei tule loppua Toyotan huijauksille.
Vuosikymmeniä jatkunutta päästöhuijausta ei ole edes saatu edes käsiteltyä loppuun kun jo paljastui uusi huijaus.
https://www.ksml.fi/teemat/5899760 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota joutui lähettämään kolaritestiin vahvistettuja tojoja koska tuotantomallin pellit on niin ohutta että ne menevät testissä hallitsemattomasti kasaan kuin oluttölkki jalan alla.
Ei tule loppua Toyotan huijauksille.
Vuosikymmeniä jatkunutta päästöhuijausta ei ole edes saatu edes käsiteltyä loppuun kun jo paljastui uusi huijaus.
https://www.ksml.fi/teemat/5899760"mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.
Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.
Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
"Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/
"Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.
– Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."
https://www.ksml.fi/teemat/5899760
"Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.
AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"mainitsimme Toyota Yariksen sytyttäneen vikavaloja toimiessaan talvivertailun tukiautona. Vikavalot ja ilmoitukset koskivat jarrujärjestelmää, joka hybridiautossa liittyy osaksi koko voimalinjaa. Auto ilmoitti muun muassa alentuneesta jarrutehosta, abs-järjestelmän toimintahäiriöstä sekä näiden tukitoimintojen häiriöistä. Jarrupoljin vaatikin enemmän voimaa, ja abs-järjestelmän puute oli talviliukkailla helppo todeta.
Toyotan puolustukseksi kerrottakoon vikailmoituksen olleen erittäin selkeä, joten kuljettajalle tilanne ei tullut yllätyksenä.
Testasimme ongelmaan nykyratkaisua: käynnistimme auton uudelleen. Se auttoi, ja matka pääsi jatkumaan järjestelmien toimiessa. Tietysti kuljettajan täytyi tarkkailla tilannetta valppaasti.
TALVIVERTAILUN AIKANA viat palasivat muutamaan otteeseen, vaikka lumi ja jää saivat sulaa pois autosta lämpimässä parkkihallissa. Maahantuojan pyynnöstä Yarista ei ajettu vaan se matkasi takaisin etelään autonkuljetusautolla Talviauto 2022:n sähköautoryhmän kanssa."
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2022/toyota-yaris-15-hybrid-active-yariksen-jarruvika-jai-mysteeriksi/
"Kaksilitraisella moottorilla varustetut Toyota Corolla -hybridiautot kärsivät vakavasta valmistusvirheestä, jonka korjaaminen maksaa yli 2 000 euroa. Moottori kertoi asiasta ensimmäisen kerran runsas kuukausi sitten. Tämän jälkeen Moottorin toimitukseen on myös tullut paljon yhteydenottoja Toyota Corolla -merkkisten autojen omistajilta."
https://moottori.fi/ajoneuvot/jutut/kuluttajien-mielesta-toyota-pakenee-vastuutaan-valmistusvirheestaan-aion-vieda-asian-niin-pitkalle-kuin-tarve/
"Toyota ja sen omistama Daihatsu-brändi ovat toimittaneet Lähi-idässä, joissakin Aasian maissa ja Meksikossa tehtyihin kolaritesteihin autoja, joiden törmäysturvallisuus on muutettu paremmaksi kuin mitä se on asiakkaille toimitettavissa autoissa.
– Konsernimme on näillä toimillaan pettänyt asiakkaiden luottamuksen sellaisella tavalla, joka ei missään oloissa voi hyväksyä. Turvallisuudesta tinkiminen on anteeksi antamatonta. Lupaan, että tapaus tutkitaan juuriaan myöten, eikä tällainen tule toistumaan, totesi Akio Toyoda."
https://www.ksml.fi/teemat/5899760
"Japanissa on nyt menossa vastaava skandaali, tosin paljon pienimuotoisempana. Siellä liikenneministeriö on tehnyt tutkinnan Toyota Motor Corporationiin kuuluvan Hino Motorsin pääkonttoriin. Syynä oli, että Hinon oli todettu antaneen väärää tietoa päästötodistuksen perustana olevassa informaatiossa.
AINAKIN PÖRSSI reagoi asiaan nopeasti, sillä yhtiön kurssi lähti rajuun pudotukseen. Hino keskeytti kolmen moottorinsa sekä niillä varustettujen autojen myynnin Japanissa. Kaiken kaikkiaan yli sadassa tuhannessa autossa on Toyotan mukaan tutkimuksen kohteena oleva moottori. Konserni tutkii, millainen vaikutus tällä on sen taloudelliseen tulokseen."
https://tekniikanmaailma.fi/toyota-konserni-on-joutunut-japanissa-oman-dieselgatensa-kohteeksi-konserniin-kuuluva-hino-motors-on-kaunistellut-paastolukemiaan/Miksi joku Hino kiinnostaisi kun ei sitä edes tuoda Suomeen? Sensijaan törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta tuomittu tunnettu eurooppalainen valmistaja on ihan omilla kotimarkkinoillamme puliveivaamassa. Kumpikohan on huolestuttavampaa niinkuin omasta mielestäsi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi joku Hino kiinnostaisi kun ei sitä edes tuoda Suomeen? Sensijaan törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta tuomittu tunnettu eurooppalainen valmistaja on ihan omilla kotimarkkinoillamme puliveivaamassa. Kumpikohan on huolestuttavampaa niinkuin omasta mielestäsi?
Jos viittaat diesel-gateen, niin se on hoidettu VW:n puolesta jo vuosia sitten ja tuo Hino juttu on tuore ja kertoo yrityksen välinpitämättömyydestä ja vahvistetut kolaritestiautot on jo törkeää viranomaisten ja ihmisten turvallisuuden halveksuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi joku Hino kiinnostaisi kun ei sitä edes tuoda Suomeen? Sensijaan törkeästä ja suunnitelmallisesta huijaamisesta tuomittu tunnettu eurooppalainen valmistaja on ihan omilla kotimarkkinoillamme puliveivaamassa. Kumpikohan on huolestuttavampaa niinkuin omasta mielestäsi?
Käyttäjän ja omistajan kannalta ehdottomasti Toyotan huijaus. Toyota halveksii asiakkaitaan huijaamalla turvallisuuden kustannuksella. Volkkarin huijauksesta ei ollut mitään haittaa omistajille tai käyttäjille, eikä Suomen osuhteissa kenellekään. Typenoksidit eivät ole kasvihuonekaasuja.
- Anonyymi
Toyota osaa tämän reilun automyynnin loistavastii.
- Anonyymi
" Kumpikohan on huolestuttavampaa niinkuin omasta mielestäsi?"
Kumpikin ovat huijareita. Se on ainoa asia jolla on merkitystä. Turha alkaa vertailemaan mitenkään.
En haluaisi ajaa autolla joka saastuttaa enemmän kuin on sallittu . Enkä haluaisi ajaa autolla jota on jouduttu vahvistamaan kolaritesteihin.- Anonyymi
30 miljardia maksettavaa ja 7 vuotta lusittavaa pitää kyllä jo täyspäiset ostajat kaukana, niinkuin tilastoita voi todeta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 miljardia maksettavaa ja 7 vuotta lusittavaa pitää kyllä jo täyspäiset ostajat kaukana, niinkuin tilastoita voi todeta.
Toyotaa pitää vahvistaa että menee läpi kolaritesteistä. Järkevä pysyy erossa tuollaisesta huijarifirmasta.. Autot turvattomia ja yhtiön johto niin kieroja etteivät korjaa itse ongelmaa ja vahvista autoja vaan huijaavat lähettämällä testeihin fiksatun auton.
Melkoista kusipäisyyttä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotaa pitää vahvistaa että menee läpi kolaritesteistä. Järkevä pysyy erossa tuollaisesta huijarifirmasta.. Autot turvattomia ja yhtiön johto niin kieroja etteivät korjaa itse ongelmaa ja vahvista autoja vaan huijaavat lähettämällä testeihin fiksatun auton.
Melkoista kusipäisyyttä.30 miljardia maksettavaa ja 7 vuotta lusittavaa huijaamisesta? Eikä siinä vielä kaikki, meni viimeisetkin maineen ja kunnian rippeet. Yksi fiksattu auto vs. Sadattuhannet tarkoitukselliset huijausohjelmistoiset 40 kertaisella kaasutuksellako pelastaa maailman?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 miljardia maksettavaa ja 7 vuotta lusittavaa huijaamisesta? Eikä siinä vielä kaikki, meni viimeisetkin maineen ja kunnian rippeet. Yksi fiksattu auto vs. Sadattuhannet tarkoitukselliset huijausohjelmistoiset 40 kertaisella kaasutuksellako pelastaa maailman?
Lue juttu ennenkö kirjoitat valheita.Kyseessä oli Daihatsu Aasiassa, joka kuuluu Toyota konserniin, teki tämän jollain omalla pikku autolla,jota ei tuoda Eurooppaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lue juttu ennenkö kirjoitat valheita.Kyseessä oli Daihatsu Aasiassa, joka kuuluu Toyota konserniin, teki tämän jollain omalla pikku autolla,jota ei tuoda Eurooppaan.
Älähän hönö taas valehtele!
Huijausmallit: Toyota Yaris Ativ, Toyota Agya, Daihatsu-Perodua Axia ja Toyota Vios
- Anonyymi
Vain Toyota huijaa näin vakavassa asiassa.
- Anonyymi
Tais kuivua sekin trollausyritys kokoon, voi harmi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tais kuivua sekin trollausyritys kokoon, voi harmi!
Toyota omistaa ja Toyota päättää ja kusettaa. Niinhän se tekee kokoajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota omistaa ja Toyota päättää ja kusettaa. Niinhän se tekee kokoajan.
Vain todelliset lahkolaiset eivät pysty katsomaan todellisia faktoja tästä toiminnasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota omistaa ja Toyota päättää ja kusettaa. Niinhän se tekee kokoajan.
Vain todelliset lahkolaiset eivät pysty katsomaan todellisia faktoja tästä toiminnasta!!
- Anonyymi
Näin se vaan menee.
- Anonyymi
"Huijaukseen liittyvät automallit (Toyota Yaris Ativ, Toyota Agya, Daihatsu-Perodua Axia ja Toyota Vios) "
Eli kyllähän ne tojotiakin ovat vahvistelleet testeihin.
Ja vain tyhmä ei ymmärrä sitä että tässä ei ole kysymys kuinka monta fixattua autoa Toyota on toimittanut testeihin vaan siitä kuinka fiksaamatonta kuolemanloukkua on toimitettu asiakkaille.- Anonyymi
Kyllä nyt alkoi kauhistuttamaan ja hirvistyttämään. Outoa ettei kukaan eikä mikään oikein ole kiinnostunut sinun jymyuutisesta. Vilunkivageninkonsernissa parhaiten tiedetään mistä toiminnasta saa 7 vuotta kakkua ja ainakin 30.000.000.000 maksettavaa! Kyllä minusta ainakin se "vilunkivagen" nimi on ihan ansaittu vaikka jotkut puhuvat jostain vilppivagenistakin. Mitäköhän silläkin tarkoittavat?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä nyt alkoi kauhistuttamaan ja hirvistyttämään. Outoa ettei kukaan eikä mikään oikein ole kiinnostunut sinun jymyuutisesta. Vilunkivageninkonsernissa parhaiten tiedetään mistä toiminnasta saa 7 vuotta kakkua ja ainakin 30.000.000.000 maksettavaa! Kyllä minusta ainakin se "vilunkivagen" nimi on ihan ansaittu vaikka jotkut puhuvat jostain vilppivagenistakin. Mitäköhän silläkin tarkoittavat?
"Outoa ettei kukaan eikä mikään oikein ole kiinnostunut sinun jymyuutisesta. "
Kyllä tämä on ollut kansainvälinen uutinen ja uutisoitu ympäri maailmaa. Niinkuin näet linkistä niin myös tääällä Suomessa. Kokelepa googlella niin näet tuhansittain aiheeseen liittyviä linkkejä.
Myös sinua kiinnostaa niin paljon että postaat päivittäin asiasta ja yrität naurettavasti kääntää huomiota pois toyotan törkeästä huijauksesta. Kyllä minuakin hävettäisi joten en yhtään ihmettele kuinka haluat epätoivoisesti kääntää keskustelun johonkin toiseen aiheeseen.
Olet vaan niin läpinäkyvän tökerö yrityksissäsi.
Ei toyotan törkeä huijaus mihinkään katoa tuollaisella kiemurtelulla.
- Anonyymi
Toyota maksaa jättikorvauksii USAAAN 35 MRD DOLLARII KOLARI RUOSTE KORJAUKSIIN
- Anonyymi
Tiikeri ei pääse raidoistaan, eikä Toyota huijauksistaan.
- Anonyymi
Mitä se pikku huijaus vaikuttaa? Ei mitään kyllä Toyota pärtjää ja myy lisää surkeita autoja.
- Anonyymi
Uuups Toyota lipsahti taas huijaus puolelle.
Kyllä on hyvä auto silti vaikka monta mokaa on eri autoissa nähty.
Mokien korjaukset ei vaan nopeita ole toteuttaa kun Japanissa ensin suunnitellaan ja tuteutetaan ympäri maailmaa milloin milläkin tavalla. Pikaisia korjauksia turha odottaa jos autosi on Toyotan tekemä puolivalmiste.- Anonyymi
Hupsista kun huijataan.
- Anonyymi
Ja juttu vaan paisuu!
- Anonyymi
Huvittavaa että palstan trolli kiistää rikokset mutta Akio Toyota myöntää ne.
- Anonyymi
Tohjo-trollille nauraa kaikki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tohjo-trollille nauraa kaikki.
TohjoTojo piti jopa vääristellä myyntitilastoja kun piti huijata et muka olisi ollut myydyin automarkki. On se todella säälittävää mille tasolle Toyota on vajonnut.
- Anonyymi
Mutta muistakaa ettei Toyotan omapojalla ole muuta elämää kuin Suoli ja Toyota antaa oivan mahdollisuuden olla valtavirtaa vastaan ja kun kieltää kaikki faktat, niin ”työmaata” riittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta muistakaa ettei Toyotan omapojalla ole muuta elämää kuin Suoli ja Toyota antaa oivan mahdollisuuden olla valtavirtaa vastaan ja kun kieltää kaikki faktat, niin ”työmaata” riittää.
Se tässä on huvittaa et kaikki faktat on feikkiuutisia tai ei ole tapahtunut.
Vaikka Toyota on myöntänyt kaikki tapaukset. Vain todellinen uskonlahkolainen voi käyttäytyä tuolla tavoin. Tämä on toki vain minun mielipiteeni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se tässä on huvittaa et kaikki faktat on feikkiuutisia tai ei ole tapahtunut.
Vaikka Toyota on myöntänyt kaikki tapaukset. Vain todellinen uskonlahkolainen voi käyttäytyä tuolla tavoin. Tämä on toki vain minun mielipiteeni.Tämä on kyllä mielenkiintoinen tapaus.
Vaatis ehkä tarkkaa tutkimista että voisimme ymmärtää.
Ei se ehkä ole tarpeen jos asia on jo korkeimman johdon lausunnon mukaan totta.
Turhaa mielestäni väitellä jonkun tyhjäpään kanssa päivänselvästä asiasta!
Mutta saa näille nauraa. Vaikka ei ehkä sais nauraa sen verran vakava asia kuitenkin.
- Anonyymi
Huijaavan firman tuotteita ei kenenkään pidä ostaa.
- Anonyymi
Ja tojo huijaa aina.
- Anonyymi
Kiva on Toyota ei paljon välitetä asiakkaiden turvallisuudesta.
Eikä edes korjata viallisia autoja vaikka kyseessä selvä valmistusvirhe. - Anonyymi
Aina löytyy hyvä syy miksi ei kannata Tojotaa ostaa.
- Anonyymi
Johan nyt taas!
- Anonyymi
Ei taida Toyota korjata tai lunastaa noita huijausautoja mitä on myynyt ympäri maailmaa?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185093MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1112616- 102064
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5801920Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1181670Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja691279Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411269Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31038Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641027Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt2191019