naapuri tupakoi

Ruusu

Asun rivitalossa ja on muuten rauhallinen paikka asua.Tässä asuu naapurit vastapäätä,olisiko jotain viisi metriä naapurin asunto.
Minua ärsyttää kun vastapään asunnon asukas käy tupakalla joka puolen tunnin välein.Meillä ei ole omaa pihaa ja kuin pieni etupiha ja meillä ei ole takapihaa jossa ei voi olla.
Se on ihmeellistä kun naapurilla on myös oma takapiha jossa hän voi käydä tupakoimassa miksi hänen pitää tulla etupihalle tupakoimaan.
Se on varmaan niin että naapuri päivystää,mitä pihalla tapahtuu.
Mutta minä kaipaan omaa rauhaa jossa voisi istua iltaa ja nauttia kesästä ja voi lueskella tai grillata.Koko ajan naapuri kulkee edestakaisin tupakalla.

143

28923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ymmärrän

      Ymmärrän sinua täysin! Koita vain kestää, kyllä se tupakoiva pian syöpään kupsahtaa, jos kerran puolentunnin välein käy röökillä. Itse asun kerrostalossa, en voi edes tuulettaaa kun naapurit polttaa, onneksi pääsen piakkoin muuttamaan pois!. Kestämistä sulle....

      • ,,,,,

        Todella tuttu tilanne. Entinen naapurini poltti myös ikkunani vieressä, vaikka hänellä oli myös toinen ovi,jossa ei yhtään naapuria vieressä.


    • naapuri

      Vai häiritsee naapurin tupakointi grillaustasi? Soita poliisit.

      • Xylon B

        Lukeepa tältä palstalta alaspäin selaamalla nimimerkki Xylon B kirjoitus.Siinä puhuu mies oikeaa asiaa,totuus on ankara ,mutta totuudelle ei mitään voi. Asia on juuri niinkuin Xylon B kirjoittaa.Onnittelen Xylon B-kirjoittajaa !


    • "Mutta minä kaipaan omaa rauhaa jossa voisi istua iltaa ja nauttia kesästä ja voi lueskella tai grillata.Koko ajan naapuri kulkee edestakaisin tupakalla."

      Istu iltaasi sisällä, katsele televisiosta kesäohjelmia ja lämmitä makkarasi grillissä. Etkö ymmärrä kuinka paljon pihalla norkoilemisesi häiritsee tuota naapuriasi, joka yrittää tupakalla käydessään miettiä syntyjä syviä.

      Ei mutta ihan vakavasti... jos sinua häiritsee naapurisi oleskelu pihalla, niin muuta ihmeessä muualle. Se on ainoa järkevä ratkaisu, usko pois.

      • Ruusu

        Minä en ala istumaan sisällä kesäiltoina,nautin istua kesällä ulkona ja pidän grillaamisesta,minua ei kiinnosta television katselu kesäisin.
        Naapurilla on sentään takapiha jossa voi käydä tupakalla,mutta meillä ei ole käytössä muuta kuin etupiha.
        Minä haaveilen että saamme muuttaa joskus omakotitaloon,jossa on oma tontti ja saa tehdä mitä haluaa ilman että naapuri asuu muutaman metrin päässä.
        Minä aion nauttia kesästä ja istun ulkona etupihalla ja teen mitä haluan naapurista välittämättä.


      • Ruusu kirjoitti:

        Minä en ala istumaan sisällä kesäiltoina,nautin istua kesällä ulkona ja pidän grillaamisesta,minua ei kiinnosta television katselu kesäisin.
        Naapurilla on sentään takapiha jossa voi käydä tupakalla,mutta meillä ei ole käytössä muuta kuin etupiha.
        Minä haaveilen että saamme muuttaa joskus omakotitaloon,jossa on oma tontti ja saa tehdä mitä haluaa ilman että naapuri asuu muutaman metrin päässä.
        Minä aion nauttia kesästä ja istun ulkona etupihalla ja teen mitä haluan naapurista välittämättä.

        "Minä en ala istumaan sisällä kesäiltoina,nautin istua kesällä ulkona"

        Sitten ala pakkaamaan laatikoita ja muuta muualle tai sopeudu naapurielä,ään.

        "Naapurilla on sentään takapiha jossa voi käydä tupakalla,mutta meillä ei ole käytössä muuta kuin etupiha."

        Mitäs ostit tuollaisen kämpän? Kai se on naapurin oma asia, että käykö hän tupakalla etu- vai takapihalla. Tai no, ei kaltaistesi kitisijöiden mielestä.

        "Minä haaveilen että saamme muuttaa joskus omakotitaloon"

        Ja tyylistäsi päätellen naapurisikin haaveilevat muutostasi. Vai oletko kanavoinut kaiken kitinän tänne?

        "Minä aion nauttia kesästä ja istun ulkona etupihalla ja teen mitä haluan naapurista välittämättä."

        Sallisitko saman myös naapurillesi?


      • mussuttaa
        kriittinen kirjoitti:

        "Minä en ala istumaan sisällä kesäiltoina,nautin istua kesällä ulkona"

        Sitten ala pakkaamaan laatikoita ja muuta muualle tai sopeudu naapurielä,ään.

        "Naapurilla on sentään takapiha jossa voi käydä tupakalla,mutta meillä ei ole käytössä muuta kuin etupiha."

        Mitäs ostit tuollaisen kämpän? Kai se on naapurin oma asia, että käykö hän tupakalla etu- vai takapihalla. Tai no, ei kaltaistesi kitisijöiden mielestä.

        "Minä haaveilen että saamme muuttaa joskus omakotitaloon"

        Ja tyylistäsi päätellen naapurisikin haaveilevat muutostasi. Vai oletko kanavoinut kaiken kitinän tänne?

        "Minä aion nauttia kesästä ja istun ulkona etupihalla ja teen mitä haluan naapurista välittämättä."

        Sallisitko saman myös naapurillesi?

        Kyllä minunkin mielestäni on niin, että jokainen saa tehdä ihan mitä haluaa: häiritä tupakoimalla, huudattaa stereoita yötä päivää ja käydä paskomassa naapurin takapihalle. Joka muuta väittää on kusipäinen valittaja ja joutaa ladon taakse!


      • minäkin valitan
        mussuttaa kirjoitti:

        Kyllä minunkin mielestäni on niin, että jokainen saa tehdä ihan mitä haluaa: häiritä tupakoimalla, huudattaa stereoita yötä päivää ja käydä paskomassa naapurin takapihalle. Joka muuta väittää on kusipäinen valittaja ja joutaa ladon taakse!

        valittaa täälläkin niin paljon kuin sielu sietää. Se ei teiltä pitäisi olla pois. Ketä, taikka mitä, tekin kommentoisitte jollei täällä kukaan valittaisi mistään?

        Aina räkyttämässä tämä yksi kovasti omasta mielestäänkin kriittinen henkilö.

        Olisi edes kerran viikossa hiljaa!


      • Järki käteen
        Ruusu kirjoitti:

        Minä en ala istumaan sisällä kesäiltoina,nautin istua kesällä ulkona ja pidän grillaamisesta,minua ei kiinnosta television katselu kesäisin.
        Naapurilla on sentään takapiha jossa voi käydä tupakalla,mutta meillä ei ole käytössä muuta kuin etupiha.
        Minä haaveilen että saamme muuttaa joskus omakotitaloon,jossa on oma tontti ja saa tehdä mitä haluaa ilman että naapuri asuu muutaman metrin päässä.
        Minä aion nauttia kesästä ja istun ulkona etupihalla ja teen mitä haluan naapurista välittämättä.

        Jos istuilet pihalla kaikesta huolimatta,niin älä sitten valita.En ymmärrä,miten tupakan savu AINA oikein kiertää talot,löytää jokaisen tupakomattoman,tunkee joka koloon.Entäs sapuska? Kai senkin hajut kulkee.Älytöntä mäkätystä.


      • ja mäkä
        Järki käteen kirjoitti:

        Jos istuilet pihalla kaikesta huolimatta,niin älä sitten valita.En ymmärrä,miten tupakan savu AINA oikein kiertää talot,löytää jokaisen tupakomattoman,tunkee joka koloon.Entäs sapuska? Kai senkin hajut kulkee.Älytöntä mäkätystä.

        Totta kai tupakansavu häiritsee. Ei ole yhtään kiva syödä kun tupakoija (=narkkari) ramppaa eestaas. Miksei hän käy takapihallaan ja anna toisten olla rauhassa etupihalla. Pirullisuuttaan, siinä se.

        Onhan se todettu että tupakoijilla aivot surkastuu. Sen näkee aina näistäkin jutuista.


      • Hanki elämä äläkä valita
        Ruusu kirjoitti:

        Minä en ala istumaan sisällä kesäiltoina,nautin istua kesällä ulkona ja pidän grillaamisesta,minua ei kiinnosta television katselu kesäisin.
        Naapurilla on sentään takapiha jossa voi käydä tupakalla,mutta meillä ei ole käytössä muuta kuin etupiha.
        Minä haaveilen että saamme muuttaa joskus omakotitaloon,jossa on oma tontti ja saa tehdä mitä haluaa ilman että naapuri asuu muutaman metrin päässä.
        Minä aion nauttia kesästä ja istun ulkona etupihalla ja teen mitä haluan naapurista välittämättä.

        käydä etupihallaan tupakalla kuin sinulla omallasi grillaamassa.


      • Naapurin kanssa sovussa elävä
        ja mäkä kirjoitti:

        Totta kai tupakansavu häiritsee. Ei ole yhtään kiva syödä kun tupakoija (=narkkari) ramppaa eestaas. Miksei hän käy takapihallaan ja anna toisten olla rauhassa etupihalla. Pirullisuuttaan, siinä se.

        Onhan se todettu että tupakoijilla aivot surkastuu. Sen näkee aina näistäkin jutuista.

        saa kylläkin sen kuvan, että ne aivot ovat surkastuneet tupakoimattomilla! Yhtä sressaantunutta, joka asiasta valittavaa ja kärsivää ihmisryhmää saa hakea... mikään ei ole koskaan hyvin eikä oikein. Paitsi itse.

        Kyllähän me tupakoijatkin joudumme monesti kärsimään teidän tupakoimattomien aiheuttamasta häiriöstä. Meidän naapurit eivät ravaa tupakalla, toisin kuin me, mutta he sen sijaan elävät lapsineen kuin siat pellossa, kiljuvat sekä sisällä että ulkona, ja antavat lastensa leikkiä toisten pihoilla. Mutta emme me viitsi nostaa siitä hirveää meteliä, sillä emmehän mekään ole täydellisiä naapureita. Sitä paitsi silloin kuin meteli vituttaa, voi aina pistää tupakaksi.

        Ette te tupakoimattomatkaan niin täydellisiä ole, kuin itse luulette...

        Jos on valittamista, sanokaa asiasta suoraan ao. ihmiselle, tällä palstalla valittaminen ei ongelmaa ratkaise!


      • naapurit
        Naapurin kanssa sovussa elävä kirjoitti:

        saa kylläkin sen kuvan, että ne aivot ovat surkastuneet tupakoimattomilla! Yhtä sressaantunutta, joka asiasta valittavaa ja kärsivää ihmisryhmää saa hakea... mikään ei ole koskaan hyvin eikä oikein. Paitsi itse.

        Kyllähän me tupakoijatkin joudumme monesti kärsimään teidän tupakoimattomien aiheuttamasta häiriöstä. Meidän naapurit eivät ravaa tupakalla, toisin kuin me, mutta he sen sijaan elävät lapsineen kuin siat pellossa, kiljuvat sekä sisällä että ulkona, ja antavat lastensa leikkiä toisten pihoilla. Mutta emme me viitsi nostaa siitä hirveää meteliä, sillä emmehän mekään ole täydellisiä naapureita. Sitä paitsi silloin kuin meteli vituttaa, voi aina pistää tupakaksi.

        Ette te tupakoimattomatkaan niin täydellisiä ole, kuin itse luulette...

        Jos on valittamista, sanokaa asiasta suoraan ao. ihmiselle, tällä palstalla valittaminen ei ongelmaa ratkaise!

        Aivan totta,polttelu stressaa niitä,jotka ei polta.Itse en stressaile savusta julkisilla paikoilla,mutta omaan kotiini en sitä ota.


      • valley valley
        Hanki elämä äläkä valita kirjoitti:

        käydä etupihallaan tupakalla kuin sinulla omallasi grillaamassa.

        Kuka grillaa puolen tunnein välein, kesär talvet!!!! Taidat olla kasvanut kaupungin vuokratalossa, kun olet noin tyhmä.


      • joo
        mussuttaa kirjoitti:

        Kyllä minunkin mielestäni on niin, että jokainen saa tehdä ihan mitä haluaa: häiritä tupakoimalla, huudattaa stereoita yötä päivää ja käydä paskomassa naapurin takapihalle. Joka muuta väittää on kusipäinen valittaja ja joutaa ladon taakse!

        Siinäpä aikuinen asenne! Muusta maailmasta viis kunhan saat omat halusi tyydytettyä.

        Taidatkin olla vielä varhaisteini-iässä. Varmaan sinäkin jotain opit jahka saat käytyä peruskoulun loppuun.


      • sanos...
        ja mäkä kirjoitti:

        Totta kai tupakansavu häiritsee. Ei ole yhtään kiva syödä kun tupakoija (=narkkari) ramppaa eestaas. Miksei hän käy takapihallaan ja anna toisten olla rauhassa etupihalla. Pirullisuuttaan, siinä se.

        Onhan se todettu että tupakoijilla aivot surkastuu. Sen näkee aina näistäkin jutuista.

        Siitä en menis niinkään takuuseen, että tupakoijan aivot surkastuis mutta se näyttää tapahtuvan, että semmoisen ihmisen pää pullistuu ja punehtuu, joka ei tupakoi kun huomaa jonkun vielä tässä maassa polttelevan. Ole ihan vaan rentona ja jos tupakansavu häiritsee sua osta kaasunaamari - se voi suojata sua siltä sun grillis polttamas safkan käryiltäkin....


      • omakotitalon........
        Ruusu kirjoitti:

        Minä en ala istumaan sisällä kesäiltoina,nautin istua kesällä ulkona ja pidän grillaamisesta,minua ei kiinnosta television katselu kesäisin.
        Naapurilla on sentään takapiha jossa voi käydä tupakalla,mutta meillä ei ole käytössä muuta kuin etupiha.
        Minä haaveilen että saamme muuttaa joskus omakotitaloon,jossa on oma tontti ja saa tehdä mitä haluaa ilman että naapuri asuu muutaman metrin päässä.
        Minä aion nauttia kesästä ja istun ulkona etupihalla ja teen mitä haluan naapurista välittämättä.

        niin sais röökata rauhassa ettei olis aina joku löyhkäävä idioottinaapuri vikisemässä.


      • kerppuli
        valley valley kirjoitti:

        Kuka grillaa puolen tunnein välein, kesär talvet!!!! Taidat olla kasvanut kaupungin vuokratalossa, kun olet noin tyhmä.

        Toi on aika hauska: "Kuka grillaa puolen tunnein välein, kesät talvet!!!!" :D
        Se on aivan totta, kukapa nyt puolen tunnin välein grillais.. *hekottaa vatsa kipeänä* XD


      • lopettanut
        ja mäkä kirjoitti:

        Totta kai tupakansavu häiritsee. Ei ole yhtään kiva syödä kun tupakoija (=narkkari) ramppaa eestaas. Miksei hän käy takapihallaan ja anna toisten olla rauhassa etupihalla. Pirullisuuttaan, siinä se.

        Onhan se todettu että tupakoijilla aivot surkastuu. Sen näkee aina näistäkin jutuista.

        Kyllä jotkut ihmiset voivat olla vainoharhaisia tuosta tupakasta,naapureita täytyy kokoajan seurata mitä he tekevät. Maapallon ympäri on tilaa ettei tarvitse naapurin tupakointia seurailla, enkä ainakaan kehtaisi aina valittaa ,hekin ovat ihmisiä ja yhtä arvokkaita kuin valittajatkin,joten turpa tukkoon


      • jos on rahaa
        Ruusu kirjoitti:

        Minä en ala istumaan sisällä kesäiltoina,nautin istua kesällä ulkona ja pidän grillaamisesta,minua ei kiinnosta television katselu kesäisin.
        Naapurilla on sentään takapiha jossa voi käydä tupakalla,mutta meillä ei ole käytössä muuta kuin etupiha.
        Minä haaveilen että saamme muuttaa joskus omakotitaloon,jossa on oma tontti ja saa tehdä mitä haluaa ilman että naapuri asuu muutaman metrin päässä.
        Minä aion nauttia kesästä ja istun ulkona etupihalla ja teen mitä haluan naapurista välittämättä.

        Mitä sinä siellä kolhoosissa piipität. Itse olet asuinpaikkasi valinnut. Osta 3000 neliötä tonttia ja tee sinne talo tai pystytä teltta...


      • jepjepjep
        Naapurin kanssa sovussa elävä kirjoitti:

        saa kylläkin sen kuvan, että ne aivot ovat surkastuneet tupakoimattomilla! Yhtä sressaantunutta, joka asiasta valittavaa ja kärsivää ihmisryhmää saa hakea... mikään ei ole koskaan hyvin eikä oikein. Paitsi itse.

        Kyllähän me tupakoijatkin joudumme monesti kärsimään teidän tupakoimattomien aiheuttamasta häiriöstä. Meidän naapurit eivät ravaa tupakalla, toisin kuin me, mutta he sen sijaan elävät lapsineen kuin siat pellossa, kiljuvat sekä sisällä että ulkona, ja antavat lastensa leikkiä toisten pihoilla. Mutta emme me viitsi nostaa siitä hirveää meteliä, sillä emmehän mekään ole täydellisiä naapureita. Sitä paitsi silloin kuin meteli vituttaa, voi aina pistää tupakaksi.

        Ette te tupakoimattomatkaan niin täydellisiä ole, kuin itse luulette...

        Jos on valittamista, sanokaa asiasta suoraan ao. ihmiselle, tällä palstalla valittaminen ei ongelmaa ratkaise!

        Olen samaa mieltä.


      • jeki
        Ruusu kirjoitti:

        Minä en ala istumaan sisällä kesäiltoina,nautin istua kesällä ulkona ja pidän grillaamisesta,minua ei kiinnosta television katselu kesäisin.
        Naapurilla on sentään takapiha jossa voi käydä tupakalla,mutta meillä ei ole käytössä muuta kuin etupiha.
        Minä haaveilen että saamme muuttaa joskus omakotitaloon,jossa on oma tontti ja saa tehdä mitä haluaa ilman että naapuri asuu muutaman metrin päässä.
        Minä aion nauttia kesästä ja istun ulkona etupihalla ja teen mitä haluan naapurista välittämättä.

        Sitten valita jos naapuri käy välillä röökillä kai hänkin saa omalla tontillaan tehdä mitä häntä huvittaa,et pidä mölyt mahassas.


      • jeki
        jos on rahaa kirjoitti:

        Mitä sinä siellä kolhoosissa piipität. Itse olet asuinpaikkasi valinnut. Osta 3000 neliötä tonttia ja tee sinne talo tai pystytä teltta...

        Ettei naapurissa asuva pariskunta / tai yksinäinen ihminen vaan polta TUPAKKIA niin joudut taas muuttaa muualle siit omakotitalostas.
        Onks sulla kaikki kotona kun pitää noin pienestä asiasta valittaa.Toiseks jäät tässä porukassa.


      • Veljensä haudannut.

        Miksi Suomessa ei oteta mallia Amerikasta muissa kuin kaikissa joutavissa asioissa?Amerikassa on nostettu lukuisia joukkokanteita tupakkatehtailijoita vastaan tupakan myrkyllisyyden vuoksi.Ja hintoihinsa on keuhkosyövät tupakkatehtailijoille tulleet.Siksi Suomessa nyt pelätään jo sanaa "joukkokanne".Olisi mielenkiintoista tietää,kuinka paljon meilläkin peitetään multiin kahden metrin syvyyteen tupakan uhreja.Niitä on enemmän kuin luullaankaan.Jouluna hautasin veljeni jäiseen hautaansa,tupakka tappoi.Ennen hautausta arkun kansi avattiin,siinä rakas veljeni nukkui ikiuntaan valkean silkkilakanan alla,arkun katoaminen hautaan,maan sisään,on hirveätä katsottavaa.Mutta tupakkaa myydään,sairaalat ovat pullollaan tupakasta sairastuneita ihmisiä,nuoret tytötkin kulkevat kaduilla myrkkypötkö leuhkasti suussa.Hauta on hiljainen ja kylmä paikka,siellä olevat eivät sitä tiedä,mutta me elävät tiedämme.Miksi sinne väenväkisin hakeudumme tupakoimalla?Amerikan joukkokannetta käsittelevässä tv-ohjelmassa eräs tehtaan edustaja suorastaan myönsi,että tupakkaan laitetaan tehtaalla kemikaaleja,jotka tekevät riippuvaiseksi hyvin nopesti.Ja varmasti.
        Olen seurannut vierestä tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään kuolleen ihmisen kamppailua ja se ei todellakaan ole mitään lasten katsottavaa,eikä aikuistenkaan.Se on erittäin tuskallinen kuolema,keuhkot mätänevät ja tuskanhuudot kuuluvat käytäville sairaaloissa.Keuhkolaajentuma on myös hyvin tuskallinen kuolinkamppailu,sekin tupakan aiheuttama.
        Hyvät ystävät,säästäkää itseänne ja lähimmäisiänne tupakan myrkkykaasuilta.Tupakkaan kuolleen arkun hautaan laskeminen on sydäntä kouraiseva asia,se sattuu sieluun,se musertaa mielen. Tupakkariippuvuus on pahempi kuin heroiiniriippuvuus. Toivotan teille kaikkea hyvää,toivon että tämä kirjoitus sai ajattelemaan asioita,tuskanhuutoja sairaalan öisillä käytävillä ja hautaan katoavaa ruumisarkkua...
        Veljensä haudannut.


      • No smoking
        naapurit kirjoitti:

        Aivan totta,polttelu stressaa niitä,jotka ei polta.Itse en stressaile savusta julkisilla paikoilla,mutta omaan kotiini en sitä ota.

        Kyllä se vaan niin on kun itsekin asun kerrostalossa jossa ei omaa parveketta,mutta tupakoivalla naapurillani on..Eli kun hän tulee kessuttelemaan parvekkeelleen,ja itse yritän tuulettaa vaikka kuumaan kesäaikaan kämppääni,ja saan sisälle pelkkää naapurin tupakansavua,niin HALOO,jos te tupakoitsijat olette tosiaan noin ajattelemattomia,että tällainen ei häiritsisi tupakoimatonta naapurianne,niin kyllä on aikoihin eletty...EI SAATANA TEIJÄN KANS,ITSEKKÄÄT PASKAPÄÄT...Ajatelkaa jos itse yritätte tuulettaa kämppäänne ja naapurin parveke on täynnä paskaa,joka lemuaa sisään kun yritätte tuulettaa...JOKOS TAJUATTE MISTÄ ON KYSE ??? Arvoisat tupakoijat???? PIDÄN TEITÄ TYHMINÄ KUN TIEDÄTTE MITÄ TUPAKKA TEKEE MUTTA SUOSTUTTE HENGITTÄMÄÄN SAVUA VAPAAEHTOISESTI KEUHKOIHINNE,TODELLA TYPERÄÄ!!!!! t.Isäni kuoli tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään


      • No smokinky
        naapurit kirjoitti:

        Aivan totta,polttelu stressaa niitä,jotka ei polta.Itse en stressaile savusta julkisilla paikoilla,mutta omaan kotiini en sitä ota.

        Kyllä se vaan niin on kun itsekin asun kerrostalossa jossa ei omaa parveketta,mutta tupakoivalla naapurillani on..Eli kun hän tulee kessuttelemaan parvekkeelleen,ja itse yritän tuulettaa vaikka kuumaan kesäaikaan kämppääni,ja saan sisälle pelkkää naapurin tupakansavua,niin HALOO,jos te tupakoitsijat olette tosiaan noin ajattelemattomia,että tällainen ei häiritsisi tupakoimatonta naapurianne,niin kyllä on aikoihin eletty...EI SAATANA TEIJÄN KANS,ITSEKKÄÄT PASKAPÄÄT...Ajatelkaa jos itse yritätte tuulettaa kämppäänne ja naapurin parveke on täynnä paskaa,joka lemuaa sisään kun yritätte tuulettaa...JOKOS TAJUATTE MISTÄ ON KYSE ??? Arvoisat tupakoijat???? PIDÄN TEITÄ TYHMINÄ KUN TIEDÄTTE MITÄ TUPAKKA TEKEE MUTTA SUOSTUTTE HENGITTÄMÄÄN SAVUA VAPAAEHTOISESTI KEUHKOIHINNE,TODELLA TYPERÄÄ!!!!! t.Isäni kuoli tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään


      • colt
        naapurit kirjoitti:

        Aivan totta,polttelu stressaa niitä,jotka ei polta.Itse en stressaile savusta julkisilla paikoilla,mutta omaan kotiini en sitä ota.

        no niin

        eikös tuo homma ole selvä,eli ko. kaveri käy ETUPIHALLA vain että kyttää naapurien tekemisiä,eiks je.

        mutta mitä sillä on tekemistä tupakan kanssa? ei mitään!

        varmaan tota valittajaa häiritsee saman verran vaikka naapuri kävisi vain etupihalla huvikseen,vaikka haukkaamassa raikasta ilmaa.

        mutta on erinomainen idea syyttää ja hakea 'valitusta' siitä että naapuri polttaa,se on kauheata.heh

        paras olisi kun keskittyisi siihen grillaukseen eikä vilkuilisi onko naapurilla tupakka suussa.


      • Ikävä ratkaisu

        Terroristeille tehdään muita ratkaisuja. Kumpi on oikeassa ja kumpi väärässä. Onko oikein, että se joka on kärsinyt ja on oikeassa, joutuu maksamaan vielä viulut moisesta toisen "pahoinpitelystä" - sitähän se on - niin henkisesti kuin ruumiillisesti. Itse haistan tupakankäryn jo kymmenien metrien päästä ja kurkkuni kuivuu.


      • veljensä myös menettänyt
        Veljensä haudannut. kirjoitti:

        Miksi Suomessa ei oteta mallia Amerikasta muissa kuin kaikissa joutavissa asioissa?Amerikassa on nostettu lukuisia joukkokanteita tupakkatehtailijoita vastaan tupakan myrkyllisyyden vuoksi.Ja hintoihinsa on keuhkosyövät tupakkatehtailijoille tulleet.Siksi Suomessa nyt pelätään jo sanaa "joukkokanne".Olisi mielenkiintoista tietää,kuinka paljon meilläkin peitetään multiin kahden metrin syvyyteen tupakan uhreja.Niitä on enemmän kuin luullaankaan.Jouluna hautasin veljeni jäiseen hautaansa,tupakka tappoi.Ennen hautausta arkun kansi avattiin,siinä rakas veljeni nukkui ikiuntaan valkean silkkilakanan alla,arkun katoaminen hautaan,maan sisään,on hirveätä katsottavaa.Mutta tupakkaa myydään,sairaalat ovat pullollaan tupakasta sairastuneita ihmisiä,nuoret tytötkin kulkevat kaduilla myrkkypötkö leuhkasti suussa.Hauta on hiljainen ja kylmä paikka,siellä olevat eivät sitä tiedä,mutta me elävät tiedämme.Miksi sinne väenväkisin hakeudumme tupakoimalla?Amerikan joukkokannetta käsittelevässä tv-ohjelmassa eräs tehtaan edustaja suorastaan myönsi,että tupakkaan laitetaan tehtaalla kemikaaleja,jotka tekevät riippuvaiseksi hyvin nopesti.Ja varmasti.
        Olen seurannut vierestä tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään kuolleen ihmisen kamppailua ja se ei todellakaan ole mitään lasten katsottavaa,eikä aikuistenkaan.Se on erittäin tuskallinen kuolema,keuhkot mätänevät ja tuskanhuudot kuuluvat käytäville sairaaloissa.Keuhkolaajentuma on myös hyvin tuskallinen kuolinkamppailu,sekin tupakan aiheuttama.
        Hyvät ystävät,säästäkää itseänne ja lähimmäisiänne tupakan myrkkykaasuilta.Tupakkaan kuolleen arkun hautaan laskeminen on sydäntä kouraiseva asia,se sattuu sieluun,se musertaa mielen. Tupakkariippuvuus on pahempi kuin heroiiniriippuvuus. Toivotan teille kaikkea hyvää,toivon että tämä kirjoitus sai ajattelemaan asioita,tuskanhuutoja sairaalan öisillä käytävillä ja hautaan katoavaa ruumisarkkua...
        Veljensä haudannut.

        En tunne enää mitään kun näen noita letkuissa valittelijoita sairaaloissa - itse ovat aiheuttaneet ja sitten valittavat. Maksattavat vielä hoitokulut toisilla, moni tarvitsisi kipeää hoitoa, mutta tupakoitsija vie heidän mahdollisuuksiaan jatkohoitoihin.


      • minä
        No smoking kirjoitti:

        Kyllä se vaan niin on kun itsekin asun kerrostalossa jossa ei omaa parveketta,mutta tupakoivalla naapurillani on..Eli kun hän tulee kessuttelemaan parvekkeelleen,ja itse yritän tuulettaa vaikka kuumaan kesäaikaan kämppääni,ja saan sisälle pelkkää naapurin tupakansavua,niin HALOO,jos te tupakoitsijat olette tosiaan noin ajattelemattomia,että tällainen ei häiritsisi tupakoimatonta naapurianne,niin kyllä on aikoihin eletty...EI SAATANA TEIJÄN KANS,ITSEKKÄÄT PASKAPÄÄT...Ajatelkaa jos itse yritätte tuulettaa kämppäänne ja naapurin parveke on täynnä paskaa,joka lemuaa sisään kun yritätte tuulettaa...JOKOS TAJUATTE MISTÄ ON KYSE ??? Arvoisat tupakoijat???? PIDÄN TEITÄ TYHMINÄ KUN TIEDÄTTE MITÄ TUPAKKA TEKEE MUTTA SUOSTUTTE HENGITTÄMÄÄN SAVUA VAPAAEHTOISESTI KEUHKOIHINNE,TODELLA TYPERÄÄ!!!!! t.Isäni kuoli tupakan aiheuttamaan keuhkosyöpään

        Tämä on juuri tätä kerrostaloelämää. Asialle ei vaan voi mitään. Meillä on pubi talon vastapäätä parvekepuolella. Minua ei haittaa tupakoitsijat vaikka olenkin tupakoimaton. Tehkööt parvekkeillaan mitä tahtovat. Eniten häiritsevät terassilla istuvat örveltäjät. Välillä huutavat kuin tapettavaa. Olemme valinneet valitettavasti kyseisen asumismuodon ja näinollen haitat on vain kestettävä.


      • Anonyymi

        Niin totta on, että jollakin on ainoastaan kusta päässä. Toivottavasti tähän päivään mennessä ...


      • Anonyymi
        Järki käteen kirjoitti:

        Jos istuilet pihalla kaikesta huolimatta,niin älä sitten valita.En ymmärrä,miten tupakan savu AINA oikein kiertää talot,löytää jokaisen tupakomattoman,tunkee joka koloon.Entäs sapuska? Kai senkin hajut kulkee.Älytöntä mäkätystä.

        Asiahan on niin, että tupakoitsija ei ymmärrä eikä haista. Hajuaisti kertoo yleensä normaalille ihmiselle mitä kannattaa vältellä. Tupakoitsija elää koko elämänsä häkämyrkytyksen alaisena. Tuollaiset ihmiset eivät piittaa omastakaan terveydestä, saatikka muiden. Jos elämä ottaa niin paljon pattiin, ettei voi olla ilman savun jatkuvaa kiskomista; löytyy alan asiantuntijoita psykiatriselta puoleltakin tähän mielenvikaisuuteen.


      • Anonyymi
        Ruusu kirjoitti:

        Minä en ala istumaan sisällä kesäiltoina,nautin istua kesällä ulkona ja pidän grillaamisesta,minua ei kiinnosta television katselu kesäisin.
        Naapurilla on sentään takapiha jossa voi käydä tupakalla,mutta meillä ei ole käytössä muuta kuin etupiha.
        Minä haaveilen että saamme muuttaa joskus omakotitaloon,jossa on oma tontti ja saa tehdä mitä haluaa ilman että naapuri asuu muutaman metrin päässä.
        Minä aion nauttia kesästä ja istun ulkona etupihalla ja teen mitä haluan naapurista välittämättä.

        voi hyvää päivää.et ole ilmeisesti kokenut asua kaupungin 70luvun taloissa jossa asuu alakerrassa ketju tupakoija. hän tupakoi suoraan makuuhuoneeni lattian alla. hajut ja myrkkykaasut kulkeutuvat rakenteista suoraan minun asuntooni ja keuhkoihini.

        jos avaan ikkunat niin se ei mitään hyödytä koska hänelläkin ikkunat auki ja savu kulkeutuu asuntooni sitäkin kautta. kunpa asuisin hänen alakerrassansa.nyt talvella joudun valitsemaan joko flunssan, haljenneiden/rohtuneiden huulien ja unettomuuden tai sen kamalan pääkivun, hengenahdistuksen ja unettomuuden välillä kun on pidettävä aina ikkunoita auki koko talossa.

        tänäänkin olin juuri nukahtamassa mutta sitten havahduin pää ja rintakipuihin enkä saanut enään unta koska olin niin raivoissani..poltan itsekkin tupakkaa muutaman päivässä mutta käyn sentään parvekkeella..

        tuo sinun valitus on kuin laimeaa kaljaa verrattuna minun väkijuomiini.

        savu/kaasut tuppaavat mennä aina ylöspäin. ole kiitollinen että hän röyhyttelee ulkona ja päästää nämä myrkyt taivaan tuulin. toki ymmärrän että aina pakostikkin osa tulee sinun sisälle myöskin, vaikka jos haluisit tuulettaa mutta tuohon on helppo ratkaisu. mitsubishin ilmalämpöpumppu ja aktiivihiilisuodatin rööreihin.

        et oikeasti tiedä mikä on helvettiä joutua menettämään työkykynsä, mielenterveytensä ja keuhkot. jonkun muun idiootin takia joka ei saatana vaivaudu sinne parvekkeelle menemään saatana!

        ja joo..kämppä on hakusessa mutta ärsyttää valehdella uusille asukeille tai muuttaa jonnekkin helvetin jakomäkeen haagasta.

        Ryöstän pankin, laitan köyhät kyykkyyn ja ostan omistusasunnon kalasatamasta. lähteekö joku pakoauton kuskiksi ni ostan sullekkin asunnon!


    • jukkis

      osta oma talo nii eitarii naapureista kärsiä

    • Tuijaa

      istuta ne näkö esteeksi!

      Niitä sa aika isojakin n. 1,5m - 2m

      korkeita

    • minäihanitse

      Asut sitten rivitalossa ja sinua ahdistaa naapuri. Ihan vaan pienenä vihjeenä. Muut voivat taasen häiriintyä sinun olemassa olostasi, mutta eivät anna sen naapurielämäänne vaikuttaa. Sinun kannattaisi harkita jopa mieluummin kerrostalo-asumista. Ei ole kuin omat parvekkeet mutta kukaan ei "sinun parvekkeellasi roiku".

      Itse asun kerrostalossa, enkä jaksa edes vaivaantua naapurieni tupakoinnista (itse olen tupakoimaton), metelistä tai normaalista elämisestä.

      Toivon vaan että ymmärrät että esimerkiksi lasten tekeminen tähän maailmaan aiheuttaa jatkuvaa ylikansoittumista ja tila "omalle rauhalle" vähenee jatkuvasti. Mielestäni on turha ahdistua pelkästään ahdistumisen ilosta, naapurien olemessa olosta. Heitä saattaa myös vaivata sinun istuskelusi pihalla. "Mitä toikin kokoajan istuu pihalla ja kyttää meillepäin..."

      • kyttää itse

        Niimpä, ja tarkkaan kyttääkin kun laskee jopa
        kellosta aikaa "puolentunnin välein" käy etupihalla tupakalla.
        Eipä tämä alkuperäinenkään todella tee muuta kuin vahtii...ja kyttää.


      • vain
        kyttää itse kirjoitti:

        Niimpä, ja tarkkaan kyttääkin kun laskee jopa
        kellosta aikaa "puolentunnin välein" käy etupihalla tupakalla.
        Eipä tämä alkuperäinenkään todella tee muuta kuin vahtii...ja kyttää.

        kun ette käsitä tavallista tekstiä.

        Poltatte tietysti itse ja on pakko sitten käydä täällä ruikuttamassa ja puolustelemassa huumeiden väärinkäyttöänne.


      • Ruusu
        kyttää itse kirjoitti:

        Niimpä, ja tarkkaan kyttääkin kun laskee jopa
        kellosta aikaa "puolentunnin välein" käy etupihalla tupakalla.
        Eipä tämä alkuperäinenkään todella tee muuta kuin vahtii...ja kyttää.

        Minä en kyttää kenenkään elämää ja minua ei kiinnosta naapurien elämä.
        Eipä tarvitse kellosta katsoa miten usein naapuri käy tupakalla,kun se näkyy niin selvästi kuinka usein naapuri käy tupakalla.


      • ja sitte taas otti pattiiii...

        Ni, tai sit se yrittää iskee sitä....


    • aah

      Niin, piti sanoa, että miksi et puhu tupakkinaapurisi kanssa. Kysy ystävällisesti, voisiko hän käydä kessulla (kadehtimallasi) takapihallaan.

      Voisi vaikka suostua. Vaan ei suostu, jos käyt rähjäämään asiasta. Vinkiksi vaan, kun sulla on toi marinaherkkyys niin pinnalla.

      • vain

        Oletko koskaan kuullut sanaa "empatia"? Et varmaan.


      • vielä...
        vain kirjoitti:

        Oletko koskaan kuullut sanaa "empatia"? Et varmaan.

        Jos ei ole muuta kuin tuollaisesta pihalla tupakoinnista valittaminen, niin eipä paljon empatiaa kaipaa... Ennemminkin toivoisin että alkup. kirjoittaja saisi uuden 'kunnon' naapurin ja näkisi mitä 'naapurisopu' voi parhaimmillaan olla - vahingontekoa -> väkivaltaa -> poliisien kutsumista -> oikeusjuttuja...


      • suvi

        Minulla on sama tilanne kun asuu rivitalossa ja naapuri talot on niin lähellä toisiaan.Kun menee ulos niin sitä ei ole kotonaan.
        Kyllä varmasti jokainen kaipaa omaa rauhaa oleskella omassa pihassa niin ettei heti ole naapurit vastassa.
        Monet joilla on varaa ostaa omakotitalon niin muuttavat pois rivitaloista tai kerrostaloista,jotta saa omaa pihaa ja oman rauhan elämiseen ja olemiseen.


      • naapuri
        suvi kirjoitti:

        Minulla on sama tilanne kun asuu rivitalossa ja naapuri talot on niin lähellä toisiaan.Kun menee ulos niin sitä ei ole kotonaan.
        Kyllä varmasti jokainen kaipaa omaa rauhaa oleskella omassa pihassa niin ettei heti ole naapurit vastassa.
        Monet joilla on varaa ostaa omakotitalon niin muuttavat pois rivitaloista tai kerrostaloista,jotta saa omaa pihaa ja oman rauhan elämiseen ja olemiseen.

        eipä sitä omakotitalossakaan ole aina rauhallista omaa pihaa, vastassa on naapuri aidan takana, ja usein haukkuva koira joka haukkuu yötä päivää sekin rassaa hermoja. ja sitten koiran lisäksi kyttäävät naapurit jotka tietävät jokaisen liikkeen mitä tekee. ei vain kannata välittää jos vain pystyy. poliisi auttaa kotirauhan rikkomisessa


      • maukka 55
        vielä... kirjoitti:

        Jos ei ole muuta kuin tuollaisesta pihalla tupakoinnista valittaminen, niin eipä paljon empatiaa kaipaa... Ennemminkin toivoisin että alkup. kirjoittaja saisi uuden 'kunnon' naapurin ja näkisi mitä 'naapurisopu' voi parhaimmillaan olla - vahingontekoa -> väkivaltaa -> poliisien kutsumista -> oikeusjuttuja...

        Olis kiva jos hän tulisi mun naapuriksi,niin saataisiin yhteistä tekemistä.


    • kulta

      korpeen...

    • Kari

      Ymmärrän kyllä hyvin tilanteesi. Itsekin kaipaan joskus katseilta suojaa ja omaa rauhaa.

      Mielestäni voisit ihan positiivisessa hengessä pyytää naapuriasi, josko hän voisi tupakoida takapihallaan. Vetoa vaikka astmaan niin et vaikuta omituiselta. Kuten muista saamistasi vastauksista voit päätellä, niin on ihmisiä joiden
      on hyvin vaikea ajatella asioita muiden kannalta.

      Jos hän on kunnon kaveri niin varmaan suostuu.

      Hänestä on varmaan mielenkiintoisempi istuskella
      etupihalla, jossa on enemmän toimintaa, mutta varmaan muuttaa tapansa vuoksesi.

      • yhteiselo

        Ei ole aina niin helppoa se huomauttelu. Naapuritupakointi olisi tässä maailmassa yksi helpoimmista asioista ratkaista,kun vaan sauhuttelija viitsisi.Kiitoksena vain naapureiden positiivinen yllättyminen.


      • sillä.......
        yhteiselo kirjoitti:

        Ei ole aina niin helppoa se huomauttelu. Naapuritupakointi olisi tässä maailmassa yksi helpoimmista asioista ratkaista,kun vaan sauhuttelija viitsisi.Kiitoksena vain naapureiden positiivinen yllättyminen.

        ei oo takaovee?


      • def
        sillä....... kirjoitti:

        ei oo takaovee?

        Niin vaikka ei oo mullakaan takaovee,en availe ruotsalaista hapansilakkapurkkia puolen tunnin välein naapurin ikkunan alla.Katson paremman paikan


    • vähän väliä

      No kylläpä on iso ongelma. Taidat itse vakoilla siellä pihoilla kun tulee tollanen mieleen ensimmäisenä. Ja mitä ihme väliä sillä olisi vaikka haluaisikin katsoa mitä pihamaalla tapahtuu. Kylläpä sitä vähästä suomalainen tiukkapipo suivaantuu. Itse en polta, mutta vaikka on samanlainen naapuri niin vähät olen siitä piitannut milloin tupakalla juoksee.

    • siinä

      tupakassa viehättää niin paljon, että sitä pitää polttaa?

      • cancer man

        ..en halua kuolla syöpään yksin,parempi ottaa pari naapuria mukaan...


      • kokeile.......

        kokeile


    • tupakoimaton

      Ärsyttääkö sua se tupakansavu/haju vai vaan se että naapurisi käy puolen tunnin välein tupakalla? Oletko pyytänyt häntä käymään omalla takapihallaan tupakalla jos se kerran niin paljon häiritsee? Taidat itsekin päivystää pihan tapahtumia kun niin tarkkaan tiedät naapurisi touhut... Uskomatonta mitä valituksen aiheita ihmiset keksii... Muuta omakotitaloon keskelle metsää niin ei enää häiritse,turha valittaa tupakoivasta naapurista!!

      • naapuri

        vasta inhottavaa on! Asun kerrostalon keskimmäisessä kerrokseaa. Jokainen parveke naapuri tupakoi!!! Voi VVV:::IKTU! JA: Seinänaapurin ykiön hamppari mies kapakoitsee ja polttaa varmaankin venäläistä kessua, kun haisee todella pahasti. MYÖS MINUN KOTONANI: SEKÄ SAVUA ETTÄ HAJUA! Tupakointi sisätiloissa kotonaan ei ole kielletty, ja parvekkeella saa tuapkoida. nauti tässä sitten tupakoimattomuudesta. Kanssani asuu alaikäiset lapset, jotka altistuvat päivittäin kotonaan passiiviselle tupakoinnille.


      • joopa joo
        naapuri kirjoitti:

        vasta inhottavaa on! Asun kerrostalon keskimmäisessä kerrokseaa. Jokainen parveke naapuri tupakoi!!! Voi VVV:::IKTU! JA: Seinänaapurin ykiön hamppari mies kapakoitsee ja polttaa varmaankin venäläistä kessua, kun haisee todella pahasti. MYÖS MINUN KOTONANI: SEKÄ SAVUA ETTÄ HAJUA! Tupakointi sisätiloissa kotonaan ei ole kielletty, ja parvekkeella saa tuapkoida. nauti tässä sitten tupakoimattomuudesta. Kanssani asuu alaikäiset lapset, jotka altistuvat päivittäin kotonaan passiiviselle tupakoinnille.

        en tajua noit tetin itkuja.ei sun lapset nyt varmaan ihan passiiviselle tupakoinnille altistu.ootko lukennu vähän liikaa lehtiä?meilläkin pieni lapsi ja pihalla monet vanhemmat polttaa eikä oo mitään valittamista.musta tuntuu että teijän kaikkien jota häiritsee tupakointi ni kannattas muuttaa jonnekkin missä ei asu ketään ni ei tarvis valittaa.vai onko se vaan sitä että itellä on asiat huonosti ni pitää jostain morkata naapureita?


      • tapahtunut
        naapuri kirjoitti:

        vasta inhottavaa on! Asun kerrostalon keskimmäisessä kerrokseaa. Jokainen parveke naapuri tupakoi!!! Voi VVV:::IKTU! JA: Seinänaapurin ykiön hamppari mies kapakoitsee ja polttaa varmaankin venäläistä kessua, kun haisee todella pahasti. MYÖS MINUN KOTONANI: SEKÄ SAVUA ETTÄ HAJUA! Tupakointi sisätiloissa kotonaan ei ole kielletty, ja parvekkeella saa tuapkoida. nauti tässä sitten tupakoimattomuudesta. Kanssani asuu alaikäiset lapset, jotka altistuvat päivittäin kotonaan passiiviselle tupakoinnille.

        sinulle,kun tuo kirjoitustaito on kadonnut.mulle on naapurit myös sanoneet et polta sisällä. vastaus: kyllä passaa, mut arvatkaapa kuinka paljon teidän vaatteet haisee tupakalle ja kaikki vuode- ja liinavaatteet.onko parempi.savu kun siirtyy ilmastointiputkia pitkin joka asuntoon.saan jatkaa parveketupakointia.


      • Miki
        tapahtunut kirjoitti:

        sinulle,kun tuo kirjoitustaito on kadonnut.mulle on naapurit myös sanoneet et polta sisällä. vastaus: kyllä passaa, mut arvatkaapa kuinka paljon teidän vaatteet haisee tupakalle ja kaikki vuode- ja liinavaatteet.onko parempi.savu kun siirtyy ilmastointiputkia pitkin joka asuntoon.saan jatkaa parveketupakointia.

        Olet oikeassa!
        Mä asuin ennen yhden hampuusin yläpuolella. Ja senhän kaikki tietää, että kunnon vanha juoppo ei parvekkeelle tupakalle vääntäydy--- Joskin oli todella mukava naapuri muuten.
        Niinpä sitte mun koko vaatekerta ja kodintekstiilit haisi 6vuotta itte kääritylle kessulle.. Ei tosiaan kiva juttu, vaikka itekkin poltan.
        Todella järkevää insinöörityötä tuommoiset ilmastoinnit!


      • Heidi
        naapuri kirjoitti:

        vasta inhottavaa on! Asun kerrostalon keskimmäisessä kerrokseaa. Jokainen parveke naapuri tupakoi!!! Voi VVV:::IKTU! JA: Seinänaapurin ykiön hamppari mies kapakoitsee ja polttaa varmaankin venäläistä kessua, kun haisee todella pahasti. MYÖS MINUN KOTONANI: SEKÄ SAVUA ETTÄ HAJUA! Tupakointi sisätiloissa kotonaan ei ole kielletty, ja parvekkeella saa tuapkoida. nauti tässä sitten tupakoimattomuudesta. Kanssani asuu alaikäiset lapset, jotka altistuvat päivittäin kotonaan passiiviselle tupakoinnille.

        On tämä nyt kummaa. Ymmärrän kyllä että teitä tupakoimattomia häiritsee naapureiden sauhuttelu parvekkeilla, mutta myös minulla, inhottavalla tupakoitsijalla on lapsi jota ajattelen, en siksi polta sisällä vaan käyn teidän tuuletuksianne häiritsemässä parvekkeen puolella. Anteeksi siitä!! Mutta eikös nyt kuitenkin voitaisi jotenkin muulla tavoin järjestellä nämä kiukunpuuskat?? Sillä AIKA moni tässäkin maassa polttaa ja tupakoimattomat saavat sitten kyllä kiukutella 24h vuorokaudessa jos aina kyseisen toiminnon huomatessaan hermonsa menettävät!!!
        Sanoisin että hymyä huuleen kaikille niin naapuritkin näyttää mukavammilta!! Kaikki siihen katsomatta onko tupakka huulessa vai ei!! :)


    • viivi

      voi että mua ärsyttää tuo rutina, sun pitää kuule ettiä uus kämppä jostain korvesta,niin saat istua kaikes rauhas.

    • wazir

      Sulla on naapurina ilmiselvä kyylä. Ikävä kyllä mitään laillista keinoa ei tämän moniongelmaisen poistamiseen ole. Kyllä noita muuten voisi harventaa, mutta kaatolupia ei jostain syystä myönnetä.

    • OMAKOTITALOON

      OIKEIN KORPEEN, SIELLÄ EI NAAPURIT HÄIRITSE! VAIKKA TODENNÄKÖISESTI SINUN LAISESI IHMINEN LÖYTÄÄ SIELTÄKIN JOTAIN VALITTAMISEN AIHETTA!

      • HUUDA !

        toi sattuu niin hemmetisti mun lukeviin korviini, aiai, pitää mennä ottaa pääsärkytapletti ku alko ton takii päätä niin jomottaan.


      • HERKKÄ PÄÄNUPPI!
        HUUDA ! kirjoitti:

        toi sattuu niin hemmetisti mun lukeviin korviini, aiai, pitää mennä ottaa pääsärkytapletti ku alko ton takii päätä niin jomottaan.

        TAIDAT JOUTUA SIT POPSIMAAN PALJONKIN SÄRKYLÄÄKKEITÄ...METELIÄ KUN MAAILMASSA RIITTÄÄ...


      • touhua
        HUUDA ! kirjoitti:

        toi sattuu niin hemmetisti mun lukeviin korviini, aiai, pitää mennä ottaa pääsärkytapletti ku alko ton takii päätä niin jomottaan.

        tuo isoilla kirjaimilla kirjoittamisen kutsuminen huutamiseksi.


      • ja sitte otti taas pattiii...

        Tottakai aina jokin kyrsii. Karhut käy piereskelemässä ja jänikset paskoo ja pöllö pitää ihan jumalatonta metelii... Ja hyttyset saatana...


    • maukka 55

      SÄ TAIDAT OLLA HOIDON TARPEESSA.jOS MULLA OLISI TUOLLAINEN NAAPURI NIIN SAISIT NENÄÄN VÄLITTÖMÄSTI.

    • ja sitte otti taas pattiin...

      Kyllä on hyvin asiat tässä maassa kun ei muuta valittamista löydy ku naapuri joka käy tupakalla...

      • tupakoimaton

        Kyllä ne tupakanpolttajat ovat minuakin ärsyttäneet iät ja ajat.

        Kerrostalossa asuessa oli jatkuva riesa nämä hemmetin syöpäkääryleen vetäjät.

        Vihaan tupakoitsijoita yli kaiken muun, koska ne eivät osaa käyttäytyä sen vihoviimeisen tupakkinsa kanssa ei sitten yhtikäs yhtään.

        Aina viskataan ja poljetaan maahan se saakelin jämä, vaikkapa keltaiselle hiekkarannalle.

        Kyllä se on ärsyttävää, kun tuohustetaan sen tupakin kanssa joka paikasa ja aina heitetään kadulle tai kukkapensaaseen.

        Autoissakaan ei panna sitä jämää sinne omaan tuhkakuppiin, vaan heitetään aina ajaessa ulos ikkunasta.
        Oikeita kusipää porukkaa.

        Minä en siedä silmissäni koko roskasakkia.
        Ikinä en ole käynyt ravintoloissa, koska siellähän ovat kaikki idiootit kaljatuoppi ja tupakki hampaissa.
        Yäk, kun olis maailmassa paikka, ettei tarvitsisi nähdä näitä oksettavia tupakkinaamoja.


      • Masa
        tupakoimaton kirjoitti:

        Kyllä ne tupakanpolttajat ovat minuakin ärsyttäneet iät ja ajat.

        Kerrostalossa asuessa oli jatkuva riesa nämä hemmetin syöpäkääryleen vetäjät.

        Vihaan tupakoitsijoita yli kaiken muun, koska ne eivät osaa käyttäytyä sen vihoviimeisen tupakkinsa kanssa ei sitten yhtikäs yhtään.

        Aina viskataan ja poljetaan maahan se saakelin jämä, vaikkapa keltaiselle hiekkarannalle.

        Kyllä se on ärsyttävää, kun tuohustetaan sen tupakin kanssa joka paikasa ja aina heitetään kadulle tai kukkapensaaseen.

        Autoissakaan ei panna sitä jämää sinne omaan tuhkakuppiin, vaan heitetään aina ajaessa ulos ikkunasta.
        Oikeita kusipää porukkaa.

        Minä en siedä silmissäni koko roskasakkia.
        Ikinä en ole käynyt ravintoloissa, koska siellähän ovat kaikki idiootit kaljatuoppi ja tupakki hampaissa.
        Yäk, kun olis maailmassa paikka, ettei tarvitsisi nähdä näitä oksettavia tupakkinaamoja.

        ...ja sunkaltasille jäkättäjille, joilla on naama väkisin väärinpäin päässä!!


      • joo´o
        tupakoimaton kirjoitti:

        Kyllä ne tupakanpolttajat ovat minuakin ärsyttäneet iät ja ajat.

        Kerrostalossa asuessa oli jatkuva riesa nämä hemmetin syöpäkääryleen vetäjät.

        Vihaan tupakoitsijoita yli kaiken muun, koska ne eivät osaa käyttäytyä sen vihoviimeisen tupakkinsa kanssa ei sitten yhtikäs yhtään.

        Aina viskataan ja poljetaan maahan se saakelin jämä, vaikkapa keltaiselle hiekkarannalle.

        Kyllä se on ärsyttävää, kun tuohustetaan sen tupakin kanssa joka paikasa ja aina heitetään kadulle tai kukkapensaaseen.

        Autoissakaan ei panna sitä jämää sinne omaan tuhkakuppiin, vaan heitetään aina ajaessa ulos ikkunasta.
        Oikeita kusipää porukkaa.

        Minä en siedä silmissäni koko roskasakkia.
        Ikinä en ole käynyt ravintoloissa, koska siellähän ovat kaikki idiootit kaljatuoppi ja tupakki hampaissa.
        Yäk, kun olis maailmassa paikka, ettei tarvitsisi nähdä näitä oksettavia tupakkinaamoja.

        taidat olla uskovainen


      • tupakoimaton
        Masa kirjoitti:

        ...ja sunkaltasille jäkättäjille, joilla on naama väkisin väärinpäin päässä!!

        Kylläpä menit sanattomaksi, kun et keksinyt mitään sanottavaa.
        Minä en katos tyhjästä valita, vaan niihin löytyy oikein pätevät selitykset.
        Suurin osa ihmisistä on vihoviimeisiä sottapyttyjä, joilla ei ole asiat kunnossa.

        Harva tajuaa elää tätä elämää viisaasti, siististi, järkevästi ja kauniisti.

        Oikeaaan elämään ei kuulu tupakka, alkoholi, siivottomuus, päihteet, ravintolaillat, jne..
        Minä rakastan puhtautta, kauneutta, raittiutta, siisteyttä, kauneutta, rauhallisuutta jne..


      • tupakoimaton
        joo´o kirjoitti:

        taidat olla uskovainen

        Minun elämääni ei kuulu, siivottomuus, päihteet, meluaminen, tappeleminen, reuhaaminen, tupakointi, juonti, kaljoittelu, paskan puhuminen, ravintolassa tupakinsavussa istuminen.

        Minun elämääni kuuluu rauhallisuus, puhtaus, luonto, hiljaisuus, kauneus, kukat, linnut, mehiläiset.

        Tupakointi sotkee ja saa ihmisen haisemaan kissanpaskalta. Yäk.


      • anne ase
        tupakoimaton kirjoitti:

        Kylläpä menit sanattomaksi, kun et keksinyt mitään sanottavaa.
        Minä en katos tyhjästä valita, vaan niihin löytyy oikein pätevät selitykset.
        Suurin osa ihmisistä on vihoviimeisiä sottapyttyjä, joilla ei ole asiat kunnossa.

        Harva tajuaa elää tätä elämää viisaasti, siististi, järkevästi ja kauniisti.

        Oikeaaan elämään ei kuulu tupakka, alkoholi, siivottomuus, päihteet, ravintolaillat, jne..
        Minä rakastan puhtautta, kauneutta, raittiutta, siisteyttä, kauneutta, rauhallisuutta jne..

        niin minäkin. Tasan samaa mieltä kanssasi! Jatka vaan samaan malliin kyllä minä kannustan ja taputan karvaisia käsiäni täällä yhteen ;) Oikeassahan sinä kuitenkin tässä asiassa olet, sanovat nämä tupakoivat sitten ihan mitä tahansa vastaan.


      • Heidi
        tupakoimaton kirjoitti:

        Kylläpä menit sanattomaksi, kun et keksinyt mitään sanottavaa.
        Minä en katos tyhjästä valita, vaan niihin löytyy oikein pätevät selitykset.
        Suurin osa ihmisistä on vihoviimeisiä sottapyttyjä, joilla ei ole asiat kunnossa.

        Harva tajuaa elää tätä elämää viisaasti, siististi, järkevästi ja kauniisti.

        Oikeaaan elämään ei kuulu tupakka, alkoholi, siivottomuus, päihteet, ravintolaillat, jne..
        Minä rakastan puhtautta, kauneutta, raittiutta, siisteyttä, kauneutta, rauhallisuutta jne..

        Sovitaanko niin että elä sinä elämääsi ihan niin kauniisti ja hyvin kuin haluat, mutta hyväksy myös muiden ratkaisut kuinka he HALUAVAT elää omaa elämäänsä!!! Nautintoa toisille saattavat olla haisevat baarit ystävien tapaamisen merkeissä ja meluisat konsertit musiikkinautintoineen. Kaikki eivät voi tykätä kaikesta samasta.


      • minäminäminäolenoikeassa
        tupakoimaton kirjoitti:

        Kylläpä menit sanattomaksi, kun et keksinyt mitään sanottavaa.
        Minä en katos tyhjästä valita, vaan niihin löytyy oikein pätevät selitykset.
        Suurin osa ihmisistä on vihoviimeisiä sottapyttyjä, joilla ei ole asiat kunnossa.

        Harva tajuaa elää tätä elämää viisaasti, siististi, järkevästi ja kauniisti.

        Oikeaaan elämään ei kuulu tupakka, alkoholi, siivottomuus, päihteet, ravintolaillat, jne..
        Minä rakastan puhtautta, kauneutta, raittiutta, siisteyttä, kauneutta, rauhallisuutta jne..

        tänne tuputtamaan OMIA arvojasi, ja vaatimaan että muiden täytyy elää niiden mukaan.

        Minusta tupakka ja alkoholi kohtuumäärin nautittuna tuovat elämään nautintoa, jota sinä nipottaja et kykene edes ymmärtämään. Sääli.

        Ennemmin otan päiviini elämää kuin elämääni päiviä...

        Kirjoituksestasi paistaa hyvin läpi kateutesi ja katkeruutesi kaikkia elämästä nauttimaan kykeneviä ihmisiä kohtaan. Ota sinäkin olut, niin helpottaa, ja kärttykurtut kasvoillasi oikenevat.


      • ....pattiin....
        tupakoimaton kirjoitti:

        Minun elämääni ei kuulu, siivottomuus, päihteet, meluaminen, tappeleminen, reuhaaminen, tupakointi, juonti, kaljoittelu, paskan puhuminen, ravintolassa tupakinsavussa istuminen.

        Minun elämääni kuuluu rauhallisuus, puhtaus, luonto, hiljaisuus, kauneus, kukat, linnut, mehiläiset.

        Tupakointi sotkee ja saa ihmisen haisemaan kissanpaskalta. Yäk.

        No ole niine hyvines sitten ihan onnellisena ja tyytyväisenä. Muista että jos sinulla on asiat hyvin niin älä tuomitse toisia poloisia jotka eivät ymmärtämättömyydessään käsitä sitä kuinka huonosti heillä asiat ovat - rypevät siivottomuudessa, reuhaavat, polttelevat tupakkia, ryyppäävät viinaa ja kaljaa ja vieläpä puhuvat paskaa ja savustavat itseään ihan vapaaehtoisesti kämäisessä ravintolassa. Luulisi että noin erinomaista elämää elämällä kuin mitä itse elät tulisi edes tyytyväinen mieli ilman että tarvitsisi ymmärtämättömiä ihmispoloisia ruveta nimittelemään....


      • tupakoimattomalta
        tupakoimaton kirjoitti:

        Kylläpä menit sanattomaksi, kun et keksinyt mitään sanottavaa.
        Minä en katos tyhjästä valita, vaan niihin löytyy oikein pätevät selitykset.
        Suurin osa ihmisistä on vihoviimeisiä sottapyttyjä, joilla ei ole asiat kunnossa.

        Harva tajuaa elää tätä elämää viisaasti, siististi, järkevästi ja kauniisti.

        Oikeaaan elämään ei kuulu tupakka, alkoholi, siivottomuus, päihteet, ravintolaillat, jne..
        Minä rakastan puhtautta, kauneutta, raittiutta, siisteyttä, kauneutta, rauhallisuutta jne..

        Minäkin tykkään puhtaudesta, kauneudesta, rauhallisuudesta ja raittiudesta. Tosi hyvä juttu. Mutta ihan tuollai vaan, omana itsenään ei millään saisi olla. Joku on aina ihmettelemässä, että miksei se viina maistu ja että olen ihan liian älykäs ja sen takia hullu. No joo, ei voi mitään. Tsemppiä sinulle.


      • olutta
        minäminäminäolenoikeassa kirjoitti:

        tänne tuputtamaan OMIA arvojasi, ja vaatimaan että muiden täytyy elää niiden mukaan.

        Minusta tupakka ja alkoholi kohtuumäärin nautittuna tuovat elämään nautintoa, jota sinä nipottaja et kykene edes ymmärtämään. Sääli.

        Ennemmin otan päiviini elämää kuin elämääni päiviä...

        Kirjoituksestasi paistaa hyvin läpi kateutesi ja katkeruutesi kaikkia elämästä nauttimaan kykeneviä ihmisiä kohtaan. Ota sinäkin olut, niin helpottaa, ja kärttykurtut kasvoillasi oikenevat.

        Ei tarvita, armas-hyvän-olon-neuvoja olutta siihen, että naurattaisi. Jotkut osaa nauraa ja olla onnellisia ihan ilman oluttakin. Kokeile sinäkin, jos onnistuu, epäilen, ettei, kun neuvosi ovat noin alkeelliset !


    • yukidama

      Itsekin voin sanoa kärsiväni muiden tupakan poltosta. Ei ole mukavaa että joutuu passiivisena tupakan polttajana pilaamaan keuhkonsa :(. Silloin kun naapurini käy tupakalla (siinä samoin puolen tunnin välein) hyppelehdin sisälle. On se sinänsä kurjaa, kun nykyaikana on niin paljon astmaatikkoja, ja itsekin olen lievästi allerginen, ystäväni on allerginen, tupakan savulle, ja sitä joutuu passiivisena hengittää.
      En minä silti sano, että naapurissani jotain vikaa olisi. Sanonpa vain, että olisi mieluista, jos voisi elää puhtaassa ympäristössä ilman tupakan katkua ja silti asua ihmistenkin keskuudessa.

      Jokainen, joka ei ymmärrä viestini sisältöä, voi tulkita sen omalla tavallaan. Mutta toivoisin, että te aikuiset ihmiset kykenisitte rauhallisesti täällä keskustelemaan. Jos tuntee aggressiivisuutensa mahdottomaksi käsitellä kannattaa pyytää ulkopuolista apua. Siihen ei kuole =).

      Savuttomia kesäpäiviä vain itse kullekin!

      • anne ase

        että savuttomia. Vaan ei niitä niinkauan näe kun tupakinpolttajat käryttelee joka paikassa ihan kuten he itse haluavat ;(

        Sitten kenties kun lehmätkin lentää, niin sitten.


    • nainen30v

      Hei!

      Itse asun pienkerrostalossa ja valitettavasti tupakoin... Kyllä mua hävettää oma tupakointi kun alhaalla asuu lapsiperhe. Oon monesti miettiny että kysyn heiltä että haittaako tupakointini? Toivottavasti onnistun lopettamaan. En itekkään tykkää tupakanhajusta vaikka poltankin ja voi vaan kuvitella miltä se tupakoimattoman nenään haisee.

      • yukidama

        Toivottavasti kykenet lopettamaan, olen todella iloinen siitä että harkitset lopettamista!

        Lämmintä ja savutonta kesää,
        yukidama


      • anne ase

        olet jo hyvässä alussa lopettamisen kanssa kun itse huomaat siitä tuonkin verran ja myönnät itsellesi sen todellisen laidan siitä tupakasta. Uskon todella että siitä eroon pääsetkin vielä. Pidän peukkuja!

        Niinkauan kun ihminen valehtelee itselleen että tupakka on hyvää ja haisee hyvälle, niin kauan hän ei haluakaan lopettaa. Mutta sitten kun sen myöntää että se vie rahat ja terveyden ja lemuaa kamalalle, sitten voi alkaa parantamaan huonoa tapaansa. Ei ennen.
        Tsemppiä kaikille teille jotka päätätte lopettaa tupakinpolton. Teille hatunnosto!


      • loppi

        kyllähän sitä ihminen saa haista ihan mille haluaa, vaikka tupakille eikä sen pitäis olla kenekään muun asia.ja että vielä pitäis kysyä naapurilta haittaako tupakointini.tuntuu vähän tekopyhältä.joku syö lähtiessään kapallisen valkosipulia ja tulee sitten julkiseen kulkuneuvoon ja joku toinen kaataa päälleen ämpärillisen jotain kärpäs/koi myrkylle haisevaa kemikaalia.ooppa siinä sitten niin kuin ei mitään.meinaan vaan että onko se tupakka sitten sen pahempaa hajuna.ei ainakaan kanssa matkustaja saa astmakohtausta.että silleen.


    • tupakoija

      Mä en tykkää sun grillaamisesta. Se haisee!

      • anne ase

        grilliruokaa kesällä syöt? Sehän on niin mahtavan makuista, että. Ajattele grilliribsejä, suussasulavia ja mikä on grillimakkaran ja oluen voittanutta? Ulkoilmassa tietenkin, mieluiten meren rannalla. Voi tokkiinsa se se vasta onkin elämää, kesä ja grillaaminen. Joko ruoan, taikka itsensä ;D
        Linnut laulaa ja koivut huojuvat tuulessa, ihana hiljaisuus ja meri tuoksuu. Merelle.


      • fog1
        anne ase kirjoitti:

        grilliruokaa kesällä syöt? Sehän on niin mahtavan makuista, että. Ajattele grilliribsejä, suussasulavia ja mikä on grillimakkaran ja oluen voittanutta? Ulkoilmassa tietenkin, mieluiten meren rannalla. Voi tokkiinsa se se vasta onkin elämää, kesä ja grillaaminen. Joko ruoan, taikka itsensä ;D
        Linnut laulaa ja koivut huojuvat tuulessa, ihana hiljaisuus ja meri tuoksuu. Merelle.

        kyylläh! se se vasta elämää on! aiwan..:P istua kylmä siideri toisessa kädessä ja tupakki toisessa ja kuunnella lokkien kirkunaa ja lianeiden liplatusta!! voi sitä ihanuutta! :P


    • GHghgfh

      MITÄPÄ JOS KÄVISIT SANOMASSA SILLE, ETTÄ POLTTAA SIELLÄ TAKAPIHALLA!

      Luuletko että hyödyttää tulla tänne marisemaan.

      Jos haluat tehdä asialle jotain niin käy saatana sanomassa sille naapurillesi!

      Mistä vitusta se voi tietää että sua haittaa se tupakoiminen? Luuletsä sitä selvänäkijäksi tai jotain?

      t. iloinen tupakoitsija

    • nirripois

      On aivan käsittämätöntä, että ihmiset voivat vielä tänä päivänä elää kuin primitiiviset alkuasukkaat.Tupakointi on jäänne keskiajalta ja tupakoitsijat ovat aivovammaisten (itseaiheutettu tila) säälittävintä heimoa. Aivan itku purskahtaa kun saa lukea ja kuulla näiden olioiden perusteluja omista oikeksistaan. Hahhhahhaa, pian koittaa se aika kun ravintolatupakointi kielletään Suomessa, mitenkäs sitten suu pannaan tupakinimuttajat??? Oikein nauru maittaa. On oikein teille haisijoille että pääsette nauttimaan vähän kurinpalautuksesta.

      • Sauhuttelija

        viestisi on älykkään ihmisen kirjoittama?

        Ravintolatupakointi kun kielletään, me ruvetaan juomaan oluemme kotona. Ja tunnetusti vasta sitten tupakka maistuu, kun ollaan olusissa -> entistä enemmän tupakansavua naapureiden hengitettäväksi. Ojasta allikkoon, vai miten se menikään..

        On aivan oikein teille niuhottajille, jotka vaaditte muita elämään omien arvojenne mukaan, ja pyritte kieltämään sen varjolla kaiken toisilta, että saatte kärsiä entistä enemmän tupakoinnistamme.


      • Nimetön
        Sauhuttelija kirjoitti:

        viestisi on älykkään ihmisen kirjoittama?

        Ravintolatupakointi kun kielletään, me ruvetaan juomaan oluemme kotona. Ja tunnetusti vasta sitten tupakka maistuu, kun ollaan olusissa -> entistä enemmän tupakansavua naapureiden hengitettäväksi. Ojasta allikkoon, vai miten se menikään..

        On aivan oikein teille niuhottajille, jotka vaaditte muita elämään omien arvojenne mukaan, ja pyritte kieltämään sen varjolla kaiken toisilta, että saatte kärsiä entistä enemmän tupakoinnistamme.

        TAPU-TAPU


      • pakko

        kyllähän kaikki kiellot hillitsee tupakoitsijoita,mutta onneksi tilalle tulee nuuskaajat.........


      • aina
        pakko kirjoitti:

        kyllähän kaikki kiellot hillitsee tupakoitsijoita,mutta onneksi tilalle tulee nuuskaajat.........

        nikotiini kunniaan


      • Himo kiskoja

        Tuli uusi valittaja joukkoon tummaan katso vaan ittes niin näät peilistä kun rupee kaali punottaa tosta turhasta paskan jauhamisesta ja ainaisesta valittamisesta.


      • stressitön

        En polta, eikä toisten tupakoiminen häiritse millään tavalla. Missä vika kun ei kiukuta? Miksi en valita, niin kuin te tyhjän louskuttajat? Te varmasti kuolette stressiinne ennen näitä tupakoitsijoita.


    • äijä

      vetää röökii niin et tuprahtelee seinän läpi meitin puolelle joten teemme pikku remontin ja laskun tiputamme naapurin postiluukusta saa sitten vetää äijä jatkossakin itteensä hengiltä

    • Nimetön

      Mitä jos muuttaisit muualle? vaikka johkin korpeen, jossa ei takuulla kukaan oo tupakalla eikä muutenkaan kyttää sun olemisias tai tekemisiäs, voishan sua vaivata sen jälkeen karhujen hirvien sun muitten mettänelävien paskat. Etuna olis vaan se ettet pääsisi tollasista muille valittaan. Mua ei haittaa toisten ihmisten puuhailu pätkääkään, juokoot polttakoot tehkööt mitä vaan, joka ei riko suomen lakia. Antaa kaikkien kukkien kukkia.

      • Nimetön

        Ja vielä aatelkaapa kuinka verotuksenne muuttuis jos kukaan ei jois viinaa ei polttais tupakkia ei omistais eikä ajais omalla autolla ei kävis palkkatyössä tai muuten hankkis verotettavaa tuloa


    • liljankukkanen

      Jos pokkasi kestää, niin toimi näin:

      Naapuri ei taatusti tule etupihalle, jos siitä tulee epämiellyttävä kokemus... Eli aina kun naapuri ilmestyy pihalle, huudahda iloisesti:
      MOI! OOTKO KUULE LUKENUT NÄITÄ JOENPELLON KIRJOJA? jne jne PLAA PLAA PLAA.
      Ja taas puolen tunnin päästä: MOI! JOKO OOTTE ISTUTTANEET KESÄKUKKIA? AJATTELIN ISTUTTAA TÄNÄÄN, MUTTA AIKEEKSI JÄI. JOS HUOMENNA VIITTIS.
      Ja seuraavan puolituntisen jälkeen: MOI! JUST MIETIN, ETTÄ MITEN KAUAN OOTTE MUUTEN ASUNEET SIINÄ. ONKOHAN TALOYHTIÖSSÄ YHTÄKÄÄN ALKUPERÄISTÄ ASUKASTA JÄLJELLÄ?

      Tärkeää on aloittaa aina sillä iloisella MOI! huudahduksella. Voin taata, että naapuri alkaa vihata sitä, kommenttejasi ja uteliaisuuttasi ja siirtyy takapihalle tupakalle.

      Hyvää kesää!

    • haima

      se kyttääminen taitaa mennä toiste päin,että sinä kyttäät naapuria..kehtaat valittaa tommosesta ole onnellinen että muuten on rauhallista..

    • nainen22

      Minun naapurini ei sen sijaan ymmärrä olla laittamatta ruokaa. Minua sitten ärsyttää jokapäiväinen ruoanhaju, joka tunkee ikkunoista sisään kun yritän tuulettaa asuntoani. Naapurini ei myöskään anna minun rauhassa polttaa tupakkaani etupihalla aamuisin vaan ravaa aina autolleen ja lähtee jonnekin. Pitääkö sen juuri silloin ravata kun minä haluaisin nauttia tupakastani rauhassa. Ne auton pakokaasut häiritsee sitten muutenkin ja se ääni vasta paha onkin. Naapuri käyttää myös hajuvettä ja se vasta raivostuttavaa onkin. Päänsärkyhän siitä tulee kun joutuu sitä hengittelemään hänen ohiravatessaan.

      Haaveilen kuuhun muuttamisesta, jotta yksikään ihminen ei olisi näköpiirissäni pilaamassa elämääni omalla tavallisella elämällään.

      • ........pattiii.....

        ;-) jepz siellä ei tarvi sietää ketään ärsyttäviä eikä tunkeilevia ihmisiä, itikoista ny puhumattakaan....


      • yy kaa koo...NYT !!
        ........pattiii..... kirjoitti:

        ;-) jepz siellä ei tarvi sietää ketään ärsyttäviä eikä tunkeilevia ihmisiä, itikoista ny puhumattakaan....

        Kaikki RÖÖKILLE parvekkeelle !!


    • ent. käryttelijä

      Meitä on niin moneen junaan ja jokainen taplaa tyylillään... Anna naapurisi tehdä kuten lystää, muuta tai kerro naapurillesi hänen tupakointinsa häiritsevän sinua... ihan mitä vaan, mutta tee jotain, älä vaan valita... Itse poltin yli 13 vuotta ja lopetin. Asun rivitalossa, naapurissa on 2 tupakoivaa henkilöä ja oma avopuolisoni polttaa... Big deal, ei haittaa eikä häiritse.

    • Yök

      Tupakoijat ovat luusereita, jotka voisi aivan hyvin panna seinää vasten ja ampua.

      • "luuserille"

        pirun kallis harrastus.
        Naurettava kommentti sinulta.


      • nnnnn...

        ...ime vaan ittees..ja sit kuulaa kohti kalloos;)


      • Sauhuttelija

        ...sinä kirjoituksesi perusteella täysi ääliö.

        Perustelepa väittämäsi (tupakoijat ovat luusereita).

        Minun ei tarvitse perustella omaani, se näkyy kirjoituksestasi.


      • menes

        ittees koitahan tulla ampumaan niin pieraisen sut kumoon.Luuseri oot itte.


    • lääkkeet löytyy

      Kutsu ainakin kerran viikossa tupakoivat kaverisi kylään.Osta kuubalaisia sikareita,mahorkkaa Venäjältä,vahvoja ranskalaisia Coulous-savukkeita,Jymy-kessua piippuihin ja sitten pihalle juhlimaan!Polta ulkogrillissäsi kyllästettyä lautaa,kumisaappaita,autonrenkaita ja muoviroinaa myös grilliin.Koko joukko vielä pieriksimään tremelossa,polta grillissäsi myös hikisiä sukkia,kortsuja ja mummon vanhat villasukat.Kutsu se tupakoiva "kauhea"naapurisi myös kutsuille.Näillä eväillä kyllä naapurisopu ja -onni asuu rivitalonne miellyttävässä ilmapiirissä ja kaikki ovat kuin veljiä ja sisaruksia,suvaitsevaisuus ja naapurirakkaus puhkeaa uuteen kukkaan,takaan sen.
      Vaihtoehto 2:Osta menolippu Siperia junaan,taigalla ei tupakansavu häiritse,ehkä siellä on hieman viileätä:40-65 astetta miinusta.Suosittelen sinulle tätä vaihtoehto kakkosta,sinunlaisesi nipottaja-nyssy kuuluu sinne Siperiaan,siellä sinua ei kukaan TAATUSTI ole häiritsemässä.Hyvää matkaa !

    • Kunniaan

      Olen huomannut että yhä enemmän ihmiset suhtautuvat ahdasmielisen suvaitsemattomasti kanssaihmisten tekemisiin ja pikku paheisiin.
      Kanssaihmisiä olisi hyvä ymmärtää ja asettua heidän rooliinsa joskus. Vaikka se nyt hieman häiritsee, niin mitä sitten? Toisten ihmisten käytöksen tai tapojen kunnioittamien on mielestäni osa hyvää käytöstä. Tuskin se tupakan haju nyt niitä kamalampia asioita toisen ihmisen tavoissa nyt kuitenkaan on. No -ihmiset ovat tietty erialsia tässäkin mielssä, tämä oli ainoastaan minun mielipiteeni.

    • " Ruusu"

      Onhan sinulla mahdollisuus muuttaa sellaiseen paikkaan jossa EI tupakoida minä ainakin tupakoin just niin paljon kuin haluan omalla tontillani ja siellä missä se ei ole kielletty ja joskus tulee tupakoitua sielläkin missä on kielletty. Jos se tupakointi on niin kamalaa niin pysy sisällä ja mene sinne takapihallesi istuskelemaan. jos siellä ei voi olla niin oma vikasihan on.

    • Grillata ei

      Toivottavasti sulla on sähkögrilli. Hiili- ja kaasugrillin etäisyyden on oltava vähintään 5 metriä seinästä. Ei mahdu millään teidän väliin. Varo, ettei niksainen naapuri hermostu ja soita poliisille..
      Ja pakkoko sun on sillä pienellä lämpäreellä kökkiä, lähde kävelylle. Menenkin tästä tupakille naapurin kiusaks.

    • Todella ärsyttävä piirre naapurilta,pyydä että se muuttaa pois johonkin muualle tupakoimaan

    • Kuukkeli

      Muuta muualle

      • Merkille

        huomasitko muuten, että viestiketjussa on noin 60 kertaa jo käsketty häntä muuttamaan.

        Otappa nyt ne sormet takapuolesta ja koita raapustaa jotain kehittävämpää kommenttia.


    • aivastus!

      pahempi ongelma minusta on hajuvesien
      suurkuluttajat...

      • ikss

        Itse poltan kotona, parvekkeella, autossa, kapulla ja nurkantakana. Katson kellosta, onko kulunut puolituntia ja sitten...

        En juo viinaa, siitä voi tulla maksakirroosi...
        En käytä kännykkää, siitä voi aivot viottua...

        Ärsyttää noi ihmiset kun kävelevät kännissä, istuisivat edes..

        Aärsytää noi ihmiset kun huutavat kännyköihinsä joka paikassa, eivätkä anna munitteni polttaa rauhassa unelmoiden....


    • Hiphei

      Käske sen hakea nuuskaa ruottinpuolelta. Vetäsis tykillisen ylähuuleen ja antas puolituntia olla sen nii johan lähtee tupakantuskat. Vielä siistimpää jos se ei ole koskaan sitä snussia käyttäny niin se varmaan heittäis laattaa ekalla kerralla...=)

      • jeki

        Mut kun toi naapuri vois sit taas valittaa ku ukko räkii mällit siihen välissä olevalle tielle vai polkuko siinä välissä oli, en nyt muista kumpi.Oli miten oli niin sehän valittaa kaikesta jo muutenkin. Anna Ukon tuprutella omalla pihallaan saa tehdä mitä vaan.


      • Hiphei..
        jeki kirjoitti:

        Mut kun toi naapuri vois sit taas valittaa ku ukko räkii mällit siihen välissä olevalle tielle vai polkuko siinä välissä oli, en nyt muista kumpi.Oli miten oli niin sehän valittaa kaikesta jo muutenkin. Anna Ukon tuprutella omalla pihallaan saa tehdä mitä vaan.

        Hehehhee...=) Siinäpä oiski sitten naapurisopu koetuksella lopullisesti.. Minua ei henk.koht haittaa vaikka naapuri tupruttelis vaikka en ite polta.


    • Vice 1%

      ...että sä oot se joka kyttää, ku noin oot asiaan perehtyny?

    • fog1

      olin kaverini kanssa yleisellä paikalla tupakalla... viereisistä liukuportaista nousi noin keski ikäinen nainen ja mulkaisi ilkeästi kaverini kättä, jossa hänellä tupakka oli, jonka jälkeen vielä kaveriani..! kun huomasin sen sanoin naisen perään, että: V....ako siinä mulkkaat, ihmiset saa tehdä mitä haluaa! nainen vilkaisi minua kerran ja meni viereiseen liikkeeseen sisään! hänen ulos tullessaan seisoimme vielä samaisessa paikassa! kun nainen käveli ohitsemme ei hän edes kehdannut nostaa katsettaan maasta!

      ärsyttää tommoset kyylät!

      • vai ??

        Itse en tupakoi, enkä ole koskaan polttanut yhtään savuketta edes testimielessä. Minun mielestä "vieno" tupakanhaju on hyvänhajuista, siis ei savua vaan sellainen tietyntapainen tuoksu joka on esim. joissakin hotelleissa jne. Tämä kuulostaa varmaan oudolta monelle, mutta en mahda mitään, pidän siitä hajusta. Antakaa anteeksi.


    • Xylon B

      Xylon B oli myrkkykaasu,jota natsit ruiskuttivat juutalaisia täynnä oleviin "suihkuhuoneisiin" Kaasu tuli,kaasu tappoi.Sitten ruumiit vietiin uuneihin ja poltettiin.Julmaa,käsittämättömän raakaa,mutta totta.
      Nyt Xylon B kaasua vastaavaa ainetta puhallellaan tupakan savuna ihmisten hengitysilmaan.Tupakka on tappava myrkky,tähän mennessä tupakasta on löytynyt yli 4000 myrkyllistä ainetta.On myös tutkittu passiivista tupakointia,eli juuri sitä,mitä parvekkeellaan oleskeleva ihminen joutuu tekemään,hengittämään tupakan myrkkykaasuja keuhkoihinsa.Passiiviseen tupakointiin kuolee Suomessa useita satoja ihmisiä vuodessa.Te tupakoitsijat olette tämän päivän natseja,Xylon B-kaasulla lähimmäisiään myrkyttäviä arjen pikku-Hitlereitä.Tupakoivat äidit synnyttävät keskosia joilla on jo pienenä nikotiinia ja muuta saastaa keuhkoissa ja elimistössä.Onneksi järki on nyt voittamassa maailmalla ja tupakointi alkaa olla kielletty kohta kaikkialla.Niin pitääkin olla.Tupakoitsijat,te Xylon B-kaasun levittäjät:suksikaa vittuun paskapötköjenne kanssa.Te olette tämän päivän natseja!
      nimim.Xylon B

      • röökitön

        Xylon B, no voi voi! En itse polta, mutta en silti solvaa niitä jotka polttaa. En itke, jos joku sattuu polttamaan vieressäni. Enkä pelkää ennen aikaista kuolemaa sen takia, mikäli joku polttaa tai on polttamatta. Kyllä täällä jokainen kuolee ajallaan. Pikkusieluisuutta narista joka pienestä savunpöllähdyksestä. On aina jotain epäterveellistä lähettyvillä ja voi joutua onnettomuuden uhriksi. Ei ehkä kannata vaivata päätään joka asialla. Mitähän kaikkea paskaa sustakin irtoaa tälle planeetalle?


      • Xylon B
        röökitön kirjoitti:

        Xylon B, no voi voi! En itse polta, mutta en silti solvaa niitä jotka polttaa. En itke, jos joku sattuu polttamaan vieressäni. Enkä pelkää ennen aikaista kuolemaa sen takia, mikäli joku polttaa tai on polttamatta. Kyllä täällä jokainen kuolee ajallaan. Pikkusieluisuutta narista joka pienestä savunpöllähdyksestä. On aina jotain epäterveellistä lähettyvillä ja voi joutua onnettomuuden uhriksi. Ei ehkä kannata vaivata päätään joka asialla. Mitähän kaikkea paskaa sustakin irtoaa tälle planeetalle?

        Minusta ei irtoa tälle pleneetalle mitään paskaa,paskaa irtoaa tupakoitsijoista,noista itsekkäistä tali-aivoista ja sinun päästäsi aina kun yskäiset.Siinä paskan lähteet.Ja mitä tulee pään vaivaamiseen,niin olisi syytä sinunkin hiukan vaivata luupäätäsi tiedolla,että maailmassa kuolee tupakan aiheuttamiin sairauksiin 30-35 MILJOONAA (siis miljoonaa) ihmistä vuodessa.Lisäksi se tuho mitä tupakkaviljelmät saavat aikaan:viljapellot on muutettu tupakkaviljelmiksi että tunnottomat tupakkatehtailijat entisestäänkin rikastuisivat.Tiedätkö sinä kaikki hyväksyvä luupää,että pelkästään tupakkakasvien kuivattamiseen kuluu metsiä suunnattomat määrät koska kessunlehdet kuivataan puita polttamalla.Ei noita metsiä,maailman keuhkoja,enää muutenkaan liikaa ole,ovat loppumaan päin.Tunnut kuuluvan niihin ihmisiin,jotka hyväksyvät kaiken,ymmärtävät kaiken ja eivät uskalla myöntää totuutta itselleen.Suomi ja koko maailma on jo ymmärretty pilalle.Pitäisi olle enemmän Pentti Linkolan tapaan ajattelevia ihmisiä,Linkola on yksi harvoja järjissään olevia ihmisiä.Häntä vihataan,eikä totuuden puhumisesta yleensäkään tykätä.Sinäkin elät jossain lintukodossa,Muumimaailmassa ja luet ilmeisesti vain Aku Ankkaa ja katsot TV:stä Salattuja elämiä.
        Totuus on julma asia,mutta siitä on puhuttava,muuten maailma hukkuu sinunlaistesi korvista valuvaan paskaan.
        Xylon B


    • Tellervo

      Minä en puolestani voisi tulla toimeen ilman piippuaan tupruttavaa naapuriani. En itse ole koskaan polttanut, mutta hullaannun naapurini hullaannuttavasta tupakan tuoksusta. Hänen ollessaan lomalla, kaipaan tuota aromia, joka hänen piipustaan tulee.

      Henkevät keskustelut lisäävät hänen charmiaan. Todella huomaavainen herrasmies villatakissaan ja piippu sekä kirja kuuluvat hänen seuraansa ja tietysti minä, - hänen salarakkaansa.

    • Paha Piha

      Ei pahempaa voisi kuvitella! Tuo jatkuva savun imeminen takapihalla minuakin joskus kismitti-olen jo muuttanut! En osannut tuohon silloin mitään tehdä - minulla tuota tapahtui yötä päivää - ei koskaan piharauhaa.
      Voisi tietysti haha..ehdottaa, että pitäkää edes yhden tai kahden tunnin tupakkatauko. Se on terveellisempää kaikille. Tupakoitsija on tupakan orja.

      • kaprifolia

        No voi sun mikä sotku taas!
        Ei kai käy ihmisten sovussa elävän kun toista kismittää tupakin poltto ja toista hajuvesi, kolmatta naapurin grillaaminen ja neljättä koiranpaska! Ettekö te ihmiset hoksaa että sopu sijaa antaa ja turhasta kiukustuminen häiritsee vain kiukuttelijaa itseään. Napinan aihetta löytyy jos etsiä viitsii, niin meistä kaikista -sinustakin ja minusta.


    • nina

      muuta pois, hyvä ihminen! Osta oma talo jostain korvesta!

    • tunari_

      Juu tollasta se on aina välillä, tolle ei oikee varmaan voi tehä mitään... Meidän naapurissa on kans semmonen mies ketä poltteli aika usein etupihallaan, mutta ongelma meni onneksi vain pelkällä sanomisella pois...

    • asdfasdfasd

      No on sullakin ongelmat. Jokaisella on oikeus liikkua omalla pihallaan ja polttaa jos haluaa. Luuletko että kerrostalossa on hauskaa kun ihmiset käristävät kalaa niin että koko talo haisee? Jos ei siedä pientä häiriötekijää niin osta rauhoittavia, vedä viinaa tai muuta omakotitaloon..

      • vellu

        polta itse 2 tupakkaa siinä missä naapuri sen yhden poltaa niin ehkä teistä tulee vielä hyvät kaverit


      • jokumuu
        vellu kirjoitti:

        polta itse 2 tupakkaa siinä missä naapuri sen yhden poltaa niin ehkä teistä tulee vielä hyvät kaverit

        Mielenkiintoista luettavaa - ottaen huomioon, että juttu on lähtenyt liikkeelle naapurisopua käsittelevän aiheen pohjalta.

        Meitä ihmisiähän kehotetaan aina olemaan suvaitsevaisia kaikkea erilaista kohtaan.

        Suvaitkaa tupakointia, suvaitkaa juoppojen rällästystä, antakaa ihmisten bailata rauhassa, potkia autoja ja kusta joka nurkkaan.

        Osoittakaa suvaitsevaisuutta myös murhaajille, pedofiileille, raiskaajille sekä nisteille, jotka tyhjentävät asuntonne rahapulassaan. Antakaa heille anteeksi.

        TAI EHKEI SITTENKÄÄN!!! Ei kaikkea pidä sietää. Yhteiskuntaa pitäisi taas ehkä hieman muuttaa sieltä täältä... Yhteiskunnan syytähän nämä naapurisopuasiatkin yleensä ovat.


    • ???????

      Ei oo meilläkään omaa takapihaa jossa ei voi olla????

      • jokumuu

        Alkuperäiseen teemaan palatakseni...

        Jos mikään muu edellä annetuista neuvoista ei ota toimiakseen, niin käyhän sanomassa kerran päivässä naapurillesi seuraava lause mahdollisimman kohteliaasti:

        "Päivää. Sinulla on sitten hieno takapiha. Jos minä olisin sinä, niin polttelisin siellä, koska siellä saa tupakoida aivan rauhassa."

        Lupaan että toimii :)


    • kokemust on

      mä asun kerrostalossa ja mun seinä naapuri polttaa... tosi kiva jos mun parvekkeen ovi on auki nii kaikki niiden jutut kuuluu mun kämppää
      ja viikon loppusin ne käy vetää hirveet lärvit ja sit menee parvekkeel laulaa pahal äänell....

      • tulpat

        Korviisi ja laput silmiisi niin et kuule etkä näe sitä naaputias tai muuta muualle paras ku muutat KORPEEN niin siellä ei häiritse kuin räksän ruikutus.


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      313
      3757
    2. 208
      3039
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      72
      2584
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      242
      2044
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      16
      1475
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1381
    7. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      175
      1380
    8. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1357
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      25
      1334
    10. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1277
    Aihe