Itserakkaus

gaborone

Aina sanotaan, että itserakkaus on paha. Mutta kuinka voi olla olematta itse rakas jos samalla noudattaa sääntöä "Rakasta kaikkea ja kaikkia"? Koska kun kaikki on Yhtä ja rakastaa kaikkea, niin silloinhan rakastaa vain itseä? Eihän ole periaatteessa mahdollista rakastaa mitään muuta kuin itseä, vai mitä?

Radha Krishna!

6

545

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaisnava

Vaan osaammeko rakastaa kaikkea elämää osana itseämme, aivan kuin jokainen elävä olento olisi oma ruumiinjäsenesi? :) Siinä se haaste on.

• gaborone

Mä ainakin osaan ton nykyisin paljon paremmin kuin koskaan ennen..

On niin helppoa (no, helppoa ja helppoa, mutta on kuitenkin) tehdä asiat oikein, mutta vaikeus on siinä, ettei tiedä välttämättä miten pitäisi tehdä...

Hare Radha!

• huu

ja rakkaus itseään kohtaan on eri asia!
      Ihmisen täytyy kyetä rakastamaan ja arvostamaan itseään ennenkuin edes kykenee aidosti rakastamaan muita.

• gaborone

Kuinka voi rakastaa muita jos kaikki on Itseä? Eihän silloin muita ole olemassakaan...

Jaya Radha!

• gaborone kirjoitti:

Kuinka voi rakastaa muita jos kaikki on Itseä? Eihän silloin muita ole olemassakaan...

Jaya Radha!

On tää suomenkieli vaikeaa!
        Jos et pidä olemusmuodostasi, niin kuinka voit pitää muidenkaan vastaavasta olemuksesta!!!???
        Ei rakkaus ole este, vaan itsekkyys!!!
        Luepa vielä niitä kirjojas, ettei tartte luulla, että olen ainoa, joka näin väittää!
        Harekrishna-sekoilusta et tosin tervettä oppia saa.

• gaborone
        oomnamoo kirjoitti:

On tää suomenkieli vaikeaa!
        Jos et pidä olemusmuodostasi, niin kuinka voit pitää muidenkaan vastaavasta olemuksesta!!!???
        Ei rakkaus ole este, vaan itsekkyys!!!
        Luepa vielä niitä kirjojas, ettei tartte luulla, että olen ainoa, joka näin väittää!
        Harekrishna-sekoilusta et tosin tervettä oppia saa.

Mistä syystä sä jotain tuollasta yhtäkkiä aloit puhua? Sanoinko mä muka jotain sellaista etten pidä olemusmuodostani? Luin vielä mitä sanoin, enkä kyllä mitään sellaista nähny...

Enkä kyllä sanonut että rakkaus on mikään este...

En myöskään hanki mitään oppia Hare Krishna - jutusta, enkä siitäkään viestissäni mitään puhunut.. Kyllä mä luen joskus Swami Prabhupaadan kirjoja ihan mielenkiinnosta (tai oikeestaan vaan siitä syystä, ettei ole muidenkaan gurujen kirjoja, eí omia eikä kirjastossa..), mutta osaan kyllä itse ajatella mitä mieltä olen enkä yleensäkään niele hänen mielipiteitä....

Hare Krishna! (ja niin saa muuten sanoa muutkin kuin Hare Krishnat, vai voisiko joku estää?)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      302
      6907
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2079
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1807
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1297
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1190
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1166
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      54
      1076
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1041
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe